Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Spruit ja vind konijnen helemaal leuk vooral Franse hangoren. Als opa konijn er niet meer is, wil ik er heel graag 2. Ze zijn zo grappig en lekker groot. Opa`s laatste vriendin was er ook eentje, maar helaas worden ze niet oud en is hij voor 2de keer weduwnaar geworden. Wil alleen geen oude franse hangoor en een jonkie kan ik hem niet meer aandoen. Alleen zijn vindt hij ook niet heel erg meer. En nu heeft hij dus een beroerte gehad.

Ja ze houden het het liefst zo goedkoop mogelijk bij die winkels, dierenarts kost meer dan het konijn :(

Vervelend van je borsten! Hopelijk gaat het snel over.

Bevallen: ja dit scenario zie ik nog altijd het meest zitten. Ik heb de kleine in mijn buik al aangespoort om flink dwars te gaan liggen, maar tot nu toe is hij/zij niet van plan om te luisteren!

Heb jij het eigenlijk met de vk besproken? Ik wil dat de volgende keer toch maar eens gaan doen, want dit is ook niets. Ik word echt met de dag angstiger, eerst was het nog een ver van min bed show maar het komt nu steeds dichterbij!

2. @ Chivay, is toch ook prima 1 kindje! Ik ben ook maar alleen hihi!
    Hehe eindelijk een datum, mocht ook wel hoor.
    Gelukkig zetten ze hem in elkaar maar toch blijf ik vinden dat ze jullie nog iets extras moeten geven, echt een slechte service.

@ Spruit & Yolanthe, ik zie er ook echt tegenop bleh! Maar het moet he. Ik heb wel al aangegeven dat ik perse een ruggeprik wil (of het moet nu in een keer heel snel gaan) Misschien dat het ook een optie is voor jullie? Ik vond het vorige keer in ieder geval heel fijn dat ik de ruggeprik kreeg en heb nog heerlijk kunnen slapen.

@ Kiss, jammer dat het nog niet zo opschiet met de babykamer, maar jij mag over een aantal weken lekker je nesteldrang uitleven haha.
    Wat had jij een snelle bevalling zeg! Heerlijk. Jammer dat je vriend flauwviel, kan me wel voorstellen dat het heel moeilijk is om je vrouw zo te zien etc.
    Lekker dat je zoontje weer 's middags slaapt. Kun jij tenmisnte even je eigen gang gaan he. Hier heeft zoonlief vanmorgen 2 uur geslapen, hij werd kletsend wakker en was heerlijk vrolijk. Hij zit nu bumba te kijken.

Zo de bovenverdieping is ook weer gepoetst. Heb Aiden achter bumba gezet zodat hij ook even stil was, kon ik mooi even opruimen/poetsen. Wordt alleen gek van die strijk iedere keer maar het hoort er helaas bij.

Zometeen maar even naar de winkel, zoonlief wil geen fruithapjes meer eten maar alleen nog vers fruit. Vind ik niet erg hoor, scheelt weer een hoop kosten.

3. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag volgende week weer en dan hebben we een extra lang consult ingepland vanwege de angsten die ik heb. Het opstellen van het geboorteplan was ook onderdeel hiervan. Ook werd me het boek van Beatrijs Smulders, Veilig Bevallen, aangeraden, maar ik durf er niet aan te beginnen... Het ligt al weken op het dressoir klaar...

4. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    linda: heb je je geld terug kunnen krijgen?!

spruit: haha je zult vast goede moeder zijn en je mag het best beu zijn want je lichaam veranderd toch... mooi buikje!
    ik ben het nog niet beu, wel het moe zijn.. dat vind ik heel erg irritant, maar zo'n kleine voelen vind ik toch speciaal hoor!

chivay: haha lekker he even niets! lijkt me ook heerlijk!

yolanthe: haha bevallen is maar 1 dag.. hij bedoelt het goed, maar denk niet dat hij het van je over wil nemen, of wel?

