Haha, Cossy! Inderdaad een fantastisch verhaal als het niet je schoonouders waren geweest en je er regelmatig mee te maken hebt! Hoe krijgt iemand het in zijn hoofd om dit soort dingen te zeggen! Of te denken uberhaupt! Gelukkig was je er op voorbereid, anders had je echt met je mond vol tanden gestaan. En nu nog waarschijnlijk. Zie je ze vaak eigenlijk? En wat vindt je vriend/man er van? Na dit soort verhalen lijken mijn schoonouders wel ineens een stuk normaler, haha! Maar da's ook maar relatief hoor...
@ Val en Dingetje.. Ahh ben ik toch niet de enige zonder buikkie Voelen jullie al wel je baarmoeder boven het randje uitpiepen? @ Cossy... Tjee wat jammer zeg die reacties... Hoe reageerde je vriend?? sorry voor het weinige reageren.. ben nog steeds zoet met mijn bijholteontsteking.. helaas doet het erg veel pijn.. Gisteren de HAP ook even gebelt over wat ik nu precies mag pakken zo tijdens de zwangerschap.. Met een dubbele paracetamol in slaap gevallen.. maar blijf het wel spannend vinden om ze te slikken..
chivay: beterschap met je ontsteking! en paracetamol kan geen kwaad hoor! Enne geen idee of mijn baarmoeder boven het randje uitpiept haha heb nog niet gevoeld! @ cossy: jeetje wat een nare mensen zeg haha! verschrikkelijk! ach lekker laten lullen he! Hier gaat het al ietsjes beter! Mocht ook een heel weekend uitslapen van mijn mannetje omdat ik niet lekker ben! had het ook ff nodig, zat er helemaal doorheen! Woensdag weer naar de baby kijken!!!
Brendag zo te lezen is het heerlijk geweest om er even uit te zijn. Kapedi vervelend dat jij ook nu die stomme verkoudheid heb. Beterschap en hopen voor je dat het gauw over is. Marije gefeliciteerd met je 12 weken grens. Heerlijk voor jullie. En is manlief met zoontje weer heerlijk thuis bij je? En wat een mooie buikkie heb je al zeg. Koetje jij heb ook al een mooi buikkie zeg. Heerlijk he die hand erop houden. Leonizzie heerlijk he door die winkels heen doorstruimen. Hier ook aantal winkels afgeweest beetje her en der neuzen. Vriendlief hier die greep gelijk naar de spenen dus heb hier al 4 soorten spenen haha op de buffetkast staan. Even showen zegt hij dan. Wij worden hier ook verwend. Van mijn vader nieuwe kinderwagen. Stiefmoeder de box. Schoonouders de kamertje. Niet dat wij het geld er niet voor hebben. Maar ze zijn er zo trots op dat hun dat willen geven. En ja wat kan je zeggen om het ze te verbieden. We hebben het wel gezegd maar dan willen ze alle geld gaan geven dus uiteindelijk hebben we gezegd doen wat jullie willen en spreken daar niets meer over tegen hahah. O cossy dat is minder dat ze dan idd zo reageren. Als jullie erblij mee zijn horen hun er ook blij mee te zijn. Ik had in het begin ook verwacht dat me schoonouders zo zouden reageren. Komen beetje van de oudestempel. maar die reageerde juist super positief. Maar dan is het voor jullie idd niet leuk dat ze zo reageren. Dan ga je juist met tegenzin naar hun toe. En ga je juist hun er minder bij betrekken omdat je toch alleen maar negatievietijd over je heen krijgt. En idd fijn voor jouzelf dat je al een beetje wist hoe ze zouden reageren. dat het voor jullie niet onverwachts kwam. Chivay balen voor jou zeg. Hopen dat het snel beter met je gaat. Beterschap. Hier vrijdagAvond gezellig feestje gehad. Vriendlief zijn oom werd 50 dus had zijn vrouw suprise party georgarniseerd. Hij was eerst naar bioscoop en wij waren er al. Dus bij aankomst was hij totaal verrast. En riep heb ik dat hahah. Hier gister niet veel gedaan. Weer een aantal dagen met overgeef akties. Ik kan in iedergeval ook niet meer tegen vette hap patatjes of zo. Gaat er bij gelijk uit helaas. Koffie heb ik ook niet echt trek meer in. Gelukkig vandaag nog niet over de wc heen gehangen. wel groeipijn in me buikkie. Maandag echocentrum weer bellen voor 20 weken echo afpsraak te maken. ben in dupio om thuis te blijven van me werk of toch te gaan werken. Vriendlief heeft liever dat ik thuis blijf om me lichaam even rust te gunnen en de pijn wat minder te laten worden. Kan helaas niet eens veel winkels afstruimen omdat dan me bekken al zeer gaan doen en daar baal ik al ontzettend van. Hier vandaag een rustig dagje alleen even een donkere was weg wassen en paar dingen strijken en voor de rest lekker niets. Even stom vraagje. Bij hoeveel weken gaan de mensen hier ongeveer de kamer bestelen of halen en kinderwagen. De losse dingentje koop ik al zodra ik ze zie als ik ze leuk vind. Zometeen zijn ze er niet meer.
