Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    susan: leuk dat spulletjes eerder komen! van mij mag het nu ook al komen, maar ja kamertje is nog niet klaar dusss dat scheelt wel!!! nog 6 weekjes wachten!!
    kleertjes mag je gewoon wassen volgens mij hoor.. als baby niet tegen jouw wasmidel kan, kun je die van neutral gebruiken.. maar eerst maar eens kijken! wasverzachter gebruik ik niet, dus dat scheelt al wel!

kiss: ja gaat snel he de tijd? hopelijk op het laatst ook!

leonizzie: je hebt matrasje van aerosleep, daaroverheen krijg je soort dun matrasje (weet niet hoe je het moet noemen), is soort molton (zeggen zij) en daaroverheen een hoeslakentje met die gaatjes! mij is verteld, dat je het zo op moet maken!

kraamuitzet: zal he tnodig zijn om 2 van die ijzeren kruiken te hebben? heb er 1tje van iemand gekregen. anders moet ik er nog 1 bij halen!

luiertas: ik wil graag een olilly maar vind ze dit jaar qua prints nogal tegenvallen, heeft iemand nog leuke ideeen?

linda:"ik ga ook pas met verlof wassen, heb ik inderdaad wat te doen hahaa!!!

hier: gaat verder goed, beetje moe.. zo nog maar uurtje oogjes dichtdoen! heb voor lekkende borsten voor overdag van die zoogcompressen en je ziet ze niet zitten (gelukkig) en het helpt tegen doorlekken... als ik thuis ben, gebruik ik ze niet (als ik geen visite heb), trek dan gewoon oud shirtje aan! het gaat er in de was perfect uit!
    wat een saai weer he?! echt weer om lijstje te maken hoeveel geboortekaartjes je nodig hebt!!!

fijne dag
    liefs elisa

2. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    #4362 linda221, 2 mei 2010
    Laatst bewerkt: 2 mei 2010
    @yolanthe lijkt me idd ook dat het anders muffig gaat worden..als je het al zo vroeg wast.. met 2 der hands kleding die je krijgt kan ik het me wel voorstellen..

@elisa ik heb ook een aerosleep(gekregen toendertijd van iemand) maar heb er geen speciaal hoeslaken met gaatjes voor aangeschaft hoor...is echt onzin...een gewoon hoeslaken ademt ook..allemaal geldklopperij...vind die aerosleep wel handig..schijnt goed te ademen en is handig als ze gespuugd hebben of door de luier heen gelekt zijn...dan is het matrasje gewoon nog droog..weet niet of ik hem had aangeschaft als ik hem niet gekregen had..gebruik heb nu al een hele tijd niet meer in ieder geval...(voor noa)

3. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elisa, ik heb geloof ik nog wel een kruik over.. alleen geen idee waar je woont.. of als we de meet hebben en we kunnen/zijn er beiden dan wil ik 'm wel meenemen ;)

4. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nicky, hoe gaat het nu eigenlijk met je bekken?

5. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    over die meeting.. gaat dat nog door? zo ja, welke datum en waar?

6. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Bedje opmaken: ik heb een molton met daarover een hoeslaken. Een luier als hoofdkussentje en verder lakentje met dekentjes.
    In het wiegje net zo.

Wassen: ga nu al wassen omdat ik dan meteen kan zien wat er nog bij moet. En ik het gewoon leuk vind om de kast al in te richten.

Kaartjes: we zijn eruit. Tekstje en lettertype moet nog. Maar hebben wel een paar gedichtjes op het oog.

Vanmiddag op kraamvisite bij vrienden en eten bij mijn schoonouders. Verder helemaal niks doen vandaag. Morgen intake van het gastouder buro, ben benieuwd of ze iemand hebben die aan onze wensen voldoet.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Susan lekker dat je er al uit bent met het kaartje. We moeten nog echt op zoek!

8. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    even ego..

Zit er vandaag ff helemaal doorheen.
    Heb vanacht amper geslapen. Heb zo veel pijn aan mijn schaambotje, ben dr echt verdrietig van!
    Vandaag komt dan ook niets uit mn handen.. Heb nergens zin in, ben vreselijk moe.. Heb pijn.. Kan vandaag niet genieten!

Ga straks naar mijn schoonouders, eet daar ook vanavond. Manlief komt daar ook zo naartoe.

Dat was het weer even voor vandaag, misschien dat ik vanavond nog even langs kom.

Liefs kiss

9. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Balen Kiss dat je zo'n last hebt. Warme kruik op je buik/schaambotje/ bekken en lekker niks doen.

10. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Hallo dames.

Hier ben ik weer is.

een teken van leven.

