Goeie vraag Iltje... dat was mij ook al opgevallen! Dus ik ben benieuwd of iemand een goede complete lijst heeft... @ Hartje luisteren.. Gisteren weer even geluisterd En mijn ouders hebben ook live meegeluisterd... Dat vonden ze ook erg leuk..
Wel lastig met die lijstjes he... Als je me een link geeft met welke lijst je nu hebt, dan kan ik kijken of je dat echt allemaal nodig hebt.. weet het nu ongeveer wel. Ook is het voor mij wat uitzoeken, want waarschijnlijk heb ik bijna alles toch al.. Ik heb een lijst van de kraamzorg gekregen, toen ik me laatst had aangemeld.. denk dat die wel heel compleet is!! Spuugdoekjes + hydrofiele luiers kun je haast niet genoeg van hebben, zo handig in het begin! verder qua kleding is het altijd gokken wat je nodig hebt, vooral in de zomer.. weet echt niet wat je zo een kindje aan moet doen in hitte & snachts.. dat word nog lastig! Denk 4 setjes kleding 50-56.. Enne 2 digitale thermometers voor de beeb én voor jezelf, zou ik die van kruidvat halen die je binnen 3 seconden kan aflezen, veel makkelijker!! Ook als je van plan bent borstvoeding te geven is het handig om 1 flesje thuis te hebben, je weet maar nooit... Ben verder aan het denken wat echt handig is, maar weet het zo niet. Als het goed is komt de kraamzorg ook nog een intake doen, als je ongeveer 30 weken zwanger bent. Dus die kan je ook heel veel vertellen!! Gewoon ook vragen, heb toen aan de kraamzorg gevraagd of ze even in de babykast wilde kijken of ik nog iets nodig had..
Hey Chivay, ook al bijna 17 weken! joepie.. Wist je dat je kindje nu ongeveer 20 cm is?! groot al he?!
kleding is sowieso moeilijk je weet niet hoe hard ze groeien. In het begin hebben ze bijna altijd lange mouwen aan, maar daarna misschien nog een tijdje hopelijk korte mouwen. Ja ik hoop op een hele lekkere zomer, ik vind dat we dat wel hebben verdiend na die piepwinter. Ik kreeg een wintersetje maat 62, dochter is van december. Dochter droeg het in oktober 2008! Haha. Dochter had na een half jaar pas 62. Met 1 jaar zat ze in 68. Nu is ze 26 mnd en draagt ze net maat 80 van broeken en 80/kleine86 van shirts. Ik heb een oppaskindje van 4 mnd die is op 1 cm na net zolang als dochter met 1 jaar was! Yep hij is wel lang. Ander oppaskindje is 8 mnd en net zo zwaar als dochter. Mijn ervaring van lijsten is dat die van de kraamzorg wel goed was, zij willen ook niets verkopen en babydump en de prenatal wel. Staan bijv nog steeds navelbandjes op terwijl die allang achterhaald zijn.
Kijk Dat zijn al mooie adviezen! Inderdaad eens goed op de kraamzorglijst kijken.. bv die van etos had ik al het idee dat ik dat echt niet allemaal nodig had En miste juist weer andere dingen! @ Kiss Ghehehe ja ik zit je op de hielen 17 wk klinkt zoooo ver alweer... Enne... 20 cm al!? Je leest zoveel verschillende maten voor nu ik gokte nu rond een cm of 15! als ik de gemiddeldes nam van alles wat ik tegen kwam... 20 cm.. Jee dat klinkt echt al veel! Waar laat ik het??
Kiss ik heb geen lijst haha heb er wel zoveel op internet gezien. En ik bedoel gewoon een lijst met spulletjes die je voor de baby in huis moet hebben en voor een thuis bevalling. Maar idd staan bij veel navelbandjes op. en daar weet ik van dat je die niet meer nodig heb of zo. Maar idd en wil gewoon idd een lijst hebben van de vk ben vorige keer vergeten te vragen terwijl ik hem wel op me vragen lijstje had staan hahah. Spuugdoekjes en hydrofiele luiers heb ik er al een hele hoop van toevallig ook die paket op 9mdb gekocht set was 15 euro dus heb er 3 meegenomen altijd makkelijk.
