Augustus 2010 mama's - part 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door 4days, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Vertellen; ik heb het ook nog tegen bijna niemand gezegd hoor. De komende 2 weken een mooi moment uitzoeken om het onze ouders te vertellen. Op mijn werk wil ik het nog even stil houden, aangezien mijn contract nog verlengd moet worden (eindigd nu per 1 april), dus collega's en kennissen duurt nog even.

2. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Lana: dikke knuf!!

3. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Dingetje balen zeg van die aanvallen.
    En dat je ook aan die medicijnen moet oke liever niet voor de kleine maar als het voor beide beter is idd maar goed dat je ze inneem.
    En fijn dat je weer een mooie trein voorbij hoorde komen.
    Geniet er lekker van.
    Ik hoef vanaf mijn 1e afspraak ook pas 5 weken later terug te komen.
    schijnt meestal standaard te zijn.

Marije voor jij ook weer fijn het hartje gehoord te hebben weer wat een fijner gevoel.
    Moet helaas nog 2 weken wachten.
    o dat is dan indd spannend dat je al weet dat je in het ziekenhuis moet bevallen.
    Nou hopen dat je niet van die verschijnselen krijgt dat je dan gauw terug naar huis mag met de kleine uk.

Brendat.Gefeliciteerd met je goeie en mooie echo.
    En fijn dat je al zo snel een echo erachteraan kan.

En idd ik kan nu niet meer eigenwijs zijn ik sta er op om zo te gaan werken en meer doe ik ook niet heb deze afspraak gemaakt.
    Dus Baas moet er maar aan houden anders bel ik zelf nog maar even de arboarts.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

FemkeR Leuk om het aan de kinderen te vertellen, leuk dat ze er blij mee zijn.
    Hoe oud zijn ze?

Lana, wat naar voor je! Sterkte hoor.

SpruitNoordeloo kom je uit Tilburg dan? Nee de positiemode is hier al weer een aantal jaar'
    weg bij de H&M. Jammer he? Ik heb bij dochter wat broeken gekocht bij de Prenatal en ik
    had wat tunniekjes van Miss Etam. Verder droeg ik op het laatst veel gewone vesten, ze konden niet
    meer dicht, maar dat gaf niet. Ik kon ook heel lang me eigen kleding aan.
    Ik weet ook Nog Madre Bella op het Rosmolenplein, daar kom ik regelmatig langs, ziet er ook wel leuk
    uit. Badpak heb ik altijd mijn eigen badpak gedragen, ik heb gezwmmen tot week 35.

Koetje, ja heb ook zin in ons weekensje weg. Kan er nu nog niet zoveel over zeggen, maar morgen of woensdag
    wel :p

Heerlijk he luiwamessen? Ik

Carnaval: ik ga maandag naar het kindercarnaval met dochter. Verder sla ik dit jaar ober.
    En natuurlijk naar de optocht kijken, hier is de optocht altijd best groot.

Dingetje minder dat je aan de medicatie moet, maarja paniekaanvallen en hyperventileren is
    ook niets.

Marije, vervelend dat je aan de AD zit, maar inderdaad wel goed dat ze jullie kindje
    goed in de gaten willen houden.

Hier weten ook nog niet veel mensen het hoor, wel de ouders. Maar dat was omdat er met kerstmis
    gerookte zalm op het menu stond. Anders hadden we het ook pas volgende week verteld.
    We willen het na volgende week vertellen! Spannend, ik hop dat het snel maandag is, hoewel
    ik ook zin heb in het weekend.

Ik voel mjn buik nu als ik nies, kan me herinneren dat ik dat bij dochter ook had.
    Vanacht draaide ik me om en toen deed dat pijn in mijn buik. Was alleen zo duf
    dat ik niet precies weet wat ik nou deed.

5. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Buik voel ik ook bij niezen en omdraaien en in bed. Vooral in mijn liezen idd.
    Ook veel "groeipijnen" in mijn liezen en zijkant van de buik.

6. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Ik vind het wel lekker dat het zo rustig is! haha is het bijlezen tenminste nog te doen:D

@Femr: ooh wat leuk dat je kindjes zo leuk reageerden! hoe oud zijn ze ook weer??

@lana88: wat rot voor jullie meid! heel veel sterkte toegewenst!

@Iltje: fijn dat je het zo heb kunnen regelen met je werk! !

@Dingetje: balen dat je weer aan de medicatie moet meid, maar hopelijk voel je je dan wat beter!

@Marije : fijn dat alles goed was bij de vk!!

