Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de Rhesusprik gehaald. Auw. Ben meer gewend dat er bloed afgetapt wordt dan dat er iets ingespoten wordt...

Ik heb de Prenataldoos van de week opgehaald. Ik vond hem een beetje tegenvallen. Veel reclame en zo. Aan bruikbaar spul: pampertjes, slab, fopspeen, speen, sudocrem. En Ariel vlekkenverwijderaar.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zie mooie buiken voorbij komen! Ik moet manlief er ook nodig eentje laten maken.

Gisteren naar de vk geweest, gelukkig de andere weer. De nieuwe is zo`n tuttebol, maakt fout op fout :x . Nu had ze weer niets opgeschreven over de keer ervoor, ik gaf toen aan veel last te hebben van het litteken. Ik vind dat dat er toch wel in had gehoord. Als ik niet bij de gyn moet komen als ik 36 weken ben was ik over gestapt. Baby was ook gigantisch gegroeid omdat ze vorige keer de ligging niet goed had gevoeld en mij niet wilde geloven. De baby was vorige keer gigantisch gegroeid, daarom had ik ook last van het litteken en was mijn buik zo enorm gegroeid. Deze keer was ik ook niets aangekomen en de keer ervoor 3 kg.

Verder moet ik volgende week maandag (7 juni) de suikertest doen. Lekker zinvol maar niet heus, woensdag gezien dat het kindje heel gemiddeld is, ik ben wel 4 kg aangekomen, ook drink ik niet heel veel (eerder te weinig) en ik heb geen klachten (behalve mijn bekken/heupen). En de suikertest is een momentopname, zegt niets voor over 8 weken. Grrrrr 2x bloedprikken :( , ben ik weer bont en blauw! Ik word met de seconde bozer eigenlijk.

En ik krijg ook nog een groeiecho volgende week donderdag, ook daar hecht ik niet al te veel aan. Want bij dochter hebben ze de laatste dagen voor de bevalling elke dag gekeken en ze schatten haar 7,5 pond (dochter was maar 2890 gram). Ik had toen net als nu weer heel veel vruchtwater, maar dat had mijn moeder ook bij ons. Dus zo`n echo zegt ook niet heel veel. Ik hecht meer waarde aan het oordeel van de echo maakster van woensdag, ze heeft er heel veel verstand van (maakt ook 20 weken echo`s voor ziekenhuizen en heeft al veel fouten gezien van ziekenhuizen mensen die hoorde dat het mis was en er was niets aan de hand en andersom ook). Zij voorspelde dat dochter de 6 pond niet zou halen.... en deze schat ze op 3200 a 3300 gram.

Pfff nog mee gezeur met een wanbetaler als ik er een zaak van maak kan het me nog meer gaan kosten. Grrr :x ik ben niet heel vrolijk vandaag ben ik bang.

3. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goedemorgen dames,

Ik ga proberen alles terug te lezen en te reageren.

Liefs Nicole

4. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ yolanthe, dikke knuff!

5. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    pff, hier niet zo goed nieuws.
    Mn vriend belde net, dat zijn paps een ongeluk met zijn auto heeft gehad... Hij is net afgevoerd met de ambulance naar het ziekenhuis, hij is wel bij kennis, maar wat er precies aan de hand is, is nog onduidelijk.... Auto is total loss.
    Zodra vriend thuis komt uit zijn werk gaan wij ook richting Almelo, daar wonen mijn schoonouders...
    Brrr.. ben dr naar van, maar nog even in spanning wat er precies aan de hand is.

6. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Koetje; Fijn dat de badkamer bijna af is! Is inderdaad een hele klus, maar ik hoop dat het resultaat er mag wezen! Lekker hoor, nog maar 9 dagen werken! Ik nog 9 weken, haha! Nou ja, min een weekje vakantie dan...

@Laartje; Oei! Dat zal er beroerd uitzien! Maar ja, het zal vast niet de laatste keer zijn... Heel veel plezier op vakantie! Geniet er lekker van!

