Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lauw, mooie buik!!!

Nicky, oef dan heb je wel veel last van vocht inderdaad! succes ermee!

Kiss, beterschap met je rug! oh lees nu dat het al weer over is.. gelukkig maar!

FemR, hier ook de vraag of ik het allemaal wel volhou..pfff... weet helaas maar al te goed uit ervaring dat iedere dag er 1 is in het voordeel van de beeb. En ook al is het soms zwaar, niet klagen maar dragen zullen we maar zeggen.Tis zwaarder als je beeb nu komt en je beeb het zwaar heeft vind ik.

vandaag mijn eerste hele dag alleen.. heb mezelf dan ook maar eens voorgenomen om helemaal niets te gaan doen..even beetje bijkomen en uitrusten..

2. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    #802 SpruitNoordeloo, 15 jun 2010
    Laatst bewerkt: 15 jun 2010
    @ Linda; balen zeg, weer een dood konijn. Toch maar een konijntje uit de opvang? Die zijn over het algemeen wat sterker van gestel. Wist je trouwens dat je konijnen 2x per jaar moet inenten? Tegen VHS en Myxomatose. Een hele goede site met informatie en over opvang is te vinden op www.stichtingkonijnenbelangen.nl

@ zwangerschap: misschien ben ik de enige of een van de weinige maar ik ben het allang beu. Ik snap echt niet dat vrouwen hun leven lang zwanger zouden willen zijn.... ik hoop dat ik een betere moeder dan een zwangere ben ;)

3. SpruitNoordeloo

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo even mijn buikje (ahum) spammen, 32 weken, 3 dagen

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @spruitje ja ik ga nu idd denk ik een konijntje uit de opvang halen!! ik last idd vanmorgen ook over inenten! dat doen we dan ook maar gelijk! pff ik wil niet nog n dood konijn....ik ga gewoon zo aan mezelf twijfelen...hebben we alles wel goed gedaan...maar k kan gewoon niks bedenken..

ik ben het ook al beu hoor....ga die buik straks echt niet missen en ben blij dat dit de laatste keer is...zwanger zijn vind ik echt niks aan, maar kan niet wachten om haar straks in mijn armen te hebben..

mooi buikkie hoor!!!

5. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    @linda: irritant van dat konijntje, maar ook wel zielig... Hoop dat t nu wel goed gaat. Is dochter nog steeds in onwetendheid of weet ze t nu wel?
    @spruit: ik ben t nog lang niet zat :p Ik vind het heerlijk zo'n buik waar je mee kunt spelen. Ok, last van mijn rug, beetje bekken, moe etc, dat zal ik niet missen, maar laat die kleine maar mooi nog een paar weken zitten. Ze zeggen trouwens dat het alvast mentale voorbereiding op de bevalling is, als je t zat bent ;) Bevallen gaat vast goed bij jou :p
    Hier vanmorgen weer goedgekeurd, bloeddruk weer 120/60. Ik ben wel heel stabiel, wist niet dat t zo stabiel zou blijven. Hij kon niet voelen hoe baby ligt, rug lag rechts, maar of t koppie nou boven of beneden lag kon hij niet met zekerheid zeggen. Ik vermoed koppie beneden, omdat ik boven vanalles langs voel komen, maar ja, dat kunnen ook armen zijn. Of hij draait zoveel dat ik ook de kluts kwijt ben :p
    Vandaag dagje rustig aan doen. Ik ga 1 of 2 wassen draaien en straks lekker bedje in. Verder vanavond dus eerste keer cursus, heb ik zin in :D Fijne dag!

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Linda: Ach gossie nummer 2 ook al dood, ik was er al bang voor. Mijn eerste konijn was ook binnen een 1/2 week dood, ik was toen 10. Toen ik daarna een konijn van een fokker kreeg die 10 weken was begreep ik wel hoe jong Nijn moest zijn geweest. Hoe jonger hoe schattiger vinden ze bij de dierenwinkel. Jij hebt niets fout gedaan hoor! Hadden ze trouwens ook zo`n knaagsteen aangesmeerd? Dat doen ze ook vaak terwijl d.at helemaal niet goed is voor konijnen. Ze hebben gewoon brokjes nodig en hooi en stro (opa konijn hier eet stro en vertikt het om hooi te eten, maar blijkbaar word je daar wel oud op ;)). Groenvoer ook altijd heel rustig opbouwen en nog niet aan heel jonge konijntjes geven.

