@ Dingetje.. Geen ervaring.. wel over gelezen.. het leek mij niet zo prettig... @ Val... Succes bij de controle weer morgen! Hopelijk alles weer prima in orde! @ Fem.. Fijn dat alles zo goed gaat met pim en isa op school! Enne idd niet verkeerd om met Pim eens extra te dokteren dan... Heb zelf als kind veel oorontstekingen gehad, en daardoor nu wel wat gehoorsproblemen... Enne Wibra weer leuke dingen Daar kom ik vrijdag weer in de buurt Toch maar eens gluren! Jullie gaan dus voor echt een groot gezin Mooi zeg al die verschillen! Echt het leuke van zo'n forum dat je zoveel verschillen ziet!.. wij zijn meer types voor 1.. of 2 meteen groot verschil.. @ Linda... Ik had gelukkig nog een kortingsbon voor de etos Dus dat scheelde wel... Hebben hier ook meer de etos in de buurt, dus kom daar meestal wel terecht.. Zo... Gaaaaaaap... Wat hakken een paar uurtjes de hort op erin nu zeg... Net op de bank gelegen maar nu ik weer recht zit merk in ineens hoe ontzettend moe ik ben! Nu lekker mijn bedje in en morgenvroeg weer zwangerschapszwemmen... Welteruste allemaal! Ik hoop dat we allemaal een prima nachtrust mogen hebben!
@ Chivay, lekker nog geshopt bij prenatal en etos. Zemze vandaag, lijkt me heerlijk met een dikke buik. Wanneer komt de fotograaf? @ Dingetje, nee geen ervaring mee. @ Val, succes bij de controle. Enne fijn he een ruggeprik, ik ga er ook voor hoor! @ Femr, wat fijn dat de kids het zo goed doen op school, heerlijk toch! Je kunt dan zo trots op ze zijn he, echt leuk. Leuk misschien nog een beeb hierna . Scheelt denk ik inderdaad dat P en I al veel kunnen. Ik vind het nu steeds zwaarder worden met tillen, gelukkig kan hij nu lopen dus dat scheelt wel weer. Ach het heeft allemaal wel voor en nadelen, veel leeftijdsverschil of weinig, ja toch? Als er hier een 3de komt wachten we een aantal jaartjes, tijd genoeg En vandaag nog 60 dagen, yoehoeeeeee !! @ Kiss, gelukkig is jullie slaapkamer ver klaar. Hier was het weer een feestje vannacht. Mocht er iemand slaappillen voor een dreumes hebben, hou ik me aanbevolen Ga zometeen weer lekker in bed liggen, kan zoonlief boven spelen.
hallo hier even snel berichtje van mij.. gister akkoord gekregen (na mijn mail dat ik het er eigenlijk niet zo mee eens was) dat ik 25 juni voor t laatst werk! gisteravond zw yoga gehad, waren pas half 11 klaar.. voordat je dan slaapt en half 6 vond mijn blaas het nodig zich te legen en daarna niet meer geslapen.. zit hier nu beetje duf te wezen! zo werken en om 3 uur lekker bedje in (goed vooruitzicht)! bij zw yoga ook bevalling beetje besproken, over 3 weken (geloof ik) gaan we meer bespreken! fijn dagje, het wordt mooi weer! xx
@ dingetje, nee helaas weet je niet van te voren hoe je je bevalling gaat beleven. Mijn 1e bevalling was een fijne ervaring, maar deze kan best een hell zijn. We zullen het zien.. Geen ervaring met een doula.. @ chivay, lekker zo shoppen!! Wil ik ook heel graag, helaas vanwege me bekken moet ik het steeds in etappes doen. Dus echt maar naar 1 winkel. @ val, veel succes bij de controle. Joepie, je zit onder de 60 dagen! @ femr, wat fijn dat het zo goed gaat met je kindjes op school! Indd, al die mensne die je aankijken en dan gaan lachen, omdat ze je buikje zien! Maar ik vind zwangere vrouwen ook altijd mooi om te zien! Wat leuk dat jullie voor zo een groot gezin gaan! Yes nog 60 dagen! @ laartje, meid wat was je er vroeg bij vanmorgen. Ik hoop dat je zoon zo ook nog even lekker wil slapen, kunnen jullie beide even bijtanken! @ elisa, wat laat zeg voordat zw yoga is afgelopen! kan me voorstellen dat je moe bent. Hier niet zo goed geslapen. Gisteravond een flinke discussie gehad met manlief... Onderwerp is verder niet zo belangrijk om hier te vertellen. Maar ben dr wel een beetje naar van. Normaal praten we altijd alles uit, maar hij "heeft geen zin in gezeur" en is zelfs net boos naar zn werk gegaan. Dit is trouwens de 1e keer dat we het ergens niet met elkaar eens zijn in de zwangerschap.. Pff ben dr zo naar van, wil weer naar bed. Maar ja, zoon heeft me nodig.
