lauw: tot nu toe helpt het spulletje nog niet echt, maar moet op 4 dagen rekenen. zo nog even insmeren, zelf doen is lastig, maar ja manlief is werken dus die doet het later weer.. brendat: niet handig dat letters in haar kamertje liggen.. hopelijk gaat ze snel slapen! voetbal: hier zijn we erg voetbalgek! is er bij mij met paplepel ingegoten en ik heb manlief jaren geleden aangestoken met dit virus... ik ga eens broodje eten en zo bedje in.. daarna eens even met de beentjes in de zon en in het bad..
meiden ben er even niet pc is nu echt kapot grrrr mail dit nu via mijn ouders pc .. Als het goed is hebben we maandag een nieuwe gr yvonne
Ik behoorde tot de 10% waarbij de bevalling begon met vliezen breken (althans ik denk dat het toen pas begon). Je kan het dan niet ophouden, het loopt er gewoon uit om het maar even zo te zeggen. Daardoor realiseerde ik me dat ik het moest gaan opvangen. Ik was ook net naar het toilet geweest en toen ik terug in bed wilde gaan, liep ik dus leeg. En dan zodanig veel dat het niet nog een paar drupjes urine was hoor. Maar goed, het ruikt ook anders natuurlijk. En met 'helder vruchtwater' bedoelen ze niet helder als water doorzichtig helder hoor ! Manlief kan er nu nog niet overuit, hij zei; Niets helder! Het leek meer op een mengsel van melk en water met witte vlokken er in. Dus de VK zei daarop ook; als het maar niet bruin of groen is, want dan moet je gelijk bellen.
Vandaag een mooie lucht buiten. Strak blauw, maar nog wel te doen qua wamte (vind ik). Beetje kleine dingen in huis gedaan. Ga niet teveel doen, want morgen drukke dag voor de boeg (laatste dingen shoppen ). Nu ff op internet snuffelen, dan ff uurtje liggen, want zoon slaapt ook al. En dan tegen half 3 is mn vriend alweer thuis! @ chivay, ik denk aan je! hoop dat het meevalt, en dat je kleintje de wereld eens van de andere kant wil zien! Liefs
@ vruchtwater, bij mij braken mn vliezen nadat ik een uurtje weeen had. Het voelde wel alsof ik in mn broek aan het plassen was en ik het niet kon ophouden. Het kwam niet als een golf water, maar een klein stroompje. En bij mij was het wat licht roze, beetje bloederig dus.
oh koetje lekker verlof!!! heerlijk he! geniet n og van je weekje zeeland (heel leuk) zwaai ff! Kiss: rustig!! haha wat een hyper berichtje hihi lekker shoppen donderdag! en wassen en en en Chivay: succes he vanmiddag! hopelijk lukt het! he bah mijn laptop heeft last van de warmte...TRAAGGGGG Elisa: beterschap! Spruitnoorderloo: ik heb dat ook beneden zeg maar....blegh voel me er ook vies door maar heb geen idee. Moest vannacht ook 3 keer naar de wc, en 1 keer moest ik rennen en kwam me er toch een plens uit!! heel vreemd..... Lauw: succes bij de groeiecho! Irisnaomi balen van je pc! Hier alles goed bij de gyn vanmorgen. Placenta ligt nu een cm of 7 van de uitgang vandaan, dus dat moet ook allemaal goed komen, hij heeft gelijk alles gemeten en dat was ook goed, ze zit nu ongeveer op de 2135 gram en buik dus 32 cm, niet heel groot is ze maar ze loopt goed met haar eigen groeicurve mee! dus das prima eej! Nu moet ik echt ff wat strijken, laat het steeds liggen, maar ligt zoveel nu bleghhhhhhhhh staat op zolder en dat is warmmmmm
@Laartje; goed bezig geboortekaartje besteld, opruimen vnadaag de letters schilderen! @FemR; gelukkig gaat het al wel beter! haha heerlijk die babywas... komt geen eind aan... wassen, drogen, strijken, vouwen haha! @Koetje; nu lekker genieten van je verlof! heerlijk! en gelijk een weekje weg met het mooie weer... Het is inderdaad een super schattig gezicht al die mini-kleertjes.. @Kiss; je krijgt het nog druk donderdag.. woensdag maar op tijd naar bed @Chivay; succes vandaag! @Elisa; beterschap! @Lauw; lekker altijd die leveringen.. inderdaad vaak een dag wachten! Maar je hebt hem nu, kan je er van gaan genieten! Vandaag is mijn man vrij dus maar even wat leuks doen, het is lekker weer Wel last van steken onderin.. maar dat komt omdat de kleine al helemaal is ingedaald.. OH en we hebben eindelijk een naam ben helemaal blij... Kunnen er ook kaartjes besteld worden!
