De partnerles vond hij achteraf gezien toch wel zinvol en leerzaam. Alle bevallingen kwamen weer voorbij incl. de vreselijkste foto's. En daarna nog puffen en tips voor het weg wrijven van de weeen.
Vind het wel een beetje jammer dat als je een paar dagen niet op mensen reageerd en alleen maar eigen berichtjes plaatst. Omdat je gewoon geen tijd en puf hebt om alles na te lezen en dus te reageren. Je meteen een prive berichtje krijgt met de vraag waarom je niet meer reageert op mensen. Heb op dit moment gewoon niet de puf en tijd om alles bij te houden. Druk op school en spanningen of ik wel of geen werk heb volgend jaar. En veel andere dingen aan mijn hoofd. Dus beetje jammer dat er dan meteen prive op word gereageerd. Ben verder niet boos ofzo maar vind het wel een beetje jammer. Heb vanzelf meer tijd om te reageren. Reageren hier is toch ook vrij of niet. Zo niet dan heb ik weinig zin om hier nog actief te zijn. En dat zou jammer zijn. (dit is geen aanval naar de schrijfster maar wou het hier toch even kwijt.)
Ben het met je eens hoor, dit moet gewoon kunnen. Schrijven als je kan en elke keer bijlezen/meelezen lukt mij ook niet. We zullen merken dat als alle verloven ingaan, mensen meer tijd krijgen. Bij mijzelf schommelt de forum-behoefte ook ontzettend. Bij m'n vorige zwangerschap werd het wat frequenter dat ik keek toen ik verlof had, maar toen had ik niet nog een peuter rond lopen (nu wel) dus ik kijk nu gewoon als ik tijd/zin/puf heb. Don't worry hoor (wat mij betreft) ------------------------------------------------------ Verder wel een effectief dagje achter de rug. Eerst rustig de dag begonnen en met m'n kleine man naar m'n moeder gereden. Daar een broodje gegeten en toen naar het KDV gebracht. Samen met m'n moeder naar IJmuiden/Beverwijk geweest, daar toch nog een positierokje gekocht voor 8 euro (leuk zo'n outlet van miss e) en in het centrum nog een aankleedkussen (toch wel handig een 2e) en veelsteveel kleertjes voor Ukkie en Jayden zelf Zo'n uitverkoop verleidt je dan toch. Maar ja, een shirtje voor 3 euro is toch altijd leuk en zo nog wat dingetjes (maar niet alles voor 3 euri helaas )
Katje dat idee had ik zelf ook al als ik straks vak. heb krijg ik vanzelf meer tijd om hier te zijn. De laatste weken op school zijn altijd erg hectisch. Met uitjes, overdracht ed. Helemaal niet het zo rommeld binnen het bestuur.
@kris: ow wat begin jij laat met een cursus of zie ik dat verkeerd? Als het maar een korte cursus is dan valt het nog wel mee. @kapedi: wanneer ga je met verlof? Heel veel plezier bij de gym vanavond! @dingetje: ow dan valt het nog wel mee en als de vk er verder niks van zegt dan is het goed toch?! Inderdaad balen dat deb zoveel last van kwaaltjes heeft, ik hoop dat ze snel volop mag gaan genieten. Inderdaad als je de vorige keer bent bevallen met 32+4 weken dan is het heel begrijpelijk dat je zou tekenen voor 35 weken. @kiss: ow wat goed dat jullie er financieel zo op vooruit gaan! Proficiat met de nieuwe baan van je partner! @val: je kunt het altijd proberen om naar de logopedie te gaan. Baat het niet dan schaad het niet. Je zoontje zal er niet dommer op worden. Rot dat je zo verkouden bent. Hier ook de neus wat dicht zitten. Hopen dat je er snel vanaf bent. Hier niet buiten gezeten vandaag, veel te warm en met dat vocht .daar wordt je niet vrolijk van. @koetje: ow wat een heerlijk vooruitzicht dat je nog maar 6 dagen hoeft te werken over 2 weken verdeeld J het is ook wel een verschil of je met 36 weken de laatste cursusles hebt of met 38 weken. Zo te lezen een top vakantie gehad J lekker hoor. Leuk dat Tes zo ondernemend was. Veel plezier vanavond met het etentje. @elisa: jij ook al zon lekker vooruitzicht J Nog maar 2 daagjes werken!!! @katje: goede koopjes gehad zo te lezen. Een rokje voor 8 euro is niet duur. @susan: balen dat het zo rommelt binnen het bestuur op je werk. Hopen dat het snel beter gaat.
