Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    @kris: lekker laat nog wakker (ik ging toen ook naar bed :))

@emmy: toen lag ik wel te slapen ;)

@kapedi: jij bent nu bij de vk, spannend :)

@lt20: ik wil ook zwemmen :( Paniek heb ik ook wel eens, maar mijn man weet dat goed op te vangen, dan huil ik even een kwartiertje en dan is het weer over

@elisa: veel plezier bij je moeder. Nooit van dat vogel-spul gehoord

@chivay: ik heb ook wel eens dat beeb zo draait dat ik er niet lekker van word, vaak is het dan om de as draaien zodat mijn bekken uit elkaar geduwd wordt.

@nicky: zo'n deadline heb ik ook, vanaf 2 augustus is mijn eigen vk weer terug :) Grappig dat je broer dat zegt, ik ben benieuwd

@voorkeurshouding: mijne ligt vaak met de rug aan de rechterkant, en trappelt links. Als ik op mijn linkerzij lig, is de beeb aan het afzetten tegen het bed :D

@tamar: lekker in bad, succes bij de vk. Als je dochter Cars zo leuk vindt, neem je toch die rooie, das ook voor meiden ;)

@kiss: lekker zo'n rustige nacht. Heb bijna nog geen verlies, dus ik gok dat het nog wel even duurt hoor... Was er alleen gisteren even bang voor, ik wil echt heel graag thuis, en liefst met mijn eigen dokter :(

@anna: lekker bezig met schoonmaken en voornemens

@irisnaomi: het begin van de tas is er, toch?;) Wij hebben ook een setje, leek me wel makkelijk.

Hier vannacht weer last gehad van 'dode' benen, wakker worden en enorme pijn hebben in het been waar ik op lig. Bij omdraaien gaat het wel weer beter met die kant, maar dan begint de andere kant. Mijn buik rommelt ook nog steeds, heel strakke buik elke keer, maar het doet ook zeer doordat het kindje er constant tegenaan trapt. Hij vindt het echt leuk om mama pijn te doen :p
    Vanochtend bij de vk geweest, bloeddruk weer 120/70, dus perfect voor mij. Toen nog eventjes naar de winkel, was een van de laatste keren dat ik meeging, sinds gisteren die buikpijn lukt fietsen ook niet meer, maar goed, mag ook wel bij bijna 37 weken... Vanmiddag lekker rustig aan doen in de hitte, vanavond gaan we bij vrienden Catan spelen, dus lekker afleiding en veel plezier maken :D

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ckialita, dat dode gevoel int been, wat is dat dan? Want dat had ik vanmorgen voor het eerst.. en nu is dat been nog gevoelig!

3. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Kiss; ik denk dat het is dat mijn bloedbaan een beetje afgeknepen wordt of dat er een zenuw in de knel zit als ik op die kant lig. Als ik me omdraai heeft alles weer ruimte en gaat alles weer goed, terwijl de andere kant dan begint te zeuren. Gok dat er niet veel aan te doen is...

4. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi hi,

Zo net terug van de vlos...Hij is nog niet ingedaald, wel afgesproken dat als ik weeen krijg en hij na 4 uurtjes weeen niet is gedaald het dan direct een keizersnee wordt omdat hij van waarschijnlijk niet gaat passen...Zij willen me ook niet laten lopen met 20 uur weeen en dan erachter komen dat hij te groot is voor mijn bekken. De 3500 gram is verschroven naar een ruime 4000 gram en zo`n 52/53 cm.

Fijne middag allemaal ik ga lekker in het zonnetje zitten.

xx

5. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier al een halve dag bezig (met een powernapje tussendoor) om een geboortevlag te maken. Dit komt dan in plaats van een bord in de tuin. Zie hier de stof. Met limegroene letters komt de naam er op.
    Zometeen lap even naar mijn moeder brengen om af te zomen (heb geen naaimachine). De letters strijk ik er op met dubbelzijdige plakvliseline (schrijf je dat zo???)

6. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Hoi hoi!
    Een goedemiddag allemaal!!

Vanacht was dus "drama". Ik lag heerlijk maar kon gewoon niet in slaap vallen. We lagen om een uur of 23:00 in bed (manlief voelde zich niet lekker) en ben dus na twee uur wakker gelegen te hebben en iedereen om mij heen te horen "snurken" (manlief, katten en hond) dat ik er maar uit ben gegaan. Om een uur of 2, half 3 ben ik toch in slaap gevallen en om half 8 was ik weer wakker. Manlief had kopje thee op bed gebracht. Ik heb hem zonet naar het vliegveld gebracht voor een paar daagjes Budapest. Ik ben daarna naar de Noppies gereden en heb mezelf voedings BH's gekocht. ( en wat andere dingetjes....tja SALE)
    Nu dus lekker thsui en heb de dag voor mezelf. Misschien straks een filmpje kijken ofzo.

Twijfel: Ook hier slaat de twijfel wel eens toe. We zien wel hie het loopt. De eerste weken hebben wij geregeld mensen over de vloer met ervaring...dat gaat helemaal goed komen.

Slapen: Over het algemeen slaap ik dus heerlijk. Ik wil er wel een beetje voor waken dat ik mijn slaapritme niet te drastisch verander zodat ik 's avonds uren wakker lig.

Huishouden: Wat zijn we met z'n allen ineens toch voorbeeldige huishoudsters!!! Kasten uitmesten, badkamer soppen etc etc etc. Ik zie de humor er wel van in.

Onrustige/dode benen: Heb ik ook heel vaak en dat ligt bij mij door een magnesium "gebrek" Kindlief neemt/pakt op dit moment zoveel voedingstoffen van me af dat ik extra multivitaminen en extra magnesium slik. Een echte aanrader.

Tamar: gewoon doen die CARS taart! Leuk leuk!!

Susan: veel plezier bij de kapper. Dat je straks maar mooi op de fotos staat met je kleine beeb!!

Kapedi: Fijn dat de afspraken op papier staan. Weet je tenminste waar je aan toe bent.

Hoogste tijd om iets te gaan eten. Moet er toch voor zorgen dat Knutje genoeg voedingstoffen kan wegkapen bij mij. :)
    Fijne middag allemaal en tot snel maar weer!!

7. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Nee op dat tijdstip lag ik nog niet wakker, later wel en eigenlijk niet echt meer goed geslapen sinds half 4. Ook nog een enge droom gehad dat m'n zoontje verdronk en ik 'm te laat uit het water haalde. Was helemaal van de leg even toen ik wakker werd :(

@bevalling; daar zie ik niet zo tegen op (had bij Jayden ook niet gemerkt dat ik uitgescheurd was) maar tegen de herstelperiode daarna, of alles wel weer goed komt daar beneden...

@LT20; ik heb al een kind nu, maar herken je twijfels zeker wel hoor. Zeker toen ik zwanger was van de 1e! En nu soms nog wel en dan vooral de combi van twee kids. Maar volg je gevoel en laat je straks niet gek maken door een consultatiebureau !!

@kapedi ; hoe was je controle?

@nicky ; jij stelt nogal wat eisen wanneer de kleine wel/niet komen mag :) Maar kan me voorstellen dat je dat gedaan wilt hebben.
    Een vriendin van me is net zo ver als ik, en bij haar is twee weken terug de dakkapel (pas) geplaatst en de vloerverwarming wordt morgen geïnstalleerd...dapper hoor, als je 38 weken zwanger bent !
    Zou dat niet willen/kunnen ; verbouwing en hoogzwanger

@val: Jayden was 8 pond rond, 4000 gram bij de geboorte.

@spruitnoordeloos; dat zei ik ook altijd: Vanaf 4 jaar weet ik het wel, daar ben ik voor opgeleid. Maar je groeit er wel in mee hoor merk ik tot nu toe. Vind het ook leuk om de theorie te lezen, (motorische) ontwikkeling etc.

