Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Hoi dames!

Nee ik krijg het ook niet bijgehouden, hahaha. Veel te druk met zo'n peutertje, het huishouden, en dan daarnaast ook nog de babykamer en kinderkamer verven enzo...
    Maarja, toch te gezellig hier om weg te blijven. ;)

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hier de eerste foto's in ons album geplakt.
    Heb een ringband met inlegvellen dus kan makkelijk weer van volgorde wisselen.
    De test, buikfoto's en kamertje tot nu toe zitten erin.

3. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ marije, ja een schoonmaakster lijkt me echt prettig, ook vooral als beebje geboren is..
    Dan heb ik iets meer tijd voor de kids.
    Zal eens op marktplaats speuren.

@ chivay, goed hoor een rustdagje voor jezelf!

Heb lekker niet gestofzogen :D en besloten dat ik dat ook niet ga doen!!! Heb wel het 1 en ander ff opgeruimd, zoals de kast en oude bladen weggegooid.. Heb de post weer netjes opgeruimd in de mappen.
    De vloer moet echt nodig gedaan worden, maar manlief liet al aan de telefoon weten dat hij dat vanavond doet.
    Heb alweer zoveel pijn aan mn bekken, maar heb besloten om vandaag niet te klagen! Wil toch wat positiever zijn, want anders hou ik dit geen 13 weken meer vol!

Vanmiddag ook nog ff bij vriendinnetje geweest, ff thee drinken. Was gezellig. Zoontje haal ik eind van de middag ff op, nu ff koffie drinken.

Liefs kiss

4. 4days

4days Niet meer actief

Leuk!! :D Ik ben ook een uitgebreid plakboek aan het maken, wordt echt mooi! Ik vind het een heel mooi aandenken. Zwangerschap is toch een heel bijzondere tijd die nooit meer terug komt, en zo kun je het een beetje 'bewaren'. :)

5. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @irisnaomi: balen dat het niet zo lekker gaat de laatste dagen. Hopen dat het snel beter gaat.

@susan: ben benieuwd naar het resultaat.

@hier: net gebeld door 100% NL (radio). had een mailtje gestuurd met het antwoord op een spelletje en kom dus op de radio :D hihi.

6. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    #4586 FemR, 6 mei 2010
    Laatst bewerkt: 6 mei 2010
    @Val: het is idd ook logisch dat ze ermee bezig zijn hoor, maar wil zo graag dat ze er onbevangen in zijn ;) En ze hoort er idd altijd bij!!

@Miem: ja heftig he, het is ook heel heftig geweest Ben heel blij dat we alle goede dingen eruit hebben gehaald! Mijn plan is om thuis te bevallen. Het liefste beneden op de baarkruk en anders boven. We slapen op zolder en dat mag niet, dus gaat ons best tijdelijk naar de babykamer. Er is dan alleen minder plek om te bevallen, dus het liefste lekker beneden ;) Gordijntjes dicht enz enz... moet het natuurlijk allemaal niet te snel gaan. Vriendinnetje van mij had ook mooie plannen, maar het kind kwam op de wc hahaha.

@Chivay: ja ik bedoelde dat idd. Ik droeg bij Isa mijn skate/pols beschermers snachts en dat werkte aardig. Er moet zo weinig mogelijk beweging inzitten zodat de zenuwen weinig geprikkeld worden. Verder heb ik weinig tips ben ik bang hihi.

@Elisa: lekker dat het bad zo lekker was en nog ff geslapen, toppie! Vanmorgen weer zo vroeg... schiet idd niet op nee. Heb je vanmiddag nog ff gelegen?

@Annette: 97 klinkt idd weinig hahaha. Enneehhhh... ik ben toch een andere mening toegedaan om met baby in de mand van de hond te gaan zitten... de mand is zijn domein en zal die ook neit graag willen delen... lijkt me eerlijk gezegd niet verstandig. Zou ook niet op de grond gaan zitten, om het verschil in rang te maken de baby niet lager dan de hond houden. Dus gewoon lekker op een stoel en dan hondje erbij. Hebben wij met onze vorige hond gedaan en ging prima. Ook heeft ie de eerste luier gehad om aan te ruiken, maar daar was ie weinig van onder de indruk hahaha.

