Augustus 2010 mama's - part 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door kiss87, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Kiss: haha.. dan is het goed.. mannetje aanwijzingen geven en zelf niets doen.. Ik zal je wat tips PB-en.. want anders wordt het hier een lang verhaal denk ik..
    Mooie buik heb je.. groeit goed.. :) maar.. ja.. dat moet natuurlijk ook..

@ Spruit: ow.. dat wist ik niet, ik dacht dat dat al langer niet mocht..

@ Koetje: ja een super fijne therapeut.. whaa... jij bent met je laatste dagje bezig.. helemaal super.. dus waarschijnlijk als je dit leest ben je officieel met verlof.. geniet ervan... Hoe was het bij de VK??

@ Nicky: veel succes bij de VK.. en inderdaad ik hoop dat ze meteen de urine nakijken op een urineweginfectie.. zou ook de buikpijn kunnen verklaren..

@ Kris: Ook al bijna verlof... super.. ene.. jaja. vanavond mogen ze weer.. Hoop zo dat ze doorgaan... ene.. ik kan me voorstellen dat je dan naar Nederland toe komt.. Daar in een oranje truitje tussen de Duitsers kijken is ook niet echt leuk.. haha..

@ Brendat: leuk kamertje... die lamp en de vogelhuisjes zijn ook erg leuk...

@ Chivay: Inderdaad je longen blijven in de verdrukking.. maar door de ventolin kunnen ze wel beter het zuurstof opnemen.. Benauwd zijn is ook vreselijk.. dus gewoon gebruiken..
    Ja.. heel goed van haar hoe de fysio het allemaal oppakt en uitlegt.. ben blij dat ik uiteindelijk toch naar haar ben gegaan..
    succes bij de VK..

@ Elisa: ik herken het helemaal.. Mijn mannetje heeft vaak door de weeks ook weinig zin om extra dingen te doen.. Zeker nu ik thuis zit en hij de hele dag werkt voel ik me schuldig.. Maar ik probeer elke dag iets te vragen.. zodat hij niet de hele avond vol gepland heeft...
    Ene.. die tranen.. tja.. het hoort erbij zeggen ze.. helaas...
    wel lief van je mannetje dat hij uiteindelijk nog heeft gestofzuigd..

@ Marije: balen dat de harde buiken blijven.. Ik hoop dat de VK er iets meer over kan zeggen...

@ Katje: ik maak niet te veel afspraken vooruit.. maar plan wel gewoon wat dingen hoor.. Kan natuurlijk altijd afbellen.. en dat snappen ze dan natuurlijk wel.. hihi..

zo.. ben weer bij...
    ga dadelijk ff een beetje rommelen...
    en thuis zitten wachten.. vandaag komt namelijk onze tuinset en de spiegel voor boven de commode komt vandaag...
    Ben benieuwd..

2. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    zow kiss...
    het is een heel verhaal geworden..
    maar je hebt een pb-tje

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Alleen even een vraagje: zal straks bij lezen en reageren op jullie!

Heeft iedereen al wat gehoord van de kraamzorg? Ik vind het zo raar dat ik nog niets heb gehoord, het is al weer 34. Ik heb wel een brief gehad dat mijn aanvraag was goedgekeurd in week 13 al ofzo, maar daarna alleen nog een boekje gehad over borstvoeding en een avond daarover.

Wat denken jullie even bellen of nog even afwachten?

4. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    @Yolanthe; Ik zou bellen, bij mij zijn ze langsgeweest rond de 25 weken!

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb inmiddels toch maar gebeld! Ze zou een mailtje sturen naar degene die mij moet bellen, maar ik was er wel bekend. Ik wacht dus nog maar even af!

Ben zo moe vandaag, gisteravond was ik al moe en dat is na een hopeloze nacht niet beter geworden. Gisteravond nog naar de kermis geweest met opa en oma en dochter. Dochter is helemaal blij met het springtouw en de telefoon die ze daar kreeg. Arg wil gewoon naar bed, maar ik heb hier dochter en een oppas baby (die nu aan het wakker worden is, dus de plicht roept weer.....) en die laten me vast niet slapen.

6. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hey allemaal...
    Het hoge woord is eruit... Morgen om 1 uur heb ik een draaipoging in het ziekenhuis.... Was eigelijk om 11 uur.. maar heb het wat later kunnen zetten zodat mijn vriend smorgens nog naar t werk kan.. en hij er zeker de hele middag bij kan zijn...

