@ Laartje: heerlijk met zijn tweetjes op bed gelegen.. succes morgen met het kijken naar een nieuwe auto.. @ Kris: helemaal weer goedgekeurd... mooi zo... die van jou 1700 gram.. aaahhh.. die van mij is volgens schatting al 2700 gram... @ Nicky: joepie.. je kaartjes zijn klaar... goed bezig geweest.. @ Dingetje: whaaa... dat is wel heel weinig... maar zolang beebje goed groeit... ene.. wat er niet aan komt hoeft er ook niet af.. @ Susan: en hoe vond je vriend de partner les... ?? @ Val: ik herken het niet.. misschien oefenweeën?? @ Ckialita: gefeliciteerd met je voldoende voor je stage... weer een geruststelling.. @ Spruit: hier niet echt ervaring met pijnlijke borsten... heb wel ooit gelezen dat het zou helpen om 's nachts een bh aan te houden... (zonder beugen dan wel) @ Kiss: waarmee heb je je vriend omgekocht haha.. maar lekker dat je nu weer vooruit kan.. iedereen welterusten...
@spruit: koelen? warmen? masseren? met rust laten? alvast oefenen met kolven ? Ik heb geen idee... Ik heb ook wel eens steken, maar dan wrijf ik er even over, en dan wordt t wel minder geen idee hoeveel ik aangekomen ben... Vooraf niet gewogen, en tijdens niet gewogen. Heb ook een behoorlijke fobie voor de weegschaal, en ik heb al een neiging tot depressie, wil t liever niet voor de bevalling al hebben Ik ga lekker mn bedje in met verse boeken van de bieb
@ Spruit..... Maandverbandje beetje nat maken & in de vriezer leggen.. kun je daarna in je bh plakken.. Misschien helpt dat? @ Kiss & Val... Hmmmm Herken dat gevoel wel.... Kiss herken jij dat dan echt ritmisch, of bij vlagen? Heb het sinds vorige week ook... Heb het in t zh ook gehad, en daar keken ze er eigelijk niet van op... op de ctg's was ook niets speciaals te zien.. (3x gehad) Had het vandaag even flink (kramperig en heftiger) nadat ik aan het opruimen was geweest.. moest ook echt even gaan liggen en dan trok t weer weg?? Gokte zelf te veel gedaan/indalen/banden.. Maar voor/oefenweeen kunnen dus ook zo voelen?
@Ckialita: Gefeliciteerd meid! Je stage gehaald dat is al een heel groot gedeelte van je opleiding. De rest zal ook wel lukken toch. Nog lekker gelezen gisteravond? @val: is een vriendin van mij ook actief hier op zp maar dan bij de november mamas. Ze heeft al een kleine en zat toen op hetzelfde topic als Dingetje. Lekker vooruitzicht voor het weekend J hier wordt het een bankhangweekend met die warmte L @linda: als je nu 14-15 kilo bent aangekomen valt het toch ook nog wel mee? En als je vocht vasthoudt kun je er toch al weinig aan doen dat je wat meer aankomt. @brendat: lekker genieten van je vrije dagje! Het wordt ook nog heerlijk weer @kiss: wat heerlijk dat het nu schot in de babykamer zit. Misschien bij de Ikea een leuke kast voor de babykamer? @lauw: hoe is het met jou? Zie dat je lekker op andere reageert maar lees amper iets van jou @spruitNL: ik zou zo niet weten wat je tegen de pijn zou kunnen doen @hier: gister weer yoga gehad. Nog 2x en dan hoeven we daar niet meer naartoe wel jammer want het wordt steeds leuker. Gaan jullie na de bevalling ook nog iets doen van cursus ofzo? Ik zit er aan te denken om dan yoga na de bevalling te gaan doen. En later misschien nog babymassage ofzo. Ik ga nog wat kleine dingetjes doen en dan gtst kijken en daarna beginnen aan de babykamer, kranten opruimen en poetsen en dan lekker de laatste dingetjes inruimen Iedereen een fijne dag!
