Augustus 2010 mama's - part 3

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kiss87, May 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. katje81

katje81 Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    1,331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ongeveer 50-60

@FemR: jippie verlof ! Vraagje (is vast al eens eerder gesteld):
    Hoe oud zijn jouw drie kinderen? Aangezien dit de 4e op komst is, ga ik er vanuit dat je er al drie hebt :)?

@marije; gewoon doen hoor van je af schrijven, dat helpt soms al

@Hier een mannetje met koorts/verhoging. Vanmorgen uit z'n bed was het 38,9 en net na z'n poepluier nog even gecheckt en toen 38,6. Verder is hij best vrolijk, alleen iets aanhankelijker, maar hij speelt wel. Ook heeft hij wel wat gegeten, maar niet z'n hele boterham op (wat hij normaal wel doet). Straks maar even weer wat drinken aan bieden, want dat is toch het belangrijkste zo'n beetje met koorts.

Onrustig nachtje gehad, was veel wakker. Zit 's nachts de hele tijd te denken; wanneer zou het beginnen? Tja dan begint het natuurlijk niet ! Ach ik moet gewoon afwachten... Vind het wel heerlijk 'relaxted' nog zo met een kindje om je heen, maar ben toch ook wel nieuwsgierig...nou ja, wat ik eerder deze week al postte, dat geldt nog steeds

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ckialita, ik zeg niet (of die vrouw) dat alle jonge meiden niet om kunnen gaan pijn, maar ik denk wel degelijk dat dit op gaat voor sommige omdat ze er heel anders in staan en nog nog heel anders dingen kunnen beleven. Dat bedoelde die vrouw dat ze dit gedrag vaak zag bij jonge meiden.
    Ik heb in een tehuis voor pubermeiden gewerkt die door omstandigheden niet thuis konden wonen. Ook hier vele zwangerschappen gezien en ook bevallingen meegemaakt. Ook die eindigde in een keizersnee en ze lag zo te kermen.
    Ik denk dat het verschil kan zijn hoe je ermee bezig bent geweest en je hebt voorbereidt enz. Vaak zie je bij (jonge) meiden dat ze er niet altijd hele realitsche verwachtingen op na houden zowel over de bevalling als wanneer het kind geboren is. Dit maakt dan denk ik ook dat ze zo overweldigt kunnen worden door die pijn....

Verder zeg ik niks over hoe jij ermee om zal gaan.

Marije wat vervelend dat je zo opziet tegen de bevalling en zo piekert dat je niet kan slapen.
    Misschien heb ik iets gemist hoor, maar tegen welk gedeelte zie je precies op? Zoals Spruit, het niet weten wanneer het begint enz? Of tegen het hele gebeuren op zich?
    Ik denk wel dat wat Yolanthe zegt waar is. Door in te leiden op een moment die niet is gekozen door de baby kan je ook een nare bevalling/ervaring krijgen.
    Ik ben ook even vergeten waarom ervoor wordt gekozen om jou in te leiden? Was jij nou niet van de week bezig met allemaal middeltjes om het juist opgang te brengen?'
    Ik hoop dat het gesprek met de gyn, je wat gerust kan stellen. Dit is ook niet fijn.

Katje ik ken het gevoel helemaal.... haha! Fijn dat je zoontje ondanks de koorts toch nog lekker weat speelt. Lekker rustig dagje dan maar met hem inplannen.

Ben zowel gisteravond als vannochtend eens flink van bil gegaan met vriendlief. De laatste tijd deden we het toch wel stukken minder, gewoon allebei minder behoefte en in bed heb je het toch vaak over die kleine frummel in die buik waar je niet om heen kan en dat vind ik geen turn on., maar ineens was daar de vlam haha!
    Misschien dat ik dat wel vaker ga doen deze week :)
    Hoe zit het met anderen en hun sexleven eigenlijk momenteel? (als je daar over wilt vertellen natuurlijk)

3. val

val Bekend lid

May 16, 2007
    963
    0
    0
    wahaha Leonizzie: moet wel lachen om je:) Hier is het ook wat minder hoor, ben al blij als ik lekker kan liggen in bed, laat staan echt sex. we doen wel andere dingen zeg maar...

Marije: vervelend dat je je zo voelt, aangeven bij de vk hoor!

