Tamar, ja ik weet het. Maar ik had gehoopt dat wanneer ik weer wat beter naar het toilet kon, mijn buik ook weer wat platter zou worden, maar helaas... Goh wat lijkt me dat vreselijk een miskraam. Ik wil me daar niks bij voorstellen (maar kan het niet helpen) Het is toch ook gek dat het bij week 9 al mis kan gaan, maar je daar pas bij week 12 achterkomt. Ik denk dat ik ook pas wat geruster wordt na mijn 2e echo in januari. Nog zo'n vreselijke gedachten 1 op de 10 draait uit in een miskraam. Whaah dan raak ik helemaal in paniek! Omdat ik niet zonder slag of stoot zwanger ben geworden betrap ik mij ook vaak op de gedachten dat het dan vast niet zo kan zijn dat dit dan in een keer goed gaat.... Heb mijn kerstmenu eindelijk af! Dus zo alvast wat boodschappen in slaan. Voor degene die het willen weten: Amuse; 3 kleine hartige soesjes voorafje: Stoofpeertjes op een beetje rucola met blauwe kaas Soepje; Briesoepje of paddestoelensoepje (ik twijfel nog) Hoofd: Eendenborstfilet met romige rodeportsaus, erbij 3 pommes duchesse (maar die koop ik lekker kant en klaar) Schorseneren en bospaddestoelen Gratin. Dessert; Franse flensjes met bolletje saus en dan of met besjes of chocoloadesaus Ik hoop dat het wat wordt...
Helaas hebben wij ook een MA mee gemaakt, tijdens 1e echo dat was met 9wkn en 3 dagen zagen ze geen hartactie meer...omdat wij daags erna op vakantie gingen hebben we moeten wachten tot het spontaan zou komen en dat was met 12 weken pas...minder leuk allemaal. Ik ben nu weer pril zwanger en probeer heel erg positief te blijven, we durven ook nog niet echt super blij te zijn. In de praktijk van de verloskundige maken ze pas echo's vanaf 8 weken, woe 13 jan wordt onze 1e echo....ben dan 8wkn en 5 dagen....we hopen dat het deze keer wel goed mag gaan. Meer dan positief blijven kunnen we niet doen, goed voor mezelf zorgen en ja de rest is aan de natuur.
Wij wachten 1ste echo af. Die datum weet fam ivm Gyn bezoek dus ze zullen dan wel bellen hoe het was. Maar wij gaan dan iedereen bij langs om het te vertellen dat de echo er positief uitzag met een mooie kindje!
@leonizzie, dat menu ziet er heerlijk uit! Ben jaloers.....Ik krijg 2e kerstdag eters maar iedereen maakt iets en uiteindelijk ziet het er zo uit in totaal: vooraf; salade van geitenkaas, walnoten, appel! Tussen: ? Dat bedenkt mijn zusje heb ik nog niet gehoord! Hoofd: rollade met stoofpeertjes / gebakken tilapia met olijven Nagerecht: Klestkoptorentje Die miskraam heeft me ook behoorlijk aangegrepen hoor! En helaas het is reeel om te denken dat niet elke zwangerschap goed af loopt! Maar we duimen! In veel gevallen gaat het wel goed! Ik hoorde bij 8 wkn dat het eerste kindje niet was doorgegroeid, toen klopte het hartje van het tweede kindje wel en leek goed te gaan en biij 12 wkn het slechte nieuws van het tweede kindje! Was helemaal van de kaart! Het maakt me nu wel erg onzeker merk ik....
Hallo! Is het goed als ik mij hier ook kom aansluiten? Ik ben 3 augustus 2010 uitgerekend Zal me even voorstellen Ik ben mariska. Ben 21 jaar..en zwanger van de 2e..Het was niet gepland, maar wel zeer gewenst..Ik woon al 2,5 jaar samen met mijn vriend..(26jaar) we hebben nou alweer 3,5 jaar een relatie Als jullie verder nog iets van me willen weten moet je dat gewoon vragen haha
Hier ook een vroege echo. Ik heb in augustus een miskraam gehad met 16 weken. Dus niet dat het echt veel verschil zal maken, maarja... Chamaro -> Hee, ook hier! Gefeliciteeeerd! Wat leuk!!