@ Chivay, moet je even op mn hyves kijken, en dan bij mn gadgets, daar heb ik iets over mn zwangerschap staan.. gaat automatisch verder is heel handig om te hebben.. En daar kan je dan ook op klikken, en daardoor weet ik nu hoe groot het kindje is
spuugdoekjes en zeker hydrofiele luiers kun je niet genoeg verzamelen. Ik heb die dingen echt overal voor gebruikt. Gebruik ze nog steeds om dochter af te drogen. En ze zijn ook handig als xxl spuugdoek als ze zelf een beetje schoon en fris wilt blijven ipv babyspuug in je nek (brrr ruikt zo zurig) . Benodigdheden Voor een thuisbevalling willen we graag dat je de volgende spullen in huis hebt: 10 celstof onderleggers (inclusief 2 kraammatrassen) 2 dozen steriele gaaskompressen (zestientjes) 10 losse steriele gaaskompressen (10x10 cm.) 1 flesje alcohol 70% 2 thermometers 1 steriele navelklem 1 pak verbandwatten 2 pakken kraamverband (geen gewoon maandverband) 1 zeil of plastic beschermhoes voor de matras 6 hydrofiel luiers 4 flanellen luiers 2 emmers vuilniszakken noodverlichting(zaklantaarn) en een verplaatsbare 100 W lamp 2 niet-lekkende kruiken met kruikenzakken Vluchtkoffer; fototoestel met batterijen! hihi bij obs waren ze dus leeg en moest manlief ze nog snel vervangen voor de ks begon. pyjama/nachthemd 2x (handig een schone als je moet blijven schone kleding voor als je naar huis gaat. slippers. sokken ondergoed toiletspullen lippenvetter labello ponsplaatje/verzekeringspapieren indentiteitsbewijs Kindje; tips: aan de hand van de lijst van bijv de hema: veel meer hydrofiele luiers niet te veel verzorgingsspullen, je weet niet of je kindje er tegen kan en shampoo heeft ook lang niet elke baby meteen nodig! kleding: wat setjes in maat 50 50/56 en 56 kijk uit want soms valt 50 groter dan 56! klopt weinig van de maten.
Hahaha chivay leuk is dat he bijhouden hoe groot het kindje nu ongeveer is. En idd dan denk je waar laat ik het. Mensen die morgen naar vk of gyn of echo gaan maken veel succes en plezier morgen. Hier ga ik me bedje opzoeken morgen weer arbeiden de wekker gaat weer om kwart over 5 pffff. Morgen weer hoop regelen en dan ook nog eens een vergadering op me werk gaappppppp geen zin in dus. Nou mensen trusten allemaal.
@ Kiss Oh mooie gadget ja! Alleen zie dat wij op een andere manier kijken Jij kijkt bij wk18, omdat het de 18de week is.. Ik kijk nu zeg maar bij wk16, en vanaf dinsdag zou ik bij 17 kijken.. Maar volgens wk 17 is het kindje ook al 18 cm Ohhh wat gaat dat enorm snel! Wel heel leuk... Mijn moeder zag wel echt verschil gisteravond! Had mijn ouders al eventjes niet gezien en ze vonden vooral de vorm van mijn buik heel anders.. niet speciaal ronder/dikker.. maar vooral puntiger.. Toch erg leuk om te horen!
marije, gefeliciteerd!!! wat leuk zeg! wij hebben 22 maart 20 weken echo!!! 9maandenbeurs was leuk maar erggggggggggggggggggg druk! ben gister de hele dag moe en duf en huilerig geweest omdat ik zoo moe was! allemaal leuke dingetjes gekocht en gezien! niet alle pagina's teruggeleze (waren er 10) misschien straks op mijn werk mijn leidinggevende neemt op mijn vrije dag mijn werk over en die bood aan dat als we er allebei zijn (op di en vrij) dat ik dan ook extra vrij mag nemen omdat ik steeds zo moe ben! nu werken, fijne dag allemaaL!
