hey Cossy, toch zwanger wat leuk zeg, van harte gefeliciteerd nieuwe zwangere ook gefeliciteerd vertellen: onze ouders weten het al, de rest vertellen we het met kerst, ik heb woensdag mijn eerste echo ben dan precies 8 weken.... gisteren naar de huisartsenpost geweest, ik belde eigenlijk voor advies omdat ik helemaal niks binnen kan houden, de huisarts vond het beter dat ik even langskwam....ze kunnen aan de misselijkheid en overgeven niet veel doen, heb al emesafene maar die werken niet, heb het idee dat ik er alleen maar zieker van wordt, het advies nu is om de aankomende week alleen maar vloeibaar te eten, als dat goed gaat langzaam weer over naar gewoon eten..... maar verder ben ik nog steeds superblij met dit wondertje hoor...., we hopen gewoon dat de misselijkheid over een paar weken over is....
Hee nikky, ook hier! Ja ik ben al een tijdje niet bij de septembermama's geweest, kon er even niet meer zo goed tegen nadat ons zoontje was overleden. Maar nu ben ik weer zwanger dus dat is helemaal super. Wat ontzettend balen dat je echt zo ziek ben zeg!!! Jeetje, daar moet je toch niet aan denken... Hoe lang was je de vorige keer misselijk?
zo he wat is er veel bijgeschreven afgelopen weekend!! alle nieuwe zwangeren welkom en gefeliciteerd. He cossy ik ken jou nog een beetje van sept topic maar ik las meer mee en schreef niet veel. leuk dat je weer zwanger bent! Ik zag alweer een mooi buikje voorbij komen, ik merk hier opzich niet van opgezette darmen en heb bijna geen kwaaltjes. heb erg medelijden met de misselijke meiden!! Ik zit nog in twijfel wel niet vertellen met kerst, zoals ik eerder al zei praat mijn schoonfamilie nogal veel en kunnen ze het niet voor zich houden denk ik . en ik wel verder niet dat onze vrienden het al weten. Mijn ouders zijn wel goed in het voor zich houden maar omdat mijn zus en zwager al 7 jaar dolgraag ouders willen worden en nog 3,4 jaar op wachtlijst staan voor adoptie vindt ik het lastig of het wel goed is om met kerst te zeggen. ze gunnen het ons van harte maar zou het niet altijd lastig blijven??
@mila2008, wat een lastige situatie zeg......ik denk dat ik het na de feestdagen zou vertellen in jou geval! Maar ik sta niet in jou schoenen, het lijkt me zo moeilijk! Even een vraag, Ik ben ontzettend verkouden, mag ik gewoon met zoutoplossing spoelen? (zelfgemaakt)
Mila -> En nog een september 2008-mama! Leuk hoor! En over je zus... Tsja ik denk dat het toch wel moeilijk blijft hoor. Maarja ze zullen het vast ook wel begrijpen. Hoe vervelend het voor sommige mensen ook is dat ze geen kinderen krijgen, hun kindje verliezen, etc... Maar de rest van de wereld gaat nu eenmaal door...
@mila dat blijft altijd lastig...mijn schoonzus en zwager die zijn ook al n tijdje bezig met icsi 1 e poging zwanger daarna misgegaan..nu krigen ze waarschijnlijk als alles goed gaat volgende week 2 cryo's teruggeplaatst...wij willen het wel volgende week met kerst zeggen...denk dat ze t wel moeilijk zullen vinden maar zoals je zegt t blijft moeilijk..
Mila lastige situatie zeg. Ik denk dat het voor hen het prettigst is om het na de kerst te horen, op een rustig moment en dat ze niet nog de hele dag met de familie moeten doorbrengen, die het er misschien steeds over hebben. dat is gewoon soms te pijnlijk en zij hebben ook recht op een beetje ontspannen kerst. Juist die dagen zijn soms al moeilijk genoeg wanneer je verlangt naar een kind. Maar het blijft uiteindelijk jullie keus... Tamar, dat mag gewoon hoor. Nikky wat vervelend zeg en dat met de feestdagen (en al dat eten) voor de deur. Nou ja ook zonder dat is gewoon niet echt fijn. Maar twijfelen of je wel zwanger bent, zit er iig niet bij. Iedereen die morgen een echo heeft Thumbs up!
