mamaFiona -> Oh dat verklaart een hoop ja.... Ik was 25 kilo bijgekomen maar had wel vrijwel geen vocht, dus alles wat gewoon vet.... Laartje88 -> Wij gaan noch met auto noch met trein. Vanaf een aantal vdValk hotels gaan ze met de bus! We betalen nu 31 euro per persoon, inclusief entree. En dan kun je dus hier op de bus stappen en in het Rai weer eruit, ideaal! marie78 -> Ja hou dat maar goed in de gaten, ik ben de vorige zwangerschap door blaasontsteking het kindje verloren met 16 weken. Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak. (en ik heb deze zwangerschap ook al blaasontsteking gehad) Alle zieke mama's en zieke kindjes, beterschap!!
@Cossy: wij gaan de dinsdag dus dan is de 9 maandenbeurs nog niet...dus helaas.... hihi Zo vanmorgen naar de vk geweest, was toch wel ff schrikken, want ze kon het beebje niet vinden, geen hartslag te horen. Er was op de kraamafdeling een stagiar echoscopiste aanwezig dus mocht ik daar langs,alleen was het een hele oude echo ding...maar goed uiteindelijk hebben we het zien bewegen en het hartje ook...pffff Zaterdag heeft zij ook dienst en als ze het niet te druk heeft gaat ze me bellen, dan mag ik langskomen, kan ze op me oefenen
@ Cossy, dat is wel veel fijner met de bus! Waar heb je dat geboekt?? Misschien zitten we dan wel in dezelfde bus !
Dat is schrikken Val! Gelukkig dat er een echoscopiste aanwezig was en een echo apparaat. Gisteravond kon e vk onze baby ook niet vinden, maar ik ben 2 weken minder ver dan jij. De vk hield het ding ook stil op 1 plek, ik had de dag ervoor gezien hoe actief friemel is dus dat vond ik ook niet zo gek. Bij dochter had ik het ook met 11w4d en toen raakte ik in paniek. Gelukkig ken ik een echoscopiste dus de volgende avond mocht ik er heen, en alles was goed.
@ 9maandenbeurs - Poeh.. ben al blij als ik een dagje vrij ben en lekker niks kan doen, dus dat slaan we over...! @ boobs - Ben heel blij met mijn beugelloze zwangerschapsBH, maar die had ik na 8 weken al aan. Ze zijn bij mij al niet bescheiden en het leek die eerste weken wel alsof ze mijn gezichtsveld zouden gaan belemmeren... haha! Uiteindelijk is er niet heel veel meer bijgekomen, maar heb de steun van de BH wel heel hard nodig! @ de meiden die zich niet zo goed voelen - Heel erg veel beterschap! @ ego - hoera, 13 weken....! Ladielaaaa!
@ Val: dat is wel ff schrikken ja... maar.. nu heb je je kleintje weer kunnen bewonderen.. ook super natuurlijk.. @ 9-maandenbeurs: Ja, ik ga ook.. Maar dan met mijn Mannetje.. haha zie dat de meesten met een vrouwelijk persoon gaan... hihi.. ach ja... trouwens wij gaan op vrijdag lekker rustig met de trein. Je kon van die goedkope combikaartjes bestellen.. dat dus maar gedaan.. heb geen zin in file rijden of moeilijk doen met parkeren... @ Jeuk op de rug: ja vreselijk... maar ik heb dan ook echt een hele droge huid op de rug.. ik zie gewoon de velletjes aan mijn zwarte hempje of bh hangen.. @ BH: ja heerlijk zonder beugel.. ik doe het nog ff met een heerlijke stevig sportbh...
Pfff heb echt geen zin om iets te doen. Mn zoon slaapt even lekker 3 uurtjes. Normaal ga ik de standaart dingen doen in huis, maar heb geen zin!!!!! Maar ja, morgen en overmorgen moet ik weer werken dus dan kan ik ook in huis niet veel doen. Ben ook net opgebeld of ik volgende week dinsdag extra wil werken, heb natuurlijk meteen 'ja' gezegt, maar eigenlijk weet ik niet of ik dat volhou hoor, werk die week dan full time
Ik krab hier heel mijn benen kapot van de jeuk. Vooral 's nachts dan als ik er geen controle over heb!
