Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Gisteren had ik voor het eerst last van de warmte, het was hier meer dan 35 graden! Pfff en nu is het ook alweer heel warm aan het worden. Hier iets van regen. Wat een plakweer, ik was vanmorgen kletsnat toen ik uit bed kwam, dus maar even lekker gedoucht.

Net boodschappen gedaan, maar dat is ook geen succes meer. Ik merk dat ik snel last krijg van mijn been/heup en dat het sjouwen en fietsen eigenlijk al teveel is. Maar manlief moest werken dus waren dochter en ik samen boodschappen gaan doen.

@Susan: ook al is het hier de 2de ik vind luiers inschatten qua maat lastig! Dochter heeft wel 12 pakken maat 1 nodig gehad (zelfs nog premature luiers gehad, mager als ze was), maar de meeste stappen na 1 of 2 pakken van maat 1 over op maat 2. En ik ken er ook (hoop van dochters cluppie waren 9 a 10 ponders) die maat 1 nooit hebben gepast.

Ik heb nu 2 pakken maat 1 (huggies en pampers) en 2 pakken maat 2 (huggies en c1000). Verder heb ik van dochter nog bumblies, maar die vond ik bij dochter al niet fijn en huggies maat 3 (kon ze niet tegen).

En ook niet elk merk past elk kindje, als je een smal kindje hebt is het heel anders als eentje met stevige billen.

@Nicky: hoe is het nu? Niet fijn als je zo`n buikpijn hebt!

2. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @yolanthe: bij jullie ook al zo warm... Maarja, in het zuiden is het vaak toch al warmer dan in de rest van het land...

@hier: al een dik een half uur geen buikpijn meer :) ow lekker is dat. Ik blijf het wel in de gaten houden.

Ik ga nu afsluiten, heb afgesproken met een vriendin, hoop dat ik het goed vol kan houden.

Doe allemaal lekker rustig aan meiden.

3. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Pfff.. al de hele ochtend een rot gevoel aan de zijkant van mn buik...
    Of er is een spier verrekt, ze heeft te hard geschopt of iets anders...
    Het doet me zo'n pijn, ik weet niet hoe ik moet zitten of liggen...
    En ook soms kramp allover mn buik... Maar dat kan net zo goed met die pijn aan de zijkant te maken hebben.
    Hebben om 3 uur een bruiloft van vrienden, lekkere timing... Hoop zo dat het weg trekt...
    Het lijken me geen weeen.. Nu weet ik niet exact hoe een spontane bevalling begint aangezien ik bij
    Jaimy ben ingeleid en direct in een weeenstorm terecht kwam...
    Maar dit lijken me geen weeen in elk geval... Duimen jullie mee?!

4. @ Marijeee, ik zal voor je duimen dat de pijn wegtrekt. Vooral voor vanmiddag lijkt me dat niet lekker op een bruiloft. Hier heb ik wel een spontane bevalling gehad maar het begon gelijk met echte weeen.

@ Yolanthe, pff het is warm he! Hier had ik er gister ook echt de eerste keer last van, het is ook een beetje te nu.

@ Susan, ik weet niet meer hoeveel pakken ik voor Aiden had. Ik heb nu 2 pakken maat 1 en 3 pakken maat 2, er liggen hier genoeg winkels in de buurt dus mocht het nodig zijn heb er ik zo gehaald.

@ Kiss, jou zoon ook al zo vroeg wakker. Hier hetzelfde, is ook erg warm he.
    Leuk dat de proefdruk binnen is, kun je de kaartjes gaan schrijven. Is dat ook weer gedaan.
    Jammer dat ze net op vakantie zijn als je waarschijnlijk gaat bevallen. Maar het kan altijd nog 18 juli worden toch ;)

@ Nicky, wat vervelend van die aanhoudende buikpijn. Hoop dat het niet meer terug komt.
    Lekker rustig aan doen hoor met dit weer.

@ Lauw, veel plezier bij de bbq! En gezellig daar blijven slapen.

