Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Pff wat een nacht!
    Heb ongelovelijk veel pijn gehad, en nu nog trouwens.
    Nee, nix met de baby, maar echt met mijn bekken. VRESELIJK!
    Ik hou die bekkeninstabiliteit nu al 16 weken vol, maar ben dr nu echt klaar mee, wat een pijn!
    Heb vanacht veel wakker gelegen, gehuild van de pijn.
    Maar wilde mn vriend ook niet wakker houden, want die moest om 5 uur vanmorgen al op de fiets naar zn werk.
    Ben pas net half uurtje uit bed!!! Maar wel een keer fijn, nu mn zoon toch bij mn schoonmoeder is.

Ik ga nu ff bijlezen.

Liefs!

2. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    pfff kiss ook heftig zeg:( sterkte, wel lekker dat je kon uitslapen

Laartje: oke, ja dat klinkt logisch! heb geen ervaring met inleiden...hopelijk valt het bij jou wat mee, wel lekker dat ze niet wachten tot 40 weken dan!

3. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ Brendat, met hoeveel weken is Elin geboren? Je hebt het vast al eens verteld maar ben het ff kwijt.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat vervelend dat je je zo slecht hebt gevoeld, rustig aan!

@ koetje, joepie jullie babykamer begint vorm te krijgen!
    Ben heel benieuwd! Haha, snachts uit bed om de kamer opnieuw in te richten.. Nesteldrang noemen ze dat toch, hihi!

@ katje, hoe was de controle en de echo?

@ ckialita, misschien indd iets van voorwerk? Heb het bij de zwangerschap van mijn zoon heel erg gehad!
    Probeer rustig aan te doen,lekkere douche te nemen en anders toch de vk te bellen, die kan dan het 1 en ander checken of de bevalling begonnen is.

@ marije, meid jij ook al zo slecht geslapen.. En last van voorwerk.

@ laartje, hoe was het bij de controle?

@ chivay, we zijn zo goed als klaar in de babykamer en onze slaapkamer.
    Alleen nog steeds de rolgorijntjes + grodijntjes. En dan ga ik alles wassen/schoonmaken.
    En dan is het echt klaar!
    Heb tegen mn vriend gezegt dat het me niet uit maakt wanneer hij de rolgordijntjes gaat doen, als het maar deze week is, want zondag ben ik 37 weken en wil ik het echt klaar hebben!
    En dan wil ik ook kunnen beginnen met wassen en poetsen!

@ val, had je zoon last van de warmte waardoor hij niet wou slapen?

@ leonizzie, had ik ook met het geboortekaartje!
    Vond ook nix leuk genoeg, en ineens kwam ik het kaartje tegen wat we nu hebben uitgezocht en vind hem helemaal geweldig!

@ kapedi, succes met de laatste week werken!

@ laartje, wel fijn dat je weet waar je aan toe bent, dat je tussen 38 en 39 weken kan worden ingeleid.

4. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ koetje: midden in de nacht de babykamer reorganiseren, haahahah

@ slapeloze dames: doe het rustig aan, vooral overdag.

@ kiss: klote van die pijn. Misschien dat je je zoontje wat vaker kunt uitbesteden de komende dagen/weken. Dan is het voor jou ook wat rustiger. Is laten inleiden bij 38 weken geen optie?

Hier net bij de vk geweest. Terwijl ik nog in de wachtkamer zat belde de huisarts op. Zjj had van de assistente vernomen dat ik erg opzag tegen de bevalling. Gezien mijn psychische achtergrond en haar geweldige inlevingsgevoel stelde ze voor om mij op psychische indicatie te laten inleiden met een ruggeprik. Heb dit meteen met de vk besproken en heb vanmiddag al een afspraak met de gyn over hoe en wat. En gelukkig bij de gyn die ik bij de interne echo had, vond ik een hele prettige man.

Manlief gebeld, die is inmiddels onderweg naar huis. Hij schrok er wel een beetje van en eigenlijk was vandaag voor hem geen handige dag ivm afspraken maar ja, pech voor hem. Hij had liever gehad dat ik even had overlegd en bijv op woe was gegaan. Hij heeft dat ws ook alleen maar gezegd omdat het rauw op zijn dak kwam. Verstandelijk snapt ie ook wel dat ie nou niet moet gaan discussiëren over dit. Hij had alleen geen vermoeden dat ik er zo erg mee zit (kan dit goed voor me houden).

5. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Laartje ik ben ook ingeleid met Jaimy...
    Houd rekening met een weeenstorm maar hou in gedachte dat de bevalling vaak wel sneller gaat omdat ze het infuus kunnen ophogen...
    Bij mij begon het gelijk heel heftig en heb dat 7 uur volgehouden en toen was meneer er.
    Op dat moment het gevoel gehad dat ik dood ging maar goed, de enorme weeen waren niet voor niets gelukkig.

Ik word waarschijnlijk nu ook ingeleid als het strippen bij 38 wkn niet helpt en zou daar ook wel voor willen gaan. Dus het is wel iets waar ik dus weer voor zou kiezen, ondanks dat het zo heavy was....

Ik lees straks even bij hoor, zoontje ligt net op bed dus ik duik er zelf ook in..

6. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Spruit, wel een heel fijn idee dat ze zo goed met je meedenken hé!!!!
    Vooral wel praten hé over alles wat je dwars zit, het is ook niet niks zo'n bevalling en wellicht kunnen ze je wel geruststellen op welke manier dan ook!

7. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Zo jullie hebben lekker doorgekletst deze ochtend :D
    Helemaal bijbabbelen zit er even niet in... heb al weer veel te veel gedaan en ga zo eens ff plat op de bank...

@ Kiss... Wat kl*te zeg dat je alweer zo slecht geslapen hebt van de pijn... Het werdt al gevraagt... Is eerder strippen geen optie voor je, iets om met de vk over te babbelen??

@ Leonizzie... Neej heb helaas geen hoop meer op draaien.. rugje gaat nog wel van links naar rechts.. maar heb haar al tijden niet meer voelen duikelen... Voel haar bolletje super duidelijk midden bovenin..

@ Spruit.. Wat goed dat ze zo met je meedenken!

Pfff... vandaag aan de gang gegaan met de zwaarste klus van mijn to-do-list... Een bergruimte onder een schuine muur opruimen... Beetje bij beetje... steeds even stoppen..
    Maar wat ga ik zometeen blij zijn als het opgeruimt is!

8. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    laartje: ow vandaar!! had je die breuk al voor je zwangerschap?

kiss: wat vervelend van de pijn!!! ja je houdt het inderdaad al tijd vol! weet nog dat je zei dat je niet wist hoe je dat ging volhouden...!

chivay: oww rustig aan met opruimen he!!

spruit: fijn dat ze zo meedenken! succes vanmiddag!

ik duik even uurtje mijn bedje in!

9. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ chivay & spruitnl, tsja misschien is het een optie om het met de vk te bespreken om te kijken met 38 weken of mn baarmoedermond al iets verweekt is.
    Zodat ze me misschien kan gaan strippen en anders inleiden ofzo.
    Maar goed, aan de andere kant wil ik de natuur zn gang laten gaan en dr maar op hopen dat dit meisje zich niet na de 40 weken aandient.
    Mijn zoon kwam een weekje te vroeg, en als deze meid dat ook doet, dan heb ik nog maar 20 daagjes tegaan, hopelijk hou ik dat nog vol.
    A.s. donderdag moet ik weer naar de verloskundige en ga in ieder geval wel aangeven dat ik erg veel pijn heb, en dat de zorg voor mijn zoon ook bijna niet meer te doen is.
    Ben echt heel blij dat mn zoon zindelijk is, en al veel dingen zelf doet. En heb gelukkig veel hulp van familie!

Zo, heb vandaag echt helemaal nix gedaan!
    Mn vriend komt zo uit zn werk, en gaan we ff boodschapjes doen.
    Daarna zoon alweer ophalen.
    Er is vanavond ook een vergadering op mn werk, maar ik twijfel of ik zal gaan..
    Ben immers met verlof... Maar vind het ook wel ff leuk om iedereen een x te zien.

Liefs

10. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hoi, hoi,

@inleiden, ik begreep dat de kans op een kunstverlossing groter is bij het inleiden!

