Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo... de rust is wedergekeerd...

@ laartje - hopen dat de crème helpt!

@ linda - dat komt vanzelf goed met die buik!

@ nicky - hoe was je echo?

@ spruit - buikske komt er zeker aan!

2. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Kiss... Pfff wat balen dat je zoveel pijn hebt! Hopelijk wordt het met de tips snel dragelijker!

@ Tamar.. Succes bij de fysio! Hopelijk krijg je niet meer last

@ Linda... Makkelijk die link! Bij mij scheelt het 1 dag ;) Nog eens over kletsen op mijn werk...

@ Irisnaomi.. Mooie foto's weer zeg!

@ Nicky... hehe, doe mijn best... maar met weer wat meer energie over merk ik dat het moeilijk is om mijn gemak te houden!
    Hoe was je echo??? Ben benieuwd! Balen van je gebroken nacht..

@ SpruitNL... Er komt toch al zeker wat hoor! Zei dat eerst zelf ook van, niemand ziet het! Maar zelfs puberjochies zien het, dus we lijken echt wel zwanger hoor :D Ws lijkt het met zwangerschapsbroek ook meteen veel meer!
    Leuk shirtje ook!

@ Laartje.. Hopelijk helpen de zalfjes van Aiden snel en heeft hij er geen last meer van!

Vandaag weer bij de verloskundige langs geweest..
    Alles prima.. Mijn baarmoeder komt nu precies tot mijn navel... Ze liet haar hartje dit keer meteen horen in plaats van met de doppler te spelen ;) En heb een vingerprik gehad om mijn ijzer te controleren en die was zelfs heel netjes..

Alleen mijn bloeddruk is aan de lage kant (95/65).. Voor ukkie prima ;) Voor mij soms wat lastig... (vlug duizelig)..

Enne..
    Vandaag precies 22 weken! Hoop over 20 weken niet nog met een dikke buik te zitten :D

3. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    even mijn crea kant spuien... nog geen af kaartje hor, meer een concept. Moet een postertje gaan worden!

4. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ chiavay - Fijn alles goed bij de VK. 22 weken,poehé... da's al lang!
    En goed voor jezelf zorgen! (dus geen brokken maken bij duizeligheid!)

5. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    :) Annette.. wauw mooi concept! Zelf getekend???

Ik doe mijn brave best een beetje op mezelf te letten..
    en anders zit er hier thuis eentje met haviksogen te kijken of ik dat ook wel echt doe :D

Hoe hoog/laag is jullie bloeddruk allemaal nu??

6. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Mijn bloeddruk was vorige week 125/70 (met 20 week)
    de keer ervoor 120/60 (met 16 week)
    daarvoor 120/65 (met 12 week)

7. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ chiavay - jeps, zelf getekend, boom moet helemaal vol met beestjes komen en nog een stelletje apen die de letters van de naam vasthouden ;)

@ bloeddruk - dat weet ik niet precies, hoor alleen steeds "keurig", dus zal wel goed zijn...:)

8. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Hey meiden!

Zo, ik ben weer thuis. Tes is dus toch een beetje ziek geworden. Vannacht was ze heel zielig, had koorts en werd constant huilend wakker. Ik heb haar lekker bij ons in bed genomen, toen konden we toch alledrie lekker slapen. Vanochtend had ik geregeld dat ik niet hoefde te werken, in elk geval niet op de groep. Maar Tes werd ineens toch weer vrolijk en actief dus heb ik haar toch maar naar haar groep gebracht en heb ik zelf mijn administratieve taken gedaan. Fijn dat het zo kon, kon ik haar weer lekker vroeg meenemen naar huis. Ze heeft nog steeds wel een beetje verhoging maar het gaat al een stuk beter dan vannacht. Ik hoop dat het vannacht ook beter gaat.

