Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @FemR - De easybase is zo'n ding om de maxi-cosi op vast te klikken in de auto. Dan hoef je niet steeds met de gordels te worstelen. Je hebt ook een moderne variant, de familyfix, maar daarvoor is onze auto een te oud beestje...
    Wel handig, passen straks ook de grotere autostoelen op!

2. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Dat is idd erg handig!!!!! Wist niet eens dat het bestond hahaha.

3. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
  4. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Heeft iemand nog een leuke tip voor een goed betaalbare en handige verzorgingstas??? Ik sta open voor suggesties :)

5. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    Hey meiden,

Ik heb weer even bijgelezen...

wat leuk dat er al weer meiden 17 weken zijn... ene 20 cm.. pff... dat echt al groot eigenlijk...

@ lijst met spullen voor de bevalling: misschien ook een handige tip... soms krijg je van de verzekeraar ook een kraampakket... hierin zitten ook een aantal dingen in die op het lijstje staan.. dus die hoef je dan niet meer aan te schaffen...
    bij mijn verzekering (izz) zit dit erin:
    • 1 cadeautje
    • 8 onderleggers (60x60).
    • 5 gaaskompressen (10x10).
    • 2 x 12 stuks kraamverband.
    • 1 pak inlegverband (15 stuks).
    • 2 gaaskompressen (8,5x5cm).
    • 1 navelstrengklem (steriel).*
    • 2 stretchbroekjes.
    • 1 flesje alcohol ketonaat 70%.
    • 1 matrasbeschermer.
    • 1 kraammatras.
    • 1 rol luiertape.
    • Verbandwatten 100 gram.
    • 1 flesje handgel (alcohol)

verder hier niet veel nieuws te melden... behalve dat ik de zwangerdoos van de etos heb opgehaald... altijd leuk zo'n doos..

6. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Mooi buikje Femr!!

Ik mocht net ff hartje luisteren bij de vk!:D

7. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ FemR - Ben van het weekend bij de baby en tienerstore geweest in sliedrecht en vond dat ze daar weinig keuze hadden. Alleen die van LIEF! vond ik leuk, maar die zijn dan ook meteen weer duurder.
    Nu moet ik voorlopig nog niet klagen, onze spruit wordt het eerste (achter)kleinkind en nichtje of neefje, dus we worden nu al schandalig verwend, maar wil ze ook geen geld uit de zak kloppen, dus ben wel steeds op zoek naar leuk en voordelig! Mocht ik iets tegenkomen... dan hoor je het!

8. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Hai Val,

Wat heerlijk het hartje luisteren!! Ik mag donderdag voor het eerst!! Eindelijk ;)
    Was het nog wat, die doos van de Etos?? Ik had mijn oproepje ook al wel verwacht, maar nog niks te zien.
    Ik ben ook verzekerd bij IZZ, dus krijg die ook nog binnen ooit ;)

Later!!

9. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Hai Annette,

Ja van LIEF zijn ze zeker leuk, maar idd weer wat duurder. Ons kind wordt al het 3e kleinkind van mijn schoonouders en het 7de van mijn ouders, dus die zijn wel een beetje klaar met al die cadeautjes hahaha. Nee hoor, van mijn schoonouders kregen we gisteren 100 euro voor beddengoed, helemaal lief!! Dus al ik weet wat het wordt ga ik daar ff voor shoppen ;)
    Ik hoop het graag als je wat tegen komt!!

Grtz FemR

10. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ FemR: ik vond de etos doos wel leuk hoor... maar ik vind gratis altijd leuk.. (oa speentje, flesje, knuffeltje, tutdoekje, tijdschriften, badthermometer)
    als je al een bevestigingsmail van de koelsta binnen hebt, dan zal ie nog wel komen.. denk ik zo..

11. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Hai Lauw,

Ja ik vind gratis ook altijd leuk hoor hihihi ;) Klinkt in ieder geval erg leuk!!
    Ik heb een mail gekregen met de bestelling erin idd, en een bestelnummer. En je zou zeggen, als je al betaald hebt.... Maar ja... daar geloof ik niet meer zo in, vorig jaar gehad met de gitaar voor mijn zoontje.... kreeg hem dus mooi niet en duurde een maand voor ik mijn geld terug had. Dus hopelijk werkt deze site met een systeem dat de voorraad af telt bij iedere bestelling en is het kloppend met de voorraad in het magazijn. Fingers crossed!

12. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Elis fijn dat je het ook zo leuk heb gehad op de 9 maanden beurs.
    Maar jeetje er emotioneel van worden kan als je doodop ben hoor dat heb ik ook wel eens van die dagen.

En fijn dat je leidinggevende ook zo met je mee denkt ej e rust gunt.

Cossy fijn voor je dat je zoontje is opgeknapt.
    Welke datum heb jij 3d echo?

Anette08 o jullie hebben jullie ook al lekker verwend met iets leuks te kopen hhaha.

Dingetje jeetje wat vervelend nog zo hoog je bloeddruk.
    maar goed dat je dan goed in de gaten gehouden word door de gyn.
    Dus met andere woorden word nu vast en zeker dat je in het zkh gaat bevallen.

Susan Kamperen jeetje dat is nu al moeilijk te zeggen.
    Wie weet voel je je heel goed kan je de hele wereld aan en zou het makkelijk kunnen maar het kan ook idd zo zijn dat je je niet in je hum bent.

FemR jeetje vervelend voor je zoonlief.
    Ging hier gister nog even met buurvrouwtje meer rijden naar hpost.
    Wachtkamer vol met zieke en overgevenden kinderen er heerst hier enorme grote rs virus.
    En betreft kamertje gardo heb mailtje terug gehad ze nemen zo spoedig mogelijk contact met ons op staat er in we zullen dus zien.
    Ja ik had een foto erop gezet maar wil het nog wel even compleet hoe het in de kamer staat nog een foto van plaatsten doe ik van de week even.
    En idd heerlijk rondgehobbeld op 9mndb.
    En heerlijk dat je kinderen een beetje zelf kunnen vermaken met knutslen en voor al met die piepweer.
    en Mooi buikkie hoor.duidelijk zichtbaar.

Val fijn dat je het hartje weer heb gehoord.
    Altijd heerlijk he om te horen. haha.

Ik heb mail gehad dat ik de etos doos pas 22 mei op kan halen.

Hier Heerlijk dagje gewerkt.
    Weer overgewerkt maar ja moest wel rot vergadering.
    En dan steeds naar de wc moet dus goed esxuses op er steeds uit te gaan haha.
    Morgen solicitant op me werk dus dat ook nog morgen.
    Vanavond ga ik heerlijk even wat weg strijken had dit weekeind geen kans voor gehad.

En na het strijken lekker bankhangen in me joggingpak.
    Vriendlief is toch de deur uit.

Zo en wat gaan jullie voor gezonds eten.
    Wij lekker bloemkool met sausje en snitzel met aardappeltjes en appelmoes of sla

13. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Iltje - oei, wij zijn verwend en eten op maandagavond altijd bij mijn schoonouders... dus wie weet wat voor gezonds we gaan eten? Dat eten doen we trouwens pas sinds ik zwanger ben hor, bezorgde oma die alles doet voor de schoondochter die haar eerste kleinkind gaat baren....haha! (Grapje, maar het eten is wel altijd ontzettend gezond, ze let heel goed op wat ik wel en niet mag eten en wat goed voor mij en de baby is.)

14. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Hey meiden!

Ben ik weer! Vanochtend lekker gewerkt, net even gepoetst en gestofzuigt en nu fijn op de bank met de laptop, mijn meissie slaapt;)...
    Had ik net een heel verhaal getikt, druk ik op een toets en is het weg:x, kan ik echt niet tegen... Poging 2...