@Laartje: als je de slaappillen hebt gevonden, stuur je er dan een paar op naar mij? Mijn peuterexemplaar vertikte het gisteravond om te slapen. Elke keer als ik weer beneden was stond ze weer te krijsen bij het traphek, ik kreeg er harde buiken van en wanhopig, was natuurlijk ook alleen thuis (normaal moet ik 1x terug en is het goed) Uiteindelijk heb ik haar opgepakt en in de kamer neergezet, zo van jij wilt niet slapen, ik wil niet steeds naar boven hoeven te komen! Ik heb haar verder genegeerd en gedaan alsof ze in bed lag. Het interesseerde haar alleen niets. Ze ging uiteindelijk slapen toen wij ook naar bed gingen (22:15!) en was vanmorgen om 7:00 uur weer wakker. Ze is gewoon vrolijk en echt wakker, niet normaal gewoon! @Kiss: altijd vervelend ruzie met man/vriendlief! Hoop dat het weer snel gezellig is bij jullie! @Elisa: vervelend dat je niet goed kunt slapen, ik heb vannacht weer een nacht doorgeslapen! Heerlijk, maar de nacht ervoor spookte dochter en kon ik dus niet goed slapen. @Linda; heb ook al vanalles gehaald bij de Kruidvat. @Chivay: veel plezier met zwemmen! Zo vandaag lekker vrij, ik ga zo naar mijn moeder. Lekker shoppen in Breda!
@kiss wat vervelend zeg! hopelijk is ie vanmiddag weer een beetje bijgetrokken... @elisa you go girl! idd voor jezelf opkomen! niemand anders doet het voor je idd laat zeg die zw schapsyoga.. @chivay oow das fijn korting is altijd lekker
Bevalling > zie er ook wel een beetje tegenop dit vooral op Iris best snel was binnen 4 uur .. Het zijn voornamelijk de voordingen waar blijft Iris is diegene optijd ( Iris zou dan bij schoonvader blijven of mijn vader of broers ligt er net aan waar ze zijn natuurlijk precies in die tijd staan ze beide op een camping toch wel een uur hier vandaan .. Verder zit ik nog steeds te twijfelen thusi of ziekenhuis in het begin zij ik gelijk ziekenhuis nu maakt het me eigenlijk net zo veel kijk thuis ben ik al en hoef ik niet nog eens in een auto te stappen ofzo naar het ziekenhuis .. Verder hier gisteren echt even pffff.. Moest Iris ophalen van de psz dus op de fiets erheen zit de kleine echt heel hoog leek wel of het tegen mijn borsten aan zat had het ookbenauwd en toen weer terug fietsen is 5 minuten van huis jeetje het leek wel 20 km ofzo eenmaal thuis echt een wrak kon niks meer alles deed zeer .. Maar kon niet gaan slapen wat zat met Iris dus maar wat op bank gaan liggen was blij dat vriend er was ben toen gelijk op bed gegaan al ging slapen ook niet wat kleine was er druk steeds trappen in zei of maag .. Gelukkig gata het nu ioets beter maar nog erg moe maarja iris is alweer wakker dus moet ik er ook wel weer uit helaas ..
Laartje: stuur mij dan ook een paar van die pillen!! haha Hier moest meneer 2 keer water drinken.......gebeurt steeds vaker 's nachts! En ja die ruggeprik echt een uitkomst hoor! bij mijn zoon zette ze hem na 18 uur weeën, van mij hadden ze hem na 2 uur al mogen zetten Elisa: mooi dat je de 25e al mag stoppen! lekker is dat. en das idd laat die yoga! Kiss: rustig aan he meid, niet te druk maken hoor! komt wel weer goed! Yolanthe: shop ze! hopelijk was het eenmalig van je dochter! Hier net controle gehad. Nu was alles prima! buik was nu in 1 keer 30 cm...?? zou ik in 3 weken 5 cm gegroeid zijn......beetje veel of niet? haha ach ja het kon zei ze! Gelijk alle afspraken gepland tot aan de 39 weken en als ze er dan nog niet is krijg ik weer een echo, voor het vruchtwater te bekijken. Verder was alles goed, bloeddruk goed, hartje klopte perfect en ze lag ook met dr hoofdje naar beneden en zelfs al wat ingedaald!!