@Nicky: ik heb er ook alleen last van na het wakker worden. De rest van de dag valt het mee. Voel af en toe een tinteling maar das bijna niks. Mooi herdenkingsdag hé, heb er ook een goed gevoel bij! Ben ook heel blij met de voetenzak!
    En op de radio, leuk! Had je het spelletje gewonnen?

@Cossy: tis ook druk allemaal hoor! Hier ook vaak ff tussen neus en lippen door. Ik denk dat als de baby er straks is ik weinig te vinden zal zijn hier hihi.

@Susan: met honden doen ze idd de eerste poepluier. Weet niet of ik dat hier ook ga doen. De katten die kunnen naar buiten, dus die gaan vanzelf wel weg als het lastig wordt hahaha. Ze mogen niet boven komen, honden en katten niet en dit weten ze ook. Soms floept er nog wel eens een kat de deur door naar boven, maar die is zo weer beneden met een strenge stem hahaha. Onze honden zijn heel wat gewend wat kinderen betreft, alleen geen baby's, maar ik denk dat dat geen problemen op zal leveren.

Vanmorgen wat mooie spulletjes gehaald bij een tuincentrum. Mooie bintjes en spilt voor bij Esmee en wat rotsplantjes. Ziet er weer keurig uit. Vanmiddag de blije doos opgehaald. Zitten weer handige dingen in! En straks lekker pannenkoeken eten en daarna een ijsje halen op de boulevard, heerlijk!!!

Tot later!
    Ik zal nog ff een fotootje plaatsen van Esmee haar plekje op mijn hyves, vind het hier wat minder passen. Dus als iemand intresse heeft... op mijn hyves staat tie ;)

7. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ FemR - Daar heb je natuurlijk ook wel weer gelijk in met het verschil in rang... Ik zal het nog eens navragen bij de VK. We hadden laatst een baby op bezoek en dat vond hij erg interessant, dus ben er op zich niet echt bang voor, maar misschien voelt hij zich straks wat 'achtergesteld'.... Al zullen er ook heel wat extra wandeluurtjes bijkomen straks...:)

8. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @Annette: ik vind dat altijd een beetje eng. Ik heb ook schatten van beesten hoor, doen geen vlieg kwaad, maar toch...
    Onze honden vinden het ook intressant hoor, lekker snuffelen ;)
    Heb wel eens een akelig verhaal gehoord dat de hond de baby niet zo leuk vond en het aanviel. Baby zat bij een van de ouders op schoot. Lag in de lengte met de benen mee zeg maar, het koppetje bij de knieen. Hond zint het niet en bijt in de baby zijn hoofd, dwars door de fontanel... kind dood gebloed. Jeg jeg jeg... moet je toch niet aan denken brrrrrrrrrrrrrrr.
    Met die wandeluurtjes komt het idd wel goed hihi, hier ook ;) Vinden ze helemaaaaaaaaaaaaaaal niet vervelend ;)

9. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    OHHH nog maar 101 dagen te gaan ;)

10. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Kiss: balen dat je zo'n last hebt.. ff lekker die frustraties eruit gooien... Maar ik begrijp helemaal hoe je je voelt...

@ Bevallen: Ik wil graag thuis bevallen.. gewoon omdat ik me daar prettiger bij voel.. veel relaxter lijkt mij... en je hoeft daarna niet meer te verkassen... En mocht ik toch naar het ziekenhuis toe moeten... tja.. het is maar 10 min rijden.. dus dat zal ook wel goed komen..

@ Harde buiken: hier steeds vaker last van.. maar vaak trekt het weg naar max 10-15 min... wel een raar gevoel...

@ Huishouden: tja... wat niet gaat gaat niet... mannetje zorgt dat het er onder redelijk uit blijft zien.. maar de bovenverdieping zal zich een beetje verwaarloosd voelen...

@ Hond: ik ben ook benieuwd hoe onze hond(je) reageert op de kleine.. ik denk dat hij stink jaloers zal zijn.. genoeg aandacht blijven geven ... zeker de eerste paar weken... dat wil volgens mij ook helpen..

@ Nicky: och wat een klein moppie... Maar dat moeders niet in het ziekenhuis mag blijven is wel vreemd.... In welk ziekenhuis ligt Noa??
    en jij nog iets gewonnen?? tot vanaaf met zwemmen..

