Goedemorgen meiden! Wat een plakkerige/zweterige nacht zeg, bah! En ook zo slecht weer! Maar eens even zien wat ik vandaag ga doen met zoonlief! Fijne dag allemaal vandaag! Liefs
nou he wat een PIEP weer... hier is het aan t miezeren....wilde naar de vrijmarkt maar wacht nog maar even kijken of het droog word.....
Hey meiden... Wat een rotweer voor Koninginnedag hè? Ik hoop dat het vanmiddag iets beter wordt.. Ik heb weer ff vlug bijgelezen... zie een paar leuke huisdieren. echo's en kamertjes voorbij komen... @ Nicky: Ik miste je gisteren al bij het zwemmen... balen dat je zo veel last hebt... ik hoop dat het snel iets beter gaat... Ego: ik ben gisteren gaan winkelen.. maar ik voel continu mijn bekken/stuitje/liezen... uiteindelijk na 1,5 uur was het echt genoeg... dus toch maar naar huis gegaan... We zouden vandaag eigenlijk naar Eindhoven gaan, maar dat doe ik toch maar niet.. schiet niet op als we na een uur weer terug kunnen... Ik baal er wel zo ontzettend van... ik merk dat ik elke week minder kan... grrr... Ook die nachten zijn een ramp... regelmatig wakker... pijn in mijn heup/bekken... strompelend naar de wc.. en maar weer een manier vinden om te gaan liggen... Ik zou blij zijn als ik bevallen ben...
Hier vannacht een soort storm achtig weer gehad, onweer windhozen en regen. Wilden hier naar de kindervrijmarkt gaan bij de school maar idd. het weer zit niet echt mee. T'is wel droog maar koud en miezerig. Vanmiddag als het beter word maar even met mijn zusje en mijn vriend de stad in. Kijken of daar nog wat te doen is
Wat een smerig weer inderdaad!! Hier in Utrecht zijn denk ik vele dekentjes met rommelmarktspullen harstikke nat geregend... Wij hoopte zo ff een stukje te kunnen gaan wandelen, maar dan moet het idd wel stoppen met regenen!! Lauw & Nicky.... Wat naar dat jullie zoveel last hebben! Volgens mij ligt het gemiddelde aantal meiden hier in t augustustopic met heftige bekkenklachten best hoog zeg! Iltje, Kiss, Fem...jullie 2... en vergeet er nog vast meer... En dan zijn er ook nog zoveel op mijn niveau.. Wel last, maar allemaal te hebben... Duim er echt voor dat de pijn nog minder zal gaan worden voor jullie!!! @ Koetje... Hoe ben je ermee begonnen met het naaien enzo?? Iemand die je geholpen heeft? Een naaimachine gekocht en ermee gaan rommelen? Ben wel benieuwd... Veel beterschap met Tes! Hopelijk voelt ze zich vandaag al wat beter! Even 2 vraagjes... Blauwe plekken: Herkent iemand het veeeeel meer hebben van blauwe plekken nu?? Mijn benen zijn een waar slagveld! Heb er minimaal een stuk of 6/7 staan constant.. Ik was er al gevoelig voor en had ze snel, maar nu............. 3D echo: Bij de 3D echo kwamen veel van de metingen die de echoscopiste maakte uit rond de 25.2 en 25.3 weken.. Dus een kleine week minder dan ik gisteren echt was.... Ze zei hier eigelijk niets over.. en ik ging pas in de auto terug denken van.. is ze dan niet aan de (te) kleine kant?? Iemand een idee?? Of is een weekje verschil niet erg? Hier gaat t wel ok... Moe, erg duf vandaag Maar wel heerlijk uitgeslapen.. (vandaar zo duf denk ik ghehe) Hoop dat het straks nog even mooi genoeg wordt buiten dat we nog even de deur uit kunnen!