@Marije, waarom wordt jij ingeleid als ik vragen mag!

@kiss, vervelend he je bekken! Ik heb ook elke nacht pijn! Is dat ook een indicatie om in te leiden?

@spruitnoordeloo, succes bij de gyn, hoop dat hij je kan helpen!

@hier, ik mag morgen weer op controle, volgens mij is onze zoon gedraaid naar dwars ipv in stuit! Dus ben benieuwd!
    Hopelijk is mijn bloeddruk goed!
    Er is hier veel geklust het weekend, waarschijnlijk volgende week foto's, de meubeltjes zijn klaar! Nu het wiegje nog.....!

11. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Tamar, ik word in principe niet ingeleid, wel gestript met 38 weken maar pas ingeleid als ze niet uit zichzelf komt na het strippen.
    Vanwege mn bekkeninstabiliteit en niet vol te houden lichamelijke klachten.
    Zusje ligt 2 weken voor qua groei dus geen reden om mij over te laten lopen en te laten creperen van de pijn vond de verloskundige...

Maar goed, eerst maar eens kijken hoe het tot die 38 weken gaat.
    De harde buiken houden aan, vandaag de hele dag ook gewoon weer volop aanwezig. Zelfs als ik rustig zit.
    Heb voicemail van de vk ingesproken, toch even overleggen.. Maar word vast morgen pas teruggebeld, dan hebben ze pas tel.spreekuur.

12. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Heb mn werk maar gebeld dat ik vanavond niet naar de vergadering kom, lijkt me beter.

@ tamar, geen idee of bekkeninstabiliteit een reden is om eerder te strippen of in te leiden.. Maar ga wel vragen hoe hun daar over denken.. Maar hoop toch stiekem dat ze me niet over die 40 weken laten gaan!!

13. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @inleiden/strippen bekkenklachten! Daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan! Ik geef elke controle maar weer aan dat het heel vervelend is en ik zo beperkt wordt! Ik ga het daar ook eens over hebben

@marije, vervelend die harde buiken, ik hoop dat ze je snel terug belt! Had je dit bij de eerste ook?

@kiss, beter dat je je afgemeld heb, lijkt me verstandig!

14. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Hoi Meissies!

Wat een drukte vannacht op het forum zeg! Ben blij dat ik lekker lag te pitten! Ben gelukkig ook weer wat opgeknapt na die rare hoofdpijn van gisteren. Heb alleen nog een venijnige steek als ik hoest/nies/spring, dus dat moet ik maar niet doen vandaag...

@Felicitaties; Dankjewel allemaal!

@Kapedi; Wat gezellig toch dat je er weer helemaal bent! Joehoe! Jij pakt je nesteldrang ook wel groots aan zie ik! Haha! Wanneer is je laatste werkdag?

@Elisa; Ik hoop inderdaad ook dat die jeuk de dag na de bevalling helemaal weg is! Het is het meest lullige kwaaltje denk ik, maar vreeeeeeeselijk irritant!

@Laartje; Fijn dat je ingeleid kan gaan worden, je kan niet al te lang met pijn door blijven lopen wel? Maar ja,er zullen voor en nadelen aan hangen, en bij iedereen pakt het anders uit, dus dat is wel lastig om in te schatten...

@Val; Da's inderdaad erg leuk zo'n geboortesticker met naam!

@Luannie; Vermoeiend zo'n man! Zegt zeker ook altijd "we" zijn zwanger?

@Kiss; Wat een ellende weer dat bekken van je! Het leek de laatste tijd even iets minder slecht te gaan of niet? Hebben ze bij jou ook niet gesproken om eventueel wat eerder te gaan strippen/inleiden? Wat een gek idee he, dat ze vanaf zondag gewoon mag komen!?

@Spruit; Wat fijn dat dat een mogelijkheid is! Dat moet vast een hele opluchting zijn! En ja, je man moet zich maar even schikken... Zolang hij er nog niet 3 keer per nacht uit heeft gehoeven om ijs, kroketten en haring te gaan halen, heeft is nog niks te klagen toch?