Zo! Net zelf maar de kraamzorg gebeld. Ik stond zelfs 2 keer in het systeem, dus ze zouden me echt niet vergeten hoor! Toen ik ze dan toch aan de lijn had, hebben we er maar meteen een telefonische intake van gemaakt. Heb de standaard 49 uur (BV) indicatie gekregen, met daarbovenop 10 uur extra ivm bekkenklachten omdat ik ervoor naar de fysio ben geweest. Nou ja, zo veel last heb ik er nu ook weer niet van denk ik dan, maar goed, ik dacht laat ik maar gewoon mijn mond houden! Elin is uiteindelijk niet meer gaan slapen op haar nieuwe kamer. Ik heb het na 1-1,5 uur maar opgegeven. Even een boterham gegeven en gespeeld, en nu ligt ze alsnog in haar oude kamertje te slapen... Van het weekend nog maar eens proberen!
@smokey: fijn dat alles weer goed was bij de VK gister. @elisa: en de spulletjes tegen de jeuk al gebruikt? Helpt het een beetje, ik hoop het wel voor je want er is niks erger dan jeuk hebben. Lekker rustig aan doen als je jezelf niet helemaal lekker voelt. Hopen dat het snel een stuk beter gaat. @tamar: gelukkig was alles goed bij de gyn. Fijn dat de kleine boy gedraaid is. @marijeee: hoe is het vandaag met je? Wat was de uitslag van het urine onderzoek? Knuffel meis. @laartje: Lekker dat zoonlief afgelopen nacht niet heeft lopen spoken J Fijn dat de geboortekaartjes besteld zijn en dat de letters binnen zijn. Volgens mij is bijna iedereen bezig met de laatste dingetjes van de kamertjes. @kiss: hopen dat je die 5 weken aan je verlof mag plakken, zou wel lekker zijn hoor. Lekker voornemen heb je voor morgen nog 1 nachtje slapen. @FemR: na vandaag nog maar 2 daagjes werken J. Volgens mij is het overal hetzelfde probleem dat het werk nooit af is. Fijn dat je bloeddruk nog elke keer goed is geweest. Haha, en minder typen hier . Ik ben bang dat het alleen maar meer gaat worden nu iedereen tegen het verlof aan komt te zitten of al verlof heeft. Krijgen de meeste toch meer tijd om hier even te spieken en te reageren J @brendat: hoe is het verder met jou? @val: hier gisteravond niet veel lawaai geweest, wel stond de muziek in de kroeg achter ons wat harder maar niet veel last van gehad gelukkig. Fijn dat je weer door de controle heen bent gekomen. @koetje: lekker gaan genieten van je 19!!! Weken verlof meis. En wat fijn dat weer alles goed was bij de gyn. Het was inderdaad een gedoe met die Maxi Cosi maar we weten nu hoe die erin moet J. Ik moet nu ook elke keer een plasje meenemen ter controle, hier controleren ze op eiwitten in de urine. @linda: wat goed dat Noa het zo goed doet! En dan wordt ze ook nog grote zus @chivay: hoe is het gegaan vandaag?? @lauw: balen dat de spiegel nog niet geleverd is hopen dat ie alsnog snel komt. Hier gister ook partnerles gehad bij de yoga (was ook