FemR: fijn dat alles goed was alleen wel vervelend dat ze nu moeten gaan draaien, lijkt me wel pijnlijk.. En dan ook nog placenta voor. Hopen dat het gaat lukken! Stelll dat 't niet lukt. Doe je dan KS? Me zusje is ook met onvolkomen stuit geboren. Wisten toen niet dat ze zo lag maar ze heeft er niks aan overgehouden. Nicky: had ook al bij buikfoto's gezegt dat de foto's echt leuk zijn! Heb zelf ook al eens gefreubelt en toen ook een buikschildering gemaakt. Geloof dat ie in me album staat. Heb trouwens zelf ook een slinger geknipt met: HOERA(flesje)(ZIJN NAAM)(flesje)IS(flesje)GEBOREN op de zin van hoera een jongen.. Bij de action karton gehaald en glitter papier zodat zijn naam opvalt en was voor 2,50 klaar.. Erg goed gelukt moet ik zeggen nee ik plaats geen foto haha zal idd de hormonen geweest zijn wat betreft die familyfix.. Nee hoor lees maar eens op babydump dan is dat ook best ingewikkeld als je er geen verstand van hebt
Kletstantes! We hebben zeker allemaal verlof? Ga morgen weer alles bijlezen/ reageren maar was benieuwd of Kiss al nieuws heeft maar kon niks vinden. Chivay: succes morgen! Fijne avond nog
hmmm...naja jammer dan moet ik maar speentjes gaan kopen... @irisnaomi leuke buikfoto! @marije fijn dat je vk toch begrip heeft voor je...succes bij de gyn! @wonderbaby leuk zeg zo'n slinger...ik wou dat ik zo creabea was...
@ irisnaomi, zooo lekker zeg dat je dochter heeft geslapen tot half 10! Wat een geweldige creatie op je buik! @ nicky, ben benieuwd naar de foto's van de bellypaint! en tsja, helaas gaan de temperaturen weer omhoog, vond dat koelere weer ook wel errug aangenaam! Ja, heb wel ff lekker kunnen slapen vanmiddag, gelukkig maar want ik was heel erg moe. Ohh wat gaaf zeg, die foto's! @ linda, 30 graden wassen lijkt mij prima! Hier zat die I love mama speen wel in de blije doos hoor! @ lauw, en, heb je je vluchttas al ingepakt? @ chivay, creabea hoor met die cakejes, hier gewoon beschuit met muisjes, vind ik zelf ook errug lekker. @ katje, joepie ookal 38 weken, gaat hard he?! Wat leuk dat Jayden zo treinen gek is!! hoe was het bij de vk? @ Luannie, waauuww wat een leuke verassing van je vriendinnen zeg!! @ elisa, organiseer je een supriseparty voor je man omdat hij dan jarig is? of een andere reden? nou laten we hopen dat dat helpt voor het slapen.. en dat de jeuk ook wat minder word! Oh lees dat je man 30 word, heel leuk idee hoor voor hem! haha, met mij is het goed hoor! @ Femr, toch een eigenwijsje dus.. ik hoop dat je kindje wil draaien donderdag! @ wonderbaby, he wat flauw, wou net vragen of je een foto wou laten zien van die slinger.. ben wel heel benieuwd! @ lt20, oh heb ik je in spanning gehouden.. ben dr al hoor, haha.. en alles is goed/rustig hier!
Poeh, nou heb weer alles bijgelezen.. wat kletsen jullie ineens veel zeg, sjonge jonge! maar wel gezellig!!! Hier een hele rustige buik.. Bij de vk was alles goed, bloeddruk 100/60 net als normaal. 1 kilo afgevallen, tsja gek he na zoveel poepen! Nu totaal 10 kilo aangekomen, wel netjes vind ik zelf. Beebje nog steeds niet ingedaald. Bloedverlies met veel slijm kon er wel op duiden dat de bevalling niet heel lang meer op zich wacht.. Maar ze kon me niet vertellen of het deze week nog raak zou zijn, helaas. Dus tsja, gewoon maar afwachten hè. Bloederige slijm is al iets minder geworden, tis ook niet helderrood meer maar bruinig. Dus denk dat het alweer wat afzakt ofzo. Ben wel heel erg nieuwsgierig hoor, pff hoe zou ze dr nou uit zien!!!!!!!!!!!
