@Val: hier ook wc boven hoor, maar wij slapen op zolder hihi. En laten we daar nou net geen wc hebben hihihi. Dus we gaan een poosje op de babykamer bivakeren
@ all... Helemaal waar hoor... Veel beter 1 dagje thuis ipv straks helemaal einde oefening Maarja.. this niet leuk! Gelukkig heeft het met best goed gedaan vandaag.. misschien morgen even zwemmen en de rest van de dag weer kalm aan Donderdag weer werken.. de assistent leidinggevende is er dan ook, kunnen we even babbelen... @ Laartje.. Mijn astma houd zich redelijk koest sinds de zwangerschap... minder medicijnen, maar klachten zijn niet verergerd.. Helaas nu dus wel even..
@val: idd niet in de woonkamer hihi. Dna had ik gewoon boven gebleven hoor Zie nu een voorstukje van de docu die morgen komt op sbs 6 van een 2jarig meisje die 3200 gram weegt... ga ik wel ff kijken. Lijkt me heel indrukwekkend. En... ik ga weer vroeg pitten Even NCIS afkijken en dan lekker naar bed Mazzel
hallo meiden! nieuw forumpje! ik heb vanavond met noa gezwommen dus ben echt bekaf...pfff ze wordt ook steeds wilder in het water dus het wordt ook steeds zwaarder... @spruitje wat een rotopmerking man! ik moet ook kilo's kwijt om mijn bovenbenen maar ja gaat een beetje lastig nu..of je zou veel moeten gaan fietsen ofzo...ik heb nu van broeken ook maat 46.. verder ff geen puf om te reageren..morgen weer n dag morgen weer naar de vk even kijken hoe het met frummeltje gaat...en morgenavond zwangerschapscursus...ben benieuwd naar de anderen..
@Chivay: wat lief van je ventje om je weer naar bed te sturen! Mijn mannetje doet dat niet hoor, hij heeft vaak helemaal niet door dat zwanger zijn soms zwaar is... Maar hij is verder wel lief hoor! Rustig aan he? Ik ga ook altijd maar door, maar nu was het even tijd om voor mezelf te kiezen (het moet toch iemand doen he?)... @Lauw: is idd niet makkelijk om de dozen nog naar boven te slepen als ze al open zijn. Goed dat je je in kunt houden. Ik weet nog dat er superveel troep (plastic en karton) vanaf kwam toen wij de meubeltjes van Tes kregen. Is ook echt een klus om alles netjes in elkaar te zetten, maar wel errug leuk om te doen! Veel plezier en succes! @annette: de badsessie was leuk! Niet echt heel erg ontspannen omdat dochterlief erbij in moest... Mijn ouders waren er beide niet dus ze moest meteen mee in bad... Rustig aan he, op het werk? En anders idd wat eerder stoppen. @Nicky: het badderen was lekker! Intake kraamzorg, ik heb nog niks gehoord... Ik heb nog nooit geslapen overdag (ook niet bij Tes). Ik gun me daar gewoon geen tijd voor, maar soms zou het wel verstandig zijn. Lekker toch in voren koken? Ik heb vanavond een blikkie soep opgewarmd met een stokbroodje erbij, was best te eten. @kiss: jippie, volgend weekend gaat er eindelijk wat gebeuren met de babykamer! Ik hoop dat onze badkamer ook afkomt volgend weekend. Maar het is weer een lang weekend dus grote kans dat het lukt! Bij Tes lieten we nog een dakkapel plaatsen toen ik 30 weken was. Toen moest het hele kamertje nog afgewerkt en aangekleed worden. Ik was 33 weken toen het eindelijk af was, heb wel in de stress gezeten hoor! Ik wilde het zo graag af hebben, dus ik weet hoe je je voelt. @elisa: balen dat het in je bil is geschoten. Kon de fysio niet meteen wat doen? @Laartje: ja, badderen was lekker. Alleen toch anders met zo'n spetterend dametje erbij... Gelukkig valt het mee op je werk, veranderd er voor jou veel? Leuk he, dat gillen? Tes doet het ook veel... @kris: mooi bescheiden buikje