tevens de laatste les). Waren nog maar met 4 dames waarvan er 2 eerder gingen dus het laatste halfuur hebben we daar met 2 dames samen met mannen gezeten. Ik heb de eerste helft maar opgeofferd, ik had zoiets van: het is toch betaald. Niet heel erg veel gemist achteraf, de tweede helft was spannender dan de eerste @katje: wat leuk dat de afscheidsavond geslaagd was. Hoe is het verder met je? @yolanthe: zo te lezen heerlijk geslapen. Fijn hoor, is ook niet niks als je iedere nacht maar halve nachten kunt slapen omdat je zo vaak naar de wc moet. Goede tip over het vruchtwater! @irisnaomi: wat balen zeg dat de pc nu kapot is L @luannie: wat heerlijk dat jullie uit de naam zijn @Voetbal: Hoe gaan jullie zondag de finale kijken? Lekker thuis of bij iemand anders? Ik ga kijken of we bij pap en mam kunnen kijken samen met mijn broer en zn meid en dan vooraf een bbq. Gewoon even afdwingen @hier: slechte nacht achter de rug. Voor 5 uur was ik al wakker, ligt manlief ineens niet naast me Was hij beneden op de bank gaan liggen. Hij had gister al een pijnlijke plek op zijn voet en kon niet meer slapen van de pijn. Had hij een voetenbadje van alleen water gepakt en daarna op de bank in slaap gevallen. Vanmorgen was zijn hele voet dik en kon er bijna niet meer op lopen van de pijn L Toch maar even naar de huisarts gegaan en hij heeft nu AB meegekregen en het advies zijn pootje te koelen en hoog te houden. Morgenvroeg bloedprikken. De huisarts weet niet precies wat het is, het is in ieder geval wel een ontsteking maar of het nu een bacteriële ontsteking is of jicht dat moet het bloedonderzoek uitwijzen Ik ben benieuwd. Net nog even wat geslapen op de bank, de buurman was vandaag iets later want bij zijn ouders was de verwarmingsketel kapot, die bleef doorbranden en dat vindt ik iets belangrijker dan onze wc. Niet leuk natuurlijk als het bloedheet wordt in je huis en vooral niet met dit weer! Hier binnen is het trouwens nog lekker koel 23,5 graden is wel lekker terwijl het buiten zon 28 graden is. Iedereen een knuffel!
even ego berichtje: ik slaap al sinds maart denk elke middag. ene keer half uurtje, andere keer langer maar nooit langer dan uur! nu voel ik me vandaag dus niet echt top, beetje grieperig, hoofd- en buikpijn.. maar voel me ook zo lusteloos. hebben meer van jullie dat? ik had me bedacht dat ik misschien actiever moest zijn, maar kan me er niet toe zetten op 1 of andere manier.. en de tranen blijven vloeien alsof ze nooit opraken!!!
@elisa: balen dat je jezelf zo voelt. Hier ook dagen erbij zitten dat ik nergens zin in heb. Gewoon over je heen laten komen. Mocht je het echt niet vertrouwen dan kun je altijd contact opnemen met je huisarts of vk/gyn. Knuffel meis en doe het rustig aan.