Ik maak geen foto van de slinger omdat de naam nog geheim moet blijven. Sorry! Kiss het heeft dus niet doorgezet! Maar er is idd wel wat gaande hoor als je kijkt naar dat slijmverlies en dat vaak naar de wc gaan! Ben benieuwd hoelang ie nog op zich laat wachten!
Wonderbaby, ohh duh daarom laat je de slinger niet zien, logisch! had ik ff niet over nagedacht! Maar denk indd dat er wel iets gaande is in mn buik, alleen in hoeverre dat nou echt gaat doorzetten.. kweenie.. Misschien toch vanavond ff goed bezig in bed met manlief , toch al veel last van mn bekken dus ach.. moet er toch wat voor over hebben..
Laartje : fijn dat alles goed was bij de vk! en dat je er op tijd achter kwam dat je cam leeg is! Nicky: je bellypaint is echt super leuk!! Smokey: lekker bijna verlof! Ckialita: veel plezier laatste keer yoga! Irisnaomi: hihi wat leuk je buik! Pff kiss haha je maakt het wel spannend! gelukkig was alles goed in ieder geval en 10 kilo is heel goed! Hier ook geen i love mama speen Zo examen gehad! school zit er ook op! joehoeee!!
Jeee het gaat steeds harder hier! Steeds meer met verlof is goed te merken zeg! Wel gezellig! @ katje.. veel succes bij de vk morgen! @ Val... Naast t zh Wat handig! Ik ook.. Helaas doet dat zh geen bevallingen meer sinds 2 jaar! Dus we moeten alsnog een kwartier rijden... Enne klaar met school... Fijnn!!! @ Luannie... Wat super leuk die verrassing! Wat heb je gekregen?? @ Fem..... Ahhh niet omgedraaid... tja, je dacht t al hè... Ik vond de draaipoging pittig, maar ben erg blij dat ik het geprobeerd heb! Moment zelf voelde niet fijn, maar meteen daarna was dat gevoel ook weg... (beetje blauwe plek gevoel alleen dag erna)Hopelijk valt het jou alles mee, en nog beter, draait jullie uk zich netjes om donderdag! Idd... Placenta boven maakt het wat lastiger... maar voetjes beneden geloof ik juist weer makkelijker... Ik ga heel hard voor jullie duimen voor donderdag! (had onze vluchttas ook in de kofferbak gemikt Puur het idee) @ Elisa.. Hopelijk werkt dat spul van het reformhuis! @ Wonderbaby... haha, gewoon de schuld geven aan de zwangerschap dat je dingen verkeerd bestelt En hier een hoop zh ivm een bloeding (2.5 dag moeten blijven).. later draaipoging ivm stuitligging, en nu omdat ik overgedragen ben aan de gyn ivm de stuitligging.. @ Nicky... Wauww wat een super gave bellypaint zeg! Mooi aandenken! @ Emmy... Ben heeel benieuwd naar jou ervaringen met die luiertjes straks! Wij beginnen wel met wegwerp.. maar had al wel in mijn hoofd om zogauw we een ritme hebben met z'n 3tjes eens naar die opties te gaan kijken! @ Marijee... Ben heel benieuwd naar je gesprek met de gyn woensdag... Veel succes! Fijn dat de vk na jou verhaal iig begrip had voor je gevoel en wensen! @ Laartje.. Owww spannend zeg... ben erg benieuwd wat de gyn straks zal zeggen.. Enne In dat geval hebben wij het als buddy's samen wel heel handig! Geen nachtelijke smsjes maar allemaal lekker voorspelbaar haha Fijn dat je wat aan het lijstje hebt! En helemaal top van de camera! @ Ckialita... Hoe was de laatste cursus? .... balen dat het zo warm is bij jullie.. Hier ook... Plat dak @ Irisnoami... Wat een vrolijke buik zo @ Lt... Tnxsss!!! @ Kiss... Je houdt iedereen lekker in spanning Hoe ist met je vriend? Red hij al die spanning nog een beetje ook??? Zo Ben weer bij! Vanmiddag even gecrashed... paar uurtjes liggen slapen... Pff, zie ook weer flink op tegen morgen met die vieze hitte! Aan het eind van de middag kwam mijn vriend me ophalen.. even de deur uit... samen rondje over het winkelcentrum gedaan.. Enne... uitverkoop bij de Hema! Ze hadden bakken met alles voor 1 euro staan.. met daarin zowaar ook een hoop babykleren! 2 vestjes, 2 broekjes, shirtje, schoentjes en sokjes gevonden.. Helemaal leuk.. En ook helemaal happy met de bergkast.. die is ook weer op orde!
