Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    @kiss87;
    Grappig dat jullie allebei de huiskamer wilde veranderen. Meubels op een andere plek gezet en goed gesopt dus?

@dingetje; wat ben je alweer snel op het forum te vinden. HOpelijk gaat het met jou ook goed !

@Koetje; ik heb zojuist de tekst naar de drukker gemaild. In het voorbeeldkaartje dat we gezien hadden stonden al wat leuke dingen, we hebben het hier en daar wat aangepast. Heb zelfs ons kaartje voor Jayden er even bij gepakt. We houden de tekst nog even voor ons (i.v.m. meelezers die kaartje nog gaan krijgen :))

@BrendaT: hoe oud was Elin toen ze geboren werd?

@hier: afsluitend deel van de middag was ook goed verlopen. Leuk al die verschillende taken van de turnsport achter elkaar. Nu vakantie m.b.t. het lesgeven van trampoline. Zomervakantie basisscholen start hier volgende week maandag, de 12e.
    Morgen controle en liggingsecho bij VK. Ben dan precies 36 weken.

Fijne avond nog, ik duik m'n mandje in. Jayden is de laatste dagen even na 6 uur al wakker. Ik hoop stiekem elke ochtend dat het nog geen 6 is wat ik als eerste cijfer zie op m'n wekker...:$

2. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Pfff, ik kan niet slapen... (het is nu 00.15 uur). En dit keer niet door de warmte, maar omdat ik teveel met de babykamer bezig ben:(... Ik lag maar te woelen, dit kan daar en dat kan daar en dit kan ik zo doen en dat kan ik zo doen... Dus ik ben maar uit bed gegaan om de boel om te gooien:D. Jullie hadden me moeten zien, midden in de nacht heb ik de babykamer opnieuw ingericht:D. Nu staat alles denk ik wel naar m'n zin. De kamer is toch kleiner dan ik dacht:). Nu nog de accesoires, heb al hele leuke dingetjes gemaakt achter de naaimachine. Maar ik bedacht net nog iets leuks en dat moet natuurlijk meteen uitgevoerd worden. Maar ja, na enige tijd wikken en wegen, besluit ik toch maar niet om nu nog achter de naaimachine te kruipen. Ik moet morgen weer om 7 uur op, dus probeer ik zo maar weer te gaan slapen, hoop dat het lukt...
    En ik hoop dat jullie allemaal al lekker liggen te snurken!
    Tot morgen!

3. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ik zit hier nog steeds... (01.00 uur). Ik ga nu echt naar m'n bedje...

4. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Slaap lekker koetje, ik kon ook nog niet slapen. Heb de hele avond al last van wat kramp in mijn onderbuik en mijn onderrug... Denk voorweeen, herkent iemand dit? Is aanhoudend, maar wel dat ik er het ene moment meer last van heb dan het andere. Heb het ook wel eerder gehad, maar dan niet 5 uur achter elkaar. Weeen, dus het echte werk, dat stopt tussendoor toch nog? Ik kan namelijk geen ritme herkennen, dat zit er niet in ;)
    Nu toch maar slapen...

5. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Dingetje, wat heerlijk om te horen dat hij het zo goed doet ondanks dat dat kereltje zo vroeg is geboren!!!!

Ik heb al 2 dagen last van voorwerk... Elke 5 minuten zeker wel een harde buik, ik slaap niet tot nauwelijks, weet niet meer hoe ik liggen moet.
    Ben nu ook maar even uit bed gegaan, werd moe van mezelf, dat gedraai. Voor zover dat gaat.. En elk uur plassen, pff...

Ckialita, je merkt wel vrij snel als het echte weeen zijn. Die zijn pijnlijk en komen op een gegeven moment regelmatig en houden niet meer op als het goed is.
    Voorweeen kun je uren lang hebben maar worden niet echt erger...

Nou ik loop nog maar even een rondje door het huis en dan toch effe tukken...