@kiss, vind je t gek dat je nesteldrang hebt, je hebt 'nog maar' 25 dagen @voetbal: we hebben gekeken, en het is idd niet goed als je zwanger bent, vooral de laatste 10 minuten niet Wel leuk hoor. @elisa: lekker rustig aan vandaag En over lusteloos zijn: toen ik op kamers woonde sliep ik van 12 tot 11 en had geen puf. Het werd beter toen ik iets vroeger op ging staan en meer deed. Misschien regelmatig even buiten 5 minuutjes lopen en bewegen, dan voel je je een stuk fitter. @brendat: even kwijt wat voor foto's je ging laten maken. Buikfoto's? Veel plezier, ook al ben je zo weer terug, denk ik. en kraamzorg: als zij het extra tijd geven, gewoon aannemen, je kunt altijd nog zeggen dat je rust wilt Jammer dat Elin niet wilde slapen @lauw: nog wat kunnen doen? Wat grappig, gespannen mannen voor een potje voetbal tijdens zw.cursus Moet je naar de gyn vanwege misschien suiker ofzo? vanwege die afwijkende waarde @katje: leuk dat je genoten hebt van de musical. @yolanthe: wat fijn dat je zo goed hebt geslapen! @spruit: over vliezen breken, dat schijn je echt wel te merken aan de geur, het schijnt echt zoetig te zijn. Ook blijft het constant een beetje lopen en het is niet zo plakkerig als afscheiding. Hier hou ik me aan vast. Ik schrik ook wel als ik 's nachts met natte benen wakker word... @katje: bedankt voor de uitleg @irisnaomi: hopelijk tot snel dan @val: succes met de strijk. Fijn dat de placenta goed ligt en verder alles goed is. @luannie: leuk dat jullie een naam hebben @nicky: fijn dat je huis zo koel is. Lastig van de voet van je man, hoop dat het snel over is. @hier: geslaagd bij de ikea! Een kastje boven en naast de commode gekocht, mijn man gaat het vanmiddag gelijk in elkaar zetten en ophangen, en dan kunnen we echt alles inruimen. Ook nog bij babydump geweest, alles gehaald wat verder nog moest: waskom, wasgel, badthermometer, kraampakket, en nog wat meer. Hebben ook een klamboe voor kindje, zodat het toch een echt babyhoekje wordt, minder zakelijk. Nu hebben we echt bijna alles binnen, en ik ben ook een stuk rustiger Mama en zus zijn weer weg, gaan vanavond echt naar huis. Jammer, maar het hele huis is aan kant, alles is bijna klaar, en ik heb rust Ben wel moe nu... Fijne dag verder!
Ik ben benieuwd hoe het met chivay gaat... @ Spruit: ik herken dat natte beneden.. volgens mij is het een mengsel van zweet en afscheiding... maar fris is anders.. Ik denk als je vliezen zijn gebroken dat je dat wel merkt.. (hoop ik).. vruchtwater ruikt ook zoetig.. dus daaraan zou je het moeten herkennen.. @ Elisa: ow.. nog 4 dagen voordat het zou helpen.. succes.. en probeer niet te veel te krabben.. @ iris: balen dat de pc kapot is.. @ Val: fijn dat de placenta iets omhoog is gegaan.. en verder alles goed is.. @ Luannie: nog wat leuks gedaan?? @ Brendat: haha.. 2 x in het systeem en niet gebeld.. lekker handig.. maar gelukkig heb je het nu gehad... ene.. 10 uur extra is nooit verkeerd.. @ Nicky: sow.. dus het was echt rustig bij jullie op de Yoga.. en dat voor de laatste les... ook niet echt leuk.. Ik hoop dat het snel beter gaat met de voet van je mannetje.. @ Elisa: bij mij wisselt het een beetje per dag, hoe ik me voel.. er zitten van die lusteloze dagen tussen... maar ook dat ik eigenlijk meer wil doen dan ik kan.. Maar als het bij jou niet minder wordt misschien toch ff met je VK over hebben.. helemaal prettig klinkt het ook niet.. KNUFF @ Ckialita: vanmorgen een beetje aangerommeld.. maar minder dan ik wou.. Maar ja.. moet het ook gewoon niet doen.. haha.. heb ik mezelf achteraf maar mee. Fijn dat je helemaal goed geslaagd bent met shoppen en het huis aan kant hebt.. dat zal een lekker gevoel zijn.. en inderdaad ik moet naar de gyn omdat ze denken aan zwangerschapssuiker, dus ik ben benieuwd wat zij zegt... eerst morgen maar de echo afwachten... nu nog ff naar de bieb, wat leesvoer halen.. heb mijn boek alweer uit.. haha.. dat gaat snel als je een spannend boek hebt.. daarna ff een lijstje maken wat ik nog allemaal in huis moet halen en vanavond gaan we gezellig met zijn tweetjes BBQ-en.. haha.. nu kan ik nog.. misschien moet ik volgende week wel op dieet... Ik hoop het niet... Ben wel aan het minderen met de ranja, nu maar gewoon veel water drinken... Had trouwens wel gelezen op internet dat als je zwangerschapssuiker heb je waarschijnlijk over gaat naar de gyn. dat hoop ik eigenlijk niet.. wil graag thuis bevallen...