Ik ook!!!! Vooral op mijn schenen, niet normaal gewoon. Het is ook helemaal droog en bobbelig, maar er valt niet tegenop te smeren!
@Cossy; Elin gaat als stinkdier dit jaar! Haha! Hoef ik tenminste de hele dag geen luiers te verschonen,dat hoort er gewoon bij! @MamaFiona; Ja hoor,dan hoor je er ook wel een beetje bij!En 40 en 35 kilo.... Allemachtig! Ik moet er niet aan denken dat allemaal mee te moeten sjouwen! Ik was de vorige keer maar 8-9 kilo aangekomen. Maar ja, als ik gewoon nog 5 weken langer door was gelopen was dat natuurlijk wel meer geweest. Geen idee wat ik nu al aangekomen ben eigenlijk. @Kiss87; Blij te horen dat het ook goed af kan lopen! Je baas wist al wel van je zwangerschap toch, of nog niet? @Val;Dat is wel even schrikken ja! Gelukkig kon er snel een echo gemaakt worden! En lekker luxe dat je zaterdag misschien weer mag! Zo, ga mijn meissie weer in bed gooien. Ze is erg hangerig vandaag! Vanochtend half 7 wakker (he,jammer!), na het drinken weer in bed gelegd, geslapen tot uur of 8, toen aangekleed, begon alweer te piepen, was mezelf nog aan het aankleden dus haar opons bed gelegd, valt ze zo in slaap! Ben er natuurlijk zelf lekker naast gaan liggen , en hebben zo nog 2 uurtjes liggen pitten. Nu loopt ze weer aardig te piepen en te duimen,dus breng haar maar lekker naar bed. Eind van de middag moeten we eigenlijk een vaccinatie gaan halen, maar vraag me af of dat zo;n goed idee is. Nou ja, we zien wel. Verder heeft ze nergens last van gelukkig!
@ Bendat, mn baas weet inderdaad al dat ik zwanger ben, daarom was het ook zo spannend of mn contract verlengt zou worden. Maar heb me druk gemaakt om nix, haha..
Ha meiden, Even een teken van leven. Ben goed verkouden en heb al 2 weken elke dag last van hoofdpijn dus ik heb niet veel fut gehad om op iedereen te reageren. Lees en leef wel mee hoor! Ik zie dat er meer meiden niet lekker zijn, beterschap, vervelend hè? Veel goede echo's bij jullie, te gek, gaan er nog meiden een pretecho doen vóór de 20-weken echo? Wij gaan dat waarschijnlijk wel doen, lijkt me wel leuk om het geslacht te weten. @aankomen. Ik weet het eigenlijk niet, ik ben wel gewogen bij de vlos maar ik weet niet hoeveel ik woog voor de zwangerschap. Volgende week ga ik weer dus zal ik nog eens gewogen worden denk ik. Ik zal best zijn aangekomen want eten schijnt het enige te zijn wat helpt tegen de misselijkheid, dus ik eet veel vaker dan normaal. @cursussen. Ben ik eigenlijk niet van plan. Ben niet zo van de georganiseerde groepjes. @9-maanden beurs. Dat is echt mijn idee van de hel haha. Met heel veel mensen in een gebouw (en er speelt geen goede band). Ben weleens naar een beurs geweest vroeger, autobeurs en computerbeurs, jemig wat een gekkenhuis. Niet voor herhaling vatbaar wat mij betreft. @bh. Op de eerste paar pijnlijke weken na draag ik helemaal geen bh, maar ik had het toen ook hoor, 's-avonds was het echt uit ermee. Dat word wat met borstvoeden @kamertje. Ben er nog niet echt mee bezig, maar komt ook omdat ik beroerd ben, nergens fut voor laat staan om te gaan schilderen, ach genoeg tijd neem ik even aan. @blaasontsteking. Nee heb ik nog nooit gehad maar het klinkt erg pijnlijk :x