bevallen: ik wil graag in het ziekenhuis bevallen ook omdat ik het eng vind.. gister bij vk kreeg ik info boekjes over bevallen mee en over 2 weken mag je vragen stellen. a.s. maandag gaan we naar ziekenhuis hier in de buurt voor info avond over bevallen en bevallen in het ziekenhuis.. misschien tip voro degene die er ook tegenop ziet.. ik heb geen idee wat er die avond wordt besproken, maar baat het niet dan schaadt het niet!

verlof: eigenlijk is 29 juni mijn laatste werkdag, maar is veel gedoe op mijn werk. heb nu vezoek ingediend of 25 juni mijn laatste dag kan zijn.. 29 juni krijg ik vrij maar als het drukker word (ben secretaresse) mag ik 28 juni geen vrij.. ik weet het niet hoor, maar ze moeten zo 4,5 maand zonder mij!!! maar ja.. adem in en uit en lachen (heb ik mezelf aangeleerd, anders huil ik alleen maar..) en komt wel goed!

oma (ikke dus) gaat even uurtje slapen, vanavond weer zwangerschapsyoga!
    ben trouwens lekker uitgewaaid!

5. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @elisa ja heb het geld teruggekregen...moest wer wel om vragen... ze belde nu net terug dat ze de leverancier gebeld hadden en hoogstwaarschijnlkijk is het dus die konijnenziekte geweest...
    hoop voor je dat je lekker 25 juni met verlof kan...

6. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zie stiekem best op tegen de bevalling. Ik heb enorm last van hyperventilatie. Maar de vorige keer was ik ook zo enorm met mijn ademhaling bezig, zolang ik die onder controle hou leef ik in een soort van roes.. die pijn vond ik killing, maar je bent het ook zo weer vergeten naderhand. Ik heb alles gedaan zonder pijnstilling. Heb gelezen dat je er behoorlijk van de wereld van kan raken en je kindje er ook wat van mee krijgt en er ook suffig van kan worden.. dan doe ik het liever helemaal zelf, beleef ik alles bewuster en is mijn kindje beter af.
    Maar zodra ik af en toe een lichte wee voel begin ik 'm te knijpen dat ik denk... "oh ja, zo begon het ja... dit zijn nog de makkelijke " hahaha... ik hoop maar dat ik niet teveel gerommel heb vooraf en ik snel in het ziekenhuis ben zonder teveel weeen onderweg naar het zkh, zodra ik daar maar ben sluit ik me helemaal af... heb van de week al ventilatortje gekocht voor in de vluchttas.. die heb ik echt wel nodig. vooral als het zo bloedheet is in die verloskamer. Mijn man en vader hadden de vorige 2 dagen spierpijn van de hele dag waaien met die blaadjes om mij "frisse lucht" te geven arme zielen.. hahaha... en deze keer is manlief alleen dus ja... als ie tussendoor een sigaretje wil roken wil ik ook frisse wind voelen om mijn ademhaling onder controle te houden.
    Ik heb donderdag controle, denk dat ik maar eens wat dingen op papier ga zetten wat mijn wensen zijn.. wil nu toch wel alles afgerond hebben.. die 32 weken zijn er zo.. dan heb ik ook mentaal wat meer rust..
    Had er hier iemand nou een voorbeeld van een geboorteplan?

7. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hallo dames,
    Hier niet veel te melden maar een berichtje plaatsen zodat ik weer tot waar ik bijgelezen heb ik wel makkelijk.

Vanavond zwgym over bijzonder bevallingen zoals tangverlossing enzo. Ben benieuwd.
    Ga eten maken. Fijne avond

8. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    Hey meiden...

Ben een beetje erg moe.. dus zal ff snel een berichtje plaatsen..
    Heb geprobeerd om wat terug te lezen.