Hier gaat het goed hoor met de kleine tot nu toe ook trappelt er goed op los af en toe een verbouwing in me buikkie.

Heb het super druk verjaardagen andere feestjes

Oppassen af en toe op me buurjongentjes.

En nog van alles en nog wat het is me nu teveel om overal op te reageren ga het vanaf nu weer bijhouden sorry:(

Heb wel mooie buikfoto's voorbij zien komen.

En een lief konijntje.

Hier nog wel last van me bekken maar heb me erbij neergelegd dat dat niet over gaat eerder dat ik bevallen ben.

Maar jee wat gaat de tijd hard zeg nog maar 14 weekjes ongeveer.

Hoe is het hier verders met de mensen?

11. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hier ook een hyper baby dit weekend. Gister avond is hij/zij echt de hele avond recht bezig geweest. Je zag mijn buik gewoon aan de buitenkant bewegen. Mannetje zag het ook.

Werd vanmorgen om 7uur dan ook vrolijk gewekt door een trappeld kleintje.
    Grappig dat de schopjes nu zo krachtig zijn dat je ze ook aan de buitenkant kunt zien.
    Kan me goed voorstellen dat je dat gaat missen na de bevalling dat geschop in je buik

12. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    @val: lijkt me ook erg vermoeiend, die zindelijkheidstraining. Dat merk ik al op mijn werk!
    Welke kleurtjes worden de vlindertjes?

@lekkende borsten: geen 'lekkende' maar er komt wel wat uit mijn rechterborst als ik er in knijp. Was helemaal verbaasd, heb dat bij Tes nog nooit gehad! Ik hoop dat het een voorteken is dat de borstvoeding nu wel gaat lukken.

@linda: op de foto staat Tes met onze hond, Bob:D. Hij had net daarvoor met de hond van mijn zus gespeeld:p.
    Ik ga trouwens ook pas in mijn verlof wassen hoor. Nu kan ik het trouwens toch nog niet schoon weghangen.

@Leonizzie: haha, strijken en tvkijken, leuke bezigheid ja! Ik mag me bij jou aansluiten, ik voel me ook prima en ook echt wel sexy met die dikke buik! Ik wil mijn hele leven wel zwanger zijn (dat kunnen anderen vast niet begrijpen). Maar ook bij Tes heb ik me 9 maanden supergoed gevoeld.
    Wat leuk die pretecho, en al haar van 7 mm, wat lang al! Dat ze dat al kunnen zien! Frits ligt ook steeds met het hoofd naar beneden dus ik hoop dat ik het dit keer zelf mag doen. (Tes lag in stuit en is d.m.v een keizersnee geboren).
    Mijn zus heeft ook een aerosleep (ik vond het persoonlijk onzin) en die beweerd dat je alleen de aerosleep hoeslakentjes/moltons mag gebruiken anders werkt het hele systeem niet. Een bedzeiltje mag sowiezo niet onder de 2 jaar. Onderleggers zijn volgens mij van die dingen die je tussen het matras en de bodem kunt doen, ter bescherming van je matras (ook niet echt nodig dus).

@elisa: ik moet ook gewoon werken deze week en heb geeneens vakantie gehad. Maar nog 5 weken en dan gaan we 2 weken naar Frankrijk, daarna nog 6 weken werken en ik heb ook verlof! Het gaat zo snel!
    Ik krijg elke controle een echo (gyn) dus ik zie Frits al geregeld. Als dat niet zo was, zou ik ook geen 3d/4d echo willen, vind ik al veel te veel verklappen.

@Lauw: hier hebben we 2 zwangeren (incl. mezelf) en dat wordt al een ramp met al die verlofaanvragen erbij, laat staan dat er nog 4 zwangeren bij zouden komen. We zielig voor die ene collega van je; om haar heen 'iedereen' lekker zwanger en zij een bbz:(...

@kiss: wat gaat het snel, alweer een half jaar zwanger! Balen dat je je weer zo rot voelt. Ik hoop echt voor je dat een andere therapeut iets voor je kan betekenen.

@dingetje: geboortekaartje Thijs vind ik ook erg leuk, maar ik ga toch voor een goedkopere site.

@kleertjes wassen: volgens mij moet je het echt niet op 95 graden wassen hoor! Wordt het volgens mij echt niet mooier op. Ik heb het gewoon op 30/40 graden (hydrofiele luiers e.d.) op 60 graden gedaan met Persil Sensitive. En geen wasverzachter idd.
    Nu trouwens nog lang niet toe aan het wassen. De badkamer schiet nog helemaal niet op, en die moet toch echt eerst klaar zijn, voor we de babykamer kunnen inrichten. Ach ja, komt wel...