@ Koetje, jammer dat jullie geen airco hebben. Heb je wel nog een beetje voetbal kunnen kijken?

@ Val, wat reageerd je baas stom zeg!! Hoe is het nu met je zoontje?

We kregen gistermorgen rond 11 uur een mailtje dat we allemaal 4 uur betaald verlof kregen yoehoe! Heerlijk. Ben al om half 12 naar huis gegaan, lekker hoor.
    Er zijn de laatste tijd veel problemen op mijn werk geweest en daarom mochten we allemaal naar huis.

Heb nog niks over de auto gehoord. Mijn buurjongen werkt bij de Renault garage en die zou kijken wat de komende weken binnen komt, helaas niks gehoord. Echt jammer. Ga volgende week nog maar even langs.

Het is hier heel benauwd. Straks voorspellen ze onweer, bleh!
    Er staat een mega badje van 3 meter op, echt lekker hoor. Hopelijk kunnen we er vanmiddag nog even in.

5. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Oh laartje lekker zo'n badje! en dat is ook lekker zeg dat jullie naar huis mochten!
    Ik dacht dat het wat beter ging met Romano, hij had ook lekker gegeten, maar daarna werd ie boos over iets en kwam al zijn eten er weer terug uit:( hij ligt nu weer ff in bed

Nicky gelukkig geen buikpijn meer!

Oh Marije jij wel...lijken me idd ook geen weeen zoals je het beschrijft, misschien wat beurs idd van het schoppen?

Pampers: heb ik nog niet gehaald maar haal gewoon een pak van het kleinste maatje

Lauw veel plezier! gezellig!

pff nou het heeft hier gisteravond flink geregend maar om nou te zeggen dat het er op vooruit is gegaan? nee dus! blegh ik zweet me rot, met hier op de bank zitten loopt het zweet al van me gezicht af en ben kapot...krijg de hitte gewoon mijn huis niet uit, trouwens buiten ook mega benauwd nu, wel bewolkt hier, hoop dat het nog ff wat gaat regenen

6. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    zo dat moet ik vaker zeggen:D het regent een beetje nu...en ben gewoon ff buiten gaan staan:D heerlijk!! haha

7. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    hoi meiden
    hier kort echo berichtje.. waardeloze nacht gehad. ontzettend last van darmen en hoofdpijn.. zal beiden door warmte komen! bijna niet geslapen, vanmorgen nog paar uur geslapen, nu broodje eten en even in zwembad hangen, daarna weer nar bed voor uurtje..

8. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik ben een poosje weggeweest :S maar ben weer terug en van plan dit keer mee te blijven schrijven!

Ik ga zo maar eens een beetje terug lezen... en hopelijk ben ik gauw weer een beetje op de hoogte! :)

9. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ nicky, wat vervelend van die buikpijn, wat kan dat nou zijn?!

@ leonizzie, ik begrijp je heel goed hoor, dat je het allemaal af wilt hebben!
    Ik wil het al weken lang af hebben! En als mn vriend toen ff iets meer had gedaan, dan was het nu al klaar geweest!
    Maar vind het dan ook weer sneu om er nu over te zeuren terwijl het zo heet is.
    Maar als het volgende week met 37 weken niet klaar is, dan word ik echt pissed hoor!
    Dan had hij het maar niet zo lang moeten uitstellen... Maar ja.

@ susan, gewoon maat 1 aan pampers en dan ongeveer 2 pakken.
    Wij wonen tegenover de etos, dus luiers zijn zo bijgehaald.

@ marije, ook al pijn in je buik. hoop dat het over is gegaan!

@ Laartje, hahaha ja het kan nog steeds 18 juli worden! Al ga ik er maar niet teveel op hopen,
    Dan duurt het alleen maar langer he.
    Fijn dat je 4 uur eerder weg kon.

@ luannie, wat leuk dat je mee gaat schrijven! Hoe gaat het met je?

Hey hallo, sturen jullie de regen ff deze kant op??????????????????
    Hier al zeker een week geen regen gehad! (woon in het oosten).

10. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    @Kiss; ja gaat goed :) weinig kwaaltjes dus niets te klagen!
    Hoe is het met jou?
    Ik wil ook regen!!

Zag trouwens dat de eerste bevallen is!
    GEFELICITEERD dingetje!!!!

11. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ga zo teruglezen, alvast een vraagje posten:

Vraagje aan de mama's met twee kids of meer
    Hadden jullie op het geboortekaartje gezet iets van "blij met de geboorte van onze zoon/broertje of dochtertje/zusje" of hebben jullie het gedeelte "zusje/broertje" er niet opgezet...

12. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    #1432 katje81, 3 jul 2010
    Laatst bewerkt: 3 jul 2010
    Hoe is het nu met je mannetje? Naar hè als je zo'n rotgevoel aangepraat krijgt door je werk. Tuurlijk weet je wat de keuze is, maar toch. Altijd vervelend als je er een naar gevoel aan overhoudt.

@Kapedi; ik was bij m'n eerste zwangerschap bijna 25 kg aangekomen. Wel grotendeels vocht wat ik vast hield, want ik was het ook vrij rap weer kwijt (mede dankzij de borstvoeding die gaf...schijnt). Durf nu nog niet op de weegschaal te staan...
    vorige keer ook niet, maar uiteindelijk toch gedaan.

@susan; ik heb ook telkens het gevoel dat ik vroeger ga bevallen, maar praat mezelf maar aan dat het ook half augustus kan worden. Als je zo op dit uitgerekende datum gaat rekenen kan het zo tegenvallen (heb ik van horen zeggen).

@dingetje; gefeliciteerd met jullie zoon Ivar!

@bbq; ja het was erg gezellig

@zee: was ook zeer prettig om met m'n voeten in de noordzee te staan gistermorgen. Lekker koel ! Jayden heeft zich ook prima vermaakt !

@kiss; ze zeggen dat elke zwangerschap uniek is. Nou ja, jij en ik kunnen in elk geval bevestigen dat ze verschillend zijn :D Ow en het oosten krijgt onweer en regen (zeiden ze vanmorgen) dus je verzoek wordt gehonoreerd :)

@marije; waarom wordt je sowieso gestript?
    veel plezier op de bruiloft...da's nu zo'n beetje.

@nicky;
    hevige pijn in mijn liezen/bekken/schaamstreek. Dat heb ik ook idd. Ik word er niet wakker van, maar als ik wakker ben voelt het niet prettig, zeker niet.

@susan; pampers new born (gele verpakking) maatje 1 en 2 liggen hier klaar in de kast. Jayden was flink (4000 gram) bij geboorte en kon gewoon in maatje 1 hoor...Jayden paste kruidvat luiers maatje 1 wel goed, maar de grotere weer niet. Etos en AH zaten voor geen meter bij hem. Dus bij pampers gehouden...

Zo ik ben bij ! :)

13. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@katje inderdaad roept hier iedereen dat ze de kleine eerder verwachten. Hih maar ik weet uit eigen ervaring dat het ook weleens 2 weken later kan worden. IK was de 29ste uitgerekend en man was er stellig van dat het de 20ste al zou komen. Nou niet dus en dat viel erg tegen kan ik je zeggen!

@KIss: inmiddels als regen? Hier heeft het even heel hard geregend en geonweerd, maar nu is het weer droog. De temperatuur is wel 6 graden naar beneden! Alles nu open en hopen dat de temp hier binnen ook wat omlaag wilt.

@Kaartje: hier komt wel iets op te staan met dochter, want het is haar zusje/broertje natuurlijk. Niet het hele kaartje uit haar naam, want ik vind dat ze al een kaartje heeft gehad.

14. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ vraag broertje/zusje geboortekaartje, eerst wilde ik geen versje vanuit zijn zusje! Nu toch overstag, er komt op te staan:

Op mijn teentjes kijk ik over het randje van de wieg, dag klein broertje ik vind je lief! Naam van onze dochter

15. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een foto van het geweldige (ahum) stofje....

16. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Zou het dan wel slim zijn om zo'n grote doos luiers te gaan halen.
    Kan dan zeker beter een pak maat 1 halen.
    Hier ook genoeg winkels dichtbij dus zou bij of andere gekocht.

17. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Kiss oh gelukkig, dus jij hebt toch ook wel een man die wat traag is haha. Ben ik niet de enige.

Susan, over luiers zoals je leest heel verschillend. Ik koop niet eens maat 1 aangezien er veel in mijn omgeving bevallen zijn en zij allemaal maatje 1 overhielden en aan mij hebben gegeven. Heb daar dus genoeg van. Als je maar wat in huis hebt en ook maatje 2. Kan je later inschatten welke je beter bij kan kopen.

Nou die regen heeft nog niet echt de temperatuur gebracht die ik hoopte. In Hilversum was het heerlijk afgekoeld, maar toen ik net hier thuis uit de auto stapte was het alleen maar klam en vies...
    Ik ga het denk ik maar rustig aan doen vanavond!

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Spruit: flauw hoor dat je dit geweldige stofje afkeurde. Het is gewoon mooi van lelijkheid :p

@Tamar: dat vind ik zo`n lief gedichtje.

@Leonizzie: de temp is hier wel aardig naar beneden, hier gaat het nu wel buiten, nu binnen nog!

Net lekker gerommeld op zolder in de dozen met babyspullen. Nu alleen een beetje last omdat ik te lang in een houding heb gezeten.

Man heeft lekker gekookt dus nu eerst lekker eten!

19. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    @kiss hier heeft het behoorlijk geregend even (midden van het land) daarna was de temp gelukkig iets beter. Bij ons zijn er ook veel met vakantie rond de periode dat ik uitgerekend ben.

@nicky pijntjes heeft denk ik met indaling ofzo te maken, denk je ook niet? Heb ik ook gehad en bij mij is de kleine ingedaald zei de vk van de week. En anders gewoon bellen! Ik heb ook regelmatig onig achtig gevoel.

@yolanthe ik had gisteren ook vreselijk last van de warmte vandaag eigenlijk nog duurt wel een dagje eer dat dat beter gaat denk ik.

@marijee jeetje meis hoop dat het wat afgezakt is want zo op een bruiloft lopen is ook niks.

@Laartje hier ook zwembadje 3 meter doorsnee heerlijk he??:)

@Leonizzie geef maar wat klusgenen aan mij door ik ben echt de hele zw niet vooruit te branden en doe ook echt niks:( haha hier ook nog behoorlijk benauwd hoor helaas.

@Lauw veel plezier met bbq-en lekker:)

@elisa welkom hier ook waardeloose nacht gehad de zoveelste:(

@susan geen idee wat dat kan zijn, geen kans op blaasontseking? anders als aanhoudt even na laten kijken?? Ik wou alleen de kleine maatjes pampers halen maar misschien ook 1 maatje groter is wel makkelijk. Ook maar geen grote doos hier is snel genoeg een pakkie gehaald:)

@Tamar dat is een leuk versje voor op het kaartje.

@susan ik wou ook zon grote doos halen maar haal nu ook maar 1 met maatje 1 en 1 met maatje 2.

@luanie gezellig weer, lekker kletsen.

@spruitnl heb ik even gemist denk, sorry, maar waar is het stofje voor??

@hier slome dag, warm warm pff en mijn handen worden nog steeds alleen maar erger echt zwaar irritant. Maar ja niks aan te doen, ga weer even lekker bank hangen:) tot later

20. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ smokey: mijn moeder wilde er een zomerjurk voor mij van maken....soort wandelend gordijn...

Ik heb trouwens het idee dat mijn borsten weer zijn gegroeid. Hebben jullie dat ook? (van jullie eigen borsten dan he!). Vraag me af of ze ooit nog gaan slinken, ik hoop het wel.

Deel Deze Pagina