@Marije; Mooie foto zag ik laatst langskomen zeg! Echt leuk zo'n hobby! Wij hebben ons omlaten praten om woensdag bij de Bell photo in de V&D foto's te laten maken, moet het maar zien wat het wordt! Ach, anders nemen we gewoon niks he? Of gaan we nog snel iemand anders zoeken in de regio.

@Elin is met 34w6d geboren, mild prematuur natuurlijk, maar ze heeft nog 3,5 week in het ziekenhuis gelegen wat eigenlijk wel erg lang is voor die termijn. En met name die ziekenhuisperiode hakt er natuurlijk wel in. Eigenlijk heel raar dat ik nu pas nerveus begin te worden. Tuurlijk heb ik wel een verhoogde kans, maar het had net zo goed met 28 weken al gekund, daar had je je pas echt druk om kunnen maken. Echt iets psychologisch dus. Nou ja, we zien wel! Deze blijft vast tot september zitten!

@VK; Net geweest voor groei/liggingsecho en controle. Alles weer gewoon goed, het meissie werd op 2300 gram geschat, dus mooi gemiddeld. Ze zat wel nog erg ruim in het vruchtwater, en had zich professioneel opgerold. In eerste instantie dacht ze dat ze in stuit lag, maar nadat ze de andere onderdelen ook had gevonden bleek ze bijna overdwars, met het koppie nog schuin naar beneden te liggen. Er is een erg ervaren verloskundige nog bijgekomen, en die heeft haar meteen een zetje in de goeie richting gegeven. Geen garantie dat ze nu blijft liggen natuurlijk, maar de moeite waard om haar weer even goed te leggen en te hopen dat ze blijft liggen! Over 2 weken kijken ze nog een keer hoe ze er bij ligt!

@Hier; Nu nog even druk thuis aan het werk (nou ja, zp-en is toch ook iets achter de computer?), dadelijk lekker met mijn beste vriendinnetje uit eten voor mijn verjaardag! Gezellig met zijn tweetjes, normaal zijn er bijna altijd kinderen en mannen bij!

Fijne dag nog allemaal!

15. pffff even een berichtje van mij

ben vandaag zo beroerd al weer een paar keer zitten spugen echt niet fijn helemaal niet met warm weer bah ..
    Verder lijkt het er wel op dat de kleine er laag ligt zit nu wat naar achter op de stoel wat te tiepen maar als ik wat naar voren kom doet het gewoon zeer ..

Verder lig eigenlijk de halve dag al op de bank vin dhet wel sneu voor iris al kan ze zich goed zelf vermaken vandaag oke wel een zooi speelgoed maar dat maakt me niks uit ..

Ga zo even boven op bed tv kijken met haar

kom snel weer meetiepen als ik wat langer en normaal kan zitten want heb nu alleen maar rugpijn zo

16. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Muggen: het zijn maar stomme beesten.. ze vinden mij altijd al een lekker hapje.. maar nu helemaal.... heb al van alles geprobeerd.. maar het helpt allemaal niet echt tegen de jeuk...

@ Luannie: en.. zijn de kijkers geweest.. Hoop dat ze interesse hebben..

@ Kiss: haha.. lekker.. samen nesteldrang.. dat heeft die vent van mij niet.. helaas...
    Ik lees dat je weer een ellendige nacht hebt gehad.. Maar heb je niet te veel gedaan gisteren.. toen ik las dat je de hele woonkamer onderhanden had genomen, had ik al.. zow.. dat is knap van haar .. mij zou dat echt niet gaan lukken.. Hoe graag ik het ook zou willen..

@ brendat: gefeliciteerd nog met je verjaardag..

@ Koetje/ Ckialita / marije: jullie zijn lekker bezig geweest vannacht.. maar doe de volgende keer maar gewoon slapen..

@ Laartje: Ik hoop voor je dat je niet ingeleid hoeft te worden.. maar dat het wel spontaan eerder komt..

@ Chivay: balen dat je zo'n last hebt van je longen.. helpt de ventolin een beetje??

@ Leonizzie: balen dat je niet echt een keus kunt maken uit de kaartjes.. jammer dat je niet HET kaartje kunt vinden.. Ik hoop dat je er woensdag toch samen uit komt..

