Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @Koetje: het is idd rustig hier! Vervelend zo'n blegh dagje zeg! Wie weet wat het gerommel brengt! Zou leuk zijn! 11-08 ;) Manlief dat die datum voor beeb voorspeld, nou.... ik ben bang dat hij geen prijs gaat winnen hahaha.

@Kris: fijn dat alles weer goed was! En wat koetje zegt klopt, jongenshartjes kloppen wat sneller dan de dames. Bij P en I was dit ook zo, heel grappig!

@susan: ja... het kolven is megaintensief! Ik vond het al knap van mezelf dat ik het 6 weken had volgehouden... en tegen de hongerigheid van P was ook niet tegenaan te kolven. Zat 8-9 x per dag te kolven en dan ook nog de voedingen geven, pfff....
    Erg lief kaartje zeg!! En leuk gedichtje!

@Val: ja erg fijn die geruststelling! Vind het ook fijn dat ik serieus wordt genomen! Enneehh laat je zussen het maar niet horen!! ;)

Denk dat we straks nog maar ff gaan hobbyen, als heb ik niet zo heel veel zin meer in hobbyen hahaha. Misschien helpt het!

Slaap lekker!!

2. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    @Femr; Fijn dat toch alles weer goed was, vervelend dat ze pas strippen met 41 weken, wel laat, maar ga gewoon voor je duimen dan je gewoon op tijd bevalt.

Ga nog even zappen en dan mijn bedje opzoeken, je weet maar nooit wat de nacht brengt.

Tot morgen

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Vanmiddag ook weer in het ziekenhuis geweest. Ik vertelde de kleine minder te voelen. Dus naast de controle van de bloeddruk, gewicht en urine en de echo, mocht ik ook nog aan de ctg. Halfuur luisteren naar de hartslag van uk, ik kreeg een paar harde buiken, maar verder was het erg rustig in mijn buik. Uk@s hartslag was helemaal goed, dus ik mocht weer gaan. Over een week terug of ik moest weer minder voelen. Uk is sinds de ctg scan superdruk en nu nog steeds.

4. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @FemR; Fijn dat je kleintje nog goed ligt en verder ook alles goed is! Hoop inderdaad dat je nog voor de 19e bevalt! Net ff zitten spieken wie er nog allemaal 'moeten' binnenkort, en zoveel hebben we er niet meer te gaan! Nummer2 en EmmyX die overtijd lopen, een paar voor deze week en de rest volgende week en later!

@Irisnaomi; Doe maar rustig aan hoor! Hoe nieuwsgierig we uiteraard ook zijn, we kunnen best wachten!

@Susan; Klinkt alsof je de keuze voor flesvoeding eigenlijk al gemaakt hebt! Dat moet je dus genoeg zeggen, toch? Fulltime kolven is ook wel echt heel erg zwaar. Zeker omdat je daarnaast nog de voedingen hebt. En je voelt je net een koe af en toe. Heb het zelf 3,5 week gedaan toen Elin in het ziekenhuis lag, maar was blij dat het live kon toen ze eindelijk thuis was! Maar dan had ik ook de mazzel dat mijn prematuurtje vanaf dag 4 volledige voedingen uit de borst dronk (of 3 keer zo veel dan ze eigenlijk mocht bij voorkeur)
    En wat een lief kaartje trouwens!!! Kom je gauw weer wat foto's van Mylan spammen?????

@Kris; Fijn dat alles goed was op de CTG!

@Koetje; Irritant zo'n baaldag he! Ik voel me ook bijzonder zielig vanavond, haha! Zonder enige reden overigens hoor!