Tja en ook hiermee zal ik wel aan de late kant zijn. Het zal me niet verbazen als Knut zich ook pas bij 42 weken komt melden. hahaha. De voorbereidings cursus zijn 5 avonden en begint op 7 juli. Dan zit de informatie nog lekker fris in het geheugen mocht Knutje wel op tijd komen. Susan: Amen! Lekker genieten van de laatste paar weekjes op school en daarna van je verlof! Niet weggaan hoor! Dan ga ik je missen! Straks weer Fussball kijken. Ben benieuwd hoe het met der National Mannschaft gaat aflopen. Groeten!!
Ckialita: oh logopediste in opleiding?? leuk! Ja ik ben benieuwd hoor, ze zeggen dat het een fase is en dat veel peuters het doen, maar hij doet het toch al een tijdje, we zullen zien! Hij is nog wel klein maar goed... Koetje: klinkt lekker je vakantie! lijkt me ook makkelijk ja als opa en oma in de buurt zijn haha! en nu op naar de babykamer Nou Kris ik ben ook benieuwd hoe het met die duitsers gaat aflopen Iedereen is zeker vrij om te komen! er zijn er wel meer die niet zo vaak komen toch? alleen probeer ik ( en nu spreek ik voor mezelf) als ik kom toch ook wel wat te reageren op iedereen , das het leuke van een forum, dat je wat kwijt kan en andere mensen daar op reageren en ook weer dingen kwijt kunnen daarvoor klets je samen toch.... Maar goed er moet NIEMAND weg gaan, das nie gezellie Poeh zwembad was leuk, maar ben helemaal gesloopt zeg! haha vriend was ook niet thuis, dus daarna nog eten maken, eten, zoon douchen, pyama aan, voorlezen.........pffffffffff haha voel me net zo'n ouwe muts
@susan geeft helemaal niets hoor!! ik heb ook niet altijd puf om op mensen te reageren...en heb bovendien ook erg druk met naast zp-en huishouden, was, strijk en een onwijs puberende peuter te vermaken. Ik snap het dus wel hoor als je gewoon af en toe een berichtje achter laat hoe het met je gaat en niet op iedereen gaat reageren... @kiss wat fijn zeg dat je vriend nu meer gaat verdienen en wat lekker dat je die stress niet meer hebt...zal wel een heerlijk gevoel zijn! kun je die laatste weekjes tenminste een beetje ontspannen genieten! ga nu maar ff strijken...morgen werken tot 16:00...beter dan 17:30 iig fijne avond nog allemaal!!
Poeh, nu nog strijken om half 10 's avonds? Veel succes ! @Val kan me voorstellen dat je een oude muts voelt, ik voelde me ook zo aan het einde van de dag, en dan had ik nog niet eens de hele dag m'n peuter om me heen ! Morgen wel, dus vanavond vroeg naar bed !
