Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Nee hoor, ik weet het. Verstandelijk gezien hoef ik me ook helemaal geen zorgen te maken. De kans dat die situatie zich voordoet is niet zo groot, maar ja, soms gaan je gedachten met je aan de haal....

@chivay; fijn dat je 'vrijgelaten' bent en thuis kan genieten van je gezin! Mooie foto's!

@slapen; vannacht wel een redelijke nacht gehad; 3 x eruit. Viel wel mee dus, vanmorgen blijven liggen. Gister was ik er uit met zoonlief, dus vandaag manlief :)

@laartje; leuk die foto's van je kids. En wat al eerder gezegd is; namen passen leuk bij elkaar.

@spruit; gefeliciteerd met jullie zoon !
    Fijn dat je het zelf hebt kunnen doen. Ik was bij Jayden ook 5 kwartier bezig vanaf de 10 cm ontsluiting, ik zag jij bijna 6...Weet hoe moe je ongeveer geweest moest zijn.

@strippen; zag verder nog geen reacties op mijn vraagje, maar inmiddels heb ik al gebeld & besluit genomen...Zie verhaal hieronder.

@hier: ga zo wat in het huishouden doen. Kom net terug van de VK. Had eigenlijk vrijdag pas de afspraak, maar dat vond ik eigenlijk te lang. Dus ik had de stoute schoenen aangetrokken en gemaild met de vraag als er iemand uitgevallen was voor een controle afspraak, of ik dan in de plaats mocht. Vanmorgen werd ik gebeld en kon ik dus net om 11 uur terecht. Dat werd ietsje later want ze liepen iets uit, maar goed heb de tijd aan mezelf. De mannen zijn er niet, ze zijn naar m'n schoonouders, want m'n man moet straks naar de tandarts en dan slaapt Jayden gewoon even lekker bij z'n oma i.p.v. hier. Kwam allemaal goed uit dus.
    Controle bij VK was verder goed. Mijn bloeddruk oké, hartslag van Ukkie was ook ok. Heb een flinke, volle buik. Ukkie gaat waarschijnlijk de 4 kg geboortegewicht wel overschrijden. Denken ze, want helemaal zeker weten doen ze het niet natuurlijk. Ook kwam strippen ter sprake en werd er een voorlopige afspraak voor vrijdag ingepland. VK zei; beter te wachten tot maandag...maar je mag ook vrijdag...
    Ik wilde nog even met m'n man overleggen. Die zei vrijdag, maar ik moet/mag het besluit nemen, tis mijn lichaam. Zelf twijfelde ik nog. Telefonisch spreekuur gebeld, nog een mening van een VK gevraagd en die legde ook uit dat ze voor 41 weken in principe niet strippen (tenzij de zwangere dat écht wilt) omdat de slagingskansen gewoon veel kleiner zijn. Al met al besloten de afspraak van vrijdag te cancellen om te strippen en voor maandag 9 aug. een afspraak te maken. Hopelijk is dit alles niet nodig en besluit Ukkie zelf te willen komen voor die tijd. Dat heeft toch nog steeds m'n voorkeur. We'll see. Ben nu weer rustiger, dus dat betekent dat ik achter m'n besluit sta. :)
    Zo en dan nu even de huiskamer stofzuigen, want dat schuif ik al de hele morgen voor me uit. Maar goed, wel al boven op de kasten gestoft ;)

2. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Spruit wat geweldig, gefeliciteerd en lekker genieten!!!! Eindelijk een jongen:)

@Marijee wat super dat de kleine meid morgen waarschijnlijk naar huis mag:)

Hier zit ik echt lekkere broodjes uit de oven hawaii naar binnen te schransen echt gewoon, heb de laatste tijd echt vreetbuien niet normaal;)

3. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    smokey: eetse!
    katje: fijn dat je afspraak hebt, hoop voor je dat kleine zich deze week aandient en strippen niet nodig is!

hier ook broodje gegeten.. ga zo maar eens iets doen. was ik vanmorgen al van plan, eerst dvd serie gekeken, daar ga ik me ook de komende dagen mee bezig houden!

het is wel rustig hier!

owja, dingetje: IK HEB GESTEMD!

4. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Katje, wat fijn dat je nu weet waar je aan toe bent..
    Ben ook heel benieuwd of het strippen bij mij zal werken, omdat ik "nog maar" 40+1 weken zwanger ben.. Maar we zullen het gauw genoeg zien..

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Spruit: van harte gefeliciteerd met zoon Rembrandt!

Spannend hier! Ben benieuwd wie er nog meer snel mama gaan worden!

