Augustus 2010 mama's - part 2

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by 4days, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,328
    57
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Goedemorgen dames!

@yolanthe: och wat zielig dat je meisje niet meer naar de wc durfde te gaan. Gelukkig is het weer verholpen en durft ze nu wel weer.

@koetje: mooi dat het beter gaat met je oma. Ik hoop voor jullie dat ze nog heeeeeeeeeel lang in jullie midden mag zijn. Lauw en ik zwemmen idd alle twee op de donderdagavond bij het zelfde clubje J erg gezellig!

@elisa: fijn dat je nu minder werkt, hopen dat het snel beter gaat.

@leonizzie: tip: typen in een word bestand of in het kladblok van je pc J Ik heb ondertussen gereageerd op de vacature, nu maar hopen dat ik gebeld wordt J. Jeetje wat een gedoe bij je vriend op het werk zeg, en dan ook nog ziek gemeld staan terwijl je niet ziek bent! Fijn trouwens dat je er niet van in de stress raakt. Ik hoop voor jullie dat het bedrijfje een goede start heeft. Je moet het merendeel van de klanten toch hebben van mond op mond reclame. Wat voor bedrijfje is het precies?

@resusfactor: Zit net even te lezen op internet, wist even niet waarover het ging :(, maar nu weet ik ook waarom…. Ik heb een resuspositief dus heb gelukkig niks met spuitjes te maken. Dames die negatief hebben, succes met alles!

@chivay: haha, begint dat nu al met schoppen tegen papa? Heel veel succes en toch ook wel plezier met de 20 weken echo. Ik hoop dat alles goed is met de kleine. Wel balen dat je zo lang moet wachten vanmiddag, maar dan kom je hier maar even kletsen dat drukt de wachttijd even.

@brendat: balen dat Elin niet helemaal lekker in haar vel zat gister. Ik hoop dat het vandaag een stuk beter gaat.

@laartje: succes met de meeting op het werk. (wat was je er trouwens vroeg bij vanmorgen) Balen dat er misschien zoveel mensen uit moeten… Heerlijk trouwens dat je zo lekker hebt geslapen vannacht.

@cossy: het lijkt erop dat die kruimel van ons het niet echt prettig vindt als ik op mijn buik lig, ook niet altijd trouwens want ik ben ook een buikslaper en krijg gelukkig niet elke keer een duw.

@hier: gister heerlijk gezwommen. Ik merkte daarna wel dat ik eigenlijk iets teveel had gedaan, had bij het afdrogen meteen het maagzuur weer bovenin zitten :( Eenmaal thuis weer last van mijn bekken, een teken dat ik toch iets rustiger moet doen. Ook weer gezellig gekletst. Lauw, volgende week weer?? Vannacht trouwens heeeeeeeeerlijk geslapen :D :D :D Vandaag een lekker rustig dagje, geen verplichtingen :D Komende zondag naar een kinderkledingbeurs, ben benieuwd of ik wat neutrale dingen kan vinden. Over 1,5-2 weken lekker blauw of roze shoppen :D, kan bijna niet wachten!!

Dat was het wel weer zo’n beetje voor mij op het moment….
    Groetjes Nicole

2. Marijeee

Marijeee Bekend lid

May 17, 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Even chivay veel plezier wensen met de 20 wkn echo vandaag!!

Wij mogen morgen!!

Verder even geen puf om te reageren.. Slapeloze nachten breken me op.. Moe en belabberd..
    Lees nog dagelijks mee hoor, dus schrijf maar lekker door! :)

3. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,328
    57
    48
    Female
    Noord-Brabant
    @marijeee: balen dat je zo'n slechte nachten hebt. Ik hoop dat je snel wat beter kunt slapen. Succes en veel plezier morgen bij de 20 weken echo.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zo heel even tijd!

Dochter is 2 jaar en bijna 3 maanden.

