hier weer een ochtendje erop zitten met afspraken.. eerst naar de tandarts.. gewoon controle, maar pfff... mijn tandvlees is blijkbaar ontstoken, en bloeden... pfff... schijnt door de zwangerschap erger te zijn.. lekker dan..nu iedere dag met zo'n tandenstokertje beetje pielen.. hoop dat het werkt.. én goed poetsen natuurlijk hahaha... zoonlief ook nog even in de stoel plaatsgenomen.. aaaaaaaaaaaaaaaaaa... zei ie toen ie ging zitten hahaha... lachen! Daarna zoonlief naar psz gebracht en weer door naar zkh voor controle bij gyn. Daar laaaaang moeten wachten... zag allemaal mensen komen en gaan.. wat bleek.. heb suiker in de urine, ach ja.. val van het één in het ander... moest dus wachten op een gynaecoloog die vrij was ipv een VK.. nu moet ik dus een curve doen eerdaags. Hebben meiden hier ervaring mee, met de zw. diabetes dan? klinkt zo naar vind ik.. is natuurlijk niet zeker dat ik het heb, maar goed.. Bloeddruk was weer hoog, 150/90 Moet nu iedere 2 weken komen.. Gelukkig was de urine wel weer goed
Hey meiden!!! Eerst ff op jullie reageren... @Lauw: ik snap je best hoor dat je niet zoveel meer hier komt. Ik heb ook wel van die dagen, maar kan het toch niet laten om even hier te spieken... @brendat: mooie foto! Je zou écht niet zeggen dat je al 100 kg weegt (bij de vk dan...)! Ben je zo lang dan? Bij Tes woog ik op het eind net geen 100 kg (98,5 kg), ben benieuwd of ik het nu wel haal (ik hoop van niet natuurlijk). En super dat Elin nu echt loopt! Bij Tes heeft het ook wel even geduurd voor ze het 'altijd' deed, maar nu doet ze niet anders meer. Wat worden ze groot he? Wij gaan vrijdag trouwens 's ochtends (al om 9 uur) met Tes een oranje ballon oplaten en daarna gezellig over de vrijmarkt. Misschien lopen we nog wel tegen iets leuks aan! Koninginnedag is hier (wij wonen in Wageningen) altijd een voorproefje op het echte feest, dat is bevrijdingsdag. 'Vroeger' (wat klinkt dat lang geleden) was het flink feesten en drinken, maar nu met Tes en een bolle buik zal dat moeilijk gaan... @Nicky: nee, je begrijpt het goed, moet alleen morgenmiddag nog werken, heerlijk! En ik krijg vrijdag gewoon doorbetaald, das helemaal beter! Aha, de eerste partnerles met yoga komt eraan! Ik moet nog lachen als ik daaraan terug denk. Jef voelde zich echt niet op z'n gemak tussen al die zweverigheden. Maar voor mij is ie meegegaan, vond ik wel lief! Vervelend dat je nu toch weer last hebt van je bekken, ik hoop dat een warme douche helpt! @Kris: fijn dat Knut lekker actief is, en dat buikje komt wel hoor! @Yolanthe: wat een rare, die vk van jou! @Chivay: leuk dat je al op het kdv mocht rondkijken en wat een leuk filmpje! Super om te zien! Ik hoop dat je je lekker blijft voelen na het eten. Werkse vandaag! @Laartje: klinkt als een leuke dag en Aiden was er lekker moe van geworden! Fijn dat alles goed was bij de vk. Poetsze! @kiss: balen dat je het muurtje nog niet mag plaatsen! Ik hoop dat je snel groen licht krijgt! Mooie buik, zie idd verschil in vorm. @Spruit: succes met BHV! En idd niet die rook in gaan als je het niet wil! @annette: gefeli met je 25 weken! @FemR: heerlijk Preston Palace, heel veel plezier alvast! @linda: dus jij doet ook aan peuterzwemmen, wij mogen morgen weer, zo leuk! Ben echt benieuwd naar het geboortekaartje, je