Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Zo, dat waren heel wat pagina's om bij te lezen....

@vernoemen: Wij willen bij een meisje de namen van de moeders terug laten komen en bij en jongetje de namen van de vaders. We laten de naam van mijn man zijn peetoom sowiezo terug komen of het nu een meisje of een jongetje is, dit omdat ik zwanger ben geworden in de periode dat hij is overleden.

@susan27: goed idee om je vriend te bellen! Ik zou er niet opgekomen zijn.

@Nikky: Hoe is het met jou? ik hoop dat het een stuk beter gaat.

@carnaval: Iedereen leuke dagen gehad? Of jullie weer nuchter zijn hoef ik niet te vragen. haha. Hier alleen naar de optocht in Boxmeer geweest en verder niks aan carnaval gedaan.

@val: je zoontje zal vast wel over die periode heen komen. Hij zal toch niet op zijn 18e nog bij papa en mama in bed willen liggen?? ;) haha.

@kinderwagen: Wij hebben van vrienden van ons de combi-wagen overgenomen. Het ideale eraan is dat ie 4 gestuurde luchtbandjes heeft, daarnaast is ie zwart en aangezien mijn man nogal vies werk heeft en zijn handen niet altijd helemaal schoon krijgt.

@spruitnoorderloo: Ik zou zelf geen 2 autostoeltjes en een kinderwagen voor 500 tweedehands kopen. Een autostoeltje heb je de eerste tijd nog niet nodig voor zover ik weet. maarja, iedereen moet hierover zelf een keuze maken.

@duowagen: Je hebt toch ook van die "plankjes" die je aan de wandelwagen kunt vastmaken waar de ouder kindjes op kunnen staan? Dat lijkt me wel ideaal.

@FemR: hoe is het met je zoon? Is ie al wat beter?

@maxicosi op kinderwagen: Dat lijkt me echt niks. Ik hoorde laatst dat een baby niet lang in de maxi-cosi mag liggen, als je gaat wandelen kom je toch al snel aan die tijd. Wij hebben gewoon een losse maxi cosi.

@koetje: leuk kamertje. Ik hou zelf niet zo van grenen maar dat is persoonlijk.

@susan: wij laten het geboortebord door de buurman maken. Ik zoek zelf een plaatje op i-net en zet er dan een schaal bij en deel de plaat in hokjes van bijvoorbeeld 5x5cm zodat het makkelijk is om het over te zetten naar de houten plaat. Misschien een idee als er iemand handig met hout is in je omgeving? Lijkt me inderdaad dat je hoogglans het beste kunt gebruiken, dat wordt vaak ook gebruikt bij kozijnen.

@geslacht: ik heb vorige week een droom gehad dat ik zwanger was van een meisje. Ook heb ik vanaf het begin af aan al het idee dat het een meisje wordt maar we zien wel over 5 weekjes :) Wij hebben ook alleen nog een naam voor een meisje, jongen kunnen we niet opkomen.

@leonizzie: Lekker he om een keer verwend te worden. Je hebt het zo te lezen wel lekker druk gehad. Ik vind blauw trouwens ook wel kunne voor een meid.

@laartje: Fijn dat jullie een lekker weekend hebben gehad.

@lieni44: Proficiat meid en welkom. Geniet van je zwangerschap en klets maar lekker mee.

@koetje: minder dat je zo'n hoge bloeddruk hebt. Wel fijn dat je nu extra controle krijgt.

@cossy: moet een keer kunnen hoor jezelf lekker verwennen met ijs. Ik zit hier meestal aan de mini-snickers als ik ineens een hongeraanval krijg of gewoon zin heb in iets lekkers :D

@baby-dozen: Ik heb me aangemeld voor de prenatal, etos en kruidvat. Verder bij de site van nestlé.

@Yolanthe: Wij hebben ook nog steeds alleen een meisjesnaam, daarom willen wij ook weten wat het wordt. Ik vind het ook zoiet om je kind een paar dagen naamloos door het leven te laten gaan...

@cossy: Fijn dat het weer beter gaat met je mannetje.

@swirl: Proficiat en welkom hier. Geniet van je zwangerschap en klets maar lekker mee. Ik heb het bloedprikken bij de 12 weken echo moeten doen en toen hadden we al een afspraak bij de vk gehad.

@kiss: mooi buikje meid! Begint nu echt te groeien :)

@dingetje: fijn te horen dat alles goed is.