@ hier: vandaag naar de bedrijfsarts geweest... bijna een half uur op haar moeten wachten.. en ik had eigenlijk al te veel gedaan.. dus ontzettende last van mijn rug en bekken toen ik thuis kwam.. van 2 tot half 5 geslapen.. werd wakker door de telefoon.. hahah...
    Nu maar ff koken en vanaaf lekker zwemmen... heerlijk...

11. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @Lauw: balen dat je zo lang moet wachten.... wel rustig aan hé!!

Ik heb trouwens floradix gekocht, wie had dat nou hier ookalweer nog meer? Val? Was jij dat? Vind het mega duur hoor, 18 euro... Hoop dat het werkt. Er staat verder niet op dat het voor de stoelgang werkt... hoop maar dat dat het wel doet hahaha. Heb net ingenomen, blegh... smaakt echt naar ijzer de nasmaak....

12. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Nicky: we gaan een midweekje, 31 mei tot 4 juni. Dat is wel belachellijk ja dat ze naar huis moest ivm gebrek aan plaats! gaat het wel allemaal goed? nog wat gewonnen met je spelletje? haha

Chivay: lekker zo'n relaxdagje!:)

Femr: zaten er leuke dingen in de doos? ja ik gebruik ook die floradix ja! idd mega duur maar je doet er wel ff mee en bij mij werkt het echt super. Heb je het drankje of de pillen, het drankje is echt smerig, daarom heb ik deze keer de pillen gepakt!:)
    Wat een naar verhaal van die hond en baby:(

Pfff heb een uur met centerparcs gebeld, er stond een verkeerde datum op de bevestiging. en ze wilden het niet wijzigen!....daar ging ik niet akkoord heb net zo lang gebeld met verschillende mensen totdat ze het wel wilden wijzigen, ja het kom er bij hun op neer dat ik maar de 17e moest komen of moest annuleren, en als ik annuleerde moest ik het hele bedrag betalen en kon ik de voucher niet opnieuw gebruiken?? die zijn gek daar ga ik niet mee akkoord haha pfff tis me toch gelukt, mooie situatie voor als je 9 maanden bent, zou er spontaan weëen van krijgen...! ;)

13. @ Val, wat belachelijk van cp zeg! Gelukkig is het je uiteindelijk wel gelukt maar wat kunnen ze moeilijk doen zeg. Vooral buiten de schoolvakanties.

@ Bevallen, ik ga naar het ziekenhuis. Heb vorige keer een vreselijk lange bevalling gehad dus krijg nu met "voorrang" een ruggeprik als het nodig is. Vindt het wel een fijn gevoel om artsen in de omgeving te hebben.

@ Femr, yoehoe wij zitten morgen op 100 dagen :D.
    En ik ga zeker shoppen bij babygap, vindt het een geweldig merk. Aiden heeft bijna alleen maar kleren van gap. Weet eigenlijk niet of ze voor meisjes ook zoveel hebben. Maar dat zien we dan wel. Ben bang dat we ook heel wat geld armer bij tommy worden, het kost er ook echt bijna niks.

@ Nicky, belachelijk dat de moeder van Noa al naar huis moest. Echt erg hoe ze mensen omgaan.

@ Kiss, ik heb ook gehoord dat stofzuigen het meeste lichamelijke belasting is. Ik dacht altijd dat het wel meeviel maar blijkbaar toch niet.

@ Cossy, nouhou maak je geen tijd voor ons ;) hihi ik snap je wel hoor ik vind het soms ook moeilijk om bij te houden.

@ Yolanthe, haha ik moest zo lachen toen ik je berichtje las over die zeehond, wat een vreselijk ding he! Ik snap dat hij voor kinderen wel leuk is maar ik vind er niks aan. Die lag vorig jaar gelijk in de prullenbak. Ik moet hem nu nog halen trouwens.

@ Annette, he balen zo'n ochtend, soms zit echt alles tegen he. Hopelijk ging het vanmiddag beter.

@ Chivay, hier ligt het huis ook vol met wintervacht van de poezen, wat kunnen ze verharen he. Ik stofzuig echt minimaal 1x per dag maar soms zelfs 2x, ik kan er echt niet tegen.

@ Susan, hier ging het gelijk goed met de katten. Ik moet wel zeggen dat ze bang voor alles en iedereen zijn, maar nu reageren ze heel leuk op Aiden.