Hoi meissies! Het gaat vandaag eindelijk weer wat beter met mijn zoontje, dus vanaf nu schrijf ik weer actief mee. Gisteren hoefde hij gelukkig ook al niet meer over te geven, maar hij was wel de hele dag nog huilerig en hangerig en wilde niet veel eten/drinken. Vandaag vroeg hij voor het eerst weer uit zichzelf om eten, dus over een paar dagen zal hij wel weer de oude zijn. Zie dat veel dames naar de 9 maanden beurs zijn gegaan, druk maak over het algemeen geslaagd. En binnenkort alweer de 20 weken echo's, wat gaat dat snel he! Hier eerst nog 3d echo, precies vandaag over 3 weken. Dus ben benieuwd!
Poeh... hallo allemaal! Wat hebben jullie ontzettend gekletst dit weekend, moest net echt een heleboel bijlezen! @ koelstraclub - I'm in! @ marije - gave echo! En gefeliciteerd met een meisje! @ cossy -fijn dat het iets beter gaat met vince @ mezelf - hebben dit weekend ook alvast een maxi-cosi met easybase gekocht! Jeej!
Hier vanochtend voor controle naar zkh geweest. Bloeddruk was 140/90. Ik blijf vanaf nu dus onder controle bij de gyn. Heb 8 maart nog wel een afsluitend gesprek bij de VK. Ons Lammtje nog gehoord en gezien, spartelde nog lekker in het water
Dames, even een vraagje: Wij willen met hemelvaart een weekend weg van do t/m zo. Nu wilden wij in een huisje maar die kun je of niet boeken of alleen voor een week met hemelvaart. Normaal gesproken kamperen wij altijd, zouden jullie dan nog gaan kamperen ben dan 25 weken. Vind dit lastig omdat je toch zit met boeken van evt. een huisje/hotel oid.
@ suzan -ligt er denk ik heel erg aan hoe je jezelf voelt. Als je buik nog niet teveel in de weg zit, kan je best prima kamperen denk ik. Ligt ook wel aan soort tent. In zo'n klein iglootje zou ik het misschien niet doen, maar wij hebben zelf bijvoorbeeld een tent waar je overal kan staan en in kan rondlopen. Dan heb je toch een beetje luxe...! Succes met boeken anders, heerlijk even eruit!
Zoooo.... vanaf pagina 104 bijgelezen dus het valt nog mee. Nu even zoveel mogelijk reageren. @FemR: wat een mooie meubeltjes meid! Ziet er echt super uit! Dat beestje wat aan de kast hangt hebben wij trouwens ook, alleen dan het hondje. @cossy: Beterschap meid, ik hoop dat het ondertussen al wat beter met je gaat. Mooi buikje trouwens. Ik heb wel eens gelezen dat je bij een tweede vaak sneller ziet dat je zwanger bent. Ziet er in ieder geval goed uit! @marijeee: ook jij al ziek, ik hoop dat het met jou ook al een stuk beter gaat. Jouw buikje ziet er ook goed uit zeg! En mooie bh's heb je gekocht, dat scheelt nogal wat qua prijs. @cossy: mooi aapje hebben jullie in huis @Laartje: lekker die verwennerij van je vriend. En ook jij al ziek, gaat goed hier met de zieken.... Beterschap. @Kiss: Jeetje meid, das volgens mij niet goed, nu al harde buiken. Doe maar lekker rustig aan hoor! @Chivay: Das mooi vervelend dat je spalkje los laat... Ik heb ook zo'n ding maar is bij mij nog nooit los gegaan gelukkig. @bijlezen: ik lees straks de rest even bij. Mam is er en we gaan dadelijk boodschappen doen. Even voor mezelf... ik ben gebleven op pagina 107. De rest lees ik strakkies.