Verder even weinig tijd, dochter heeft 2 vriendinnetjes te spelen. Straks ze weer naar huis brengen, kan ze daar nog even spelen.

6. Mamamies

Mamamies Actief lid

15 jul 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou dames er is weer flink gekletst! had een heel druk weekend en loop gelijk enorm achter!
    Goed ga m'n best doen...

@ Chivay; fijn dat 't zo goed gaat en jullie naar huis mogen, wat een mooie foto ook
    @ Laartje; gefeliciteerd met Hailey en wat snel ook!
    @ Spruit; een jongen erbij in 't rijtje! Gefeliciteerd met Rembrandt.
    @ Dingetje; wat een schattig filmpje zeg, helemaal omdat Mika steeds blijft lachen alsof ie op de foto gaat!
    @ Kiss; 02-08 is zeker een mooie datum en 't is je ook gegund!
    Succes met strippen vanmiddag en hopelijk gaat 't dan allemaal heel snel en heb je je meisje straks vast!
    @ lauw; had je de vk nou gebeld? wat kiss zegt, beter 1x te vaak dan 1x te weinig! ik heb 't ook aangegeven en werd meteen doorgestuurd. uiteindelijk niks aan de hand, maar voelde me wel heel serieus genomen en begrepen!
    @ Marije; fijn dat het nu beter gaat met Zara en jullie waarschijnlijk naar huis mogen. en die emoties zijn heel goed te begrijpen, lekker laten gaan hoor!
    @ hier; ga zo koekjes bakken! ben 't wachten helemaal beu, dus probeer mezelf maar bezig te houden met wat ik nog kan!
    Verder echt een off-day, voel me helemaal niet lekker; hoofdpijn, misselijk, spierpijn, menstruatie-achtige kramp, etc. Durf er gewoon niet meer vanuit te gaan dat 't weer voorwerk is, dus ik wacht maar af!
    Andere dames ook succes met alle kwaaltjes en laatste loodjes!

Liefs

7. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Nou meiden,

Ik ga ff douchen en dan lekker naar bed, ff slapen.
    Duimen jullie voor me vanmiddag?!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

8. Mamamies

Mamamies Actief lid

15 jul 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    o ja ik las nog ergens wat over aankomen... ik ben zelf bijna 15 kg aangekomen en dat zit echt in m'n buik en een heel klein beetje op m'n heupen en billen.
    een vriendin was 30kg aangekomen (normaal 60kg en 1.75m) en die heeft al weer geruime tijd haar oude figuur terug zonder al te veel moeite, dus ik ga me geen zorgen maken!!
    moeten jullie ook niet doen, komt vast allemaal goed!

@ Kiss; ik duim voor je!

9. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Dingetje: wat leuk dat filmpje!!:)

SPRUIT: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!!! GENIET ERVAN!

Linda: ben ook benieuwd naar de echo!

Nicky: succes b ij de vk morgen!

Ooh Marije: super morgen naar huis!! wat zal dat fijn zijn in jullie eigen huisje!

oh hou op over fotoalbums! haha hier ook nog van de laatste 2,5 jaaar!

Katje: hoop ook voor je dat strippen niet nodig is en dat je kleintje zelf komt van de week!

Kiss: succes vanmiddag!!

10. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    regio Alkmaar
    @kiss; lekker geslapen? Hoop voor je van wel !
    En dat het vanmiddag gaat helpen voor je.

@ val; dank je wel, daar hoop ik ook op.... een start omdat Ukkie zelf wil

11. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Nicky: succes met je gesprek morgen..

@ Marije: dat is super nieuws.. hoop dat de nacht goed blijft.. en dan lekker naar huis.. joepiee..

@ Koetje: succes met de foto's.. zou idd wel handig zijn al je bij bent met de foto's... er zullen nog vele volgen.. haha

@ reggie: balen dat je zo slecht slaapt.. dan mag je overdag wel rustig aan doen hoor..

@ Katje: fijn dat alles goed was.. ene.. ja de keus om te strippen.. het blijft moeilijk.. Ik denk wel hoe minder er ingegrepen wordt hoe beter.. Maar ik denk dat strippen op zich niet zo belastend is..
    Maar als de vk zegt dat je maandag meer kans van slagen hebt.. is dat misschien wel een goed idee..

@ Mamamies: inderdaad jezelf bezig houden werkt het beste... maar het blijft moeilijk dat wachten... veel plezier met koekjes bakken..