@ Irisnaomi, yoehoe nog 100 dagen!!

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik (voor 99.9%) zeker een half jaar contract krijg, niet echt waar ik op hoopte maar ik heb tenminste een baan tot 1 december. Daarna moet ik een vast contract krijgen dus ben eens benieuwd. Had eigenlijk gehoopt op een 1 jaar contract.

Vanmiddag voor een auto gaan kijken. We hebben een mooie opel zafira gezien (7 zitter) die ik helemaal geweldig vindt! Hij is alleen vrij duur in wegenbelasting dus we moeten nog ff kijken wat we doen. We kunnen dan in ieder geval nog genoeg groeien, plaats genoeg in de auto hihi ;)

14. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @Val: ja ik vond de inhoud leuk, alleen had er van mij ook nog een leuk knuffeltje ofzo ingemogen hihi. Zaten een hoop pampersluiers in, pamperdoekjes doos met klein pakje doejes, een rompertje met leuke tekst, speen van bibi, speen voor de fles van bibi, een doek van nutricia voor over de schouder tegen natte boeren hahah. En natuurlijk een hoop reclame en 2 tijdschriften. Die gaan natuurlijk mee volgende week.
    En wat een gezeur zeg bij CP.... zou ff wat wezen dat je dan moet annuleren, volle mep moet betalen en opnieuw moet boeken..... raarrrrr. Goed dat het je gelukt is! Moet je idd met 9 mnd hebben, komen de weeen goed op gang hahaha.
    Ik heb het drankje van floradix, het smaakt inderdaad niet zo lekker. Wist niet dat ze ook pillen hadden haha. Volgende keer wellicht. Ben heel benieuwd of het bij mij ook goed gaat werken! I hope so!

@Laartje: goed he!!! Morgen nog maar 100 dagen ;) Ik ben gewoon jaloeeeeeeeeeeers dat jij babygab gaat scoren, ik wil ook ik wil ook hahaha. Dusse... als je nog een plekje over hebt.... voor 2 truitjes/blousjes ofzo??... ik hou me aanbevolen hihihi. Ik wilde bij Isa trouwens ook bevallen in het zkh, had niet gerekend op thuis bevallen ivm de mega lange en zware bevalling van Pim. Maar hoe anders liep het... thuis en binnen 2half uur... Ik hoop dat het wat makkelijker zal gaan als bij Aiden. Hij heeft in ieder geval wel al ruimte gemaakt voor zijn zusje ;)
    Jammer dat ze je maar een halfjaar contract hebben gegeven... hopelijk geven ze je 1/12 een jaarcontract! En opel zafira, ook helemaal wat wij mooi vinden! Maar idd... de wegenbelasting... echt duur! En hij lust ook een behoorlijk slokje hoorde ik van een collega, die heeft er ook eentje. Succes met het maken van de goede keus ;)

15. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    oeeeeeeeeeeeh shoppen bij babygap!! ik wil ook wel!! haha
    Balen dat je maar een half jaar hebt gekregen, maar goed, voorlopig ff beter dan niks he!

nu jullie het zeggen...ik zit vandaag op 100 dagen!!:)

Laarjte hier met dezelfde reden in het ziekenhuis bevallen! en als mijn placenta zo blijft liggen zal ik wel moeten, maar als ik zo'n bevalling heb als bij mijn zoon dan wil ik niet anders!

Oh klinkt toch wel leuk die doos :D

16. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Hey meiden!

Hier weer een teken van mij! Ik heb het een beetje druk gehad de laatste dagen; dinsdag een lange dag gewerkt (8.00-18.00 uur), ging best lekker, gisteren big party in mijn stadje:D (Wageningen!) en vandaag ben ik jarig:p en heb ik gewerkt.
    Ik heb even geen puf om terug te lezen en te reageren, komt wel weer. Morgen weer een drukke dag, mijn mannetje is jarig (lekker makkelijk), 's ochtends met z'n drietjes zwemmen, huisje poetsen, boodschappen doen en 's avonds visite. Eigenlijk moet ik ook nog even naar mijn paardje want die is ook vandaag jarig, ze is alweer 18 jaar. Ook is mijn neefje jarig vandaag, hij is 1 jaar geworden. Zijn verjaardag vieren we zaterdag tegelijk met z'n papa want die is zondag jarig. Ja, een drukke week, maar wel gezellig.
    Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie. Ik ga nu lekker bankhangen, het was druk op het werk dus ik ben kapot. Lekker slapen zo!