Hoi dames, wij hebben het iedereen onmiddellijk vertelt... Het was voor ons een grote verrassing en ook voor alle anderen. Ik ben blij dat ik het zo snel heb kunnen delen met famillie en vrienden. En ik begrijp je wel hoor dat je twijfelt om het al dan niet te vertellen omwille van je zus.. Maar zou ze niet blij zijn voor jullie? Ik weet het natuurlijk niet, kan me voorstellen dat het echt héél moeilijk is, maar langs de andere kant kan ik me voorstellen dat je dit je eigen zus toch zeker gunt. Mss ook een beetje afhankelijk van hoe je het vertelt met kerst. Maar het blijft een mooie periode om zulk groot nieuws te vertellen. In elk geval, je zal ongetwijfeld de juiste beslissing nemen. Groetjes, van mij ...
**Inbraak** @ Tamar en Jeanetje: Vandaag precies een jaar geleden had ik mijn posi test in handen, nu ligt er boven een heel mooi lief meisje in haar ledikantje van 3 maanden en 1 week oud! (ik was 30 aug. uitgerekend, ben 13 Sept. pas bevallen) Geniet van jullie zwangerschappen (geldt voor de rest van de meiden ook hoor! ) Liefs van een (wat ik had moeten zijn) Augustus 2009 mama!
@Sinnamon en Bobje. Bedankt voor het reageren. Fijn te horen dat er meerdere zijn die zich prima voelen. Ik voel me er nogal onzeker ove,het is onze eerste en ik hoor dat vrouwen altijd zo misselijk zijn en spugen en ik heb dat niet. He alleen erge last van mijn borsten. Ik ga er inderdaad van genieten dat ik me goed voel en hoop dat we ons goed blijven voelen Groetjes Alicia
Ik denk dat haar zus natuurlijk heel blij voor haar is en het hun enorm gunt, maar dat neemt niet weg dat wanneer je ongewenst kinderloos bent er een groot pijnlijk gat in je hart zit. Dat je je voortdurend sterk houdt voor de buitenwereld, want je wordt voortdurend geconfronteerd ermee. En juist kerst kan een moeilijke periode zijn, juist omdat de meeste dan de hoop hadden dat ze dan zwanger zouden zijn of een kindje hadden, maar het is weer een kerst zonder.... En vaak zie je met kerst ook alle kindjes (neefjes en nichtjes) waar je enorm van kan genieten, maar wederom kan het ook weer met je neus op de feiten zijn. Vaak peppen die mensen zich toch al een beetje op voor die dagen en wanneer dan zulk nieuws wordt gebracht met heel veel mensen erbij dat is gewoon erg pijnlijk. Want iedereen is daar dan blij en enthousiast over en hoewel jij dat ook bent voor je zus/vriendin/wie dan ook, op dat moment breekt je hart en voel je verdriet en dan moet je dus nog (waarschijnlijk) de hele middag en avond met iedereen doorbrengen, terwijl je het liefst even rustig misschien zou willen terugtrekken om een potje te gaan zitten janken... En ik ben verder ook van het vroeg vertellen, want nu (eindelijk) zwanger en nu blij, maar in dit geval denk ik dan, wanneer je net 5 weken zwanger bent, wacht er dan nog even mee, er is nog tijd genoeg. En dat je het dan bijv. diegene eerst apart vertelt en bijv. 1 januari iedereen (en dat ze dan kunnen kiezen of ze daar dan bij willen zijn of liever een keertje overslaan) Maar nogmaals het blijft een moeilijke keus, en wilde alleen even bewust maken, dat daar waarschijnlijk een groot verdriet leeft, waar de meeste zich (gelukkig) geen voorstelling van kunnen maken en dat ze het waarschijnlijk enorm waarderen wanneer daar soms een beetje rekening mee wordt gehouden.