zeg! Lieve kat ook! @femR: fijn he, weer mooi weer morgen! Je hebt een leuk dagje voor de boeg lees ik. Veel plezier! En ja, het vakantiegeld komt er ook nog aan! Er kan nog meer bij! Ik pies nu trouwens 's nachts op een emmer (nu de badkamer een puinhoop is). Heb echt geen zin om naar beneden te moeten, daar wordt je echt wakker van. Vroeg pitten, klinkt lekker! @val: veel plezier met de 3d echo morgen! @hier: vanmiddag lekker gebadderd met m'n meissie. Ik had gehoopt er ook even alleen in te kunnen, maar m'n ouders waren er niet dus ze moest meteen mee naar boven. Ach ja, was ook heel gezellig! Mijn vader is trouwens zo lief geweest om alle meubeltjes nogmaals in de grondverf te zetten! Zouden ze dan toch nog afkomen voor de vakantie? Ik hoop het. Maar paps heeft er zin in dus dat komt wel goed. Morgen ga ik lekker met m'n mams en Tes naar de markt en 's middags moet ik weer naar de gyn. Ben benieuwd hoe het met Fritssie is, maar hij/zij laat zich heel veel voelen dus het zal wel goed zijn. Nou, fijne avond nog allemaal! Tot morgen!
Jippie! Een nieuw topic! Goede reden om niet meer terug te gaan omte reageren op al het geklets van de afgelopen dagen, toch ? Pfff... Loop echt een beetje op mijn tandvlees momenteel... Vanaf komend weekend echt rustig aan... @Kiss; Fijn dat je de muur mag plaatsen! En wanneer gaat ie er in? Heb je de buurman al gestalkt???? Oooo, de 29e zie ik! Leuk!!! Meteen op zoek naar een stukadoor zodat ie de week erna klaar is? EN dan half juni lekker shoppen met het belastinggeld! @Lauw; Spannend de meubels!!! Ben benieuwd hoe lang jullie kunnen wachten om ze op te zetten!!! @FemR; Ik lig ook elke keer wakker nadat ik ben gaan plassen... Het allerirritantste is nog wel als je tegen 6-en wakker wordt om te plassen, dan kun je het echt vergeten. Iets eerder dan heb je nog wel kans om nog een uurtje slaap mee te pakken... Enne... Ik hoef alleen maar een hoekie om, maar wordt er toch klaarwakker van hoor! Klinkt als een leuke dag morgen! @Nicky; Jippie! 28 weken! En wat leuk dat je man zo enthousiast was over de yoga!!! @Chivay; Goed zo dat je een dagje thuis bent gebleven! Applaus voor je mannetje! @Annette; Tuurlijk moet ie de box op gaan zetten! Heeeeeeel belangrijk voor de hond en jullie zelf om alvast aan te wennen. En voor de box om aan het huis te wennen! En de beste plek met het mooiste uitzicht uit te zoeken! Echt wel dat ie een dezer dagen opgezet moet worden ! Bij jou ook al zo druk op het werk? Geen mogelijkheid om af en toe eens een dagje vrij te gaan nemen? @Elisa; vervelend dat je beroerder van de fysio terugkomt dan je erheen ging! Gelukkig ligt het niet aan de fysio! @Koetje; Ook goed dat je vandaag nog lekker thuis bent gebleven! EN heb je lekker gebadderd? Ah,veel nat gespetterd lees ik! Hartstikke leuk, maar niet echt ontspannend nee! @Laartje; Gezellig dan met zo'n kleine lawaai-papegaai! @Spruit; Nou ja! Lekker dan! Ben je al zoveel aangekomen dan? Volgens mij kun je nu ook beter niet af proberen te vallen, ook plaatselijk niet... Na de bevalling tijd genoeg! Ach, ik werd tijdens mijn vorige zwangerschap door manlief en mijn vriendinnetje gedreigd (aan het strand op Aruba) dat ze me terug in het water zouden gooien... En bedankt! Gelukkig was het een geintje... @Kris; bescheiden buikje inderdaad, maar daarom niet minder mooi hoor!!! Leuke kat ook! @Hier; Alles wel oke verder geloof ik! Morgen lekker dagje vrij, maar niet echt spannende plannen... Behalve een lekker tukkie doen!