@ chivay, ik herken het als komen en gaan, houdt dan ongeveer 30-40 seconden aan, en dan na aantal minuten kwam het weer. Maar totaal geen vast ritme erin hoor.. Maar heb het deze zwangerschap pas 1x gehad (vorige week). Bij mijn zoons zwangerschap heb ik het weken lang gehad. Bij mij waren dat toen echt oefenweeen, en volgens mij kunnen indalingsweeen ook zo voelen... Zolang er geen vast ritme in zit (dus bijvoorbeeld elke 4 minuten) en geen minuut aanhoudt hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Test hoe je kan weten of het echte weeen of valse weeen zijn (oefen/voorweeen): ga douchen of in bad, als ze daarna over zijn, zijn het geen echte weeen.. en het onspant ook!! @ nicky, nu doe ik geen cursus.. Maar wil misschien na de bevalling wel een cursus of iets gaan doen, dat ik even echt alleen met de baby bezig ben. Heb natuurlijk een peuter rond lopen, die eist veel aandacht op. en zou het wel fijn vinden om even lekker alleen met de baby te zijn. Maar goed, heb nog geen idee wat.. babyzwemmen, babymassage ofzo. Heb wel lekker geslapen, maar weer zo last van mn keel, en mn oor begint nu ook beetje pijnlijk te zijn. Mmm toch geen gekke ontsteking?!?! nu het eindelijk mooi weer gaat worden?! Nou ja, vandaag maar even een rustig dagje, lekker genieten van mn lieve zoon die de laatste tijd heel lief is! Want morgen en overmorgen gaat hij weer naar het kdv. En ow help, mn banner gaat zo snel.. Alweer in de 30 dagen.. 39 nog. Ben ook zooooo benieuwd of dit meisje ook een week eerder komt, of misschien wel 2 weken later. ben daar echt benieuwd naar! Maar goed, we zien het vanzelf. Later dan 14 augustus word het voor mij soweiso niet, en das wel een lekker vooruitzicht. Maar al word ze 1 dag eerder geboren, dan ben ik geen augustus mama meer Dan ben ik al een juli mama.. Maar blijf wel bij jullie kletsen hoor
@ Nicky: Gisteren een best goede dag gehad.. was wel moe na de lunch.. maar ff slapen doet wonderen.. daarna het kippenhok schoongemaakt.. wat misschien toch iets te veel was hahah toen naar de cursus geweest en nog ff een uur naar de verjaardag... waar ze hele fijne stoelen hadden ... NOT!! vanmorgen vroeg wakker... al om 5 uur.. dus om half 7 toch maar op gestaan... gaat om een uur of kwart over 7 de deurbel... ik doe open.. niets... na 20 min weer de bel.. en weer niets.... erg vreemd... Jammer dat jou Yoga nog maar 2 keer is... zeker omdat je het zo fijn vind.. misschien wel een goed plan om dat met kindje daarna ook te gaan doen... Ik ga denk ik niets doen... maar natuurlijk wel babyzwemmen.. maar dat is pas na een paar maandjes... Ik weet trouwens nog niet of ik morgen avond ga zwemmen.. moet nog ff kijken waar we voetbal gaan kijken... wil dat natuurlijk niet missen.. Maar als ik wel ga dan ga ik er denk ik voor de ontspanning gewoon uit.. HAHA was dat genoeg... ????
@lauw: hihi, dat was wel genoeg hoor Ik zie het morgenavond wel of je er bij het zwemmen bent. Ik ga in ieder geval wel, na het zwemmen héél snel douchen en aankleden (ik zorg wel dat ik makkelijke kleren aan heb) en dan snel naar huis, dan ben ik nog net om half 9 thuis zodat ik (bijna) niets hoef te missen van de wedstrijd @kiss: ow wat gaat het snel bij jou! Al moet ik zeggen dat het bij mij over 9 dagen ook nog maar 39 dagen is, komt toch wel stiekem heel snel dichtbij.
