Augustus 2010 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Conchita, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Lilly... heb ik ook..
    Heb altijd vlug wat afscheiding.. en nu ook...

2. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    Kan geen kwaad dus?

3. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Hoort bij de zwangerschap Lilly. Zolang het niet jeukt of vies ruikt is het helemaal goed.

4. bobje8

bobje8 Lid

4 aug 2009
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Lilly ik heb dat ook ! hoort erbij...

5. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @lilly heb ik ook hoor kan geen kwaad!

@tamar je mag ook gewoon xylometazoline gebruiken (otrivin) niet langer dan 5 dagen...je kan idd het best met zoutoplossing eerst proberen maar als je heel erg verkouden bent dan helpt dit meestal niet...

6. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    Goed om te lezen dat het erbij hoort....:p Dan ben ik gerust gesteld.

7. 4days

4days Niet meer actief

Chivay -> Nee ik ga morgen een andere test doen. ;) Ik denk een clearblue digital, wel zo duidelijk hihi. En hier is het ook mooi wit ja! :D

Lilly -> Heb ik ook, witte afscheiding, en vééél. Ik voel het gewoon lopen, grrr... Dus altijd inlegkruisjes nu... Maar had ik bij mijn vorige zwangerschappen ook, is heel normaal. :)

8. 4days

4days Niet meer actief

Oh dames mag ik me even beklagen? :(

Ik ben echt zwááár teleurgesteld in de reactie van mijn what-used-to-be mijn beste vriendin. (zien elkaar de laatste tijd helaas niet meer zo vaak) Ik had haar verteld dat ik waarschijnlijk zwanger ben, dus in eerste instantie feliciteerde ze me. Toen zei ze dat het zeker nog pril was enzo, dus ik zei ja, en liet zelfs temp-kaartjes zien enzo. Zei ze toen ineens: 'nou ik ben wel blij voor je hoor.... tenminste als dit wel echt is wat je wilt?' Ik wist niet wat ik hoorde, ze vroeg het echt alsof ze dacht het het een 'foutje' was en ik misschien zelfs abortus ofzo zou kunnen overwegen?!?! Terwijl ik de afgelopen maanden al regelmatig heb gezeurd over cyclussen en temperatuurdalingen tegen haar... Dus ik gaf als antwoord: 'Nee, ik meet al maandenlang mijn temperatuur om de tijd om te krijgen... ;)' (wilde het nog leuk houden, terwijl ik eigenlijk al zwaar teleurgesteld was)
    Toen zei ze een minuut niets, vervolgens zei ze nog iets over weer (sneeuw?!?), en toen dat ze nu ging eten, fijn weekend nog! Nou ik was echt zwaar geschokt. Ze heeft precies een minuut aandacht besteed aan mijn zwangerschap, inclusief een zeer domme en kwetsende vraag, het een vervolgens over het weer gehad, om de rest van het weekend niet meer terug te komen...

Misschien ligt het aan de hormonen, maar ik ben echt zwáár teleurgesteld nu. :( Ze vroeg niet eens of ik het haar wilde laten weten als ik een nieuwe test had gedaan ofzo, helemaal niets. Ik had toch op zijn minst een beetje enthousiasme verwacht! :( :( :( Voel me echt kl*te nu...

9. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    cossy, dat is vervelend zeg!!! denk je dat iemand blij voor je is...

chivay, wij lieten mijn ouders de puzzel maken maar voglens mij zagen ze het direct. mijn pa kan niet echt met zijn emoties omgaan dus die zat beetje stom te doen.. maar goed, ze waren heel erg blij! meteen dat mijn pa de babykamer betaalt en mijn moeder de kinderwagen.. nu nog even mond houden tot echo, dan mogen broers (schoon)zussen het weten.....
    morgenavond komen mijn schoonouders, hopelijk vinden zij het ook leuK!

lily, witte afscheiding heb ik ook!! is niets ernstigs!

nou meiden, fijne avond! nog 2 dagen werken en dan 10 dagen vrij.... komt precies op tijd met al die misselijkheid!

10. was ik weer even...
    cossy dat is idd een klote reactie van je vriendin! misschien jaloerzie??

verder las ik even snel over meiden die zich zorgen maken over dat ze nix voelen? nou ik voel ook weinig hoor.. ben soms met vlagen kotsmisselijk maar verder nergens last van.
    vorige keer voor de miskraam was ik misselijk, enorme pijn in mn borsten enz enz.. zegt dus ook niet veel of je wel of geen last hebt..
    geen zorgen maken hoor, want ik heb vrijdagavond een mooi hartje gezien :D
    morgen een echo in t ziekenhuis, hopelijk een mooie echo mee naar huis zodat we die donderdag aan mijn fam kunnen geven als kadootje onder de boom :D

11. bobje8

bobje8 Lid

4 aug 2009
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    OH Marieke1610 Dankjewel! Is idd wel wat geruststellend! Vooral omdat ik bij mijn zoontje ook last had van mijn borsten en misselijk, is dit heel raar en beetje verontrustend!