Hey meiden... pfff.. ben alweer wakker.. had echt super honger... en dan kan ik niet meer slapen... erg lastig... Heb ff 2 boterhammen gegeten.. hoop dat het zo weer lukt om te slapen... Heeft iemand daar nog meer last van.. Nachtelijke honger???
Nee, was een van de leiding. Maar hij zei er wel bij dat iedereen bij hen in de familie in zwangere toestand zo werd aangesproken dus ik moest het niet persoonlijk opvatten. Ik zei nog: "dus al je dat zegt, hoef ik je niet te hoeken? " En aangezien ik die man al jaren ken, weet ik dat hij het niet lelijk bedoelde, maar juist positief. Vond het wel grappig eigenlijk. Blijkt maar uit dat ze toch meeleven.. De leden hebben er eigenlijk weinig van gezegd. @Brendat: ben wel aangekomen, maar op mijn benen niet echt. Heb gewoon flinke bovenbenen, altijd al gehad. Oke, in de eerste 3 maanden waren er wat kilo's af, maar ik had toen helemaal geen honger. Manlief riep ook al: na de zwangerschap pas doen! @ Lauw: jij was er ook vroeg bij vanochtend. Ik word soms ook wakker van de honger. Ideetje om sultana's oid op je nachtkastje te leggen? Als je er niet uit hoeft val je mss sneller terug in slaap? Oja, had huisarts nog gebeld over pijnlijke tepel. Die wist het ook niet. Moest nog even aankijken en als de pijn bleef, terugbellen. NU zag ik op het lactatieforumgedeelte dat het mss een schimmelinfectie zou kunnen zijn...en aangezien ik vrij vatbaar ben voor schimmeltjes...ga maar weer eens bellen.
Een heeeeeeeeeele goede morgen dames J Ow wat voel ik me lekker actief vanmorgen. Om 7.10 uur al opgestaan J Ik hoop dat het zo blijft de rest van de dag dan kan ik mooi aan school werken J Gisteravond yoga gehad. Er waren niet veel dames Waren met 6 van de 10, de rest zal wel van het goede weer hebben genoten. Vanaf volgende week hoef ik niet meer op de grond te zitten bij de yoga!!! Ik had zoveel last van mijn bekken op een gegeven moment dat de lerares zei: volgende week krijg je een gymbal J Dat zal een stuk fijner zijn. Zo, nu even reageren J @FemR: ow wat leuk een dagje weg met de kids J eerst naar Hortusbotanicus en daarna naar gitaarles. Altijd leuk. Wat fijn dat je maar 1x wakker bent geworden en dat je snel weer in slaap kon vallen. @val: Succes met de laatste loodjes voor school. Wel lekker dat je uitgerekend bent als je klaar bent met school J @chivay: wat fijn dat je nu minder medicijnen hoeft te gebruiken voor de astma (op nu even na dan). Lekker rustig aan nog vandaag en morgen lekker babbelen op je werk. @linda: veel succes en plezier bij de VK! @kiss: ow dat is ook lekker een soepje met een stokbroodje J Jij ook veel plezier en succes bij de gyn. @brendat: geniet maar lekker van je vrije dagje. Laat het nu ook nog mooi weer worden @lauw: hier gelukkig geen last van nachtelijke honger. Maar niet te hard roepen @spruitNL: ow dat scheelt weer dat je die persoon al langer kent en dat je weet dat je het niet persoonlijk op moeten vatten en het dus eigenlijk een compliment is. J
Joehoe, vandaag komen de meubeltjes tussen 11 en 14 uur. Ben nu aan het werk maar mijn vader zou komen als de meubels kwamen. Moet ik hem om 12 uurmaar bellen of het er al is, hij oet om half2 naar zijn werk. Moet ik maar eerder weg. Als het in elkaar zit krijgen jullie een foto.