@Nicky; Jammer dat de zwangerschapsyoga dan al weer afgelopen is! Hier kan ik tot het laatst komen gymen, is wel lekker denk ik! Ik ga ook zo'n postnatale gym-cursus doen ja, is 4 keer of zo. Lijkt met wel handig om daarna de hele boel weer wat te trainen. Heb ik vorige keer geen enkele aandacht aan besteed (en niemand die me het heeft verteld), en nu al vanaf het begin dat ik urine verlies bij hoesten en zo, en natuurlijk een zeer bekken. Hoop ook weer babymassage te doen. Dat heb ik de vorige keer wel gedaan, en dat was ontzettend leuk! @Kiss; Je gaat inderdaad onwijs hard!!! En gefeliciteerd dat je vriend er lekker op vooruit gaat! @Kapedi; Ja, zo'n close-up video zit je inderdaad echt niet op te wachten! En manlief al helemaal niet! Gelukkig kan je toch niet meer terug, en zal ie er echt uit moeten! @Dingetje; Geef mij de keus tussen 32 weken en 35 weken en dan weet ik het ook wel hoor! Elin was er inderdaad redelijk aan toe, heb me nooit zorgen hoeven maken over haar leven, en dat is toch wel heel veel waard! Ze heeft wel nog relatief lang in het ziekenhuis meoten liggen voor die termijn, 3,5 week, en dat hakt er wel enorm in. Maar ja, er zijn er genoeg die dan al met 36 weken naar huis kunnen, en dat maakt het ook weer wat makkelijker. Nou ja, laten we het er maar niet al te lang over hebben; we gaan gewoon voor die 37 weken! Fijn dat het even niet meer rommelt bij je! @Koetje; Dat klinkt als een heerlijk relaxte vakantie!!! Elin is ook zo'n ukkie hoor! Ik gok dat ze een cm of 3 langer is dan Tes, maar een kilo lichter weegt of zo. Nou ja, ik hoef de 14e pas weer,dus ik kan er volledig naast zitten! @Elisa; lekker nog maar 2 daagjes werken! @Susan; Maakt mij niet uit hoor! Hoor graag van je, maar als het ff niet uitkomt, komt het ff niet uit toch? Kan me voorstellen dat je je nu druk maakt over je werk. Hoop dat het goed gaat komen! Denk je dat het reeel is dat je er op korte termijn zekerheid over krijgt, of is het waarschijnlijker dat je dat pas na de bevalling weet of naar op zoek moet? @Katje; Inderdaad, tegen de tijd dat de meesten met verlof zijn, zullen we er welgekvan worden dat we steeds 20 pagina's bij moeten lezen als we eens een dag niet geweest zijn, haha! Zo, jij hebt lekker geshopt! @Hier; Net weer gegymd (tja, meer dan dat kan je het ECHT niet noemen! Eigenlijk is het een lachertje, maar wel gezellig! Maar oefeningen doen op mijn rug op de grond, gaat echt niet meer hoor! Ik kan me dan echt niet meer bewegen! Vandaag lekker dagje vrij geweest, beetje in de tuin gerommeld,en mijn moeder heeft Elins kast en commode aan de binnenkant geverfd (knalroze). Komende zaterdag nog even wat klussen, en dan zal ik eens een foto maken! Maar het begint echt ergens op te lijken!
Was ik een uur geleden onwijs moe en lag ik in te kakken op de bank, ben ik nu helemaal klaar wakker......... In iedergeval zijn mijn collegas morgen in opperbeste stemming want duitsland is door naar de volgende ronde. Hahahaha. Zo batterij is op en dus ga ik richting bed. Manlief is op reis dus heb het hele bed voor mijzelf en de 2 katten. Tot morgen allemaal!!
susan: ik heb er ook niet alle tijd en puf voor.. schreef gister al dat ik me ineens niet meer met computer/mail bezig houd! nicky: bij ons zijn er nog 6 lessen na de bevalling bij yoga.. dat zit bij de prijs inbegrepen zeg maar! kris: ik lag ook op de bank te slapen en toen ik in bed lag, was ik klaarwakkeer!! stom is dat he? nou meiden, ena laatste dag gaat nu in!! we hebben vandaag overleg met directeur erbij en dat kan nog wel eens gaan knallen (ivm onvrede etc). dus ben benieuwd! heb me voorgenomen als ik er gek van word, dat ik opstap en zeg dat ik er harde buiken van krijg.. heb geen zin om mijn laatste 2 werkdagen te laten verzieken door gezeur van mijn werk. klinkt misschien egoistisch, maar zo voel ik het! nou ga mijn broek eens strijken.. als iemand zich aanbiedt om te strijken, ben je welkom haha!!! ben zoooo lui!
Hey lieverdssss... Gisteren niet veel tijd meer gehad om hier te reageren. In de middag lekker een dutje gedaan, was heel prettig. En einde van de dag heeft mijn vriend samen met mijn moeder het ledikantje van zolder gehaald en op de babykamer gezet. Ook de commode hebben ze van mn zoons kamer gehaald en die op de babykamer gezet. En daarna de ikea kast in elkaar gezet voor mijn zoons kamer. Je begrijpt misschien wel hoe happy ik ben, dat er eindelijk meubeltjes in de babykamer staan! Maar het is nu 1 grote bende boven, overal liggen mijn zoons kleren. Maar gelukkig werkt mn vriend, zoon is bij kdv, en ik kan mooi boven bezig. Eindelijk! Moet met een uurtje bij de vk zijn, dus ik ga nu even douchen. Liefs, en ik lees vanmiddag ff bij.