Jeetje Cossy wat een lullige reactie zeg! pfff idd misschien jaloezie ja!

12. bobje, kan ik me voorstellen.. ik had de vorige zwangerschap overal last van en dacht dan zit t wel goed, en toch ging t mis.. nu had ik nergens last van en was dus doodsbang.. maar nu ik een hartje heb gezien is dat afgenomen. tuurlijk ben ik ook nog bang, bedoel ben meteen na de miskraam zwanger geworden en nog spontaan ook terwijl de vorige keer met iui is geweest..
    maar ben er nu op de een of andere manier veel rustiger onder..
    dus dat je nix voelt kan ook een goed teken zijn ;)

13. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Hallo!!!

Heb niet alles bij kunnen lezen, voor alle nieuwe zwangergen:
    GEFELICITEERD!! :)

Hier is het ook wit, mooi hoor! We hebben een enorme sneeuwpop gemaakt met dochterlief, zoonlief is aan het logeren, vond ik wel jammer. Is echt zo'n gezinsding, die sneeuw!!
    Hier af en toe last van mijn maag. Niet echt misselijk, maar het gevoel hebben dat je trek hebt, beetje knorrig, maar eigenlijk totaal geen trek hebben hahaha, heel maf!
    Kan me niet herinneren dat ik dit bij de vorigen ook had!

We zouden het met kerst aan ouders en schoonouders vertellen, maar we hebben het dit weekend al verteld. Konden niet wachten, erg hé!!
    We hebben het ideetje van mijn man uitgevoerd :) Een blauw en een roze sokje in een kaart met de tekst: SSSSTTTTT, geheimpje, verwachtte aankomsttijd, AUGUSTUS 2010.
    De reacties waren erg leuk!!!!!!! Wat minder enthousiast en gericht op de zwangerschap, omdat we het voor de onze kiddo's nog even stil willen houden. En dat is gelukt hahaha, ze hadden niks door ;) Dus al met al een geslaagde actie!
    En een aantal vriendinnen weten het al, die zaten te gissen en ik kan niet liegen....

Deze week gelukkig een wat rustigere week, afgelopen week was echt rennen geblazen... Hoef alleen dinsdag en donderdag te werken en dan lekker anderhalve week vrij, heerlijk!!!!! Ben wel toe aan wat rust en tijd voor mezelf. Gelukkig vanmiddag ook wat rustiger na alle sneeuwpret en heerlijk op de bank ik slaap gesukkeld, zalig!!

Nou meiden!!! Voor degene die morgen voor echo gaan, HEEL VEEL FUN EN SUCCES!!!!!! Ik duim voor jullie!!

Grtz FemR

14. drie

drie Lid

20 nov 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

@Leonizzie: ik heb ook een vriendin die in dergelijke situatie zit. En ik weet best hoe moeilijk het is om dit nieuws te moeten horen voor mensen in dergelijke situatie.
    Uiteraard weet ik niet hoe ik zelf zou reageren, moest ik diegene zijn die geen kinderen kan krijgen. Maar ik weet wel best hoe moeilijk zij het hiermee heeft. En uzelf sterk houden is idd enorm moeilijk, zeker tijdens een periode zoals Kerst. Maar zoals ik zei moet je natuurlijk rekening houden met de manier waarop je het vertelt. Maar dat zal je zelf, als zus van, het beste weten natuurlijk. Ik had het ook moeilijk om te vertellen dat wij een ongelukje hadden (zwanger van derde kindje) aan mijn vriendin. Is gewoon kl*te!! De natuur beslist hier duidelijk over en dat maakt het gewoon verschrikkellijk moeilijk!

@Cossy: Wow seg wat een vriendin... Ik kan me er wel een beetje in vinden. Eén van mijn 2 (zogenaamd beste vriendinnen) reageerde ook verschrikkellijk op het nieuws dat ik mijn derde kindje verwacht (verrassing)... Hoewel mijn andere vriendin (toekomstige meter van ons ongeboren ukje) mij hééél hard heeft geholpen tijdens de eerste dagen. Ik moest zo bekomen van het nieuws dat ik wel wat oppeppertjes kon gebruiken.