@ Chivay: Van blauwe plekken heb ik geen last.. weet ook niet of dit kan komen door de zwangerschap... Echo: volgens mij is de meting die je na de 12-13 weken doet niet meer bij iedereen gelijk... elk kindje groeit in zijn eigen tempo en dat kan best wat schelen met het gemiddelde... dus lekker tellen vanaf hoe ver je echt/eerst was. @ Bekken: inderdaad er zijn hier veel mensen met bekken klachten... waar het door komt?? vroeger hoorde je dat niet zo veel... Bij mij op het werk zijn er nu ook van de 6 zwangeren 4 uitgeschakeld met bekkenklachten...
chivay: blauwe plekker heb ik eigenlijk ook geen last van, en bij mij hebben ze me een kleine week terug gezet,viel eigenlijk ook wat kleiner uit elke keer, maar dat was vanaf het begin al zo. zo toch nog ff naar buiten geweest, zonnetje komt er nu door hier
Nicky & Lauw, wat balen dat je je zo kl*te voelt. Hopelijk gaat het snel de goede kant op! Chivay, was jij niet ook al eens vooruit gezet qua datum? Misschien is de eerste termijnecho niet helemaal goed geweest. Maar dan nog.. een weekje verschil maakt volgens mij niet zo veel uit.. ben uiteraard geen dokter.. Susan27, hier vannacht idd ook behoorlijk gehoosd.. regen.. onweer.. ging er even goed op! Hier vanochtend de kleedjesmarktjes afgeweest. Was erg gezellig, afgezien van het weer. Zoonlief is enorm verwend.. weer veel little people erbij hahaha... hij verdomd het om te gaan slapen nu.. is helemaal hyper de pieper hahaha...
@ lauw, dikke knuffel voor jou!! pijnlijke bekken is niet leuk, weet er helaas alles van! @ chivay, klopt, er zijn veel meiden hier die last hebben van de bekken.. niet leuk! Blauwe plekken heb ik altijd al snel, dus bij mij komt dat niet door de zwangerschap denk ik. Hier tegen 12.00 uur ff naar de stad gegaan.. 13.00 uur was ik weer thuis met zoonlief.. Tranen in mijn ogen. Naar bed gegaan met hem, en we worden net wakker! Kon de trap bijna niet af.. heb huilend mn moeder opgebeld, die komt er nu aan. Heb zo vreselijk veel pijn, kan toch niet altijd maar doorgaan met paracetamol??????? Wat moet ik hier nou mee.. *zucht* kan echt niet meer van het zwanger zijn genieten, en hoop dat de klachten weg zijn als de beeb geboren is.. dit trek ik niet meer!
Kiss87, waar heb je veel pijn? Heb denk ik even wat gemist.. in ieder geval hoop ik dat je je snel beter gaat voelen en de pijn minder wordt!!