Konijnenziekte: ik denk dat de konijntjes gewoon te jong zijn geweest. Konijnenziekte is heel erg besmettelijk en konijnen gaan er heel eng door uitzien. Vieze ogen, vies gezicht en ze hebben heel veel pijn. Ze overlijden er bijna allemaal aan.

Bij een opvang zijn ze vaak al ingeent! Dat doen ze heel snel om te voorkomen dat de ziektes daar zouden komen.

Inenten doen ze vaak tijdens zogenaamde inentingsuren, die zijn dit jaar al geweest, in augustus start de de ronde weer. De ziektes worden ovegebracht door steekbeesten zoals muggen.

7. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hoi meiden, wel alles gelezen maar onthou het niet om op iedereen te reageren en heb de puf iet 2 pag. te openen en het zo te doen. Ben verkoude en voel me lamlendig. Ook slecht geslapen. Werd wakker van een brandenmaagzuur aanval en moest dus half zittend in slaap vallen. Daarna wakker door enorme kramp eerst in mijn voet, later in mijn kuit. En het is ook geen kramp die zo weggaat wanneer je even strekt. Heb me dus een dagje ziek gemeld, waar ik van baal want dit is mijn laatste week op het werk....

Femr, het eerste deel van je bericht voor Yolanthe was geloof ik voor mij... haha

Spruitnoorderloo, ik heb geen last van mijn borsten. Ben wel benieuwd wat het bij je is. Heb je er al na laten kijken? Mooi buikje heb je.

Ik zag nog 2 buikjes voorbij komen die er ook goed uitzagen!

Zwanger zijn ben ik helemaal niet zat, voel me zo lekker en vind het zo bijzonder! De rugpijntjes en dat alles wat minder wordt neem ik graag nog even voor lief. Al ben ik ook heel benieuwd naar onze dochter.

Katten, die van de balonnen had ik ook al gehoord, wil ik straks met de box ook proberen. Het wiegje staat al op onze kamer en onze kat denkt echt dat die voor haar is. Ziet er schattig uit, maar moet ik toch echt afleren. Normaal houden wij wel vaak de deur 's nachts dicht, maar de laatste week gaat ze dan zo piepen en krabben aan de deur (weet echt niet waar dat vandaan komt ineens) dat we rustiger slapen als we de deur opendoen....
    Deur van de babykamer zit bij ons altijd dicht, ook voordat het een babykamer was en juist daarom zeer interessant voor ons kat, juist omdat ze er nooit mag kijken.

Zo ik even bankhangen.

8. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @yolanthe, de konijntjes waren gewoon 8 weken, en ook niet heel klein ofzo..ik had ook speciaal voor uit de dierenwinkel voor jonge konijntjes..

9. @ Kiss, gelukkig geen last meer van je rug. Gezellig zeg naar het park.

@ Linda, he wat erg weer een konijntje.

@ Elisa, ben benieuwd naar het kamertje en lekker naar de kust, heerlijk even uitwapperen.

@ Spruit, hier een muts die echt wel mijn hele leven zwanger wil zijn (even afkloppen heb nauwelijks kwaaltjes) Vindt het zo bijzonder om mee te maken, ja hoor wil er nog wel 2 of 3 :D
    Mooie buik!

Had vanmiddag eigenlijk even 2 uurtjes willen liggen met zoonlief maar hij slaapt nu al!! Hij is tijdens het spelen in de box in slaap gevallen dus helaas.

Ga nu even proberen om fotos van het kamertje te maken

10. De kast + kleertjes :D

11. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    ;) Dat thuiszitten gaat me steeds beter af!
    Het is nu 11.40, en behalve enkele telefoontjes, een tijdschrift uitlezen en hier op het forum zitten heb ik nog niets gedaan vandaag haha... owow wat erg....