Chivay, mn vriend blijft er wonderbaarlijk rustig onder.. Al moet ik wel zeggen dat ik van hem de vk moest bellen gisteravond!! Als het aan mij lag kon ik nog wel wat uurtjes wachten, maar hij vond het spannend genoeg! haha!! En wat leuk, zoveel in de uitverkoop.. misschien dat ik dan morgen ook nog ff naar de hema ga (nee kiss, niet goed, kindjes hebben al teveel kleren!!!)
@ iris: die kleine meid van je heeft zich weer goed uitgeleefd op je buik.. leuk hoor... @ Wonderbaby: wat een leuk idee.. zelf zo'n slinger maken... @ Kiss: lastig he.. dat wachten.. zeker al je van die voortekenen hebt... ik hoop echt dat het niet lang gaat duren voor je... Hier ook echt te nieuwsgierig naar die klein.. haha hoop voor mezelf ook dat het niet meer zo lang gaat duren.. @ Vluchttas: volgens mij heb ik het belangrijkste wel ingepakt.. Maar toch raar.. Hoop dat ik hem thuis gewoon nodig heb.. dus dan was het voor niets.... @ Warmte: hier valt het binnen nog mee.. nu 23,5 graden... ik hoop dat ik de warmte goed buiten kan houden.. maar ja.. we zien wel... Boven is het trouwens iets warmer.. denk 26 graden... maar ook nog te doen... @ Chivay: zow.. goed geshopt bij de hema.. dat is nog lekker inkopen doen... iedereen een fijne avond.. en een rustige nacht.. (of juist niet haha)...
Alles gelezen maar te lui om twee vensters te openen haha erg he?! Wordt een beetje lui zo op het eind en na de nesteldranguitspattingen. Femr hopelijk draait het nog, dat zou mooi zijn, ga je ander voor een keizersnee? Enne groeit het kindje nog een hele kilo in die laatste 4 weekjes? Ik dacht dat het op het allerlaatst juist weer minder werd. Ben erg benieuwd hoe groot mijn kind dan ondertussen moet zijn, want die werd bij 29 weken geloof ik al op 2 kilo geschat. Wordt iig een flinkerd. Kiss, jammer dat het nog niet doorzet. Ga jij maar lekker in de weer met je man vannacht. Leuke beschilderde buikjes kwamen langs zeg! Marije fijn dat ze uiteindelijk wat meer begrip heeft. Ben benieuwd wat de gyn zal zeggen. Luanni leuk die babyshower, wat is het leukste wat je hebt gehad? Tas, die staat hier sinds afgelopen week helemaal klaar. Behalve dan de camera want die gebruikt mijn vriend veel. En ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik aan wil wanneer we het ziekenhuis uitkomen, beetje weersafhankelijk ook. Dat pak ik wel op het laatst. Ik heb dus een briefje bij mijn tas liggen wat ik eventueel nog mee moet nemen, zodat ik dat wel weet. Eerste pakje, heb ik mij wezenloos naar gezocht, naar het ultieme pakje. Kon het niet echt vinden. heb nu wel 2 mooie boxpakjes maat 56 1 een soort van roze met hele kleine zilveren sterretjes van petit bateau en een witte van Feetje met Simply amazing. En ik heb van iemand een zacht roze met witte mutjes van Ralph Lauren gehad. Qua maat vind ik het wel moeilijk. Ons meisje lag steeds voor op groei dus werd rond de 8 pond geschat, nu meet ze het trouwens niet meer echt want dat is nu moeilijker. Vorige keer zei ze dat wanneer ze zo aan mijn buik voelt een lang dun kind wordt. Daarnaast hoor je ook nog wel eens dat ze het verkeerd inschatten en de ene 8 ponder is de andere weer niet. De 1 kan eerst nog in maatje 50 en de ander moet vrijwel direct over naar maat 62.... Ik heb nu ook een pakje maat 50 mee, voor als het wel dun is, maar dan een los broekje en truitje, zodat iig die lange benen er in passen. Heeft julie kindje ook zo`n voorkeurspositie voor rechts? Deze vindt het heerlijk om elke dag een paar keer met het volle gewicht naar rechts te gaan hangen, dan heb ik ook een hele schuine buik. Ik vind dat momenteel wel zwaar worden.... Aangezien het nu ook wat meer weegt dan een paar weken terug.