@ Nicky: ik kom denk ik vanavond wel zwemmen en dan heel snel eruit... naar huis.. mannetje ophalen en naar de kroeg.. hihi... @ kris: haha.. ja... die kleine heeft een goed kosthuis bij mij.. groeit net zo hard als moeders haha... pfff... 4 uur les op 1 dag... dat is heftig... @ Kapedi: hoe was je partner les?? @ Kiss: gefeliciteerd met de nieuwe baan van je mannetje.. en ook nog financieel iets beter.. helemaal goed... hoe was het bij de VK?? @ Val: ja vaag he.. die deurbel.. gisteren nog een keer om kwart voor 9 en toen ben ik gegaan... schooljeugd zit om half 9 op school.. dus dat zal het ook niet zijn... toch raar.. Bleg... jij flink verkouden... niet echt prettig.. @ koetje: oww... jij bent ook al goed aan het aftellen.. nog 5 dagen vandaag dus.. lekker.. Fijn dat je ouders ook mee waren op vakantie.. wel jammer dat je zo'n last hebt van dikke voeten.. hoe was het bij de gyn... en leuk een etentje met je collega's @ Elisa: ik kan me voorstellen dat je na het werk weinig puf hebt om hier nog te lezen... groot gelijk heb je.. die laatste dagen wil je niet in het gezeik zitten.. @ Susan: gelukkig heeft je mannetje er toch nog iets van opgestoken. haha.. ene.. van mij mag je af en toe ego berichten hoor... doe ik soms ook.. ik vind het wel leuk om bij te houden hoe het met iedereen gaat... @ Katje: sow.. goed geshopt.. @ Kris: gefeliciteerd.. duitsland is door... @ brendat: daarom moet je nu gymen.. zodat je wel iets kan.. haha.. nee.. het is gewon gezellig... Zo... ben weer bij... zo even naar de winkel... vanmiddag intake kraamzorg.. en als die dame op tijd weg is heb ik een bijeenkomst van het werk.. dan vanavond zwemmen.. en dan VOETBAL KIJKEN... BEN BENIEUWD...
Meiden sorry dat ik niet zoveel meer reageer maar pc doet vreemd valt steeds uit en met dit warme weer zoek ik echt het koelste plekje op in huis en dat is dan onze slaapkamer .. Vanaf de middag staat de zon in de achtertuin en dan trek je het echt niet meer beneden dan is het zo warm gevolg dat ik echt beroerd wordt kan er nu echt niet tegen bah.. Verder gaat alles wel goed kleine trappelt lekker rond en buikie groeit aardig gewicht ook hahah Hier zo vast beginnen met enveloppen schrijven voor de geboorte kaartjes heeft vriend gisteren vast opgehaald bij de drukker .. En vanavond langs gemeente voor erkennen van de kleine meid en willen als het lukt nog even kijken voor een leuk pakje voor de kleine die ze straks als eerste aan krijgt willen we samen doen wel zo leuk .. Nou ga even nog genieten in de achter tuin nu is het daar nog lekker koel .. grt yvonne
Zo, ben weer terug van de vk. Meisje nog niet ingedaald, maar dat hoefde ook nog niet, moest in de laatste maand gebeuren.. Ben benieuwd. Bloeddruk was 115/60, nog steeds netjes dus. Mooi duidelijk en stabiel hartje gehoord, echo uitslagen van afgelopen maandag waren ook prima! En ben in gewicht 2 kilo afgevallen, sinds 2 weken.. k snap er nix van, heb juist de laatste dagen veel (vr)eetbuien, maar dan wel de 'gezonde' dingen (meloen, waterijsjes, druiven enz..). Heb er nu met 34,5 week dus 8 kilo bij ipv 10 kilo.. weer een meevaller. Je zou haast denken dat het door vocht komt, dat ik de vorige keer vocht vast hield en nu niet. Maar hield indd de vorige keer vocht vast, maar nu ook! Ach ja, het maakt ook niet uit, kleine groeit