Inleiden heb ik ook geen prettige verhalen over gehoord, schijnt keren zo erg te zijn als dathet spontaan begint

Hoe gaat het met Kiss?????:D

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Val ja dat had ik nou ook wanneer ik in bed lag was ik gewoon blij dat ik lag haha.

Kiss, tja hoop dat ze zich straks even komt melden.... of niet....

5. @ Yolanthe, nee daar heb je ook gelijk in! Maar voelt gewoon fijn om vanaf het begin in het ziekenhuis te zijn (vind ik dan).
    Vorige keer pas na 48 uur weeen naar het ziekenhuis en heb toen nog 4 uur op de ruggeprik moeten wachten.

@ Dingetje, ik wil hier ook weer een ruggeprik. Heb het vorige keer gehad en het gaf echt rust indd. Vindt er ook niks op tegen om pijnstiller te vragen! (heb hier wel een lage pijngrens)
    Echt fijn dat je bevalling zo goed is gegaan!

@ Katje, ahhh wat zielig een ziek kindje. Hopelijk knapt hij snel op.

@ Leonizzie, hihi moest ff om jou stukje lachen. Hier ook een stuk minder maar deze week kreeg ik wel die voorweeën nadat we het gezellig hebben gehad. Dus wie weet helpt het bij andere om de bevalling op gang te krijgen.

@ Kiss, waar ben je :D?

Hebben net het koopcontract voor de auto getekend en mogen hem 26 juli (of was het nou 28 haha) ophalen.
    Moeten eigenlijk boodschappen doen maar ik heb geen zin dus even kijken of we gaan.

Het begint hier nu trouwens net te regenen. Het koelt wel heerlijk af binnen.

6. elisa83

elisa83 Bekend lid

Feb 15, 2009
    773
    0
    0
    lauw: had maar 1 slaappil gekregen. vannacht weer beroerd geslapen, mar ja gister overdag aantal uren geslapen, nog eventjjes...

40 graden: ik weet niet meer wie het zei, maar op buienradar & zoover.nl zie ik het niet hoor...

buddy nieuws: ckialita, je mag me s nachts smsen hoor, maar zet het er dan niet op! dat doe ik zodra ik wakker ben!!!

weer: steeds buien hier, nou ja.. kan toch niet naar buiten maar ja, liever beetje zonnetje!

marije: ik herken het niet, maar ik zal het als ik jou was maandag met vk bespreken!!

kraamkliniek: ik heb het opgenomen en denk dat ik het morgen eens ga kijken en als het me niet bevalt, dan zet ik het uit!

leonizzie: haha! wie weet komt de bevalling nu sneler (heb ik weleens horen zeggen)

kaartjes: uhhh hier iets meer.. zitten nu op 123.. waarvan 20 naar mijn werk. zijn mensen allemaal buiten de deur en weinig op kantoor.

hier: niet echt geweldig geslapen, maa rja gister overdag natuurlijk al tijdje geslapen. ben onwijs verkouden, met AB komt alles los geloof ik...
    gister kleertjes in kast van babykamer gelegd en lekker gerommeld, gekookt en toen ingestort! manlief deed 1 ding verkeerd en daar ging ik.. compleet over mijn toeren, dusss dat ga ik proberen niet meer te doen!
    als ik dan bezig ben met dingen, heb ik niet in de gaten dat ik erg moe ben, maar dan ineens!! herkennen jullie dit?

7. elisa83

elisa83 Bekend lid

Feb 15, 2009
    773
    0
    0
    laartje: gefeliciteerd met de nieuwe auto!!! wat leuk! even checken wanneer je m nu op mag halen.

katje: beterschap met je zoontje!

8. Susan27

Susan27 VIP lid

Jan 14, 2009
    8,419
    0
    0
    Bah had mijn was buiten hangen komt me daar toch een plensbui aanzetten.
    Na de bui alles maar afgehaald en in de droger gedaan.
    Waren gelukkig alleen maar badhandoeken anders kon ik weer opnieuw wassen.

Straks lekker shoppen bij de Prenatal: traphekje (nu meer voor de kat dan voor de kleine), wipstoeltje, en toch maar wat roze kleertjes. Had tot nu toe alelen maar wit, grijs en twee blauwe dingen. Wil nu toch ook wel wat roze hebben.

