Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Nikky; Jeetje wat een nieuws! Gelukkig ben je het ziekenhuis weer uit en gaat het de goede kant op! Sterk lekker aan de komende tijd, en we horen je graag weer als je je weer helemaal top voelt!

2. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeel herkenbaar. We zouden gisteren de vakantie doornemen. Manlief was pas half 10 thuis en toen lag ik dus al op bed, bijna te slapen. Hij kan het niet waarderen. Hij denkt dat ik met een middagpowernap al toe kom, maar helaas. Ooit een keer een burn out gehad, en dat blijf je altijd merken. Sneller moe.

Hij zei trouwens ook dat ie nog even moest kijken of we financieel wel op vakantie kunnen gezien alle kosten voor de baby. We gaan dus echt wel!! Te meer omdat meneer zelf nog twee keer met de motor een paar daagjes op vakantie gaat!!! Anders laat ie er daar maar een van schieten!!! :D

3. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @Nikky: jeetje meid. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Doe het rustig aan.

@shoppen: Bij de miss etam wel kunnen slagen :) had 1 broek voor maar € 4,95 en 2 shirtjes waarvan 1 tuniekje. Echt super!
    Daarna nog even bij prenatal geweest, die hadden ook opruiming bij de kleding, ook nog een shirtje en 2 buikbanden gekocht. Voor de kleine een badcape en een badthermometer gekocht. Ik hoop niet dat ik dagelijks zo'n shopaanval heb want dan wordt het een duur grapje. Maar ik had kwa kleding op de buikbanden na alles van de opruiming dus dat valt nog wel mee.

@carnaval: hier alleen naar de optocht in boxmeer en verder niks. Maandag gewoon weer werken... naja, gewoon. Eerst maar eens kijken hoe het gaat.

4. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ Nikky, jeetje, nou denk maar goed aan jezelf dat is het belangrijkste! Fijn dat met de baby alles oke is....

5. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nikky - Tjonge, dat is wel heftig. Hopelijk knap je snel weer een beetje op!

@ spruitnoordeloo - Gewoon op je strepen blijven staan, hij een paar dagen weg, jij ook weg!

@ nicky - Af en toe wel heel fijn zo'n shopaanval, maar liever niet te vaak nee.... haha!

6. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Nikky, wat heftig ja! Knap maar snel op, hopelijk ben je snel van die ellende af en kun je gaan genieten!
    Zo zie je dat iedereen anders reageert op die zw.hormonen hé! Wat een verschil!

Nicky, het feit dat ik voor mezelf en thuis werk is echt funest voor mijn portomonnee, verzin te vaak een reden om te gaan shoppen ;)

Oh ik ben zo toe aan de lente hé! Lekker een beetje warmte, de zon.. Daar knap je echt zo heerlijk van op!
    Mijn schoonvader woont in Suriname, die is 6 jaar terug geemigreerd daarnaar toe. Ze zijn verder gewoon blank hoor ;)
    Maar misschien gaan we daar in maart of april wel even naar toe, even opwarmen!
    Hij heeft daar genoeg woonruimte en appartementen dus kost het ons alleen een vlucht.
    En die is wel erg lang helaas. Zo'n 8 a 9 uur! En dat met een kleintje, weet niet of ik daar zin in ga hebben ;)

7. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    ow marijeee lekker zeg even naar suriname. Inderdaad lekker opwarmen. Hier mag het van mij ook héél snel warmer worden. Ben het echt beu die stomme kou.

@spruitnoorderloo: Inderdaad, dan zegt ie maar 1 van die 2 motorvakanties af. Jij hebt toch ook recht om weg te gaan? Al is het maar een weekje.

@vakantie: wij gaan dit jaar niet op vakantie. Dit omdat mijn man altijd in de bouwvak vrij is en dan loop ik echt op het einde. We gaan wel elk jaar een weekendje naar panningen toe, misschien dat ik daar overdag naartoe ga en dan moet manlief daar maar blijven slapen, dat doen we normaal gesproken altijd maar met een dikke buik ga je niet zo snel in een caravan slapen. We zien tegen die tijd wel.

8. Hey meis wat naar dat je aan het infuus moest hier moest ik 2 weken geleden ook bijna had de keus of proberen met emesafene zetpillen 1 nacht of gelijk naar ziekenhuis van gynacoloog mocht ik die nacht proberen met een zetpil mocht die niiet helpen moest ik ook een infuus gelukkig heb de zetpil wel echt nog steeds wat zwakjes kan nog niet zo erg veel ..

Hoop voor jou dat je je gauw weer wat beter voelt en gelukkig gaat alles goed met de kleine

9. nou helaas dus vanavond gewoon weer elke dag aan de zetpil
    net weer behoorlijk moeten spugen en gelijk goed beroerd ..

10. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ dingetje, haha ja volgens mij weet ik al wie je bent!! Toen een paar berichtjes over en weer gestuurd,
    Maar je kende Alex??

@ Cossy, klaag maar lekekr hoor meid!

@ irisnaomi, wat een leuke buikfoto!