@hier; gaan nu even mannetje naar bed brengen. Straks met m'n moeder een box ophalen voor bij haar thuis, via mp, toch handig zo'n internetsite. De box die ze de vorige keer had, was geleend en de eigenaar had 'm teruggevraagd.Daarna even in bed ploffen denk ik zo!

8. @ Kapedi, wat spannend! Hopelijk daalt jullie zoontje gewoon nog in.

@ Katje, leuk een box via mp. Scheelt toch weer he.

@ Spruit, wat een leuk idee zeg een geboortevlag. Leuk hoor.

@ opvoeden/twijfel, hetzelfde wat linda zegt. Alles komt goed. Het voelde hier vanaf het begin zooo vertrouwd. Alsof hij altijd bij ons was.
    Nu heb ik wel meer die twijfel hoe ik alles moet gaan doen met 2 kids.

@ Irisnaomi, zo Iris was echt een kleintje he. Ben eens benieuwd hoeveel ons meisje nog groeit.

@ Nicky, ben benieuwd of je broer gelijk krijgt. Dan schiet het wel heel erg op.

@ Chivay, spannend. Zou wel leuk zijn voor je broer als hij jullie dochtertje nog even kan zien. Ik hou mijn telefoon in de gaten buddy ;)

@ Tamar, ik merk niet zoveel maar wel dat hij heel aanhankelijk is, hij merkt denk ik dat we niu echt bezig zijn met de laatste dingetjes en wil natuurlijk aandacht. Maar hij is denk ik nog te jong om alles te begrijpen.

Zo wat wordt er in een keer veel gekletst. Hou het bijna niet meer bij!
    De enveloppen zijn geschreven dus we zijn er helemaal klaar voor!!
    Nu even lekker in het zonnetje!

9. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Hai meiden,

Zooohhh..... heb ik ff een offday zeg!! Heb nergens zin in en kort lontje en chagerijnig :(.... Had nog een hoop plannetjes om te doen, maar er komt gewoon niks uit mijn handen. Ik ga straks even stofzuigen en verder ga ik echt niks doen... Met die warmte is het ook niet goed om me erg druk te maken natuurlijk.
    Misschien ben ik toch gespannen voor een draaipoging, zie het niet zo zitten geloof ik.... Vannacht prima geslapen tot 4.30.... daarna nauwelijks nog. Zelfs manlief was om 5.00 wakker, hij was een beetje gespannen zei hij voor donderdag. Ben ik toch niet de enige hihi. Hij vind het allemaal erg spannend, ik ook hoor, maar probeer rustig te blijven ;)

Vanmorgen nog wat spulletjes gekocht voor in de vluchttas, moet alleen de vluchttas nog verder inpakken. Beebs koffertje staat wel klaar. Zag wel dat ik nog heel weinig 50/56 kleertjes heb, misschien moet ik toch nog wat erbij halen... of ff speuren op marktplaats. In ieder geval niet vandaag.

Ik heb ook geen puf om op iedereen te reageren, sorry.... voel me echt niet fijn....
    Voor iedereen die naar de vk of gyn moet, heel veel succes!!

xx

10. @ Femr, wat balen! Dikke knuffel!!!
    Even lekker rustig aan doen vandaag hoor.

11. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Kiss: leuke box.. met een erg leuk kleed...

@ Ckialita: fijn dat de laatste cursusavond ook goed bevallen is.. toch wel handige tips vond ik...

@ Katje: fijn dat alles goed was... en ook heel goed dat ze je serieus nemen..

@ Chivay: ow ja.. plat dak.. dat zal wel warm zijn...

@ Yolanthe: balen dat je zo lang hebt moeten wachten... wel fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.. en ook belangrijk.. nogmaals bevestiging van het geslacht..

@ Brendat: jaahhh.. je hebt je laatste werkdag.. ik hoop dat je met een gerust hart alles achter kunt laten.. en dan maar genieten...