Ga lekker hamburgertje bakken en dan naar de Prenatal.
    Fijne dag dames

9. Smokey

Smokey Fanatiek lid

Jan 6, 2009
    1,846
    0
    0
    Hey meiden,

@Katje zielig mannetje met koorts, gelukkig eet en drinkt hij wel goed,er zijn volgens mijn veel zieken de laatste tijd weer.

@kaartjes hier ook ongeveer 50-60 stuks

@Leonnizie hahah:D geweldig hoe je dit omschrijft, hier staat "het" ook op een erg laag pitje, wij doen andere dingen wel maar niet zo vaak meer hoor, vaak op bed echt geen zin meer aan. Maar laatst toen het zo warm was in het zwembad in de tuin:), helemaal geweldig geen zware dikke buik lekker gewichtloos;)

@val inderdaad een goeie we hebben nog niks van kiss gehoord, spannend.

@laartje hier ook elke keer buien, oh dat duurt niet lang meer altijd fijn een nieuwe auto.

@elisa wat balen dat je slecht slaapt, probeer anders toch te gaan liggen betijds ook al ben je nog niet zo moe al is het maar een uurtje op de bank even tv kijken dan rust je toch uit.

@bevalling ben er niet echt bang voor weet ook niet wat ik moet verwachten is de 1e, maar ik zie het allemaal wel ben er klaar voor, nou ja vanaf 37 weken dan:) Het zal heus pijn gaan doen maar ja dat zie ik dan wel, en programma's over bevallingen kijk ik bewust niet omdat ik er nu nog zo positief voor sta en dat wil ik graag zo houden!
    Ik ben inmiddels wel reuze benieuwd naar de kleine!

10. Smokey

Smokey Fanatiek lid

Jan 6, 2009
    1,846
    0
    0
    @susan hamburgertje bakken nu al haha moet er niet aan denken:D Lekker shoppen bij Prenetal altijd leuk, onze katten springen denk ik gewoon over het traphekje heen doet die van jou dat niet?

Weet iemand dat trouwens de spulletjes vlaggetjes en versiersels voor in huis als het net geboren is moet je die van te voren kopen, Of is het zo dat iemand anders dat versiert voor je??? Misschien een stomme vraag maar weet het echt niet.

11. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    Goeiemorguh allemaal..
    Geen spannend buddynieuws nog? :)
    Grappig hoe we daar allemaal steeds meer naar toe leven...
    Meerdere rommelaars, meerdere die er klaar voor zijn ;) en natuurlijk ook al meerdere boven de 37wk!

@ Marijee... Wat goed dat je hier iig je verhaal doet... Hier gewoon van je afschrijven als je dat prettig vind! En zou idd weer in gesprek gaan met je vk!

@ Katje... Oei koorts.. Hopelijk zakt het snel.. wel fijn dat hij zich iig niet heel beroerd voelt!

@ Leonizzie... hahaha... geweldig, ben meteen wakker van je bericht.. Hier is t op dat gebied ook kalmpjes... De durf was hier een beetje weg na de bloeding ;) Maar ach.. dat gestuntel heeft ook wel wat...

@ Laartje.. haha.. kom je t weekend wel door zonder boodschappen?

@ Elisa... dat herken ik enorm... als ik bezig ben voel ik het niet, maar kan daarna geen vinger meer bewegen...

Zo...
    Vandaag vieren mijn schoonouders samen hun 60ste verjaardag.. ws een van de laatste keren voor de bevalling dat we ons volop in familiegedruis gaan begeven... Best raar idee om sommige mensen niet meer te zien totdat we papa en mama zijn ;)
    (Mijn ouders bv zien we ws niet meer... heeeeel raar idee)

12. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    @ smokey.... Hier wel iets van slingers in huis... paar ballonnen... zaten bij het pakket van de 9maandenbeurs..
    Maar of we ook alles ophangen? Ik zie t wel :)

13. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    Hi hi!

Hmmm nou ben ik alle namen bij de verhalen weer vergeten...gaat echt lekker met me...:$

Nou ja...iemand had een nieuwe auto gekocht! Leuk hoor! Balen he dat je dan zo lang moet wachten voor je hem echt hebt...