@ Nikky, jeetje meid wat schrik ik van je berichtje! Dikke knuffel meid!

@ buddy's, én Dáárom is een buddy handig, als je dan ziek word net als Nikky ofzo, dan kun je dus je buddy op de hoogte houden, die vervolgens het bericht op zp plaatst.
    Zullen we een lijstje maken?

@ Spruitnoodeloo, ook echt op vakantie vant zomer??? Kan me voorstellen dat je wel zin hebt, al moet ik er écht niet aan denken, hitte hoogzwanger, rond rennende niet luisterende peuter, koffers in en uit pakken, veel was, bleehhh nee, geen zomervakantie voor ons dit jaar!

Nou, ben alweer thuis!
    Werken was géén succes... Om 8.00 uur op werk ff de dokter gebeld, ivm voorhoofdholte ontsteking.. Kon om 14.00 uur terecht bij de dokter.. Maar mn leidinggevende heeft me om 12.00 uur naar huis gestuurd, voelde me echt niet goed..

Heb geen kuurtje mee gekregen, dokter wil dat ik het nog even aankijk, het kan nog een poos duren voordat het weg is.
    Maar met paracetamollen moet het lukken!

Liefs (joepie joepie, bijna 16 weken!!)

11. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Nikky: jeetje, zelfs in het ziekenhuis gelegen... dan was je er echt beroerd aan toe.. Ik hoop dat het nu steeds iets beter gaat... doe het in ieder geval lekker rustig aan... ene laatje nikkyman maar goed voor je zorgen..

@ Nicky1983: wij gaan morgen ook naar Boxmeer.. altijd mooi die lichtjesoptocht... ga je daarna ook nog ergens naar binnen of dan weer lekker naar huis... wij gaan wrs bij Rich naar binnen...
    Ene.. goed geshopt zie ik... mooi zo... af en toe mag en kan dat..

@ marije: Suriname, dat klinkt wel goed hoor... maar idd lang vliegen.. met een kleine erbij en ook nog zwanger weet ik niet of ik dat zou doen... Maar dat moet jij natuurlijk helemaal zelf weten...

@Spruitnoordeloos: jou vent 2 x weg en jij niet..... nee,nee.. dat zou ik ook niet accepteren... al is het maar een weekendje, ff er uit is ook goed voor jou..

@ vankantie: echt op vakantie zullen wij ook niet gaan... maar wij gaan zeker nog even lekker een weekendje weg met zijn 2-en...

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Vakantie: dit jaar waarschijnlijk niet. Man zit aan de bouwvak vast en dat valt niet zo lekker qua tijdstip :p
    En ik ben zelfstandige dus neem ik naast de bouwvak ook niet zo snel zomaar 2 weken op. Of alle klanten moeten tegelijk op vakantie gaan, maar ik heb nu een hoop verschillende dus dat zal niet. Dus dit jaar slaan we maar over, gaan we het jaar erop weer lekker met de tent weg.

Net het ziekenhuis gebeld: op het afsprakenkaartje staat voor de 20 weken echo 5 april. Leek me wat raar omdat het 2de paasdag is. Bleek de 7de te zijn. 7 April zien we friemel dus weer. Misschien dat ik tussendoor nog een echo laat maken. Vind het wel griezelig dat ik nu helemaal geen klachten meer heb. Ben niet meer moe en misselijk ben ik nooit echt geweest.

13. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Yolanthe: goed dat je het zegt... ik moest ook nog bellen voor een afspraak... dus nu ook maar meteen gedaan..

Ik kan maandag 22 maart terecht voor de 20 weken echo.... spannend...

14. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kiss - Oeh... 16 weken, dat klinkt al heel lang...:) hoera!

@ Yolanthe & Lauw - Moet ook nog bellen, denk maandag!

@ vakantie - Het worden hier ook wat weekendjes denk ik. Zijn vorig jaar met vrienden een weekend in de Belgische Ardennen geweest met de honden. Dat is zeker voor herhaling vatbaar en weekendjes aan zee ben ik altijd fan van. Ligt ook aan weer en tijd (man is ook zelfstandige en ik werk bij hem in de zaak...)!

15. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @lauw: Wij gaan na de optocht naar pap en mam toe die wonen bij de emté om de hoek, aan het parcours dus dat is wel lekker. Gaan we daar nog wat drinken en als de rotzooi dan van de straat is (hekken enzo) dan gaan we weer richting huisje. Hier bij ons is maandag of dinsdag de optocht dus die kan ik niet zien aangezien ik gewoon ga werken.

@de rest: wel gelezen nu alweer vergeten :( Ik las wel iets over de 20 weken echo. Die hebben wij op 23 maart. Daarvoor nog een keer op controle bij de VK (zit nu maar 3 weken tussen....)

@buddy: heel makkelijk. Inderdaad zoals je bij Nikky nu ziet is het erg handig.