@Hier; Alles weer goed bij de vk. Ze vond het een goed plan om komende vrijdag te bevallen, dan had ze zelf dienst. We zullen zien! Zou wel grappig zijn! Verder even kort gehad over hun beleid wat betreft overtijd lopen (niet dat dat er nu al toe doet hoor). In principe rond 40 weken strippen, met 41 weken controle in zkh. Op basis daarvan is hun beleid gewoon afwachten tot 42 weken, en dan inleiden, maar de gyneacologen in R'dam leiden liever vanaf 41 weken al in (nav verhoogde babysterfte in NL wat mogelijk daarmee te maken heeft). Dus eigenlijk kan ik tegen die tijd gewoon kiezen wat ik zelf het liefste wil. Nou ja, eigenlijk wil ik het liefste komende vrijdag bevallen! Vind het nu wel echt superspannend worden hoor!
    Verder lekker weer een kast uitgemest en de rotzooi die inmiddels de halve eettafel in beslag nam opgeruimd, heerlijk! Heb ik dan toch nesteldrang????

5. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Yolanthe; Fijn dat alles goed was op de CTG! Zal je altijd zien, daarna is beeb belachelijk druk...

6. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Chivay: Oona is inderdaad netjes aangekomen.. fijn dat het zo goed gaat..

@ Val: ik hoop voor je zussen (en jou natuurlijk) dat die uk er is voor hun vakantie..

@ Elisa: jullie ook al zo'n tevreden meisje.. heerlijk..

@ Marije: een hele mooie foto!!!

@ FemR: fijn dat alles goed was.. en ook fijn dat je nu weet waarom je je ukkie niet voelde bewegen.. Ik hoop dat je die 41 weken niet gaat halen.. misschien dat het hobbyen helpt... :)

@ Hechtingen: hier oplosbare hechtingen, maar dan halen ze nog wel het knoopje eraf (is gisteren gebeurd). Als het knoopje weg is dan trekt het niet zo..

@ Irisnaomi: doe het rustig aan.. ik hoop dat de naweeën snel minder zijn..

@ Susan: balen dat de voeding niet goed gaat.. Ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft... succes.. Leuk kaartje trouwens..

@ Kris: volgens mij is 150 ook goed.. daar zat ik ook meestal op, soms zelfs 160.. Maar wel fijn dat ze het in de gaten houden..

@ Koetje: ik hoop dat je vannacht goed slaapt en je je morgen wat beter voelt..

@ Yolanthe: fijn dat alles goed was..

@ Brendat: ik duim voor je dat je ukkie zich vrijdag meld..

Over een uurtje geef ik de laatste voeding.. en dan lekker slapen...
    Jullie ook welterusten..

7. 4days

4days Niet meer actief

Aaaagh, al die babyverhalen, ik wil ooook! :D :D Wel erg leuk om te lezen hoor!

8. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Morgen meiden,

Geen babynieuws nog, helemaal nog geen nieuws zie ik..

Hier gister bij vk geweest alles was goed/prima:) kleine schatting van gewicht voor zover ze dat kon 3300-3500 gr kleine lag al ver met koppie naar beneden. Vannacht aardig goed geslapen alleen veel krampen gehad, dat was weer even geleden en ben tegenwoordig zo rond 5 uur zo misselijk als een hond dat is weer nieuw:(

Over tijd laten lopen heb ik nog niet nagevraagd doe ik volgende week wel. Ga even douchen tot later

9. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Goeiemorgen meiden!

Wat zal deze dag ons weer brengen? Babynieuws? Ik hoop het! Met mij gaat het gelukkig weer een stukje beter. Heb redelijk geslapen en heb zin in vandaag. Frits is ook weer wat drukker en het rommelen minder dus het zal wel wat voorwerk geweest zijn... Zometeen gezellig met Tes en mijn moeder naar de markt en de stad. Ik kan ook de foto's van Bellphoto ophalen die laatst van Tes gemaakt zijn, ben benieuwd.
    Ik kom als Tes op bed lligt nog wel hier bijlezen (voor zover er wat te lezen valt) en reageren.

Fijne dag allemaal!

10. Mamamies

Mamamies Actief lid

15 jul 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    Morgen! Meld met BIB!!!

Geen nieuws???
    Jeetje, 't is echt rustig hier er is niet eens 1 pagina bijgekomen sinds de laatste x dat ik keek!!!