@ Kris: we lagen samen wakker vannacht.. maar ben deze keer maar niet opgestaan..

@ Emmy en spuit: jullie ook een slechte nacht gehad lees ik.....

@ Laartje: geniet van je badje..

@ Lt20: haha.. verslavend zijn die schuifdingen hè

@ Elisa: fijn dat je al iets meer hebt geslapen dan voorgaande nachten..

@ Tamar: ik hoop dat je kindje mooi met hoofdje laag ligt.. en zelfs misschien al ingedaald is..

@ Chivay: succes vanmiddag in het zh... Hier gaat mijn zus 9 augustus op vakantie.. ik (en zij ook) hopen dat die uk zich ook eerder meld.. wel zo leuk...

@ Nicky: jaahhhh.. jij ook al 37 weken.. ene.. ik heb ook een afspraak gemaakt bij de kapper.. ik mag morgen.. dacht ook.. dat moet nog wel ff van te voren..
    ene.. 1 augustus is een mooie datum. hoop dat je broer gelijk krijgt..

@ Susan: jij ook naar de kapper.. ff lekker verwennen voor het zo ver is..

@ Wonderbaby: vrijdag de 13e is een mooie dag hoor.. dat is de dag dat ik zwanger ben geworden (maar dat in november).. haha.. (dmv IUI)

@ Anna: fijn dat je de kaartjes hebt besteld.. en dat je dus enveloppen kunt gaan schrijven..

@ Irisnaomi: ik ben eerlijk gezegd niet zo'n fan van boxpakjes.. ik doe gewoon een truitje en een broekje..

@ Kapedi: fijn dat ze deze beslissing van te voren al maken.. weet je tenminste waar je aan toe bent..

@ Spruit: leuk zo'n geboortevlag..

@ FemR: doe het rustig aan vandaag.. dat mag wel.. zo'n offday..

Hier: vannacht ook echt slecht geslapen.. Ik heb het 4 uur zien worden voordat ik in slaap viel.. daarvoor maar een boek gelezen.. uiteindelijk was ik kwart voor 7 alweer wakker.. en nee.. niet meer kunnen slapen daarna...
    Op zich was beebje niet echt onrustig.. maar toch had ik rare vage steken in mijn buik... dus misschien ook onbewust wat spanningen.. ach ja.. hopen dat ik vannacht wel goed slaap...

en niet te veel kleppen... ik moet er echt ruim 45 min voor uittrekken om weer bij te lezen elke keer... pffff.. haha...

12. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hier ff ego..... net bij de gyn vandaan! Hij ligt goed, gelukkig, maar nog niet ingedaald! Ik vertelde dat mijn dochter ook nooit is ingedaald, zelfs tijdens de bevalling wilde ze nog niet de vliezen breken omdat ze nog te hoog lag!
    Dus de kans is groot dat hij blijft draaien en niet indaald!
    Nou ja we zien het wel!
    Mijn bloeddruk was netjes, 134/84
    Volgende afspraak gaan we het over de bevalling hebben, mijn man gaat mee! Is tenslotte ook bij de bevalling....

@dochterlief, misschien niet zo vreemd dat ze uit haar doen is, ze heeft verhoging!

@taart, ik ga me maar eens verdiepen in een leuk carsplaatje!

13. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Hey meiden!