6. @ Chivay, nog geslaagd voor een maxi cosi?
    Wat fijn dat je vriend ook last heeft van nesteldrang hihi

@ Kiss, heerlijk alle 3 een middagdutje gedaan.

@ Nicky, blehh ja vies he dat plakweer. Ik vind het vooral 's nachts nog erg warm in huis. Overdag maakt het me niet zoveel uit maar 's nachts wil ik lekker slapen.

@ Dingetje, wat fijn dat alles na omstandigheden goed gaat met jullie mannetje. Hopelijk mag hij snel mee naar huis.

@ lauw, lekker pizza gegeten? Hier is het ook nauwelijks afgekoeld, helaas ook geen regen geweest.

@ Yolanthe, leuk zoveel spullen voor de baby! Tja voor die kleintjes kun je blijven kopen he. Iedere keer als ik ergens ben koop ik wel iets, oepsss.

@ Linda, lekker nog een weekendje naar Duitsland.

@ Val, hier was het ook zo heerlijk gister, gelukkig niet meer zo heel warm.

@ Koetje, nee die 4 uur verlof waren voor al het gezeur de laatste tijd, donderdag was bekend geworden dat het bedrijf gewoon in Maastricht blijft en om ons te "bedanken" voor de steun + inleveren van vakantiedagen kregen we een glas champagne en mochten we allemaal 4 uur verlof opnemen wanneer we zelf willen.
    Lekker zeg dat de babykamer opschiet. En nog maar 2 dagen werken, heerlijk!
    Wat was je nog lang op vannacht, stom he als je iets in je hoofd hebt moet het ook gebeuren.

@ Brendat, hopelijk blijft jullie baby nog wat langer zitten dan Elin. En nog gefeliciteerd met je verjaardag.

@ Marijeee, balen van die voorweeen. Hoop dat je nog hebt kunnen slapen vannacht.

@ Ckialtia, wat marije ook al zegt je merkt heel snel als het echt weeen zijn, tenmisnte bij mij toen wel.

Wat blijft het warm in huis he!! Poee.
    Zoonlief heeft heel slecht geslapen door de warmte en is nu dus alweer moe.
    Om 9 uur op controle bij de vk en voor de rest een rustig dagje.
    Ga het fototoestel + camera maar eens goed opladen en legen.

Is hier lekker koel nu, maar voor hoelang?

7. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    :) Hormonen.... zoooo leuk...
    Ben normaal een uitslaper.. maar toen mijn vriend de deur uit ging om te werken kon ik niet meer slapen..
    Dan vanmiddag nog maar even....

@ Dingetje... Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met Ivar! Zag al een paar schitterend mooie foto's voorbij komen... Geniet lekker van elkaar! Hoe reageerde zijn grote broer trouwens?

@ Nicky.... Fijn dat je geen buikpijn meer gehad hebt!!! Hoe is het met het vocht vandaag? Nu het een stuk koeler is?

@ Lauw.. ah gatsie geen lekkere combi.. vocht en muggen! Hopelijk is het daar vandaag ook een stuk koeler!

@ Luannie.. Hahahaha hoe uit zich dat? Een man die last heeft van zijn hormomen???? Mijn vriend heeft zelf nog niet zoveel nesteldrang ;) Maar voelt de druk van de mijne ghehe...

@ Yolanthe.. Ook al zo'n last van de muggen... brr...

@ Kiss... Nee gelukkig hoeft er niet heel veel meer...
    Vooral nog wat kleine dingen, opruimen, wassen, poetsen, bellen, regelen.. Allemaal niet veel werk, maar al die kleine dingen bij elkaar kost stiekem veel tijd! Hoe gaat het bij jullie met het klussen nu??

Wat lekker is dat hè, de hele kamer omgooien.. Hebben wij aan t begin van mijn zs gedaan... Moesten een plekje maken voor de box, en de draaitafels die van haar kamertje afkwamen... Maar zo leuk om weer een nieuwe verse inrichting te hebben!