wil hem zeker nog niet showen??? @val: sjonge, liep ook lekker uit dan bij de vk! Zeiden ze niks toen je wegging? Je hebt groot gelijk trouwens. Ik ben het gewend, bij de gyn zit je zo ruim een uur te wachten! Alhoewel de gyn die ik nu heb, aardig op schema loopt... @Ckialita: heel veel plezier en geniet van je laatste vakantie als niet-mama en papa! @Dingetje: balen dat je bloedsuiker te hoog is en je bloeddruk ook weer! Hopen dat je geen zwangerschapsdiabetes krijgt! @hier: vanochtend gezellig met Tes en mijn moeder naar de markt geweest. Ik heb stofjes voor lakentjes en accesoires voor de babykamer gekocht. Erg leuk, ruitjes en stipjes stofjes is de kleuren wit/grijs/zwart. En daar nog leuke afwerkbandjes en lintjes bij. Heb nu al zin om te beginnen alleen moet ik nog eerst een naaimachine krijgen. Eerst leende ik hem altijd van mijn moeder maar ik ben volgende week jarig en dat leek me wel een leuk cadeautje. Ik ga dus nu maar even online kijken of ik een geschikte kan vinden. Over een uurtje alweer op kraamvisite bij Thomas! Nou, fijne dag allemaal en tot snel!
Even snel een fotootje plaatsen van onze kleine meid. Is van de echo van gister. Ik ga nu echt even lekker onder de douche, ben het maar de hele tijd aan het uitstellen....
Dank voor alle complimenten dat ik er niet uit ziet als 100 kilo, haha! Dat doet een mens goed! (Heb er natuurlijk ook 3 uur op zitten photoshoppen, dus dat mag ook wel. Nee hoor, geintje!) @Yolanthe; Nou,lekkere vk dan! Maar kan me ook wel voorstellen dat je nu geen zin meer hebt om over te stappen. Tenzij het echt te gek wordt natuurlijk! @Chivay; Leuk filmpje!!! @Kiss; wat een ellende zeg met die bekken van je! Op deze manier kunnen 14 weken nog heeeeeeel lang zijn kan ik me zo voorstellen! En met dat muurtje schiet ook al voor geen meter op! Heb je wel een alternatief voor als het toch niet mag? Of plaats je hemdan toch en sloop je het weer als je er uit moet... Enne mooi buikie hoor! Je baarmoeder is in die tijd natuurlijk ook wel een heel stuk hoger gegroeid! @Spruit; Ik weet ook niet goed waar het allemaal zit hoor. Nou ja, overal een beetje waarschijnlijk, haha! Maar ben al een hele tijd niet gemotiveerd geweest om er iets aan te doen! Ach,wie weet komt dat over een tijdje wel weer. En anders niet hoor, heb er weinig last van. Maarre, je moet anders zeker een foto hier plaatsen, is goed gebleken voor je ego, hihi! Ik heb bij mijn vorige zwangerschap wel met een week of 23-24 nog de BHV training gedaan. Ben gewoon als eerste die container ingegaan, zodat ie nog niet vol stond met rook. Ging wat mij betreft prima. Het vinden van een overall die nog past was een groter probleem ! Maarrrrr niet doen als je je er niet lekker bij voelt! En als je dan toch perse wat moet blussen, dan steken ze buiten maar iets in de fik voor je! @FemR; Leuk naar Preston Palace! En idd, als je dan niet ronder terugkomt, dan heb je iets niet goed gedaan ! @Laartje; De vlaai klaar? O,is goed hoor! Waar woon je precies????? Hihi! Gaan jullie wel nog op pad vrijdag, of ben je de hele dag thuisvoor zijn verjaardag? Ik weet niet waar wij heen gaan, ik sukkel gewoon braaf achter onze vrienden aan! Is inderdaad wel heel lekker nu ze begint te lopen! Ze kan nu redelijk zelf of aan 1 hand meelopen, en