Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn ervaring is dat je vooral maat 68 krijgt van de kraamvisite. Een enkele maat 62 en 74, maar 68 is favoriet! Handig als je een mini hebt, want dochter was pas met 10 mnd toe aan 68 en met broekjes zelfs na een jaar pas.

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wat we zelf hebben gekocht is vooral 50 t/m 62.
    Op school vier ik ook nog mijn verjaardag daar vroegen de kids welke maat de baby had heb toen 68 gezegd.
    Heb ook wel een paar grotere 62.
    Ach we zien het vanzelf de Hema is hier 10 min. fietsen vandaan dus kleertjes zijn snel gekocht.
    Hebben alles nu ook nog neutraal omdat we het geslacht niet weten dus kleur is altijd welkom

Dames ga lekker tv kijken. Fijne voetbal avond

3. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hey Meiden.....

Vandaag en gisteren nog niet het fut gehad om goed te reageren... Ga ik snel weer doen!
    Heb last van de warmte merk ik... lig als een dood musje op de bank ;) Gelukkig hou ik geen vocht vast! Hoop dat dat bij jullie ook meevalt met dit weer!

Even een vraagje..
    Merk dat ik er toch veel mee bezig ben...

Sinds gisteren heb ik het idee dat ik onze dame minder voel... logisch door minder ruimte... Maar waar ze eerst echt om zich heen aan het maaien was, voel ik nu alleen af en toe een veegje of slap duwtje... Ze lijkt ineens zoveel tammer... (Gisteren zelfs de angelsound er weer bij gepakt)

Hoort dat bij het termijn? Herkent iemand het??
    Hoeveel moet ik haar nu voelen voordat ik aan de bel moet trekken??

4. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ja ik heb lekker gelegen, niet geslapen, maar twee afleveringen van CSI gekeken. Het gaat er vooral om dat m'n lichaam rust, verder voel ik me wel oké.

@FemR; mijn man viert ook zaterdag z'n verjaardag. 's Avonds, dus wie weet kunnen we nog wel buiten zitten ook gezien de voorspellingen.

Morgen een dagje "alleen" thuis. Jayden gaat gewoon naar oma toe, dat willen we er wel zoveel mogelijk inhouden...de regelmatig van kdv en oma. Moet er dan wel goed voor waken dat ik niet teveel ga doen, maar wil me vooral op administratieve zaken richten.
    Wel even naar de tuinwinkel toe, even navraag doen voor een tuinset die we gezien hebben. Zo'n lounge bank. Het bankstel wat nu buiten staat gaat woensdag met het grofvuil mee.

5. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ kris, nou jaaa zeg, belachelijk dat ze in Duitsland nl niet uitzenden, heb je het nog wel kunne kijken?

@ femr, woow pas 21 december beginnen heerlijk zeg! Moet ongeveer 1 november weer beginnen..

@ laartje, bij mij juist andersom.. heb genoeg rompertjes, alleen kleertjes nog niet zoveel in die maat.

@ yolanthe, woow jij hebt al veel kleertjes!
    haha, ben dus niet de enigste met waterijsjes verslaving :D

@ chivay, goede vraag! Maar kan je helaas het antwoord niet geven..
    Wanneer moet je weer op controle? dan kan je het beste ff vragen?!

Nederland doet het wel beter dan de afgelopen wedstrijden. Ben benieuwd hoe ze de 2e helft spelen.
    We hebben inmiddels ook de kast van de baby gekocht, hihi.
    En morgen zet mn vriend hem in elkaar!!
    Volgens mij begint mn vriend ook last te krijgen van nesteldrang, ook hij vind dat het allemaal klaar moet!