Als het goed is staat er bij dit bericht mijn eerste buikfoto. Ik heb nog een vraag. Ik heb hem al bij de verloskundige op de site gesteld, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen .Toen ik probeerde zwanger te worden voelde ik rond mijn vruchtbare dagen regelmatig naar mijn BM om te weten of het zacht en open was/stond. Vanmorgen dacht ik "ben benieuwd hoe het nu voelt" . Tot mijn grote schik was het helemaal niet hard en gesloten, maar nog steeds zacht en nog meer open ( lijkt) dan wanneer ik vruchtbaar was. Misschien een stomme vraag maar is het bij jullie wel hard en gesloten of hebben jullie nooit gevoeld!
@Leonizzie: je kunt de foto verkleinen in paint (formaat wijzigen). Ben wel benieuwd naar je buikje! @baby's duur? Ik las gister in de Ouders van Nu dat de aanschaf van de baby-uitzet gemiddeld zo'n 400,- kost (dacht ik, de OvN ligt boven, heb geen zin om hem op te halen). Doe dat bij ons maar maal 8 (zo ongeveer, bij Tes dan), wij waren echt veel meer kwijt. Gelukkig hebben we wel veel gekregen: kinderwagen van mijn ouders en van mijn schoonouders mochten we voor 750 euro uitzoeken! Scheelt wel dat we nu alles hebben. @kiss: ja, ik heb het ook helemaal gehad met die *piep*sneeuw, ik wil zon!!! @Cossy: leuk, die schoonmoeder van jou. Of het een verrassing voor Luc was, hoe durft ze het te vragen! Wat een *piep*mens! Maar ze vond het dus ook wel een beetje leuk? Komt echt gemeend over zo! @Iltje: balen dat je zo'n last hebt van je bekken... Hopelijk helpt de fysio! Wij hadden bij Tes rond 17 weken het kamertje besteld en rond 28 weken werd ie geleverd (was bij de babydump). Nu halen we het mooi via marktplaats, ik neem aan dat we het dan meteen kunnen ophalen... @Kapedi: wat een mooi buikje al zeg! Eerlijk gezegd heb ik nooit gevoeld aan mijn BM... Hier alles prima trouwens. Vanmiddag gaan we op verlate kraamvisite bij vrienden. Zij hebben eind september een zoontje gekregen met 30 weken zwangerschap. Erg spannend allemaal, maar gelukkig ging het al snel heel goed en mocht ie begin december al naar huis (nog voor de uitgerekende datum). Gaan we meteen het goede nieuws vertellen, heb d'r zin in!
oh kapedi bij jou begin je het ook al te zien! mooie buikjes allemaal, nah jah zo'n buikje had ik nog ongeveer van mijn vorige zwangerschap dus vandaar dat je het bij mij nog niet ziet denk ik! En sorry geen idee van je BM heb nog nooit gevoeld....
Cossy he bah wat een nare reactie, zeker die over je vriend of het een verassing was. Lekker beeld van jullie relatie. Reageren ze zo om jouw leeftijd dan? Dat ze je nog te jong vinden ofzo? Vind het pijnlijk want het is jullie gezinnetje waar jullie trots en gelukkig mee zijn en dit is dan niet gepast. Kiss87, tjee jij bent echt lekker gegroeid! Wat leuk. Koetje, babyuitzet voor 400 euro? En dan bedoelen ze kamer, box en kinderwagen inbegrepen? Hmm, was dat maar waar! Iltje misschien is het wel verstandig om even naar vriendlief te luisteren. Je hebt nog een lange weg te gaan en je hebt al zulke klachten, dat kost ook veel energie.
Oh nog vergeten Kapedie, Heb weleens hier gelezen over baarmoeder en vruchtbare periode, maar daar nooit gebruik van gemaakt. Ik weet niet hoe je baarmoeder nu zou moeten voelen en daaraan gaan voelen vind ik een beetje eng. Maar meid je bent zwanger, dus ik zal me nu niet ineens zorgen maken. Lijkt me ergens logisch dat je baarmoeder zacht voelt want hij moet groeien toch?
Heb weleens gehoord dat je zo je vruchtbare periode kon voelen, maar heb dat nog nooit gedaan.. Heb ook geen idee hoe het nu moet voelen. Als je het echt wil weten zou ik het gewoon eens aan je eigen verloskundige vragen.
hier een heerlijk dagje gehad. Lekker met mn zoon naar kidz valley geweest (indoorspeeltuin). Was heel erg leuk. Kindje erg moe, dus ligt al een uur op bed. Ontdekte ineens voor het douchen dat hij en loopoortje heeft, zo sneu. Mocht er ook haast niet aankomen. Schoongemaakt met een warme douchestraal.. Morgen maar eens kijken of het over is. Fijne avond allemaal! liefs
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Rustig hier? Ben druk aan het wassen en het ophangen van alle was. Komend weekend zijn we weg dus ik wil nu alles weg hebben. Neuspray schijnt te helpen als ze een loopoor hebben, de boel blijft dan goed open. Oppaskindje had het ook heel vaak en kreeg deze tip van hun huisarts. Bah stinkt ook zo he? Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van met het slapen.
