Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kiss, wat maak je het spannend! Krijg ik nog een cadeautje van je? :D

2. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    @Leonizzi; hier gebeurt heel weinig. Lig er vaak eerder in en slaap dan al en behoefte is beneden vriespunt (bij mij).

@Laartje; spannend hoor, een gloednieuwe auto dus? Of een occassion?

@buddys; ik heb een buddy van buiten de augustus 2010 mama's, die inmiddels gewoon weer werkt en het wel zal posten hoor! Maar niet midden in de nacht ga ik smsen.

@ziek kindje thuis; thnx voor de beterschapswensen ! Hij zit nu lekker Nijntje dvd te kijken, normaal kijkt hij 1 of 2 filmpjes, vandaag mag hij wat meer kijken, want hij is écht niet lekker.

@versiersels; ik kan het niet van te voren kopen, wij weten niet wat het geslacht is. Wel heb ik een setje roze en een setje blauw gehad van iemand toen die wist dat ik zwanger was. Verder hebben we nog de slingers van Jayden. Dat heb ik wel klaarliggen in de babykamer. De rest komt wel in de eerste dagen na de geboorte. Als je al weet wat het wordt, kun je natuurlijk wat in huis halen alvast.

@chivay; weten je ouders ook dat ze je niet zien tot de geboorte van hun kleinkind? heeft te maken met het feit dat je de bevallingsdatum al weet?

@kiss; je maakt het wel spannend zeg ! Wel frustrerend dat het 's ochtends weer weg was gezakt????

@hier; manlief is naar een verjaardag toe in Amsterdam, hopelijk geen gerommel dus vanavond als ik alleen thuis ben. Jayden ligt in bed, die gaf zelf ook al aan naar bed te willen, dat zegt al genoeg als hij zelf ook wil :)

Verder ben ik hier één grote emo-kermis. Teneergeslagen, vrolijk, sjacho, janken om niks...alles door elkaar. Heel irritant ! Ga zo maar even tv hangen of ook naar bed... kijk wel even...Fijne avond

3. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Bij Tes had ik voor allebei slingers in huis gehaald. Voor een meisje hebben we dus zelf gebruikt en het jongensspul heeft mijn zus uiteindelijk gebruikt. Nu koop ik gewoon weer voor allebei, vind het wel handig om alvast te hebben (ook omdat ik nogal kieskeurig ben en niet weet of een ander wel 'mooie' slingers zal kopen;), ik lag bij Tes namelijk 5 dagen in het ziekenhuis).

5. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    even ego:

Voel me de hele dag al niet lekker. Keelpijn, koortsig en emotioneel. De hele middag in bed gelegen en zeker 3 uur geslapen.

Mijn schoonouders net gebeld over koffie drinken morgen. Mijn schoonmoeder deed een beetje raar/afstandelijk aan de telefoon. Waarschijnlijk omdat ze per ongeluk via de kapster (mijn aangetrouwde nicht) er achter was gekomen dat wij de kleine wilden dopen. Haar man wordt namelijk peetoom. Ik was het totaal vergeten te vertellen, dacht dat ze het al wisten.

Mijn schoonouders zijn niet kerkelijk, mijn schoonmoeder is niks, mijn schoonvader is van huis uit wel Nederlands Hervormd maar is al letterlijk een halve eeuw niet in de kerk geweest! Dachten meteen dat mijn man zich ging bekeren en ook ging laten dopen (ik ben RK, niet echt praktiserend, wel gelovig).... beetje antieke opvattingen hielden ze er op na. Als je nooit naar de kerk gaat moet je al helemaal geen mening hebben over een ander soort kerk denk ik dan, zeker als er een halve eeuw sinds je laatste kerkbezoek zit.

Wij gaan dopen omdat ik het een mooi ritueel vind. Daarbij wil ik het in onze "familiekerk" laten doen, waar mijn opa koster was en mijn oom nu. Bijna de hele familie is daar getrouwd en gedoopt en mijn vader is vanuit die kerk begraven.

So wie so erger ik me af en toe aan mijn schoonvader. Die man is echt stil blijven staan in de vorige eeuw!