Enne...'het' ... moet je eerlijk zeggen dat de behoefte er niet echt is hier... op de een of andere manier voelt het gek. Als ik in bed ga liggen wordt de baby heel druk en dan voelt het raar om de knop iom te zetten , de baby de negeren (wat helemaal niet lukt trouwens) en een beetje sexy te gaan liggen doen met die dikke buik! Maar ach, zijn andere dingen die je kan doen he!

Hier echt een rot nacht gehad...voelde me super beroerd..alsof ik voedselvergiftiging had...blegh heb de halve nacht op het toilet doorgebracht, toen maar lekker gaan douchen en toen even in slaap gevallen en toen werd ik wakker van een super felle pijn in mn linker zij...alsof iemand er een mes in stak (nooit meegemaakt maar dat stel ik me dan maar zo voor!;)) Hield een kwartier aan ofzo en trok toen weer langzaam weg....toen kwam het weer een klein beetje terug maar zakte ook weer snel af...iemand enig idee wat dat nou weer was??!!!

Nou ja, had vannacht dus niet geslapen dus lig nu nog lekker in mn bed! Hoef vandaag bijna niets te doen...paar boodschappen en de was!

xxx

14. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    *meld met BIB*

Woow wat een nacht!
    Van 00.00 uur tot 4.00 uur (voor)weeën gehad, kwamen eerst om de 8 min toen opt laatst zelfs om de 3-4 minuten:$...
    Maar die 4 uur lang kon ik ze makkelijk hebben, ze waren wel pijnlijk, maar niet zo erg dat ik een andere houding aan moest nemen, of ze weg moest puffen.. Ik wilde manlief pas wakker maken en de vk als ze echt pijnlijk zouden worden.
    Tegen 4.00 uur toch maar naar bed gegaan, en toen in slaap gevallen. Vanmorgen was natuurlijk alles voorbij.

Net om 11.00 uur toch weer een rommelende buik, steekjes en af en toe een pijnlijke harde buik.

Dames, het zal toch niet echt vanacht gebeuren, dat ik mijn kindje écht 18 juli krijg? (dat wat ik voorspeld had?!:$)

Ik vond het afgelopen nacht echt ontzettend spannend... Heb zelfs lekker fris gedoucht tussen de weeën door, en mn vluchttas nog eens opnieuw ingepakt. Laatste wasje gedraaid (zodat de kraamzorg niet direct in een bende zou komen in het washok)... Maar helaas is het afgezakt.

Spannend he?!

Ga zo even lekker een paar uur slapen, want ben echt heel erg moe! (was er om 8.00 uur ook alweer uit)

Liefs kiss

15. Ckialita

Ckialita Bekend lid

Jan 28, 2009
    993
    0
    0
    @luannie: mooi, dan weet ik dat ook weer :p En jij wilt dus 's nachts ge sm(s)t worden? :$;)

@laartje: lekker bezig vandaag. geniet van Aiden en doe je best met opruimen ;)

@marije: ook nog laat wakker... Ik ken wel de spanning van niet weten wat me te wachten staat, alleen ik kan het vrij goed van me afzetten gelukkig. Ik kan me heel erg voorstellen dat je de zekerheid wilt hebben wanneer er in ieder geval iets gaat gebeuren... Ik hoop dat je er goed over kunt praten met de vk en gyn.

@spruit: als je makkelijk huilt is chanteren erg makkelijk zeker ;) Fijn dat jij er ook goed over kunt praten. Ik kijk dat programma ook maar niet, ik heb nu nog enigszins het gevoel dat ik de bevalling wel aan kan...

@yolanthe: mooi dat je 's nachts weer lekker slaapt, heb je vast ook nodig dan. En lekker dutten is niks mis mee, nu mag het. Als je het doet zonder dat je een goede reden hebt, ben je vreemd ;)

@katje: ahhh, jayden ziek. Ik hoop dat hij snel weer beter wordt dan.

@leonizzie: ik vatte het ook niet echt persoonlijk op hoor :) Maar ik vind het altijd zo grappig dat er vanalles gezegd wordt over "jonge" meiden, en dat ik me dan ineens zo oud voel, als 22 jarige. Ik kan me dat namelijk helemaal niet voorstellen, maar ook niet van mezelf van 5 jaar geleden.
    Gezellige nacht hadden jullie dan ;) Wij hebben soms dat er druk van de ketel moet, maar verder niet

@ruggeprik: Ik beval als het goed is thuis, en heb nu het idee dat ik helemaal geen behoefte heb aan pijnstilling. Ik voel het liefst wat mijn lijf doet. Met menstruatiepijn vind ik het ook vreselijk om iets in te nemen, en na mijn operatie jaren geleden, toen de morfine eraf was, vond ik het ook vreselijk om pijnstilling te nemen. Het was dat ik anders niet kon zitten...

