Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
  2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Laat ik jullie gelijk zien waar wij de muur willen hebben in onze slaapkamer...
    Tussen die 2 deuren willen wij de muur plaatsen, tot aan het raam. (niet zichtbaar op de foto)
    En dat achterste, waar dus de kinderwagen staat.. Dat word dan de babykamer, die natuurlijk ook nog behangt moet worden enzow.
    Maar dan hebben we dus 2 slaapkamers, ipv 1 grote. Snappen jullie het nog??
    Als die muur er staat, gaan we die muur aan onze kant donkerpaars verven.. :D Cool he? Maar dan laat ik natuurlijk wel een foto zien, van hoe het is geworden. (maar eerst goedkeuring krijgen van de woningbouw :x)
    Bekijk bijlage 71755

3. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Wauw dat is mooi geworden Kiss!
    Hopelijk komt die toestemming nu snel! Dan kunnen jullie aan de gang!!
    Lijkt me erg indrukwekkend ja die herdenking.. Heb jij het toendertijd ook dichtbij meegemaakt???

@ Linda.. Echt verschrikkelijk inderdaad dat ongeluk... Was ook heel verbaast over al die namen in t nieuws.... t zou je familie maar zijn zeg.. pff heftig..

4. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Kiss mooi geworden zeg!! hopelijk krijgen jullie toestemming hoor van de woningbouw, zou precies een mooi kamertje zijn toch? En anders als jullie geen toestemming krijgen?

5. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ chivay, de vuurwerkramp was ik zelf niet bij... tenminste, ik was 3 kilometer verderop. Dus heb het wel live gehoord enzo, maar heb gelukkig die verschrikkelijke beelden niet live gezien.
    Mijn moeder daarintegen wel, ze reed "toevallig" door die wijk om boodschappen te doen, toen gebeurde de ramp. Ze is ook nog hoofd van het ziekenhuis, dus ze aarzelde geen moment en is naar het ziekenhuis gesjeesd om daar te helpen... daar heeft ze verschrikkelijke dingen gezien die dag. En ik was net samen met haar naar de herdenking gegaan, en mn moeder werd emotioneel,tsja dan word ik dat ook!
    Maar ik woon nu in die nieuwbouw wijk, en dan word je er toch al dagelijks mee geconfronteerd.. Ze hebben het echt heel mooi gemaakt hier trouwens! Maar al 10 jaar geleden, als je je dan bedenkt dat ik nog maar 12 jaar was!!

@ val, toen we dit huis gingen bezichtigen hadden we al snel ff gevraagd of we dr een muur neer mochten zetten. Dit zou volgens die vrouw geen probleem hoeven zijn, maar we moesten het wel schriftelijk aanvragen. Dus ga dr eigenlijk vanuit dat het wel goed komt.
    Zo niet, dan gaat onze zoon naar zolder, maar niet direct. Dan is onze slaapkamer groot zat om een klein stukje voor de baby te maken...

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Kiss wat een metamorfose. Vind jouw kamer erruggg leuk!
    Hopelijk mogen jullie ook het muurtje plaatsen.
    Enne dus zo begon het dus bij jou de BI? Hmm ik ga het een beetje in de gaten houden. Ik voel dat schaambeen namelijk, maar verder ook in mijn liezen en meer naar boven wat gevoelig/pijnlijker. Ik dacht eerst de hele tijd dat het spierpijn was, maar wist niet waarvan, maar ja spierpijn dat houdt natuurlijk niet dagen aan....

Brendat, spannend het zelf gaan behangen. Lijkt mij altijd heel moeilijk, maar ik heb een vriendin en soms kom ik daar binnen en dan heeft ze ineens even een muur staan behangen, dus als jullie een beetje handig zijn, gaat dat vast lukken. Kan me voorstellen dat je niet meer kan wachten hoor.

Nog een vraagje. Haha ik merk nu ik in het laatste trimester zit de vragen ineens beginnen te komen....
    Ik ga er vanuit dat ik een 8 ponder krijg. Dat was ik zelf ook en dit kindje ligt ook steeds in de groeicurve bovenaan. Nu vraag ik me af hoelang doe je dan met maatje 56?
    Iedereen roept de hele tijd dat ik niet teveel kleine maatjes moet halen omdat je dan dingen ongedragen weg kan doen, maar nu heb ik heel veel kleding maatje 62 in de kast liggen (gekregen) maar bijn geen 56 (afgezien van rompertjes) en ik wil niet maar 3 dingetjes hebben om mee af te wisselen als ze het wel een maand aan kan....
    Dus wie ongeveer hoelag je met maatje 56 doet wanneer je kindje rond de 4 kilo zit?

7. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Susan: en is de vloer klaar?? dan heeft je mannetje goed doorgewerkt...

@ Kiss: ja, jullie slaapkamer is echt mooi geworden... ene... die 2 deuren vragen gewoon om een muur ertussen!!
    Ik hoop wel voor je dat je snel goedkeuring krijgt om de muur te plaatsen... wachten schiet ook niet op..

@ Val: wat leuk een oldtimer show... hebben jullie het droog gehouden??
    en ja.. ons mam zit inmiddels in spanje met haar zussen...

@ Ckialita: wel een beetje rustig aan doen he...

@ Spruit: ik zou je het verschil niet kunnen uitleggen.. sorry..

@ Leonizzie: gevoelig schaambeen komt waarschijnlijk van de druk/ het gewicht wat erop komt... kan ook te maken hebben met je bekken.. rustig aan dus..
    ene... tijd voor een foto van je kamertje???
    haha... dat zelfde probleem heb ik ook.. begin ook steeds meer aan kleertjes en dan welke maat te denken... Ik dacht juist dat je maat 56 nodig zou hebben.. maar ik lees dat je in het begin juist 50 nodig hebt... Dusss.. ik weet het ook niet meer... Hoop dat andere meiden het hier weten...

@ Chivay: fijn, weer helemaal goed gekeurd.. altijd fijn te horen..

@ Brendat: succes met behangen...

@ Linda: ja vreselijk die vliegtuig crash... daar moet je echt niet te veel bij stil staan.. blegggg...

Gisterenavond zijn we met 12 vrienden lekker spare ribs gaan eten.. het was echt super gezellig..
    Maar vanmorgen werd ik al vroeg wakker (5:15!!).. en kon niet meer slapen.. Uiteindelijk maar opgestaan...
    Merk dat ik de laatste tijd steeds vaker weer misselijk ben.. vooral 's morgens... denk dat dat door het maagzuur komt...

Ga zo toch maar weer ff proberen te slapen.. want dat hou ik anders niet vol..

8. @ Lauw, mijn ouders gaan een rondreis maken in Amerika.
    Is je moeder op tijd vertrokken?
    Hier was het ook lekker vroeg vanmorgen, 04:30 al!!

@ Koetje, 25 weken al, gaat sneller een 2de zwangerschap vind je niet? Zijn ze opgeschoten in de badkamer?
    Volgens mij moeten we nog heel lang op het zonnetje wachten:(

@ Susan, is de vloer af? Veel plezier in Ouwehands, hopelijk is het daar wat beter weer. Hier is het weer grijs en het regent.

@ Kiss, wow mooi zeg de slaapkamer. Hoop dat je snel wat hoort van de woningbouw, kun je tenminste verder he.

@ Val, waren jullie nog geweest? Lekker chinees!!!
    Leuke fotos trouwens van Plopsaland!

@ Chivay, ja dat is heeel snel gegaan zeg! De fotos zijn echt allemaal super zeg, vooral die in San Francisco (vindt het echt een leuke stad!!) Wij gaan over 2 weken, heeeerlijk!
    Fijn dat alles goed was bij de vk.

@ Brendat, lekker zo'n dagje!!! Succes met behangen.

@ Linda, vreselijk he dat vliegtuigongeluk, moet je toch niet aan denken.

@ Leonizzie, mijn zoontje was 3 kg bij de geboorte en heeft een maand of 2 50/56 gehad. Hij was lang maar wel mager. Ik weet niet hoe het zit met kindjes die 1 kg meer wegen maar ik zou wel nog wat pakjes halen hoor. Dat je wel iets hebt.

Aiden was vanmorgen al om half 5 wakker. Hij is nu alweer moe dus die leg ik zo weer in zijn bedje.
    Mijn meisje is erg druk, pff heb echt last van mijn buik. Aiden was altijd heel rustig maar de baby is echt het tegenovergesteld.

Zometeen even de brief naar de belastingdienst aangetekend versturen, wordt dat hopelijk snel opgelost.

9. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je wat ik erg vind? De Telegraaf heeft dat manneke opgebeld!!! Dat vind ik echt van geen respect betuigen!!! Telegraaf belt 9-jarige overlevende vliegramp | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

10. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    @kiss: wat een geweldige slaapkamer met zo'n mooie muur :) En de babykamer wordt vast groot genoeg, wij hebben alleen plaats in de woonkamer...
    @leonizzie: die pijn in mijn schaambot heb ik ook al een week of 5, maar dan elke keer een dag of 3, en dan is het weer weg. Ik hoop dat het elke keer weg blijft gaan, heb geen zin in BI. En over maat 56: je krijgt vast ook nog wel wat, en als het nodig is heb je zo bijgehaald, toch? ;) Ik ga zorgen voor ongeveer 4 pakjes maat 50, 4 pakjes maat 56, en als dat te weinig is en ik kan zelf niks nieuws gaan halen, heb ik zat familie die het leuk vindt om te winkelen :D
    @lauw: lekker, spare ribs! Heb ik ook al tijden zin in...
    @spruitnoordeloo: ik zat het ook al met open mond te lezen :$ wat hebben ze gezegd dan? Dat hij in de krant staat vanwege het ongeluk, en dat ze niks weten over familie? Of gewoon genegeerd? Dat kind heeft het al heftig genoeg. Heb jammer genoeg in de familie een autoongeluk meegemaakt waarbij mijn tante op slag dood was, mijn neefje twee weken later overleed, en mijn nichtje alleen een gebroken arm en been had. Mijn nichtje werd twee dagen in coma gehouden en daarna werd er voorzichtig verteld wat er gebeurd was. No way dat er dan een krant gebeld zou hebben
    Hier: vanmorgen om 7;00 uit bed gstuurd omdat ik zo lag te draaien :) Ik ga vanmiddag nog wel even liggen als ik moe ben. Nu voor stage aan de slag, ik hoef inderdaad nog maar een maandje ofzo, gelukkig, ik begin het wel zat te zijn. Ik merk dat mijn hoofd ergens anders is. Nou, ik ga het toch maar proberen nu. Veel succes iedereen vandaag!

11. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Goedemorgen meiden!!

Goed geslapen allemaal?
    Hier opzich wel, kon vandaag uitslapen.. maar helaas werd ik om 7.00 uur wakker en kan niet meer slapen.

Doe je het nieuws aan en zie je gelijk dat er een schietpartij hier in Enschede is geweest. Vreselijk, ook een ventje van 9 jaar dood. Onbegrijpelijk hoor!

Moet straks nog even naar mijn werk, laatste dingen klaar maken aan het draaiboek voor de thema's.
    Vanmiddag gaan mn vriend en ik zwemmen met onze zoon.. even lekker dobberen.
    Verder ga ik het lekker rustig aan doen, en lekker nix doen!!

Fijne dag allemaal!

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @Spruitje dat wist ik nog geeneens! vind het echt belachelijk en respectloos hoe er met dat jongetje omgegaan wordt. dat kind zal de rest van zijn leven hiermee rondlopen.

@leonizzie ik zou zowiezo wel een stuk of 4-6 pakjes maat 56 halen hoor! dat hebben ze echt wel een tijdje aan tenzij je een 10ponder krijgt! noa was 3640 en heeft 2 weken maat 50 gehad en dik een maand/1,5 maand maat 56.

@ckialita ook erg zeg dat je je tante en je neefje hebt verloren bij een auto-ongeluk!

@kiss erg zeg van dat jongetje uit enschede! de wereld wordt steeds gekker...mooi wordt je kamer! hopelijk is je vergunning er snel door!

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Lauw haha jij hebt dus een beetje hetzelfde probleem... Ik zie ook ineens allemaal leuke dingen die ik wil kopen!
    Balen dat je weer misselijk wordt kan best komen door het brandend maagzuur hoor, zeker met wat vettere dingen, merk dat ik dat slecht verdraag, terwijl ik wel soms zin in heb.

Laartje, Half 5!!! och wat vroeg zeg. Wel vrij vandaag?
    En houdt de belastingdienst maar goed in de gaten. Ze wet jou altijd snel te vinden en te vertellen binnen welke termijn je moet betalen, maar andersom.....

Ckialita, nog een maandje. Dat is te overzien. BEgrijp wel dat je het zat begint te worden. Straks lekker klaar.

Kiss geniet van het zwemmen en iks doen.

Wij zo naar de Ikea en kidsfactory!

14. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ow wat erg! hij weet nog niet eens dat zijn ouders en broertje zijn verongelukt....ow ik heb zo met het jochie te doen! hij zal het nog heel zwaar krijgen..pfff

15. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Leonizzie: mijn zoon was ook 3100 gram bij geboorte dus niet heel groot, maar heb ook wel een tijd met 56 gedaan hoor! zo mega snel gaat dat niet, dus zou idd ook nog wel iets halen om af te wisselen, ze kunnen ook nogal wat spugen, ik kon hem soms 3 keer op een dag verschonen! Ligt natuurlijk ook helemaal aan t kindje, zou gewoon zorgen dat je genoeg hebt en je kan als het eenmaal geboren is altijd bij laten halen he? je zal misschien ook nog wel genoeg krijgen!

Lauw: gelukkig kon je moeder nog vliegen! leuk! En ja hoor het was heel de middag droog hier gister

Laartje: hoop ook voor je dat dat van de belastingdienst snel is opgelost! schiet niet op he! hier nog niks gehoord trouwens. En hier is het andersom! mijn zoon was in mijn buik veel drukker als deze kleine meid! ben benieuwd of ze als kind dan ook anders zijn!

pfff verschrikkelijk he van dat ventje, echt erg...:(

Kiss ja hoorde het ook net op de radio van die schietpartij! echt verschrikkelijk

Zo heb mijn zoontje naar het kdv gebracht, boodschapjes gedaan, nu ff wat gegeten en ga nu ff poetsen..!
    Hier schijnt het zonnetje heerlijk vandaag! Als het zo blijft ga ik hem vanmiddag op de fiets weer ophalen, vind ie vast leuk
    Ik ga morgen denk ik mijn doos ophalen bij prenatal en dan rij ik even door naar de baby dump! vind ik daar niks kan ik nog ff door rijden naar ikea:) bij zoon -vrij morgen middag haha

16. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Kiss; Wat moooooooooooi dat donkere behang! En dan nog een paarse muur erbij, wordt hartstikke sjiek! En nog ruimte genoeg voor een babykamer!

@Leonizzie; Heb ff opgezocht wanneer Elin de verschillende maten aan heeft gehad....
    Ze begon met 2510 gram en 46 cm in maatje 44 zelfs.
    Dan na 1 maand, met ong. 3400 gram en 51 cm naar maatje 50.
    De grens tussen 50 en 56 is een beetje vaag,omdat ook veel gecombineerd was. Maar volgens kon ze pas met 2,5 maand (4700 gram, 56 cm) maatje 50 niet meer aan.
    Vanaf 4 maanden (5200 gram, 58 cm) begon ze in maatje 62 te komen.
    Dus maatje 56 passen ze over het algemeen wel tot een kilo of 5 en 58cm. En dan ben je zelfs met een groot kindje al gauw een maand verder. Hoewel het vaak ook niet erg is als kleertjes nog ietsje te groot zijn.

@Laartje; half 5???? Allemachtig! Elin was vandaag "al" om 6.30 wakker, nadat ze gisteren tot 21.30 heeft liggen rellen! Ook niet echt uitgeslapen dus, en bloed-irritant, haha! We hebben haar nog nooit met zoveel plezier naar het KDV gebracht!!! Haha, slecht....! Maar half 5 is helemaal ellendig.... En is hij daarna echt een poos wakker of kan je hem bijna meteen weer terug leggen en zelf ook verder slapen?

@Ckialita; Inderdaad, nog maar een maandje! Hou vol!!!!

@Behangen; We hebben net een heel huis verbouwd, hoe moeilijk kan het zijn om wat stukken papier op de muur te plakken 8)? Zeg ik nu nog heel stoer.... Ik ga maar eens lijm aanmaken!

17. @ Spruit, belachelijk dat ze dat mannetje hebben opgebeld, echt triest!

@ Brendat, nee hoor hij bleef gewoon gezellig wakker :(. Om 10 uur is hij uiteindelijk weer in slaap gevallen. Ik denk dat het tandjes zijn want hij bleef huilen en heel hard op zijn speentje bijten. Heb dentinox druppels gegeven en toen ging het wel weer. 06:30 vroeg? haha Aiden heeft nog nooit zolang geslapen. Ik ben het inmiddels zo gewend dat ik niet eens moe ben, erg he?
    Succes met behangen. Ben benieuwd of het jullie lukt, heb het zelf ook nog nooit gedaan.