Hallo Meiden, Jeej ik ben nu precies 12 weken en het voelt toch wel echt als een mijlpaal. Ik moet wel zeggen dat ik had verwacht dat zodra ik zwanger zou zijn ik direct op die roze wolk zou springen en er niet meer vanaf zou komen. Dat valt eerlijk gezegd wel een beetje tegen. Misschien omdat me eerste zwangerschap geeindigd is in een miskraam met 6 weken dus waarschijnlijk was dat niks maar toch. Het heeft zich toch een beetje omgezet in zorgen. Ik geniet wel steeds meer en meer moet ik zeggen maar ik loop niet de hele dag met me hoofd in de wolken. Zijn er meer meiden die dit herkennen??? @aankomen; ik ben wel wat aangekomen denk ik en me buikje begint echt te groeien. @cursussen; ik ga denk ik op zwemmen dat vind ik nog wel leuk. Zo'n puf cursus lijkt me niks. @9 maanden beurs; wil ik wel heen me moeder komt zo koffie drinken en ik ga vragen of zij met me mee wil. @BH; wil vanmiddag in de stad nieuwe kopen. Niet omdat ik het onwijs nodig heb maar gewoon omdat ik zin heb om te kopen en het is toch wel handig want ik merk wel veranderingen. @kamertje; nog niet heel erg mee bezig. Ik heb wel al een kamertje gezien wat ik wil kopen. Maar ik wacht nog maar even tot na de bruiloft! Groetjes Bolle Buik
@Bollebuik; gefeliciteerd met je mijlpaal! Nog een paar dagen dan heb ik ook de 12 weken gehaald. Ik loop ook niet met mijn hoofd in de wolken hoor! Bij dochter ook nooit gehad, was pas gelukkig toen ze er eindelijk was. Ik denk dat ik dat deze keer weer heb hoewel ik nu minder onzeker ben. Ik heb minder tijd om me druk te maken dan toen bij dochter.
@ Val... Jee dat is toch wel even schrikken zeg.. fijn dat je zo snel terecht kon voor een echo... en helemaal leuk als je op deze manier er nog een extra echo aan kan plakken! @ Emmy X.. haha ik moest erg lachen om jou 9maandenbeursopmerking Geen goede band haha... Ga zelf wel naar de beurs, maar snap helemaal wat je bedoelt (ben erg van de muziek )
Anette08, Hoewel mijn buik toch aardig lijkt te zijn gegroeid, ben ik nu 1 kilo aangekomen. Marije, leuk thema voor op de kamer, hou ik wel van Elisa83 beterschap meid, wat balen, heerst enorm momenteel Emmyx, jij ook beterschap. Snap jouw opmerking van de 9 maanden beurs wel. Zo denk ik ook een beetje, zit nog te twijfelen omdat ik ook bang ben iets te missen haha. Of er misschien leuke ideeen op kan doen ofzo. Ik kijk nog even. Val, goh dat was schrikken bij de vlos. Je zou toch meer verwachten?! Gelukkig is alles goed en mag je nu proefkonijn zijn! Bollebuik, Duurde bij mij ook wel even die wolk hoor. Soms nog... Het komt met vlagen. Ik ben er super gelukkig mee, maar "vergeet" het soms ook even ofzo. Er gebeurd van alles in en aan mijn lichaam maar het is nog zo niet tastbaar. Misschien wanneer ik het kleintje ga voelen? Ik moest een stuk teruglezen en toen las ik over hartjes luisteren en kreeg daar toen ook zo'n behoefte aan dat ik hier weer ben uitgelogd, de auto ingestapt en opzoek gegaan naar een Doppler. Een aantal gevonden,maar deze kunnen allemaal maar pas rond een week of 20.... grrr. En ik wilde niet het risico lopen het te kopen en dan niks te horen. Dus nu net een Angelsound via internet besteld en nu hoop ik dat hij voor het weekend binnen is. Ook gek, voordat ik zwanger was vond ik zoveel babykleding leuk en u stond ik in een winkel en vindt het nu allemaal middelmatig. Echt wel allemaal leuk, maar ineens niet meer leuk genoeg voor mijn baby haha. Wat is dat toch? Wordt ook wat besluitelozer nu ik zwanger ben. Net als met babykamertjes. Er zijn zoveel leuke kleuren en thema's, maar als ik nu rondkijk vind ik het moeilijk om te besluiten wat IK nu echt leuk vindt of enthousiaist van word. Hebben meerderen daar last van?