Goedemorgen allemaal! @Lauw: nu al 2700 gram??? WOW! Die kleine heeft het echt super goed bij jou!!! @Kiss: Gewoon op 1 augustus bevallen. Dat is een hele mooie dag om kaarsjes uit te blazen. @Zwangerschapscursus: die van mij begint pas 7 Juli. Ik dacht dat het wel handig zou zijn om mezelf wat bekender te maken met de Duitse termen op zwangerschaps/bevalling gebied. De partner dag is op mijn verjaardag (daar is ie weer, die 1ste augustus) maar ik weet niet ofdat ik dan de complete 4 uur ga. We zien wel. @Ckialita: HIEP HIEP HOERA voor je voldoende!!! @ de rest: doe het rustig aan vandaag!!
Goedemorgen, Heb gelukkig weer wat meer tijd om hier te kletsen, echt komkommertijd op werk en met het verlof in het vooruitzicht tijd genoeg! @Chivay, kan niet echt met je vergelijken, volgens mij heb ik nog geen buikfoto van jou gezien of gemist dat kan natuurlijk ook. Gelukkig gaat het weer goed met je! Hier ook al de vluchtkoffer klaar ( je weet maar nooit ) @Kiss...Thanks voel me wel echt een koe @Kris34 Wat er niet aankomt hoeft er ook niet af! @Dingetje ben jaloers op je aangekomen kilo`s @Val, ik heb soms ook steken, sinds 2 dagen...maar dan echt in mijn doos en aan de zijkant....Misschien is de beeb langzaam aan het zakken, zal het volgende week weten @Spruitnoordeloo: Heb hetzelfde, zie het ook niet zitten de hele dag een vreemde in je huis. @Brendat; Ben blij dat ik weer een beetje tijd heb om te kletsen, gelukkig ken ik de meeste , maar zie wel wat nieuwe namen. Gelukkig heb ik nu weken in het vooruitzicht om alles weer in de gaten te houden. @Lage buik : Heb ik vanaf het begin, bij mij heeft beebje nog nooit hoog gezeten, ligt ook aan je postuur volgens vlos @Buddy......Nu ik zeeen van tijd heb wil ik ook een buddy Vanavond weer gym, 2e partnerles...man heeft er echt onwijs zin in (not)...Vorige week close up video gezien van de bevalling...toen had ik voor het eerst mmmhhh gelukkig duurt het nog even. Verder gaat alles zijn gangetje, sinds gister wel jeukende borsten....misschien krijg ook ik nog wel een cupje extra, tot nu toe is het hetzelfde gebleven. Tot snel.
Bij mijn zoontje was ik ook maar 3 kilo aangekomen de hele zwangerschap. Woog nog minder dan voor ik zwanger werd na de bevalling En hij was een flinkerd voor de zwangerschapsduur... Vorige week nog extra groeiecho gehad aangezien ik 1 kilo was afgevallen, niets aan het handje gelukkig Ja, super he voor Debs! Ik spreek haar ook op een ander forum en op hyves, hou haar dus goed in de gaten Wel balen van de kwaaltjes die ze continue heeft..
hahahaha ik was ook al blij te lezen dat ik niet de enige ben. Vage tik,maar goed Ik ben v orige keer bevallen met 32w4... als ik dus maar weer een weekje verder ben... dan is iedere dag er 1 Klinkt stom,maar ik zou tekenen voor 35 weken... beter dan de 32 idd... In het zkh heb ik veel premature baby's gezien. Vanaf 34 weken zijn ze er gemiddeld gezien redelijk aan toe. Dat is dus mijn volgende streven Maar het liefste ga ik uiteraard voor de (minimaal) 37 weken!!! Mijn gevoel nu zegt dat ik rond de 36-37 weken ga bevallen.. Het gerommel is gelukkig minder geworden!!! (zoekt naarstig een stuk onbewerkt hout om af te kloppen..)
Whaaaa, mijn vriend belde net .. Financieel gezien zijn ze eroveruit, bij dat bedrijf waar hij is aangenomen. Hij gaat 150 euro bruto méér verdienen & hij krijgt daar ploegentoeslag, omdat hij daar in 2 ploegen gaat werken! Dus wat dat uiteindelijk netto meer is weet ik niet, maar dat het meer is is nu zeker.. Ooohh ben zo happy . Volgende week donderdag begint hij daar al. Yess, niet afhankelijk van een uitkering. In 1x valt dan alle stress daarover van je schouders af.. heerlijk gevoel!