Ze zeiden al aan de telefoon dat ik er wel de hele middag mee zoet zal zijn ivm CTG's, Echo's.... Naja.. ik ben benieuwd...

Helaas is de slaagkans iets lager geworden dan vorige week... deze week is ze een beetje met haar billen ingedaald..

Vandaag maar een beetje mentaal voorbereiden ;)

7. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @kiss: sow, dat ziet er goed uit meis! Mooi buikkie. Ook jij een betere nacht gehad gelukkig!

@kris: inderdaad, nu al uitleggen en 1 september beginne, lijkt mij ook dat je dan een groot gedeelte bent vergeten maar oké, hopen dat de invaller goede aantekeningen maakt J

@brendat: leuk kamertje! Ook mooi dat het behang doorgetrokken is naar de kast J ziet er goed uit! Leuk dat je zo’n gezellige avond hebt gehad met je vriendin.

@chivay: verschrikkelijk is dat als je vermoeid-hyper bent. Hopen dat kleine meis toch gedraaid is. Veel succes bij de vk!

@elisa: fijn dat je toch 1 gedeelte van de nacht goed door kunt slapen. Lekker rustig aan doen vandaag.

@marijeee: wat fijn dat je een betere nacht hebt gehad. Hopen dat er meer van die betere nachten komen.

@irisnaomi: lekker dat je vanmiddag even tijd voor jezelf hebt. Lekker van gaan genieten.

@katje: das mooi vervelend als je alles kwijt bent waar je op gereageerd had :( Alvast heel veel plezier voor vanavond! Altijd spannend als groep 8 van school af gaat. Groot gelijk dat je afspraken onder voorbehoud maakt. Ik maak nu ook afspraken met vriendinnen, dit doe ik wel ongeveer een week van te voren afspreken zodat ik me er op in kan stellen. Zo heb ik donderdag a.s. een afspraak en dan weet ik dat ik de woensdag niet veel moet doen en flink moet gaan slapen anders hou ik het niet vol. En ik denk ook dat ik na half juli toch wel afspraken ga maken onder voorbehoud, zoals je zegt: je weet maar nooit.

@FemR: ik ben vandaag voor de 10e keer bij de verloskundige geweest.

@kapedi: fijn dat alles goed gaat. En maar tot 13.00 uur werken! Lekker vanmiddag rustig aan gaan doen dan J

@spruitNL: goed dat je een flow chart schrijft als je wat angstig bent of als je de touwtjes het liefst in eigen hand hebt. Succes ermee!

@lauw: lekker rustig dagje zo te lezen J nu maar hopen dat de spiegel en de tuinset snel komen.

@yolanthe: Erg vreemd dat ze nog geen afspraak met je hebben gemaakt. Groot gelijk dat je even hebt gebeld. Als je vrijdag nog niks gehoord hebt zou ik nog een keer bellen (of de maandag), beetje warm houden. Balen dat je een hopeloze nacht achter de rug hebt. Hopen dat je tussendoor een beetje bij kunt slapen.

@hier: vanmorgen op controle geweest bij de VK. Bloeddruk 140/80, iets aan de hogere kant en wordt nu ook goed in de gaten gehouden, rest van de zwangerschap altijd 120/75 geweest. Urine was helemaal schoon, buik in cm was 36 (2 weken terug was dit 33). Verder alles goed. Kleine meis groeit goed en krijgt goed te eten in mijn buik J Ook nog over de buikpijn gehad en dit hoort er bij, de baarmoeder is zich aan het voorbereiden op de bevalling vandaar de buikpijn. Volgende week woensdag de liggingsecho en volgende week vrijdag weer op controle. Moet nu iedere keer urine meenemen dus ook dat wordt goed in de gaten gehouden.
    Vanmorgen de Maxi Cosi in de auto gehad dus weten nu ook hoe die erin moet en vastgezet moet worden. Verder ook de vluchttas ingepakt, alleen nog cd met muziek maken en de papieren van kraamzorg en vk in de tas + de verzekeringspasjes en dan is die helemaal klaar.
    Gister trouwens een geboorteplan gemaakt en die is ook helemaal besproken met de VK, was allemaal goed en duidelijk.

Verder niets te melden op dit moment.

Liefs Nicole

8. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @chivay: heel veel succes morgen!

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Chivay veel succes en sterkte morgen!

10. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Chivay, heel veel succes morgen!! Hopelijk met resultaat en zonder al teveel ellende....

11. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    @FemR; Hoe is het nu met je knie??

@Koetje; dat klinkt lekker zeg.. 3 weken extra en tot het nieuwe jaar 1 dag vrij in de week!

