@ koetje, nou ja opzich moet dat extra rust nemen wel kunnen.. Zijn ze gewoon verplicht. En als dat niet werkt in de praktijk, dan moeten ze me maar over plannen, zodat het alsnog wel kan! Ik bedoel, mijn gezondheid & baby gaat toch wel voor, en gelukkig denkt mn leidinggevende net zo! (natuurlijk ga ik niet om de haverklap zitten in de koffieruimte, maar alleen als ik het ff nodig heb!) En bij ons gaat 'sochtend een groep kinderen mee met de sportleraar,waar ze ook fruit eten, en in de middag komen die kindjes pas terug voor een broodje, en daarna gaan ze slapen.. Dus er zijn wel een aantal rustige momentjes waarbij het haast wel moet kunnen. Alleen het moeilijkste is indd je collega's achter laten, vind dat altijd oneerlijk, haha! Maar dat extra dagje vrij na je verlof klinkt leuk, is dat ouderschapsverlof?? weet je zo hoeveel je dan inlevert?! wil dat misschien ook wel! Ohh ben me toch een luie donder, schreef in mn vorige bericht dat ik nog vanalles int huishouden zou doen voordat mn schoonouders zouden komen?! Nou mooi niet, ben in slaap gevallen op de bank, gna gna.. Mn vriend heeft me wakker gemaakt toen mn schoonouders er waren.. toen was alles al klaar wat er gedaan moest worden, zo lief van hem. okeej alleen de was moet nog worden gevouwen, maar dat doe ik zelf wel Mn schoonouders zijn ook net weg, we gaan zo ff soeppie maken. lekker makkelijk doen. Liefs
Koelstra Latinique Rood / Zwart (COMBI DEAL) - Baby & Tiener Superstore - Alles voor je kind; Kinderkamers, autostoelen, kinderwagens, buggy's en meer!
@Laartje: als jij goede ervaringen hebt met de prenatal zak dan neem ik hem gewoon De zilvere, vind ik wel stoer Wat fijn dat je medicatie helpt!! Hopelijk ben je er nou vanaf!!! En had je al reactie op je nub? @Kiss: ja.... nov.... gaat echt hard!! En jij al bijna 17 weken, wauw!!! Gaat echt hard hé! Wanneer heb jij je echo? En wil je weten wat het wordt? Lekker middagje heb je gehad!! En nog onverwachts ondanks je plannen een lekker tukkie gedaan, lekker toch!! Lief dat je mannetje alles had gedaan!! Ik moet zo ook nog ff was ophangen, leuk klusje hahaha. @Chivay: wat lachen dat ook jij de koelstra hebt gekocht!!! Een zwarte voetenzak is ook erg leuk!! Het wordt zwart of zilver Maar nu denk ik zilver, heb nog ff gelukkig Leuk dat je een gezellig middagje hebt gehad op de beurs!! @Koetje: 60 euri's voor die meubeltjes is idd geen geld!! Heel veel succes voor je mannetje met opknappen. We wachten de foto's wel af hahaha. En ja.. sommige vrouwens waren idd aso aan het doen, maar ja... moet er dan maar om lachen hahaha. @Verlof: ik ga (als ik het vol hou natuurlijk) 4 weken vooraf nemen. Zit nu 2 dagen op kantoor en ik vind dat ik dat wel vol moet kunnen houden hahaha. Dan kan ik ook nog 2 weken werken in de drukke vakantietijd, vind ik wel zo eerlijk Wat niet kan kan niet uiteraard, maar de intentie is er Fijne avond!!
@ FemR, mijn 20-weken echo heb ik op 16 maart, dus iets meer dan 3 weken wachten nog. En ja we willen zeker weten wat het word Kun je nagaan, als die meiden gaan bevallen van die november mama's, dan zit ons verlof er alweer op en zijn we alweer aant werk! Thnx voor de link!
Kiss: ja... dan zijn wel bijna aan het werk... jakkes hahaha. Ik begin 30/11 weer met werken, heb nog 3 weken vakantie opgenomen na het verlof, lekkerrrrr. Ik kan er nog een paar weken aan plakken maar ik vind tot 30/11 wel genoeg hahaha. En 16 mrt al... snel!!! Spannend hoor!! Enneehh... ga je ook voor een koelstra??