@Nicky: ja, we zij geslaagd bij de Praxis (zoals altijd). We hebben de badkamertegels opgehaald en een doucheset met stortdouche en traphekjes gekocht. Kan ik Tes lekker laten spelen terwijl ik boven aan het rommelen ben.

@brendat: klinkt als een leuke koninginnedag!

@hier: gisteren de hele middag behang staan/zitten te krabben. Wij hebben zo'n mdfpaneel in de huiskamer die ik een ander behangetje wilde geven. Nou, ik ben me toch druk geweest, maar het zit erop. Al kan ik niet zeggen dat ik echt tevreden ben over het resultaat, misschien halen we dat paneel binnenkort wel weg (helaas zit de muur erachter wel onder de gaten, dus dat is ook nog wel ff werk). Nu ben ik dus een beetje gebroken, ben een beetje te hard van stapel gelopen denk ik. Vandaag dus maar niet paardrijden, wel jammer maar als ik naar buiten kijk heb ik toch niet zoveel zin om te gaan. Nu is het trouwens wel droog... Nou ja, we gaan straks wel even met ons gezinnetje, Tes vindt paardjes kijken ook erg leuk. Daarna even wandelen met de hond in het bos en daarna naar het pannekoekenhuis. Heb d'r zin in! Maar dan moet het wel droog blijven!

Fijne zondag allemaal!

13. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Koetje: de vlindertjes worden paars/roze/rood! ben benieuwd hoor mijn vriend is ze nu op de muur aan t tekenen, zo meteen inkleuren:) is het wel weer voor om lekker binnen bezig te zijn he bah bah bah. Jullie zijn ook lekker bezig geweest zie ik!

Iltje gelukkig gaat het met jou ook goed! behalve je bekken dan!

He kiss niet leuk he dat je je zo voelt, kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit meid is niet leuk zo he, sterkte hoor, geniet maar van je mannetje die je vanavond weer ziet

@wassen ben ik ook wel al mee begonnen idd ook om te kijken wat ik nog nodig heb, lag allemaal op een stapel kwam er niet uit

Susan leuk dat jullie ook een kaartje hebben nu

Elisa ik heb nog kruiken van mijn zoon 2, die is in januari geboren, toen had ik ze wel nodig, maar eerlijk gezegd denk ik dat je aan 1 wel genoeg hebt in augustus hoor, zeker als alles helemaal goed is met je kindje, als het niet zo koud is kunnen ze zich sneller op temperatuur houden

@yolanthe die verstopping heb ik ook, had ik inderdaad bij mijn zoon ook, heb floradix van de natuurwinkel helpt super goed!!

Zo hier is het ff losgebarsten zeg bah bah onweer en hagel, word er gewoon depri van...blegh

14. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Meiden bedankt voor jullie reacties op mijn moltonvraag. Waar ik als aanstaande moeder al niet wanhopig van kan worden haha. Was net even bij de Prenatal en daar staat ook van alles op de achterkant zag ik. Mijn vriend leek het allemaal grote onzin. Dus ik denk gewoon een molton en dan een lakentje erover voor ons. Eventueel van aerosleep. Volgens mij hoeft dat niet perse wat ik zo zag/las bij de prenatal bij de aerosleep. Bij de kinderwagen wilden ze me ook al een aerosleep lakentje aansmeren, Heb er toen nog even vriendelijk voor bedankt.

Elisa, volgens mij heb je aan 1 kruik genoeg. Mijn neefje was in augustus geboren en daar is uiteindelijk helemaal geen kruik aan te pas gekomen door de warmte

Koetje, wat fijn dat jij je ook zo lekker voelt. Goed joh. Voel me ook gezegend zo makkelijk dit zwanger zijn me tot nu toe afgaat. Hopelijk blijft Frits ook zo mooi liggen als nu.

Grappig ik zit op de laptop en heb ondertussen op youtube babymozart en beethoven enzo opstaan. Daar reageert ze direct. De trapjes zie je ook al heel duidelijk aan mijn buik, ben benieuwd hoe dat is over een paar weken, ik zie namelijk soms enge video's op youtube over bewegende buiken!

15. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Laartje, ja gaat snel he? Maar jij ook al 25 weken, weet je nog hoe we hier de eerste weken zaten te zenuwen?

Susan, haha jij bent net als ik, gewoon lekker al wassen enzo. Ik vind het ook leuk om het in de kast te zien en ik krijg zo een beetje overzicht van wat ik al heb en wat ik nog moet aanschaffen. Ook omdat je niet alles zelf koopt maar bijv. van ander 2e hands krijgt ben ik al vrij snel kwijt wat ik met wat kan combineren.

Ik ga zo eens even de lasagna maken, anders eten we zo laat.

16. @ Kiss, balen meid dat het niet beter gaat! Dikke knuffel.