@Chivay; Mooi buikje!!!!

@Kris; Lekker, jij ook al op vakantie! Hoop ook dat het weer hiergoed wordt die komende weken dan!

@Val; da's handig, naast het ziekenhuis wonen! Goed geregeld zo! EN hoe was het bij de gyn?

@Kiss; Lekker hoor in je huispak! Ik heb me dan al wel aangekleed vanochtend,maar heb nog geen bal gedaan, alleen een beetje op de bank gehangen! Dochter heeft net 3 uur liggen pitten, maar die kans heb ik voorbij laten gaan om in actie te komen, of zelf ook te gaan slapen... Leuk de Blije doos ophalen!

@Yolanthe; Lekker humeurtje! Maar wat is dan de reden dat ze je die suikertest willen laten doen???? EN inderdaad, je moetmaar zo denken, over een paar weken loop je bij de gyn...
    Irritant zo'n wanbetaler! Komt het kindje wel nog steeds bij je? Of dat ook al niet meer? Wat een energie vreet dat he?

@Hier; Nog geen bal gedaan dus, en was eigenlijk ook niet van plan om dat te veranderen vandaag :D! Nou ja, misschien toch maar ff de deur uit met het meissie,wat frisse lucht happen! Hopelijk slaapt ze vanmiddag nog een keer 3 uur, heb ontzettend veel zin om lekker niks te doen en rust te hebben vandaag! Maar dat zal er wel niet in zitten!

7. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Kiss; Jij een dikke knuffel! Wat een rotnieuws zeg! En dan nog helemaal niks weten... Hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen en vooral dat het allemaal goed gaat komen! Sterkte!

8. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Dank je brendat! Ja nog even in afwachting wat er nou precies aan de hand is.. bah.

9. @ Kiss, jeetje zeg wat schrikken! Hoop dat het allemaal "meevalt". Sterkte!!!

@ Spruit, jammer dat de doos tegenviel. Ik vind dat er indd niet zo heel veel inzit. Bij Aiden was de doos heel uitgebreid. Maar ik vond die van de etos dit keer ook erg tegenvallen.

@ Brendat, lekker is dat he als de kids wat langer slapen. Aiden heeft iedere keer hazenslaapjes maar als hij dan 2 uurtjes slaapt vind ik het heerlijk.

@ Yolanthe, he wat een gezeur zeg!! Je hoort zo vaak dat ze zich vergissen in gewicht etc. Achja laat ze lekker lullen... Kan me wel goed voorstellen dat je er niet vrolijk van wordt.

@ Kris, leuk het hartje voor het eerst gehoord. En wat apart iedere keer een ctg. Grappig hoe het zo per land verschilt he.

@ Val, wat lief dat ze je bellen als je bijna aan de beurt bent. Kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om zolang te wachten, vorige keer moest ik bij vk ook dik een uur wachten. Best wel irritant.
    Ik zal duimen dat je volgende week goed weer hebt (hier regent het keihard)

Het is toch een vies weer hier bah! Gelukkig lig ik morgen in het zonnetje hihi ;)!!

10. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    He kiss dat is schrikken!! Hopelijk valt het allemaal wat mee. sterkte

Oeh Yolanthe lekker dagje voor jou:S

Nou ja dan moeten die mutsen van de gynaecologie wel bellen!! grrr, om tien over elf belde ik zelf, was ze me vergeten! was ik dus al aan de beurt geweest of ik niet een andere afspraak wilde maken! nou nee dus! ff volgehouden en toen kon ik toch gelijk komen het is goed he pff
    Maar in ieder geval was het allemaal goed! placenta lag nu 4,5 cm van de uitgang dus dat was goed! dan kan ik gewoon bevallen! En ik mag gewoon onder controle blijven bij de vk en moet over 7 weken terug naar de gyn die gaat dan nog ff checken en kijken naar de groei en zo! Vruchtwater was ook allemaal prima, morgen heb ik gewone controle bij de vk

11. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Laartje; dank je! ik ga ook heeeeeeeeeel hard duimen, hier regent het ook al heel de ochtend:( maar goed er kan nog veel veranderen...