Ook ik ga met mijn moeder naar de 9maanden beurs. Vind het altijd wel leuk maar heb het naar 2uur ook wel weer gezien. Ben nog maar een halve kilo aan gekomen en dat in 12 weken dus dat valt mee. Al wel een nieuwe bh gekocht jeetje wat duur zo'n meegroeibh in 75G!!53 euries. Hier ook geen roze wolk hoor al begint het met het groeien van mijn buik wel wat meer te komen. Zal zondag even weer een buik foto maken.
@ Bolle buik, gefeliciteerd met je 12 weken!! @ Leonizzie, ik herken het precies met die kleertjes en dat besluiteloos zijn! Verschrikkelijk is dat he? Ik kan maar geen beslissing maken over wat dan ook haha. @ Emmy X, wij doen (uiteindelijk ) geen pretecho voor de 20 weken, dit komt omdat ik "al" met 19 weken de 20weken echo heb. Ik zat echt heel erg te twijfelen om het wel te doen maar vindt het "zonde" als ze het geslacht niet kunnen zien. Wij gaan rond de 26ste week ongeveer. Hier trouwens ook helemaal geen roze wolk! Vorige keer had ik het wel heel erg maar nu? Geen idd... komt nog wel hoop ik. Ik ga het morgen trouwens op mijn werk vertellen en ik ben me toch nerveus hihi, erg he? Ik heb functioneringsgesprek en vertel het daarna maar gelijk
Soooo, ik vond mijn E cup al heel wat!! Ik was 49,95 kwijt, bij livera. Vandaag kwam de schoonmaakster. Het is de zus van een goede vriend van ons. Ik dacht alles babyvrij te hebben en alles verstopt. Lag er toch nog tussen een stapel het kraamdagboek! Zij pakt die stapel op, laat het onderste liggen want dat was smaller (het kraamboek dus) en stuurde me meteen een SMS: ben je zwanger? Kon het niet meer ontkennen. Ze had al een vermoeden want er lagen al een tijd geen strippen meer in de badkamer. En met mijn verjaardag had ik een kattenknuffel gekregen. Op zich niet raar want wij sparen kattendingen. Vrijdag is haar broer jarig en die mag nog niets weten omdat wij zaterdag feestje hebben vanwege 1 jaar getrouwd en mijn verjaardag en dat we in blijde verwachting zijn. Alleen weet niemand van de genodigden van die laatste reden. . Dus wij moeten vrijdag over heel iets anders gaan praten en elkaar niet aankijken! Ze is in ieder geval helemaal door het dolle heen! Ze had nog een positiebroek, een aankleedkussen en een gratis avondtoegangskaart voor de 9 maandenbeurs!
oh oh oh wat herken ik mezelf toch in velen van jullie. Negenmaandenbeurs: nee dank je, veel te veel mensen en ook hier geen goede band. (en veel te ver weg vanaf Munchen) Besluiteloosheid: dacht dat ik de enige was die niets meer leuk vind. Gelukkig er zijn er nog meer! Voor mijn zwangerschap keek ik regelmatig op de verschillende sites: "als ik zwanger ben dan....." Nu heb ik er gewoon geen zin in. Moet vast nog komen (hoop ik) Aankomen/zwangerschapskleding: nog een heikel punt. Zie ik enorm tegenop. Heb ook helemaal geen zin om "grotere" kleding te kopen. Ondergoed: ik heb eens voorzichtig gekeken naar zwangerschapsondergoed. Daar word de vrouw (en de man al zeker niet) vrolijk van. Vraagje aan de moeders onder ons: maakt het echt veel verschil?? Voor de rest is alles goed hoor! Morgen mogen we Knut weer gaan bekijken. Eens even kijken ofdat meneer/mevrouw goed gegroeid is. (lekker tegenstrijdig met mijn groter worden verhaal van hier boven) Kortom: een zwangerschap is gecompliceerd verhaal maar we genieten er wel van.