Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Even snel gelezen maar wilde alleen even zeggen dat mijn baarmoeder met 16+2 weken ongeveer 2 vingers onder mn navel zat.
    Iets verder dan het bij een 1e kind 'moet' zijn maar omdat het mijn 2e is heel normaal dat ie al wat hoger komt.

2. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Hallo Lady's

Yolanthe balen dat je man laatste vakantie dag op je uitgerekende datum is zeg.
    Maar bouwvak mijn kerel zit ook in de bouw en die heeft pas vakantie als ik uitgerekend ben en dan heeft hij 4 weken dat kan bij hun gewoon ze hebben allemaal verschillend vakantie bij hem.
    Bouwvak is er een beetje uit he.
    Maar helaas kan dat niet bij elk bedrijf.
    Yolanthe ojee kleine meid word groot hahaha.
    Goed van der zeg dat ze het wel wilt.

Chivay haha zo heb je niets en kan je gewone kleren aan haha en zo moet je je zwangerschaps kleding aan.
    Zei het toch kan zo in eens komen hahah.
    Idd haah vriendlief 4 weken aan kattenbak vast haahah is dat een geluk voor jou dat je dat niet mag doen.

Susan oo balen voor jou ook kerel met bouwvak ben blij dat ze bij mij vriend er ook niet moeilijk om doen

Amorzinha welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Klep gezellig mee zou ik zeggen hhaha.

Susan heerlijk sauna geweest lekker ontspannen.

Nicky zo jij bent dus lekker verwend met al die spullentjes van je collega's.

Laarjte ooo leuk dat je zoontje nu alles een beetje gaat begrijpen en na gaat doen dat vind ik juist zo leukkk.

Marije spannenddd reis geboekt naar suriname nou staat het vast heerlijk.

Dingetje jeetje dus nog aan het tobben.
    Nou idd dan fijn maar om een paar uur maar te gaan werken alles voor jou gezondheid en die van de klein in je buikkie.
    Nou veel succes maandag met het gesprek met je baas.
    en mijn afspraken staan er allemaal op alleen die van me vk niet de volgende die ga ik je nog even mailen de rest klopt van mij hahha.
    Ik heb idd een stukje van het programma gezien en was wel heel intressant om te zien ook met dat vierling en drieling en dan tweeling en 1 ling wel apart allemaal he.

Brendat jeetje balen dat je meisje ziek is.
    Hopen dat ze snel beter worde beterschap met der.

FemR veel je laptop op schoot of buik is niet goed he.
    Tenminste dat zei mij vk en hoor het ook in omgeving omdat ik dat ook eerde veel had op me schoot.

Gastouder of kdv ik hoef daar gelukkig niet heen de opa's en oma's passen lekker op de kleine uk.
    1 opa al met pensioen en dan daar de oma van die werkt niet.
    1 opa werkt halve dag wegen lichaams gebreken en stief oma is toevallig afgelopen aug met pensioen gegaan.
    En dan nog een zusje lief die ook wel eens op kan passen.

Baarmoeder. laatste bezoek bij vk zat hij mij ook al ruim boven me schaamschot en voel de rand ook niet meer dus denk dat hij nu ook wel beetje bij navel zit bij mij.

Vrijdag uit werk gekomen en moesten weer weg.
    Sávonds visite gehad dus was wel gezellig weer verwend met een lieve knuffel en een pakje met leuke slofjes.
    Gister een openings feest gehad van kennis die een eigen bedrijf zijn begonnen en dat was ook super gezellig.
    Vandaag vroeg wakker zelfs vriendlief.
    En vanmiddag gaan we op kraamvisite bij vriendlief bij zijn nichtje die in okt veeeeeeeeeel te vroeg was geboren dus in jan thuis is gekomen en dus hebbenw e hun eerst even op ritme laten komen en nu gezellig daar heen gaan ben benieuwd naar het kleine prinsessje.

Zo en hoe zit het met jullie vermoeidheid en misselijk heid hebben jullie al wat meer energie en is misselijkheid een beetje weg.
    Ik ben de laatste dage goed actief hahah haast niet meer last van vermoeidheid alleen rond half 10 dan word ik echt moet soms enkele dagen overdag nog wat moet maar dat is gelukkig niet meer veel.

Zo dat was mij verhaal jeetje nu proberen toch iederedag bij te blijven hahahah

3. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    :(:(:( volgends de site van tv gids 10.55 vk praktijk maar zie nog nietssss een heel ander programma wat zijn ze bij sbs aan het etteren zeg al een aantal weken niet zo als het hoort.:x

4. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Zag toen straks ook trouwens de vraag.
    Waar de andere lady's zijn.

Heb net beetje rond zitten neuzen degene die mk hebben gehad sommige daarvan zijn nog actief hier en zijn nog bezig.

