Neusspray; Ik kreeg idd ook de opmerking dat alleen zoutoplossing mag. Maar zo blijkt, de meningen verschillen dus sterk! De andere neusspray kan weinig tot geen schade aanrichten maar jammer dat er niet 1 bepaalde richtlijn is he. Zo raak je toch in de stress als blijkt dat iets niet mag terwijl je het al gebruikt hebt. Maar weet je, ik ben nu met de 2e veel relaxter. 'Vroegah' mochten ze veel dingen die nu afgeraden worden wel en ik ken maar weinig horrorverhalen dat er daarna iets mis zou zijn met het kindje. Maar goed, tuurlijk is het goed om je te houden aan de adviezen hoor, begrijp me niet verkeerd. Gelukkig ben ik minder snel gestresst nu, want.. Stress is bijna het slechtste voor een kindje! Mooie buikfoto zag ik voorbij komen trouwens! En bedankt voor de complimentjes op mijn foto's. Erg lief. Ik heb net een paar baantjes behangen op de babykamer. http://zusjehonig.babysite.nl/fotos/fotoboek/108341/108341-6003108.jpg De kamer staat nu toch leeg en ach, dan beginnen mn handen te jeuken he. En nu kan het nog, mn lichaam begint wel al snel te protesteren dus probeer zoveel mogelijk nu maar af te maken als ik zin heb, dan heb ik over een paar maanden lekker de rust!! Ook sneeuw hier trouwens vanmorgen, baalde ook al gelijk, maar het was maar een mini dun laagje en na een uurtje weer verdwenen gelukkig! Nog maar 10 dagen trouwens! Dan zit ik op dit moment alweer 6 uur in het vliegtuig naar de zon! Begin toch wel zenuwachtig te worden als ik er aan denk Ik kan even niet teruglezen nu ik dit schrijf, dus als ik op iemand niet gereageerd heb; doe ik snel weer!
Zo, weer bij de VK geweest. Afsluitend gesprek ditmaal.. Bloeddruk was 140/95, op zich blijft ie wel constant.. dus duimen dat het zo blijft óf naar beneden gaat. Kreeg wéér te horen dat ik zo enorm groei.. mijn baarmoeder zit al ruim boven de navel.. maar als dat kreng nou eens naar voren ging i.p.v. alleen maar omhoog, had ik nog wat om te pronken hahaha.. Ik zit nog steeds in mijn normale kleding.. niets van een buikje te bekennen hoor hier.. Hartje nog even gehoord, ze bleef maar zoeken.. kindje heeft blijkbaar een riante villa waarom ie lekker aan het ronddobberen is. Ineens gaf ie een kick tegen de doppler en toen wist ze waar ie moest zitten muahahaha.. Heb met 22 weken pas een 20-wkn echo.. grmbl dat ga ik niet redden hahahaha... da's nog 5 weken wachten.. ik wil toch wel graag over weekje of 2-3 weten wat het geslacht is, ga zo denk ik maar eens een paar belletjes plegen voor een geslachtsbepaling, ben nu wel enorm nieuwsgierig aan het worden. Hoe heb ik het eigenlijk zo lang volgehouden bij mijn zoontje??? hahaha.. vreemd, hoe dat kan verschillen per zwangerschap.
Heb trouwens het idee dat ik iemand heb gemist voor geslachten. Lees op de hyve dat het 3-3 staat in geslacht. Maar op de website staat het 3-2... wie o wie ben ik vergeten?