@lauw: mooie aanbieding hoor. Lekker afgeprijsd! Ook een mooie wagen.

@hier: sinds vanmiddag wat steekjes in de zij. Weet niet of het de kleine is of dat het de banden zijn :( Verder ontzettend moe vandaag. Zat vanmiddag bijna te slapen op het werk :( Verder alles rustig en eindelijk bijna van het oudbloed verlies af :D Daar ben ik zooooooo blij om.

Ik ga weer uit de bijleesstand en laat jullie nu even bijlezen :p ;)

2. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    @cossy, fijn dat dat de koort weer weg is bij vince!
    @ swirl gefeliciteerd, welkom
    @dingetje nou gelukkig dat het geen verzakking is
    @kiss, hartje weer gehoord leuk zeg!! mooie buik al zeg!!
    @lauw, mooi die kinderwagen!
    @laartje, ik ben ook aan het kijken voor een ikea keuken kwam met die roomplanner van de website ongeveer op 3500 tot 4000,- maar ja of dat goedkoper kan, ik dacht dat zij juist heel goedkoop waren. En ik wil graag de combi magnetron boven de koelkast maar vraag me af of dat wel kan. niet in die roomplanner in ieder geval.
    @tamar huh intake 20 wkn echo? wat wil dat zeggen??
    @nicky, wat een lang bericht zeg haha nou fijn dat oudbloedverlies bijna over is zeg!!

Vandaag wakker geworden om 07:30, stukken beter als 5 uur en ze was alleen vanmorgen heel vervelend. k moest wel om haar lachen ik ging met haar wandelen in de straat maar ze wou steeds een verkeersdrempel op en af en niet meer verder lopen haha. zo eigenwijs!!

3. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Inderdaad een heel verhaal ja maarja, wat wil je als je een aantal dagen niet online geweest bent.... in ieder geval niet hebt bijgelezen, haha. Ik zal het vanaf nu bijhouden :) Fijne avond allemaal.

4. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Hoi meiden,

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties op mijn echo, ik ben nog steeds helemaal in de wolken. Ik word ook helemaal overspoeld met reacties op hyves. Ik heb het nieuws er namelijk gister op gezet. Erg leuk trouwens, die augustus 2010 mama hyves! Alleen jammer dat velen van jullie het profiel afgeschermd hebben. Ik wil foto's zien:D!
    Hier trouwens een drukke dag gehad. 's Ochtends overleg, tussendoor de hond uitlaten en toen nog op de groep gestaan. Dus weer een lang daggie gewerkt, van 8 tot 6, ben nu moe!
    Tijdens het wandelen met de hond vanmiddag ben ik trouwens (weer!) gevallen! Het is echt spiegelglad hier! Nu heb ik pijn aan mijn zij/bil. Ik ben die winter zóó zat!

@kadodozen: welke zijn er allemaal? Ik heb bij Tes een van het kruidvat, prenatal, de babydump en felicitas gehad. Nu ga ik het ook echt anoniem doen. Vorig jaar stond die vrouw van felicitas in de kraamweek al onaangekondigd aan de deur:x. 'Ja, ik zag de versiering en ik dacht, laat ik maar meteen even langsgaan'... Erg fijn, zat ik echt op te wachten!

@Cossy: hoe gaat het nu met je zoontje? Is de koorts niet weer terug gekomen?

@Dingetje: wat vervelend die rare pijn, gelukkig is het geen verzakking. Hoe hoog was jouw bloeddruk? Die van mij was gister 140/100 en ik zit nu (weer) aan de bloeddrukverlagers (net als bij mijn eerste zwangerschap...). Doe maar rustig aan en echt niets zwaars tillen, he?

@Swirl: gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!

@Leonizzie: fijn dat je de kleuren later kunt doorgeven!

@kiss: mooi buikje hoor!

@Lauw: mooie kinderwagen hoor en idd niet duur!

@Nicky: ik hou ook niet van grenen, daarom gaan we het kamertje wit verven. Fijn dat het oudbloedverlies bijna over is.

Nou, fijne avond en tot morgen!

5. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Dingetje; Gelukkig viel het mee dus... Lijkt me wel een heel raar gevoel, en toch ook wel een beetje eng...

@Swirl; Welkom hoor en nog gefeliciteerd!