@nicky das wel fijn dat je volgende week een gymbal krijgt...op de grond zitten de hele tijd is idd niet bepaald goed voor je bekken! @lauw ik had dat in het begin van mijn zwangerschap heel erg die nachtelijke honger...dat je wakker wordt en je maag knort echt zo dat je er niet van kan slapen...tsja idd maar gewoon een boterham eten.. @femr 2 jaar en 3200 gram?? is het een liliputter ofzo??? kan me er niets bij voorstellen..is nog minder dan dat noa bij de geboorte woog... @ spruitje wel beter dat het niet lullig bedoelt was van die man maar als je het alsnog vervelend vond dan had ik wel gezegd van prima dat ze in jouw familie iedereen zo noemen maar ik vind dat niet leuk. ik zou me ook aangesproken voelen (omdat ik van nature al stevig ben)
@ elisa, oh nog 6 weekjes werken, aftellen kan beginnen! oh balen dat het in je bil schoot, ik ken dat gevoel, echt niet fijn! is het al wat beter geworden? @ annette/nicky, haha ja, dat ik niet met mn buik tegen de verf moet gaan staan, das een goeie! "vergeet" die buik nog wel eens.. @ nicky, is ook fijn om niet te hoeven koken... vind het ook altijd zo prettig als we bij mijn moeder of schoonouders aan kunnen schuiven! @ box in de kamer: hier zet ik hem denk ik pas rond 37 weken neer of later.. vind het een sta-in-de-weg-ding.. Bij de zwangerschap van mijn zoon hebben we hem pas neergezet toen hij 2 dagen oud was, maar goed, toen woonden we ook heel klein, dus hadden we die ruimte gewoon nodig. Tenzij mijn nesteldrang zo hevig toe neemt, dat ik die box neer MOET zetten, dan doe ik het wel eerder @ laartje, als die aanbieding van luiers 3 voor 20 euro is, dan sla ik ook vast pampers in voor de baby hoor. Mijn zoon is zindelijk, sinds 3 weekjes, alleen snachts nog niet, maar die draagt nu broekjes. Dus dan maar voor de baby inslaan! @ spruit, maak je nog niet zo zorgen over kilo's die eigenlijk weg moeten! Hier ook wel overgewicht, maar ik zie het na de bevalling wel, ga me daar nu echt niet druk om maken.. @ kris, een bescheiden buikje,maar wel heel mooi!! @ Femr, geniet van het zonnetje! Ja dat programma over dat kleinste meisje, denk dat ik dat ook ga kijken, als ik het niet vergeet.. @ lauw, honger snachts (nog) geen last van.. Heb je nog even kunnen slapen? Hier aardig goed geslapen.. Zoon werd alleen vanacht wakker, was helemaal in paniek. En werd nog erger toen mijn vriend hem maar tussen ons in legde. Tot ik vroeg wat er nou eigenlijk aan de hand was (manlief was er blijkbaar te moe voor om hem te vragen wat er was).. Hij had dorst en wilde water drinken. Dus een bekertje water gedronken, en toen heeft hij weer lekker geslapen.. en ik ook! Weet eigenlijk niet wat ik vandaag ga doen. Denk beetje in de tuin zitten. Verder nix bijzonders. lekker rustig dagje dus!
nicky: het schoot erin bij de fysio, kon ze meteen goed zien waar het zat! nu is het weer over.. heel apart! ik kon gistermiddag niet slapen, wat gisteravond een drama werd.. kan het van mezelf zeggen, ken mezelf goed genoeg! liep alleen maar te huilen. was gewoon te moe. dus 7 uur naar bed gegaan zodat manlief nog leuke avond zou hebben, maar die kwam me er om 8 uur uithalen en die vond dat ik thee moest drinken, koekje eten en moet accepteren dat ik moe ben en minder kan.. na nachtje wel goed slapen, kan ik nu zeggen dat ie gelijk heeft en moet het toch accepteren.. is er nog iemand die er moeite mee heeft dat ze niet meer alles kan doen (al is het maar het huishouden)? of ben ik de enige?! ga zo bij oudcollega bakkie doen en vanmiddag van zonnetje genieten! en natuurlijk forum in de gaten houden!! liefs elisa
@ elisa, oohh heel herkenbaar hoor! Hier vanwege bi kan ik in het huishouden ook alleen de kleinste klusjes. En heb het er ook heel moeilijk mee!! Savonds kan ik soms echt niet meer lopen, en dan begin ik zo weer te janken dat ik het niet meer zie zitten.. Dat ik me zo afhankelijk voel...