@Brendat: mooie muurschildering! Ziet er erg leuk uit. @koetje: fijn dat het na omstandigheden goed gaat met je ouders. Mooi huisje voor Tes en wat hebben jullie een lieve hond zeg. Beterschap met Tes, hopelijk gaat het nu al een stukje beter met haar. @chivay: nu waren er in totaal 3 studenten die een echo hebben gemaakt. De kleine lag dit keer niet in stuit J maarja dat kan nog allemaal veranderen al is dat niet te hopen. Wat een mooie kat/poes zeg! Haha, lekker eigenwijsje hebben jullie. Mooie echo-fotos! Bedankt voor de lieve ondersteuning. Hier ook een week verschil in groei en uitgerekende datum, hier wordt verder niks van gezegd bij mij. Het zijn maar gemiddelden waar ze vanuit gaan, ik ga me er ook geen zorgen om maken, dan heb ik maar een iets kleinere meid bij de geboorte. @kiss: fijn dat je goed geslapen hebt. Nooit leuk als je 3 nachten zonder je mannetje moet L Maarja, de eerste zit er al op J Jeetje meis, dat is echt helemaal niet leuk als je niet meer kunt genieten. Laat je zoveel mogelijk helpen door anderen, heb je ook een bekkenband? Hier helpt deze wel wat, als ik de band om heb, heb ik wat minder last. @irisnaomi: balen dat je zon last van je schaambot hebt? Hoe gaat het vandaag? @elisa: mooi te horen dat jullie een paar leuke dagen hebben gehad. Balen dat je misschien blaasontsteking hebt, ik heb er tot op heden naar mijn weten nog geen last van gehad. Je hoort het wel vaker bij zwangere vrouwen. Voldoende blijven drinken en goed alles uitplassen krijg ik altijd te horen. @FemR: jeetje zeg, dat was het dagje wel bij jullie. Gelukkig is Isa nu van de pijn af. Wel balen dat ze niet geloofd werd door de juf maarja zoals je zelf al schrijft is het ook wel haar eigen schuld. Misschien dat ze er iets van geleerd heeft !? @susan: hele fijne vakantie! @yolanthe: hè bah, dat is nooit leuk als je een begrafenis hebt. Sterkte ermee. Hier gister geen last van moeheid gehad, vandaag daarintegen wel weer, kreeg om kwart voor 3 ineens een enorme dut, ik moest gewoon even slapen. @laartje: hebben jullie lekker feestje gehad? @cossy: jij ook al een heerlijk weekendje weg gehad. Lekker hoor. Ik ben blij als het eind mei is, ben er ook wel aan toe. En de hik, achjee, das apart volgens mij. Die 5 weken voor de echo zijn zo voorbij @lauw: jij ook al zoveel last van je bekken misschien maar goed dat je dan vandaag een rust dagje hebt, hoe vervelend ook. Ik hoop volgende week weer te kunnen zwemmen, ik kijk wel even hoe het gaat. Ik heb nu wel 2 weken vrij van school, misschien helpt het. @dingetje: wat leuk dat je zoontje zo verwend is! Altijd leuk om die kleintjes vrolijk te zien met voor hun nieuw speelgoed J @hier: vannacht wel redelijk geslapen. De raam stond hier open omdat er geverfd wordt op onze kamer, toen het begon te onweren is het raam wat dichter gemaakt, niet helemaal en ik ben lekker tegen mannetje aan gaan liggen want als ik ergens bang voor ben is het wel onweer . Vandaag even naar de Karwei en Praxis geweest. Hebben een 3deurs kledingkast van mijn ouders gekregen (alvast voor onze verjaardagen) en we hebben een werkblad gekocht wat een mooi groot bureau wordt wat 1 geheel is, alles lekker met kortingsstickers Rond kwart voor 3 kreeg ik een enorme dip en ben even op de bank gaan liggen en lekker geslapen tot een uur of 4. Manlief is met het grind bezig, mams is boven met de deurkozijnen bezig, paps is buiten deuren aan het verven en ik tsja . Wat zal ik ervan zeggen . Zit lekker op de bank met lappie op mijn schoot en de hond van mijn ouders slapend op mijn voeten. De kleine meid is weer lekker actief hier, ik ben dan ook weer genoodzaakt naar de wc te gaan. Verder hebben we geen plannen voor vandaag. Dadelijk eens lekker soepje maken en gister heb ik al macaronisalade gemaakt voor vandaag. Lekker en makkelijk dus. Iedereen nog een hele fijne dag en doe het allemaal maar rustig aan, vooral de dames die zon last van de bekken hebben. Liefs Nicole
@ dingetje, heb heel erg last van mijn bekken, en dan voornamelijk mn schaambot. Mijn bekken blijken dusdanig scheef te staan, dat zelfs de fysio nix meer voor mij kan doen. Ze denkt zelfs dat mijn ene been langer is dan de ander... Pas als ik bevallen ben, kan ik er wat aan laten doen. Maar doordat mijn bekken zo scheef staan oefent de ene bekken veel druk op mijn schaambot, die al veweekt is door de hormomen.. Geen goede combi dus, doet me erg pijn! @ Nicky, hier ook een bekkenband (gehad) hielp helaas niet..