marije; het is allemaal zo verschilllend. ik heb 2 vriendinnen die ongeveer tegelijk waren uitgerekend. de een moest dit en de ander iets totaal anders van de kraamzorg in huis hebben voor bevalling etc... dus het is apart! hier net narcisbolletjes gekocht.. was chaggie en heb hele ochtend gehuild.. ik ben zo misselijk en dat overgeven en kokhalzen was ik zoooooooooo zat! (sorry dit is heeeeeel echo) dus ging boodschapjes doen en de AH heeft bloemen en bloembollen in aanbieding. dus woonkamer staat nu vol met narcisbollen en heb ook bos tulpen voor mezelf gekocht. eigenlijk wil ik gaan slapen nu, maar als ik ga slapen kan ik vanavond weer niet slapen. dus blijf wakker. ga zo rondje lopen (zon schijnt). schop onder mijn kont en gaan. ga wel yoga afzeggen, heb ik met dit misselijke gedoe echt geen zin in! zo echo verhaal zit erop! dingetje.. ik hoor ook om mij heen dat elke zwangerschap anders is. ben benieud wat het geslacht bij jou is en of het nu meisje is aangezien het anders is dan bij je zoontje! ga maar ens thee voor mezelf zetten!!! met chocolade erbij (ben toch al misselijk...) liefs elisa
@ elisa - Heb hier ook zo'n baaldag. Klote sneeuw, rottige hoofdpijn, geen zin om te werken, hond uitlaten in de regen, vanochtend in de kou.... Bluh... kan wel janken, maar zit op mn werk, dus dat is niet zo professioneel, maar ach... Wil de baby voelen en zien, maar dat duurt nog twee weken, morgen wel hartje horen en daar ben ik aan toe! Geniet van je kopje thee en je chocolade (ik heb voor mezelf zo'n enorme paaskip van chocola gekocht dit weekend... Hij heeft al geen kontje meer!) Hoop dat je je snel beter voelt en dat het zonnetje gaat schijnen, daar zijn we volgens mij allemaal aan toe! Liefs Annette
@Chivay: spannend vrijdag de 20 weken echo, hopen dat alles goed is. En ook weer leuk naar jullie kindje kijken! Maar eerst nog EHBO-examen, succes alvast! Ik heb trouwens ook nog zo'n bon van de babydump, moet ik binnenkort ook eens naartoe. Wel leuk al die babyzaken dichtbij huis! @Nicky: wat balen dat het niet zo lekker gaat tussen jou en je schoonouders. Hoop dat het weer goed komt. Is nooit leuk zoiets... Wat voor een geboortebord maak je (sorry als je dat al eens hebt gezegd...)? Foto, foto! Ben jij ook nog zo moe? Ik ook en heb net vakantie gehad, pfff... @Leonizzie: goed dat je thuis bent gebleven, even aan jezelf 9en je kindje) denken. Wat stom van die neusspray, maar ik denk eerlijk gezegd dat de mensen van de apotheek er meer verstand van hebben dan die van de etos. Beterschap! @irisnaomi: wat gaaf dat je dochter haar zusje al heeft gevoeld! Wat een mooi bolletje heb je! @annette: ik was ook even chagerijnig toen ik vanochtend die sneeuw zag. Gelukkig is het nu weer weg en schijnt de zon! @Marije: wat gaaf dat behang!!! Dat is wel een groot voordeel dat je al weet wat het is. Kan je al lekker los gaan met kleur. Ik doe dat weer als de beeb er is, heb ik bij Tes ook gedaan. Lekker joh, dat je al bijna naar Suriname (toch?) gaat. Heerlijk, mag ik mee in je koffer? @Dingetje: goh, toch nog een te hoge bloeddruk. 'Zit' jij nou nog niet aan de medicatie? Zo nee, ik vind het wel verschillend hoor, ik moest bij mijn vorige zwangerschap met een onderdruk van 95 al aan de medicatie. En jij moet ook nog 5 weken wachten op de 20 weken echo? Ik mag 12 april, en jij? @hier: vanmiddag weer naar de gyn geweest, gezellig met mijn mams en Tes. Die vond het allemaal reuze interessant. Dat echoscherm en dan die computer van de gyn met al die knopjes! Ik heb even snel een echo gehad, helaas geen foto, maar ja je kan niet alles hebben... Frits doet het prima, hij/zij groeit goed en ligt lekker te spartelen in mijn buikkie. Mijn bloeddruk was beter 120/90 (leve de bloeddrukverlagers!). Ik moet wel over 3 weken terug komen. Ik ga nu mijn kletskousje uit bed halen, die vertikt het de laatste tijd steeds om te gaan slapen 's middags. Ligt ze lekker te kletsen en te zingen in bed, wel heel lief trouwens... Nu is ze toch weer stil... Gek kind...