Alicia, wij zijn die uitzonderingen die 20%! Maar ik juich nog niet hoor, kan zomaar gebeuren dat het over een week / 2 weken ineens nog komt!! Boobs doen gruwelijk zeer.. Net even een stukje gaan lopen en dan voelt het alsof er iemand met scheermesjes over mijn tepels gaat *auw*
Hier geen misselijkheid te bekennen, maar bah wat heb ik toch een koppijn al 5 dagen! En ook rugpijn en buikpijn, maar niet zo erg gelukkig.
Cossy, wanneer je hoofdpijn hebt probeer dan wat meer water te drinken. Die tip kreeg ik en dat hielp toen wel, terwijl ik dacht dat ik al best aardig wat dronk. Hier ook alleen maar boobs en darmen, tja en die kou dus... als schuurpapier over je tepels!
Hey Hallo allemaal... Is het bij jullie ook zo mooi wit weer??? Hier is het weer met bakken uit de hemel komen dwarrelen Mooi gezicht hoor! @ Meike.. Goede tip.... ik zal eens rondgooglen.. anders vraag ik het aan de verloskundige tegen die tijd enne.. nog 1 nachtje.. dan is het maandag!! @ Cossy.... (voorzichtige) proficiat! Heb je ook al een andere test gedaan?? @ Leonizzie... Gelukkig werkt de Emesafene goed.. dus was niet enorm misselijk tijdens het bezoek.. Dus ik hoop dat ze niet al te veel door hadden Ik ga wat betreft de concerten/muziek eens babbelen met de verloskundige! Laat het hier weten.. Enne... ik kon het ook niet droog houden bij de film hoor! pff, vooral dat stukje met dat meisje kwam extra binnen.. @ IrisNaomi.. Wat vervelend dat je zo misselijk bent! Hopelijk wordt het snel minder... Moet je ook spugen? @ Lana1988... Ook al zo misselijk... wat vervelend! En die opmerking is inderdaad vervelend! Super leuk idee trouwens die kalender! Ik ga eens brainstormen.. misschien kan ik daar ook nog wel wat mee @ Iltje... Ik lus ook sinds een paar weken geen ontbijt meer... eerst omdat niets me smaakte.. daarna omdat ik er zo misselijk van werd... Echte tips heb ik niet... de dingen die overal geschreven worden heb ik geprobeerd, voor mij werkte dat niet.. @ Tamar! Proficiat! Welkom hier! @ Jeanetjuh Leuk om je hier te zien!!! Gefeliciteerd he @ Elisa.. Hoe reageerde ze?? Ben heeel benieuwd! @ Nikky... dat zal schrikken zijn geweest dat ze je naar de huisartsenpost laten komen! Ik gebruik nu ook emesafene, en dat werkt gelukkig redelijk... Mijn huisarts zei wel meteen... als het niet werkt krijg je wat anders van me... er is dus nog wel wat anders! Misschien komt dit al wel omdat ik met veel maagzuurklachten bekend was, en daar al vaak voor bij de huisarts gezet had (o.a ook gastroscopie gehad) Volgens hem leek dat medicijn op Pantozol... pantozol mag niet bij zwangerschap, maar dat andere wel.. Veel sterkte!!
Ik heb niet eens last van mijn borsten!! Ben er ook heel onzeker over hoor, bang dat het niet goed is, maar probeer me er nu maar niet te druk meer om te maken, dat helpt toch niet
Bij mijn meisje hebben we het hun meteen verteld en ze waren heel blij voor ons en zijn een fantastische oom en tante, ik weet nog niet wat ik ga doen. Het is nog vroeg dus ik denk er wel even over na bedankt voor jullie reacties!!
Hoi Meiden, Ik heb weer een "vieze" vraag. Ik weet sinds vorig weekend dat ik zwanger ben en sinds woensdag jl heb ik witte afscheiding zeg maar, gelukkig niet de hele dag maar denk steeds owjee ik moet naar toilet om te kijken of ik niet ongi gewprden ben. Geen pijn of krampen gewoon raar gevoel dat het eruit loopt zeg maar, nu ook weer niet zo heel erg veel hoor. Wie heeft hier nog meer last van en is dit normaal?? Groetjes en bedankt voor je reactie, Lilly