@ Chivay, FemR en Annete: hahah we gaan gewoon een koelstra clubje oprichten.... trouwens Chivay, de boodschappenmand is inderdaad rood. @ 4/6 weken van te voren verlof: ik neem 6 weken van te voren.. bij ons is het werk echt te zwaar om tot 4 weken van te voren te werken... trouwens een uur extra pauze lukt bij ons meestal niet.. zeker als het druk is heb je eigenlijk behoefte om ff rust te nemen... maar dat zit er echt niet in... heel af en toe als het kan ga ik een half uurtje eerder naar huis... heb ik toch iets... @ ouderschapsverlof: dit is zeker aan te raden, je krijgt namelijk 4,- per uur belastingvoordeel. Ik heb een fulltime contract van 36 uur.. deze hou ik na mijn verlof gewoon aan, maar dan neem ik 9 uur verlof per week.. dus werk dan 27 uur... daar kan ik dan 2 jaar mee vooruit... ene wie weet.. als ik tegen die tijd weer zwanger ben krijg je weer je zwangerschapsverlof voor 36 uur... en je pensioen blijf je opbouwen naar je contract uren... dus eigenlijk best voordelig. @ kiss: kom je ook bij de koelstraclub??
vakantie: ik kreeg van een collega het advies om bv. 1 of 2 weken vakantie na je verlof te nemen en dan 4-5 weken te werken en dan weer 1 of 2 weken vakantie te nemen... ze zegt ook, het blijft altijd moeilijk om weer te beginnen, maar het is wel lekker om naar uit te kijken dat je nog vakantie hebt... ik begin dus waarschijnlijk begin november weer en dan neem ik 2 weken voor de kerst nog vakantie...
@Lauw: slim advies van je collega Lauw! Ik vond het overigens niet moeilijk om weer aan het werk te gaan, maar het verschild gewoon per mens. En hoeveel uur je werkt, jij werkt behoorlijk wat, dan zou ik het ws ook hebben. Ik werk 16 uur in 2 dagen dus dat is goed te doen. Ik denk trouwens dat Kiss nog een wagen heeft... denk niet dat ze hem nodig heeft En ja... Koelstra-club, best leuk!! Weet niet meer wie de tip had geplaatst, jij toch? Super bedankt ervoor!!
@ Femr, volgens mij, als ik 6 weken van te voren met verlof ga, + 10 weken erna + 3weken vakantie.. dan begin ik precies 1 november weer.. Bah bah bah, haha denk er nu nog ff niet aan. Al is mn werk hartstikke leuk, en denk ik dat ik tegen die tijd wel weer zin heb om te werken! @ Femr & Lauw, Tsja ik weet het niet met die Koelstra.. Is normaal niet het type waar ik op zal vallen maar ja, die prijs he! zoo aantrekkelijk! @ ouderschapsverlof, op welke site kan ik de regeltjes daarover vinden??
@ Femr, heb inderdaad nog een kinderwagen, alleen wil ik er nu graag 1 waarbij je het zitje ook naar je toe kan doen, zodat je je kindje ziet, als het net in de buggy zit... Dat heb ik bij de kinderwagen die we nu hebben echt gemist. Dus misschien kopen we nog wel een andere, maar dan wel via marktplaatst waarschijnlijk. @ koophuizen, even een vraag voor diegene die een koophuis heeft. Wanneer weet je nou of je het moet kopen? Hadden jullie ook twijfels of wist je meteen bij het huis, JAAA dit is het, die willen we !!!
@kiss: het klinkt inderdaad nog een eind weg, maar ik denk dat ik ook als het zover is denk: bleeghhhh nou al? hahaha, maar ja... eens moeten we weer hé.... En zowiezo moet je in je cao kunnen vinden welke regels er in jou sector gelden, ff googlen op cao (+ jouw sector) Ik heb idd ook geen wagen gehad waarbij ik de kinderen naar me toe kon zetten. Erg leuk dat dat nu wel kan!! En via mp is toch ook top?! En wij huurden dit huis eerst voordat we het kochten. Ik denk dat je idd met een huis moeten hebben: hier voel ik me thuis en wellicht ook, ja.. dit is hem. Ik kan je dus eigenlijk niet helpen want wij zaten er al in hihi.