@ Koetje... Hier helaas nog geen duikelend kindje.... reken er ook niet meer op nu.... Merk gek genoeg ook dat ik steeds meer aan het inlezen ben over een keizersnee enzo... Ga er zelfs al bijna vanuit dat het daarnaar toe gaat nu.. Raar idee hoor!
    Wat ontzettend vreemd ook om zelf een datum mee uit te mogen zoeken! We zaten van de week al eens op de kalender te kijken waar we ongeveer uit zouden komen omdat ze dan nooit tot 40wk wachten toch??
    Hahaha en nee geen man met nesteldrang hier.. maar eentje die de druk van mijn nesteldrang voelt haha... Lekker zeg dat jullie zo opgeschoten zijn in de babykamer! Ben heel benieuwd naar het resultaat!!

Ohhh lees nu dat je gisterenavond laat nog even lekker door bent gegaan!! Nesteldrang.. ;) t zou verboden moeten worden haha..

@ Brendat... Snap goed dat je weinig puf had om bij te lezen hier! Met die hitte! Herken dat gevoel wat je beschrijft ook wel... echt bevangen door hitte gevoel!
    Raar idee lijkt me dat ook als je het termijn van Elin aan het naderen bent.. met hoeveel weken ben je toen bevallen??

@ Katje... En hoe ws de controle en liggingsecho bij de vk???

@ Ckialita en Marijee... wat vervelend dat jullie zo'n last hebben van t voorwerk... Hopelijk vandaag en vanacht weer wat rust!

@ Laartje.. Hoe was het bij de vk??
    Balen dat het zo warm blijft bij jullie in huis.. ;) En goed bezig met je camera en fototoestel... ga ik ook snel eens doen..

Nou...
    Bijna 9 uur en al aardig wat gedaan..
    Boxkleed 1 ga ik nu uit de wasmachine halen... de droge was zit weer in de kast.. ben weer bij op het forum.. er zitten weer meer spullen in de vluchttas...
    ;) Gok dat ik dit tempo niet volhou tot vanavond haha.. zal straks wel even moeten bijslapen...
    Ben trouwens wel giga blij met de wolken en lagere temperatuur!

Helaas alleen wel flink benauwd.. en niet alleen van t weer..
    Merk dat mijn longen een aardige knauw krijgen van mijn hoge buik... Moet behoorlijk wat ventolin bijpuffen...

8. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Haha koetje vast een leuk gezicht ja 's nachts ff de babykamer omgooien...nog beetje geslapen?

Marije en Ckialita: rustig aan jullie he!! hopelijk zakken die voorweeen nog beetje bij jullie!

Chivay: ja je kan er maar op voorbereid zijn toch op een keizersnee, maar hoop voor jullie dat ze nog wel draait hoor!

Pff hier ook gaar...kijken of ik vanmiddag nog ff kan gaan liggen, zoon sliep pas om 10 uur gisteravond! en vannacht nog beetje liggen spoken...hij is nu op depeuterspeelzaal, maar ff boodschappen doen

9. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Morgen meiden,

@Brendat nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag:)

@Dingetje wat fijn om al weer van je te horen, en super dat je mannetje het zo goed doe, hoop dat hij snel naar huis mag zodat je daar verder kan gaan genieten.

@Koetje haha ik moet wel om je lachen hoor je actie met verschuiven en naaien zo laat nog, maar ja als je toch niet kan slapen!:)

@Ckialita hier ook wel krampen in buik en pijn in rug af en toe maar gaat gelukkig naar even weer weg. Hoort er denk ik gewoon bij.

@Katje veel pleziere vandaag bij de echo toch altijd leuk om weer even te spieken.

@Marijee dat plassen daar wordt ik ook echt gek van maar ik slaap daarna meestal zo weer in. Maar ik ga ook wel gemiddeld zeker 5 keer plassen. Heb je nog wel wat kunnen slapen?