Hai girls, Hier me druk gemaakt in huis De kinder kamers weer eens uitgemest. Bij zoonlief viel het allemaal mee, die is netjes op en met zijn spulletje. Maar dochterlief....pff.... die maakt er elke keer en puinhoop van Maar het is weer opgeruimt gelukkig. Ook het hele huis stofgezogen en de was opgevouwen en weggeruimd, een bezig dagje was het Ook nog even naar zwemles geweest. En nu staan de eitjes op, we gaan lekker spiniazie eten hhhhmmmmmm Of ik gescoord hebt op mp, JAZEKER hahaha. Heb een bykay draagdoek op de kop getikt, skeelers voor mijn dochter, en adapters voor de maxicosie voor op de koelstra. Dus ik mag zeggen dat ik goed geshopt heb hahaha en ook nog allemaal veel goedkoper dan in de winkel, nog mooier Dus vanavond even wat dingentjes overmaken en hoop ik het van de week in huis te hebben. Leve het internet Nou... dit was wel heel ego allemaal. Nou jullie. @Koetje, wat super dat alles weer oke was met de controlles! En dat je fritsje weer hebt zien duikelen, toppie!! Het is jammer dat je de bd verlagers nodig hebt, maar gelukkig werken ze wel! @Marije, ziet er super uit je behangetje!! Lekker dat je al begonnen bent, ik begrijp dat wel hoor En idd bijna naar Suriname, gaaaaaaaaaaaaaaaf!Klinkt idd wel heel aantrekkelijk, mee in je koffer @Leonizzie: goed dat je even voor jezelf hebt gekozen!! Soms is dat gewoon even nodig! @Chivay: jouw 20 wk echo schiet zeker op!! Spannend!! Succes met je ehbo-examen!! @Annette: ik baalde ook van de sneeuw hoor, blegghhhhh heb het echt gehad ermee. Morgen gaat de zon weer veel schijnen, helaas zit ik dan weer een dagje op kantoor. Maar ja..... hopelijk wordt het de hele week aardig. @Nicky: ja het is lastig als de relatie met je schoonouders niet lekker loopt. Hier loopt het sinds anderhalf jaar weer goed. We hebben een pauze gehad van dik 3 jaar waarin we elkaar niet zagen. Daarna is het goed uitgesproken en sinds die tijd gaat het goed. Hopelijk zal het bij jullie ook beter gaan! EN ik ben ook erg nieuwsschierig naar het bord! Wordt het een nijntje? @Elisa: was de chocolade lekker? ik hoop het! En dat je niet nog meer misselijk bent geworden. Ik kan me voorstellen dat je enorm van die misselijkheid baalt! @Dingentje: goed dat je nog een afsluitend gesprek hebt gehad bij de vk. Vervelend die hoge bloeddruk maar wel weer prettig dat tie stabiel blijft. Heerlijk dat je babytje zo eigenwijs was hihi, heeft idd veel ruimte. Straks zal het vast ook naar voren komen hoor, uiteindelijk stopt het met in de hoogte groeien En ik zou echt niet weten hoeveel het nu staat wbt jongens en meisjes. Als ik nog iemand heb overgeslagen.... sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyy. Grtz FemR
@ Irisnaomi, mooie buik. @ Marijeee, gaaf hoor dat behang. En echt knap dat je dat zelf kunt. @ Dingetje, oeeee dat is nog lang tot de 20 weken echo. Zolang zou ik het ook niet kunnen volhouden. Hopelijk kun je nog voor die tijd een afspraak maken. En uhm met 3-3, ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Misschien is het handig om er een topic van te maken op hyves? Of is dat wat overdreven @ Annette, alleen het kontje pas? Ik zou me niet kunnen beheersen hoor, bij mij was die kip zo op @ Elisa, wat shit dat je zo misselijk bent. Gelukkig heb je jezelf even getrakteerd op bloemen, word ik altijd lekker vrolijk van. @ Koetje, fijn dat alles goed was bij de gyn. En vertikken te slapen ' smiddags? Pff weet er alles van hier ook al maanden. Maarja ben het inmiddels gewend. @ Femr, leuk een draagdoek gescoord! Ik ben ook aan het zoeken, wil wel een rekbare. Lijkt me toch het fijnst. Hier eigenlijk geen nieuws. Heel de dag gewerkt en net lekker pizza gegeten. Nu even atwt kijken en dan lekker uitgebreid in bad.