@cossy: Hee jaa jij ook hier haha..Dank je wel..ik zie dat jij ook weer zwanger bent! super zeg en gefeliciteerd!! @tamar: Dank je wel! en jij ook gefeliciteerd!!
welkom chamaro en gefeliciteerd jeetje wat veel mensen met miskramen... ik heb voor deze zwangerschap een miskraam gehad met 9.3 wk. heb m zelf op moeten wekken. maar heb nooit een hartje toen gezien, t vruchtje is al gestopt met groeien toen t een week of 5.5 was.. echt een grote hel is t geweest, toen wachten tot ik ongesteld werd maar die bleef uit.. dus meteen erna zwanger, dat was dan wel weer een wonder hopelijk blijft t nu bij iedereen lekker zitten
Ha meiden, Wat schrijven jullie veel, ik hoor positieve en verdrietige verhalen, wat een dun ljintje soms tussen de twee Weet iemand al iets over spruitnorderloo? Virtuele duimpjes draaien! Onze morph foto
Trouwens nog een geweldige tip voor iedereen: het 9 maanden dagboek van pauline oud! Wat is dat een prachtig boekje zeg! Ik had tranen in mijn ogen toen ik erdoor bladerde. (ja hormonen he )
Lana1988, waarom heb je bloed laten prikken voor je schildklier dan? Leonizzie, wat attent dat je SpruitNoordeloo een pb hebt gestuurd! Ben ook erg benieuwd hoe het met haar gaat. je darmklachten, heb je dan last dat je veel moet gaan of juist niet? Klinkt lekker je kerstmenu! MvM, ook al is het anoniem.. ik woon hier in een buurt met veel jonge gezinnen, ben dus bang dat ik al snel door de mand ga vallen. Ik ga het wel doen hoor, maar pas als ik maandag een mooie frummel heb gezien Wat veel verhalen over miskramen zie ik hier voorbij komen zeg.. Vraag me af bij een missed abortion.. hoe lang mag je die "laten zitten"? Komt die sowieso altijd een keer vanzelf op gang, of is dat sowieso een curretage na een bepaald aantal weken? Chamaro, welkom en gefeliciteerd! Cossy, misschien een hele persoonlijke vraag.. maar vind een kindje verliezen met 16 weken behoorlijk heftig! Hoe kwam je erachter? Kwam het vanzelf op gang? Vraag me dan ook af of je een plekje hebt voor hem. Uitvaartondernemingen verzekeren geloof ik pas vanaf 24 weken, toch? Als je niet wil antwoorden begrijp ik het ook hoor. Emmy X, ook al zo'n knapperd op de echo! Ik merk nu ook dat de hormonen op mijn gemoed gaan spelen.. gisteren ineens janken om niets.. zat er zo doorheen met vermoeidheid en misselijkheid. Ik heb dat bij mijn zoontje nooit gehad...
dingetje mijn schildklier werkt te snel, maar de gyn zei dat er geen medicatie nodig is.. maar nu ik zwanger kunnen die waardes nog hoger worden, waardoor je meer kans hebt op een miskraam, dus nu kijken ze of die waarde goed is of weer te hoog.. chamaro Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! leuk weer een jonge moeder! ikzelf ben ook 21! emmy wat een super mooie echo!! mvm ik ga zelf de kannen ophalen, hopen maar dat ik niemand tegen kom haha.. morgen komt ze langs, maar neemt ze dan gelijk die kannen mee? hopen maar dat de overbuurvrouw (nicht) het niet ziet hahah miskramen hier drie miskramen gehad in 2,5 jaar tijd waarvan de laatste een tweeling.. ik ben steeds gecurreteerd rond de 12 weken omdat de miskramen niet vanzelf op gang kwamen.. dus hopen maar dat het deze keer wel goed gaat!! probeer maar positief te blijven, zover dat lukt.. denk wel dat als het nu nog een keer misgaat je me weg kan dragen..
@dingetje, ik heb geen idee hoe lang een miskraam mag blijven zitten, maar ik ben uiteindelijk met bijna 14 wkn gecurreteerd! Het kwam niet vanzelf opgang. Volgens mij doen ze dat omdat je kans hebt op baarmoederonstekingen met alle gevolgen van dien.....Het heeft bij mij dus best lang nog gezeten! Ging uiteindelijk wel een beetje vloeien maar veel te weinig voor een miskraam! Ik denk trouwens dat het uiteindelijk echt wel op gang komt hoor, hoe zouden ze dat vroeger gedaan hebben! Maar ik vodn twee weken wachten echt wel meer dan genoeg, je zit dan echt in een soort niemandsland, je kan niet voor of achteruit!
@emmy, mooie duidelijke echo zeg... @lana, je zeker positief blijven, dat helpt! Heb je onderzoeken gehad? Dat krijg je toch na 3 miskramen?
@marieke: Dank je wel! er zit precies een week tussen onze zwanerschap haha @Dingetje: Dank je..Sorry ik zie net dat ik je had moeten pb-en als ik erbij wou.. @lana: Dankjewel! Haha wat leuk! zijn we hier nu de jongste dan ? Iedereen die zwanger is ook gefeliciteerd!!!
@Cossy....dat dagboekje waar wat je als tip geeft...kun je dat via internet bestellen?? Of hoe ben jij er aan gekomen als ik vragen mag.. @Emmy...mooie echo foto knappert al zeg!!!
wij hebben vandaag een geweldig mooie echo gehad, goed kloppend hartje, alles is goed we zijn superblij.......... ga nu werken dus lees vanavond even alles bij