Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Goh Susan, ik zou het echt niet weten...
    Ik gooi de babykleertjes tegen het eind gewoon in de was.. 95 graden lijkt me niet nodig, koop ook geen andere wasmiddel.. hebben altijd Robijn. Als ik merk dat de baby er niet tegen kan, kan ik altijd andere wasmiddel halen.
    Wasverzachter gebruik ik niet (meer) schijnt slecht te zijn voor de wasmachine. En scheelt weer in de portomonnee :D

Oh heb ook zin om alles al te wassen enzo.. Maar ga nog genoeg bijkopen. en wil toch echt wachten tot ik de babykamer heb ingericht. Dus komende weken nog ff niet daarmee bezig.

Zoon ligt alweer lekker te slapen. Ik ga ff koffie pakken, en dan ff lekker opt forum rondkijken.

Liefs fijne avond!
    (joepie, nog maar 1 nachtje alleen, en dan is mn lieverdje er weer!)

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Als alle meubeltjes staan wil ik de kast en commode alvast inrichten. Ledikantje opmaken kan later nog wel.
    Scheelt ook weer een hoop dozen op de kamer waar nu alle spullen inzitten.
    Kan ik meteen kijken wat ik nog nodig ben

3. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Wassen doe ik gewoon normaal hoor, op 30 graden en ook met wasverzachter, heb ik bij mijn zoon ook gedaan en inderdaad je merkt het snel als ze er niet tegen kunnen, je zou voor de zekerheid Neutral ofzo kunnen gebruiken.

Ik heb ook al een deel gewassen, zooo leuk die kleine kleertjes:):)

Heb vanmiddag nog de kleurtjes voor de vlindertjes gekocht, plintjes zijn gelegd dus alleen nog de vlindertjes op de muur schilderen en dan is het gewoon klaar!! echt leuk! dan maak ik een foto!

4. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
  5. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @kiss: balen dat bij jou de bekkenband niet heeft geholpen. Hoe is het vandaag met je?

@spruitNL: ow wat leuk een schaapjes thema J

@val: hoe gaat het met de zindelijkheidstraining?

@koetje: zeker wel fijn die stikkers :D Nog geslaagd bij de Praxis?

@elisa: wat fijn dat het geen blaasontsteking is!

@linda: ik heb in het begin al fysio gehad, daarna ging het een heel stuk beter met mijn bekken. Begin er nu weer meer last van te krijgen (gelukkig niet iedere dag) een teken voor mij dat ik dus rustig aan moet doen.

@leonizzie: jeetje je bent de 27 weken al gepasseerd!!! Wat gaat het snel zeg. Leuk dat jullie een mooie en leuke pretecho hebben gehad!

@pretecho: hier gaan we geen pretecho laten maken, vind het zonde van het geld.

@lauw: ik hoop volgende week ook weer te gaan zwemmen. Hadden jullie nu weer dezelfde als de vorige keer of nu iemand anders?

@susan: ik kan je tip over de wasverzachter alleen bevestigen, verder vanuit hier geen tips. Mijn schoonzusje heeft apart wasmiddel gekocht speciaal voor het wassen van babykleertjes :(

@hier: lekker rustig weekendje gehad, wel geprobeerd met mate wat te doen en dat ging eigenlijk wel goed. Kantoor is nu bijna klaar, moet nog 1 deurkozijn 1x geverfd worden en dan kunnen we dat inrichten. De nieuwe kamerkast staat er al en de kleren liggen er al in, we hebben nu zelfs ruimte over! :D altijd fijn natuurlijk.

Ik ga nu lekker rustig op de bank zitten en genieten van het avondje. Morgen verjaardag dus zal niet online komen denk ik.

Iedereen nog een fijne avond.

Liefs Nicole

6. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Wauw Susan, wat een prachtige site is dat zeg!

7. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Hoi Allemaal!

Wij zijn weer terug uit het verre Maastricht! Bleek gisteren niet zo'n briljant plan om op de 1e vakantiedag helemaal naar het zuiden te rijden, we hebben er een uur langer over gedaan! Pfff....
    's Middags zijn we lekker door het park en de stad geslenterd, en wat gedronken en gegeten in de kroeg. Altijd goed natuurlijk! Gisteren nog roze regenlaarsjes en crocs voor Elin gescoord!
    Vandaag weer via een omweg naar huis gereden, en lekker liggen pitten vanmiddag!