ze komt ook zelf de trap op. Fijn hoor! Vooral stimuleren zou ik zeggen (voor zover dat helpt), is een stuk beter voor de rug! En extreem schattig.... Fijn dat de echo goed was! En nu maar hopen dat ze niet in stuit blijft liggen! Nou ja, nog tijd genoeg om te draaien! @Linda; Nee, ben 1.98m Haha! Nee,hoor,1.79,dus dat valt ook nog mee. Jij had toch ook een kaartje bij geboortedorp? Welke heb je besteld? Wij hebben kaartje 'Lieke', en ben er ook helemaal enthousiast over. Bij ELin ook hier besteld (kaartje 'Lars', maar dan de meisjesversie) Ik vind die enveloppen zo gaaf! En heerlijk dat je ze niet hoeft te schrijven... @Nicky; Jij ook al zo krakkemikkig! Vervelend hoor! Maarre.... was de echo het waard ? Alles goed? @Ckialita; Hoe krijg je het voor elkaar om alles tegelijk te hebben? Hopelijk gaat het snel over! Heb je nog steeds zo'n last van die buikgriep? Groot gelijk dat je toch op vakantie wilt gaan hoor! Vooral hopen dat die griep over is. Zodra de amoxycilline aanslaat,ben je binnen een dag of 2 wel van de blaasontsteking klachten af. meestal tenminste... @Dingetje; Getsie zeg, weer wat van die enge kwaaltjes erbij! Hopelijk is het toch niet echt zw. diabetes... Wel prettig dat je extra controles krijgt nu. Tenzij je elke keer zo lang moet wachten natuurlijk! @Koetje,Nee bij Elin heb ik ook de 100 kilo net niet gehaald. Op een kilo na of zo. Maar scheelt dat ik de laatste 5 weken voor het gemak over heb geslagen, anders had ik dat wel gehaald! Maar ja, nu met 23 weken al... Ach, het gaat er ook weer vanzelf af! En inderdaad, wat worden ze ineens groot als ze gaan lopen. En ik vind haar nog steeds zo klein (Tes is ook een ukkie meen ik mij te herinneren he?) Kan je nagaan hoe ieniemienie dat 2e kleintje straks weer is! En ook al zo creatief bezig! Ik ben nu ook van plan om zelf lakentjes en dergelijk te maken. Is eigenlijk onwijs leuk om te doen! Ben nu bezig met een salopette-jurkje voor Elin. Allemachtig, waarom moet dat ding uit 15 delen bestaan???? Nou ja, het duurt ff, maar hij wordt wel mooi! En ik ben weer lekker bezig! Vandaag lekker met Elin naar de intratuin geweest, wat kruidenplantje gehaald en nog wat gezellig spul. Nu lekker in het zonnetje alles in de grond zetten! Fijne middag nog allemaal! Hoe gaat het nu met je beide ouders?
Hier net het gordijn voor de kinderkamer opgehaald. Helaas is vriendlief niet meer zo fanatiek met schilderen dus kan het nog niet ophangen. Kozijn en de plafondbalken moeten nog. Maar ja met dit weer heeft toch ook niemand zin aan schilderen dus heb hem vergeven. Verder niet alles bijgelezen. Zometeen de lasagna in de oven en dan om 19uur verzamelen bij het clubgebouw van de fotoclub. We gaan de natuur in hoop dat ik nog een paar mooie foto's kan schieten. Vraag meteen of anderen een paar leuke van mijn buikje willen maken. Hoop om een mooie zonsondergang in het bos oid.
niet de allerbeste foto, even van telefoon geplukt, maar dit is onze prachtige commode (tussen de rotzooi...hihi, we komen er wel, maar gewoon op het gemakje!)
@ susan - Rest van de kamer wordt vrij rustig, steigerhouten kasten, zandkleurig wiegje en vloer, maar was van plan om de details, zoals de commode er ook een is, in lekkere knalkleuren te doen! Ga nu op zoek naar mooie lampenkapjes!
