Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ marijeee, wat gaaf een meisje! En de foto's zijn echt super duidelijk! Geniet van je roze wolk!!

@ Val, he bah meid wat vervelend! Mijn zoontje slaapt ook heel slecht in dus meestal ga ik met hem in bed liggen (slecht weer ik maar heb geen zin in een huilende baby;) )

@ Chivay, ik ben ook best wel jaloers dat ik het nog niet weet hihi!! Maar wij hebben over 4,5 week de 20 weken echo.
    Nog ff doorbijten dus.

@ Kiss, ben om half 11 naar huis gegaan. Heb verlof gekregen dus hoef gelukkig vandaag ook niet

Hier voel ik me alleen maar beroerder, echt zo vervelend.
    Heb de hele dag honger maar hou niks binnen :(

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Goedemorgen meiden..

Hier was het helaas niet uitslapen, om 7.00 uur stond onze zoon al met een bigsmile naast ons bed: "opstaan :D "... Vandaag slaapt manlief uit, morgen kan ik uitslapen, heerlijk!

@ Marije, waauuw wat een prachtige echofoto, echt super mooi!
    En een meisje, aaaaaaaah helemaal fantastisch, van beide geslacht 1! gefeliciteerd meid, kan me voorstellen dat je helemaal in de wolken bent. En nu shoppen!!

@ Chivay, pff ik heb over 3,5 week de 20-weken echo.. maar mijn geduld was vorige week al op. Geslachtsbepaling kost 35 euro hier, en ik heb het er wel voor over :D Alleen manlief niet, die vind het zonde en die kan 'makkelijk' nog 3 weken wachten :( beetje jammer...

3. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Gisteren kwam mn leidinggevende naar me toe... Ze zei dat ik wat witjes was en hoe ik me voelde.. Ik zei dat ik ontzettend moe ben, maar dat ik me verder eigenlijk prima voel!
    Ze zei me dat ik maar wat vaker een kwartiertje rust moest nemen, even kwartiertjes pauze tussendoor.. En als mn buik straks nog wat groter is mag ik op de benedengroep werken (werk nu boven op het kinderdagverblijf, maar de slaapkamertjes zijn beneden, dus continu de trap af met de kids, heel vermoeiend, zeker nu!) En de benedengroep is ook ontzettend leuk, dus ben dr wel blij mee.. Had trouwens niet verwacht dat ze zo met me mee zou denken! Maar wat vaker rust nemen is denk ik wel zo verstandig.
    Voor diegene die dat niet weten, als je zwanger bent mag je extra pauze nemen, geloof een uur extra op een dag van 8 uur werken. let wel op dat deze pauzes doorbetaald worden!!! (staat ergens wel op internet!)

4. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    *breekt ff in*

Hey suus,
    gaat goed he,de 13 weken weer voorbij. Die zijkanten die hard zijn zijn geen harde buiken hoor maar die kriebeltjes lieve Suus:dat is jouw klein ukje dat je voelt!!!! :D

*breekt ff uit*

5. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ laartje.. Goed dat je naar huis bent gegaan toch! Veel beterschap nog.. echt naar dat je je zo beroerd voelt!

@ Kiss & Laartje.. Haha.. ik mag dus niet zeuren met mijn 3 wk wachten :p En Kiss.. Hier precies hetzelfde..
    Hier is het 25 euro... maar mijn vriend kon ook wel wachten.. ;) Ik had hem net vorige week om haha, maar toen was er geen plek meer... Ja volgende week.. maar dan vond ik het zelfs zonde worden ghehe

@ Kiss:
    7 uur... Oei ;) haha ik vond kwart voor 9 nu al vroeg haha.. Maar dat gaat vast wel wennen! En dat omstebeurt klinkt heel goed!

Wat super dat je leidinggevende zo meedenkt! Ik werk ook met kleine kids en het tillen wordt nu al heel zwaar inderdaad! Van de week ook al een keer flink last van mijn rug gehad door te veel tillen...
    Wij zijn nu alleen de ochtend open, maar vanaf 1 april hele dagen.. en eerst ging ik gewoon een ochtend heel hard door.. tussendoor even naar de wc deed ik al amper..
    Ondertussen let ik wat beter op mezelf... ga wel even naar de wc ook om er heel even uit te zijn.. en ga soms even 5 minuutjes op kantoor zitten om iets te eten...