@elisa: Voor mij hetzelfde over smsen, lijkt me een goed plan. Fijn dat alles loskomt, lijkt nu wel lastig, maar dan kan het niet meer gaan ontsteken.

@susan: veel plezier

@smokey: wij hebben helemaal niks in huis, maar weten ook niet of het blauw of roze moet, dus ja... Het is zo gehaald, denk ik maar

@chivay: ik ken dat, mijn schoonouders zijn nog een week op vakantie, dan kan het gebeurd zijn. Mijn ouders komen aanstaand weekend langs, en daarna weet ik niet wanneer ik ze weer zie. Mijn zwager zie ik helemaal niet meer voor die tijd, woont te ver weg en kan niet zomaar even langs komen. En de rest van de families zien we sowieso erg weinig, dus das ook gek. Veel vrienden zijn op vakantie, dus die zien we misschien ook pas op kraambezoek.

@anna: om te reageren heb ik ook een extra pagina nodig, anders ben ik ook alles weer vergeten hoor, heel normaal ;) En die pijn, misschien oefenweeen? Heb gehoord dat je je daardoor ook grieperig kan voelen

@kiss: je maakte ons al ongerust :D Slaap lekker, en het klinkt inderdaad dat het niet al te lang meer duurt (hooguit 4 weken?:p)

Hier wel lekker geslapen, alleen ben ik aan het trainen voor maar half slaapbare nachten geloof ik... Zolang ik me goed voel, vind ik het best. De tweede was staat te draaien, ik heb al twee wassen opgevouwen, en ben lekker aan het lezen. Vanmiddag gaan we het bed bevalling-proof opmaken, dan hoeven we het matras niet weg te gooien ;) En verder kaartjes maken, bedacht nog wat mensen, dus zit nu over de 60...

16. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    @Kiss; Je maakt het wel spannend, hoop niet dat dit dagen aanhoud, lijkt mij ook niks....Nou ga voor je duimen dat je kleintje de 17e komt...uhh de 18e bedoel ik...

@Kaartje; Hier 60 kaartjes inmiddels geschreven met een babyzegel erop.
    @Versiering; Hier zo`n blauwe ooievaar voor op het raam....

Heb wel alles gelezen en zie dat er sommige lekker niks gaan doen en andere winkelen, hamburgers eten, wassen en naar de prenatal. Iedereen veel plezier vandaag.

Ik ga vanavond heerlijk uit eten en een filmpje huren. Tot vanavond ( moet nu natuurlijk telkens checken of er buddy nieuws is)

Liefs

17. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    Ohh Kiss wat maak je het spannend!!!
    maar misschien een domme vraag maar hoe voelen (voor) weeën??

18. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    @Ckialita: hahaha :D

19. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    Ohhhhhh Kiss :) wat maak je het spannend zeg!!
    Ik ga heel hard voor je duimen dat de volgende ronde DE ronde is! Net meteen je stukje voorgelezen aan mijn vriend.. ;) Kan ie zich er wat bij voorstellen haha..

@ Anna... Komt vanzelf de namen leren kennen ;) Al een paar verhalen & namen bij elkaar? of nog niets???
    En jou mannetje nog lekker even laten zitten hoor!! Hopelijk slaap je vanacht beter!

@ Kapedi... Lekker uit eten! Wat voorn restaurantje??

@ Ckialita... ;) Bevalproof bed haha... ik heb wel een klein zeiltje liggen.. maar denk dat ik morgen ook even een matrasbeschermer te voorschijn haal voor de zekerheid! Hier allergiehoezen, zou toch zonde zijn als die straks vies zijn..
    Enne.. idd heel raar idee om bepaalde mensen niet meer te zien..

26 juli vertrekken mijn broer en schoonzus voor 2 weken op vakantie naar Florida... Was al geboekt..

20. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

Dec 3, 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Non-existant :p

Moet er ook even niet aan denken...

Share This Page