Wel staat de stad voor vanmiddag op t programma... cadeautjes voor vriend.. en mag weer eens shoppen voor ons meissie.. Weer even een aantal dingen halen van het nog-nodig-lijstje..

Merk dat mijn bm echt hoog komt te zitten nu zeg... gisterenavond fiks benauwd geweest... longen zitten lekker in de verdrukking... :)
    Gelukkig gaf ventolin wel even verlichting.. maar indalen zou geen straf zijn ;)

@ Linda... Ah pff wat sneu alweer een konijntje overleden.. Ben benieuwd wat ze in de winkel zeggen.. echt zielig!

@ Katten...
    Wat een hoop kattenliefhebbers hier! Over anderhalve week komt mijn favoriete logeetje hier weer voor een lang weekend :) Ze wordt alleen al echt oud... (in sept 16jr) Van t weekend viel op dat ze nu wat magerder wordt (maar wel actiever daardoor) en ze stond wat op haar pootjes te trillen... 5dec heeft ze een tia gehad...
    Hoop dat ze iig tot in augustus mag blijven zodat er wat foto's zijn van uk en haar samen!

@ Leonizzie... goed dat je een dagje voor jezelf kiest! Hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

@ Zwangerschap... Hier nog iemand die er geen genoeg van kan krijgen.. Probeer t ook allemaal zo ontzettend bewust mee te maken.. zeker omdat we denken dat we niet meer voor een 2de zullen gaan...

12. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ laartje :) Grin die ligt al lekker vol zeg!!
    Enne goh wat zou t toch worden :D

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Laartje: mooie kast! En zo te zien heb je al goed geshopt! Hier zit uks kast ook al lekker vol, erg vol eigenlijk :p. Maar ik kan het hier niet laten zien ;)

@Linda: een week of 8 en dan stress van de reis en de winkel erbij. Sneu hoor, binnenkort maar eens gaan kijken bij een opvang!

@zwanger zijn: ik vind het zwanger zijn ook super, zeker deze keer. Ik heb nu veel minder tijd om te panieken. Enige wat ik minder vind is bevallen, manlief zegt ach dat is maar 1 dag :(

@Leonizzie: ja het bericht van femR was mij ook niet helemaal duidelijk hihi. Ik heb niets met yoga oefeningen gedaan in elk geval :)

14. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Yolanthe...
    Ik zie trouwens dat jij nog geen kleurtje hebt op de lijst van de site :) Volgens mij mag jij op Oranje toch???

15. @ Chivay, oeps viel het op wat we krijgen ;) hihi!
    Lekker dat je zo aan het genieten bent van je verlof, gewoon rustig aan doen hoor. Nu hoef je nog niks dus mag je ook een hele dag niks doen, heerlijk toch.
    En jullie maar 1 kindje? Geniet dan nog even van de laatste weekjes!

@ Yolanthe, heerlijk he dat shoppen. Ik kan er geen genoeg van krijgen,vooral roze!! Ik ben gek op roze :D
    Haha die opmerking van je man over de bevalling. Ik denk niet dat ze willen ruilen. Zie je erg op tegen de bevalling? Ik eigenlijk iedere dag een beetje meer. Maar het komt wel goed. Het is indd maar 1 dag (of zoals bij mij de vorige keer 3 dagen ;) )

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Chivay: ik zie het, ja oranje is de goede kleur! Manlief wilt het geheim houden, van mij mag het wel verklapt worden.

@Laartje: hier was het bij dochter 2 dagen. Ik kijk er ook elke dag een beetje meer tegen op. Ik zou het graag overslaan, maar dat behoort niet tot de opties helaas. En van mij mag manlief de bevalling best doen, maar het getrappel vind ik wel weer superleuk.

17. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Laartje... We vinden onszelf types voor 1 kindje ja... Al zijn we ook wel eerlijk en zeggen nooit nooit :) Dus misschien dat we er over een jaar of 5/6/7 wel anders over denken.. Maar nu voelt 1tje heel goed voor ons..