Maar vele die eerder ook altijd mee kletsen die zijn nog zwanger maar helaas niet meer in de aug topic aanwezig.

5. @ iltje, ik was ook aan het wachten. Echt jammer :(

6. Ja jammer dat er zo weinig mensen nog maar meekletsen. volgens mij staan er ook een aantal op Hyves

7. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @Iltje: lekker dat de opa's en oma's lekker gaan oppassen! Mijn moeder pastte ook op de 2 oudste, maar vind het nu een te zware belasting voor haar worden. Ze zou het nog prima aan kunnen hoor met haar 73 jaar, maar ik breng het kleintje dan liever vrijblijvend, anders zou het elke dinsdag zijn en dan voel ik me bezwaard. Heb liever dat zij of hij dan echt voor de gezelligheid naar opa en oma toe gaat. En mijn schoonmoeder heeft zelf een druk sociaal even dus die heeft geen tijd haha.
    Dus mijn uk gaat naar een moedertje van klasgenootjes van mijn kindjes. Die wil in de toekomst ook nog een kleintje en ik ga dan op haar kleintje passen. Goed geregeld!
    En ik heb een dikke placemat onder de laptop, dus heb geen last van de warmte. Tenminste, ik neem aan dat het daarom niet goed is?

En idd jammer dat er niet veel meer mee kletsen, het clubje is wel klein geworden idd. Wie weet komen ze nog terug!

Ik ga zo een poging wagen om naar boven te gaan, ff aan een muurtje beginnen. Heb geen zinnnnnnnnnnn hahahaha.

8. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Laartje idd jammer. Weet niet waar sbs mee bezig is maar de laatste zondagen zijn ze aan het eteren dan storing dan verkeerde band bah bah.

Femr Laptop betreft daar schijnen ook weer soort stralingen uit te komen dat schijnt niet goed te zijn als je hem te lang of te vaak op schoot heb.

Ik heb hem ook nog heeel af en toe op schoot met een laptop kussen dus dan kan het nog wel eens af en toe.

Ja dat zou ik dan ook weer teveel vinden als ze dan drie tegelijk krijgt en idd als je het dan zo op kan lossen met andere moedertje dat jullie het van elkaar overnemen als zij ook nog een uk erbij krijgt.
    Dan is is dat lekker fijn.

9. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Hai Iltje,

Ja is goed geregeld. Mijn moeder zou alleen de baby krijgen hoor, dus geen 3. Maar dan nog.... als er nood aan de man is kan het altijd natuurlijk!
    En ik ben niet zo bang voor straling, die zou je nml ook hebben als de laptop op tafel staat en je er dicht op zit. En ik denk dat veel dingen dan niet meer kunnen, zoals mobiele telefoon in je zak.

10. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Femr ja idd dan zou veel dingen niet meer kunnen.
    Mobiel heb ik zowiezo niet meer in me zak.

Maar ja ik denk dat ik dat betreft te voorzichtig ben:D

11. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wat een leuke site van de Hema zag ik voorbij komen.
    Helaas is de zwarte broek uitverkocht.
    Ben opzoek naar een zwarte broek nergens hier in de buurt.

Weet iemand trouwens ergens een leuke H&M met veel mama mode of een mooie Miss Etam Mama winkel?
    Hier in de buurt bij Miss Etam weinig keus en H&M heeft niks.

12. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    25.02 Werkende jonge vaders worden in Nederland 2 dagen na de geboorte van een kindje alweer op het werk verwacht, maar dit gaat in de toekomst hoogstwaarschijnlijk veranderen.

Zwangerschapsverlof voor mannen zal namelijk uitgebreid worden naar 2 weken. Dat meldt het AD dinsdag naar aanleiding van een vergadering van de commissie Vrouwenrechten van het Europees Parlement. Een meerderheid stemde tijdens de bijeenkomst voor de plannen.

Europese werkgevers- en werknemersorganisaties zullen vermoedelijk geen roet in het eten gooien: volgens de krant is de algehele Europese opinie over de plannen althans positief.

Andere geluiden

In Nederland gaan echter ook andere geluiden op, zo meldt het FD. De nieuwe regeling zou het bedrijfsleven bijna 200 miljoen per jaar kosten en dat lijkt met name in het licht van de economische recessie tot kritiek te leiden.

Loes van Embden, secretaris sociale zaken bij ondernemingsorganisatie VNO-NCW, reageerde bijvoorbeeld 'onthutst' op de plannen.

Vrouwen

Eveneens werd tijdens de vergadering gesproken over verlenging van zwangerschapsverlof voor Europese vrouwen. Dit wordt uitgebreid naar 20 weken. In Nederland is dit nu 14 weken.

De nieuwe regels zullen voor alle EU-landen gaan gelden die nu nog allemaal hun eigen, verschillende verlofafspraken hanteren.