De 20 weken echo`s al, moet nog een paar weken geduld hebben. Maar goed redden we ook wel weer. Ik ben wel heel benieuwd 7 april of alles goed is met friemel en of het een meisje is of toch niet.

Vanmorgen sliep dochter gelukkig tot 7 uur, dat is alweer een stuk beter.

Ga politieagentje spelen: dochter en oppasje maken er een troep van met een memoryspel!

5. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    #1925 Chivay, Mar 12, 2010
    Last edited: Mar 12, 2010
    Tjonk Tjonk Stuiter stuiter ;)
    Is het al half 5?

Kom zo ff goed bijlezen.. ga even Wie is de mol kijken ;)

Zie trouwens net dat Lynnami weer zwanger is!!! Wat leuk zeg!

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    @ chivay, succes strakjes....

@ Marijeee, jij ook veel succes morgen!

@ 20 wkn echo, ik moet gewoon nog tot 13 april wachten! Ben zo nieuwsgierig naar het geslacht!

@ Laartje88, succes vandaag op het werk! Hoop dat de roddels niet waar zijn....

@ brendat, hoe is het nu met je dochtertje?

@ leonizi, Wat een vervelende situatie! Weet uit ervaring dit soort dingen veel stress met zich mee brengen!

@ baarmoederhoogte, ik heb het idee dat mijn baarmoeder al zo hoog zit, namelijk al bij mijn navel! Bij mijn dochter was dat pas met een week of 20! herkennen jullie dit, is het normaal bij een tweede?

7. heb hier het gevoel ook dat het al voorbij de navel is want voel soms wat boven mijn navel wat schopjes met mijn eerste was alles veel later ..

Verder gata het hier wel redelijk alleen veel last van bandenpijn bij mijn liezen doet soms best zeer en met niezen ook pfff en nies nu best veel echt een overgevoelige neus tijdens de zwangerschap had ik bij iris ook dat ik steeds moest niezen ..
    verder ja gaat het volgens mij wel goed met de kleine dame hier trapt er op los hahah
    wel echt super om steeds te voelen gebruikte voorheen wel de angelsound maar sinds dat we de kleine voelen nu zo,n 2 weken nog maar 2 keer gebruikt

8. Hier 22 maart de 20 weken echo best spannend
    15 maart weer controle bij de vk

9. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Zo net even flink ingeslagen bij de Wibra: reserve boxkleed, fleecedeken, 2 badcapjes, mutsjes, slofjes, bandana's, spuugdoekjes, kledinghangers, molton en kaartjes. En een opblaasbaar babybadje van 79x51x33 cm lekker handig voor op de camping leek mij.

Wel vreemd want officieel gaat het pas maandag in de folder en bijna alles lag er nu al. Op wat kleertjes en een dekbed na.
    Dus dames ipv maandag morgen al naar de Wibra.
    Had een overvol mandje voor maar 25 euro!!

10. annette08

annette08 Bekend lid

Nov 23, 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ 20 weken echo's - Zo dames, we gaan hard hoor! De eerste 20 weken echo's al! Ben heel benieuwd en wens alle dames die een echo hebben heel erg veel plezier met het gluren naar de kleintjes!

@ Laartje - Hoe was het op je werk?

@ nicky - hoe is je vrije dagje?

@ tamar - geen ervaring, is mijn eerste, maar uit wat ik heb gelezen blijkt wel dat bij je 2e kindje alles veel eerder groeit, omdat het lichaam de zwangerschap herkent... Dus lijkt me niks geks..

@ mezelf - Had vanochtend toen ik wakker werd een prachtig keihard bolletje zitten, precies daar waar de afgelopen jaren een beetje een zompig zwembandje zat..hihi! Ben dolblij! Er zit een baby in!!!:)

11. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    De vk. zei dat bij mij de baby nog onder de navel zat (nog net)
    Op mijn zwkaart staat 2N.
    Maar eens googlen wat dat betekend

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Susan

Ik dacht me ter herinneren van toen bij dochter dat 2N staat voor 2 vingers onder de navel.
    Kan kloppen zoals je het zelf omschrijft.

13. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    EDLM: eerste dag van de laatste menstruatie reg/irreg: had je een (on) regelmatige menstruatiecyclus.
    A terme datum: datum waarop je bent uitgerekend.
    Met RR wordt de bloeddruk bedoeld.
    Oedeem betekent vocht vasthouden als er alb + staat, betekent dit dat er eiwit in de urine zit, red + geeft aan dat er suiker in de urine zit.
    Amenorroe betekent het aantal weken en dagen dat je zwanger bent.
    Hoogte fundus = hoogte van de baarmoeder, we meten dit vanaf vaste punten, het schaambot(S) en de navel(N) en het xyphoid(X) = puntje wat je onder aan je borstbeen voelt.
    Cm/symf. Geeft de hoogte van de baarmoeder in cm weer.
    Ligging: geeft aan hoe de baby ligt, vanaf 28 weken kan de verloskundige goed voelen hoe je baby in de baarmoeder ligt, daarvoor voelt ze vaak wel dat er een kind inzit, maar kan nog niet zeggen waar het hoofdje of de billetjes liggen. Dit wordt weergegeven als ball+( betekent ballotement). Later zal de verloskundige op de kaart aangeven of het hoofdje wel of niet is ingedaald. Je vindt dan de volgende afkortingen: C staat voor caput=hoofdje : (soms wordt de letter h gebruikt, van hoofdje)
    Cbbbi betekent Caput bewegelijk boven bekken ingang: hoofdje is nog niet ingedaald.
    Cbibi = hoofdje bewegelijk in bekken ingang:hoofdje is stukje ingedaald.
    Cvibi = caput vast in bekkeningang: hoofdje volledig ingedaald.
    CIF betekent Caput in Fundo m.a.w. het hoofdje ligt boven = stuitligging.
    Cort.: staat voor cortonen, geeft aan of het hartje gehoord is.

14. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Even snel gegoogled is vast nog wel ergens een betere uitleg

15. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Yolanthe klopt idd. 2 vingers onder de navel

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha dingen uit het verleden onthouden gaat me prima af, maar momenteel 8)!

17. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Zie net dat wij precies gelijk oplopen.

Gelukkig geen last van zwdementie oid.
    Eingelijk van het begin af aan helemaal nergens last van gehad.
    Zei van de week tegen mijn vriend als het de komende maanden zo blijft dan tekenen ik ervoor!
    (meteen afkloppen)

18. annette08

annette08 Bekend lid

Nov 23, 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ susan - Hier ook nergens last van! Hoera! Sta alleen sinds deze week helemaal onder de pukkels.....hmm... Voor iemand die nooit, ook in de pubertijd niet, last heeft van puistjes e.d. is dat even wennen..haha!
    Bij mij zat trouwens van de week (17wk6) de baarmoeder ook twee vingers onder de navel! Maar was dinsdag en heb zelf het idee dat ie alweer wat gegroeid is!

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ja zag het ook, maar dacht dat jij het allang wist, ga ik weer met mijn zwangerschapsdementie ;)
    20 weken echo hebben we ook valk na elkaar: ik 7 april om 16:15 en jij de 8ste `s morgens vroeg.

Behalve zwangerschapsvergeetachtigheid heb ik nergens last van. Bij dochter had ik er ook geen last van, maar deze keer wel (toch een jongen?). Verder dezelfde zwangerschap en hoop dat het zo blijft. (was met haar tot 40 weken fit,daarna was ik tonnetje rond en liep ik niet zo lekker meer). Wil alleen de bevalling niet zo nog eens, maar goed dat gebeurt ook niet.

20. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    In een van de babytijdschriften staat een week tot week kalender:
    Week 15: 11 cm 90 gram
    Week 16: 15 cm 120 gram
    Week 17: 18 cm 150 gram
    Week 18: 20 cm 200 gram
    Week 19: 22 cm 250 gram