@Linda; Wat leuk dat jullie ook hetzelfde kaartje hebben gekozen! Haha! Het is natuurlijk ook wel de allermooiste... Wij hebben het proefdrukje een paar weekjes terug gekregen, en waren ook helemaal tevreden. Nou ja, paar mini-aanpassinkjes, maar niks groots!

@Kiss; Ooooohhh... Ik hoop zo hard met je mee dat je bekken klachten niet erger gaan worden en weg zijn als je meisje er is! Maar misschien inderdaad eens een ander type therapeut proberen? Ik weet niet of je nog naar de HA bent geweest nadat de fysio je heeft "opgegeven"? Wie weet kun je met een andere aanpak wel wat resultaat boeken. Al zou het alleen maar niet meer erger worden nu. Of liefst nog wat verbetering... Ik zou het echt proberen hoor, je moet nog zo lang!
    O, enne.... Lieke is inderdaad die roze met grijze (en dan heel groot Lieke er op... :D), Leuk he!!!! O, enne als je zelf foto's maakt (en wie doet dat nu niet die eerste dagen...), gaat prima hoor, ze bewerken ze ook nog een beetje voor je! En qua naamlengte, tja,wij hebben toevallig ook een naam met 5 letters, anders.... eh, geen idee? Neem aan dat ze wel wat kunnen improviseren met een letter meer of minder hoor! Vond het leuke aan geboortedorp dat ze een hoop maatwerk kunnen en willen doen. Anders bel je even? Zijn leuke lui!

@Val; Ja, dat valt niet mee denk ik om ze zindelijk te krijgen!!! Geeft iig heel veel wasop korte termijn, haha! Maarre, succes hoor! Staat me allemaal nog te wachten...

@Marije, ik heb ook al regelmatig van de geboorte van ons meissie gedroomd! Ben er meer mee bezig dan de vorige keer. Maar ja, ik kan me er nu natuurlijk ook meer bij voorstellen,dat is ook wel weer zo...

@Nicky; goed zo! Laat de rest maar werken! Bovendien ben jij ook hard genoeg bezig in je buik!

@Leonizzie; je KLINKT zelfs stralend zwanger!!! Geniet er lekker van hoor!

@Susan, welnee joh! Gewoon alles wassen zoals je het anders ook zou wassen. Maar inderdaad, in het begin even zonder wasverzachter, zodat je een mogelijke allergische reaktie voorkomt.

Zo meiden, even een selectief rondje reageren, sorry! Ga nu lekker mijn bedje in! Morgen willen we nog even wat doen aan de zolder, en mijn broertje en z'n vriendin komen asperges eten (tja, als je dan toch door Limburg komt gereden... :D Jammie!)

8. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Susan ik heb de kleertjes gewoon gewassen met hetzelfde wasmiddel als altijd en op de voorgeschreven graden die in de kleertjes staan. Alleen geen wasverzachter gebruikt op advies van de kraamzorg.

Val, dus bij jou schiet het ook lekker op? Ben benieuwd naar je foto.

Nicky, zit je lekker op de bank? Veel plezier op de verjaardag morgen.

Vraagje: Voor het ledikantje hebben wij een matrasje van... Goh weet niet de precieze naam aerosleep o.i.d iig tegen wiegendood. Kenen jullie vast. Maar hoe maak je die precies op? Wanneer ik het lijstje van de kraamzorg doorneem staat er op 1 molton, 1 moltonzeiltje, 3 moltononderleggers.... Nou weet ik best wat een molton is (die gebruiken we zelf ook voor ons matras), maar die zeiltjes en onderleggers???? Waar dient dat voor en is dat echt nodig?

9. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Brendat, oohhh lekker asperges! En nog gezond en caloriearm ook enne vochtafdrijvend :) Slaap lekker

10. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @leonizzie wij hebben een matras, daarover een aerosleep en dan een molton met een hoeslaken eroverheen.