Kiss: oh, het is niet constant, maar af en toe. Zal het wel ff in de gaten houden, kan ik me niet meer herrinneren van bij mijn zoon....:S Leuk dat de babykamer nu zo opschiet! hadden ze bij Ikea geen kasten voor de babykamer? Ik denk dat het ook van het indalen is, ze ligt ook best laag bij mij, voel haar hoofd soms helemaal onderin bewegen heel gek gevoel is dat, zei het gister nog tegen mijn vriend, alsof ze er elk moment uit kan vallen Kapedi: veel plezier bij de partnerles en dan vooral voor je man hihi lauw: wat gek met die deurbel......vast een stel kids onderweg naar school ofzo? Kiss jij gaat echt mega snel! voor jehet weet ben je bevallen! Chivay: idd ff teveel gedaan denk ik, als je daarna rustig aan doet en het trekt weg zal er wel niks aan de hand zijn toch Dingetje: rustig aan doen maar! heb het gevoel dat het wel goed komt bij je! beebje moet nog een paar weekjes lekker blijven zitten Poeh ben toch lekker verkouden:S rot is dat want heel mijn kop zit vol. blegh Straks ff zoon ophalen en naar de kapper en verder niet veel plannen, ff naar de markt misschien vanmiddag...wat een weeertje heeej! Moet trouwens naar de logopedist met mijn zoontje, die hakkelt al een paar maanden en het word niet beter, nu zeiden ze van het kdv dat ik er iets aan moest doen....en een tijdje terug zeiden ze van het bureautje dat ik er niks aan kon doen, maar goed, de logopedist belt me later terug zal het wel horen dan....
zo wat een stilte hier heej! iedereen buiten? Vind het veeeeeeel te heet hier in de tuin! straks ff lekker naar het zwembad
Zo... en nu weer even ZP-en! Tes ligt op bed en ik op de bank met m'n voetjes omhoog... Ik heb een poging gewaagd om de 49! pagina's terug te lezen maar het werd me toch te veel... Ik pak het hier weer op. @Lauw: ik moet nog 6 dagen (2 weken) werken, het schiet op! Alles goed met jou? Wat raar van die deurbel vanochtend! @Laartje: ja, de vakantie is omgevlogen! Maar ik vond het nu veel minder erg om weer naar huis te gaan dan voorgaande keren. Ik wil nu eindelijk onze babykamer afmaken. Hoe gaat het met jou, hoe was het verder in Florida? @Kris: fijn dat Knut en jij weer zijn goed gekeurd! Een zwangerschapscursus van 4 uur, begrijp ik dat goed? Sjonge, wat lang! @Nicky: wat fijn dat de geboortekaartjes af zijn, das weer een zorg minder! Hoe was yoga? --> leuk, lees ik. Ik was bij Tes juist blij dat ik ervan af was, vond het op het laatst eigenlijk helemaal niet leuk meer (laatste keer ben ik met 38 weken geweest). @Dingetje: nog maar 2 kg aangekomen? Zet er bij mij maar een 1 voor (denk ik). @Susan: hoe was de partnerles gister? @val: ik had net ook zo'n soort pijn, vervelend he? Wat leuk zo'n feestweekend! En Nick en Simon, ook leuk toch! De logopedist zal het wel weten of je er wat aan kunt doen, succes ermee! @Ckialita: wat fijn dat je nu zo goed als klaar bent met je stage!!! @Spruit: ja stom he, die intake, stelt niks voor. Ik krijg nu een telefonisch gesprek, ben benieuwd... @brendat: ja, hele leuke vakantie gehad! Ik hoop jij ook? Wat lekker dat de kamer van Elin bijna af is. En de babykamer? Ik hoop dat de babykamer bij ons ook snel af is... @kiss: wat fijn dat het nu lekker op schiet met de babykamer! Hoe gaat het met je bekken? En wat ga jij hard zeg! Nog maar 39 dagen! Heeft je vriend een nieuwe baan? Wat fijn! @Chivay: ik dacht ook aan oefenweeen toen ik net die krampen had. Ik ben dan wel moeder maar heb