Augustus 2010 mama's - part 3

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by kiss87, May 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elisa83

elisa83 Bekend lid

Feb 15, 2009
    773
    0
    0
    kisss: gelukkig is er nog iemand! dacht echt dat ik de enige was!!! ik ben niet afhankelijk, wil altijd alles zelf doen en dat gaat nu niet...
    en laartje.. herkenbaar!
    die grote schoonmaak was ik ook van plan, maar stel ik ook nog eventjes uit!

ga nu even op de thee, dan gordijnen kijken voor onze smurf en dan in zon ziten!!!!

2. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,328
    57
    48
    Female
    Noord-Brabant
    @elisa: veel plezier met het theebezoek en geniet lekker van het mooie weer vanmiddag.

3. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    @ leonizzie, he meid wat schrikken! gelukkig is alles okej, en inderdaad rustiger aan doen dan maar!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zo daar ben ik ook weer eens. Inmiddels een nieuw deel! Ik had gisteren even geen puf om te schrijven. Oppaskindje had uitslag en toen ze hier waren ging ik twijfelen aan wat hij had. (z`n moeder had gebeld voor overleg hoor, en ik ging er vanuit dat het de 6de ziekte was). Toen ze hier waren was ik bang dat het toch de 5de was (hij had ineens vlekjes en bleek toen ook koorts te hebben ze had de hap gebeld) Ze zijn gisteren naar de huisarts geweest en het is gelukkig toch de 6de, alleen viel het niet op dat hij koorts had en ziek was. Het is zo`n bijzonder mannetje:bijna altijd vrolijk en aan het spelen zelfs als hij ziek is! Ben wel blij dat het de 6de is, dochter heeft hem gehad toen ze 7,5 mnd was en voor mij en baby kan het geen kwaad (de 5de nml wel hoewel de besmettingstijd wel voorbij is).

Verder heb ik zo`n doos met babykleding gehad voor onze baby. Ze had het naar mijn ouders gestuurd omdat we op vakantie waren. Het was een verhuisdoos vol met kleding in maat 50/56/62, dochter vond het super leuk om alles te bekijken. Het meeste is nu gewassen en ligt in de kast. Baby heeft nu zoveel kleding echt niet normaal meer. Ik heb denk ik wel 25 longsleeves/overslag truitjes in maat 50/56 en 30 broeken in die maat! En in 62 ook zoiets! Ik denk dat ik een gedeelte maar weg geef, want dit is wel heel erg veel.

Dochter hangt tegen me aan, ze is doodmoe. Ze kan bij de deurklink en komt haar kamer uit, de onze binnen en doet vervolgens de grote lamp aan! Heel lekker dus, vannacht deed ze het om 1:15 en 2:00 uur, daarna bleef ze slapen. De nacht ervoor vanaf 23:15 tot 3:00 uur! En `s morgens is ze ook weer op om 7:30. Dochter is ergens bang voor, maar waarvoor precies weet ik niet. Sowieso is ze bang in het donker (ze heeft al een lampje), bang voor de pomp van de riolering (maandag moesten we langs dat ding in Oisterwijk en was ze panisch).

Vanavond gaan we baby bekijken in 3d! Ik ben heel benieuwd of hij/zij op grote zus lijkt of niet. Mijn moeder gaat ook mee en mijn vader gaat oppassen! Best spannend want dat heeft hij nog nooit gedaan, hij is niet zo heel erg handig met kleine kinderen en verzorgen (en dan zeg ik het nog voorzichtig). Ach we zien wel waar het schip stand desnoods blijft ze maar op tot we terug zijn (rond 22 uur denk ik). Dan zien we morgen wel weer.

Zo dan ga ik nu eens terug lezen en wat te drinken inschenken en dochter op de bank leggen (want dit is niet heel fijn zo).