Beslissen

Het parlement moet zich nu plenair over de kwestie uitspreken en zal uiteindelijk samen met de lidstaten over de voorstellen beslissen. Niet alleen Nederland, maar ook Groot-Brittannië is echter kritisch over de kosten van het plan.

13. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ziet er goed uit Iltje nu moeten ze het nog waar maken.

14. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Ja idd nu nog waar maken.

Het staat op de jongen gezinnen hyves heeft in de krant gestaan.

Maar betreft zwartebroek.

Heb je geen prenatal in de buurt of babydump heb bij bijde winkel leuke zwarte broekken gezien spijker tot net.

15. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Babydump hier in de buurt heeft geen positiekleding.
    1 april gaat Groningen open daar krijgen ze het wel geloof ik.

Prenatal had alleen maar van die joggingbroek achtige.
    Zoek echt een zwarte spijkerbroek of linnen broek

16. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hoe werkt het met onregelmatige dagen?
    Kun je evt. afspreken voor 3 vaste dagen en als ik die dag niet hoef te werken dat hij/zij dan niet komt?
    Ik werk nl. op invalbasis in het onderwijs.
    Of als ik toch op een andere dag moet werken ik dan kan ruilen of extra kan ofzo???

17. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    chivay: keel en oorpijn is er nog steeds.. ben ook mega verkouden!

overgeven: pfoeee. gisterochtend en vanmorgen weer.. je voelt je daarna zo ellendig..! morgen naar verloskundige, dus maar eens voorleggen aan haar!

laartje: omdat ik gisterochtend aan het overgeven was ben ik niet gaan high tea'en, wel erg jammer!!

heb niet alles teruggelezen, ben erg moe! ogen prikken.. zo ga ik weer slapen denk ik!

deze week maar 3 dagen werken. volgend weekend ga ik 3 dagne naar mijn broer in het buitenland, dus vrijdag ook vliegen! heeeeeeeeeeeeeeeeeeee veel zin in!

fijne dag allemaal

liefs elisa

18. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Even de snelle reageerronde.... Er ligt nog veel was ;) En moet ook weer verder met mijn EHBO cursus... Gisteren deel reanimatie gedaan.. vanuit de BHV al veel gedaan.. maar het stukje zuigeling reanimatie was nu wel even heel raar om te zien...

@ Elisa.. Balen dat je je nog niet fit voelt!
    Hopelijk kan de vlos iets voor je betekenen!
    Wat leuk zeg dat je naar je broer toe gaat... Waar woont hij?

@ Verlof... Ik hoop vooral dat het mannenverlof er nog doorheen komt voor ons... Zou wel heel fijn zijn! En 18 of 20 wk voor ons... daar durf ik nog niet zo goed op te hopen!

@ Zwangerschapskleding...
    Vandaag gaan de broeken eens de was in :) Liggen ze iig klaar...

Vanacht werd wakker.. normaal nooit..
    Nadat ik mijn hand op mijn buik legde voelde ik heel veel! Volop gekriebel, miniduwtjes, veegjes.... Echt gaaf..
    Vermoed dat ik dus gewoon van onze kleine wakker ben geworden vanacht!!

19. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Hoi meiden,

Even een teken van leven, ben bij mn schoonouders dus kan ff op internet.
    Alles gaat heel goed, vandaag 18 weken zwanger :D
    Gisteren naar de kapper geweest, heb puntjes laten knippen en een pony :D staat onwijs leuk, maar heeft wel even geduurt voor ik het durfde, maar ben dr echt blij mee!!

Verder niet veel bijzonders hier, hoop dat ik maandag of dinsdag weer internet heb, echt saai hoor zonder internet!

Fijn weekend nog even!

Liefs, kiss

20. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    Hey meiden...
    Hier even een ego berichtje met hoe het hier gaat.
    ik heb zaterdag gewerkt.. het was echt giga druk.. ik zat er rond de middag al echt helemaal doorheen.. erg veel last van mijn bil en mijn stuitje... Verder de hele avond pijn gehad in mijn rug/bil/stuitje...
    vannacht dan ook erg slecht geslapen.. uiteindelijk van 2 tot 3 maar beneden tv gekeken... Maar moest om 6;15 opstaan om te gaan werken...
    Ik trok het echt niet meer, volgens mij spelen de hormonen ook mee (ben erg emo op het moment)... mijn collega's waren wel super lief.. heb wat "randwerk" gedaan en geen zwaar werk hoeven te doen... uiteindelijk toch maar om 12 uur naar huis gegaan.. en me voor morgen ook ziek gemeld.. Ik hoop dat wat rust me goed doet..

Nu ga ik weer lekker liggen.. ik probeer morgen wel weer wat bij te lezen...
    iedereen verder nog een fijne zondag...

Deel Deze Pagina