Ik durf het bijna niet te vertellen, maar hier staat alweer watermeloen voor mn neus :D

6. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    @kiss: lekker, weer watermeloen :p Ben aangestoken, vandaag heb ik er ook maar 1 gehaald... Eens kijken of ik die morgen aan kan snijden.
    @kleding: wat we zelf hebben is een stuk of 4 rompers in de maat 50 + 56, en drie setjes 50/56, en 2 setjes 50 :)
    Hebben vandaag van vrienden 4 vuilniszakken vol kleding gekregen, gaan kijken wat er voor ons tussen zit, en dan kan de rest weer door. Ik ga nog bij schoonmama kijken volgende week, en dan moeten we nog ff shoppen... Denk dat het toch wordt dat ik een lijstje maak met wat ik wil voor jongen en wat voor meisje, en dat dat gehaald gaat worden door iemand zodra ik bevallen ben...
    Vanavond voetbal gekeken bij vrienden, we gingen nog langs op 'officieel' kraambezoek (kind is vandaag 12 weken, en we zijn er al drie keer eerder geweest, had alleen nog geen kado gegeven). Nu dus wel gedaan. Daar zijn we gelijk maar gebleven voor het voetbal, was erg gezellig. Baby was ook weer erg druk. Oja
    @chivay: ik ehb van de week ook 2 of 3 dagen gehad dat het bewegen heel wat minder was, ikw as zelf toen ook erg druk... Toen ineens werd het weer heftiger, misschien moest-ie weer ff z'n draai vinden, en nu kan hij weer :p
    Ik ga lekker lezen op de bank, en dan slapen (als het weer een beetje koeler is in huis...) Slaapze!

7. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    kris: als je hollandse bent, blijf je ervoor! hahaha!!!

kiss: mooi dat alles goed was bij vk!!!

yolanthe: dat van die walrus valt wel mee denk ik!!! haha leuk dat we onszelf allemaal wel zo zien.. ik wil ook wel zwemmen, maar dan eigenlijk meer dobberen!

scheren: haha! ik vind teennagels knippen erger!

zijn jullie veel aangekomen? ik in 33 weken 7,4 kg. ik vind het nogal meevallen! laatste 2 weken maar 0,2 aangekomen! als ik zo met verlof ben, wordt het misschien meer.. geen idee!

nou meiden, mijn laatste dagje. overleg gister viel mee maar ik kan mijn leidinggevende wel schieten en daar mag ik vandaag mee werken, lucky me! ga taart trakteren en het gezellig maken met de rest van mijn collega's!!!

8. nou gisteren leuk pakje gekocht nouja 1 hahahaha
    waren gelijk meer krijt voor Iris ook gelijk in geslagen
    dik 3 tassen vol kleertjes zal straks even foto,s maken

9. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hoi yolanthe

misschien handig
    als je aan iedereen gewoon vertel van nou we hebben het liefs die en die maatje... heb ik ook gedaan zo krijg je beetje van alles wat namelijk...

heb aan de oma's en opa's ene maat vertelt en aan me tante's ook maten en de rest ook weer andere maten....

zo sta je ook straks niet met een volle kast met allee maar de zelfde maat:D

10. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

@yolanthe
    kleding:
    Rompers:20 stuks in 50/56
    setjes maat 50:een stuk of 10
    setjes maat 56: echt iets van 25
    setjes maat 62: ook iets van 30
    setjes maat 68: ook al wat

zo zo das wel veel haha kom ik aan

Rompers:intotaal 33 stuks in 50/56 62/68 kort lange mauw en korte mauw
    5 setjes maat 50
    4 setjes maat 56
    6 setjes maat 62
    4 setjes maat 68
    en dan heb ik van elke maat nog een apart truitje en broekje 2 stuks...
    en van elke maat 4 boxpakjes.
    en sokjes heb ik voor half jaar genoeg hele la lig vol
    zowel met dikke als dunne sokjes
    2 jasjes van maat 50 en maat 56
    1jasje van maat 62

en dat was het volgens mij zo wel...

11. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grappig om te lezen dat er morgen veel augustuspapa's hun verjaardag vieren! Hier namelijk ook!

@ Elisa: ben dinsdag lekker naar de pedicure geweest. Die heeft meteen Nailart op mijn nagels gedaan, ziet er leuk en zonnig uit.

Kleertjes: ik heb alles van mijn nicht overgenomen, dus heb genoeg/overvoldoende van alle maatjes. Zelfs al maat 74!

@ Chivay: hier beweegt de kleine ook wat minder. Steeds minder ruimte he! Bij ongerustheid en/of twijfel kun je altijd je vk bellen.

Mijn buik is naar beneden gegaan, kleine is aan het indalen. Niet handig want nou pas ik helemaal in weinig kleding. Zit er net een broekband in de weg te knellen. Manlief beweert zelfs dat ie het per dag ziet zakken....