@elisa: ik ken het helemaal dat het moeilijk is te accepteren dat je dingen niet meer kunt doen. Hier vorige week alleen de boodschappen gedaan en dat was al teveel voor me toen ik in de winkel stond. Bij mij ligt het dan aan het feit dat ik zoveel last van mijn bekken heb. Maar moeheid of bekkenproblemen en het niet kunnen of willen accepteren dat je dingen uit handen moet geven is gewoon erg moeilijk en lastig! Goed dat je vriend je even een halt heeft toegeroepen. @kiss: Gelukkig was het alleen maar een beetje water wat hij wilde hebben en is hij daarna weer lekker in slaap gevallen. @kamertjes: ik ben zo benieuwd hoe het er bij jullie allemaal uitziet! @box: hier gaat ie binnenkort wel naar beneden maar dan wordt ie opgeklapt in de serre gezet net als de kinderwagen. Dan is het boven weg en we hebben het toch beneden nodig.
@ Spruit, mijn bovenbenen zijn ook te dik, maar daar kun je nu echt niks aan doen. @ Kris, wat een mooi bescheiden buikje. Komt nog wel hoor. @ Femr, fijn dagje vandaag. Hopelijk blijft het droog en kun je vanmiddag lekker van het zonnetje genieten. Je kunt trouwens bellen met de belastingdienst of er al een dagtekening bekend is (tja ik ben weer zo iemand die te ongeduldig was haha) Ik ga die docu ook kijken vanavond, het klonk allemaal heel heftig voor het kleine meisje. Echt erg. @ Val, veel plezier bij de 3d echo vandaag! @ Chivay, lekker dat het je goed gedaan heeft. Vandaag zwemmen, is ook altijd heerlijk he! Gelukkig heb je niet zoveel last van je astma, jammer dat het nu wel weer begint op te spelen. Heb je nog iets van de meubeltjes gehoord? @ Koetje, grappig he dat gillen. Hij doet echt allerlei toonhoogtes. Ach zolang hij het overdag doet vind ik het wel grappig. Of er veel voor mij veranderd? Ik heb nog geen idee, volgende week vrijdag hoor ik onder welke manager ik kom te vallen, ik hoop dat ik bij mijn eigen manager blijf. Anders moet ik me binnen 6 weken gaan bewijzen aangezien ik na mijn zwangerschapsverlof gelijk een vast contract moet krijgen. Leuk een baddersessie met Tes. Jammer dat je niet even alleen kon he? Ik heb dat soms ook dat ik ff alleen in bad wil luieren. En fijn de meubeltjes weer in grondverf. Dan schiet het lekker op. Succes bij de gyn! @ Lauw, bij Aiden had ik ook altijd honger 's ochtends vroeg, ik moest gelijk eten anders hing ik alweer boven de wc. Ik had altijd droge koekjes naast mijn bed liggen. @ Nicky, jammer dat er zo weinig meiden waren. En wel fijn dat je volgende week op een bal mag zitten. @ Susan, spannend de meubeltjes! @ Kiss, doe ik indd ook altijd inslaan als die aanbieding is. Maar achteraf koop ik dan toch weer te weinig haha. En zo heel vaak is de aanbieding niet he. Ah wat zielig dat hij overstuur wakker werd, gelukkig sliep hij na een glas water weer. Is het bij jou zonnig? Hier is het weer bewolkt hoor (fijn dat zonnige zuiden ) @ Elisa, hier hetzelfde hoor. Ik probeer wel altijd alles te doen maar het lukt echt niet. Ik lig meestal voor 9 uur al te slapen (komt ook door het kleine nachtbrakertje in huis) maar merk ook dat mijn lichaam steeds meer begint tegen te stribbelen. Vanmiddag mag ik weer op controle bij de vk. Ben eens benieuwd hoe het met mijn meisje is. Ze is enorm druk dus het zit vast allemaal goed. Nog even een koffer ophalen bij mijn tante voor de vakantie, ze hebben er zo eentje die je gewoon naast je kan doen als je aan het lopen bent (snappen jullie het nog ) Over 1 week vertrekken we, yoehoeeeeeee (oke we slapen eerst nog 1 nacht in schiphol en de donderdag vertrekken we). Krijg toch wel de kriebels nu. Bij Aiden was ik heel ziek in het vliegtuig, dus hopelijk valt het nu wel mee.