Zo, klaar met klagen....

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    *Breekt even in*

Hallo alle dames!

Ik wil jullie even heel veel succes wensen met de laatste loodjes en de aankomende bevalling! Het is niet niks hoogzwanger in de zomer.

Liefs,
    een augustus 2009 mamma

*breekt weer uit*

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Jullie meiden zijn weer aardig aan de klets geweest vandaag, nou ik ga een poging doen....

Laartje gefeliciteerd met de nieuwe auto! Valt nog mee eind juli toch? Al rijd je er het liefste meteen in weg.

Elisa wat vervelend dat je nog steeds wat aan het kwakkelen bent. Dapper dat je dan nog zoveel doet. Ik herken het wel hoor, het bezig zijn en dan eigenlijk niet door hebben dat je over je grens gaat. Heb ook al een paar keer gehad dat mijn vriend dan net het verkeerde zegt of doet en ik dan heel hard begin te huilen. Zo gek!

Susan en geslaagd met wat roze dingetjes?

Smokey, klinkt heerlijk; in het zwembad :)
    Over spulletjes, ik heb een roze slinger gehaald die ik wel leuk vind. Verder heb ik met mijn vriend balonnen uitgekozen zilver en roze in de winkel, maar die moet hij toch pas halen wanneer het geboren is. Wij willen er namelijk helium in. Wij wonen aan het water dus ik vind het leuk om aan deze aan weerszijden van het hek te binden die naar de stijger leidt. En misschien een paar binnen. Verder weet ik dat mijn moeder iets gemaakt heeft voor op de deur. Je ziet vaak dat ouders of zussen wel iets doen, maar dat hoeft dus niet.

Anna, ik snap het gevoel hoor. Daarom stond het bij ons ook op een wat laag pitje, met dat gefriemel in je buik.
    Wat een rare nacht heb jij gehad. Je hoort wel vaker dat vrouwen eerst misselijk worden en moeten overgeven voordat de bevalling begint. Is het nu weer helemaal rustig?

Kiss, ooohhhhh wat spannend! Ik leef helemaal mee haha. Ik duim dat het morgen gaat gebeuren. Zou toch een mooi verhaal zijn als je het zo voorspeld hebt.

Ckialita, gelukkig dat je het niet persoonlijk ziet. Gaat niet alleen om jonge mensen denk ik, heeft te maken met meerdere factoren als karakter, ervaring enz.
    Dus slapen wordt wat minder nu? Bed bevallingproof maken, is het echt zo dat je matras verpest wordt door dat beetje water? Ze zeggen toch altijd dat het doorzichtig is en een beetje zoetig ruikt maar verder niet toch? Ik ben gewoon te lui om een matje onder mijn lakens te leggen haha!

Spruitnoordeloo hihi leuke reactie, non existance!
    Enne je mag best een beetje klagen hoor, wij begrijpen dat hier allemaal heel erg goed! En ik vind het een heel mooi idee dat jullie willen dopen in die kerk. Ik ben niet gelovig maar dit klinkt heel speciaal.

Kapedie, kan me het wel voorstellen dat je het dan even niet ziet zitten en het fijn is dat het niet meer `moet`.
    Wij zijn 2 jaar bezig geweest en gelukkig was ons sexleven goed en voelde het niet alsof we ook steeds moesten wanneer de gyn het zei, maar toen ik eenmaal zwanger was, waren we dus heel voorzichtig in het begin.
    Daarna kwam natuurlijk de gebruikelijke moeheid en voor je het weet doe je het amper meer... We hebben ook wel wat anders aan ons hoofd en in onze buik.

Nicky goed bezig geweest. Veel plezier morgen.

Femr, wat lief dat jij nog wel aan het werk ging voor je mannetje, zelfs dat wilde ik een tijdje niet opbrengen voor hem haha. Als er dan iets gebeurde, wil ik dat hij ook een aandeel levert haha. Maar hij komt niet echt iets tekort verder hoor.