nog nooit weeeen gevoeld (geplande keizersnee), ook geen oefenweeen of naweeen. Het is voor mij dus ook helemaal nieuw... @Kapedi: veel plezier vanavond! Mijn mannetje had er destijds ook enorm veel zin in! @nog even een kort verslagje van onze vakantie voor degene die dat leuk vindt om te lezen... We waren dus in Frankrijk, de Ardeche, samen met mijn ouders. Wij hadden een stacaravan gehuurd en mijn ouders stonden op de camping met hun eigen caravan. Wat was het lekker om opa en oma bij je te hebben want Tes was zeeeeer ondernemend. Ze liep overal naartoe om stokjes en steentjes te zoeken, pff, ze hield ons wel bezig. Maar gelukkig mocht ik vaak lekker op een stoeltjes met de beentjes omhoog en hielden papa, opa en oma een oogje in het zeil. Was wel fijn hoor want mijn voeten en enkels waren me dik!!! Ik kon amper m'n slippers aan, laat staan schoenen. Het weer was wisselend, wel een aantal dagen regen gehad maar niet extreem veel gelukkig. Afgelopen weekend hadden we een een weekendje met vrienden in de Ardennen in een mooi huis met binnenzwembad en sauna, heerlijk! We hebben ons dus goed vermaakt. @hier: over een uurtje moet ik weer naar de gyn, eens kijken hoe het met Fritssie gaat en hoe mijn bloeddruk is... Vanochtend met Tes naar het consultatiebureau geweest; alles was goed maar het blijft een kleintje, ze is nu 75 cm en 11,3 kg (ze is nu 17 maanden). Ach ja, ze is verder superactief en eet best goed dus ik maak me geen zorgen. Vanavond heb ik een etentje met mijn collega's ter gelegenheid van mijn aankomend zwangerschapsverlof (en die van mijn collega). Ik heb er zin in! Ik moet nog 2 weken werken en dan heb ik ook RUST... Alhoewel, ik heb veel plannen voor die tijd, we zien wel... Nou, ik ga nog even de hond uitlaten en dan richting mijn mams en het zkh. Ik kom morgen wel vertellen hoe het ging. Fijne dag allemaal!
@kiss: gefeliciteerd met de nieuwe baan van je vriend ( en niet minder belangrijk, het salaris ) @dingetje: wow, was jij de vorige keer zo vroeg bevallen? Dan is het nu wel spannend, kan ik me voorstellen. Moet er niet aan denken om nu al te bevallen... @val: een beetje oefening kan al een hoop helpen (zegt een logopediste in opleiding, ik dus ). Als hij er lang mee door blijft lopen kan het een gewoonte worden die veel lastiger af te leren is. Ik wil ook zwemmen @koetje: welkom terug Klinkt lekker die vakantie Ben benieuwd hoe het ging bij de vk @hier: net de afwas gedaan, bezig geweest met kaartjes (jippie!) en genieten van lekker binnen zijn. Buiten is t niet uit te houden... Ik ga nog even een ijsje halen
hallo allemaal! niet bijgelezen, jullie hebben sinds mijn laatste bericht 8 blz gebabbeld!!! hier alles goed! nog 2 dagen werken en dan met verlof. op een of andere manier ben ik er nu ook aan toe en klaar met het werk! als ik bezig ben, valt het mee maar is meer daarna! gisteravond weer yoga gehad, vond t heerlijk. ik deed al yoga voor zwnagerschap! het is lekker warm! net met voetjes in badje gezeten, nu beentjes omhoog en even lekker binnen!! ik zal (proberen) bij te lezen. merk dat ik steeds minder mijn mail check en dus ook het forum, sorry!! liefs elisa
Hoi buddy! Ach ja, je bent met andere dingen bezig in je hoofd he Ik zit vaak op zp als ik me verveel, maar als je in de tuin zitten lekkerder vindt, kan ik mee voorstellen dat de computer bijna niet meer aan gaat. Lekker met je voetjes in een teiltje Ik ga zo koken...