@ yolanthe; grappig hè dat beeb na zo'n ctg heel druk is... Ik had dat ook en voelde me toen wel even mooi in de maling genomen door de kleine! Maar ach wel fijn dat we serieus genomen worden en er voor de zekerheid een check gedaan wordt!

@ hier; vannacht best goed geslapen... Op 't toiletbezoek ieder uur na, lag ik redelijk in coma! Was dan ook erg moe van de nacht ervoor. Helaas geen weeën meer gehad, maar er rommelt nu weer wat, dus wie weet wat deze dag gaat brengen!!!
    Morgen uitgerekend, dus hoop stiekem dat beeb zin heeft om vandaag of morgen gewoon te komen.
    Anders zaterdag weer naar de VK (wist niet eens dat dat kon op zaterdag!) en gaan we bespreken hoe verder en wordt dan waarschijnlijk gelijk gestript. We zullen zien!

Verder nog mensen aan 't rommelen geweest?
    Verwacht toch op z'n minst vandaag wel 1 baby met al die meiden die al overtijd/ bijna uitgerekend zijn!
    En een jongen hè ;)

11. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Goedemorgen allemaal! Hier nog steeds alles rustig! Vannacht lekker geslapen, alleen een tijd wakker gelegen door kramp in mijn tenen, irritant!!!!
    Vandaag een dagje alleen thuis met Elin. Misschien dat we vanmiddag even naar de kinderboerderij gaan of zoiets! Verder geen grootse plannen...
    Komen er nog baby's vandaag??? 11-8-10 is toch ook mooi???

12. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk versje!

Enne, het gevoel wat jij had over BV had ik dus al vrij snel. Rembrandt dronk ook niet. En dat kolven was echt niet prettig. Er hing een kaartje aan het apparaat: BV moet geen pijn doen. Dat deed het bij mij dus wel. Gecombineerd met het gefrustreerde koppie van Rembrandt en mijn frustraties van het nauwelijks melk hebben, hebben mij tot de keuze van de fles genomen. Je bent er geen slechtere moeder door hoor!

13. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    *tikt ongeduldig met de vingers op tafel*

baby's.. waar blijven jullie? Ze waren blijkbaar ook niet onder de indruk van de lodger gisteren...

14. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    over BV/FV, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt! Voor de één is dit FV en de ander BV. De mensen om je heen weten het altijd beter, maar jij bent diegene die het moet doen. Stress is sowieso niet goed voor moeder én kind, dus als de BV niet lukt.. met FV worden ze ook wel groot!

Wil wel zeggen, BV kan in het begin wel degelijk pijn doen. De stuwing, tepels.. het is een kwestie van wennen voor moeder én kind. Je moet een beetje op elkaar ingespeeld raken. Als het pijn blijft doen houdt het op natuurlijk.
    Ik heb ook al 3 borstontstekingen gehad en behoorlijk pijnlijke tepels, maar nu lijkt het er toch op dat Ivar en ik elkaar gevonden hebben zeg maar. En ik geniet er met volle teugen van!

15. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    femr: en heeft het hobbyen geholpen? haha hier komt er niet veel meer van hobbyen hoor haha pff

oh Brendat: das mooi met 41 weken inleiden, hoop voor je dat het niet zo ver komt!

mamamies: duim nog steeds voor je hoor! hopen dat het doorzet

nou hier ook nog niksssssssssssssssssssssssssssssss grrrr:D ach morgen naar de vk en mocht vragen of ze me wilde strippen dus ben benieuwd...
    Mijn moeder wil Romano mee nemen naar de dierentuin in a'werpen, ongeveer 40 min rijden, zit te twijfelen of ik mee zal gaan, wat zouden jullie doen?

16. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Val; Welja joh, ik zou gewoon gaan hoor (als je tenminste een tijd in een dierentuin rond kan hobbelen. Mocht er wat beginnen, dat valt de kleine er echt niet binnen 40 minuten uit hoor! Bovendien zijn er ook genoeg ziekenhuizen onderweg terug als het ECHT nodig moet zijn. Voor hetzelfde geld blijft ie nog 2 weken zitten, zit je daar een beetje achter de geraniums te wachten!
    Spannend dat ze je morgen gaan strippen!!!!

@Dingetje; Mee eens hoor, borstvoeding is in het begin helemaal niet pijnloos. Ligt vaak aan stuwing, je tepels moeten nog een beetje wennen, en de kleine moet nog leren happen en drinken. Goeie info trouwens op www.borstvoeding.com! Hihi, daar krijg ik ook alweer zin in.... Maar ja, als je er niet voor de volle 100% achter staat, is het waarschijnlijk ook maar beter om gewoon te stoppen, want stress is helemaal niet goed...

@Hier; Zo, ga ff een kaartje op de bus doen! (Sorry dames, maar dit is echt het spannendste nieuws dat ik kan brengen vandaag, meer zit er niet in! ;))

17. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    ja dat rondhobbelen ben ik dus niet zo overtuigd van.....ben bang dat ik na anderhalf uur al niet meer kan...denk dat ik maar van ga profiteren dat ik een middagje alleen thuis ben....

spannend brendat!!:D

18. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Val: ja joh lekker gaan!! Je bent inderdaad zo bij een arts mocht het nodig zijn en wat brendat zegt, het valt er niet binnen 40 min uit hihihi. Ik ben maandag de hele middag wezen varen, nou... dat had een stuk lastiger geweest als beeb zich had aangemeld hahaha.

Brendat: misschien wordt het onderweg naar de brievenbus wel heel spannend, je weet maar nooit hahaha.

Dingentj: jep... doet idd pijn de eerste dagen, alles moet op elkaar afgestemd worden, maar als je 2 weken verder bent en nog zoveel problemen ondervind met de bv, ja.... dan is het misschien tijd om over te stappen. Ik zou nu wel nog advies aan een lactatiekundige vragen en als zij het niet meer weten ja...
    Ik ben zo super benieuwd of het me deze keer gaat lukken na de borstverkleining. Ga er mijn uiterste best voor doen ;) Heb al gezien dat er genooeg melkkanaaltjes open zijn dus heb er alle vertrouwen in!

Had gehoopt met weeen wakker te worden na het klussen hahaha, maar nee hoor.... niks... hahaha. Was wel een heel gedoe hoor met die buik ppfff.... We zeiden al tegen elkaar, zou fijn zijn om te hobbyen zonder die buik... nog ff wachten ;)

Vandaag hier ook weinig spannends te doen. Ga ff stoffen in ieder geval ;) En ff lezen ;) Hier is het feestweek, dus vanmiddag even verplicht rondje kermis. Kids krijg 10 euro pp, op is op ;) Ennnn... wij mogen oliebollen hahaha lekkerrrr.
    De lage rugpijn is trouwens weer terug, verder geen gerommel in mijn buik..... hopelijk doet die rug wat!! Oh ja... vanmiddag heeft manlief een crematie om 13.30, maar hij houd zijn mobiel paraat, dus als er wat is dan kan ik hem smsen en is ie binnen 10 min. thuis.

Nou meiden, een goede dag! Ik vind 11-08-10 ook een mooie datum voor wat beebs! Manlief had deze datum voorspeld, maar ben bang dat hij geen gelijk gaat krijgen hahaha.

Mazzel!

19. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @Annette: zag je online, hoe is het?????????????

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Val kun jij nog zo goed uit de voeten dan? Op een goede dag zou ik het wel kunnen, als ik maar zo nu en dan even kan zitten. Maar momenteel zou ik het niet kunnen, gelukkig gaat het wel weer beter dan gisteren.

Wel leuk, lekkere afleiding zo in de dierentuin! Je weet toch niet wanneer de kleine komt en inderdaad overal ziekenhuizen!

Deel Deze Pagina