Ik ga trouwens niet naar oma's begrafenis. Mijn schoonouders en manlief zeiden zelf al dat ik in mijn situatie thuis moest blijven, zeker met zo'n lange autorit (in totaal 6 uur). Heb heel lang in dubio gezeten, verstand en gevoel waren in conflict.

12. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    @Chivay....Heb het ook al gehad dat ik de kleine minder voel.Heb toen de vlos gebeld en die zei dat je moet turfen hoe vaak je hem/haar voelt. Moet rond onze periode zo`n 10 bewegingen per dag zijn. Je zal zien dat je daar al heel snel aan komt. De reden dat de kleine minder beweegt is vast omdat hij/zij is gedraaid en als het hoofdje naar beneden ligt het anders aanvoelt. Zei de vlos.

Liefs

PS Mijn man viert zijn verjaardag volgende week zaterdag :)

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha en dan had ik nog niet de jasjes/vestjes meegeteld (ook iets van 12 stuks van maat 50 t/m 68 variërend in dikte). Boxpakjes ook een hoop, die gebruik ik als pyjama. Sokjes moet ik nog wat bij halen (ja echt daar heb ik er niet veel van, dochter maakte ze altijd kwijt of met vlekken van het fruit eten, geen gezicht bij een piepkleine baby dus).

Als ik de rompers er bij optel in maat 62 en 68 dan heb ik er nog veel meer! :D Heb je met een kind dat heel lag in 1 maat zit! In de zomer koop je ze mouwloos en met korte mouw en in de winter koop je er een hoop lange mouw rompers bij.

Ik moet wel zeggen dat ik maar 1x per week was en alles op kleur sorteer en dan alleen de volle trommels draai. Kleren zitten dus soms wel een paar weken in de vuile was..... dus dan heb je ook meer nodig dan als je elke dag wast.

@Spruit: verstandig denk ik om niet naar je oma`s uitvaart te gaan.
    Het is ook hartstikke warm en dan 6 uur in de auto, pfff veel te zwaar voor je.
    En daar zal iedereen begrip voor hebben.

Dat is wel een goede tip! Ik wil deze keer weer gewoon kleertjes vanaf maat 68, tot 68 heb ik meer dan genoeg :p Bij dochter was het ook wel handig hoor, ik heb zelf niet zo veel gekocht in maat 68.

En ze kreeg ook veel speelgoed voor als ze wat groter was oa 2 sets duplo van mijn opa.
    Ook omdat we niet wisten of hij er nog zou zijn als er een 2de achterkleinkind zou komen.
    Waarschijnlijk gaat hij nummer 2 ook mee maken (hoewel opa`s gezondheid zo slecht is dat er altijd
    ineens een telefoontje kan komen...maar daar leven we al weer zo`n 25 jaar mee...).

Zo weer een heel verhaal geworden!

14. Ik zal eens kijken wat wij hier al hebben hangen veel in natuurlijk nog van iris geweest

15. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Laartje: och wat zielig voor dat menneke... maar volgens kun je dat niet voorkomen bij die kleine koters.. haha.. de druktemakers..

@ kris: dat is balen.. stomme duitsers haha... heb je het nog kunnen kijken?? trouwens op NOS.nl kun je alle wedstrijden volgen.. (beetje laat nu.. hahah)

@ FemR: veel succes met taarten bakken..

@ Susan: haha.. mijn mannetje vind het ook altijd lekker om met zijn benen op mijn kussen te liggen.. haha.. maar ja.. hij is niet zwanger.. dus afblijven haha..

@ Vocht: hier gewoon pijnlijke voeten van het vocht. helaas.. maar ach.. niets aan te doen.. die kousen vind ik ook niet alles met deze hitte..

@ Chivay: de dame heeft inderdaad minder ruimte, waardoor ze minder "groots" kan bewegen.. en jij het dus minder voelt.. wel fijn dat je dan ff kunt luisteren.. en als je het nog niet vertrouwd.. VK bellen..

@ Kiss: fijn dat je een kast hebt gevonden..

@ Elisa: fijne laatste dag..

@ Spruit: jammer dat je niet naar de begrafenis kunt.. maar wel fijn dat anderen voor jou de knoop hebben doorgehakt.

Nu moet ik echt gaan.. kom straks weer ff lezen..