@ Kiss: fijn dat er nu eindelijk zicht is op wanneer de babykamer klaar is... dan kun je gaan inruimen.. @ Dingetje: ja bij iedereen is het anders.... ik stel me neutraal in.. en zie wel wat er gaat gebeuren... Je kunt er nu toch niets aan veranderen.. Hier ook geen ervaring met een Doula @ Chivay: goed geshopt inderdaad... @ Val: Fijn dat alles goed was op controle.. en ook lekker dat alle afspraken nu gepland staan... @ Elisa: Fijn dat je nu een akkoord hebt gekregen... lekker 25 juni je laatste dag. zow.. dat is laat geworden met de yoga... pfff.. Hier vandaag een rustig dagje.. gisteren behoorlijk bezig geweest... dus vandaag ff wat minder.. dadelijk even naar mijn zus en vanaaf een verjaardag van een vriend.
Val fijn dat alles weer goed wwas met de kleine hier zo even naar centrum nog wat kleine spullentjes halen voor de kleine en voor de rest rustig aan doen ..
@ kiss, wat balen van de discussie. Hopelijk kunnen jullie het snel uitpraten. Hoop dat je straks nog even lekker kunt liggen. @ Yolanthe, hier is het in slaap vallen ook een ramp!!! Heb net als jou geen zin in gezeur dus meneer gaat maar wat later naar bed. En toch zijn ze zo vrolijk. Ik heb de pillen nog niet gevonden haha. Heb je lekker geshopt vandaag? @ irisnaomi, wat schrikken zeg. @ Val, hier ook water inderdaad! Na een paar slokjes is het goed maar ik kan er toch mooi weer iedere keer uit. Ook iedere keer zijn speentje kwijt. Ik heb de pillen nog niet gevonden haha. Ik kreeg na ongeveer 50 uur een ruggeprik, heerlijk! Wil hem nu ook het liefst vanaf het begin. Heb gewoon een lage pijngrens ofzo ik weet het niet. Gelukkig was alles goed. Ik heb hier ook het idee dat mijn buik mega gegroeid is de laatste 2 weken. Wat spannend zeg alle afspraken al gepland, dan komt het ineens zo dichtbij he. @ Lauw, lekker een rustig dagje. Is ook wel eens fijn he. Heeft hier iemand toevallig een handig/klein lijstje voor een ziekenhuisbevalling? Op veel sites staan (vind ik) veel onnodige dingen erbij. We wonen op nog geen 2 min van het ziekenhuis dus als er iets is kan mijn moeder het zo brengen. Heb heerlijk in bed gelegen, meneer heeft heerlijk geslapen maar ik kon niet slapen. Heb gewoon tv gekeken ook wel lekker hoor. En in bed kan ik tenminste een fijne houding vinden zodat ik geen last heb van mijn stuitje.
Nog 8 weken, maar veel last van krampen in me kuiten, en problemen met op de rug slapen, want telkens als ik op de zij draai, wordt madamme in me buik erg driftig, en begint als een bezetene te trappen (maar het blijft toch me prinsesje haha ). pfff ikhoop dat ik wel nog wat nacht rust mag hebben de komende weekjes en heb van VK een doorverwijzing gekregen naar het Z-huis voor een extra controle door de arts, want volgens de VK ligt me kleine meisje erg laag in me buik. Morgen zal ik wel horen of dit goed of slecht is
hier vannacht weer een hoop gerommel en rugweeen... word er werkelijk moe van.. net toch maar gyn gebeld, kan om 14 uur langskomen...
Helaas het eerste buddynieuws: Chivay heeft vanmorgen bloeverlies gehad, ze is nu in het ziekenhuis. Hartfilmpje + echo waren goed maar ze moet waarschijnlijk tot vrijdag in het ziekenhuis blijven omdat onduidelijk is waarom ze bloedverlies had. Sterkte Chivay, hopelijk blijft jullie meisje nog even zitten!!
Oh jee Chivay! sterkte!!! Heb ik bij mijn zoon ook gehad! heb toen ook 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, zo'n prik gehad voor rijping van de longen etc. Bleek dat het achteraf toen mijn baarmoederwand was. Door het oprekken sprongen er steeds aders en daardoor bloedingen. Hopelijk is het bij haar ook niks bijzonders!