Lauw, dank je wel. en wat fijn dat die klussen gedaan zijn zeg. Kan echt een last van je schouders zijn he?

Koetje fijn dat je weer terug bent! Klinkt mij vermoeiend in de oren haha. Vandaag zijn jullie dus ook weer druk geweest zeg. Wel fijn dat je dan echt kan beginnen.

Katje, emotioneel flexibel ben je dus. Hoop dat je de avond een beetje fijn bent doorgekomen.

Dingetje, wat goed dat je al een augustus mama hyves hebt aangemaakt!

Boefjesmama, dank je wel!

Ik heb een lekker dagje gehad, had mezelf ook verplicht dat ik vandaag niks moest. Ben rond 08.45 opgestaan en daarna de hele ochtend getut met benen harsen, scrubben, maskertje uitgebreid in bad. Toen was het alweer lunchtijd en geloof het of niet, maar toen was ik zoo moe dat ik gewoon weer een uurtje ben gaan slapen. Niet te geloven toch?
    Ben trouwens wel jaloers op de meiden die maar 2 keer ´s nachts eruit hoeven om te plassen, ik ga dus echt wel een dikke 5 keer!

En de sex heeft tot nu toe nog niet geleid tot iets van voorwerk ofzo, dus ik denk dat ze het daar nog naar haar zin heeft. Nou morgen weer proberen (mannetje is een nachtje vissen, maar kan wel binnen 10 min. thuis zijn hoor).
    Voor het geval het dus nog wel heel lang gaat duren, heb ik net allemaal foto´s besteld om af te drukken. Dit wilden we al heel lang doen, voor in een fotoboek, maar ook om eens wat gezellige fotolijstjes neer te zetten en op te hangen, maar dit vergeten we dus altijd. Mooi klusje voor nu.

Fijne avond iedereen enne Kiss zet hem op he! ;)

8. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    @Nicky; lekker opgeschoten dus vandaag!
    @Fem; Oh ik dacht dat je op de website van de aug mama’s op 17 aug stond vandaar J
    Lekker gegeten?
    @Anna; lekker zo’n dagje J hoop dat je vannacht beter slaapt!!
    @Lauw; ookal 37 weken!! Spannend!
    Lekker dat de tuin op orde is!
    @Irisnaomi; ik heb ook de hele tijd last van die krampen! Jij een idee wat het is?
    @Koetje; fijn dat het een leuke vakantie was! Ookal is thuiskomen ook altijd heerlijk!
    Beetje uitgerust ook?
    @Boefjesmama; hahah lief van je!!

9. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Hoi hoi!!
    Wilde Kiss even een hele fijne en misschien wel een hele bijzondere nacht toewensen!! Zet 'm op meis!! Wie weet zet het nu wel door!

Natuurlijk hoop ik dat de rest van onze groep een fijne ontspannende nacht tegemoet gaan waarin we allemaal lekker slapen en niet zo veel wakker liggen!

Morgen kletsen we weer verder!!

10. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    @leonizzie: ik dacht ook dat vruchtwater niet veel kwaad kon, maar ik heb nu al van een paar mensen gehoord dat je anders je matras weg kunt gooien... Aangezien wij een matras hebben met een maat die niet meer gemaakt wordt (van minstens 25 jaar geleden), is het noodzakelijk dat hij te gebruiken blijft. Ik neem dus liever geen risico ;)
    @ de rest: slaap lekker en tot morgen!

11. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ kapedi, nee ik hoop ook niet dat dit nog dagen aanhoudt.. al ben ik er wel bang voor, aangezien ik dat bij mn zoon ook had.
    Was het eten lekker?

@ versiering, we hebben slingers en ballonnen gekocht, en zo een roze vlag met ooievaar erop van de prenatal..
    Die hangt manlief op zodra we thuis zijn.

@ Luannie, (voor)weeën voelen bij mij zo aan:
    Alsof mn buik vanuit mn vagina tot boven mn navel strak getrokken word over mn gehele buik.. (harde buik tot gevolg)
    Dat gaat gepaard met felle kramp en dat bouwt zich op, met een hoogtepunt van pijn rond de 40 seconden, wat weer druk uitoefent op mn vagina, en dan zakt het langzaam weer weg.
    En dit herhaalt zich om de zoveel minuten.
    Tsja beetje lastig om te omschrijven.. maar zo voelt het bij mij wel.