goed.. En alles wat er in kilo's niet aankomt hoeft er straks niet meer af . Over 2 weken weer naar de vk, en vanaf dan IEDERE WEEK. En dan gaat het echt hard, poeh! Nog ff lekker van mn babybelly genieten dus. Het is nu kwart voor 10, en heb de beneden alles al lekker schoon. Keuken gesopt, wc gesopt, overal ff doekje over gehaald.. Gestofzogen, en gedwijld.. Nu ff bij jullie bijlezen, en dan boven aan de slag. Weet nu al dat ik veelste veel ga doen vandaag, maar moet ff mn nesteldrang bevredigen. Liefs
@ koetje, woow 49 pagina's om bij te lezen is wel wat teveel van het goede he.. hihi. Mn bekkenpijn is weer vreselijk mis, en dan vooral snachts, erg veel last van.. Terwijl het best een tijdje goed is gegaan met slapen. Ach ja, nog eventjes volhouden. Je vakantie klinkt heerlijk, alleen balen van het vocht. Is dat nu minder, of heb je er hier ook last van? @ susan, ik kan me voorstellen dat de 1 meer reageert dan anderen.. En hoop dat je gewoon blijft mee kletsen?! @ katje, heerlijk is dat zo in de uitverkoop shoppen! Tis dat ik met mn bekken niet meer zo kan shoppen,anders waren de winkels niet veilig voor mijn portomonnee @ val, haha kan me voorstellen dat het zwemmen toch vermoeiend was. Ga ook zo graag naar het zwembad met mn zoontje.. Maar kan het nu echt niet zonder mn vriend erbij hoor! Ben echt niet meer zo snel met die zere bekken/dikke buik/gladde vloer, en dat vind ik te griezelig met een snelle ondernemende peuter. Maar als het zo warm blijft gaan mn vriend en ik weer een keer naar het buitenbad (als ik mn badpak nog pas, grrr) @ linda, oh krijg het al heet als ik aan strijken denk met dit weer.. Strijken doe ik dan ook alleen het hoog nodige (bloesjes enzo). Bevalt het minder werken op een dag, of is het nog veel? @ brendat, ben heel beneiuwd naar foto's van de babykamer!! @ kris, ben je voor nl of dui? @ elisa, helemaal gelijk heb je hoor om weg te lopen als het overleg niet lekker loopt! Na vandaag nog 1 werkdagje, zet hem op! @ lauw, viel het mee met de intake van de kraamzorg? @ irisnaomi, balen zeg dat je zo last heb van de warmte. Hier in huis is het gelukkig heel goed te doen, zolang ik de tuindeur maar dicht hou.. Zo, lekker bijgelezen onder het genot van een kwart meloen, smulll En nu boven aan de slag! Kom vanmiddag nog wel even koekeloeren hier, Doeiiii
Hebben jullie het ook al zo warm???? hier zit alles al potdicht om zon en warmte buiten te houden. Ik denk dat ik vanmiddag maar een watergevecht ga houden op het werk. Een aantal kinderen kwam vanochtend al met waterpistolen naar school voor een waterfeest daar. Waarom dan ook niet op de BSO? Goede vraag voor Kris, Kiss! Inderdaad Kris, voor wie ben je of ga je straks als ze tegen elkaar moeten spelen in het midden van de bank zitten, hhahahaa? @ Kiss: mijn bekken willen nog wel, maar mijn portemonnee niet meer. En ik heb nu wel genoeg positie- en babykleren. Manlief is vandaag jarig, zijn laatste verjaardag als NIET-papa.
Nog zo eentje.... Natuurlijk ben ik voor Oranje! Zijn trouwens de kinderen in de buurt ook aan het overtuigen dat alles dat uit NL komt beter is dan in Duitsland. (behalve de Nutella ) Ons buurjochie van 3 loopt nu op klompen tegen een oranje voetbal te schoppen. ook de hagelslag en muisjes zijn sinds kort erg favoriet bij hem. Kortom, wij maken vrienden!!