Ik ben net terug uit het ziekenhuis..
    CTG was goed.. kindje beweegt goed, hartslag goed, geen weeën activiteit,
    Echo: kindje beweegt en er is genoeg vruchtwater...
    dus afwachten maar weer...
    even nog gevraagd van de menstruatiekrampen die ik al een paar dagen heb.. maar dat is echt het voorwerk.. kan zijn dat het elk moment begint, maar kan ook nog 2 weken duren... duss....

12. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    hier even ego!
    ging om kwart over 1 uurtje slapen.. toen ik op wc zat had ik mega veel slijmverlies met klein beetje bloed.. helemaal hyper naar bed, sindsdien harde buiken en onwijs pijn n onderrug. slijm gaat niet over en zit soms bloed bij. buik is keihard, je kunt er mee voetballen nu! net gedoucht en wordt alleen maar erger
    ga maar kopje thee zetten en eens aan kamertje verder.

kiss: succes zo, ik duim voor je!

13. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Lauw; Fijn dat alles goed was! Toch een gerustgevoel nu, toch?

@Hier; Net heeeeeeeeerlijk geslapen! En nu aan de verlate lunch; 2 boterhammen met blauwe muisjes! Op Rembrandt! Nou ja, en omdat het merendeel van de mensen om ons heen ervan overtuigd zijn dat Wimpie een jongen is, en elke keer blauwe muisjes bestellen. Ach, een jongen kan ik er niet meer van maken, maar blauwe muisjes in huis halen, doe ik niet zo moeilijk over hoor! :D

Het gerommel duurt nog steeds trouwens, getsie! Ben benieuwd hoe het met Ckialita gaat trouwens!!!!!!

@Kiss; Succes dadelijk he!!!!!

14. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Elisa; Wie weeeeeeeeet! Hoopvol teken in ieder geval dat die harde buiken steeds erger worden! Zelfs onder de douche!

15. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    brendat: ja zag het.. zit beetje op internet te zoeken. maak mezelf hier helemaal gek! is niet goed, weet ik! maar ja weet het ook niet. gisteravond maakte we grapjes en toen begon het na uurtje ineens te rommelen!
    zoveel slijmverlies (staat op internet) kan ook deeltjes van je slijmprop zijn.. houd het in de gaten, anders bel ik gewoon voor zekerheid vk...

ckialita en ik zijn buddy's: ik heb niets meer van haar gehoord, ben ook benieuwd hoe het gaat!

16. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    regio Alkmaar
    Daarom mag ik van mijn man niet meer onder de douche als ik weeën krijg. Bij Jaydens bevalling had ik dat gedaan en het werd inderdaad veel erger ! Kon amper meer uit de douche stappen toen, terwijl ik had gehoopt even te ontspannen. Maar ik kon de weeën toen juist niet meer opvangen... dus nu zegt hij telkens; jij gaat niet douchen als je weeën krijgt ! :)

@Elisa; laat je niet gek maken meid door het internet. Als je té gestresst bent, dan kunnen de weeën ook weer afnemen (als je nu weeën hebt). Laat het over je heen komen, probeer een film te kijken ofzo...boek lezen? Iets wat niet met bevallen te maken heeft?

17. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Nou ja, Ckialita zal wel ff druk zijn met wat anders... ;)

Maarre, niet te veel stressen hoor! Ga lekker wat aanrommelen, anders kruipt de tijd wel heel traag voorbij!

18. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Nou, dat hoeft dus niet. Ik sla het gewoon op op de computer en ga als ik weer tijd en zin heb verder waar ik gebleven was. Zo hoef ik niet alles in een keer te doen. Ik doe het bij www.myphotobook.nl daarbij kan je het opslaan, dat is niet bij alle programma's zo. Het nadeel aan digitaal is dat je in de tussentijd geen foto's afdrukt (zonde van het geld vind ik).

19. nummer2

nummer2 Lid

20 sep 2009
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    spruit: van harte met jullie zoon! lekker genieten nu...

marije, morgen naar huis! heerlijk!

meiden met gerommel, zitten volgens mij wel wat meiden bij met echte weeen!

10-8-10, ik vind 8-8(-10) ook wel een hele mooie datum!
    ( dan heb ik ook mijn laatste klusjes klaar, en 7-8 heb ik nog een BBQ waar ik veel zin in heb. Ben het wel al aardig zat!)

meiden succes weer allemaal, ik houd het babyniews wel in de gaten...

20. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    brendat en katje: net even kopje thee met mijn moeder gedronken, die kwam even langs.. alsof ze het aanvoelde. doevroeg wel waarom ik zo moeilijk deed, haha! dus zei het en toen zei ze gewoon doorgaan, zo begon het bij bevalling van je broer ook!
    ga nu verder boven en straks kokkerellen!

Deel Deze Pagina