Daar ben ik weer! Ik heb wel bijna alles bijgelezen maar heb nu geen puf (en tijd) om te reageren. Dus even heel erg ego...
    Ja hoor, het is gebeurd... m'n laptop is nu toch echt overleden... Ik zit nu achter de gewone computer, eventjes tussen het opruimen en poetsen door. Ik heb gigantische nesteldrang, alles moet schoon en netjes. Zondag de badkamer eens flink onderhanden genomen, gister de keuken en vandaag de koelkast, de voorraadkast en het speelgoed van Tes. Echt, ik kom op plaatsen waar ik nog nooit ben geweest! Komende dagen de rest eens goed poetsen en dan is het de laatste weekjes een kwestie van alles bijhouden, fijn gevoel hoor!
    Met de babykamer gaat het gelukkig ook heel goed, vanavond zet mannetje alle puntjes op de i (knopjes op de laadjes van de commode enz.) en dan kan ik de kastern gaan inruimen. Ik hoop dan morgen het kamertje te kunnen showen, joepie!
    Vandaag is het trouwens een gekke dag. Ik heb Tes voor het eerst naar het kdv gebracht terwijl ik niet hoefde te werken (op die keer dat ik ziek was na). Zó gek, maar wel lekker om eens de hele dag voor mezelf te hebben. En die gebruik ik dus goed;)!
    Oh ja, vanmiddag heb ik de telefonische intake gehad van de kraamzorg. Was een heel leuk gesprek. Ik heb aangegeven dat we heel graag dezelfde kraamverzorgster als toen bij Tes willen hebben. Als ze nog nergens anders moet werken, komt ze weer bij ons! Ik hoop het, is zo'n fijn mens!
    Verder gaat het volgens mij prima met Frits; hij/zij laat zich nog erg vaak voelen. Heb ook veel 'last' van m'n blaas waar hij/zij flink tegenaan loopt te duwen.
    Ik slaap nog prima en heb hier (lekker thuis!) vrij weinig last van de warmte, het is lekker koel in huis.

Nou, genoeg over mij, de volgende keer kom ik weer uitgebreid op jullie reageren hoor!

14. schrik me rot net zit op wc moet plasssen maar komt niks krijg ik opeens zo gevoel als je moet poepen maar dan bij vagina en opeens moet ik plassen echt heel raar...
    nu nergens last meer van maar wist even niet wat ik had op de wc
    misschien dat de kleine op blaas zat met koppie ofzo

15. Niezen >kiss ja hier ook met niezen dat er ook urine uit komt alleen toen straks deed echt even zeer

warmte > was net even naar winkel ijsjes gehaald voorraad was op en wat is het benauwd buiten bah zit nu weer heerlijk binnen en Iris is lekker aan het spelen

Dode benen > hier vanmorgen last van bij 1 been echt irri

Ckialita >fijn dat alles weer goed was bij de vk

kapedi > zo wel een zwaar kindje hoor wel fijn dat als er na 4 uurtjes weeen niet is ingedaald ze gelijk overgaan op een keizersnee

Iris >iris was zeker een kleintje helemaal voor de zwangerschaps duur en moest ook opeens hals over kop met 37 weken naar ziekenhuis was wel even schrikken en was er best vaak toen 3 keer per week de laaste 2.5 week
    Weet nog wel dat op de dag van geboorte we aan het praten waten met de gyn over inleiden want iris groeide niet meer goed in mijn buik .. Alleen vond ik het allemaal zo eng dus erg gestresst en ook nog eens de dag dat mijn tante is overleden dus veel stress in hoofd en waarschijnlijk is Iris dan ook daardoor op normale manier geboren zonder inleiden en wel binnen 4.15 uur alles in totaal waren net weg uit ziekenhuis voor controle en waren binnen 2 uur weer terug in ziekenhuis ...
    De volgende dag moesten we ook beslissen inverband inleiden dus ex toen bellen naar die afdeling dat iris er dus al was nou ze wouden het niet geloven en de gyn kwam ook gelijk naar de afdeling toen ..
    Zelf de gynacoloog die bij de bevalling was weet ik nog goed het was kwart over 11 s,avonds ofzo en mijn moeder zo van zou het vandaag nog komen nee zegt ze we verwachten eerder morgen in de ochendt na 7 , 8 uur nou ze had het nog niet gezegt en de voledige onsluiting was er hahaha

