Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Cossy, maar hoe zit dat dan? (sorry ben soms geen helder licht), want Marijee had een filmpje en ik heb ook heel lang kunnen kijken (dus ik bedoel het is niet een foto van een bepaalde kant), waarbij ze dat apparaat wel op verschillende manieren mijn buik over liet gaan, maar toch heeft mijn baarmoeder een andere vorm. Haha kan het niet uitstaan als ik iets niet snap.

Chivay, ai wat balen meis. Goed dat je het weekend durft af te wachten. Als ik zo'n ontsteking voel aankomen (heb er een aantal gehad dus herken het nu) weet ik nooit hoe snel ik de dokter moet bellen, want 2 dagen die pijn trek ik niet. Is 1 van de weinige pijn (bij ziekte) waar ik daadwerkelijk van kan huilen van de pijn. Ik vind je een bikkel!

Nummer2 ik ben ook 13 weken en volgens mijn bereking zou het 2 dagen korter moeten zijn, dus eh schrijf maar lekker mee hoor. Zijn nog een paar meiden.
    Ik heb afgelopen dinsdag de combinatietest gedaan en uitslag was erg goed. Hoewel niet uitgesloten natuurlijk, vond ik het wel heel prettig om te horen.

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ dingetje, ohh wat fijn voor je!! Dus je kan lekker genieten meid!
    Wanneer ben je nou uitgerekend?

@ cossy, haha wat schattig je kindje!

@ Leonizzie, ja op mn eigen weegschaal heb ik er nog steeds 2 kilo af, vergeleken met het "startgewicht".
    En bij de verloskundige van de week was ik 1 kilo lichter als 4 weken geleden.
    Maar ik ben inderdaad misselijk geweest, dus dan is het niet zo gek.
    Nu is mn misselijkheid over, dus de kilo's zullen dr ook wel aankomen.. hihi.

@ nummer2, van mij mag je hier blijven kletsen!

3. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Hoi Allemaal!

Wij zijn lekker even een weekje weggeweest, uitwaaien in Zandvoort. Het is echt zo'n heerlijke saaie relaxvakantie geworden: Op ons dooie gemakje ontbijten en wakker worden,nog een bakkie thee op de bank, overwegen of we toch nog eens iets zullen gaan doen, dat dan inderdaad gaan doen, 's middags lekker tukkie doen op de bank, uit eten, en 's avonds languit op de bank. Heerlijk uitgerust dus! We hebben overigens wel wat gedaan hoor,veel gezwommen, geshopt, naar Artis geweest, het strand op. Maar ook heerlijk ontspannen!

Afijn, ik open ZP, zie augustus mama's deel 2 :$:$:$, bereid me voor op uuuuuuuuuuuren leeswerk, en het viel reuzemee! Klein uurtje en ik ben weer helemaal bij!

Helaas weer een aantal slechte berichten... dames, heel veel sterkte!

Maar ook een heleboel goede echo's! Super! En Dingetje, weer een week vooruit???? YES! Lopen we niet meer gelijk op, maar daar kom ik wel overheen hoor ;)... En nu relaxen en genieten he!

Vanmiddag zijn we even bij Babypark in Gouda wezen neuzen. We gingen sowieso voor de buggy, en ook wij zijn voor de Titanium baby Snooze gegaan. Vergelijkbaar met de Quinny Zapp, maar dan met een redelijk ruim bagagemandje. Enne, de Zapp opvouwbaar tot formaat paraplu? Dan ofwel een hele grote, of wij hebben iets helemaal verkeerd gedaan :(. Wij zijn voor de Snooze (4 wielen) gegaan ipv de Breeze (3 wielen) omdat die een stuk wendbaarder was. Helemaal heppie dus!
    Ook hebben we gezien dat er voor de Mutsy 4-rider die wij hebben ook een duo-zit voor 149 euro te verkrijgen is! Dat lijkt me dus een heel geschikte oplossing in plaats van een hele duo of tandemwagen! En ik denk dat ze met 19 maanden nog te klein is voor een meerijdplankje.
    Ook lekker voor kamertjes gekeken, en ik zag dat er ledikanten waren van 70x140 (ipv standaard 60x120), waar ook een van de zijkanten uit kan, lijkt me ook ideaal voor mijn meissie, dan kan haar bedje door naar de kleine straks.

Sorry dat ik niet echt ergens op reageer, daar was het wat teveel voor, maar nu kan ik het weer bij gaan houden!

4. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Leonizzie... ja ik heb ze ook vaker gehad.. en idd... gatdamme wat doet dit een pijn! Het is dat ik antibiotica liever nu niet wil, dus ga het iig proberen..

@ Kiss.. herkenbaar hoor.. kilo's die er hier af zijn gegaan door alle misselijkheid zijn nog niet terug.. ben al 2/3 weken stabiel qua gewicht.. Zal straks idd wel komen!

5. 4days

4days Niet meer actief

Leonizzie -> Uuuuh ja het zou best kunnen dat je bm een andere vorm heeft hoor. :D Bedoelde alleen dat ze niet altijd dat echo ding hetzelfde houden, dus als de ene vk hem andersom houdt als de andere krijg je natuurlijk al alles wat onderen zit boven en andersom. Maar misschien kan het ondanks dat toch gewoon een andere vorm hebben, zo'n expert ben ik ook niet. :D

brendat -> Dat is precies de buggy die ik nu voor ogen heb! Enige wat ik mij nog afvroeg is of die ook net zo klein is in te blappen als de breeze, met die twee voorwielen? Want hij zal bij ons in de auto mee moeten op de achterbank, het kofferbakje is al helemaal vol met de kinderwagen die er NET in past. Fijn dat jullie lekker hebben kunnen ontspannen op vakantie! :)

Chivay -> En als je alsnog antibiotica moet, ze hebben ook een aantal soorten speciaal voor zwangere vrouwen. Dus dan hoef je je niet schuldig te voelen ofzo, die zijn uitgebreid getest.

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    He ben dat helemaal niet van dit clubje gewend maar wat is er weinig gekletst?
    Hoop dat iedereen lekker heeft geslapen en een heerlijk weekend!

7. 4days

4days Niet meer actief

Pfff wij gaan het vanmiddag aan souders vertellen! Zowel bij Vince (enigszins begrijpelijk) als ook bij Sem* reageerden ze behoorlijk stom. Dus vriendlief heeft het zo lang mogelijk uitgesteld. Maar aangezien ik morgen op 9 weken zit en dat buikje echt niet meer lang kan verbergen, zal hij het toch eens moeten vertellen. Ben wel echt benieuwd hoe ze zullen reageren, ik verwacht eerlijk gezegd ook niet veel positiefs. Ze zijn nogal van het pusherige type, en proberen telkens of ik niet weer ga studeren ofzo. ;)

8. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Cossy: Succes strakies.

Bluhh ben getroffen door de verkoudheid, vreselijk zeg! , gelukkig ben ik niet de enige lees ik al de afgelopen weken. Hoorde dat je kamillosan ocean neusspray mocht gebruiken, zou alleen niet weten of het werkt.

En ik word echt mega dik, lijk wel 4 of meer maanden zwanger. Vind het zelf niet echt normaal. Ben nu bijna al 4 kilo aangekomen en eet niks geks, pas geen enkele broek meer. Ik ben helemaal niet stevig, heb maat 36 ben 1,67.
    Zijn jullie ook zo aan het uitzetten????? Ben bang dat me buik over een maand ontploft ofzo. Voel ook me buikspieren boven mijn navel helemaal trekken. Me zusje zag me gister na een week voor het eerst weer en die zei "jezus het lijkt wel of je al 5 maanden bent". Vind het niet leuk snik.

Zullen we een ronde buikfotos doen van de week.....?

9. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Zo, eindelijk weer eens tijd en zin om hier te komen... Er is weer veel gekletst zie ik...

@Sinnamon: gefeliciteerd met je goede echo, super!

@Val: succes alvast bij de KNO-arts. Zielig hoor, oorontsteking bij zo'n kleintje...

@Maja: gefeliciteerd met je goede echo en wat leuk dat je collega's leuk reageerden!

@Civay: hoop niet dat je gelijk hebt (van die bijholteontsteking)... Zie nu dat het toch zo is, beterschap!

@Cossy: wel fijn dat jij en de baby goed in de gaten wordt gehouden... Het is inderdaad voor een goed doel! Hahaha, die foto van Vince! Ik hoop dat je schoonouders toch enigzins leuk reageren...

@Octomum: heb ik opgenomen, ga ik zo ff bekijken als mijn meissie op bed ligt. Ben benieuwd...