Tot snel!

17. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    annette: ja heb er zin in, in die dagen vrij!!!!

huishouden: doe wel wat, soms gaat beter dan andere keer. soms krijg ik snel last van mijn buik, maar mijn man doet ook wat meer. moet het wel vragen, maar ja! daar moet ik dan maar aan wennen denk ik dan!

femr: ja nog wel gelegen, maar kon niet slapen en daar werd ik chaggie van! stuurde vriendinnetje van me mail met klaag, klaag klaar en erachter 'JA IK WILDE ZELF ZWNAGER WORDEN!' maar ik mocht wel even klagen van haar!!

koetje: gefeliciteerd!!! fijne verjaardag

hier: hele dag al hoofdpijn. kon vanmidag niet slapen, ga nu nar bed toe en hopelijk slaap ik gewoon tot mijn wekkertje morgenochtend!! ben nu zo moe, dat ik alleen maar huil...
    gelukkig nog 1 dagje werken en morgen vanaf werk ga ik UWV bellen, houd julie op de hoogte!

slaap lekker allemaal!
    liefsss

18. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Elisa sterkte meid!

Koetje: Gefeliciteerd!!! en ook alvast met je mannetje morgen en je neefje en je paard! hahaha lekker druk met verjaardagen daaro:)

19. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Bevallen; Ik wilde de vorige keer al niet in het ziekenhuis bevallen, maar had geen keus toen mijn vliezen met 34w5d braken. Maar deze keer ga ik zeker voor een thuisbevalling! Dus het moet zeker augustus worden voor de kleine zich aandient!

@Nicky; Gefeliciteerd met Noa! Leuke naam inderdaad! Waaromligt ze nu nog in het ziekenhuis? Of heb ik ergens overheen gelezen? Vervelend inderdaad dat haar moeder naar huis moet! Aan de andere kant zou het ook niet fair zijn als je niet behandeld kan worden als je het nodig hebt omdat een feitelijk gezonde vrouw een bed bezet houdt, omdat haar kindje in het ziekenhuis moet blijven. Maar goed, weet als geen ander hoe &*%$*%^ het is om je kindje in het ziekenhuis achter te moeten laten terwijl je zelf naar huis moet...

@Laartje; Ik hoor het al, jij komt straatarm weer terug uit Florida! En met flink overgewicht (in je koffer dan he?)!
    Fijn dat je contract verlengd wordt,maar idd lullig dat het maar voor een half jaar is...

@FemR; Waar is die floradix voor????

@Val; gefeliciteerd! 100 dagen nog maar!!!!

@Koetje; Gefeliciteerd met je verjaardag! En met je paard en je neefje! En alvast gefeliciteerd met je mannetje en je zwager(denk ik dan toch?)! Veel plezier met alle feesten!

@Hier; weer lekker gewerkt, hoewel ik nu wel steeds verder achter begin te lopen, haha! Vanochtend ook gehoord dat de vriendin van mijn neef ook weer zwanger is! Vorige keer waren we ook tegelijk zwanger, ik liep 3 weken voor of zo, nu een week of 17! Leuk!!!
    Verder maakt Elin er tegenwoordig een gewoonte van om 's avonds eerst nog een uur te spelen/kletsen/rellen in bed voordat ze gaat slapen... Komt iemand het bekend voor? Voordeel is wel dat ze dan niet voor 7.30 uur wakker wordt... :D

20. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Koetje... Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

@ de dames in de kinderopvang...
    Volgens mij hebben we er nogal wat hier ;)
    Hoe gaat het nu op t werk met jullie?? Ben me een beetje aan het inlezen nu arbotechnisch zeg maar :D... Extra pauze, dat je eigelijk niet meer zoveel moet tillen... Maar ik wil ook niet al het werk op mijn collega's laten neerkomen.. en bv op vrijdag staan we maar met 2en.. dus extra pauze verhoogt haar werkdruk enorm.. ook erg lullig.... Dus ben even benieuwd hoe jullie er mee omgaan :) (gaan jullie btw 6, 5, 4 weken van te voren met verlof?)

Deel Deze Pagina