@ Yolanthe... :) Je hebt er een mooi kleurtje bij!

Zo!
    hè hè... Er staat een datum voor het leveren van de commode! Het heeft wat gezeur gekost aan de telefoon... Wij zijn helemaal niet zo van het nabellen & bitchen aan te telefoon.. maar nu werd het zelfs ons te erg....
    26 juni komt de commode... ipv 8-10 weken levertijd heeft het straks met de commode 18 en halve week geduurt! Pff!
    2 kleine lichtpuntjes... ze leken nu wel te begrijpen dat we er genoeg van hadden... ze komen hem in elkaar zetten & leveren op een zaterdag terwijl dat nooit gebeurt!

18. SpruitNoordeloo

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Yolan, volgens mij ben jij een echte konijnenliefhebber!

Dieren uit een dierenwinkel worden echt niet goed behandeld, en vaak hebben ze er niet eens verstand van. Hoe vaak hoor je niet dat een vrouwtje een mannetje blijkt te zijn of een gewoon konijn voor een dwergkonijn is verkocht? Ik heel vaak. Ik heb op de kinderboerderij ook vaak de vakantie-opvang geregeld en kreeg dit zoooo vaak te horen.

En ik hoorde ook wel eens van stagiaires die ook stage hadden gelopen bij bijvoorbeeld een dierenwinkel of Boerenbond/Welkoop hoe daar met de dieren werd omgegaan. Bij de BB werden zieke dieren gewoon in het magazijn gedumpt en verder niet naar omgekeken in de hoop dat ze snel dood gingen zonder kosten te hoeven maken. Ze komen echt van broodfokkers af!

@ borsten: ben naar HA geweest, is ws alleen maar hormonaal.... niets aan te doen...

19. SpruitNoordeloo

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL

Hier ook, het liefst zou ik totaal verdoofd willen worden, keizersnee, dichtnaaien en klaar, zo erg zie ik er tegenop!

20. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ Linda, ohh nee toch, ollie 2 nu ook al dood. Wat sneu zeg.

@ Dingetje, lekker toch, even helemaal nix doen!

@ spruitnl, hihi, ik hoef ook niet mn hele leven zwanger te zijn hoor.
    Vind 9 maanden ook meer dan zat! Maar het blijft wel bijzonder, dus wil dr nog zolang het kan van genieten.
    Nice belly!

@ ckialita, fijn dat je weer bent goedgekeurd!

@ leonizzie, niet balen hoor dat je je hebt ziekgemeld, je hebt groot gelijk!
    Dike knuffel van mijn kant, en doe het rustig aan!

@ laartje, woow nog wel 3 kids! Lijkt me wel mooi, maar druk!!
    Ow ik krijg helemaal nesteldrang van je foto! Wil ook zo een ingepakte kast met kleertjes.
    Maar ggrrr, hier schiet het niet op met de babykamer!

@ chivay, lekker zo een rustig dagje!
    Goed dat jullie erachteraan hebben gezeten met die commode, belachelijk dat dat zo lang moet duren!

@ katten, het lijkt me zo leuk, een poesje in huis! Manlief ook wel..
    Maar eerst ff met zn allen wennen als straks de baby er is, en dan ooit eens goed over nadenken of we een katje nemen.

@ bevalling, ik zie er helemaal niet tegenop! Vond het juist een bijzondere ervaring, tuurlijk deed het zeer, maar vond het zo een mooi iets!
    Maar heb dan ook een hele snelle en prettige bevalling gehad (4 uurtjes).
    Manlief daarintegen ziet er errrug tegenop! Hij is bij de geboorte van mn zoon flauw gevallen, en hij vind het doodeng om weer een bevalling mee te maken.

Zoon slaapt nog. Heel gek, sinds 2 weken is hij weer iedere dag toe aan een middagslaapje. Vind ik niet erg hoor :D.
    Maar had mezelf voorgenomen hier ff wat te doen in huis, dus ga in ieder geval de wc ff doen, boven en beneden. En dan ff kijken of hij nog slaapt.

Liefs

Deel Deze Pagina