@ Leonizzie, ja hier ook al 25 weken indd, het gaat zooo snel he.
    Mmm lekker lasagna. Heeft het gesmaakt?
    Leuk dat je de trapjes zo duidelijk ziet.

@ Elisa, ik had hier 1 kruik en mijn zoontje is in April geboren. We hebben hem niet gebruikt. Ik zou er wel 1tje halen, gewoon voor de zekerheid (of misschien kun je er eentje lenen?).
    Misschien kun je eens op marktplaats kijken voor een olily luiertas. De oude modellen zijn daar misschien wel te krijgen.

@ Val, jammer van het weer he? Wordt er ook helemaal niet vrolijk van. Wordt nu toch echt eens tijd dat het goed weer wordt en blijft.

@ Koetje, jammer dat je niet zo tevreden bent over het resultaat van het muurtje. Is geloof ik niet makkelijk he behangen? Zijn jullie nog naar de paardjes geweest? En hebben de pannekoeken gesmaakt?

@ Susan, hier is ons meisje dit weekend ook erg druk. Wel leuk maar vooral 's nachts maakt ze er een feestje van.
    Mijn vriend heeft haar dit weekend voor de eerste keer gevoeld, zo leuk. Hij vindt het maar eng haha.

@ Linda, ik doe het wassen ook tijdens mijn verlof. Heb dan zoveel tijd dat het ook wel leuk is om iets te doen.
    Heb natuurlijk wel een dreumes rondkruipen/lopen dus zal me minder snel vervelen als toen ik zwanger was van Aiden. Toen gingen de dagen niet snel genoeg.

@ Lauw, fijn dat het opschiet met het kamertje.

@ Dingetje, geen idee of de meeting doorgaat, zou wel leuk zijn hoor !!

Ben vanmiddag naar de stad geweest maar pff heb dan gelijk last van harde buiken. Heb gekeken voor schoentjes voor Aiden voor het lopen maar volgens de verkoopster heeft het pas zin als hij ook écht kan lopen?!
    Vanmiddag heeft hij wel voor het eerst 4 stappen gezet!!!
    Ga eens kijken voor houten letters voor ons meisje, kan ik ze al verven. Maar hang ze pas op als ze geboren is, je weet maar nooit ;).

Fijne avond (hier staat voetbal "gezellig" op)

17. Ben ook weer terug van het weekend lekker bij schoonouders geweest met partner en iris ga morgen even terug lezen ga nu lekker vroeg op bed ben echt moe

tot morgen

18. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ben niet meer naar Enschede geweest. Na 45 min rijden had ik het al helemaal gehad. Voelde me niet lekker, had hoofdpijn. En dan moest ik nog 1 uur en 15 min rijden. En dan nog 2 uur op de terugweg. Vriendin maar gebeld en ze snapte het. Daarna maar terug in bed gekropen voor een paar uurtjes.

Wassen: hier is mijn moeder mee bezig geweest.:D Ze heeft ook meteen alles op maat gesorteerd (ik had toch zo veel van mijn nicht overgenomen) en nog even in plastic verpakt zodat het niet (weer) stoffig wordt. Daarnet nog wat bedtextiel en zo van mijn zusje meegenomen. Ze had zelfs een badcape en slaapzak met schaapjes erop!!!! :D

Manlief belde nog: had vandaag maar een half uur gereden, het was daar ook slecht weer. Toch waren er een paar bikkels bij die de route wel hebben gereden. Ach ja, die van mij is een watje en een goed- weer-motorrijder. Als tie koud of nat wordt......

Vraagje: Spruit komt straks in mijn oude wiegje te liggen. Er zit nu een matrasje in van 9 jaar oud (van mijn nichtje nog). Moet dat vervangen worden? Zus vindt het onzin. Ik heb zelf geen idee. Je hoort wel dat het zou moeten. Wat doen jullie met matrasjes van oude wiegjes?

19. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    linda: wij moesten het aanschaffen, dus dacht doe het dan direct maar! weet van vriendinnetje dat ze vorig jaar aerosleep moest van kraamzorg.. is overal zo anders!

dingetje: ik kan kruik van vrinedinnetje lenen.. maar vroeg me af of 2 echt nodig is

ik ga naar bed.. morgen weer werken na 1,5 week vrij!

liefs elisa

20. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Spruitnoordeloo, goed dat je weer naar huis bent gekeerd. Ik merk dat het belangrijk is om goed naar je jezelf en je lichaam te luisteren om mij goed te blijven voelen.
    Matrasje als het voor het wiegje is zou ik niet een nieuwe kopen. Ze liggen er relatief kort in en als het er nog goed uit ziet?

Deel Deze Pagina