@Chivay hier ook een vriend die last heeft van nesteldrang haha hij is druk bezig elke dag met van alles wat nog moet gebeuren.Boxkleed wassen dat is een goeie van je die zit bij mij nog in de verpakking maar idd wel slim om even te wassen;)

@Hier redelijk goed geslapen gelukkig, nu weer op het werk blehh geen zin haha ik heb het nog steeds warm airco is wel aan maar dan nog pff vanavond weer yoga en morgen ochtend naar gyn ben weer benieuwd.

10. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Zo t lezen een onrustig nachtje voor sommigen.

Chivay, dus niet echt de hoop meer dat het draait? Heb je nog speciale oefeningen gedaan, of had dat geen zin meer?

Brendat nog gefeliciteerd met je verjaardag. En begrijpelijk hoor dat je af en toe geen puf hebt om alles bij te lezen en reageren.

Koetje, dus lekker opgeschoten? Grappig dat je er uit bent gegaan om het kamertje te doen. Ik ken het wel alleen kan ik me uiteindelijk wel bedwingen en blijven liggen. Als ik intensief met iets bezig ben geweest kan ik er ook steeds over blijven dromen heel vermoeiend.
    Met vriendlief een goed gesprek gehad en hij is ineens heelo hard aan de slag gegaan met wat klussen.

Ckialita wat vervelend van die krampen. Ik herken het nog niet. Hoe gaat het er nu mee?

Dingetje wat fijn dat alles goed gaat. Jij al naar huis en hopelijk je mannetje straks ook!

Marije ben je nog in slaap gekomen? om de 5 min. harde buiken is niet echt prettig zou ik ook erg onrustig van worden.

Smokey fijne dag op het werk en met Yoga vanavond!

Hier geniet ik enorm van de koelte. Merk wel dat het vocht uit mijn voeten niet echt meer wegtrekt. Bah.
    Verder voelt het sinds vannacht alsof mijn buik ineens een paar kilo zwaarder is. Ik had het idee om vandaag verder te gaan met de grote beurt van de keuken en dat ga ik ook wel doen, maar zie er ineens tegenop. Echt alles is ineens zwaarder.

Verder hoop ik dat we woensdag (samen met een vriend die bij een drukker werkt) echt de knoop hebben doorgehakt wbt het geboortekaartje. ]a ja die hebben we dus nog niet. Vriendlief was dat maar aan het uistellen en alles wat ik had uitgezocht stond op de laptop die chrashte...
    Moet wel zeggen dat ik het moeilijk vind, vind niks leuk genoeg ofzo.

11. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Goedemorgen,

Hebben een aantal lopen spoken zeg vannacht! Vervelend meiden rustig aan!
    Heb alles wel gelezen hoor, maar merk dat ik niet zo goed ben met 2 pagina`s achter elkaar leggen en dan van de een naar de ander om overal op te reageren. Mijn laptop staat ook op de bank in lang typen in deze houding gaat niet echt lekker meer.
    Dussss ik doe het even uit mijn hoofd.
    @Er is er een jarig hoera....Gefeliciteerd Brendat, of was het gister.., gefeliciteerd dan nog!
    @Kiss staat alles naar je zin nu in huis haha, hier ook dingen aan het zoeken die ik kan veranderen of verbeteren....
    @Chivay rustig aan hoor, morgen weer een dag!
    @Laartje; toevallig heb ik gister ook de camera goed opgeladen en in de tas gedaan, je weet maar nooit.
    @Leonizzie; Hoop dat je woensdag een keuze kunt maken uit de kaartjes :)

Hier; Om 1300 beginnen met werken, dus heb nog even. Laatste werkweek is ingegaan. Kan niet wachten tot mijn verlof , merk wel dat ik er gewoon aan toe ben, hoewel ik wel bang ben dat ik mij ga vervelend. Ik heb helemaal geen klusjes meer liggen die ik kan doen, zelf de babywas is al gedaan! Ben denk ik bang dat de baby eerder komt en ik er daarna geen tijd meer voor heb! Zelfs al albert.nl laten komen met een lading boodschappen waar je u tegen zegt voor de komende weken, want je weet maar nooit. Nou ja als dat geen nesteldrang is!