@ nicky, haha nou misschien dan vanacht een sms voor jou?!?! haha!
    Wat leuk dat je morgen die bellypaint gaat doen, veel plezier!

@ Femr, yessss onder de 30 dagen!! Over een half uurtje zelfs nog maar 28 dagen meid!

@ anne, lekker toch zo lui op bed met je joggingpak.. ik hou dr ook van hoor!
    Was de bbq nog gezellig?

@ lauw, joepie, 37 weken!!
    Was het feestje leuk?

@ laartje, hoe is het met je zoon?

@ Elisa, mmm ongi gevoel, spannend!!

@ irisnaomi, ookal ongi gevoel..
    Merk wel dat onze lichamen zich steeds meer gaan voorbereiden op de bevalling!

@ koetje, ach wat sneu dat Tes ziek is geweest.. Kan me wel voorstellen dat je blij bent dat je weer thuis bent.

@ spruitnl, wat een gedoe om dat dopen. Jullie zijn toch de ouders, dus de keus ligt toch bij jullie.

@ boefjesmamma, bedankt voor de succes wensen!

@ leonizzie, wat klinkt jou dagje heerlijk, lekker jezelf verwend met dat getut en daarna lekker geslapen!

12. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ook wij zijn naar een verjaardag geweest en bbq..
    Was gezellig! Behoorlijk lang gebleven, zoontje had vanmiddag ruim 3,5 uur geslapen, dus we konden vanavond wat langer blijven bij die bbq!
    We waren pas rond 22.15 uur thuis.

Voelde toen ik daar was steeds krampen in mn onderrug, bah wat was dat naar!
    Net thuis lekker gedoucht en nu weer harde buiken, niet pijnlijk.
    Ben benieuwd wat de nacht brengt...

Morgen alweer 38 weken :D

13. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ vruchtwater, bij de bevalling van mn zoon was het vruchtwater wel helder, maar wel roze/bloederig... Denk dat dat wel vervelende vlekken achter laat!

14. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    En natuurlijk op de valreep...

Happy birthday to DINGETJE!!!!!

Meid, heb je een leuke dag gehad?!

15. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Nou Kiss hoop echt dat het snel doorzet bij je!
    Ben zelf wel heel benieuwd hoe het allemaal zal voelen straks...
    Volgens mij hang ik bij de 1e kramp aan de telefoon naar het ziekenhuis...hihi.....Maar tegen die tijd zijn een aantal van jullie alweer bevallen en heb ik weer een en ander kunnen lezen en leren!

Bbq was erg gezellig! Man is er nog en ik lig weer heeeeeerlijk in mn bed met de laptop!
    MOrgen lekker geen plannen dus we kunnen fijn uitslapen ( ja ja we genieten er nog even van!:D) en ik heb van de week allemaal spulletjes gekocht voor in mn vluchttas dus die ga ik denk morgen maar eens een beetje inpakken...kan maar klaarstaan he!
    Heb een hele lijst van wat er in moet! :D

Versierspullen...had ik helemaal niet aan gedacht! Wel handig om vast te kopen! Wel leuk als ik uit het ziekenhuis kom en het is een beetje feestelijk he! Vind zo'n ooievaar door de ruit altijd wel grappig maar dat lukt niet bij de ramen die wij hebben helaas....

Grrr...ik ga maar weer even voor de zoveelste keer mn bed uit om 3 druppels te plassen.....Baby is lekker actief in mn buik! En op mijn blaas springen is zijn favoriete hobby momenteel!

x

16. @ katje, nee een occasion. Het geldboompje in onze tuin wil helaas maar niet groeien ;).
    Hier trouwens ook heel emo, heel vervelend.

