Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kisss > ja zeker spannend komt steeds weer terug nouja zie wel wachten spannend af
    ga zo lekker op bed ben kapot

2. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    @Laartje: fijn dat je wel weer naar huis mocht. Nu maar hopen dat de weeen doorzetten en je snel jullie meisje in je armen hebt. Zo lang voorwerk lijkt me ook niks... En rustig aan doen lijkt me idd verstandig;)...

@Leonizzie: lekker de mac, hier is mannetje er niet dol op dus wordt niet vaak gegeten. Misschien maar beter ook;).
    Hoop dat het ongi-gevoel snel overgaat in weeen zodat je snel mama bent!

@Lauw: ik hoop dat het meevalt met de auto...

@kiss: hier ook niks hoor, zou ook wel vroeg zijn... Fijn dat je je nog zo goed voelt!

@irisnaomi: slaap lekker!

Nou, ik ga bankhangen en tvkijken. Ik hoop dat ik eerder in slaap val dan gisteren, toen heb ik 1 uur nog gezien...
    Slaap lekker allemaal! Tot morgen!

3. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Hoi Allemaal!

Toch nog even tijd om online te komen vandaag! Vriendinnetje is weer weg, was erg gezellig!
    Verder alles goed, heb ook regelmatig last van ongi-pijn. Vanmiddag had ik een afspraak bij de vk, alleen jammer dat ik daarpas 3 uur later aan dacht... :). Oeps! Gelukkig mocht ik vanavond alsnog tussendoor! Alles goed, en de kleine lag zelfs al volledig vast in mijn bekken. Ik had vandaag wel mijn favoriete vk, ze was zo enthousiast dat ik nu al bijna aan de 37 weken zat, dat ik er helemaal zin in heb gekregen! Gezien Elins termijn achtte ze de kans groter dat dit kleintje voor de uitgerekende datum zou komen, dus ik moest vooral alles klaar hebben staan met 37 weken! Hihi! Wordt nu toch wel een beetje zenuwachtig... Zal je zien dat het alsnog een september-kindje gaat worden he?

O, en mocht er nog een reserve-buddy nodig zijn, houd ik me aanbevolen! Kan wel een tweede kans gebruiken om het grote nieuws hier kenbaar te maken! Tegen de hyves-verslaving van Marije kon ik niet op, haha! Maar zooooooooo leuk! Begin er zelf ook echt zin in te krijgen nu!

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    #3264 linda221, 27 jul 2010
    Laatst bewerkt: 27 jul 2010
    @marije gefeliciteerd met jullie dochter ZARA!!!

@emmy dat was ik ook van plan alleen mijn weegschaak ging aan het begin vd zwangerschap kapot...en nog steeds geen nieuwe gekocht...:p tussendoor wel bij mijn ouders op de weegschaal gestaan maar das ook alweer een tijd geleden...
    zou lekker die bh's al aantrekken hoor! heb je er tenminste lang plezier van! ik ga vd week ook zwangerschaps/voedingsbh's kopen!

@val jeetje wat schrikken zeg! hopelijk knap je snel op! beterschap! en wat fijn dat je zussen op je zoon willen passen

@brenda fijn dat je nog tussendoor bij de vk kon! misschien dat die krampen al een voorteken zijn...heb je alles al klaar?
    fijn dat het leuk was met je vriendin! ik heb met mijn vriendin 1 week voor de uitgrekende datum afgesproken...hoop eigenlijk dat het dan kraamvisite wordt maar ja denk het niet:p bij noa kwam ze ook 1 week voor de uitgerekende datum...toen moest ik eerst "even" naar de vk...bloeddruk veel te hoog...en hele middag met vriendin en haar dochter in het ziekenhuis aan de ctg gezeten...diezelfde week nog ingeleid en was noa geboren:p

onze naam komt 0.0003% voor...ook een apparte naam dus:p

@brenda
    misschien kun je reserve buddy zijn voor mij en cossy...wij zijn nl 2 dagen na elkaar uitgerekend...wanneer was jij uitgerekend??

5. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    1) Haha! Doe er nog een schepje bovenop! NEEEEEEEEE! Ik heb helemaal nog niet alles klaar, en ik ging nog heeeeeeel erg van mijn verlof genieten!!! O jee, dadelijk komt ze zaterdag gewoon al!!!!!!

2) Is prima hoor! Ik ben de 21e uitgerekend, dus een weekje eerder geloof ik toch?

6. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Marije, man & Jaimy... van harte proficiat met de geboorte van jullie dochter en zusje Zara!