@ FemR: ja dat was ik met de link van koelstra... zo'n tip kun je niet voor jezelf houden... @ kiss: het blijft een moeilijke keus een nieuwe kinderwagen.. en het moet er een zijn waar je helemaal achter staat natuurlijk... links voor ouderschapsverlof: (via google kun je heel veel vinden) Ouderschapsverlof 2010: de complete regeling uitgelegd | Belastingtips | Hele gezin Ouderschapsverlof 2010: de complete regeling uitgelegd | Belastingtips | Hele gezin http://media.leidenuniv.nl/legacy/ouderschapsverlof.pdf (ps het is slim om in 3 delen je verlof aan te vragen... dit mag aaneengesloten zijn.. maar als je in 1 keer alles vraag en je gaat vrijwillig naar een andere baas.. dan vervalt je hele verlof!!
Dag dames, Nou hier gisteren naar de 9 maandenbeurs/huishoudbeurs geweest......pffffffffffffff. Als ik naar de hel ga , dan ziet het er zo uit . Verschrikkelijk zeg !! Van die huisvrouwen die lopen te duwen voor een gratis item. Niks voor mij . Maar goed , je moet het toch meegemaakt hebben voordat je kan oordelen.
hahaha allemaal koelstra fans!! pff voor de rest is er niks blijven hangen, er is hier vannacht een verschrikkelijk ongeluk gebeurd, 3 jongens van mijn leeftijd, paar jaar ouder in een auto ongeluk 2 doden 1 zwaar gewond, hakt echt erin zulk nieuws bah
Vince is inderdaad doodziek geweest. Had hier al verteld dat hij dinsdag en woensdag hoge koorts had met overgeven en diarree. (waardoor ik niet naar de 9 maanden beurs kon) Dacht ik dat we het ergste hadden gehad, ging het gisteravond echt goed mis. Hij werd om 9 uur wakker en ik hoorde hem met een piepstemmetje huilen. Ik ging kijken, vuurrode ontstoken oogjes vol pus. Hij was ook heel slap en huilerig, merkte al aan hem dat er iets flink mis was. Even later begon hij dus over te geven en stopte niet meer. (uiteindelijk is hij vanmorgen om 8 uur pas gestopt met overgeven) Dus wij gisteravond nog naar de huisartsenpost. Daar ORS gekregen tegen uitdroging, omdat hij toch al een weekje waterdunne diarree heeft en met al dat overgeven. Ook druppeltjes voor zijn ogen. maar hij is de afgelopen nacht echt ontzettend ziek geweest. Alleen maag maagsappen overgeven. En het arme mannetje had zo'n dorst, maar telkens als hij een slokje dronk meteen weer overgeven. Vandaag overdag ging het weer een tikkeltje beter, nog steeds heel ziek, maar hij heeft een half sneetje brood en wat water binnen gehouden. Dus hoop dat we het ergste hebben gehad...
Hahahaha ja leuk! Koelstra-clubje! Kiss kom je erbij??? Enne Lauw... Super bedankt! @ beginnen met verlof.. Ik zit ook aan de 6 wk van te voren te denken... En wil idd als het lukt nog 2x een weekje vakantie nemen met tussenpozes in de rest van het jaar... Vandaag logeren we bij mijn ouders... En we hebben ze eens laten luisteren met de angelsound Ze hadden al een opname gehoord, maar live is natuurlijk leuker! Duurde dit keer iets langer met zoeken.. hij/zij zat verstopt onder een slagader van mijzelf Dus daar luisterde we niet zo goed...
OH! De 200 euro aanbieding van Koelstra is van de site af! We hebben al een ordernummer... dus nu even duimen dat er geen mailtjes komen met 'sorry hij was al op'
Heb niet zo heel veel terug gelezen drukke week gehad en nog steeds .. Kleine meis was ziek had lichte blaasonsteking hoge koorts en veel spugen .. Ze had zelfs na 1.5 jaar weer even een luier aan ze liet het gewoon lopen gelukkig vond ze het niet zo erg dat ze de luier om kreeg want ze werdt heel verdrietig dat alles er zo uit liep .. Nu gaat alels gelukkig weer goed Verder gisteren een bon gekregen om het eerste zwanger doos op te halen bij de etos gelijk even op gehaald hihi en opzich met best nog wel een leuke inhoud