@ Koetje, jammer dat er wat irritaties waren maar dat gebeurd bij iedereen wel, denk ik hihi. Wat zielig dat Tes ziek was, hoe gaat het nu met haar?
    Leuk alle spulletjes uitgehaald. Ben benieuwd wat je wel en wat je niet kan gebruiken.

@ Boefjesmama, dankjewel :D

@ Leonizzie, wat heb je een heerlijk dagje gehad gister. Heerlijk zeg. Lekker even geslapen 's middags. Ik moet er helaas ook wel een stuk of 4 x uit.

@ Kiss, zoonlief is gelukkig niet ziek geworden. Hij krijgt volgens mij kiezen en eet daarom ook zo slecht.
    Ik ben benieuwd hoe je nacht is verlopen.

@ Anna, lekker zeg een bbq. En leuk de vluchttas inpakken, heb je dat alweer gehad.

Pff heb echt niet goed kunnen slapen vannacht. Kon mijn draai maar niet vinden en als ik dan eindelijk in slaap viel werd zoonlief wakker, fijn hoor.
    Kruip straks lekker weer mijn bedje in en dan hopelijk even slapen.
    En er ligt nog een berg strijk waar ik ook maar eens aan moet beginnen....

17. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Goedemorgen! Ik ben rond 01.00 uur gaan slapen en gewoon 6.30 klaar wakker. Is natuurlijk te voorspellen dat ik straks weer een middagslaapje nodig heb....
    Dat vind ik soms wel lastig hoor. Er zijn veel mensen die af willen spreken of langs willen komen, maar eigenlijk weet ik nooit watvoor dag ik zal hebben en in de middag wil slapen of niet (en wanneer).

Hoe doen jullie dat met autorijden enzo? Ik wil graag morgen nog even naar Almere en dat is ongeveer 20 minuutjes rijden. Mijn vriend wil dat ineens niet meer hebben. Die wil dat ik vanaf nu alleen maar in de buurt blijf of binnen de stad hier rij, wanneer ik alleen ben. Ik weet niet of ik daar nu een discussie over moet aangaan, of dat hij daar wel gelijk in heeft?
    Hoever zouden jullie nog zelf gaan rijden bij 38 weken?

18. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ leonizzie: 20 minuutjes kan toch best? Dat is ook mijn uiterste grens. En als we met zijn tweetjes zijn wil ik niet verder dan een uur rijden.

19. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    hallo meiden!! nou ik heb dan eindelijk verlof!!!! ik lees wel mee hoor maar niet altijd puf om te reageren...(sorry) hopelijk krijg ik daar komende weken meer puf voor...maar moet komende weken ook flink aan de bak want ik heb nog n hoop te doen....

@spruitje schoonouders hea....pffff ;) je moet lekker doen wat je zelf wil en wat een ander daarvan denkt of vind....

@kiss jeetje wat spannend bij jou zeg!! hopelijk zet het door!

pfff weet nu al niet meer wie wat heeft gezegd...

@boefjesmama dank je wel!! jou kanjertje alweer bijna 1!! alvast gefeliciteerd!!

@koetje welkom terug! lekker uitgerust>?

@lege kratjes voor 6 euro statiegeld????een kratje bier met flesjes statiegeld is 3,50....ik leen trouwens klossen bij de thuiszorgwinkel maar dat doe ik pas over 2 -3 weken...moet och vanaf 37 weken??

@lauw denk dat je van alle dames van de zwschapsgym wel een kaartje krijgt hoor...tenminste dat is wel gebruikelijk;) dus vul je lijst maar aan...:)

@ leonizzie zo lang je je nog goed voelt kan je gewoon autorijden...langer dan een half uur (in je eentje) zou ik ook niet doen...maar als de bevalling zou beginnen dan ben je nog wel op tijd thuis hoor;)

20. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Hoi meiden,

Even snelle reactie, vandaag verjaardag van schoonvader andere kant van ned 2 uur rijden heen en 2 uur terug pff. Vannacht ook niet zo best geslapen dus hoop dat ik het volhou zonder mijn middagdutje;)
    Vandaag dus niet meer online, fijne zondag allemaal!!

Tot morgen

Deel Deze Pagina