Ff ego: laatste keer cursus was erg leuk, we hebben gepraat over de kraamtijd en wat we wel en niet moesten doen Wel voor jezelf opkomen, niet na twee dagen al boodschappen gaan halen (kan wel stoer voelen, maar is gewoon DOM volgens die vrouw ) en nog wat van die dingen. Ik voel me nu wel goed voorbereid. Nu maar weer rustig aan doen, en we zien wel hoe alles komt. Heb vanavond weer zo'n leuk gevoel gehad, ongeveer zoals kiss weeen omschreef, maar hoop dat het nog minstens 2 dagen rustig blijft, dan mag ik thuisblijven Fijne avond
@val; het was niet z'n eerste keer in de trein, maar dat maakt niet uit. We reizen bijna nooit met de trein, dus als hij er in mag zitten is het helemaal superbijzonder @luannie; leuke surprises dus ! @FemR: nog een stuitligging, spannend hoor zo'n draaipoging. @Nicky; grappig hoor zo'n buiktekening; je bent een POOH fan? @Marije; fijn dat je woensdag wel vroeg terecht kan, hopelijk vind je een luisterend oor. @Naomi; Iris is groot kunstenaar @hier: controle VK: alles was goed, bloeddruk, hartje gehoord. Ook even m'n bangigheid besproken n.a.v. de grootte van het kind. Had toch een paar keer wakker gelegen/gepiekerd 's nachts. Was vandaag op controle bij de VK die ook mijn bevalling gedaan had, dus die wist nog wel het e.e.a. Ze dacht niet dat het kindje in mijn buik heel veel groter dan Jayden zou worden (voor zover nu te bepalen) en dat was ook gelukt. Wel een notitie gemaakt dat ik er tegenop zie/ moeilijk vind i.v.m. de grootte van het kind....en als het met 40 weken nog in m'n buik zit, dan wellicht afspraak met gyn. Kortom, vond het wel een fijn gesprek. Volgende week weer controle, ook bij haar. Morgen een box ophalen voor mijn moeder, via mp, heb tegen die vrouw gezegd dat het onder voorbehoud is, dan áls ik zou bevallen... Nou ja, m'n moeder heeft nu ook de gegevens, dus dan kan die altijd bellen dat ik dus niet kom opdagen. Ga nu lekker naar bed, nog even bij zoonlief kijken en dan zzzzzzzzz
@ Kiss... Fijn dat hij zo rustig blijft... Dat kun je alleen maar langs je wensen op dat moment! Enne haha.. Hier ook meer dan genoeg kleertjes! Maar ja een euro per stuk... kon het echt niet laten... Anders maak ik er later iemand anders wel weer blij mee... Leuk boxkleed! @ Lauw.. valt idd mee die temp! Hier is het nu 26 graden beneden.. en 28 boven.. Alleen is onze woonkamer/balkon boven... En de rest allemaal beneden... We wonen op een maissionette... Woonkamer heeft dus ook een plat dak.. lekker broeien dus @ Leonizzie... Eerst had ze echt een voorkeur voor rechts.. maar ondertussen niet meer... ze wisseld nu haar hoofdje van mijn linker ribben naar rechter ribben @ Katje.. fijn zo'n goed gesprek! @ Ckialita... hoop voor je dat jullie uk nog mooi even wacht op de 37 wk!