Bedankt allemaal voor de sterktewensen voor morgen. Het begint nu toch wel spannend te worden. Ik heb de laatste tijd best vaak gedroomd dat het niet goed ging, ik werd dan huilend wakker. We hebben dan ook al het e.e.a. meegemaakt met mijn vader. 1,5 jaar geleden is ie geopereerd aan zijn hart (2 omleidingen gekregen). Toen kreeg hij reuma en nu dit. Hij heeft die breuk al heel lang maar door de hartoperatie heeft hij er steeds meer last van gekregen. Z'n maag zit nu op de plek van z'n longen waardoor hij het erg benauwd heeft. Nu maar hopen dat de operatie gaat slagen en hij weer helemaal de oude mag worden.

@Ckialita: spannend van die vriendin, 't kan zo ineens beginnen he;)?

@Laartje: fijn dat het niks ernstigs was met Aiden. Hopelijk helpen de cremes snel!

@kiss: wat *piep* dat je zoveel last van je bekken hebt. Hopelijk helpen de oefeningen...

@linda: handig idd om na te rekenen, dat programma'tje. Ik had het al wel goed gedaan (na 3 keer tellen:D).

@irisnaomi: leuk hoor die buikkunstwerken van je dochter!

@Nicky: hoe was de echo, ben benieuwd!

@Chivay: sjonge, 22 weken alweer, wat gaat dat snel! Fijn dat alles goed was bij de vk. Kun je nog wat tegen die lage bloeddruk doen? Hier juist het tegenovergestelde, maar gelukkig zijn er bloeddrukverlagers! Met 12 weken 145/100 (zonder medicatie), gister was ie 120/70:).

@annette: wat een lief plaatje zeg! Wil je een soort posterkaartje maken dan?

@Spruit: wat een verschil in buiken he? Die van jou lijkt wel een beetje op die van mij in naakte toestand. Kleren doen toch heel veel;).
    Leuk shirtje trouwens, fijn dat je hem weer hebt gevonden! Volgens mij kun je idd ook 5 weken vooraf verlof nemen.

9. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ koetje - hopelijk knapt Tes snel weer op. Ook heel veel sterkte met je vader, altijd spannend en vervelend, duimen dat de operatie zijn effect heeft en dat je vader straks lekker met Tes en de nieuwe baby kan spelen!

10. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @koetje hopelijk knapt tes snel op en gaat alle met je vader goed...

11. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Kris breekt in!

Zit nu in Salesmeeting dus ben weer rap weg maaaaarrr....... Knut werkt! Ik heb hem/haar gevoeld. Zooo apart.
    Tot gauw!

Kris breekt uit!

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @kris wat fijn dat je de beeb gevoeld heb!! gek gevoel hea? succes met de salesmeeting!

13. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Even snel een ego berichtje, zal straks en anders morgen weer reageren.
    De echo was goed. Voor de 2e keer is bevestigd dat het een meid is dus ik ben nu echt helemaal in de wolken en blij dat het nu eindelijk 99% zeker is. Morgen dus lekker papier kopen, ben alleen nog aan het dubben over de kleuren, denk toch dat het niet roze wordt maar iets van appeltjesgroen met geel, lekker vrolijk voor de zomer :D
    De kleine meid liet nu ook goed het hartje en de bovenlip zien en dat zag er allemaal netjes uit. Mam was ook helemaal trots, ze moest op het einde alleen wel de kamer uit want ze moesten nog een keer het geslacht zeggen, de vorige keer was het niet opgeschreven. We hebben ook weer foto's meegekregen en een heel klein stukje film van 2,5 minuut. De kleine meid ligt nog steeds in stuit, ze mag van mij snel gaan draaien :) Ik zal het er donderdag toch even met de VK over hebben want mijn broer heeft ook in stuit gelegen (wel "normaal" geboren niet met keizersnee) ben trouwens benieuwd tot hoever de baarmoeder bij mij komt want ze moeten met de echo over mijn navel willen ze het hoofdje goed zien.
    Dat was het wel zo'n beetje denk ik. Ik ga nog heel even plat en dan koken, lekkere verse worst met bloemkool en ik denk aardappelkroketjes erbij, geen zin om aardappels te schillen :(

Groetjes Nicole

14. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    hey meiden..

ff ego...
    vanmiddag naar de bedrijfsarts geweest. en we hebben besloten dat ik 100% de ziektewet in ga.. maar dat ik wel voor max 50 % therapeutisch ga werken... dus 4-5 dagen in de week 3-4 uur..
    Ben wel blij dat het nu geregeld is..