@ laartje - Het is eigenlijk voor schandaal met die kip, ik ben de achterkant aan het opeten, zodat het aan de voorkant net lijkt alsof hij nog 'onaangebroken' is.... Je kan jezelf maar een beetje voor gek houden..haha!
Even snel een reactie op de vraag wat het voor geboortebord wordt.... Het wordt inderdaad een Nijntje zelfde Nijntje als op het geboortekaartje, ik zal van de week eens een foto maken.
Koetje ja gezellig he samen auto schoonmaken. doen we altijd we maken hem beide vies ik het meeste hahah. En fijn dat je weer heerlijk heb paardgereden. En balen van je oma zeg. Duimen voor jullie dat ze toch nog snel opknapt. fijn dat alles bij de gyn goed was en heerlijk datje de kleine weer even heb mogen bewonderen. Femr jee jij bent lekker druk geweest zeg. Maar zo zie je maar opgeruimd staat netjes haha. Chivay nee is niet fijn dat krabben haha alles is kapot aan 1 borst. Heb gelukkig zalf gekregen idd iets ontstoken. en je heb heerlijk geshopt lees ik heerlijk he. Wij gaan donderdag avond hier de stad in want woensdag weten wat het wordt nou dan ga ik lossss. Nicky maakte ook niet uit hoor dat ik nog slaperig was hah toen het bezoek kwam is een vriendin van me geweest waar ik al 15 jaar bevriend mee ben die weet wel hoe ik ben hah. En alles idd heerlijk uitgesopt. En hoop ook idd dat het niet eigenwijs is woensdag en laat zien wat het is. en jee niet goed voor je als je schoonouders er zijn dat je veel stress opbouwt En stress weer afbouwen bij het heerlijk knutselen geweest met het geboorte bord. Leonizzie is verstandig geweest om je ziek te melden en neem idd heel goed je rust. misschien verstandig om aan de vk of ha te vragen over de spray die je gehad heb. Irisnaomi fijn dat je het kindje heb zien schoppen en dat je dochterlief het hebben mogen voelen. Anette fijn dat je van het weekeind gerust heb en dat je krampen minder zijn dat houd dus idd in minder doen haha beeb is er niet mee eens. Marije oo geweldig die behang op de muur dat wordt echt een prachtkamertje. Dingetje we duimen voor je dat je bloeddruk zo beetje blijft. hahah en naar voren komt zo vanzelf wel misschien zo wel heel snel haha. en fijn dat je weer het hartje heb gehoord. zo ben weer bij nu even mij verhaaltje haha. Hier vandaag heerlijk rustig dagje gewerkt. Vanmiddag bij dokter geweest heb zalf antibiotica gekregen voor me borst hij is idd iets ontstoken had het wel goed schoongehouden zei die. Heb gelijk lactulosestroop gekregen voor me ontlasting heb al weer 4 dagen niet bah gedaan. dus zal wat worden haha als het eruit moet (sorry) haha.
Voor diegenen die voor een Nijntje kamer gaan, ik doe de inrichting weg van mijn zoontjes Nijntje kamer.. We kunnen altijd een leuk prijsje maken.