@Leonizzie; O, als je die bekleding later los kan bestellen zou ik het ook wel weten hoor! KNALROZE!!! Nou ja, voor een meisje dan. Ach,en anders moet het maar een homootje worden hoor,hihi! Maar het wordt helemaal makkelijk als je nog een paar weekjes mag wachten voor je definitieve keuze. Het is al snel eigenlijk!

@Kiss; Mooi buikie hoor! Zal binnenkort ook weer een foto maken, het valt niet meer mee om te verbergen. Nou ja,nog een weekje. Heb net via de secretaresse gehoord dat alle handtekeningen binnen zijn,dus ligt nu bij HR om een nieuw contract/verlengingsbrief te maken...

@Lauw; Mooie kinderwagen hoor! EN al helemaal voor dat geld!

@Laartje; Als je even googled kom je al snel op een heleboel internetwinkels hoor! En dat scheelt behoorlijk in prijzen, al denk ik niet dan IKEA erg duur is. Je kan ook eens bij de KVIK kijken, daar hebben ze ook budgetkeukens.

@Nicky; De maxicosi op de kinderwagen is ook niet bedoel om uitgebreid mee te gaan wandelen, maar meer om even snel op te klikken voor een boodschapje als je met de auto bent. Ook ideaal als je kindje net in de auto in slaap is gevallen (en doen ze dat niet allemaal...), hoef je 'm niet over te leggen in de bak als je even de winkel in moet. In dat soort gevallen heb ik het toch wel heel vaak gebruikt hoor!

@Mezelf; Ik heb vannacht heeeeeeeerlijk geslapen! Lag er op tijd in, en dochterlief heb ik niet gehoord voor half 8, super! Voel me al een heel ander mens! Nu nog van die ellendige verkoudheid afkomen, en dan wordt het wel weer wat!

O,enne.... Ik zou het bijna vergeten: Ik moet nog wel even opscheppen met m'n stinkdierpak he!?!?!?!?! Bij deze: (tenminste, ik hoop dat ie het doet....)

6. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Lauw... Mooi die kinderwagen.. Mooie aanbieding zeg!
    Wilde jullie al een Koolstra? of nu jullie deze aanbieding tegen kwamen??

@ Dingetje... Pff dat is wel ff schrikken.. Fijn dat je zo snel terecht kon om alles na te laten kijken!

@ Kamertje :)
    Vandaag is mijn vriend nog eens terug geweest naar de winkel om foto's te maken van t kamertje dat we gezien..
    Hij blijft erg mooi!

Bekijk bijlage 52093

@ Kinderwagen..
    Die is wat lastiger merk ik....
    Wat zijn er veel! Pff...
    We zijn nu een beetje in de bugaboohoek aan het rondzoeken.. 2de hands via marktplaats... Hebben jullie gebruikerservaringen hiermee?? Ws wordt het dan een BugabooFrog..
    We vinden hem er mooi, compact en strak uitzien.. Is hij ook een beetje stabiel en fijn te gebruiken??

Wij zijn nu vooral naar 4wiels aan het kijken... heb altijd zo'n onstabiel gevoel bij de 3wiels?... Weet iemand of dat echt uitmaakt?

@ Brendat... Wauwwww wat een gaaf pak!

Hier:
    Moe ;)..
    is het al bijna weekend???

Verder weer een nieuwe mijlpaal :) 16 wk!..
    Vandaag ook afscheid genomen van de blauwe MvM flesjes :D

7. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Chivay; Thanks! En wat een leuk kamertje zeg!!!
    Heb geen ervaring met de bugaboo's, ik vond ze destijds zelf te laag (de bak dan vooral). Het schijnt idd wel dat de 3wiels makkelijker om te trekken zijn. Anders gewoon eens lekker aan sjorren in de winkel hoor!

En wat lijkt het me heeeeeerlijk om niet meer in een kannetje te hoeven piesen! Haha! Nog 3 weekjes...

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Kinderwagen: ik wilde geen 3-wieler. Ik vind ze minder stabiel dus ik heb een 4-wieler.
    Bugaboo rijdt erg fijn vind ik, frog is wat ouder type maar rijdt fijn. Dochter heeft er veel ingezeten in die van de oppaskindjes. Met 5 maanden al en dat ging goed terwijl eigen wagen met 7 maanden niet ging (zitting was te groot).

mooie kamer! lekker strak! Wit is ook een makkelijke kleur om mee te combineren. Alle kleuren staan erbij terwijl bij grenen niet alles even flitsend staat (ik heb dus grenen).