12. @ Val, jeetje wat een muts zeg!! Goed dat je aandrong om toch nog te gaan. Gelukkig mag je nu gewoon weer naar de vk.

13. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Kiss: joepie weer helemaal goedgekeurd.. en het hoofdje gevoelt.. dat is bijzonder...

@ Brendat: da is ook fijn.. na 5 minuten je weekend gevoel kwijt...

@ Koetje: nog 9 dagen tot je verlof.. heerlijk.... aftellen!!

@ Chivay: joepie 30 weken... ene met een prachtige buik..

@ Laartje: fijne vakantie..

@ Kris: lekker.. 3 weken op de boot.. hoop dat het weer meewerkt..

@ Kiss: heerlijk he.. vakantiegeld... lekker shoppen.. he wat een naar nieuws.. hoop dat je snel meer weet over je vader..

@ Val: lekker handig van de assistente... maar goed dat je nog mocht komen.. fijn dat de placenta nu zo ligt dat je normaal mag bevallen..

@ Weer: nou het mooie weer lijkt weer echt over te zijn.. Hoop wel dat dit weekend weer beter wordt... zullen we met zijn allen duimen?

verder gaat het nu weer iets beter.. vanmorgen 3 uurtjes gewerkt.. wel wat last van mijn buik en rug... maar ga zo weer ff plat... en dan zal het weer gaan.. hoop ik...

14. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Val; Lekker handig dan! Gelukkig kon je nog terecht, en was de placenta lekker opgeschoven! Goed nieuws dus!

@Laartje; Ook hier is het grauw en grijs,maar gelukkig wel droog! Enne, wrijf het er maar lekker in hoor, dat je morgen in de zon ligt!

@Lauw; ga lekker even liggen en bijkomen! EN ik duim ook hard mee dat het dit weekend (liefst vrijdag al, dan ben ik ook vrij) weer heerlijk weer wordt!

@Hier; Ga zo toch echt maar de deur uit! Ze zijn hiernaast een muur aan het doorbreken, dus echt rustig is het hier ook niet! Nog even verzinnen wat we zullen gaan doen....

15. @ Lauw, balen van je rug en buik, even lekker rustig aan doen dus.

@ Brendat, hihi sorry!! Ik zal voor jullie duimen dat jullie ook mooi weer krijgen dit weekend en volgende week. Neem ik daarna het zonnetje mee.
    Is vervelend met kleine kinderen om nu iets leuks te verzinnen he? Normaal ga je even wandelen ofzo maar met dit weer is er niks aan.

Yoehoe Aiden is lekker voor de 2de keer al aan het slapen vandaag, kan ik even rustig opruimen (uhm ik bedoel internetten:D )

16. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Heyhallo allemaal!

Zo, ik zit... De hele ochtend de hort op geweest met Tes; naar de stad, de Welkoop en boodschappen doen. Pff, voel m'n bekken wel weer. Volgende keer m'n mannetje maar vragen om die zak hondenvoer van 20 kg te halen. Daarna gezellig met Tes gegeten, de hond uitgelaten en nu ligt m'n meissie lekker te slapen. Heeft mama ook even rust;)...

@Chivay: ik vind je buikje echt supermooi! En 30 weken al, de tijd vliegt! Goed dat je een stap(je) terug gaat doen wat betreft je werk. Hoeveel uur werk je? Ik merk dat ik nu ik 23 uur werk (na de geboorte van Tes), ik het veel beter vol kan houden. Maar dan moet ik me op mijn vrije dagen wel een beetje rustig houden. Is idd heerlijk die vakantie en dat aftellen, het begint op te schieten:D!

@Laartje: wat zielig voor Aiden! Is hij ergens tegen aan gevallen ofzo? Gelukkig wilde hij daarna wel snel weer spelen. En wat heerlijk, morgen op vakantie! Waar gaan jullie ook alweer naartoe:)? Alvast een supergoede vlucht en een hele fijne vakantie!