@Brendat: ook een mooie echo!joepie! en gelukkig voel je je wat beter

ooh ja niezen kan bij mij echt pijn doen! en doe het nogal veel op het moment:S
    nog 2 nachtjes slapen! dan mag ik weeer kijken!! whoehoe, alleen nou kan mijn vriend geen vrij krijgen:( Maar mijn beste vriendin wil graag mee

7. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Lana... Pff.. veel sterkte.. wat duurt het allemaal toch lang zeg.. Ik ga nog steeds duimen dat hij of zij vanzelf mag komen, en dat de currutage jullie bespaard kan blijven! Veel sterkte!

Ik heb er weer een bed, bank, hangdag van gemaakt..
    Elke keer als ik denk.. Hè! Het gaat wat beter, gaat het t volgende moment niet.... Nou ja..
    Als ik morgen weer zo brak wakker wordt gaat er toch maar een telefoontje richting de huisarts.. helaas...

Vandaag wel wat rond kunnen bellen...
    Dingen met de verzekering geregeld... Ben nu voor meer verzekerd, dus dat is wel handig dit jaar!
    Ook een afspraak gemaakt voor de 20wk echo... met 19w3d op vrijdag 12 maart :) ben erg benieuwd!

Volgende week donderdag naar onze uk luisteren.. ben erg benieuwd.. door het ziek zijn voel ik me nu namelijk niet echt zwanger.. ben wel weer toe aan wat bevestiging!

8. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hebben jullie ook al kraamzorg etc geregeld?
    Moet ik allemaal nog doen net als de Zorgverzekering. ZOu niet weten hoeveel kraamhulp oid. ik in mijn pakket heb.

Donderdag op mijn vrije morgen maar eens bekijken

9. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Nee kraamzorg heb ik nog niet geregeld, ik heb het standaard pakket en standaard aanvulling bij het CZ denk dat dat allemaal wel goed geregeld is hoor, was het bij de vorige ook.
    Ik ga dat na woensdag regelen!

Chivay: ken dat, denk je net oh vandaag voel ik me super, is het de volgende dag weer ***.
    Lekker op tijd je 20 weken echo! enne dat van die bevestiging snap ik ook heeeel goed!

10. marie78

marie78 Niet meer actief

Hoi Meiden,

Wij hebben vandaag onze tweede echo gehad. Alles zag er goed uit. De uitgerekende datum is een dag naar voren gegaan.
    Ik heb de kraamzorg al wel geregeld, de VK gaf aan omdat zo snel mogelijk te doen omdat in augustus een drukke tijd is voor de kraamzorg ivm vakantie.

Marijeee, ik zag dat je uit Middenmeer komt. Ik heb daar bijna mijn hele leven gewoond. Woon nu in Purmerend, zou voor het dorp niet meer terug willen. Wel voor mijn fam en beste vriendinnetje.

Iedereen weltrusten voor straks. Ik heb nog altijd veel last van vermoeidheid. Misselijkheid wordt wel minder. En die darmen...

11. yvie

yvie Lid

24 nov 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Hoi dames,
    Ik ben niet zo veel op de site te vinden en heb geen idee waar het allemaal over gaat. Zou wel willen hoor maar ben zoooo moe! Kan het na mijn werk niet meer opbrengen. Sorry dus dat ik geen reactie geef op jullie verhalen.

Had zelf wel een vraagje: Hoe verliep jullie eerste afspraak bij de verloskundige?
    Ik heb alleen een formulier ingevuld en wat vragen beantwoord. Ik had gedacht dat ze ook mijn bloeddruk zouden meten en lees in boekjes over inwendig onderzoek? Is dit achterhaald of alleen als daar aanleiding voor is?
    Mijn echo had ik al eerder in een echo praktijk... woensdag weer!

Waarmee smeren jullie je buik in? Ik heb nu Zwitsal mama buikbalsem maar wil wel iets vetters gaan gebruiken... iemand ervaring?

Vorige week met een doppler het hartje thuis gehoord, moest wel eerst 45 min. naar mijn darmen luisteren was nog erg zoeken. hahaha maar heel bijzonder!

Liefs

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

!ste bezoek aan de vk: heel; de lijst van aandoeningen/ziektes/problemen binnen de fam behandeld. Verder vragen over de zwangerschap. Bij mij is wel de bloeddruk opgemeten, ik moest wegen. Inwendig onderzoek niet hoor, ik heb er ook nooit van gehoord. Verder hebben we vooral over de bevalling van dochter zitten kletsen en over deze keer. Het is bij dochter uiteindelijk een ks geworden, dat heeft een aantal gevolgen voor deze. Ziekenhuis, inleiden, richtlijnen, etc.

13. yvie

yvie Lid

24 nov 2008
    78
    0
    0
    Friesland
    Ow, dus niet echt anders op bloeddruk en wegen na dan.

14. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Hey meiden!!

Loopoortje van mn zoon had hij vandaag niet, maar hou het toch even in de gaten.. dr kwam echt veeeeel uit, heel vreemd! Als hij het weer krijgt trek ik inderdaad aan de bel!

Kraamzorg heb ik al wel geregeld, ook omdat mij inderdaad verteld is dat augustus een drukke maand is ivm vakantie.

1e afspraak vk, veel kletsen, bloeddruk, wegen, even buik voelen, duurde 20 minutjes.

Hier voel ik me prima.. Lekker gewerkt, wel wat last van mn rug, maar dat is mn eigen schuld. Moet er echt beter op gaan letten dat ik niet elk kind meer optil enzo (werk op kinderdagverblijf).

Nou meiden, fijne avond!

15. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    @ koetje. ik werk ik Zutphen...

16. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een echte Brabo, maar Carnaval is niet aan mij besteed! ;)

17. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook. Schrok ik ook van. Ik had ook graag thuis willen bevallen. Mijn man, zusje en moeder zijn wel blij dat het in het ziekenhuis gebeurd, want als er iets is, is hulp dichtbij. Maar het is toch even wennen.

18. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Ja he SpruitN, ik wilde wel al in het ziekenhuis bevallen. Net als bij mn zoontje. Maar dat we 48 uur moeten blijven had ik niet verwacht. Vorige keer was ik 5 uur na mn bevalling al thuis, wel erg snel dat wel ;)

Intake VK was bij ons ook voornamelijk informatie en dan wel bloeddruk meten, maar thats it.
    Gister dan voor de 2e keer geweest en toen wel hartje geluisterd. En moet nu over 4 weken weer.

Even denken hoor, iemand zei in Middenmeer gewoond te hebben.. Arme jij ;) Snap dat je hier weg bent ja! Haha!
    Ik woon hier vanwege mijn vent en zijn bedrijf maar liever ga ik terug naar mn 'eigen' stadje; Alkmaar.

Yvie, ik smeer me helemaal niet in momenteel. Vergeet dat vaak haha! Heb wel die van zwitsal liggen trouwens.
    Je hebt van weleda ook speciaal voor zwschapbuikjes, misschien is dat wat?
    En anders gewoon eens vragen bij de drogist!

Nou wij gaan ons maar eens aankleden en ik ga wat nieuwe dingen voor in huis halen qua accesoires. Ik had nog steeds kerstballen in mn schaal liggen, hahaha! Schaam!

19. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Goedemorgen,

Heb wat vragen voorbij zien komen, kan alleen niet onthouden van wie het nou is dus geef mijn antwoorden maar gewoon.Hersens worden nu al week haha!

Babykamer kopen e.d. : Ik heb al wat dingen gekocht, kinderwagen/box/wipstoel. Ik ga deze maand voor het kamertje kijken. Vind het persoonlijk onzin om lang te wachten , bijv 20 weken, vind het nu leuk om te doen, dus waarom niet.

Buik smeren: Ik gebruik striemen creme van palmer`s , kost wel 12 euro maar dan heb je ook wat! Heb ook gehoord dat bio olie erg goed moet zijn.

Eerste afspraak VK: vragen beantwoord over familie/afwijkingen e.d. . Bloeddruk gemeten, formulieren meegekregen om bloed te prikken, zal zo even voor de uitslag bellen. Hartje met doppler geluisterd

Heb zelf het hartje ook gehoord thuis ( eergister geloof ik) , moest erg goed zoeken maar eindelijk gevonden, zo leuk.
    Heb een antwoord gekregen op mijn bm mond vraag. Het is bij iedereen verschillend. Bij de een is hij hard en gesloten en bij de ander zacht met een pleetje/opening. Thank god.

Volgens mij ben ik heel wat vergeten, maar sorry het is nog vroeg.

Liefs

20. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @spruitnoorderloo - Dan is het inderdaad maar beter om te vluchten... haha!

@lauw - Zal anders zijn ja, lekker feesten met een spaatje rood, maar kan me ook zonder biertje prima vermaken. Alleen heb natuurlijk wel een naar verschraald bier ruikende vent in bed elke nacht.... Ach ja.. komen we ook wel overheen!

@yvie - ook hier eerste bezoekje bij VK niet veel bijzonders. Gesprekje over ziektes in de familie, gezondheid, wel bloeddruk meten, uitleg over de verschillende testen die je kan doen bij het kindje.
    Denk dat ze volgende week wat 'meer' gaan doen, hartje luisteren, buik voelen?

Verder iedereen een hele fijne (koude) dag gewenst... :)

Deel Deze Pagina