Goedemiddag dames!! Hier hebben de kindjes vakantie, heeeeerlijk! Vanmorgen ook lekker in bed gelegen tot 10.00, kindjes vermaakten zich uitstekend, heerlijk! Das wel een voordeel hoor als ze wat groter worden, zal straks weer wennen zijn hahaha. Zoonlief nog steeds niet lekker, eet heel slecht, drinkt niet veel en ik denk doordat zijn oor niet door wil breken zakt de ontsteking naar zijn kaak, want daar heeft hij nu heel veel last van. Voor vanmiddag maar weer even een afspraak gemaakt bij de dokter. Dus we zullen zien... @Lauw: had ik het toch goed onthouden dat het jou tip was hihi, nogmaals bedankt voor het doorgeven!!! Volgens mij was ook ik net op tijd, want zaterdagavond stond hij er niet meer op. Was nog een beetje bang dat we een mailtje zouden krijgen met, helaas pindakaas.... Keek net even bij mijn bestellingsstatus en daar stond "in behandeling" dus..... ik hoop dat ie eind vd week binnen komt!! @Swirl: ja erg he die vrouwen op de hhbeurs. Ik heb me samen met mijn vriendinnetje echt bescheurd om sommige mensen hahaha. @Val: wat verschikkelijk zeg dat ongeluk....sterkte! @Cossy: jij zit nu dus ook nog steeds in de ziekenboeg. Hopelijk knapt Vince nu lekker op! Het is altijd zo zielig als ze zo ziek zijn! Ik las al dat Vince lekker opknapt!! @Chivay: wat leuk dat je ouders het ook gehoord hebben!! Bijzonder hoor!! Ik merkte ook dat de aanbieding van de site af is. Met goed geluk waren we er op tijd bij! Wat geeft jou bestellingsstatus aan??? @Laartje: wat super dat de medicatie helpt!! Hopelijk het begin van een hele poos goed voelen!! Weet je al wanneer je voor je teen moet? @Kiss: bijzonder he dat je al zo vroeg contact kunt hebben met het kleintje!! Hier gisteravond ook!! Mijn mannetje had contact hihi. Het kroop helemaal naar zijn hand toe, zo leuk! Nu wachten tot het echte voetballen begint Tot nu toe is het alleen nog schuiven en duwen geweest, van mij mag het schoppen beginnen @Iltje: jij ook al ziek.... nah.... moet niet gekker worden hier! Jammer dat je kamertje niet compleet is, al iets gehoord van Gardo? Beterschap he!! Ik ben ook heel benieuwd naar jullie kamertje! Was licht met donker toch? Je had hier een fotootje van geplaatst toch? Ik ben ook erg tevreden over mijn verfwerk hihi. Jullie ook lekker rondgehobbeld op de 9mndbeurs. Lekker hoor!! @Susan: leuk een schommelstoel!! Daar ga je volgens mij uren in doorbrengen @Yolanthe: lekker hé zo'n middagje zwemmen! De lijst van de kraamzorg is idd meer kloppend dat die lijsten van de hema, prenatal of babydump, dus willen natuurlijk verkopen hahaha. Het lijstje die jij ga staat niks op wat overbodig is. @bevallijst: wat nog lekker is, is Dextro Energie en een lekker energie drankje. Als het langh duurt kun je wel wat energie gebruiken. @Elisa: lekker hoor zo'n meedenkende baas!! @Anette: wat is een easybase??? @Dingentje: toch nog een hoge bloeddruk, vervelend hoor! Vind je het vervelend dat je bij de gyn moet blijven? @Susan: ik denk dat je nog makkelijk kunt kamperen hoor met 25 weken. Ik heb met mijn werk gekampeerd een jaar of 9 geleden en toen was ik zwanger van Pim, ik was toen 20 weken en ging prima. Had al best een buikkie. @Nicky: thanks voor de complimenten!! Ik ben er ook super blij mee Leuk zijn die muziekbeessies hé! Ik had er eentje gekocht en ik kreeg er nog eentje, dus mooi eentje voor aan de box en eentje aan het bedje Veel plezier met je mammie!! Ik ga de kinderen even helpen, zijn druk aan het knutselen met van alles en nog wat. De een maakt een kijkdoos en de ander maakt een vrachtauto Later!!!