@ Zwangerschap: ik lees dat veel meiden het heerlijk vinden.. Nou ik moet zeggen dat het me heel erg tegenvalt... Had echt gedacht.. daar fluit ik doorheen met een heerlijk gevoel... Maar door alle kwaaltjes en pijntjes is het toch tegen gevallen.. Natuurlijk is het heerlijk om het beebje te voelen.. maar zo heel vaak en heel duidelijk is het ook niet... (ligt aan de placenta aan de voorkant)

@ Bevalling: ik lees dat veel meiden er tegen opzien... Ik hoop dat jullie tegen die tijd wat meer gerust gesteld zijn.. vraag gewoon alles waar je onzeker over bent..
    Ik daarentegen zie juist helemaal niet op voor de bevalling.. ach ja.. ieder mens is verschillend (gelukkig maar)

@ Buikjes: zag weer een paar mooie buikjes... of zeg maar buiken.. haha..

Nou dan ga ik eten.. en straks naar de zwangerschapscursus...

9. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ Yolanthe, ik denk dat het heel goed is als je je angst bespreekt met je vk.
    En ga je naar een pufcursus ofzo? Zodat je een beetje weet wat je te wachten staat?

We zijn zo te lezen wel allemaal al "bezig" met de bevalling. Het komt natuurlijk ook steeds dichterbij.

Mn vriend is nu onze slaapkamer aan het verven. :D
    EINDELIJK!!
    En dan misschien morgen nog een laag erover heen...
    En dan is eindelijk onze slaapkamer klaar.
    Dan is de babykamer aan de beurt, spannend!!

10. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Bevalling: ik het vanzelf het moet er toch uit. Zie er wel een beetje tegenop wanneer te bellen etc.

Zwangerschap: valt mij tot nu toe echt 100% mee. Geen kwaaltjes ed gehad. Beebje ligt nu wel lekker hoog dat is wel lastig maar tegen vallen doet het zeker niet.

Iedereen ervaard het ook anders denk ik.

11. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    zag de eerste keer ook niet tegen de bevalling op, maar nu weet je het he.. vond het zwaar tegenvallen.. lag dan wel ook aan de weeenremmers waar de weeen gewoon doorheen kwamen, half onder de dope zeg maar haha.. die eerste weeen zijn nog wel op te vangen, maar die laatste paar uur vond ik ze zwaar tegenvallen..
    maar goed, iedereen ervaart het anders denk ik.. mijn buuf heeft bijvoorbeeld nauwelijks pijn ervaren de eerste keer.. de tweede vond ze een hel.. zegt dus allemaal weinig ben ik bang..

12. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Kiss: gelukkig is je rug weer beter!
    Heb hier hetzelfde, voor mij waarschijnlijk ook de laatste keer zwanger, geniet er ook van!

Ckialita: bijnaa klaar!! lekker zeg. Mijn zoontje heeft iets gemaakt op het kinderdagverblijf voor vaderdag, en ik heb ook een cadeautje voor hem;)

Linda: zielig voor de konijntjes:(

Mooie buikjes gezien!!

Chivay: lekker he zo'n rustig dagje!! lekker niksen!!:D

zo weer ff verder lezen hoor! ff boekje lezen voor mijn zoon

13. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Bevalling.... Zie er nog niet echt tegen op... Maar besef me ook dondersgoed dat ik een slechte ademhaler ben ;) (chronische hyperventilatie & astma) Merkte al op de cursus dat ik het eigelijk niet volgens het boekje voor elkaar kreeg... dus dat speelt soms wel eens door mijn hoofd...
    Maar eigelijk denk ik dat ik het nog vooral ver voor me uitschuif ;) en me er daarom nog niet zo druk om maak... beetje het gevoel van ik zie wel :) Ze moet er toch uit!

@ Rustig dagje ;)
    Rond een uurtje of half 3 toch nog even op pad geweest... De stad in... Gelukkig voor mij erg dichtbij.. maar het was toch flink vermoeiend weer!
    Magnetronsterlisator, laken, hangertjes en een mutsje gescoord bij de prenatal... Daar is behoorlijk wat in de aanbieding op t moment..
    Verder de etos geplunderd met verzorgingsproducten.. ben ook voor t eigen merk gegaan..
    En een verjaardagscadeautje en vaderdagcadeautje voor mijn vriend gevonden :) Kwam dus flink bepakt en bezakt weer thuis...

Nu lekker eten :) en vanavond bankhangen!

14. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    wie heeft er ervaring met een doula? kreeg vandaag een verzoek voor een stageplaats..

15. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Chivay: gelukkig komt jullie commode nu ook! en die service dat mag ook wel!!

Kiss jou bevalling klinkt perfect!! hoop voor jou dat het weer zo is!

spruitnoorderloo: vervelend dat je er zo tegenop ziet! hopelijk ontspan je je nog een beetje

Dingetje: geen ervaring mee sorry

Chivay: lekker geshopt dus!

@bevalling: ik zie er ook wel wat tegenop, vooral ook door de bevalling van mijn zoon, vond ik echt dramatisch!;) Maar goed, ik ben gelukkig wel zo'n nuchter persoon dat ik zoiets heb van ik zie wel, ze moet er idd toch uit maar daarom wil ik wel in het ziekenhuis bevallen, heb hetzelfde als laartje, zodra ze een ruggenprik kunnen zetten mogen ze van mij!!

@zwangerschap: het word wel steeds zwaarder, vooral met mijn zoon, maar ik ben het ook nog niet zat hoor! gelukkig maar, moet nog 8 weken ruim!, ze doet me af en toe pijn, maar heb het er wel voor over:D

Werd vandaag gebeld van de kraamzorg, donderdag bellen ze terug voor een intake gesprek.
    Morgen weer op controle!

16. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Hai!

Jeetje wat hebben jullie veel kletst vandaag! 4 pagina's! Ga zo ff terug lezen.
    Hier weer een werkdag erop zitten, nog maar 9 officiele hihi. Heb alleen niet lekker gewerkt. Mijn hele schema in de war doordat mijn directe collega ziek was dus moest alle gesprekken zelf doen en moet nog veel dingen regelen voor de lange termijnplanning en mijn mailbox stond vol met adhoc zaken die behandeld moest worden... pfff... Nou ja... ben de dag weer doorgekomen en vrijdag weer aan de slag en dan is het alweer weekend ;)
    Vanavond 10 minutengesprekken gehad, gaat hartstikke goed met de kinders op school!! Pim straks naar groep 5 en Isa naar groep 3. Ben heel benieuwd hoe ze het beiden gaan doen volgend jaar ;) En ben uiteraard erg trots op ze, mijn kanjertjes!! Pim zijn oren zijn nog steeds niet over, dus denk dat ik maar weer even bij de dokter langs ga en maar weer een verwijzing vraag voor de knoarts... denk dat hij maar weer aan buisjes moet.... en zijn neusamandelen denk er weer uit, want hij snurkt weer behoorlijk snachts.

@Ckialita: de kinderen hebben wat gemaakt voor vaderdag, verder doe ik er niks aan. Doet manlief bij mij ook niet, ben zijn moeder toch niet, zegt hij dan hahaha, heeft hij gelijk in natuurlijk. Dus heb wat voor onze pappies gekocht ;)
    Lekker bijna klaar met stage!! FIjn dat alles weer goed was bij de vk! Hier ook een stabiele bloeddruk.

@Chivay: ja het is heerlijk beneden slapen! Straks willen we niet meer terug hahaha. Ooit gaan we de zolder in 2en delen en gaan p en i naar boven. Misschien gaan we dat nog wel eerder doen ook hihihi. En ik denk dat het straks nog lekkerder slaapt met de nieuwe dingen, echt een goede deal! En die navelstreng... ja... ben benieuwd wat jou vk zegt. Het liefst heb ik een echo, kunnen ze het goed op zien, maar weet niet of ze dat doen.
    Leuke dingen gescoord in de stad! Zag in de folder van de wibra ook weer schattige dingentjes voor onze ukken!! Dus daar ga ik morgen even naar kijken!
    Hehe... eindelijk een datum voor de commode.... het moest toch niet gekker worden. Gelukkig krijg je wel een "speciale" behandeling!