Stinkdierpak is cool! Echt leuk en orgineel.

Ja sorry profiel staat op afgeschermd omdat niet iedereen nog op de hoogte is. Zal wel een foto op onze hyves zetten van mij :).

9. 4days

4days Niet meer actief

Tamar -> Leuk dat je een echo kreeg! Toch altijd fijn om even naar je beebje te kunnen spieken. :)

Nicky1983 -> Zooo, jij hebt je best gedaan met bijlezen! ;) :D
    Zo'n plankje aan de kinderwagen is denk ik geen optie als een kindje 2 of 3 is, dan zijn ze echt nog te klein om daar een hele dag op te staan... Dat is meer iets voor kindjes van 4 of 5.
    Die steekjes in je zij vind ik trouwens klinken als bandenpijn.

Mila2008 -> Hihi, lekker eigenwijs kunnen ze zijn he!

Koetje -> Ik heb bij die kadodoos een vals telefoonnummer opgegeven, kunnen ze me al niet lastig vallen! En als ze ineens voor de deur staan hebben ze pech...
    De koorts is trouwens gelukkig niet terug gekomen. :) En ik ben de winter ook zooooo zat! :(

Brendat -> oooooh wat schattig! Superlief dat pakje!

Chivay -> Prachtig kamertje! Lijkt veel op dat van ons, of had ik dat al gezegd? hihi. ;)

Ik heb zelf trouwens een 3-wieler, nooit problemen mee gehad. Dat ding is hartstikke stabiel.

10. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Hoi meiden!!

Ik heb wel wat bijgelezen maar pfffffffffffff er is niks blijven hangen eigenlijk!

Oh ja dingetje gelukkig dat het bij jou geen verzakking was!! gelukkig maar he!

Ik ben vandaag naar de huishoudbeurs geweest! was wel leuk! Gelukkig niet zo heel druk dus we konden overal goed bij, maar men wat ben ik gesloopt zeg! haha pfff

Ik zag nog een mooie kinderwagen en kinderkamer! ! leuk hoor!

Hier hebben ze vandaag al een start gemaakt met het kamertje, zaterdag verder!

nu ga ik slapennnnnnnnnnnn zzzzzzz hihi
    tot morgen!

11. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Oh ja morgen komen ze hier een nieuwe ketel plaatsen! zit dus hele dag in de kou en zonder warm water brrrrrrrrrrrrrrr

12. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    ow brrrrrrrr Val!
    Ken het.. vorig jaar met die kou was onze ketel kapot gegaan! 3 dagen in de kou gezeten door het weekend!
    Veel kopjes thee en een lekkere fleecedeken opzoeken ;)
    Wij hebben ons toen moeten behelpen met de waterkoker om bij de wasbak te wassen enzo.. Brrr...

Hoe is het trouwens met je buikje?
    Wij waren geloof ik zo'n beetje de enige waar nog weinig tot niets te zien is??

13. @ Val, shit een hele dag in de kou en zonder warm water!!

@ Mila2008, wij kwamen uit op 5300 inclusief plaatsen. Maar de apparatuur was alleen al 2800 euro, dus de rest viel reuze mee!

@ Nicky1983, ik deed de maxicosi wel eens op de kinderwagen. Als ik ff een boodschappen hier in de buurt moest doen (met auto) dan was het zo onhandig om hem eruit te halen en dan in de wagenbak te doen. Maar hij zat er nooit uren in.

@ Brendat, wat een geweldige foto, echt een leuk pakje.

@ Koetje, wat aso dat ze zomaar in de kraamweek aan je deur stonden! Bij ons heeft ze toen wel gebeld en ik heb een keer afgebeld, maar ze bleef maar bellen!!! Uiteindelijk is ze wel hier geweest maar heb niks gekocht, was allemaal zo duur.

@ Chivay, mooi kamertje hoor!! Wij hebben een 3wieler en moet zeggen dat ik er helemaal geen problemen mee heb! Vind alleen de quinny buzz niet makkelijk inklappen.