Klinkt erg leuk. Wij hebben het vrij neutraal met 1 knal muur in groen en verder groene assesoires met blauw en groen beddengoed. Dus ook opgeleukd met de ass.
@ susan - Dat is toch wel het handigst met accesoires, wij wilden eerst de vloer schilderen in de kleur die de commode nu is... maar hebben op tijd bedacht dta dat misschien wat heftig was Dit is het bedje (nog alleen in de grondverf) pootjes gaan eraf, daar moeten we nog een alternatief voor bedenken!
Hebben jullie alles zelf opgeknapt of alleen geverfd? Leuk bedje. Het wiegje wat bij ons op de kamer komt is het wiegje waar ik ook nog in gelegen heb. Heb alleen geen idee meer hoe het eruit ziet. Het is van Rotan maar meer wist mijn moeder ook niet meer.
@ susan - Leukleuk! Ziet er schattig uit! Is wel leuk als het allemaal een beetje op zijn plaats begint te vallen! Wij gaan de kinderkamer inrichten zoals ons hele huis is ingericht...met beetje brocante meubeltjes. Dus is een kwestie van alles bij elkaar zoeken, veel schilderen en als we nou nog de muren latexen en de vloer aflakken, eindelijk inrichten
Hier ons kamertje klein maar knus Bekijk bijlage 68330 Boven de commode heb ik op de plank groene mandjes en het gordijn is wit met een heel dun groen en grijs en zwart streepje van velours van de HEMA. Verder komt het Woezel en Pip borduurwerk van mijn oma aan de wand en een geboortetegel die ze nog aan het borduren is. Dan is het kamertje ook wel vol denk ik
Er hing een lamp aan de muur dus ben niet echt op zoek als ik een leuke zie dan neem ik hem mee heb nog geen idee wat het worden moet. Omdat het plafond 4meter hoog is moet er wel een wandlamp hangen maar er is maar 1 licht punt dus hij moet wel de hele kamer verlichten. Hebben nu een met 3lampjes eraan. Maar niet echt iets voor een kinderkamer.
@ckialita: het zit je ook niet mee zeg. Hopen dat de antibiotica aanslaat. Doe maar lekker rustig aan en geniet van je weekje vakantie! @dingetje: lekker druk dagje gehad zo te lezen. Niet zo mooi dat je suiker in je urine had. Oei, en de bloeddruk ook al niet al te laag L Wel fijn dat je nu extra onder controle staat. @koetje: veel plezier met kraamvisite! Leuk dat je geslaagd bent voor stofjes. Ik ga hier binnenkort ook een keer kijken voor in het wiegje van de wandelwagen. @brendat: de echo was het wel waard hoor maar als ze nu nog een keer zouden vragen om een uur te gaan liggen op zon hard bed dan zou ik het niet doen. Net een lekkere warme douche gehad en nu gaat het gelukkig een heel stuk beter had ik eerder moeten doen! Veel plezier met het werken in de tuin. Is het weer ook wel voor J @annette: wat een mooie gewaagde kleur! Mooie commode ook! Ook het bedje ziet er erg leuk uit! @susan: das toevallig, mijn schoonzus heeft ook dat kamertje. Wel leuk dat jullie met kleurtjes gaan werken. Mijn schoonzus heeft verder alles steriel wit :S @hier: zodadelijk maar eens beginnen met koken. Vanavond nog weg dus een beetje op tijd klaar zijn is dan wel fijn. Verder vanmiddag een heerlijke warme douche genomen en dat heeft erg goed geholpen voor de pijn aan mijn bekken. Iedereen nog een hele fijne avond mocht ik dadelijk ineens offline zijn. Liefs Nicole
Nicky: heb je ook een bekkenband? Dat helpt erg goed tegen bekkenklachten. Heb dezelfde als FemR omschreef van Anita.