Ben benieuwd hoe het wordt straks met de hele dagen.. (al ga ik dan al 3 dagen werken ipv 5)
    Weet jij al met hoeveel weken je stopt??? 4,5,6 wk van te voren?

Nou dames..
    Ik ga me klaar maken voor de 9 maandenbeurs :)
    Ben benieuwd!

6. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Vind het ook heel moeijlijk laartje! uiteindelijk is hij na een uur in slaap gevallen, maar wel huilend, kan zelf ook wel janken dan. Beterschap voor jou! hoop dat je je nu echt snel beter gaat voelen

Kiss dat is fijn van je leidinggevende dat ze zo meedenkt! lekker

Nou ik heb ook moeite hoor met wachten haha, maar ik vind het zelf beetje zondegeld, wij hebben de 20 weken echo 23 maart, is nog wel 4 weken, maar goed...daarna kan ik er nog 20 weken van genieten!:D

Ik wil trouwens proberen 4/5 weken van te voren te stoppen waarschijnlijk per 1 juli, als alles goed gaat dan, met mijn vorige zwangerschap moest ik na 6 maanden al stoppen, hopelijk gaat dat nu beter, want dan heb ik daarna lekker paar weekjes langer

7. Reggie

Reggie Lid

13 jun 2009
    62
    0
    0
    Zuid Limburg
    kunnen ze dat nu al zien dan???

oh jee nu begint het bij ook wel te kriebelen om een echo te gaan laten maken.

gefeliciteerd met een meisje!!!!;)

8. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    oh ja het muurtje staat erin! nu nog glad maken en structuur erop en verven alles! oh ja en nog wat kasten verschuiven en verbouwen hihi nah ja het begin is er he

9. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Hai meiden,

Ben ik weer! Nou.... de KOELSTRA is besteld hoor :) :) Ben echt helemaal om! Had hem gisteravond op de 9 mndbeurs gezien, maar was een ander model. Dus vanmorgen nog even naar de prenatal geweest en manlief heeft hem ook goed gekeurd. Helemaal leuk! Heb alvast universele regenhoes van de prenatal meegenomen voor de bak en de zitting. Kostte geen drol! En het boekje van Pauline Oud voor het 1ste jaar. Ziet echt enorm leuk uit! Tis echt jammer dat ik voor tijdens de zwschap een ander had, maar ja... die is ook leuk hihi. Heb nog geen adapers gekocht, wil ik ook ff via internet bekijken, kan vast goedkoper dan bij prenatal, als ik een leuke aanbieding vind knal ik hem hier wel ff neer. En ik stond te twijfelen bij de voetenzak. Zwart of zilver.... ik denk dat het zilver gaat worden! Ook universeel trouwens van de prenatal, was 25 euro, vond ik meevallen.

Ik heb me gisteravond rot gelachen op de hhbeurs en de 9mndbeurs. Jeetje zeg.... waar mensen niet meer lopen, karren, bakken, tassen vol, echt om te gieren! Mijn vriendinnetje en ik hebben ons enorm vermaakt. Niet veel gescoord, alleen folders boekjes enz enz. Ging ook niet voor iets speciaals, maar zou ook geen dagkaart kopen hoor, die kaartjes van het kruidvat waren perfect! Vond de inhoud van de sesam tas ook niet bijzonder, het meeste is al verlopen voordat mijn kindjes er is hahaha. Geef het wel aan een vriendinnetje, komt wel op ;)

@Marijee: wat een mega super gave echo en je weet al wat het wordt!!!!!!!!!!!!!! Top!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GEFELICITEERD!!! Kun je je lekker instellen op een klein meisje ;)

@Val: wat spannend voor je vriendin, gelukkig is het goed afgelopen en gaat het goed met het kleintje. 7 weken, best een hoop zeg!! Gelukkig was het al wel een flink kindje, voor dat termijn!
    En ik denk dat het ff doorbijten is met het niet slapen en huilen savonds. Wat hier hielp was naar boven lopen, niks zeggen, weer neerleggen in stoppen en weer naar beneden gaan. Geen lichten aan doen enz enz. Hier waren ze dat zo zat, dus hoorde ik ze al snel niet meer.

@Dingentje: met jou gaat het dus ook nog niet zo lekker, beterschap!! Hopelijk houd je bloeddruk zich koest!

@Laartje: jij ook beterschap! Idd maandag maar ff de vk bellen, wellicht heeft ze nog tips.