Vluchttas > Het schiet al op hahaha er ligt 1 pakje bij de tas

Tamar fijn dat alels weer goed was bij de gyn

16. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    Nicky: ga vanavond spul proberen, ben benieuwd! Hier ook donderdag naar de kapper!
    Val: ik ben ook niet zo groot, dus hier ook last van in en uit bed gaan!
    Tamar: je hoeft niet altijd te reageren toch? Als je soms maar teken geeft hoe het gaat!! Ligt de kleine in hoofdligging>? Ik hoop het voor je~ Het is wat je dochter nu leuk vindt.. sommige kinderen als ze klein zijn vinden ze jongens dingen leuk en jongens meisjes dingen. Zolang ze nog niet zegt ‘ikke geen meisje’ komt het denk ik goed! Want daar ken ik 2 kindjes van!
    Leonizzie: hier soms ook puntbuik en nog geen striae, maar inderdaad.. ik denk dan ook! Niet te ver naar rechts, anders doet de buik KRAK!
    Chivay: deze week is ook mooi, alleen wat te vroeg! Bij mij zeggen mensen ook nog niet bevallen hoor of juist wel, want ben/ga met vakantie! Denk DOEGGG doe wanneer wij er zin in hebben!
    Kiss: ja op zich redelijk geslapen, beter dan van de week! Net ook weer lekker uurtje geslapen!
    Irisnaomi: wat leuk dat je dochter die dingen zegt! Moet je opschrijven, is leuk voor later!!!
    Ckialita: doe je beetje rustig aan buddy!! Kun je voor ‘dode’ benen gevoel niet fysio bij je in de buurt bellen voor zekerheid?
    Femr: wat balen meid! Kan gebeuren, dikke knuff!
    Slapen: de dames die zwanger zijn van hun 2e, 3e of 4e kindje.. hadden die met vorige zwangerschappen last van het minder/slecht slapen?
    Koetje: leuk he die nesteldrang! Hier begint het ook iets meer te komen, maar vind het te warm om iets te doen. Donderdag krijg ik hulp van mijn moeder met schoonmaak in huis, erg lief van haar!
    Hier: net bij vk geweest. Bloeddruk was goed, iets hoger maar gaf niet. Moet even wachten als antibiotica is uitgewerkt hoe het gaat en met druppels van A. Vogel beginnen. Rust nemen, al is het bankhangen, als het kan. Nou ja kan… het moet! En ook in beweging blijven als ik weer iets lucht heb! Morgen weer wat rommelen in huis, ook kledingkast opruimen.. die is een zooitje!
    Er staat hier aardig windje, dus buiten goed uit te houden! Ga met manlief eens wat drinken, ben 3kwartier bezig geweest met bijlezen!!! Vanavond laatste keer yoga, manlief mag ook mee!

17. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hey hey allemaal...

Owow wat voel ik me nu raar!
    Ik weet gewoon wanneer ik (uiterlijk) mama ga worden!!!

Ik mocht net 29 juli in mijn agenda noteren.. Wat ontzettend raar :)

Natuurlijk kan ze zich ook nog eerder aandienen.. maar dat zien we dan wel weer....

:) Lees straks weer even bij!

18. @ Chivay, wat spannend!!! Nog maar iets langer dan 1 weekje.

19. @ Lauw, hopelijk kun je vannacht wat beter slapen. Is niks als je zo wakker ligt he.

@ Koetje, jammer dat de laptop nu echt stuk is. Ik vind trouwens dat laptops sneller stuk gaan, of ligt dat aan mij?!
    Hihi volgens mij heeft bijna iedereen nu last van nesteldrang, hier ook hoor. Kom er alleen niet meer vanaf dus alles moet gedaan worden.
    Wel fijn dat Tes gewoon naar het kdv is, kun je tenminste vooruit he.

@ Tamar, wat gek dat hij zo laat indaald.

@ Irisnaomi, wat schrikken zeg met de bevalling van Iris. Ze was indd echt heel klein.

@ Elisa, ik sliep bij Aiden veel beter, was wel in de winter :). Fijne avond bij Yoga

20. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    chivay: wat raar!!! dat is iets meer dan een week!!

Deel Deze Pagina