5. Lauw

Lauw Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    1,475
    0
    0
    @ Spruit: ik wou inderdaad komende nacht een banaan op mijn nachtkastje leggen.. vult goed en is niet zo droog.. haha sultana krijg ik 's nachts echt niet weg...
    Vervelend dat je nog last hebt van je tepel.. idd als je denkt aan een schimmeltje ff terug bellen..

@ Nicky: zow... jij bent al actief in je schrijven.. lekker dat je je zo goed voelt.. en idd de opkomst bij de Yoga was niet zo groot.. wel fijn dat je de volgende keer een gymbal krijgt..
    ene volgende week vrijdag een weekendje weg.. wij ook.. heb er nu al zin in.. Hopen dat het weer alleen maar beter gaat worden..

@ Susan: spannend vandaag jou meubeltjes...

@ Linda: ja dat had ik aan het begin van mijn zwangerschap ook.. beetje jammer dat het nu weer terug komt..

@ kiss: ja daarna heb ik nog heerlijk kunnen slapen.. gelukkig..
    haha.. lekker handig dat je man ook ff vraagt aan hem wat er aan de hand is... maar gelukkig hebben jullie daarna weer goed geslapen..

@ Elisa: ik ken je gevoel wel hoor.. vind het erg moeilijk dat ik niet meer zo veel kan.. Maar ik moet zeggen.. ik begin er wel wat aan te wennen.. Hoewel ik er nog wel baaldagen tussen heb zitten..
    Wel een lief mannetje heb je...

@ Laartje: en nu heb je er geen last van van die honger?? dat is wel fijn.. Maar uhh.. droge koekjes.. ben ik de enige.. maar die krijg ik dus echt niet weg 's nachts..
    Succes vanmiddag bij de VK

@ Leonizzie: zow.. dat was wel ff spannend je.. maar gelukkig was alles goed met die kleine.. tja.. en rustig aan doen dus...

Hier vanmorgen nog ff lekker geslapen gelukkig...
    Wordt de kleine bij jullie ook steeds drukker.. Ik voel de baby steeds vaker en harder schoppen.. erg leuk om te voelen.. zeker als je er dan ff niet aan denkt, dan meld ie zich wel..
    Mijn striae wordt volgens mij alleen maar erger helaas.. onderkant en zijkanten van mijn buik staan al verschillende rode strepen.. :(

6. Iltje

Iltje Bekend lid

Dec 5, 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    Hallo Bollebuikkie's

Hier weer is een teken van leven.

sorry dat ik hier een tijdje niet geweest ben.

zooo druk gehad met feestjes en verjaardagen.
    En thuis lag ik meer te slapen dan wat te doen en anders was ik in de kleine kamer te vinden.

Druk op pad geweest voor auto het moest nu echt opschieten dat er er 1 moesten hebben.
    Eindelijk 1 gevonden.

Hier bloeddruk was weer wat aan de lage kant dus vaker op controle geweest voor me bloeddruk alleen.

Onze meisje ligt met hoofdje naar beneden.
    volgens de vk iets groter dan zolang ik zwanger ben.
    dus we wachten af.

Nog steeds goed last van me bekken dus alles in etapes.
    Kom helaas ook niet meer aan het werk.
    Dus moet het maar thuis volhouden.
    Gelukkig nu het mooie weer in het zicht dus heerlijk buiten zitten.

Nogmaals sorry dat ik zollang niets van me heb laten horen ga het vanaf nu weer proberen bij te houden.

Hoe is het hier met de lady's

7. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    ah gevonden! eindelijk deel 3.. we zijn erg netjes bij de augustus mama's haha.. als ik zie hoe hard andere maanden gaan.
    Vind het wel lekker zo, blijft het nog beetje overzichtelijk.

Vandaag 27 weken...time flies! wie is hier degene die het stokje iedere keer aftikt? Leonizzie is volgens mij de eerste of niet? ff gluren hoe ver ze is :)

8. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow.. Leonizzie.. bijna 30 weken al weer! lees gelijk je verhaal, wat een schrik zeg.. was het geen blaasontsteking dan?of hebben ze niet getest? dat was het bij mij namelijk wel..

9. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey annette, zie je online. was je nog crea voor me geweest inmiddels?

10. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,328
    57
    48
    Female
    Noord-Brabant
    @yolanthe: heel veel plezier bij de 3D echo. Niet echt fijn dat je dochter zo vaak uit haar bedje komt 's nachts.

@lauw: Jullie gaan naar België toch? Ik hoop ook zo dat het weer nóg beter gaat worden. Al ben ik blij als het dan net zo'n weer als nu is :) Hier trouwens nog geen "last" van striae :) (even afkloppen, voor je het weet zit je helemaal onder... )

@iltje: balen dat je nu (tijdelijk) niet meer aan het werk komt en het thuis uit moet gaan houden. Enjoy the club...
    Ik lees dat jullie voor een auto geslaagd zijn! Fijn hoor dat jullie er 1 gevonden hebben.

@dingetje: proficiat met je 27 weken!

11. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Elisa nee het was geen blaasontsteking. Eigenlijk weten ze het dus niet waarom.... Maar meisje deed het harstikke goed en ik ben blij dat ze we lekker op gewicht is mocht het toch uiteindelijk iets eerder komen.
    Ze geven aan dat je voldoende rust moet nemen en echt stress moet vermijden, is gewoon een teken van je lichaam.
    Mag dan ook vandaag vanuit huis werken. Bij harde buiken kan ik dan even gaan liggen. Misschien dat ik maandag me teveel heb opgewonden ivm mijn werk. Moest naar de rechbank en lag echt in de clinch met een advocaat. En ik kan nogal passievol zijn in mijn werk haha.
    Daarnaast ben ik als de meeste van jullie, toch graag zelf de klusjes in huis willen doen, niet afhankelijk willen zijn, maar ja ons lichaam veranderd en daar moeten we misschien toch naar luisteren.

Het is wel echt heel fijn hoe ze reageerden in het ziekenhuis. Want toen ze zei dat ze me echt wilden zien had ik zoiets van: Ja maar ben ik niet lastig straks is het niks. Maar ze zijn daar echt heel stellig in, als iets anders is dan anders komen want dat moet gecheckt worden.

Yolanthe veel plezie vanavond! Blijft bijzonder kijken naar je kindje.

12. Iltje

Iltje Bekend lid

Dec 5, 2009
    544
    0
    0
    Dingetje en kiss87 die is dan ook op de eerste van de lijst haha.

En idd leonizzie zat net ook je verhaal te lezen jeetje was ook schikken dan.
    en vooral al als je naar het zk moest komen schrik je juist nog meer.
    Maar wat was dan de oorzaak?
    Als je zelf al weet dat je geen stress heb moet er toch een andere oorzaak zijn?

13. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Even dit plaatsen zodat ik de emailnotificatie aan kan zetten.

14. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Pff wat een vermoeiende ochtend hier zeg!
    Mijn peuter is enorm dwars, kan hem wel achte het behang plakken! Maar das zonde van het behang, zit er net op :p.

Pff, hij wil naar buiten.. prima, jasje aan, schoentjes aan.. bijna klaar..
    Nee wil toch niet naar buiten... Wil een boterham! Nee, nog even wachten, we gaan zo een broodje eten.. Begint te gooien met speelgoed. uiteraard achter de bank, waar ik net niet bij kan, moet ik de bank verschuiven, en dat gaat me echt niet lukken met die pijnlijke bekken.
    Nu issie boos op mij, dat ik dat speelgoed niet kan pakken.

Nou zo gaat het de hele ochtend al, om gek van te worden!!
    Gelukkig gaat het met plassen en poepen heel goed, OP DE WC :D:D.
    In het begin steeds op het potje, maar vond dat toch wel een smerig karwei om steeds schoon te makan. Dus heb nu een opstapje voor de wc gezet, met de wcbril verkleiner op de wc.. Nu kan hij zelfstandig naar de wc, scheelt weer extra werk voor mij.
    En hij blijft al heel wat dagen droog!! Echt blij mee!