@Kiss: ze zijn het idd verplicht, om je meer rust te geven. Ik vind het alleen zo lullig voor mijn collega omdat het bij ons vaak zo druk is. Maar eigenlijk moet je er *piep* aan hebben, je hebt er gewoon recht op en jouw gezondheid en die van de beeb gaan voor!
    Die ene dag vrij in de week is trouwens 'gewoon' verlof. Je weet vast wel dat in de kinderopvang het betaalde ouderschapsverlof in 2009 (net het jaar waarin ik moeder werd:x) afgeschaft is. Daarentegen hebben 'we' er wel 2 weken extra verlof bij gekregen. Dat gebruik ik dus voor die weken dat ik 1 dag in de week vrij neem. Ik neem trouwens ook onbetaald ouderschapsverlof hoor. Ik heb normaal een contract van 30 uur en neem nu elke week 7 uur ouderschapsverlof. Ik heb nu nog 3 jaar tegoed, ik zie wel of ik straks ontslag neem voor 7 uur of weer meer ga werken.
    Wij hebben eigenlijk veel te snel 'toegehapt' met de aankoop van ons huis. Wij wilden zo graag een huis met een tuin in deze wijk dat we bij het eerste de beste huis meteen 'ja' hebben gezegd. Nu zou ik veel kritischer zijn. Maar het is nu echt wel mijn huisje hoor, waar ik heel blij mee ben. Succes met de huizenjacht! Ik zou gewoon lekker veel huizen gaan bekijken als ik jullie was.
    Wat gaaf dat je de beeb al zo goed kunt voelen!!! Ik wil ook, ik wil ook!

@FemR: ik zou ook voor de zilveren voetenzak gaan, lekker stoer!
    Lekker dat je vanochtend zo lang kon blijven liggen, neem het er maar lekker van! Wat een mooi buikkie trouwens en wat lief dat 100 euro kreeg voor beddengoed!

@Lauw: dat is best een goed advies, na een paar weken werken een weekje vrij nemen. Dat ga ik denk ik in januari doen, dan heb ik weer nieuwe verlofuren:D.

@weer werken na het verlof: ik 'moet' zoals het er nu uit ziet de 2e week van november weer werken, maar van mij mag het nog heel lang duren. Bij mijn eerste had ik ook nog veel langer thuis willen zitten. Maar ja, je moet weer een keer aan de slag he?

@val: wat erg van dat ongeluk!

@Cossy: wat erg dat Vince zo ziek was! Gelukkig gaat het nu beter!

@Iltje: wat leuk dat de babykamer al staat, alleen jammer dat ie niet compleet is.

@Dingetje: Balen dat je bloeddruk toch te hoog was en je nu bij de gyn onder controle moet. Eén voordeel, je krijgt nu wel meer echo's;)! Zit je nu ook aan de medicatie of was dat niet nodig?

@Susan: ik ga met 34 weken nog kamperen (in een klein caravannetje). Met 24 weken kan het nog best denk ik. Ik zou wel een goed luchtbed aanschaffen (als je met de tent gaat).

@eten: ik denk dat het hier (weer) een soeppie wordt, heb geen zin om te koken en ook geen zin om te eten... We zien wel.

Nou, ik ga ff met m'n meissie aan de gang, die is alweer wakker en al lekker aan het spelen met haar little people boerderij, zo lief!

Fijne avond!

15. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Anette ja dat zijn jullie idd lekker verwend.
    Maar is wel lekker dat er ook voor je gekookt word.
    Me schoonmoeder maakt ook zo van dat lekker hete boontjes dus heb van het weekeind verzoek gedaan of ze een pannetje voor ons wou maken.
    En als het goed is eten we dat lekker woensdag.

Koetje.
    Soeppie kan ook lekker zijn hoor met heerlijk stokbroodje met wat erop.
    Vorige week omdat ik zo ziek was had ik ook wel is zo dag dat we een soeppie aten.

Verlof ik ga na me verlof gewoon aan het werk en dan ook idd af en toe een weekje vrij nemen.
    ik vind als ik me vakantie van 4 weken erbij aan plak dat het dan wel steeds moeilijker word om weer aan het werk te gaan.
    heb er al moeite mee alsik 4 weken vakantie heb gehad laat staan als ik dan 16 weken verlof heb met + 4 weken vakantie dus intotaal 20 weken haha.
    Zou wel willen hoor als voor de kleine natuurlijk.