@elisa; jahoor je kan al voedingsbh's dragen, waarom niet?

@nicole; wie weet is het begonnen...

@namen; dat dachten wij van Jayden ook, die was onbekend...die naam....hoorden we van iedereen. Maar sinds hij geboren is, is hij de top 20 en later de top5 ingekomen ! :S

@emmy; Ierse naam....neej geloof het niet, is Engelse naam :)

@mclover; wta een tegenvaller, balen!

@hier; vanmiddag onverwacht naar de gyn geweest. Werd vanmorgen gebeld door VK dat ik vandaag dus al langs kon komen om mijn angst t.o.v. totaal ruptuur te bespreken en een second opinion te krijgen. In plaats van volgende week maandag, dus dat was even schrikken. Wat er uit dit gesprek kwam was eigenlijk dat er geen maatregelen genomen kunnen worden die een 2e totaal ruptuur 100% kunnen voorkomen, behalve dan een keizersnede. Dat is een iets te heftige ingreep om op voorhand te besluiten vind ik zelf, m'n man was het daarmee eens. Als het tijdens de bevalling nodig blijkt, vind ik het een ander verhaal maar op voorhand? Een knip zetten voorkomt het ook niet, dus ik heb hier ook geen afspraken over gemaakt. Ik laat dat op het moment zelf aan de desbetreffende deskundige/verloskundige over. Verder kregen we te horen dat Ukkie waarschijnlijk ook rond/boven de 8 pond zal uitkomen, voorzover ze dat kon inschatten. Het hartje klonk verder ook goed. Mijn bloeddruk was op het moment van afname even verhoogd, maar dat kwam meer omdat ik me zorgen aan het maken was. Ik probeer mezelf nu zo in te stellen dat ik het maar over me heen laat komen. Ben wel weer wat rustiger met deze info, ook omdat er gezegd was dat de kans op een tweede keer hetzelfde niet zo groot is. 5%

Dat was het voor nu, fijne avond !

7. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @koetje jee wat lekker zeg alles spik en span...wou dat ik dat al kon zeggen;) maar hier schiet het nu ook wel op...

@nicky en irisnaomi spannend ben benieuwd of het doorzet bij jullie!

@voornamensite...kwam er net achter dat bij populaire namen hij ook 0,...% populariteit aangeeft dus zegt niet echt wat vind ik..

@mc lover rot dat je zo'n baaldag hebt! lekker vroeg naar bed dus!

8. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Ha!
    Wat een geklets en gerommel in de diverse buiken!!
    Allereerst de kersverse paps en mams feliciteren:
    Iltje & Marijee & mannen: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochters. Geniet ervan!!!

Namen: Tuurlijk heb ik ook even op de sites gekeken die hiervoor genoemd zijn. Grappige is dat bij de ene site onze naam 26 x 2009 gegeven is en bij de andere site maar 11x. Waar halen ze die informatie toch vandaan?
    ik ga er in iedergeval nog een website tegen aan gooien en wel die van de kinderbijslag 2009:
    SVB - Kinderbijslag - Kindernamen uit 2009

Val: Beterschap!!!

Nicky & Laartje: Zet'm op! hoop dat het gerommel snel doorzet in iets productiefs!

Kapedi: das effe schrikken. Gelukkig alles ok!

McLover en alle andere die veel meer wilde doen dan er uiteindelijk gebeurd is: Lekker rustig aan doen, morgen weer een dag!

Leonizzie: wat een gezelligheid bij jullie 's nachts!

Elisa: Ook hier is het nog steeds moeilijk voor te stellen hoe en wat met kleine in huis.

Vandaag stond er voor mij ook weer een afspraakje bij de gyn op het programma. CTG was prima, bloeddruk, gewicht en urine ook. Kleine ligt klaar voor de start en heb zelfs al een verweekte baarmoederhals. Gyn geloofde dan ook niet dat ik de 20ste zou gaan halen. We zullen zien. Heb wel eens gehoord dat er vrouwen zo weken doorkwamen. Volgende week mag ik weer langskomen.
    Manlief ondertussen wel wat gespannen. hahaha. Heel leuk om te zien. Heeft zich ingesteld op de 20ste en wat nu als het eerder komt? Ik moest maar niet meer wachten met wassen en een vluchttas klaar zetten. Geen probleem dus het hele wasrek hangt vol met ienimini kleertjes.