Net een smsje van manlief, "we kunnen het kamertje van ***** ook wel verven, en dan een paar stroken pip behang, ipv hele kamer behangen. Ik hoor wel wat je er van vind, hvj tot vanmiddag"
    Dan smelt ik alweer, dat hij op zn werk nadenkt over de babykamer.. en dat hij in dat smsje ook nog de meisjesnaam zet die we nu op nummer 1 hebben. Denk wel dat het die naam word, het ziet er wel heel echt uit, als je die naam in een smsje ziet staan!

15. Iltje

Iltje Bekend lid

Dec 5, 2009
    544
    0
    0
    Kiss87 hahah heb je mooi weer gaat je kindje zo doen.
    Lekker druk voor je.
    En dan helaas de speelgoed achter de bank en dan kan de kleine niet begrijpen waarom mama het niet kan pakken terwijl je normaal dat wel doet.
    Zal wel de overgang wezen van het weer.
    Want heb al een paar buurt kindertjes meegemaakt die er ook last van hebben hahah.
    O wat lief van je kerel die toch aan de klein in je buikkie denkt.
    Ben ook zo blij dat ik zo kerel heb haha.

En dan sávonds met zijn hoofd bij me buikkie liggen en als hij thuis komt zegt hij ook haha papa is thuis ******* en dan zegt hij ook haar naam.
    Dus is idd al een echt gevoel.
    Heerlijk he.

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Kiss lekker he als ze gewoon naar de wc gaan. Blij dat dochter ook niet op het potje wil. Ik vind het ook maar vieze dingen. Alleen is dochter zo klein dat ik haar op de wc en van de wc af moet tillen, maar dat gaat gelukkig nog prima. Voordeel is wel dat ze nog geen 10 kg weegt bij bijna 2,5 jaar!

Dochter snapt gelukkig wel dat mama haar niet altijd op kan tillen en anders minder lang. Bukken en oprapen doe ik ook minder dan anders. Gelukkig hier geen scenes

17. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leonizzie is hier beetje "illegaal" :p en loopt nog 2 daagjes voor ;) volgens mij is ze eind juli uitgerekend.

18. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Kiss, enorm herkenbaar!!! dat dwarse gedrag.. pffff... hier ook een.. geloof niet dat ik genoeg behang heb..

19. val

val Bekend lid

May 16, 2007
    963
    0
    0
    oh kiss haha hier nog zo 1! leuke dagen zijn dat he;) maar wel goed dat ie alles op de wc doet! en ook zelf! lekker is dat hier, hier nog steeds hetzelfde, soms op de wc soms in zijn broek! haha ach ja

Jullie hebben behoorlijk gekletst trouwens btw

Iltje fijn dat je er weer bent en dat het goed met je gaat!

Yolanthe jij ook veel plezier vanavond he!

Wij mogen straks om kwart over 3! ben zo benieuwd!

Leonizzie dat was schrikken zeg! gelukkig is alles goed! rustig aan doen maar hoor!!
    poeh bijna 30 weken.........echt heel vreemd...

Nicky lekker weekendje weg! maarree een milieuvignet? waarvoor is dat dan?
    En ja dat is wel lekker ja! een week nadat ik met verlof ga rond ik als het goed is mijn laatste examen af! goed gepland he haha maar ben alweer rond aan het kijken voor mijn volgende opleiding;)

Laartje: lekker nog een weekje! dan lekker vakantie!

Kiss hier is dat ook wel eens dat ie wakker word en wil drinken en dan gelukkig! weer verder slaap!

20. gisteren weer naar de vk geweest
    De baarmoeder is nu 1.4 nx volgens het boekje
    bloeddruk is 110/65
    We hebben je hartje weer gehoord die was tussen de 140 en 150 slapen per minuut
    verder lig je op dit moment op de kop
    alles was weer toppie ..

Share This Page