@Marieke10: Ooooh meid, dit stelt me ook héél erg gerust! Ik was enorm misselijk tot gisteren toen minderde het duidelijk en had ik een beetje bruin verlies. Ik heb onmiddellijk gebeld naar het moederhuis en ze stelden mij onmiddellijk gerust. (oud bloed) Ik houd het uiteraard goed in't oog, maar ik voel me dus prima nu. Héél af en toe een misselijke vlaag:$ Maar dat nemen we er graag bij natuurlijk ;)

Groetjes,
    van mij ...

15. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @Cossy: zou die vriendin ook niet zwanger willen zijn? Of bezig zijn met zwanger worden? Dat ze daarom zo raar reageert???
    Hopelijk draait ze snel bij, want dit is natuurlijk niet zo grappig!

Grtz FemR

16. maja2

maja2 Lid

8 dec 2009
    65
    0
    0
    Cossy: Niks van aantrekken hoor! Is wel jammer.

Slijm: Ik heb ook heel erg last van witte afscheiding, hoort erbij:)

Niks voelen: Ik had tot voor kort totaal geen symptomen alleen wat pijnlijke borsten. Ik dacht steeds bij mezelf wanneer komt die misselijkheid nou, dan heb je een beetje een bevestiging van je zwangerschap.... nou laat maar zitten de misselijkheid is er dan wel met vlagen en soms de hele dag, nu denk ik steeds laat die bevestiging maar -genoeg :p

Nieuwe mama's: Van harte gefeliciteerd aan de nieuwe mama's!

Vitamines (VRAAG?): Ik heb een vraagje aan jullie.Ik heb onlangs zwangerschaps vitamines gekocht van dacitamon, maar nu bleken het capsules te zijn. Ik viel bijna van mijn stoel toen ik zag hoe groot die dingen zijn :$. Ik kan namelijk geen pillen slikken... het zit tussen m'n oren en ik kan er niet overheen, maar nu is mijn vraag mag je de capsules ook doorbijten in je mond? ja ik weet het heel erg vies maar daar kan ik gelukkig mee omgaan, jarenlang al mijn pilletjes en capsultjes doorgebeten, maar nu weet ik niet of je deze wle mag doorbijten, misschien moeten ze pas verder oplossen ofzo? Weten jullie dat heel misschien?
    ps: Sorry voor de domme vraag :(

17. 4days

4days Niet meer actief

Tnx voor jullie antwoorden dames! Nee jaloezie zal het niet zijn, het is een 22-jarige studente die meer feesten in haar hoofd heeft dan kinderen, haar 'vriendje' is dan ook 19... Denk eerder dat ze zich niet echt kan inleven ofzo. Maarja ieder weldenkend mens (en dat is ze!) wéét dat zwanger worden een big deal is, ZEKER voor de persoon in kwestie... Dus ze had op zijn minst kunnen doen ALSOF ze blij was vind ik... :(

Drie -> Wat vervelend dat een vriendin bij jou ook zo stom reageerde! :( Ik begrijp dat nooit... Ik zou echt altijd blij zijn voor anderen, en ze steunen waar nodig!

18. 4days

4days Niet meer actief

Geen idee over capsules... Maar ik heb de (GROTE) tabletten van VSM Puur Mama, die zijn denk ik makkelijk klein te bijten of op te lossen.

19. drie, ik ken t angstige gevoel dan, maar idd t schijnt heel normaal te zijn...

cossy hmm oke geen jaloerzie dus.. maar wel een vervelende opmerking.. maar ja als t idd een typ is van nog stappen enzo zal t haar misschien niet interesseren.. al zou ik blij zijn voor al mn vriendinnen maar goed

maja ik ben ook een slechte pillen slikker.. ik heb ze van de gezondheidswinkel en dit zijn pillen, geen capsules maar ook mega groot.. iedere dag met een hoop kokhalzen krijg ik m naar binnen ..maar fijn is anders..
    je mag een capsule niet kapot bijten, die capsule zit eromheen als bescherming voor je maag, hij lost op in je maag...helaas, misschien toch pillen kopen die je wel kan doorbreken?

20. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Kiss87 veel plezier en succes morgen bij de vk

Meicke veel plezier bij de 1e echo morgen en succes.

SaschaH veel plezier bij de 2e echo

Emmy X ook veel plezier en succes bij je echo morgen.

Dolfijntje74 en ook jij veel succes en plezier morgen bij je echo

En hopen op morgen veel leuke verhaaltjessssss we zien ze graag tegemoet.:D

Deel Deze Pagina