@zieken: voor de andere zieken (ben ut effe vergeten hihi) HEEL VEEL BETERSCHAP. Twordt nu wel tijd voor een goed en lekker gevoel in het lijf! Hopelijk helpt het zonnetje, want die schijnt hier, er goed aan me!

Nou mensjes.... volgens mij wilde ik nog wat vertellen en ergens op reageren, maar weet het nie meer. Ben helemaal enthousiast van mijn wagen hahaha.
    Ik heb net plak plastic gekocht, dus ga de raampjes zo even afplakken.
    Mijn schoonmoeder mailde nog trouwens, had even de foto's van het kamertje naar hen gestuurd. Mailde ze dat ze het erg mooi vond geworden en dat we beddengoed mogen uit zoeken, echt leuk!! Ff afwachten wat het wordt, wil dat graag in een leuk passend kleurtje kopen. Mijn gevoel zegt steeds meer een jongen... klopt ook met het NUB verhaal, bij de echo had ze het nog laten vallen, maar had toen niet goed geluisterd haha.

Fijne dag! En fijn weekend!!
    Grtz FemR

10. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Val: lekker aan de klus!! Leuk hoor!!

Zag net op het nub topic dat wat ik voor Nub aanzag geen nub is hahaha. Maar de echosopiste liet het ons wel zien en het stond omhoog, dus ja.... Ach.... we zien het over een week of 5, DAN PAS.... :)

@Cossy: gefeli met de goede nekplooimeting!! Jammer dat je maar 1 echootje mee kreeg, ik ook hoor vorige keer. Vond ik ook jammer. Hopelijk krijg ik met de 20 wk wat meer mee!

Later!!

11. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
  12. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Plaatje is hetzelfde, maar artikel niet, jammer de bammerrrrrrr. Vond het wel een leuk prijsje ;)

13. @ Kiss87, hier mag ik ook meer pauze nemen. Gelukkig zit ik al de hele dag en kan ik af en toe ff kletsen met mijn buurvrouw;) dus is het voor mij niet nodig! Maar voor andere meiden is het wel handig natuurlijk.

@ Val, fijn dat hij uiteindelijk in slaap is gevallen! Lastig he als je kindje aan het huilen is. Ik kan er echt niet tegen, zit dan zelf ook met tranen in mijn ogen. Ookal weet ik dat er eigenlijk niks aan de hand is.

@ Femr, wij hebben ook de universele voetenzak van prenatal. Is echt een fijn ding.
    Succes met je plakplastic, wij moeten ook boven nog 2 kamers doen, vind het altijd een hel om het netjes erop te krijgen hihi.

@ Cossy, last dat Vince weer zo ziek was. Veel beterschap! Hopelijk voelt hij zich snel weer beter.

Ik stop 4 weken van te voren met werken, tenminste als alles goed gaat natuurlijk.

Hier gaat het weer beter!!! Mijn vriend heeft vanmorgen de huisartsenpost gebeld omdat ik maar bleef spugen en nu heb ik medicijnen gekregen, sindsdoen voel ik me veel beter! Gelukkig.
    Heb eindelijk weer iets kunnen eten. Heb nu medicijnen voor 3 dagen dus dinsdag naar de huisarts voor een vervolgrecept (als het nog nodig is)

14. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Tot mijn verbazing zagik dat de eerste november '10 mama zich alweer had gemeld.. wat gaat dat snel!!!

Hier net lekker op de fiets naar de stad geweest. Nieuwe schoentjes voor zoontje gekocht. Toen doorgefiets naar mn schoonzus, ff koffie gedronken.. Toen naar een speelgoedwinkel, heeft ie een brandweerauto uitgezocht, en daarna even naar de mc donalds geweest, mjummiee.. :D
    Nu ligt ie lekker te slapen.. en ik ook bijna, ben echt moe.

Ga zo nog even stofzuigen, wc's boenen & was opvouwen.. En vanavond komen mn schoonouders of visite..