@ Val, ben benieuwd of ze indd buiten de buik ook heel anders zijn dan hun broertjes. Aiden is nu een heel druk kind, dus hopelijk is het bij zijn zusje omgedraaid ;). Lekker al veel gedaan zeg. enne zonnetje ??? Hier weer niks hoor.
    Leuk de doos ophalen bij prenatal, ik heb nog niks gehoord helaas.

@ Leonizzie, jaaa gelukkig heb ik vrij vandaag haha. Ik zie er niet zo wakker uit om het maar even netjes te zeggen.
    Veel plezier bij Ikea en Kidsfactory.

@ Kiss, lekker vanmiddag zwemmen met z'n 3en (ofja 4tjes). Ik kan daar altijd echt van genieten als we iets al gezinnetje doen.
    Vreselijk dat familiedrama, vraag me altijd af wat er bij die mensen in hun hoofd omgaat

@ Ckialita, succes met je huiswerk. Lekker nog maar een maandje, nog even doorzetten.

Aiden slaapt alweer bijna 2 uur. Kan hij beter 's nachts doen maar helaas. Ik lig lekker op de bank tv te kijken en te internetten. Hopelijk kan ik vanmiddag nog even met hem liggen.
    Ik kreeg net trouwens een brief van de belastingdienst dat ik €1300 terugkrijg (die andere brief staat op de naam van mijn vriend). Dus hopelijk krijgen we dit geld snel en wordt de rest ook netjes opgelost :D

Hebben meer mensen nog niks van de blije doos gehoord?
    Ik hoop neit dat ik per ongeluk die mail heb weggedaan hihi.

18. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Laartje: mijn moeder is mooi op tijd gevlogen.. die van jou naar Amerika.. super..
    Jij was nog vroeger wakker dan mij... lekker zelf met Aiden in bed kruipen zou ik zeggen..
    Ik hoop dat je brief naar de belastingdienst resultaat heeft.. Hebben jullie trouwens zelf de aangifte gedaan of heeft dat iemand voor je gedaan...
    Je krijgt namelijk op het eind een schema waar je zelf kunt verdelen hoeveel ieder terug krijgt... vaak is het voordeliger om 1 persoon alles te geven en de ander ongeveer 14 euro te laten betalen.. die 14 wordt namelijk naar 0 afgerond..

@ Spruit: dat is echt onbeschoft van de telegraaf...

@ Ckialita: nog een maandje volhouden meid.. dan heb je rust...

@ Kiss: He jak.. weer zo'n akelig nieuws.. niet normaal de laatste tijd...
    maar jij vanmiddag lekker zwemmen.. geniet ervan.. Ik ga denk ik ook ff lekker plonzen..

@ Leonizzie: veel plezier bij de ikdea en kidsfactory... haha.. zal wel weer veel aan je vingers blijven plakken.. maar allemaal voor een lekkere kleine baby...

@ Val: heerlijk dat het zonnetje schijnt.. hier is het nog wat grijzig.. ene morgen flink aan de shop.. leuk hoor..

@ Brendat: en.. wil het behangen een beetje lukken??

Hier was ik dus vanmorgen vroeg wakker.. Maar tegen een uurtje of 7 toch maar weer in bed gaan liggen.. en toen geslapen tot kwart voor 12... heerlijk... hahah..

19. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hoi, hoi,

Hoe is het met jullie meiden?

Sorry dat ik een tijdje niets van me heb laten horen!
    Ik werk inmiddels halve dagen omdat ik behoorlijke bekkenklachten heb! Heel vervelend allemaal, ik word zo beperkt! Het lijkt alsof ik nu zeeen van tijd heb, maar lig als het mogelijk is 's middags te slapen! En 's avonds er vroeg in....
    Gelukkig heb ik fysio, krijg goede oefeningen!
    Ben jullie niet vergeten hoor!

Liefs Tamar!

20. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Laartje: ja de zon schijnt hier heerlijk, is lekker buiten. Enne hier was hij in de buik heel druk en nu ook! haha dus hopelijk is het hier nu rustig in de buik en daarbuiten ook;)

Lauw: ooh lekker zo geslapen! heerlijk ff bijtanken

Tamar sterkte meid! lekker rustig aan doen

Zo huisje schoon, ikzelf weer schoon en dan zo op de fiets de kleine gaan halen

Deel Deze Pagina