@marije: super, een goede echo! Mooie beelden hoor! Hoe gaat het trouwens 's nachts met je zoontje? Helpt dat 'spul'?

@Kris: Wij konden onze kinderwagen meteen meenemen (was bij het babypark).

@Dingetje: super, een goed echo! En weer een weekje vooruit, das fijn! En gefeliciteerd met je vader!

@brendat: lekker zo'n weekje weg! En fijn he, die Snooze!

@Kapedi: sjonge dat je al zo'n buik hebt! Ben wel benieuwd hoor, laat maar zien dit foto! Ik zal er ook zo eentje maken. De eerste. maar aangezien ik zelf niet superslank ben, is het net of ik gewoon weer wat extra patatjes heb gegeten:D!

10. 4days

4days Niet meer actief

Kapedi -> erg herkenbaar, helaas. Maar mijn buik is al hartstikke opgezwollen sinds de eisprong. Ik had dat sowieso elke maand heel erg, van de eisprong tot aan de ongi was mijn buik echt ontzettend opgezwollen. En nu ik zwanger ben is het gewoon niet meer weg gegaan, echt ik lijk wel 20 weken zwanger in plaats van 9...;)

Ben trouwens ook strontverkouden, vervelend he. Beterschap!

Koetje -> tnx :)

11. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Ik zal morgen even een foto maken ( ben nu aan het werk, uhum werk )en plaatsen ben benieuwd wat jullie vinden.

Cossy jij ook beterschap.

12. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Hey meiden, wat rustig hier zeg!
    Heb vandaag een buikband om :O ..
    HEb namelijk een zwarte positiebroek aan, en een simpel zwart truitje van h&m met v-hals, alleen dat truitje komt niet meer helemaal naar beneden vanwege een buikje..
    Heb dr dus maar een buikband om gedaan, anders staat het zo vaag.. Lijk nu echt wel 5 maand zwanger, wahaa...

Zal morgen even een nieuwe buikfoto maken.

Liefs

13. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Buikje: bij mij begin je het ook al aardig te zien hoor.. Hoewel ik al een vetrolletje had, is die "vetrol" zich nou toch aan het uitbreiden... Kunnen jullie je baarmoeder ook al voelen.. als ik rechtop sta heb ik het idee dat ik hem kan voelen, een klein balletje net boven je schaambeen..

@ Kiss: al aan de buikband jaa?? hihi ook een foto??

@ iedereen die verkouden is: beterschap... Hier wil ie ook niet weg gaan... :(

@ Cossy: succes vanmiddag met het vertellen.. wel erg frustrerend dat ze niet gewoon blij voor jullie kunnen zijn...

@Brendat: ow dat klinkt heerlijk. zo'n weekje lekker niks doen... lekker hoor...

14. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    even iets biologisch hoor, ik voelen en voelen van de week....om te kijken waar mijn schaambeen nou ophoudt en mijn baarmoeder dus moet beginnen om hartje te lusiteren met de angelsound. Nou waar eindigd nou je schaambeen dan, dat is toch gewoon je bot in je schaamstreek ongeveer halverwege je eventuele schaamhaar naar boven toch! De verloskundige zat met de doptone ongeveer bij mijn sliplijn zeg maar. En ik heb het idee dat mijn schaambeen 10 cm daaronder zit, daar zit niet mijn beeb toch, die zit veel hoger!

15. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Je beeb zit waarschijnlijk tussen het einde van je schaambot en je sliprand. cm of 7 boven je schaambot zit je je baarmoeder rand als ik het goed heb.

16. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Kapedi: volgens mij is het waar ongeveer je schaamhaar op houd, tot daar zit ongeveer je schaambeen.
    Maar om het hartje te horen zit ik een paar centimeter daarboven..
    dus ook een paar centimeter onder je "sliplijn".
    Succes met zoeken...

Ik heb ook wel eens mijn halve buik gehad voor ik hem gevonden had... gewoon even rustig voor gaan liggen..

17. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @ Cossy; ik heb de Breeze niet geprobeerd in te klappen, maar ik denk niet dat het heel veel scheelt. De voorwielen van de Snooze haal je er ook gemakkelijk af, zodat hij minder ruimte inneemt. Het blijft nog een aardig pakket, maar vele malen kleiner dan de gewone kinderwagen! Het beste is denk ik gewoon proberen in de winkel! Vond de wendbaarheid wel erg verschillen, bij de Breeze (3 wielen) stond ik echt te sjorren om een kort bochtje te maken!
    Heel veel succes met je schoonouders vanmiddag! Ik hoop dat ze een beetje leuker reageren dan de vorige keren! En tja, een voordeel van jong kinderen krijgen is dat je ook jong weer uit de luiers bent en je hele leven nog voor je hebt om carriere te maken! Maar net hoe je het wilt zien hoor!