@Nicky; Gelukkig minder last gehad.. Jammer dat het weer mooier weer gaat worden... Wel lekker natuurlijk maar iets minder voor jou!
    Met de kijkers is het goed gegaan! :)

@Kiss; wat een mooie BUIK!!
    veel plezier vandaag!

@Chivay; Ik hoop dat je lekker hebt kunnen slapen :) Oh spannend voor morgen zeg! Succes!

@Katje; leuk zo'n afscheid!! en wat handig dat het eerder is ivm voetbal!

@Lauw; Leuk een nieuwe tuinset, zo vlak voor het mooie weer :)

Vandaag maar beginnen met de babywas...kan dat ook allemaal al mooi opgeruimd worden.. Nu is het nog lekker koel, morgen zal wel anders zijn...
    En vanavond natuurlijk voetbal :D

12. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    In 2 keer ;)
    Hallo meiden, ben ik weer. Mijn stiltes worden steeds langer, ik lees mee en bedenk dan dat ik geen zin heb om te reageren ;) dus dan typ ik maar niks...
    Bedankt voor de tips over rug- en buikpijn, was toch wel weer over, ik heb gewoon een beetje voorwerk gaande denk ik. Geslapen heb ik gelukkig wel.

@leonizzie: lastig van vocht in voeten... Hebben jullie nou al kaartjes gekeken? Of was dat morgen?

@kapedi: leuke nesteldrang heb jij :p Ben zelf vanochtend samen met man weer met de fiets ;) naar de winkel geweest, ik had er gewoon zin in...

@elisa: wil t nou wel een beetje met de jeuk? o, nee, morgen weer wamer ja. En het weekend wordt ook weer helemaal niks :(

@laartje: ingeleid als je veel last hebt lijkt me misschien wel fijn, dan weet je tenminste zeker dat het op gang komt, toch? Voor kaartjes geen idee, ik maak ze zelf, dus ik ben zo betrouwbaar als mijn zwangerschap toelaat :p

@val: hou je het nog een beetje vol met zo'n drukke man? Je bent lekker druk bezig zie ik :)

@yolanthe: mooi dat je weer goedgekeurd bent. Oef, leuk om zo ingeleid te worden ja, niet dus... Ik hoop toch wel dat het hier spontaan op gang komt (veel ananas en sex?:p) Ik zou wel even bellen voor de kraamzorg, gewoon om zeker te zijn. O, je hebt al gebeld, mooi. Vanavond maar vroeg naar bed?

@katje: fijn dat jij ook weer goedgekeurd bent. En het zal er toch uit moeten, dus ja, hoe zwaar het ook is... (zeg ik maar vaak tegen mezelf :p) Ik spreek vaak niet heel ver in het vooruit dingen af, dus heb ook niet zoiets van 'onder voorbehoud'. Maar dingen die staan zijn dat wel, als je me nog volgt ;)

@kiss: jij hebt het ook echt niet makkelijk he... gelukkig is het nu af te zien, ook al heb je er niet veel aan als je nog 5 weken zo doorloopt... slim dat je niet bent gegaan, al was het inderdaad leuk om collega's te zien. Je moet wel om jezelf denken, je hebt niet vooor niets verlof. Mooie buik :D Gezellig dagje vandaag ook lees ik.

@spruit: ik snap wel dat het voor je man als een verrassing kwam, maar wel fijn dat er zo goed naar je geluisterd wordt door de huisarts. Je hoort ook heel andere verhalen... En gelijk ook dingen geregeld, is helemaal fijn.

@tamar: issie nou gedraaid of niet?

13. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    @brendat: was het eten gezellig/leuk/lekker? ik lees dat het leuk was, fijn :D

@irisnaomi: pfoei, jammer dat je overal zo'n last van hebt. Gelukkig voel je je vandaag weer iets beter, en heb je een rustige middag
    @lauw: ik zal de volgende keer gewoon gaan slapen ;) Afgelopen nacht ben ik niet wakker geweest (lag er wel pas weer 1 uur in, maar mijn ritme is naar de kl*te)

@susan: ik ken het niet van die stoffen, mijn man en ik zijn allebei rhesus negatief, dus gelukkig heb ik dat probleem niet. Vervelend zeg...

@femr: nee, de tekst hebben we nog niet, zijn er nog steeds niet aan toegekomen. Denk dat het net zo gaat als met onze trouwkaart, een keer eraan gaan zitten en in anderhalf uur naar definitief. Hoe is het nu met je knie?