Verder voel ik me goed. Heb nog genoeg energie om dingen te ondernemen, maar lig ook maar al te graag te dutten met de katten op schoot. Mijn getouwtrek/gerommel van de buik speelt zich af voornamelijk bovenin de buik en kan soms best pittig zijn. En zo zijn we weer een dag dichter bij de geboorte van de kleine! Meiden, we komen er wel!!!

Iedereen een fijne nacht toegewenst!!

9. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @brenda moet je ff je telefoonnummer pb-en...dan stuur ik wel naar jou én cossy een berichtje als ik bevallen ben...

@kapedi jeetje wat schrikken meid! fijn dat wel alles goed is!

10. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    @Emmy; Sorry, Iers is idd mooi, maar vind het niet erg dat er op dit forum iemand is die ook mijn naam heeft gekozen...Tja zolang het maar niemand in mijn directe omgeving is.....

@ Extra controle beeb; Blijkbaar vonden ze 2 uur ctg voldoende , hoef pas volgende week terug. Voel hem wek gewoon goed dus zodra dat minder is trek ik natuurlijk gelijk aan de bel! Ben er wel nuchter onder, volgens mij heb je als mama to be wel snel door als het echt fout zit!

Heb de rest wel gelezen, maar ga verder morgen reageren.

Iedereen trusten, was een lange dag. Knuffels

11. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk

hier foto van de kleine van marije!

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    mij kan het idd ook niet zo heel veel schelen als iemand dezelfde naam heeft...die kans bestaat nou eenmaal, en je kent mekaar toch niet persoonlijk...zou het veel erger vinden als iemand in mijn directe omgeving met onze naam aan de haal gaat:p

13. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Laartje... Tjee wat spannend met die weeen al zolang! Ben echt benieuwd..

@ Koetje... Leuk dat je collega bevallen is! Gelukkig niet jullie naam haha :D ... Lekker bezig geweest...
    Hopelijk lig je nu al lekker te slapen ;)

@ Leonizzie... wauw wat leuk voor die vriendinnen zeg! Ben benieuwd naar de namen! Enne Mac.. ;) Lekker...
    Hahaha zie jullie al liggen snachts met complete verhalen vol emoties ;)

@ MC... balen dat je je zo rot voelt!!! Hopelijk snel weer wat beter..

@ Lauw.. oh jij ook al onggevoelens? Hmmmmm ;)

@ Kiss... Whahhaha moest even flink om jou smerige naaktslak lachen... :D..... Enne.. Ik wil vanacht niet bevallen hoor!!! Wil netjes tot donderdag wachten nu....
    Balen dat Xavier nu zo vervelend is.. Hopelijk morgen weer beter!

@ Brendat.. hahahaha vk vergeten.. ;) Fijn dat je nog tussendoor kan... En wat super zo'n betrokken vk!!

@ Katje... Oh zo zat je dus zomaar ineens bij de gyn... Fijn dat je zo'n goede info hebt gekregen... ondanks dan dat er geen speciaal goede maatregelen zijn....

@ Kris... Fijn dat je controle weer helemaal ok is!
    Grin... Leuk hè die mannen... ineens die kriebels... Ben heel benieuwd wanneer het bij jou doorzet zo met de verweking :) kan idd nog alle kanten op begreep ik...

Jeee alweer 10 uur... wat gaat de dag snel...
    Mijn ouders, schoonouders en schoonzus zijn net nog even langs geweest... Nog even buikgluren ;)
    Morgenavond spreken we niets af... Just the 2 of us morgen...
    Raar hoor..

Morgen om kwart over 11 de intake in het zh.. verwacht dat ik vanaf dan wel zenuwen ga voelen e.d... dan wordt het ineens zo concreet en echt.. nu lijkt het nog een giga ver van mijn bed show..

Net nog even ons bed op kratjes gezet voor de kraamzorg.. Gatver wat hoog! Vind het 3x nix... maarja.. t moet toch...

:) Laat morgen nog wel even weten hoe de intake was!
    Slaap lekker allemaal!

14. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Awwww, wat een droppie!!!

Nee, hoor, zou mij ook niets kunnen schelen verder, zou het zelfs makkelijker maken qua anonimiteit hehe.

15. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    naam: spruit ik heb gecheckt en die van ons komt 0.0545% voor! valt wel mee dus! hahaha
    ik weet niet of site klopt. heb naam kees ingetypt en die komt bijna niet voor.. toch apart!!!

nicky: spannend!!!

laartje: is de kleine erg klein?

hier: half bijgelezen, ogen hangen beetje dicht.. zo naar bedje toe!
    bij vk was het goed. bloeddruk was iets hoger mar gaf niet. witte afscheiding hoort er in dit stadium beetje bij. de praktijk waar ik kom doet alleen urine en bloedonderzoek als ze vermoeden dat er iets aan de hand is.. omdat veel dingen standaard zijn (ook wegen enzo) en die standaard dingen ook weer verouderd zijn, is het zo dat in 'jonge' praktijken er andere dingen worden toegepast! dus dat weten we ook weer

ckialita: waren je vliezen het? nog neits van haar gehoord namelijk (is mijn buddy!)

slaap lekker

16. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    chivay, ik vind het bed zo hoog ook niets want kom er amper in of uit! hahha! ben niet zo groot!

nu ga ik echt naar bed toe!

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Namen en hoe vaak voorkomen: onze namen komen ook niet heel veel voor, maar zeldzaaam zijn ze niet. Naam van dochter is aparter. Maar je weet het toch niet, mijn echte naam wordt maar heel weinig gegeven. Is een hele bijzondere naam, maar juist ik kreeg een keer een klasgenoot met biologie met dezelfde voornaam! hihi je weet het toch niet Nou ja wel als je kiest voor Sophie of Lucas, dan is de kans dat ze een naamgenoot krijgen op school, tijdens de zwemles of wat dan ook.

@Zara: leuk om een foto te zien van het kleine meisje.

Wauw gewoon 5 baby`s al geboren! Volgens mij gaat het hier voorlopig nog niet gebeuren! Ik heb af en toe krampen, maar er gebeurt niets, bij dochter ook last gehad van voorweeën, maar ook dat deed toen niets.

18. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Hai!

Kom me ook nog even melden. Heb niet veel bijgelezen hoor, geen pufffffffffff. Drukke dag gehad, amper thuis geweest na 10.30. Vanavond wel thuis, maar ook nog gerommeld en dingentjes gedaan. Voor 10.30 uur wel de ramen gelapt en de keuken gedaan, lekker hoor! Onverwacht even naar Ikea geweest, zouden eigenlijk morgen gaan, maar vandaag was ook goed ;) Morgenochtend mijn en Isa's haren knippen, heerlijK!

Bij de vk was alles prima, mijn bloeddruk blijft keurig, wat ik heel bijzonder vind, bij P en I was hij vanaf week 32 te hoog en nu nergens last van. Super! Beebje lag weer met het hoofd naar beneden maar... nog heel veel ruimte. Dus als mijn vliezen breken gaan liggen, als ik niet thuis ben ik kan ik eerst rustig naar huis gaan en dan gaan liggen ;) De vk die ik nu had maakte een grove schatting van de grote nu, ongeveer 3200 gram. Ze verwacht niet dat het een 8 ponder gaat worden. Een kindje dat wat kleiner is zou ik best leuk vinden hoor hihi. Echt een babytje ;) Moet volgende week donderdag weer terug, eerder had ze geen plek. Ach.... als alles goed gaat is er ook geen reden voor. Vanaf dan ook elke week urine mee brengen, alles goed!

En JAHOE!!! MARIJE HEEFT EEN DOCHTER!!. Heb je al gefeliciteerd met Zara via de hyves, maar ook bij deze, Marije, man en Jaimy, gefeliciteerd met Zara!!

Nou mensen, ik ga toch zo maar eens naar bed. Ben best moe na zo'n korte nacht en een lange actieve dag. Slaap wel voor iedereen en voor bij wie het aan het rommelen is.... Ik hoop dat het doorzet!!

Grtz FemR

19. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    hey meiden daar ben ik dan.. ideaal zo een internet telefoon.
    en aangezien zara niet bij me op de kamer ligt, genoeg tijd!

bevalling was snel maar heftig. flinke naween en zara heeft flink last
    van de snelle uitdrijving.
    ligt op de couveuze afd aan t zuurstof,veel rust nodig. arm meisje..
    sneu om te zien die slangen.

ik ga proberen te slapen nu met slaappil. pff die adrenaline!

20. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    @marije, ik hoop dat je toch nog een beetje hebt geslapen vannacht... Arm meisje, ik hoop dat jullie snel opknappen.

Het waren niet mijn vliezen, ik gok gewoon even heel veel afscheiding. Kan nu niet meer slapen, als vanaf 5 uur. Kramp in mijn kuiten die maar niet over wil gaan, en een snurkende man doen het niet goed als je al zo licht slaapt. Manlief is superenthousiast, van hem mag ons kindje liever gisteren komen dan vandaag, ik vind het wel best zo, en het mag nog wel even blijven zitten... Ik hoop dat ik straks nog kan slapen :(

Deel Deze Pagina