Kiss, kan een podotherapeut niet iets voor je doen? Die kan in ieder geval wat aan het beenlengte verschil doen.. al is het maar minimaal.. hij kan met steunzolen je stand corrigeren. Ik heb het ook weer opnieuw laten maken deze zwangerschap. Ik zit namelijk ook met (minimaal) beenlengte verschil en scheve bekken. Heb er tot nu toe weinig last van.. Nicky, ook lekker verwend dus!
Blauwe plekken: kun je niet iets van arnica druppels nemen? of aesculaforce. Dat laatste verstevigt de bloedvaatwanden. Zie A.Vogel Homepage | Officiële website voor homeopathie en fytotherapie Pijnlijke bekkens: Arme meiden! Ik weet helaas geen oplossing en heb er zelf geen last van. Ik leef met jullie mee. Hier vanochtend manlief uitgezwaaid. Die is 4 dagen motorrijden in de Eiffel. Straks met pinksteren is tie 4 dagen aan het werk (netwerk overzetten, heel gedoe) en heb al wel gezegd dat ik dat niet zo leuk vond aangezien hij daar wilde overnachten. En dan in juni weekendje motorrijden met 2 vrienden. En ik ben dus telkens een zwangere weekendweduwe!! Daarna met mams en zus met haar gezin naar de vrijmarkt geweest. Nog wat voor de BSO gescoord en 2 mouwloze rompertjes in de kleinste maat. En samen met mijn neefje een spel gekocht over dieren. Oja, en een schapenmobile!!! Was wel kapot aan het vastmaakgedeelte, maar dat fixen we wel. Desnoods een andere tweedehands mobile kopen om hem daar aan te hangen. Schaapjes is stiekem het thema van de kamer geworden.
He kiss gatver misschien nog eens naar de dokter gaan? sterkte meid Oh spruitnoorderloo je bent lekker geslaagd op de vrijmarkt! Dingetje: je zoontje ook lekker verwend! leuk he! Hier ben ik bezig geweest met zindelijkheidstraining vanmiddag en aangezien meneer niet geslapen heeft vandaag ben ik ook helemaaaaal kapot nu haha pfffffff Hij heeft er niet veel zin in geloof ik
Zo, we zijn weer thuis! Vanochtend het ballonnen oplaten niet gehaald. Was 'al' om 9 uur en toen waren we nog niet klaar om te gaan. Dus pas later naar de stad gegaan met mijn ouders, zus, zwager en neefje (en natuurlijk m'n mannetje en Tes). Was gezellig maar wat was het jammer van het weer! We gingen 'lekker' op de fiets, maar ik was het regenscherm voor de buggy vergeten. Toen het ging regenen zijn we lekker een kroegje ingedoken, ook leuk! Ik heb ook nog een aantal spulletjes voor Tes gekocht. Daarna zijn we gezellig met mijn ouders naar huis gegaan en hebben daar lekker frietjes gegeten! @val: gelukkig heeft Tes weinig last van de verkoudheid, al loop ik haar constant te poetsen... Hoe ging de zindelijkheidstraining? Ik ga binnenkort ook maar eens een potje voor Tes kopen, gewoon spelenderwijs oefenen. @kiss: ah, lijkt me ook best moeilijk als je mannetje zo vaak weg is. Wel lief dat ie je vader wil helpen en jullie er mooi wat voor krijgen. En die 3 nachtjes zijn zo voorbij (nu nog maar 2!). Wat erg dat je zoveel pijn hebt! Wel fijn dat je moeder snel kon komen. @Lauw: wat balen dat je zo'n last hebt van je bekken en zo slecht kunt slapen, zo kun je idd haast niet van je zwangerschap genieten. Erg jammer! Sjonge, zijn er 6 zwangeren op jouw werk? Zo, hebben ze de inval al geregeld? @Nicky: onweer vannacht? Ik heb niks gemerkt, sliep als een roosje! Wij gaan morgen naar Praxis, fijn he die stickers? @Spruit: ah, ook al een weekend-weduwe... Maar wat leuk, een schaapjes-babykamer! Tes had eerst een koeienkamer, vond ik ook erg leuk. @Chivay: ik heb gewoon de naaimachine van mijn moeder geleend en ben aan de slag gegaan. Eerst gewoon rechttoe, rechtaan met de lakentjes en daarna wat moeilijker (hartjes erop, hartjesmobile en hartmuziekdoosje). Ik heb het mezelf dus geleerd, geen idee of ik het wel 'goed' doe, maar het ziet er in elk geval wel leuk uit! Volgens mij maakt dat ene weekje niet zoveel uit hoor. Frits is ook steeds een paar dagen tot een week kleiner, maar volgens mijn eigen berekeningen ben ik 4 dagen later uitgerekend dus kan kloppen. Geen last van blauwe plekken trouwens. @Dingetje: Tes is ook helemaal hyper, ze is met van alles en nog wat aan het spelen, ben benieuwd of zo straks gaat slapen... Nu ga ik Tes maar eens naar bed brengen, daarna lekker op de bank voor Xfactor. Fijne avond allemaal en tot morgen!
Koetje: is ook gezellig toch ff lekker bakkie koffie drinken enne heel geweldig ging het niet maar al beter! hij heeft wel (een kleintje!) gepoept op het potje vandaag! en heb hem 3 keer moeten verschonen in 5 uur tijd....de rest heeft ie op de pot gedaan, vorige keer heb ik hem 6 keer kunnen verschonen haha dus er zit vooruit gang in maar wel vermoeiend hoor! Hier ook zo x factor
@ dingetje, nou ik weet dus niet zeker of ik verschil heb in beenlengte, en weet eigenlijk ook niet bij wie ik hiervoor terecht moet. De fysio zei alleen maar dat ik terug moest komen als de pijn na de bevalling bleef. @ spruitnoordeloos, dus ook een rustig weekend voor jou, zonder man... @ val, wanneer word je zoon 3? Ben van de week ook begonnen met zindelijkheidstraining met mn zoon.. Hij wilde de luier niet meer om.. dus dan maar op het potje. Moet zeggen dat het aardig goed gaat, vandaag voor het eerst gepoept op het potje, ben natuurlijk super trots! Elke dag gaat het iets beter, al gaat het ook nog wel vaak mis hoor. Maar hoop dat hij binnen 3 maand echt zindelijk is, zodat ik maar 1 kindje in de luier heb. Ohh lees dat jou kanjer ook gepoept heeft op het potje, goed zeg!! En ja, vermoeiend is het zeker, maar we krijgen dr ook wat voor terug.. Hoe fijn zal het zijn als hij zelfstandig naar de wc kan als de beeb er straks is! Allemaal xfactor kijkers? ik ook hoor! Vooral nu ik het rijk alleen heb! Zoontje ligt lekker op bedje.. Mn moeder is net weg.. En ik zit lekker op de bank.
blaas: gelukkig geen blaasontsteking! ze adviseerde om veel te drinken en als het maandag niet over is, dan moet ik naar vervangend huisarts (die van ons heeft namelijk vakantie!!) vandaag is al minder. dus wellicht combi van koud water op vakantie.. lekkende borsten: heb van die zoogcompressen gekocht en die zie je niet.. maar kan inlegkruisjes ook proberen, FemR thanx voor de tip! bekkenklachten: er is natuurlijk nu veel meer bekend dan vroeger! denk dat je het daarom nu veel meer hoort! nicky: vervelend dat je weer zo'n last hebt! rustig aan, maar dat doe je waarschijnlijk al! nou fijne avond meiden! xx elisa