Liefs kiss

15. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ chivay, wij werken lange dagen, 9 uur werken en dan nog een uur tussendoor pauze die niet betaald is.
    Dus je bent gewoon 10 uur lang op je werk... ik werk 3 dagen, dus krijg 27 uur uitbetaald.
    Ik heb het er nog niet met mn bazinnen over gehad, maar wil graag met 6 weken van te voren met verlof.
    Ik heb nog een peuter van 2,5 jaar rond lopen, en kan de laatste weken goed gebruiken.
    En aangezien het toch midden in de zomer valt, lijkt het me ook wel lekker hoor, om 6 weken van te voren thuis ze zijn!!
    En na mn verlof wil ik nog 3 of 4 weken vakantie erachter aan plakken!
    Ook met collega's meegemaakt dat het bijna niet mogelijk is om met 4 weken van te voren met verlof te gaan bij ons op werk, te zwaar.
    Hoe was het bij de beurs?

16. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Oh als ik naar mn banner kijk krijg ik helemaal kriebels in mn buikje, alweer 16w+6dg :D:D:D:D

17. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hallo,

Even een kort berichtje.....straks verjaardag!
    @marijeee, woh een meisje! Gefeliciteerd!
    @cossy , je hebt me aangestoken ik heb ook een echo op het NUBtopic geplaatst! Ik heb er namelijk geen verstand van.....

Allemaal een fijn weekend!

18. @ Cossy, Tamar & FemR, jullie hebben mij ook aangestoken. Heb ook een echofoto geplaatst. Ben eens benieuwd ;)
    Ik snap er alleen helemaal niks van hihi !!!

19. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hahaha... Wij zijn ook om!
    Hebben net de Koelstra bestelt!

Op de beurs gezien.. zag er prima uit! Dus ook voor ons een Koelstra ;)

Verder lekker rondgelopen, na een tijdje werd het wel erg druk, maar we hebben er gewoon rustig de tijd voor genomen op de beurs...
    Paar dingen voor een vriendin meegenomen.. Voor onszelf een oefendrinkbeker van difrax.. Nog lang niet nodig maar zijn erg fijne dingen! En zo'n pakjeshouder...
    En heb een leuke wijde knielange broek gevonden :) Ben ik helemaal voorzien met zomerkleding.. (rest heb ik van een vriendin)

@ Fem... Ik kijk met je mee ;) voor de adapters... Moeten nog op zoek naar een voetenzak enzo.. dat wordt gewoon een zwarte..

@ Kiss... Idd mijn idee ook wel.. denk dat 4 weken niet haalbaar zal zijn dus ga ook aan de 6 wk denken..
    Hoop dat ik ook erna wat extra vrij kan nemen..

20. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    @Marije: wat gaaf!!! Na een jongetje nu een meisje, super! Wat een knap meisje al;)!

@Chivay: ik liep ook de hele tijd met mijn buik naar voren op de negenmaandenbeurs, zo van 'ik ben niet dik, ik ben zwanger!'. En dan nog durven mensen je niet te vragen of je zwanger bent. Ik kan niet wachten tot ik echt een zwangere buik heb.

@geslachtsbepaling: wij willen het dus niet weten. Is zó leuk om het pas bij de geboorte te zien! En ik ken heel wat mensen waarbij het fout 'voorspeld' was en niet een keer, maar met meerdere echo's. Ik moet het dus maar eerst in het echt zien.

@kiss: wat lief van je leidinggevende! Ik weet dat je idd recht hebt op meer rust, maar of dat echt werkt in de praktijk? Ik werk ook op een kdv, maar ik vond het erg moeilijk om mijn collega zo vaak alleen te laten op zo'n drukke groep. Ik ga nu gewoon wat vaker met de kinderen iets rustigs doen en ik doe meestal de flesjes.

@val: wat lekker dat het muurtje staat! Succes met de rest!

@FemR: lachwekkend he, al die vrouwen met al die tassen en karretjes! Maar ook wel irritant, ze kijken nergens naar, duwen je gewoon aan de kant 'ikke, ikke, ikke'!

@Laartje: fijn dat die medicijnen helpen. Beterschap!

@verlof: ik ga 6 weken van te voren met verlof. Het werk is idd te zwaar voor 4 weken. Ik ga een week voor het verlof nog op vakantie dus ik het eigenlijk 7 weken van te voren. Na het verlof neem ik nog tot het einde van het jaar 1 dag in de week vrij, zodat ik het lekker rustig op kan bouwen (1,5 dag in de week, heerlijk!). Heb ik bij Tes ook gedaan en beviel heel goed!

Vanochtend hebben wij het kamertje opgehaald, het ziet er heel degelijk uit en dat voor maar €60,-, geen geld. Nu alleen nog wit zien te krijgen...

Fijne avond! Hier lekker niksen vanavond!

Deel Deze Pagina