@Laartje: ja echt een top deal! Nee ik vind het zwanger zijn ook heerlijk. Merk ook wel dat het zeurkouzen zijn die het vragen hoor hihi, mensen waarbij het nooit goed is of goed gaat, kunnen niet kijken naar het positieve. Heb ik gelukkig geen last van!
    Lekker dat je babywas klaar is! Ik wil het donderdag allemaal op gaan ruimen, morgen geen tijd. Hoop dat je beter slaapt vannacht!!! Prachtige kast!! En idd, wat is ie al goed gevuld ;)

@Kiss: nee jij klaagt niet hoor, je hebt gewoon heel veel pech, das heel iets anders! Zou heerlijk zijn als je de laatste weken wat makkelijker doorkomt!! Vordert het kamertje al?????
    Fijn dat je rug over is!!! Nog iets met zoonlief kunnen doen vandaag?

@Linda: nou jahhh... die ook al... wat zielig.... Hopelijk vind je ergens anders een sterker konijn!

@Dingentje: precies, jij spreekt uit ervaring. Beter wat langer dan zoveel weken te vroeg. Moet er niet aan denken dat beeb nu al geboren zou worden, laat nog maar heerlijk zitten. Volgens mij vermaakt hij of zij zich prima hahaha. Is het gelukt met niksdoen? Heb geen ervaring met een doula, maar ik geloof niet dat zij voor mij iets extras kan betekenen. Vind bevallen zo'n intiem gebeuren, dat moet met de mensen die ik lief heb en niet met een vrouw die zweverig om me heen hangt hahaha.

@SpruitNL: Gelukkig ben je langer moeder dan zwanger hihi, en dat moederen komt vast wel goed hahaha. Ik zou ook niet mijn hele leven zwanger willen zijn hoor, maar vind het erg leuk om zwanger te zijn. Liep gister door het dorp, was zo grappig, iedereen die ik tegenkwam keek naar mijn buik en glimlachte. Is toch voor anderen ook heel bijzonder blijkbaar.
    Mooi buikje!!!

@Leonizzie: kan best dat ik wat verkeerd geplatst heb, sorry haha, zwanger hé... nu heb ik nog even een goed excuus hahha.
    Hier ook regelmatig kramp, auwiee

@Yolanthe: hahaha kan die leuk zeggen die man van jou ;) Ik maakte me ook erge zorgen om de bevalling hoor, die van Pim was nml helemaal niet leuk. Maar had me zorgen gemaakt om niks was Ies was er binnen 2half uur... Hoop dat dit kindje niet sneller komt, maar ook vooral niet langer hahaha.
    EN was idd in de was, was voor Leonizzie bedoeld hahaha, sollyyyyy ;)

Ik had verwacht dat deze zwschap zwaarder zou zijn dan de anderen, maar dat gevoel heb ik dus helemaal niet. Scheelt ook wel enorm dat Ies en Pim heel veel zelf kunnen en willen doen. Als ik een peuter of dreumes heb waar ik achteraan moet zou ik het allemaal anders ervaren ws. Wellicht dat er na beeb nog wel eentje komt en daar willen we niet al te lang tussen laten zitten. Dus dikke kans dat ik een volgende zwschap wel zwaar vind.
    En ik bof gewoon heel erg dat ik weinig last heb van dingen en daar ben ik me heel bewust van.

Nou meiden, ben weer bij geloof ik hahaha

Mazzel!

17. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @chivay had je beter bij kruitvat kunnen shoppen de babyverzorgingsproducten zijn deze week 2+1 gratis...volgens mij ruikt het allemaal hetzelfde...alleen een beetje jammer ik had 2 pakken vochtige washandjes gepakt en 1 pak geparfumeerde luierzakjes stond in hetzelfde schap, ged het daar weer niet op...alleen op de flessen (haarlotion, bodylotion, shampoo etc.)

18. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Femr: goed van je kids dat ze het zo goed doen op school!!:D leuk is dat! Enne jullie gaan voor nog 1 hierna?? lekker druk:D wel gezellig!

19. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    60 dagen!!!

20. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @Val: ja leuk he dat ze het zo goed doen ;) En nog eentje... het is in ieder geval niet uitgesloten. We houden de optie open, ff kijken hoe het gaat met 3 ;)
    En nog 60 joehoe! Ik morgen nog 60 ;)

Deel Deze Pagina