@Kris: jullie gaan dus ook bijna op vakantie? Lekker joh! En NL is toch hartstikke leuk? Ik hoop voor je op mooi weer! Veel plezier alvast!

@val: handig dat je zo dichtbij de gyn woont! Maar dan moeten ze idd wel bellen! Fijn dat alles goed was en dat je gewoon weer lekker naar de vk mag!

@kiss: lekker he, dat vakantiegeld? En dan nog van de belastingdienst erbij, heel fijn!
    Wat erg van je schoonvader! Ik hoop dat het meevalt, sterkte!

@Yolanthe: balen dat je je dag niet zo hebt vandaag. Hopen dat er snel iets gebeurd waardoor je wat vrolijker wordt!

@brendat: lekker he, die rust als je meisje op bed ligt? Ik ben nu ook heerlijk aan het relaxen! Straks even lekker de oogjes dicht! Hoop dat jij dat ook even kunt.

@het weer: het is hier gelukkig droog... Maar wel een beetje somber helaas. Ik wil het zonnetje!

@Lauw: ik duim met je mee voor mooi weer! Fijn dat het weer wat beter gaat!

Zo, ik ga even tienermoeders kijken via internet en daarna even languit op de bank met de oogjes dicht...

Fijne dag allemaal!

17. @ Koetje, heb ik ook veel last van als ik te veel heb gedaan dat ik mijn bekken dan echt goed voelt.
    Ik heb tienermoeders vanmorgen teruggekeken.
    We gaan naar Florida,dus een hele reis hihi. Ben eens benieuwd hoe Aiden op het vliegen reageerd.
    Hij was tegen het tvkastje gevallen, hij dacht dat hij er al was en wilde met zijn handjes het kastje pakken maar net een stapje te kort.

18. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @susan: lekker dat je nog maar zo weinig bent aangekomen J Heb je nog iets kunnen regelen met de babydump voor het vrij vragen voor niets? Wat een leuke buikband!

@brendat: hoe gaat het met de moeheid? Hier heb ik altijd last van mijn bekken als ik teveel krom gestaan heb. Misschien bij jou ook de reden van de bekkenpijn? Beetje mee opletten. Ik denk dat het minder leuk is voor je saldo dat je tegenover de prenatal werkt. Daar heb je inderdaad niet veel aan als niet goed te voelen is hoe de kleine ligt. Hopen dat het de volgende keer wel goed te voelen is en anders gewoon een echo, nog leuker :D

@ckialita: Fijn dat de intake zo lekker verlopen is. Hier over 2 weekjes intake, ben benieuwd, zal wel niet veel voorstellen. Ik denk toch echt dat je een stuk rustiger aan moet gaan doen als je zoveel last van harde buiken hebt.

@kiss: gelukkig lag het niet aan jou dat je zoon zo’n deugniet was afgelopen week. Is hij ondertussen wat bijgedraaid? En hoe is het gegaan op het kdv zonder luier? Hoe is het vandaag met het rare gevoel in je buik? Is toch wel een uitvinding dat online shoppen :D Al 30 weekjes!! Lekker hoor! Jij weer goed gekeurd door de VK en wat gaaf dat je het hoofdje zo goed kan voelen! Mooie bloeddruk en mooie glucose! Oei meis. Hopen dat het niet al te ernstig is met je schoonvader. Nooit leuk om zoiets te horen.

@yolanthe: wat leuk dat het nu al te zien is dat de kleine op papa lijkt J Bij ons blijft het een verassing op wie ze lijkt. Ow wat vervelend dat je dochter niet lekker doorslaapt ’s nachts. Gaat het nu al een stuk beter? Hier de blije doos van prenatal al lang binnen. Beetje raar dat jij hem nog niet hebt. Balen dat je niet zo’n leuke dag hebt vandaag. Doe maar lekker rustig aan.