Morgen zal ik even uitgebreid lezen.. heb nu behoorlijk last van mijn bekken/stuitje.. dus ik moet echt plat!!

15. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lauw, leuk dat jullie beeb nu wel de beentjes uit elkaar had en het geslacht is bevestigd! Balen dat je nu 100% zw in gaat.. maar aan de andere kant wel heel verstandig!

Nicky1983, pfff echt respect hoor voor jou met je mooie kaartjes. Zien er erg leuk uit! Gefeliciteerd met je goede echo!

Elisa83, waar heb je zo'n enorme jeuk dan? Jeuk is echt irritant...

Laartje88, jullie krijgen vast een klein maar fijn meiske. Zegt volgens mij weinig hoor.. niet alle lichaamsdelen groeien even hard he.. Geloof dat tot een bepaald aantal weken alle beebs dezelfde "afmetingen" hebben en daarna alles veranderd n.a.v. de doorgegeven genen. Is een van jullie kleiner, of heeft korte benen?

Marijeee, welcome back!!! pfff wat een lange reis! Gingen jullie lekker op vakantie, of met een doel naar Suriname? Hoefde je dan eigenlijk geen vaccinaties en zo? Heb je nog een paar mooie kiekjes?

Bolle Buik, oeeeeehh spannend... nog 3 dagen tot de bruiloft!! Geven jullie een groot feest of houden jullie het intiem?

Susan27, merk wel dat mijn buik nu harder groeit.. maar geen duidelijke last of zo.. zijn het geen harde buiken? dan moet je wel ff wat rustiger aan doen. Anders je vk ff bellen?

SpruitNoordeloo, hoe gaat het nu eigenlijk met je? Zit je al wat beter in je velletje?

Iltje, ouch.. dat klinkt niet lekker met je bekken.. heb je BI?
    Val, volgens mij heeft Chivay de site al aangepast Wat een leuk idee die sjablonen!!

Koetje,gezellig naar de zoo! welke ben je geweest? burgers? wow wat een mooie bloeddruk!!

Linda221, de buddylijst staat op de website

Kiss, wat enorm balen dat je bekken scheef staat. Heb je bij je zoontje ook last gehad van je bekken? Mooie wagen trouwens!

Tamar, ook al last van je bekken... jij ook succes buddy!

Irisnaomi, mooie buik! hahaha..

Annette08, wow crea hoor!!! erg mooi! maak je dat met een
    programma?

Kris34, whoehoe!! fijn dat je de beeb nu ook voelt!

Hier, voel me nog steeds brak.. vandaag gelukkig wel iets beter.. morgen weer naar de gyn voor controle. Ben benieuwd...
    Kom gelijk mededelen dat wij een jongen krijgen :D Inmiddels weet de naaste familie het en mag het dus wel de wijde wereld in :D We krijgen dus een echte mannenhuishouding hier. Zelfs de hond en kat zijn kerels hahaha...

16. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    kiss: vervelend dat je zo'n pijn hebt en minder moet doen! hopelijk gaat het snel beter met een beetje rust

linda: als je 6 weken van te voren met verlof gaat, heb je 10 dagen na je bevalling. ga je 4 weken van te voren met verlof, dan heb je 12 weken na je bevalling. ik neem ook vakantie dagen op, dus ga dan later aan het werk.

nicky: gelukkig niet de enige! vandaag gaat het iets beter, wat beter geslapen!

buikfoto's: zien er leuk uit! irisnaomi, leuk beschilderd! zal van de week ook even foto maken en op de site zetten

chivay: ze zegt tegen mij dat bloeddruk keurig is! morgen (dan moet ik naar vk) zal ik het eens vragen.
    maar wel beetje aan jezelf dneken he?!
    en over 20 weken ben je zeker van je dikke buik af, dat is 1 ding wat zeker is!

lauw: goed dat er regeling is nu!!!

dingetje: jeuk zit op mijn hoofdhuid, daar heb ik shampoo voor. achter en op mijn oren en in mijn nek en bovenarmen. daar heb ik zalfje voor! schijnt door hormonen te komen.. geen idee! gaat wel iets beter op mijn hoofd, maar nek is irritant nu!

hier voor de rest alles goed! morgen vrij en dan naar verloskundige en tandarts! moet gaatje laten vullen, als het er niet goed uit ziet, gaat ie het vullen en anders wacht ie nog even. dus we zullen zien!

liefs elisa

17. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Dingetje: gefeliciteerd met je knulletje.. haha.. echt een mannenhuishouding lees ik...