Ik ga zo eens kijken wat voor carnavalspak ik voor het kleine meissie ga maken dit jaar!!!

18. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Normaal gesproken zit je baarmoeder helemaal achter je schaambot verstopt (die loopt inderdaad tot aan je schaamhaar ongeveer). Tijdens de zwangerschap komt ie langzaam omhoog. Maar bij een eerste kan het gerust zijn dat ie pas rond de 12 weken erbovenuit komt. Bij mijn vorige controle (8wk) kwam ie er net 1 cm bovenuit, maar dit is dan ook de 2e, de vorige keer was dat een stuk later. Bovendien is het best lastig voelen vind ik, zeker als je niet goed weet wat je zoekt. Wanneer is je volgende afspraak bij de vk? Vraag haar anders om het je te laten voelen!
    Maar inderdaad, op dit moment zit je beeb een stuk lager dan je denkt! Achter je schaamhaar zo'n beetje! Kan je nagaan, dat dat hele stuk wat nu tussen je schaamhaar en je ribben zit straks helemaal weggeduwd wordt om plaats te maken voor de kleine!

19. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Nou als ik thuis ben ga ik er nog eens rustig voor liggen haha.

20. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Cossy, Ik hoop dat ze positiever reageren dan je verwacht! Kan me voorstellen dat het niet leuk is als er stom gereageerd gaat worden. Zo reageerde mijn schoonvader heel kort; Oh, nou gefeliciteerd. En lulde er zo weer overheen. Nou woont ie in Suriname (geemigreerd) dus hebben we niet veel met 'm te maken, gelukkig ;)

Kapedi, dat dik worden herken ik wel ;) Althans, dik worden we allemaal maar ik voel me nu ook al 4/5 maanden zwanger hoor! Helemaal in sommige kleding!
    Ik heb net een buikfoto gemaakt, nou kijk maar eens; echt enorm!
    Beetje van mezelf, Beetje van mn zoontje & een Beetje van Ukkie2:
    http://brusjevanj.babysite.nl/fotos/fotoboek/108341/108341-5897288.jpg

Koetje, de nachten gaan beter met mn zoontje. Maar komt niet door het spul. De periode dat hij slecht sliep waren gewoon een fase denk ik. En het lijkt wel of hij nu weet hoe hij slapen moet!
    Het inslapen was ook een drama de laatste week maar nu laten we 'm na zn bad nog even een kwartiertje in de kamer spelen en daarna pas naar bed, dat helpt! Want hij gaat slapen zonder te mokken.. Gister in ieder geval! Hopelijk is het een doorbraak!

Kiss, Ja een buikband tekent helemaal hé?! Nou geeft niks toch, als jij je er goed bij voelt. Staat vaak hartstikke mooi en fleurt een saai zwart setje helemaal op!

Lauw, ik kan mn baarmoeder ook voelen ja, als ik lig dan voel ik de rand van mn baarmoeder zitten zeg maar. Drukte laatst iets te hard en kreeg gelijk protest van binnen leek wel!

Ik heb vandaag de 12 wkn grens bereikt, voelt goed zeg! Ben zeker na gister, de goede echo, helemaal gerustgesteld. Ons beebje doet het hartstikke goed!

Dit weekend ben ik alleen thuis. Verjaardag bij mn schoonmoeder en zouden daar blijven slapen, wonen 180 km verderop.
    Maar mn zwagertje van 20 hier een week gehad te logeren en dus op onze tenen gelopen, zit niks in dat joch en ben echt toe aan rust.
    Zag de rit naar mn schoonma en logeerpartij echt even niet zitten.
    Vriend en zoontje zijn wel heen, ga ze enorm missen. Al is het maar 1 nachtje maar nu kan mama wel even bijtanken! Zalig!
    Lekker met de beentjes op de bank nu, laptop op schoot. Koffie met slagroom, koekje erbij.. Echt fijn zeg haha!!

Allemaal een fijn weekend verder, van het weer moeten we het niet hebben in elk geval... Bah!

Deel Deze Pagina