16. nou heb even gekeken hoor ..

van maat 50 / 56 heb ik het volgende

1 boxpakje maat 40 ( gebruikt met iris
    7 pakjes maatje 44 ( gebruikt bij Iris
    8 setjes maat 50/56
    4 boxpakjes maat 50/56
    2 vestjes maat 50/56
    7 truitjes maat 50
    4 setjes maatje 56
    2 boxpakjes maat 56
    5 truitje maat 56
    7 jurkjes tuniekjes maat 56
    2 t-shirts
    3 jasje en verstje maat 56
    en dan denk ik zo,n 15 broekjes maat 50 en 56
    verder nog erg veel rompertjes , sokjes en mutsjes

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@irisnaomi: ik ben dus niet de enige met een gigantische uitzet voor de kleine! :p

Was Iris veel te vroeg geboren? Dochter was ook zo`n mini (nouja maat 40 had niet gepast, maat 44 wel) maar wij hadden alles in 50/56 of 56. De eerste dagen zag ze er niet uit alles was te groot en zat vast geplakt met tape! Gelukkig kregen we toen een paar setjes die wel pasten.

Inmiddels zijn er nog 3 kindjes geboren! 1 tweeling en nog een jongetje met 28 weken. Dat die van ons nog maar even mogen blijven zitten!

18. Ja heb hier ook een erge grote uitzet scheelt wel hoor als je nog wat hebt van je andere dochtertje ..
    Iris was niet te vroeg geboren met 39.3 weken ze kwamen tijdens de zwangerschap met 37 weken erachter dat ze te klein was ze schatte haar zelfs nog kleiner ze was nu 2560 gram en 41 cm
    ze heeft het pakje maatje 40 , 5 dagen aangekunt ..
    In het zieken huis had ze de eerste halve dag een pakje aan maatje 74 haha zag er ook niet uit dit was omdat mijn ex toen te beroerd was om de spullen van ons op te halen , ik zelf liep in zo,n operatie jasje geen gezicht ..
    In de middag mij ouders maar gebelt en die hebben de kleding van mij en Iris opgehaald ..
    Maatje 44 heeft ze nog wel een poosje aangehad al had ze zo met de kerst ook maatje 50 aan toen was ze ongeveer 1 maand oud ..

Ben erg benieuwd hoe groot deze is hoor is van een andere papa en op echo,s is ze al groter dan toen met iris ..

Hoop ook dat de kids van hier nog even blijven zitten tot minimaal 37 weken ..

19. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ben ook wel benieuwd hoe groot onze spruit is aangezien mama 1,68 is en papa 1,98.
    ben benieuwd of hij/zij de lengte van papa heeft.
    Mijn schoonzusje is net zo groot als mij en kreeg ook twee lange dochters die de lengte van papa hadden, (de broer van mijn vriend)

20. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    @Chivay; je hebt het al tig keer gelezen...maar toch: het is normaal dat je het minder (heftig) voelt aangezien de ruimte minder is, toch zou ik bij twijfel echt je VK bellen hoor ! Beter één keer teveel gebeld dan één keer te weinig, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Heb jij dan ook een medische indicatie? Een kennis van mij wel, omdat het lengteverschil tussen haar en haar man meer dan 40 cm was !
    Werd ze goed in de gaten gehouden (aangezien zij de kleinste was en misschien dus een grote baby zou krijgen). Dit was overigens niet de enige reden hoor, maar wel één van de waarom ze bij gyn was.

Vandaag een dagje mama-alleen thuis. Zoontje is naar oma toe (altijd op vrijdag als we werken) en dat willen we tijdens m'n verlof wel (gedeeltelijk) door zetten. Kwam vanmorgen wel goed uit, want ik voelde me niet helemaal top. Toen mannen de deur uit waren ben ik terug in bed gekropen. Verder wil ik vandaag de badkamer (in etappes) onder handen nemen. Kijk wel hoe ver ik kom. Ik zet geen deadline voor mezelf, want dan ga ik mezelf voorbij (spreek uit ervaring bij vorige zwangerschap)

Fijne dag iedereen en misschien dat ik later nog even kom kijken hier. Heb de tijd aan mezelf vandaag. "moet" maar één ding; boodschappen doen :)

Deel Deze Pagina