@ Nicky: fijn dat de echo vandaag goed was.. en nog een keer bevestiging is ook fijn..

@ kris: wat leuk dat je Knut voelt... super..

@ Koetje: zo zielig he.. die kleine hummeltjes die ziek zijn.. ik hoop dat Tes zich snel beter voelt... en succes morgen met je vader...

@ Annette: owww... wat een grappig kaartje.. erg leuk..

@ Chivay: idd een wat lage bloeddruk... wel lastig als je regelmatig last hebt van duizeligheid... pas er maar goed mee op..

@ Spruit: dat is een leuk shirtje... goed dat je hem hebt terug gevonden..

@ Kiss: fijn dat je goede tips hebt kunnen krijgen van de fysio... en idd balen dat je nog zoveel weken moet met pijn.. maar we denken gewoon aan het doel...

@ elisa: lastig hoor dat je zo emo bent... hier niet echt last van.. alleen heel af en toe heb ik een emo momentje.. maar meestal als ik een zielige film ofzo kijk.

@ Adressenlijst: chivay, jij vroeg naar evt extra adressen. denk ook aan evt je personeelsvereniging van je werk. vaak krijg je dan ook een kadootje.. altijd leuk..

@ Val: heel goed.. je moet je mannetje gewoon manipuleren.. uiteindelijk geven ze allemaal toe. haha..

@ Iltje: och meis.. zo'n last van je bekken... dat is niet goed.. denk goed aan jezelf. je kunt beter nu rustig aan doen.. dan dat je na je bevalling nog last hebt..

@ Bolle buik: spannend hoor.. nog 3 daagjes... ene.. heel begrijpelijk dat je voor ons niet alle tijd hebt...

@ Marije: welkom terug... pfff... maar je zult wel moe zijn geweest.. ik hoop dat je nu helemaal bij bent geslapen..

zow.. ben weer bij... ga nu ff lekker filmpje kijken...
    tot morgen... en alvast weltrusten..

18. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Dingetje gefeliciteerd met een jongen. Wat leuk!

Nicky, mooi dat alles goed was lekker he? Ik vond het ook leuk dat ik nog een keer terug mocht komen om het mondje te bekijken maar was toen toch weer spannend.

Annette, leuk die boom. Mijn vriendin heeft die gisteren op de muur van haar babykamertje geschilderd (is 1 mei uitgerekend), grappig.

Lauw fijn dat er wat geregeld is met je werk. Geeft denk ik veel rust.

Koetje heel veel sterkte morgen, ik stuur positieve gedachten jouw kant op

Kris wat leuk dat ook jouw kleine van zich laat horen!

Ik heb sinds 2 nachten last met het slapen ineens. Werd vannacht wakker en kon echt niet meer op mijn rechterkant liggen. Mijn bil tjee wat deed pijn. Alsof die hele spier verdikt was ofzo. Hb er ook de hele nacht niet meer op kunnen liggen. Wat dat nu is? Niet echt mijn bekken toch? Een voedingskussen kan hierin dus ook geen oplossing in bieden.
    Verder de hele dag last gehad van obstipatie! Deed gewoon echt pijn in mijn buik. Ben zelfs 2 keer een blokje geweest wat niet hielp. Heb ook weinig gegeten dacht dat ik ontplofte! Maar net ineens... het kwam op als poepen.. haha hoe toepasselijk. Wat een opluchting (sorry voor dit verhaal)