@Iltje; lekker dat je (schoon)ouders mee willen betalen aan alle grote dingen! Het is toch een dure bedoeling! En wat vervelend dat je je nog steeds zo slecht voelt... Je had er toch op gehoopt dat het rond deze tijd over zou gaan! Misschien niet zo'n stom idee om nu even rustig aan te doen, anders ben je misschien over een maand helemaal opgebrand tot het einde van je zwangerschap. Daar heeft ook niemand iets aan natuurlijk! Wij hadden ons kamertje rond de 19-20 weken besteld en met een week of 28 thuis. De kinderwagen met een week of 14 besteld, en die kwam volgens mij ook rond die tijd (kon wel eerder, maar hoefde niet voor ons) @Kapedi; Wauw wat een mooi buikie al! Ik zal morgen ook eens een foto maken. Hoewel er bij mij sowieso al buik zit! Wat betreft BM; ik heb geen flauw idee! @Kiss; Je groeit inderdaad! Duidelijk te zien hoor! En mooi..... Ik heb vandaag (en gisteren eigenlijk ook) geen bal uitgevoerd... voel me ontzettend moe en lamlendig en down. Geen idee wat er met me aan de hand is, maar ik word er alleen maar moeier van . Elke actie is me al teveel lijkt. Morgen weer een echo... Word nu toch wel zenuwachtig... Maar ja,heb geen enkele reden om aan te nemen dat het niet goed zit he? Ben zelfs in alle 4 de zwangerschappen nog nooit zo lang bloed-vrij geweest, jippie! Nou meiden, ik vlij me maar weer languit op de bank met een stuk chocola of zo...
Hai meiden, Ik ben er ook weer..... tgg....... wat ben ik ziek geweest!! Buikgriep, overgeven en buikloop.... wat voelde ik me zielig... Voelde me donderdagavond niet lekker en ja hoor, om een uur of 23 voor de eerste x over mijn nek. Ben de hele nacht in de weer geweest. Moest vrijdag werken, nou.. ging dus echt niet lukken! Heb de hele dag in bed gelegen en ben er pas zaterdagochtend weer uit gekomen. Manlief heeft lief voor mij en de kindjes gezorgd!! Gisteren was ik zo slap!! Had gelukkig geen koorts meer, dat vond ik ook eng. Vandaag weer normaal gegeten, ben wel 3 kilo kwijt in 2 dagen. Zal er zo wel weer aan zitten hoor hahaha. Hier nog weinig buik te zien Tenminste.. niet meer dan ik al had en na de afgelopen dagen helemaal niet meer dan ik had hahaha. Heb geen enorme buik van mezelf, maar een buikkie met wat spek en vel Wat een mooie buikfoto's heb ik gezien!! En goede echo's! Jippie! Ik moet nog anderhalve week wachten Vanavond aan de kinderen verteld, zo leuk! We nemen ze nogal eens in de maling, grapjes enzo... dus ze geloofden het eerst helemaal niet hihi. En toen het eenmaal doordrong werden ze enthousiast en kwamen de vragen Dat zal het begin zijn van hun vragenvuur Ga maar ff naar de bieb denk voor wat goede plaatjes boeken, kunnen ze zelf ook pakken als ze er behoefte aan hebben. Nou meiden, nog een fijne avond!! Grtz FemR
Hoi hoi, even een advies over een loopoor(ben assistente KNO-arts). het mag nooit langer dan 5 dagen lopen dan heb je echt oordruppels nodig. als het stinkt -> gelijk aan bel trekken!! huisartsen houden vaak 2 weken aan!! inderdaad kan neusspray ook helpen omdat je het dan van de andere kant open houd.
@ Kapedi... jee wat een mooi buikje al zeg! @ FemR... wat vervelend dat je zo ziek bent geweest... Wat kun je je daar ellendig van voelen hè! Ben vandaag voor het eerst weer een klein beetje in het land der levende.. maar nog niet van harte.. Hier ongeveer 1.5 kilo in 2 dagen kwijt.. maar zonder spugen.. Hopelijk knap je snel weer helemaal op! Wat leuk dat je het je andere kinderen vertelt hebt! Lijkt me super leuk om die gezichten te zien! Veel plezier met het samen in de boeken neuzen!
Hier ook nog geen buik dat iets kan duiden op een zwangerschap.... Heb ook nog geen zwangerschapskleding in huis.... Komt helemaal goed met ons!