Leve de samenvattingen hier van sommige dames scheelt een hoop terug lezen. Helaas teveel gelezen weet niet meer wat bij wie hoort. Zag wel een mooi buikje voorbij komen. Hier vanmiddag met de klas (gr 6/7) weer even de baby bekeken zoals ze dat noemen op www.ikzwanger.com staan mooie kinderfoto's met cm's en grammen. Vinden ze helemaal geweldig. Komt de liniaal uit het vak en word de afm. opgezocht. De gewichten komen erbij en de baby word gewogen. Straks mijn eerste Yogales dankzij de Slankie actie ben benieuwd. Mocht nog met de gewone lessen meedoen. Als ik het wat vindt wil ik toch over op zwangerschapsyoga. Lijkt me leuker als de standaard pufclub.
He meiden bedankt voor de reacties over de neusspray. Heb besloten mij er niet te druk om te maken, het kwaad is toch al geschiedt zeg maar en volgende week een 20 weken echo. Wat ik zo lees stelt me wel gerust. Denk ook niet dat het enorme schade kan geven. Vind alleen wel dat wanneer er in de medische wereld zoveel verschillende meningen erover zijn, de apotheek je dit behoort te vertellen. Dat zij het niet als schadelijk zien, maar dat de meningen verdeeld zijn, zodat je zelf die keuze dan kan maken. Ik vind dat gewoon niet aan hun. Heb het hartje met de angelsound de afgelopen weken een paar keer gehoord en dat klonk allemaal prima. Dus ik maak mij gewoon niet druk! Elisa, wat sneu dat je je zo voelt. Goed dat je jezelf even verwend hebt. Hoop dat je je snel wat beter en vrolijker voelt. Annete08, hoop dat jij ook morgen een betere dag hebt. Moet wel lachen om jouw paaskip verhaal. Ik ben ook zo iemand. De achterkant eten omdat het dan niet zo opvalt.... Dingetje fijn dat de bloeddruk stabiel blijft. 5 weken is idd nog wel erg lang wachten zeg! Femr jij hebt een lekker productieve dag gehad! Ik heb ook heerlijk spinazie gegeten trouwens, goed voor de baby. Iltje fijn dat je iets hebt gekregen voor je borst enne succes op de pot later
Hey meiden... heb wat proberen terug te lezen.. maar.. jeetje.. jullie hebben weer lekker lopen kleppen zeg... Ik hou het dus maar ff kort..... we gaan zo naar de film.. @ Irisnaomi: mooi bolletje heb jij... grappig dat daar zo veel verschil tussen zit.. @ Nicky1983: balen dat je niet goed met je schoonouders kunt... ik hoop dat ze een beetje bij gaan trekken als die kleine er is.. @ Susan: veel plezier bij de joga.. @ Leonizzi: ppfff dan baal je wel als je dat hoort van die neusspray.. maar ik denk idd dat het geen kwaad kan.. toen ik helemaal dicht zat mocht ik die ook gebruiken van de huisarts.. @ Iltje: pfff.. zelfs al aan de antibiotica voor je borst.. dat is niet echt prettig... en dan zullen er dadelijk ook nog legoblokjes van achteren eruit komen... iiieeee.... succes... @ FemR: jij bent goed bezig geweest.. kinderkamers aan kant.. en nog voordelig op marktplaats geshopt... @ Annette: haha.. heb je nou zijn kontje helemaal opgesnoept.. haha... ach ja... snoep lekker verder zou ik zeggen.. af en toe mag dat.. Hier vandaag weer gewerkt.. had de bekkenband om gehad.. en voel me een stuk beter als normaal na het werk... moet wel zeggen dat ik bijna de hele middag vergadering heb gehad haha.. dus dat scheelt natuurlijk wel..