@kiss87 wij hebben een naam met 3 letters en dan hebben ze eerst zo'n vrouwenteken (rondje met kruisje eronder) en dan de naam en daarna een uitroepteken...heel leuk!

@brendaT wij ook paar kleine aanpassinkjes maar idd niets groots! welk lettertype hebben jullie? wij hebben lettertype SEM

@susan27 wassen op 95 graden??? dan krimpt het toch onwijs??? ik zou de kleertjes gewoon op 30 graden wassen, het is immers nieuw dus nog geen vlekken enzo erin...als het 2derhands is zou ik het op 40 graden wassen....hoeslakens en lakentjes e.a. zou ik gewoon op 40 graden wassen...ik ga gewoon met robijntje wassen en gebruik de eerste maanden voor de beeb ook geen wasverzachter..

11. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Linda, dus een molton mag wel? Ik wist niet zeker of je met die aerosleep alleen een hoeslaken mocht gebruiken of dus ook een molton. En wat die andere dingen allemaal zijn..???

12. @ Susan, leuke site he! Ben hem ook al vaker tegen gekomen maar hij is echt heel leuk!
    Ik zou het wassen gewoon op 30 graden doen. Ik ben bang dat je anders barbiekleertjes overhoudt ;)

@ Brendat, Balen dat jullie zolang onderweg waren geweest. Leuk regenlaarsjes crocs voor Elin!

@ Kiss, ik krijg ook helemaal zin om de kleertjes te wassen, strijken en kast in te richten. Hier is het kamertje nog niet klaar dus ik mag ook nog even wachten.

@ Val, het kamertje klinkt erg leuk! Ben benieuwd naar het resultaat.

@ pretecho, wij doen het uiteindelijk toch niet, omdat we het toch wel erg duur vinden hihi.

@ Leonizzie, geen idee hoe je zo'n bedje opmaakt sorry.
    Wat ga jij trouwens in 1 x hard zeg, al dik 27 weken haha...

Hier eigenlijk weinig nieuws. Schoonfamilie is gelukkig weer naar huis, is toch erg druk met mensen die blijven logeren. Gister de hele dag gewerkt en ben nu kapot van de afgelopen dagen.
    Vanmiddag even naar de stad, tenminste als het straks droog is.

13. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Leonizzie; Weet niet wat je wel en niet mag gebruiken bij de aerosleep. Maar een matraszeiltje is om de matras te beschermen tegen doorlekkende luiers e.d. en die mag je alleen aan de onderkant gebruiken,omdat ze niet ademen. Kan me dus voorstellen dat dat niet aangeraden wordt bij de aerosleep. De molton onderleggers hebben dezelfde funstie als molton hoeslakens, alleen zijn het ondingen en zijn de hoeslakens een stuk praktischer. Ik had zelf de zeiltjes er al snel uitgegooid,omdat je nu ook weer niet dagelijks doorlekt, en omdat een hoeslaken, molton en afneembare tijk v/d matras je matras ook wel behoorlijk goed schoonhouden hoor!

@Linda; Wij hebben lettertype TIM. Houden eigenlijk wel van een strakker lettertype, maar vond dit beter bij het kaartje passen. Maar ben nu dus wel nieuwsgierig hoe jullie strakkere letterype eruit ziet op het kaartje! Vind het zo slecht te beoordelen op de site... We zouden ze eigenlijk allebei even moeten showen, alleen jammer dat de uiteindelijke namen er al op staan... :D
    Is bij jullie de achterkant ook anders dan op de site? Wij hebben van boven naar onder een grijze baan waar dan de naam in staat, in plaats van elk vierkantje een andere kleur. Maar eigenlijk wel heel leuk zo!

@Dingetje; Kaartje Thijs is inderdaad ook wel heel leuk! Vorige keer voor Elin hadden we kaartje Lars. O, zie nu dat er 2 Larsen op staan... Wij hadden de onderste, de langwerpige. Alleen dan met roze en oranje voor een meisje.

14. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    #4354 linda221, 2 mei 2010
    Laatst bewerkt: 2 mei 2010
    @leonizzie een moltonzeiltje schijnt tegenwoordig niet meer te mogen omdat dat niet genoeg ademt en dat ook weer wiegendood kan veroorzaken..maar volgens mij kan volgens het cb alles wiegendood veroorzaken...in het wiegje (past geen aerosleep doe ik wel gewoon moltonzeiltje en onderlegger...(dat is als ze door de luier heen lekken het matrasje beschermt is en niet nat wordt) je moet dat gewoon alleen aan de onderkant doen waar de beeb met t kontje ligt...dan kan het nooit met t hoofdje daar komen) een molton die ademt mag gewoon over de aerosleep volgens mij....geen molton met plastic onderlaag...dat ademt niet genoeg...maar met een arosleep hoef je geen molton met onderlegger...kan gewoon alleen een hoeslaken...ik doe wel gewoon een molton dan is het lekker zacht...maar je kraamhulp maakt het bedje gewoon voor je op hoor...of kijkt of je het goed hebt opgemaakt dus ik zou zeggen komt goed!

15. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    #4355 linda221, 2 mei 2010
    Laatst bewerkt: 2 mei 2010
    @brendat wij hebben wel elk vierkantje een andere kleur! behalve de onderste en het bovenste vakje die zijn beiden donkerroze. dat strakke lettertype was ik ook bang voor dat t niet zou staan maar is heel leuk!! past gewoon meer bij ons dan dat sierlijke...alhoewel ik dat wel heel mooi bij t kaartje vond passen...

@dingetje het kaartje thijs is ook errug leuk! vind ze op geboortedorp trouwens bijna allemaal leuk! erg leuke site!

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Wassen: ik was alles op 40 graden met gewoon wasmiddel. Wasverzachter gebruik ik niet. De hydrofiele luiers was ik mee in de witte was op 60 graden.

@Zeiltjes in bed: ik zou het niet doen, want je kindje gaat ook draaien. Dochter lag heel vaak andersom in bed, ze lag dus al vroeg zonder dekens en met alleen een slaapzak aan in bed.

Overigens ziet dochters matras er nog helemaal schoon uit na ruim 2 jaar erop slapen. Ik heb er een molton en een hoeslaken op en ongelukjes blijven vrijwel altijd beperkt tot romper/pyjama en heel soms slaapzak. Dochter was een spuger en had altijd een hydrofiele luier onder haar hoofd.

De uitvaart was gisteren vooral heel erg mooi, haar man sprak zo mooi over haar. Verdrietig was het natuurlijk ook, want ze was pas begin 60 en heel lang ziek geweest.

Zo ik zit nu op 24 weken, vind ik ook al wel goed klinken! Zie dat de eerste alweer op 27 weken zitten!

Vanmiddag naar een verjaardag, en ik ben nu aan het wassen. Zo maar de 1ste was eruit halen en de 2de erin.

17. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    beginnen jullie nu allemaal al met wassen?? ik ga dat denk ik pas in mijn verlof doen..anders verveel ik me dan rot:p en dan is het (hoop ik) ook lekker weer en laat ik alles lekker buiten drogen;)

18. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Wassen: ik zou het echt niet weten.. ben daar nog niet echt mee bezig...

@ Nicky: fijn verjaardag vandaag... ene... nee we hadden gelukkig een andere zwemlerares, deze was een stuk fijner..

Ik ga weer ff een muurtje schilderen.. gisteren ook 1 gedaan.. daarna kon ik erg veel pijn... maar ja.. alles voor het goede doel... vind het wel leuk om te doen..

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@wassen nee hoor ik was nog niets. Behalve wat ik 2de hands heb gekregen, maar dat was ik straks rond de 34 weken nog een keertje. Als je het nu al wast dan moet het straks opnieuw omdat het toch muffig gaat ruiken...

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Vervelend dat er hier een aantal rondlopen met veel pijn. Ik klaag nog steeds niet. Ik heb soms last van mijn bil en het litteken van de ks deed pijn, maar nu heb ik er geen last van. Enige echt kwaaltje dat ik heb is weer last van verstopping, had ik bij dochter ook.

Deel Deze Pagina