Pfff mijn zoon heeft al een paar dagen 's middags niet geslapen, word er zo moe van kan het echt ff niet hebben! en om 4 uur/half 5 is hij dan doodmoe wil niet meer eten etc.... grrr wil ook ff uurtje rustttttttttttt zo moest ik ff kwijt....
Zo ff boos geworden, in slaap gewiegd en meneer slaapt nu! Hij is nog echt moe, maar vertikt het gewoon he... Nu ga ik op de bankkkk!
@chivay sterkte meid!! hopelijk is het niks ernstigs en blijft jullie meisje nog n paar weken zitten! @val kan me voorstellen dat je dan gefrustreerd raakt..ik had het ook vanmorgen...(noa slaapt smorgens) uiteindelijk lekker met r samen in bad geweest lekker een broodje gegeten en toen ging ze lekker slapen om half 1 en ligt nu nog...ik net ook ff een uurtje op de bank geslapen maar moet zeggen ik wordt van zo'n uurtje slapen alleen maar moeier wakker... misschien moet ik volgende keer toch maar in bed gaan liggen
Nou hier gister alle mogelijk bevallingen gehad op de zw.gym. Tang verlossing etc. Kregen ook te horen dat de eerste van onze groep al bevallen was (4wkn tevroeg) moeder en dochter maken het goed. Dan komt bevallen wel erg dicht bij ook al ben ik de een na laatste van onze groep. Heb een dopler geleend van een meisje van de gym, gister avond meteen even samen geprobeerd. Erg leuk, was trouwens de eerste keer dan mijn vriend het hartje hoorde. Een keer eerder via de mobiel gehoord bij de vk. Hij kan door zijn werk geen half uurtje vrij nemen vandaar dat hij nooit mee kan naar de vk.
@yolanthe: in het ziekenhuis hebben ze dus ook lekker zitten slapen dan gelukkig is ijzer zo geprikt J Ik probeer alle wedstrijden te volgen of gedeeltelijk, heb anders toch niks te doen. @susan: ow wat balen dat de tv kapot is, is die ondertussen al gemaakt? @val: wat goed te lezen dat alles goed gaat bij jou. @irisnaomi: mooi buikske meis. @spruitNL: en kan de kat goed vliegen? Wel goed denk ik dat je dat nu doet Andes gaat ie dadelijk ook bij de kleine erin liggen ben ik bang. Ziet er goed uit je buikkie @kiss: ow balen meis dat je zoveel last van je rug hebt. Ik hoop dat het al een beetje beter gaat?! Jeetje, ik zie nu dat je nog maar 46 dagen hoeft! @chivay: Jeetje meis wat heftig! Heel veel sterkte! @femr: hier ook nog niet zat hoor het zwanger zijn. Vindt het ook heerlijk J al moet ik wel bekennen dat het met dagen dat het heet is mijn strot uit komt L De steunkousen heb ik gekregen wegens het vocht in mijn benen. Er moeten nog op een paar kaartjes de tekst van de peetoom en peettante en dan zijn ze allemaal klaar!!!! ben zo blij dat ze dadelijk klaar zijn. Zal trouwens wel volgende week worden, deze week weinig tijd en puf om naar de tante van hubbie te gaan want daar liggen ze nu. Het enige dat ik nog wel moet doen is enveloppen schrijven maar die zijn ook al gedeeltelijk klaar J @elisa: Fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Jeetje zeg, wordt je gewoon je eigen tuin uitgejaagd! Lekker is dat zeg NOT! Nog lekker uitgewaaid? @ckialita: hier wordt niet veel gedaan met vaderdag. Ja klussen in ons huisje meer wordt er niet gedaan. @laartje: heb je afgelopen nacht wel beter geslapen? @linda: ow wat zielig dat het konijntje is overleden L @dingetje: doe je rustig aan? @leonizzie: balen dat je jezelf niet lekker voelt. Hopen dat het snel weer beter gaat. @hier: laatste paginas een beetje globaal gelezen, had even geen puf meer, sorry. Verder hier de steunkousen opgehaald vanmiddag en meteen aangekregen, wat zit dat warm zeg! Vanmorgen nog naar de huisarts geweest (nog een keer) wegens het vocht in mijn handen en het gevoel dat ze allemaal gekneusd zijn. De enige oplossing die er nu is, is om brandnetelthee te drinken. De medicijnen die er zijn mag je de laatste 3 maanden van je zw.schap blijkbaar niet. Hopen dat die thee wat gaat helpen want dit is gewoon niet meer lollig. Gisteravond weer naar yoga geweest en morgen weer zwemmen. Heb er nu alweer zin in J Iedereen een knuffel! Liefs Nicole