@laartje: veel succes en veel plezier bij de VK vandaag. Is te hopen dat je niet zo ziek bent als bij Aiden volgende week. Waar gaan jullie ook alweer naartoe? @hier: van mij mag het heel snel volgende week vrijdag worden! Dan vertrekken we voor een weekendje naar Dortmund. Gister het milieuvignet opgehaald. Dan wordt er op internet gezet dat het 5 werkdagen duurt voordat je dat ding hebt en als je naar een kantoor gaat waar je die dingen kunt halen dan heb je ze binnen 10 minuten
Goedemorgen meiden! Alweer een deel 3 , er wordt dus genoeg gekletst hier. Susan, leuk de meubeltjes vandaag binnen! HErrlijk joh als het straks staat. Laartje veel plezier vanmiddag bij de vlos. Oh nog een weekje en dan lekker weg, ben best een beetje jaloers. Zit er voor ons niet in dit jaar. Elisa, ken het gevoel wel een beetje. Het enige is je er aan overgeven, hoe meer je er tegen vecht hoe frustrerende het wordt. Ik bedacht me ook steeds dat ik mijn verlof grote schoonmaken ging houden enz. Maar als ik kijk hoe lang ik nu al over een klusje doe en hoe ik er vaak tegenop zie... Daarnaast gaat het natuurlijk niet alleen maar om dingen doen, maar je lichaam veranderd gewoon. Gisteren heel even een beetje spannend, viel uiteindelijk allemaal erg mee. Ik werd al wakkeer met een andere buik dan anders, beetje pijnlijk, maar dat voelde meer als darmen of organen in de verdrukking, maar had meteen in de ochtend al harde buiken. Ben gewoon wel naar mijn afspraken voor mijn werk gegaan, maar mijn buik bleef gevoelig en gewoon 2 keer per uur een harde buik. In de avond naar zw.yoga gegaan. Ik dacht dat ontspannen wel zou helpen, maar kreeg toen 3 harde buiken. Zij adviseerden toen dat ik anders toch maar even de gyn zou bellen. Bij thuiskomst uiteindelijk toch maar met de verlosafdeling gebeld en wilden dat ik even langskwam zodat ze me konden onderzoeken. Dus nog om 21.30 uur naar het ziekenhuis. Dus een half uur aan een aparaat voor de hartslag van de baby en de intenstiteit van de harde buiken en of ik er geen ontsluiting op kreeg. Ook nog even gecheckt op blaasontsteking want dit kan schijnbaar ook die buiken veroorzaken. Uiteindelijk alles goed. Meisje deed het prima. Ik moet meer rust pakken en stress vermijden, al voel ik mij niet echt stressig geloof ik? Dus gewoon in de gaten houden. Pff dat was een pak van mijn hart. Natuurlijk ook echo gehad en ons meisje is nu al 1500 gram!!!! Nou ja als ze 200 gr. per week bijkomen en ik ga er vanuit dat ik nog de volle 10 weken draag zou ze rond 3500 gr. zijn en dat vind ik een prima maatje eigenlijk, dan zit het nog onder de 8 pond. Heb wel de hele nacht nu van bevallingen gedroomd haha, omdat ik ook wel harde buiken in mijn slaap had. Nu voelt het weer iets rustiger. Dus iig 1 advies, maak je je zorgen echt gewoon bellen. Dat zeiden zij daar ook, liever 1 keer voor niks dan 1 keer te laat!
@leonizzie: jeetje meid wat een verhaal! Gelukkig is alles goed met jou en de kleine. Echt de rust nemen dus.