Maar wie weet kan ik toch na een half jaar weer stoppen vriendlief gaat toch informatie inwinnen om voor zijn eigen te beginnen hij roept het al jaren maar durfde het niet zo.
    En aangezien in dit beroep veel werk is en vooral dat ze hem veel vragen.
    Kan hij net zo goed voor zijn eigen beginnen een vriend van ons doet het zelfde beroep en die moet zelfs heel vaak iemand in huren wilt hij zijn klussen klaar krijgen zoveel heeft hij.
    Dus wie weet zit ik zo heerlijk thuis bij de kleine.
    en dan wie weet af en toe werkken.

16. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Iltje - Erg he? Maar wel lekker, ik geniet er gewoon lekker van. Moet verder ook full time werken bij manlief op de zaak, en 's avonds vaak weg, dus we hebben nu ook vaak heel weinig tijd om te koken...
    Daar kijk ik wel naar uit, straks lekker meer thuis!

@ verlof - Manlief zou het liefst willen dat ik tot de dag van de bevalling blijf werken en een dag daarna alweer begin, maar dat kan hij vergeten!
    Ik stop in principe 4 weken voor de uitgerekende datum en heb dan daarna nog 12 weken verlof. Daarna ga ik 3 dagen per week werken en manlief gaat 1 dag in de week thuis werken. Zolang hij een computer en internet bij de hand heeft maakt het niet uit waar hij werkt. Hij zou zelfs 's avonds kunnen werken als het overdag te druk is met de kleine erbij en dan ben ik natuurlijk weer thuis.
    We gaan donderdag kijken bij de kinderopvang, daar moet ons druifje dan 2 dagen in de week naartoe straks...
    Ben benieuwd, hoor wel veel positieve verhalen over hen (particuliere opvang), dus zal wel goedkomen!

17. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ FemR... Bij ons staat nu ook 'in behandeling'
    Hoe laat had jij hem besteld? Denk dat je nog voor ons bent ;)
    Fingers Crossed idd!!

@ Cossy.. Fijn dat Vince zich al wat beter voelt!

@ etosdoos.. haha.. ik heb volgens mij al zo'n formuliertje daarvoor ingevuld :) maar weet het niet meer zeker haha!
    Dus bestel hem nog maar eens voor de zekerheid!

enne oei ;)
    wilde veel meer reageren maar ben t alweer vergeten!
    Duik nu eerst even de keuken in....

18. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik ga weer even verder bijlezen en reageren.

Liefs Nicky

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zo weer bij gelezen na een dagje werken, zo weer weg om vrijwilligerswerk te doen. Ik geef computercursussen, meer begeleiding eigenlijk aan mensen met een verstandelijke beperking.

Kamperen: wij willen rond hemelvaart ook gaan kamperen en begin juni waarschijnlijk ook. Ik zie dat nog wel zitten bij dochter was ik ook tot 40 weken fit.

Easy base voor de maxi cosi: aanrader zo handig! Vandaag oppaskindje er nog mee vervoerd. Hup je klikt de maxi cosi erop en eraf en je bent klaar.

Verlof: ik werk wel 5 dagen, maar ik kan wel redelijk mijn eigen tijd indelen en ook wel even gaan zitten of liggen als dat nodig is. de kinderen die nu baby zijn lopen straks hopelijk. Ik had er vandaag een van 8 mnd en al 10 kg pfff dat voel je dan nu al wel. Bukken gaat ook iets minder makkelijk, maar ach er is er altijd wel eentje die mij wilt helpen.

Zo ga nog even thee drinken voor ik zo weer weg moet.

20. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    @Yolanthe: benjij oppasmoeder gewoon thuis? dat is makkelijk ja!

ja die easybase had ik ook gezien! lijkt me idd ook handig!

@annette is toch niet erg? zou er lekker van genieten! alleen maar makkelijk toch!

@Iltje zou lekker zijn als je vriend voor zichzelf kan beginnen!

@susan met 24 weken kan je nog wel kamperen hoor! zo'n megabuik heb je dan toch nog niet die in de weg zit!

ja het duurde wel weer even voordat zehet hartje kon vinden, het beebje speelt nu al met onze voeten door zich elke keer te verstoppen! kreeg het al weer benauwd! maaaar de volhouder wint:D

Deel Deze Pagina