@hier: net bij de fysio geweest en weer kleine oefeningen meegekregen. Woensdag weer terug. Hij vroeg met het maken van de afspraak of ik carnaval ging vieren, op mijn antwoord dat ik dat niet deed dit jaar vond hij maar dat we de woensdag een afspraak konden maken. Dat is trouwens ook zoiets leuks.... Ik kan de fysio en de VK nooit samen zetten (zitten pal naast elkaar) want de fysio is op woensdag en vrijdag op locatie en de VK op dinsdag en donderdag :(
    Hier dadelijk maar eens een beetje opruimen en dan eten.

16. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden! Ik weet het even niet meer, wat zouden jullie doen:

Ik had gisteravond om kwart voor 6 een afspraak met de vk. het was de eerste echte afspraak, de intake heb ik wel al gehad. Om 5 over half 6 kwam ik bij de praktijk, maar het licht was uit en geen mens te bekennen. Alles zat ook op slot. Dus ik belde de vk, maar die zei dat ze er zo was, ze hadden blijkbaar net dienstwissel. ik vond het wel stom dat die eerste vk niet even een kwartiertje had kunnen wachten dan (ik zag haar nog weg lopen), maargoed. Ik staan wachten in de kou, om 10 voor 6 kwam de de vk eindelijk aanlopen, ruim 5 minuten te laat. Ze zei er niet eens iets over, blijkbaar vond ze het normaal. Eerst liepen we door de wachtkamer. Daar staat alleen een oude tafel en stoelen, en er liggen een paar ontzettend oude boekjes. (bijvoorbeeld een boekje over zwangerschap uit de tijd dat er nog geen echo's waren...) De spreekkamer zelf was ook niet veel beter. Een grote kale ruimte met een tafeltje en een paar stoelen met een pc, en zo'n soort ligtafel om het hartje te luisteren. verder niets, ze hadden niet eens speelgoed, waardoor mijn zoontje de tent ging afbreken uit verveling. Dus toen ik net binnen was ging die vk allerlei spuiten en injectienaalden te voorschijn halen, om bloed te prikken. Ze had alles al uitgehaald, desinfecteerspul, handschoenen, steriele gaasjes etc, en zat klaar om te prikken, toen ik vroeg of ze dat niet samen zouden doen met de nekplooimeting. 'Uhhh, wilt u een nekplooimeting dan?' 'Ja, daar heeft u me vorige week het formulier van gestuurd....' Oh, ja dan zou het inderdaad samen gebeuren. Dus zij weer alles opbergen. Vervolgens werd de bloeddruk gemeten, dat was gewoon goed. Erna twijfelde ze hardop of ze wel het hartje zou gaan zoeken, omdat het nog erg vroeg was, waarop ik antwoordde dat ik het 3 weken geleden al gevonden had. Dus toen luisterde ze en inderdaad, ze vond het. Uiteindelijk zei ze: 'Zo, dan maken we een nieuwe afspraak voor over 3 weken!' Dus ik vertelde haar dat de andere vk duidelijk had gezegd dat ik minimaal om de 3 weken moet komen. (omdat het de vorige keer nog laat mis ging) Daar wist ze blijkbaar helemaal niets vanaf. Dus ze zei alleen: oh oke, tot over 3 weken dan' en maakte een neiwue afspraak. ze vroeg verder ook helemaal niet waarom ik om de 3 weken moet komen ofzo, ik had echt het idee dat ze totaal niet wist wat er speelde ofzo, en dat er ook niet fatsoendelijk genoteerd was.

Al met al heb ik dus een erg slecht gevoel over die verloskundigenpraktijk. Als ik me bedenk dat dat de mensen zijn die mijn kindje op de wereld moeten zetten, en die in geval van nood mijn kindje moeten redden, en ingrijpen als iets mis gaat... Brrrr. Zouden jullie gewoon van praktijk wisselen? Ergens vind ik het wel een beetje lullig. Maarja ik heb er geen goed gevoel meer bij, ik vind ze erg amateuristisch... :(

(sorry voor het lange verhaal, zie nu pas hoeveel het is geworden, hahaha!)

17. marie78

marie78 Niet meer actief

Cossy, ik zou als de mogelijkheid er is naar een andere praktijk gaan. Je moet je wel prettig en vertrouwd voelen bij je verloskundige. Succes ermee!

18. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ cossy - Als je er zelf geen goed gevoel bij hebt zou ik gewoon op je gevoel afgaan. Als het kan zou ik wisselen!

19. arielletje

11 sep 2009
    35
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Cossy: gewoon naar een andere praktijk gaan. Het is het allerbelangrijkst dat jij er je prettig bij voelt en dat is duidelijk niet zo. Overstappen dus. Ik zeg: doen! :p

20. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @cossy: zoals de dames voor mij ook al hebben gezegd... Heb je de mogelijkheid stap dan over. Het is absoluut niet fijn als je je niet prettig voelt. Ik zou ze dan ook gewoon opbellen met de vraag of ze jouw informatie door willen sturen naar de andere praktijk, dat je overgestapt bent omdat je je daar niet goed voelde. Ik zou wel gewoon open kaart spelen. Succes!

Deel Deze Pagina