@koetje: is/was het leuk in de dierentuin?

@nicky: ook weer goedgekeurd:D Goed dat je t zegt, ik ga nadenken over mijn vluchttas :D Jij hebt ook weer dingen van je lijstje af, voelt zeker ook wel lekker

@kris: gezellig, 'even' naar Nederland voor de finale :p Bijna verlof :)

@chivay: fijn dat je lijstjes wat korter worden, soms lijken ze alleen maar te groeien. Succes morgen met de draaipoging

@marije: wat lastig dat je elke keer zo'n pijn hebt. Ik hoop dat je nog wel kan doen wat je wil doen...

@luannie: natuurlijk vanavond voetbal :D

ZO hehe
    Gisteren mama en zus over de vloer gehad, huis opgeruimd en enorme afwas gedaan. vanmiddag komen ze weer, zus stofzuigen en mama en ik keuken opruimen en schoonmaken, en morgen IKEA-tijd :D Maar nu eerst even slapen, ik word vrij moe van mijn moeder over de vloer ;) en ze blijven vanavond voetbal kijken, dus vroeg naar bed zit er ook niet in :p
    Heb net broodje met vissticks gehad, errug lekker :D

14. elisa83

elisa83 Bekend lid

15 feb 2009
    773
    0
    0
    lauw: ik zei gisteravond nog snikkend dat ik vast de enige ben die het niet kan.. maar goed.. er zijn er meer! dat weet ik ook eigenlijk wel, maar is goed om te lezen!

yolanthe: ik zou eventjes bellen!

nicky: hier ook buikpijn en zeiden ze dat het groeispurt is en banden gewoon rekken.. weet nu ook wat harde buiken zijn, heb ik daarvoor ook niet gehad!

chivay: sterkte morgen!!

ckialita: nee wil niet met jeuk! apotheek zou me vanmorgen bellen, maar nog niets gehoord.. ga zo zelf maar bellen!
    ga jij maar even slapen. wel gezellig je moeder over de vloer, maar is toch altijd intensief!!!

mocht ik niet meer online komen, fijne dag verder en voetbalavond!!! liefs

15. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    @ hier, sorry, maar ben van slag! Hoorde net dat mijn oom vanmorgen is overleden! Heel onverwacht, vorige week nog op een feestje gezien!
    Straks naar gyn, hoop dat ik mij bloeddruk een beetje in bedwang kan houden!?

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Tamar: wat erg! Heel veel sterkte gewenst!

17. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Tamar, gecondoleerd. Je ziet het vaker, er gaat iemand dood in de familie en kort daarop is er ook een geboorte. Ergens ook wel mooi om dat te constateren. Maar dat maakt het verdriet er niet minder om.

18. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet hier trouwens mijn moeder nog vertellen dat ik over ga naar de gyn vanwege de angsten. Zie er alleen tegenop want mijn moeder is van het type: "stel je niet aan, iedere zwangere vrouw moet er doorheen". Ook een ruggeprik vindt ze maar onzin.

Iemand tips hoe dit aan te pakken?

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@spruit: waarom zou je de precieze reden zeggen? Misschien kom je toch wel bij de gyn als je de 42 weken over gaat. Hoef je niets te zeggen! Of je maakt er wat van ivm een of ander nieuw protocol. Het is allemaal zo anders dan 30 jaar geleden!

20. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    #1560 katje81, 6 jul 2010
    Laatst bewerkt: 6 jul 2010
    @Yolanthe; hoop dat je snel wat hoort nu je zelf gebeld hebt

@ Chivay; succes morgen in het ziekenhuis

@ Tamar; gecondoleerd; wat naar zeg zo onverwacht !
    Ik hoorde vanmorgen dat de opa van m'n man darmkanker heeft, maar in welk 'stadium' o.i.d. is nog niet bekend. De goede man is al 84...en was hard achteruit aan het gegaan, maar dit is 'per toeval' ontdekt, omdat hij een longontsteking gehad had en daarvoor behandeld/onderzocht was. Anders hadden ze het niet geweten nu.

@hier; ik ga nu op de bank even liggen rusten, vanavond afscheidsavond dus nu nog even bijtanken :) Als ik rustig aan doe dan lijkt alles helemaal goed te gaan, maar vanmorgen Alkmaar in geweest en dan toch wel harde buiken na een stukje lopen door de stad,...is wel een teken aan de wand.

fijne middag/avond mocht ik hier niet meer terugkeren vandaag...

Deel Deze Pagina