@ Cossy, dat is het voordeel van een huurhuis he! Vond ik ook fijn in onze vorige woning. Ach het heeft allebei zijn voor en nadelen.
    Heb je fijne caranvalsdagen gehad?Zag leuke fotos op je hyves;)

Hier dan eindelijk een buikfoto (ben alleen niet zo handig in fotos van mezelf maken:p):

14. 4days

4days Niet meer actief

Morgen dames!
    Mijn zoontje is helaas alleen nog maar zieker geworden in plaats van beter... :( Hij had vorige nacht al, zoals ik zei, 40 graden koorts. Gisteren overdag leek er geen vuiltje aan de lucht. maar vannacht had hij waar 38,5 en heeft hij zijn hele bedje onder gespuugd. :( Hij heeft diarree als water. Arm kereltje... Ben ergens wel blij dat ik nu weer dat het 'maar' een buikgriepje is, was al bang voor een oorontsteking ofzo.

15. 4days

4days Niet meer actief

Laartje -> Nou de carnaval viel hier eigenlijk flink tegen... Zaterdag hadden we het inderdaad erg gezellig. (foto's) Maar rond half 12 was het zo druk dat dus iedereen geplet werd en ben ik maar naar huis gegaan. Zondagavond gingen we lichtstoet kijken, maar na een half uur waren we echt bevroren en wilden we weer naar huis. helaas was alles afgezet, waardoor we een kilometer moesten omlopen. Heb het de rest van de avond niet meer warm gekregen... En dinsdag wilde ik nog naar een optocht en uitgaan, maar toen werd Vince hartstikke ziek... Nou lekker dan.
    Jouw carnaval beter?

Al een flink buikje trouwens!!! :D

16. @ Cossy, wat zielig je mannetje ziek! Is zo shit dat je niks voor ze kan doen he! Hopelijk voelt hij zich snel wat beter.
    Shit dat het zo druk was en indd het weer was ook niet lekker he!
    We zijn dit jaar geen carnaval gaan vieren. Had er geen zin in en al helemaal niet toen ik het weer zag ;)

17. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Laartje :) Grin wat een wisselende reacties over 3wieler ja of nee ;)... Tja.. toch nog maar eens een rondje door de winkel!
    Wat een flink buikje al zeg! :) Mooi!

@ Cossy... Balen zeg dat je mannetje ziek is! Hopelijk voelt hij zich snel beter!

Ik dwing mezelf nog tot een paar hapjes banaan en ga weer de deur uit ;) Fijne dag dames!
    Hoop op een rustig dagje.. vanacht paar keer wakker geweest met wat buikpijn.. banden??

18. 4days

4days Niet meer actief

Tnx dames! Het kereltje lijkt verder vrolijk, dus hij heeft er niet al te veel last van. Vind het wel balen dat we net morgen naar de 9 maanden beurs hadden willen gaan. (hadden al bus gereserveerd enzo) Dat zal nu dus wel niet doorgaan... Het was volgens mij de eerste dag dit jaar die ik eens echt voor mijzelf had gepland. Zul je altijd net zien... Maarja, misschien kunnen we zondag alsnog gaan. Maarja, onze busplaatsen zijn dan weg, moeten we in de overvolle trein zitten... grrrr...

Laartje -> pff ja als ik had geweten hoe het was gegaan dit jaar wa sik ook geen carnaval gaan vieren... maarja, dat is achteraf gezien he. ;)

Chivay -> Ik heb zelf ook regelmatig buikpijn, volgens mij zijn het groeipijntjes ofzo?

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@ Cossy beterschap voor Vince! Balen dat het altijd net gebeurt al je iets op de planning hebt staan.

@Val succes vandaag met de kou zonder verwarming! Brrr maar veel thee en soep eten en lekker onder een deken kruipen.

@Buikpijn: ik word ook vaak wakker als ik me om wil draaien. Dan lukt het niet en moet ik de andere kant op om te draaien. Volgens mij voel je dan je banden. En `s avonds heb ik als ik moe ben vooral een soort buikpijn/zwaar gevoel onder in mijn buik.

20. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ola allemaal.... poeh.. carnaval is weer achter de rug... En het was heftig. Heel anders dan de afgelopen jaren, maar zeker gezellig.
    Trok het alleen gisteren echt niet meer... dus zijn lekker thuis gebleven!
    Vandaag weer aan het werk, niet zoveel zin in...!
    Er is een hoop gekletst, kijk even of ik tijd heb om bij te lezen..;)

Deel Deze Pagina