Even een update van mijn bezoek aan het ziekenhuis: morgen reageer ik weer op jullie hoor! Vandaag niet meer, had vanmorgen een heel stuk getypt en toen was het weg, grrrr! Had geen zin meer erna om het opnieuw te typen. Nu maar even in kladblok dus @Ziekenhuis afspraak om 15:15, werd geholpen om 16:00 uur! En het gesprek met de gyn was om 15:25 en ik werd om 16:50 geholpen!!! Heel erg uitgelopen en heel lang moeten wachten. @Echo: kindje nog steeds gemiddeld, heel veel vruchtwater nog steeds. Zelfs rond het maximum, dat verklaart mijn buik! Heel de zwangerschap zit ik al op veel vruchtwater en veel buik. @Onderzoeken: plas,bloeddruk,gewicht: ook allemaal goed. Ben nu rond de 15 kg aangekomen (veel vruchtwater en veel vocht vasthouden). @Gynaecoloog: goed gesprek gehad gelukkig, ze nam mijn angst heel serieus. Pijnbestrijding doen ze niet moeilijk over nu, ik kan ten allen tijden wat krijgen zonder gezeur. En 1 op 1 begeleiding ipv meedere dokters/assistenten/aanverwante personen aan mijn bed. Fijn gesprek gehad dus, samen met het gesprek vorige keer met de ene vk zie ik er nu iets minder tegen op! Heel goed dus, begin nu wel steeds nieuwsgieriger te worden naar de kleine. @mis hebben van het geslacht: ook vandaag was de kleine nog steeds van het verwachte geslacht hihi! Zo nu lekker naar bedje! Morgen weer superwarm! Woensdag ook nog, maar dan koeler. 33 graden vind ik dan weer een beetje warm!
Nou dames, ik had zo mijn best gedaan.... Maar helaas! Alles kwijt! In het begin zo snugger geweest om het een keer op te slaan, dus dat kunnen jullie krijgen: @Yolanthe; Nou, iedereen die zegt dat z'n bevalling de geweldigste belevenis is van haar leven, is niet goed bij d'r hoofd! Of heeft een bijzonder treurig leven, dat kan misschien ook nog. Dan heb ik op zich een makkelijke bevalling gehad, maar omhet nou leuk, mooi of geweldig te noemen, mwah... De indrukwekkendste misschien. En mama worden is natuurlijk wel het allermooiste, maar bevallen, neuh! @Kiss; Lekker spannend!!!! Maar ik kan me niet voorstellen dat het nog langer dan een week gaat duren, leuk!!!! Doe lekker rustig aan verder he, je hebt je energie nog hard nodig deze week! @Kris; Wat een mooie wieg! En bijzondere stof! @Vluchttas; Ik heb hem ook al een paar weekjes ingepakt staan hoor! Vorige keer overvallen, en heeft manlief hem snel inmoeten pakken terwijl ik plat op bed met gebroken vliezen instructies heb gegeven. Daar trappen we dus geen 2e keer in! @Eerste pakje; Ik heb een eerste pakje in maat 50 en 56. Maar heb ook maar een setje maat 44 van Elin in de vluchttas gestopt. Just in case natuurlijk als je je vluchttas al ruimschoots op tijd hebt ingepakt! En verder wat ik heb gedaan vandaag: Gelunched met mijn collegaatjes en een bon gekregen voor een gezichtsbehandeling. Vanmiddag controle vk was weer prima. Ook bloeddruk en urine, dus die rare actie vorige week was toch echt waarschijnlijk "gewoon" iets migraine-achtigs... Volgende week weer terug. Ennnnnn..... Morgen de laatste werkdag! Wil wel nog heel erg veel doen, dus werd al een beetje gestressed vandaag. Ga dus morgen gewoon een hele dag werken in plaats van 4 uur. Houd er toch een beter gevoel aan over als ik alles netjes achter kan laten... Nou ja, en origineel stond er nog een halve pagina aan tekst, braaf op iedereen gereageerd, maar dat moeten jullie er maar even bij denken!!!!