@spruitNL: goede tip van dat watje met azijn. Als ik weer zo’n last heb dan zal ik het ook eens proberen! Fijn dat het opgelost is op je werk met de werktijden. Wat een mooi fris kamertje! Lekker uit eten geweest lees ik J altijd leuk! Ik kreeg als tip tegen vocht vasthouden om bleekselderij te eten of heel veel water drinken. Ook op tijd je beetjes hoog leggen. Succes! Mooi buikje! De blije doos viel mij ook een beetje tegen ja. Inderdaad veel reclame. Die Ariel vlekkenverwijderaar zit blijkbaar niet in alle dozen, wij hadden hem in 1 doos wel zitten en in de andere niet.

@annette: ow wat gaaf zeg die foto van het kamertje!

@laartje: dat is wel vervelend zeg als je iemand tegen zou komen en je hebt net allemaal roze dingen in je hand. Ik ga altijd shoppen in plaatsen waarvan ik weet dat ik niet zo snel iemand tegen kom die ik ken J Hier de laatste week geen rare dromen meer gehad. Zo te zien niet super veel verschil tussen de eerste en de tweede tenminste… als je het aantal weken kijkt wel. Heel herkenbaar dat manlief “even” naar het werk is of “even” iets aan het doen is en dat hij dan uren later thuis komt. Afgelopen weekend moest manlief “even” een auto wegbrengen, ben toen maar even meegegaan en maar goed ook anders had hij daar nog ik weet niet hoe lang gestaan.

@cossy: ow wat een mooie ketting meis! Wat een mooie foto van vince en jou!

@iltje: lekker uitgebreid gereageerd meis J complimenten! Hoe was het bij de TOPPERS? Dat is erg laat dat de kraamzorg komt voor de intake. Hier komen ze 9 juni al.

@lauw: ook weer goedgekeurd door de vk J altijd fijn. Is het nog gelukt met opruimen? Wel rustig aan doen he. Kom je morgen trouwens zwemmen? Diny is weer terug :D Hoe was de gym? En hoe gaat het nu met je buik?

@koetje: hoe was de musical? Lekker genoten? Wat balen dat je 4 tegels tekort komt! Hopen dat ze snel binnen zijn en dat de badkamer dus snel klaar is. Wat ga je vroeg met verlof of zie ik dat verkeerd? Wat leuk dat jullie 2 weken naar Frankrijk gaan! Alvast veel plezier!

@tamar: fijn dat het beter gaat met je bekken. Hier met de 30 weken een groeiecho en over een paar weken een liggingsecho. Ik denk dus dat ze naar de groei kijken (en misschien bij jullie ook naar de ligging) Fijn dat alles goed was bij de controle

@elisa: mooi buikje hoor! Hier ook nog geen andere controles gehad dan bloeddruk, hoogte baarmoeder en natuurlijk luisteren naar het hartje. Ben benieuwd moet over 2 weken weer terug. Hier hebben ze vanuit de kraamzorg zelf gebeld voor een afspraak voor de intake. Maar je kunt zelf ook voor de zekerheid even bellen.

@marijeee: wat vervelend dat je kleine mannetje in een “ik-wil-niet-luisteren” fase zit. Hopen dat hij daar snel uit is. Hoe is het verder met je? Mooie foto van jullie J Het scheelt inderdaad niet veel bij jou met de buik van toen en nu. Nouja dan dat schiet ook niet op dat de drukker dan 3 weken dicht is L

@FemR: het enige “cadeautje” wat er bij zat is een knuffel van zetje zebra (cz verzekerd) vond er niet veel aan maarja, verder wel veel dingen voor mij in het pakket. Als ik nu nog kraamverband erbij moet halen weet ik het ook niet meer zoveel zat er in. Daarnaast heb ik nog van een vriendin van mij kraamverband van de Tena, zo’n megapack. Jij ook al zo lekker uitgebreid gereageerd :D Balen dat je zoveel last van harde buiken hebt (gehad). Hoe is het er nu mee? Wat een leuk kaartje!