@ Katje: fijn dat alles goed was bij de VK.. wel een groot kindje.. ben ook benieuwd of die schatting klopt.. Bij mij zeiden ze met de 33w2d al dat ze het schatte op 2700 gr.. dus ook een flinke.. ach ja..

@ Spruit: wel fijn dat ze jou serieus nemen.. ik hoop dat je hierdoor minder op ziet tegen de bevalling..

@ Brendat: ik hoop dat je kindje nu wel goed blijft liggen.. Fijn dat er ff een ervaren verloskundige bij kwam en dat die een zetje gaf.. haha klinkt wel grappig..
    Vanaaf lekker uit eten.. geniet ervan..

@ Iris: balen dat je zo misselijk bent..hoop dat dat snel beter gaat... Maar pak gewoon de rust die je nodig hebt...

Zo ik ben weer bij...
    Vanmorgen naar de fysio geweest.. zij heeft wat instructies gegeven over de bevalling hoe te persen enzo (ivm bekken)...
    Ik hoef nu niet meer van te voren te komen, mits ik klachten heb.. daarna belt ze mij een keer thuis om te horen hoe het gaat.. wel heel fijn.. Als ik dan nog klachten heb spreken we nog iets af...

Maar ik merk gewoon dat ik niet veel moet doen... veel moet rusten (lees plat liggen) en regelmatig de oefeningen..
    Maar moet eerlijk zeggen, voor mij is het geen reden om te vragen om mij in te leiden.. Daar zitten ook weer nadelen aan..
    Maar stiekem hoop ik wel heel hard dat het voor die tijd spontaan gaat gebeuren haha.. (bij de 38 weken ongeveer... tenminste dat zegt mijn gevoel ook)

17. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    brendat: die jeuk is zo irritant! maar ja, ook daar komt (hopelijk) eind aan!
    eetse vanavond!!!

irisnaomi: rustig aan! wel veel water drinken he!!

kiss: verstandig om niet te gaan! afgelopen vrijdag had ikv erjaardag van iemand op werk, ben ik ook neit gegaan. woensdag weer 1, misschien ga ik wel.. maar vrijdag kon ik het gewoon niet opbrengen!

wij hebebn net boodschappen gedaan. allemaal frisdrank en sap gehaald, kon manlief mooi tillen.. hij is nu voor me aan t koken!

fijn avondje en tot morgen!

18. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Kiss: geen idee waar ie last van had hij wou gewoon niet slapen? weet je soms toch niet he...

Chivay: doe jij rustig aan!!!:D

Spruit: wat een fijne huisarts zeg! en fijn dat ze zo snel en goed met je meedenken! hoe was het vanmiddag?

Brendat fijn dat alles goed was en ze gelijk ff goed gelegd is:D

Irisnaomi: beterschap meid! hopelijk voel je je snel weer beter

zo hier vanmiddag ook eens heerlijk 2 uur liggen pitten haha doe ik eigenlijk nooit maar was helemaal gesloopt!
    Nu naar school ,hou ik dat misschien ook wat beter vol!

19. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    **bijlees modus**

20. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update:

Fijn gesprek gehad met gyn. Ze nemen de zorg over van de vk. Hij zei dat ik altijd kan bellen naar de verloskamers bij twijfel of zorg. Heb pammetjes gekregen om voor de mentale rust (en tegenwoordig betekent dit ook dat je helemaal niet meer mag autorijden!!! Mocht je een ongeluk krijgen, dan keert verzekering niet uit)

Omdat ik zo'n controlefreak ben, en in een bevalling niet veel kan controleren moet ik een chart flow maken met problemen waar ik tegen aanloop. De gyn zei dat ik toch nog zo'n 95% op die manier onder eigen controle kan krijgen.
    Inleiden doet hij liever pas vanaf 39 weken. Heb wel aangegeven dat dit mijn voorkeur heeft van alle opties. De datum weten geeft mij rust en ik weet zeker dat mijn man er op tijd bij kan zijn. Kan mijn moeder dan wel meenemen, maar dat wil ik liever niet.
    Volgende week terug voor vervolgafspraak en kijken wat hij met mijn flow chart kan doen wb gynaecologische ondersteuning.

Deel Deze Pagina