Fijne dag vandaag allemaal en geniet van het iets koelere weer, de rest van de week en het aankomende weekend wordt het weer snikheet.

xxx

12. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    nicky: we zijn inmiddels al paar dagen verder.. gaat beter met me!

nesteldrang man: heeft ie niet echt, maar werkt wel gestaag het lijstje af!! mijn nesteldrang wil nog niet echt, terwijl ik wel wil.. maar komt niets uit mijn handen!

brendat: nog gefeliciteerd met je vejaardag!!!

koetje: haha geweldig! ik wil ook kijken of commode en bedje andersom kunnen, ga zo eens kijken, maar doe het dan wel midden op de dag! haha!

kapedi: oww lekker bijna verlof!

ik heb niet iedereen gehad,sorry!!

dingetje: fijn dat je thuis bent.. hopelijk komt de kleine ivar ook snel naar huis. fijn dat hij het afgekolfde melk drinkt! hoe voel jij je?

hier: jeuk is verschrikkelijk, gister was ik het helemaal zat! hopelijk na bevalling direct over. krijg nieuw iets om jeuk tegen te gaan! voor de rest rustig dagje, beetje in huis rommelen, want die babykleertjes wil ik nu wel beetje gestreken hebben!
    temperatuur is lekker, nu nog in huis iets minder warm!

13. @ Chivay, wat ben jij al goed bezig op de vroege ochtend. Heerlijk is dat he. Nu is het tenminste nog aangenaam maar vanmiddag zal het wel weer warm zijn.

@ Leonizzie, Hier ook nog niet de kaartjes geregeld, heb er gewoon geen puf voor haha. En succes met de grote schoonmaak.

@ Kapedi, heerlijk nog maar even werken. Ik heb hier ook al alles gedaan, hopelijk krijg je je tijd wel om.
    En heerlijk albert besteld, hier bezorgen ze helaas niet dus ik loop iedere week door de ah. Wel met dat ding zodat ik niet in de rij hoef te staan :D

@ Elisa, balen van de jeuk! Met die warmte zal het nog eens erger zijn he.

Net terug van de vk. Ik word als ik wil ingeleid tussen de 38ste en 39ste week. Moet me alleen bedenken of ik het wil omdat de weeen heftiger zijn. Maar denk dat ik het wel ga doen. Iedere week eerder is er eentje meegenomen.
    Wie was er ook alweer ingeleid?

Daarna even langs de drukkerij en natuurlijk zijn ze net dicht in augustus dus nu maar even online spieken.
    Welke site is een beetje betrouwbaar en betaalbaar?

14. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Ja vind je het zo moeilijk een geboortekaartje uitzoeken leonizzie? Er is ook zo veel he? dat vond ik juist moeilijk vond er zoveel leuke tussen zitten kon niet kiezen;) Succes ermee!

Smokey werkze en veel plezier bij de yoga!

Oh ja de boxkleden kan ik ook wel al eens wassen volgende week ofzo, al gaat de box hier pas de laatste week in de woonkamer denk ik, als het eerder komt is ie nog zo beneden gezet, maar vind het zo'n onding

haha kapedi moet wel lachen om jou nesteldrang;)! hier ook laatste week werken! morgen en vrijdag nog en dan is het klaaaaaaaaaaar:) kijk er ook errug naar uit, zeker na het akkefietje met mijn baas vrijdag

Oh ja sorry brendat: nog gefeliciteerd!!!!

Laartje: heb ik gemist denk ik maar waarom word je ingeleid?
    Balen dat de drukkerij dicht is in augustus! geen ervaring met sites van kaartjes sorry

Ik ga straks een geboorteraamsticker bestellen met de naam, vind ik wel leuk:D
    Zo boodschappen gedaan, wasje zit in de was en zo zoon weer ff ophalen, als hij dan slaapt aan de strijk...bleeeeeeegh
    Mijn man is hele week bezig ivm het overlijden van die collega. Vrijdag word hij begraven en hun dragen de kist, dus hele week alles in orde maken, oefenen en waken....:( zal geen leuk weekje worden voor hem

15. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    laartje: wellicht heb ik t gemist, maar waarom word je ingeleid?

16. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    @Kiss; wij willen inderdaad weg hier, maar ben benieuwd hoe lang het duurt hoor... :) Niet meer vor de bevalling iig.

@Chivay; hij wrijft continu over zijn buik, roept ook continu hoe spannend hij de bevalling wel niet vindt (op een manier alsof HIJ het moet doen...), wordt sneller boos haha hij is echt NOOIT boos te krijgen... Ik vraag ook weleens wanneer zijn verlof ingaat omdat hij het zo 'zwaar' heeft :p;) Hij is gewoon erg zenuwachtig haha!

@Alle die niet zo goed hebben geslapen; hopelijk komen er betere nachten aan voor jullie!!

@Kapedi; Gewoon genieten van je verlof en niet gaan vervelen haha! Succes de laatste werkweek!

@Babykleertjes; die moet ik ook nog wassen ;) Hmm... Vandaag maar een beginnetje mee maken!

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@laartje ik ben ingeleid bij dochter met 42 weken. Alleen hier geen successtory en op dag 2 werd het om 22:15 een keizersnede.

Dat de weeën heftig zijn kan ik dan wel beamen! Pfff ik kwam door het infuus al heel snel in een weeënstorm terecht en omdat er nog niet genoeg gebeurde ging het infuus nog verder omhoog tot het maximum. Ik vond het niet heel erg gezellig kan ik je vertellen, het was zo fijn toen het infuus uit gezet werd! De weeën stopten meteen en ik kreeg weer rust, daarna dus de ks gehad. Ik vond het ook vreselijk dat er elke keer weer iemand kwam toucheren, ik heb in die 2 dagen zoveel handen in me gehad, vond dat ook heel erg onprettig.

Ik ben deze keer heel erg bang voor de bevalling, ik vond het een drama. Net mijn angst met de vk besproken en ze kon zich het goed voorstellen. Maar na deze peptalk zie ik het nog steeds niet zitten eigenlijk. De 19de het ook maar goed bespreken met de gyn.

Maar Laartje: er zijn er ook een hoop bij wie de inleiding zo gepiept is. En waar het dus wel een successtory is!

Verder was alles op de controle net goed!

18. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Kom net bij de VK vandaan. Alles was goed op controle. Bloeddruk 120/65, hartje gehoord en de liggingsecho gehad. Ze nam rustig de tijd voor ons, dat vind ik altijd wel prettig.
    Tis een flink kind (denken ze), maar daar was ik al vanuit gegaan, Jayden was ook 8 pond/4000 gram.
    Echo apparaat schat het nu op 2900 gram (maar dat was voorzichtig volgens de VK). Met de hand schat ze het in elk geval als een zwaar kind, we zien het wel !

19. @ Elisa & val, omdat mijn stuitje gebroken is willen ze me inleiden. De druk wordt alleen maar erger en kan dus helaas niet genezen zolang ik zwanger ben.
    Zie wel een beetje op tegen het inleiden maar goed heb het nu ook wel gehad met 24 uur per dag pijn.

@ Val, vreselijk deze week voor je vriend. Veel sterkte.\
    En leuk zeg een geboortesticker!!

@ Luannie, ach nog alle tijd voor de kleertjes hoor. De meeste hier (waaronder ik!) zijn gewoon lekker vroeg erbij.

20. @ Yolanthe, oei wat een verhaal. Bij een vriendin van mij was precies hetzelfde als bij jou.Vooral het toucheren vond ik bij Aiden vreselijk laat staan als ze het heel vaak doen.
    Kan me voorstellen dat je er nu tegenop ziet, hopelijk kan de gyn iets voor je betekenen

@ Katje, nu al 2900 gram hihi! Bij mij schat ze dat de baby rond de 3,2 kg is met 40 weken. Grappig als je zo die verschillen ziet he.

Deel Deze Pagina