hoi meiden voel me niet echt beter. vrouwtje die yoga geeft, belde wnat ik had me afgemeld voor vanavond.. ga ook zo naar bed. heb met haar goed gesprek gehad. ze doet ook zwangerschapsyoga en ze heeft 3 kinderen op de wereld gezet. ze adviseerde me om met leidinggevende te praten om 2 van de 4 dagen rond 3 uur naar huis te gaan en dan te slapen. op woensdag ben ik al vrij, dus is al midden in de week. ik vind zwanger zijn gezonde ziekte, maar ja hoe ik me nu voel is nie thelemaal fijn. toen manlief thuis kwam ben ik gaan huilen en hij heeft ervoor gezorgd dat ik ben gaan slapen en is ie gaan koken.. ik mag niet klagen over hem! nu ga ik kopje thee drinken en naar bed! hoop dat eten binnen blijft, ben zooooooooo misselijk! leonizzie: goed dat je je er niet druk om maakt (neusspray). weet even niet meer wie het was, maar degene die haar hele huis heeft schoongemaakt.. wat een goede actie! slaap lekker en tot morgen liefs elisa
Ik heb neusspray van dr. Vogel! homeopatisch dus kan zeker geen kwaad! @dingetje: fijn dat je bloeddruk nu goed is! @irisnaomi: wow al gevoeld zelfs! wat leuk!! @koetje : fijn dat bij jou ook alles goed was bij de gyn! Wow Femr: lekker druk dagje heb je gehad zeg haha pfff en lekker geshopt zie ik! @Annette hahaha heb hard moeten lachen om je kip. is de voorkant ondertussen ook al op?? @ Iltje hopelijk gaat het snel beter met je borst! vervelend zeg auw @hier: weer megaverkouden pfff ging een week goed, maar nu ben ik weer super verkouden, word er zo moe van ik wil zooooooooooooooooooooooooonnnnnn wanneer gaan ze nou eens luisteren naar me Elisa hopelijk gaan ze akkoord op je werk, balen zeg dat je je nog zo slecht voelt
Val oh gelukkig ben ik niet de enige die loopt te kwakkelen. Ik dacht ook al: Alweer verkouden?! En heb ik dat niet dan is het wel futloos, hoofdpijn, of brandend maagzuur. Ik zou heel graag even 2 weken me gewoon fit willen voelen. Ook elke keer wanneer we plannen hebben voor het weekend om lekker puin te ruimen voor de babykamer enz, lig ik op apegapen op de bank....
Val, even een opmerking.. Als iets homeopatisch is wil dat niet per definitie zeggen dat je het wel mag gebruiken. Weet niet of je dat zo bedoelde maar dacht; zeg het even
Hahaha ja nou me darmen zijn lekker aan het opspelen dus dan weet je het wel wist niet dat dat spul snel werking zou hebben ik nouuu morgen of zo Ja helaas nu al antibiotica voor me borst maar dit kan geen kwaad schiet voor straks met borstvoeding geven. susan hoe was je yogales? Lauw bekkenband om scheelt idd een hele hoop Ik heb hem altijd wel mee naar me werk als ik toch een druk dagje heb ook met veel lopen doe ik hem om en het helpt echt scheelt een hoop. Elisa rot dat je je zo naar voelt. Hopen dat je snel opknapt en misschien dan even wat minder op je werk doen en zijn is wel verstandig. Ik ben degene die me huisje gesopt heb hahah. Had genoeg energie over haha. Val jeetje alweer zo verkouden balen zeg. Nou hopen dat het snel weg is en weg blijft. o heerlijk zo rustig avondje op de bank hangen na het eten even langs me pa geweest. Even eten gebracht meestal kook ik ook voor hem. Hij kookt niet zo vaak voor zijn eigen alleen als hij alleen is en nu was hij alleen dus dan kook ik voor hem dan weten we zeker dat hij goed eet. en voor de rest lekker niets gedaan zo wachten tot vriendlief er is en dan heerlijk me bedje in hopen dat ik vannacht beter slaap dan afgelopen 2 nachten door die rot jeuk moet wel zeggen heb al zalf gesmeerd na het douchen en de jeuk trekt lekker weg.