Het leuke nieuws! Ik las hier dat sommigen succes hadden wanneer ze de angelsound gebruikte dat er dan tegenaan getrapt werd en je het aan debuitenkant kan voelen, dus dit gisteravond eens geprobeerd. En ja hoor! Mijn vriend heeft haar nu ook kunnen voelen. Zo gelukkig mee.
    En 23 april gaan wij voor een 3d echo en mijn vader gaat mee! Hoewel mijn ouders al 4 kleinkinderen hebben zijn ze hier toch wel erg bij betrokken. Komt denk ik ook omdat het maar de vraag was of het zou lukken en het een tijd op zich heeft laten wachten. ook lijkt het dat hoe ouder mijn vader wordt hoe emotioneler. Hij had al gevraagd of we de 20 weken echo niet op dvd hadden..., dus ik vroeg mijn moeder of mijn vader dit leuk zou vinden. Later belde ze hem dat hem dat heel bijzonder leek. Dus hem net gebeld dat we een 3d echo doen en of hij mee wilde. Hij was er helemaal gelukkig mee. Vind ik wel lief.
    Nou dit was hem weer.

19. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    pff.. Wilde ik vandaag bijlezen.. Is het weer niet gelukt.

reden: Jetlag en mogelijk ziekte van Pfeiffer...
    Ben naar de huisarts geweest. Moet bloed laten prikken nu..

Voel me zo belabberd zeg...

Zag wel mooie foto's van jullie buiken voorbij komen.
    Hier die van mij met 20,3 weken:
    http://zusjehonig.babysite.nl/fotos/fotoboek/108341/108341-6042426.jpg

En nog 2 @ Suriname:
    http://jaimy.dreumessite.nl/fotos/fotoboek/50199/50199-6036765.jpg

http://jaimy.dreumessite.nl/fotos/fotoboek/50199/50199-6050089.jpg

Vooral blijven schrijven hoor meiden, ik vind het leuk om te lezen. Alleen reageren moet ik me echt even voor excuseren.. *Shame on me*

20. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Annette.. Echt leuk je kaartje.. ben benieuwd naar het eindresultaat straks met de aapjes!

@ Koetje... Wat doe je voorn werk dan dat dat zo kon met tes?? Fijn hoor!!! Veel beterschap met haar, hopelijk gaat het vanacht beter!
    Volgens mij vroeg je eerder ook wat ik voor een werk doe...
    Ik werk met kinderen in de crisisvrouwenopvang.. Daar hebben we altijd een 'vrijblijvende, onofficiele' kinderopvang gehad (heel kleinschalig) en nu wordt het dus allemaal groter en officieler... KDV maar wel gericht op deze doelgroep...
    Ik mag nu legaal aan de dropjes & cup a soup :D voor de bloeddruk... Maar vooral goed opletten dat ik regelmatig eet, op tijd ga zitten....

Nogmaals heel veel sterkte met je vader morgen! Niet gek dat je na zoveel tegenslagen dit weer heel spannend vindt!!!

@ Kris... Joehoeee knut werkt! Super dat je hem/haar gevoelt hebt!

@ Nicky... Goed nieuws! Mooie bevestiging en nu heeft ze alles mooi laten zien... fijn hoor!

@ Lauw... Balen hoor dat je echt de ziektewet in moet.. maar wel beter voor jullie 2! Veel sterkte!
    :) Doe mijn best een beetje op te letten.. en anders heb ik er eentje thuis hier die er wel op let :)... Ineens verdwijnen allerlei dingen die ik nog moest doen haha... Die personeelsvereniging is een goeie!

@ Dingetje... Joehoeeee een mannetje erbij!!!!
    Hahaha en red je dat een beetje tussen al die mannen???

@ Elisa... Veel succes morgen bij de vlos en de tandarts!

@ Leonizzie... Super dat de angelsound bij jou ook goed werkt! Leuk is dat hè! Wat super de reactie van je ouders :)
    Mijne zijn ook heel begaan... Vonden het bv super dat ik ze met de angelsound liet luisteren...

@ Marijee... Wat een schitterend buikje al!
    Zag ook super mooie foto's op hyves samen met Jaimy!
    Hopelijk heb je geen pfeiffer!!

Deel Deze Pagina