@chivay: hier niet herkenbaar het gevoel van de bekkenband. Heb je nog een leuke verjaardag gehad? Ziet er goed uit de box. Staat mooi bij de kast. En wat een leuk boxkleed, mooi met die lieveheersbeestjes! Ik zou niet weten hoe hoog het bed moet staan, ik hoor het de 9e wel. Wat lekker dat je gister maar een half dagje hebt gehad! Ik ben benieuwd hoe het gaat bij de arboarts en de vk. Succes ermee! En jij ook al 30 weken J lekker hoor. Inderdaad een bescheiden buikje voor 30 weken maar wel mooi.

@Linda: hier komt een meisje en ik draag naar voren. Geen last van extra kilo’s op de heupen of de billen.

@kris: balen dat het weer zo tegenzit in Duitsland. Wel erg fijn dat je nog geen klachten hebt met de zwangerschap. En wat lekker dat je nog maar 4 kilo bent aangekomen! Lekker weer door de controle heen. En een mooi vooruitzicht om 3 weken op vakantie te gaan J Alvast heel veel plezier.

@val: heerlijk zo’n weekendje zonder plannen. Dat is wel lekker dat ze even bellen als de persoon voor je naar binnen gaat. Hoef je daar geen uur te wachten. Wat een dozen dat ze niet bellen. Groot gelijk dat je geen andere afspraak hebt gemaakt. Fijn dat alles weer goed was.

@katje: mooi buikkie! Wat een leuke foto van je mannen J

@leonizzie: Jeetje je bent al bijna 31 weken zwanger! Wat vliegt de tijd zeg.

19. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    zo.... even bijgelezen en gereageerd. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben anders sorry!

@hier: gister op controle geweest bij de vk. Bloeddruk was weer netjes 125/75. Baarmoeder zit zo'n 5cm boven de navel. Hartje was weer goed te horen. Ik heb komende maandag een groeiecho en over een paar weken een liggingsecho. Ze wilde nog wel even overleggen met haar collega's over de plaats van bevallen. Als het kan wil ik dat graag thuis maar gezien mijn totale lichaamsgewicht wel zij eigenlijk hebben dat het poliklinisch wordt. Ach, over 2 weken weer terug en dan hoor ik het wel hoop ik.
    Morgen een druk dagje, school, verjaardag, zwemmen en de tassen pakken voor het weekendje weg. Heb er wel zin in om even lekker er tussenuit te gaan.

Afgelopen weekend lekker genoten van het mooie weer zoals vele dames hier. Had me flink ingesmeerd en ben mooi bruin aan het worden (vindt ik) en gelukkig geen maskertje :)
    Balen van het slechte weer vandaag. Ik moet nog even snel naar de winkel maar heb eigenlijk geen zin...

Hoe is het verder hier?

20. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    #300 SpruitNoordeloo, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt: 26 mei 2010
    Ben vanmiddag even extra naar de VK geweest vanwege mijn opgezwollen enkels. De werkster was hier in de ochtend en die schrok er van zo dik dat ze waren en dan was het vandaag nog niet eens warm! Dus toch maar even de VK gebeld. Kon direct komen, met een plasje. Ook gezien mijn zusje bij beide zwangerschappen eiwitten in urine had en hoge bloeddruk. Niets aan de hand, geen eiwitten, bloeddruk volgens boekje (120/70). Veel drinken en veel met de voetjes omhoog. Mijn urine wordt nu wel bij iedere controle ook nagekeken. Maandag mag ik weer, die afspraak stond er al. Dan gaan we het hebben over mijn geboorteplan omdat ik me nu al bang zit te maken en zit te piekeren over de bevalling.

Daarna nog even naar de stad geweest om nog wat zomerkleding te kopen. Wisten jullie dat maat 44/46 positie gelijk is aan 52 gewoon? Ik nu wel! Een heerlijke zomerbroek gevonden. Mams maakt er nog een elastieken band aan en klaar.

Over moeders gesproken: die staat nu in de miezerregen mijn tuin te doen!

En voor de dames die het even moeilijk hebben

Deel Deze Pagina