Hey allemaal... Even ego.... zometeen ff wat eten.. Helaas pindakaas.... mevrouw lag stiekem al erg vast in mijn bekken, en wilde geen kant op... Merk nu achteraf dat het er best ingehakt heeft zo de hele middag.... (Om 1 uur binnen om 5 uur thuis) Eerst CTG gehad.. Zag er prima uit.. Toen een echo gehad... Heel prettige artsassistent die nog een hoop liet zien en uitleg gaf.. Daarna kreeg ik een injectie om mijn baarmoeder te laten ontspannen, maar kreeg er zelf een erg gejaagd gevoel van.. Samen met de gyn heeft de artsassistent daarna geprobeert haar te draaien.. Helaas was ik halverwege het padje kwijt.. en begon lekker te hyperventileren.. Heb het dus ook niet heel bewust meegemaakt, maar mijn vriend kon het daarna mooi uitleggen... Stiekem was het toch best pijnlijk... Daarna kreeg ik weer een CTG.. Zag er ook weer netjes uit.. Behalve dat ik iets langer moest blijven liggen.. Ze besloot namelijk om te gaan slapen Dus moest even op mijn zij om een goede meting te krijgen.. Na de CTG een gesprek gehad met die artsassistent.. Prettige vent met een duidelijk verhaal... Volgende week woensdag een afspraak bij de gyn (Ben nu officieel overgedragen, en hoef niet meer naar de vk) en nu dus eerst een weekje laten bezinken.. Waar ik eerst overtuigd was van een keizersnede, heeft de stuitbevalling ook weer een kansje... Ze ligt er iig prima voor.. Even laten bezinken dus! En met een fijne verse Anti-D injectie in mijn been stonden we weer buiten... Hier vooral even met een blanco gevoel & erg moe...
Hi allemaal, Zo de dag zit er weer bijna op, althans het middag gedeelte dan , vandaag naar de markt geweest met mijn zusje...Was hherlijk om 12.00 vrij. Verder opgeruimd natuurlijk what else!!! Heb nu al een planning voor volgende week, ijskast schoonmaken, vriezer ontdooien, administratie opruimen...Genoeg te doen iig. @Luannie: Wat fijn dat je een naam hebt, wel een prettig gevoel zeker. @Brendat; Fijn dat je toch zelf de kraamzorg hebt gebeld, ja toch! @Nicky; Sterkte met je man @Elise; Hoorde dat er wel weer een griepje heerst hoor, zijn er op werk ook een aantal ziek.....Die tranen, hoort erbij denk ik, soms kan ik ook wel huilen om niks en voel ik me ineens heel zielig....Lijkt dan of je ineens een depressie hebt ofzo, misschien onzekerheid of ik het allemaal wel goed zal doen strakjes..., veel sterkte iig. En zoals de andere meiden ook aangeven, je kan altijd even je vlos of huisarts vragen. Verder geen nieuwtjes...Ga verder met mijn boek Solo van Jill Mansell, het gaat over een vrouw die zwanger is haha.
@ Chivay: balen dat het niet gelukt is.. maar je hebt het tenminste geprobeerd... snap dat het er toch behoorlijk inhakt.. hoop dat jullie over een week de knoop kunnen doorhakken.. smakelijk!!
Meiden wat kletsen jullie veel! Waar halen jullie de tijd vandaan? Ik ben maar aan het poetsen en boodscahppen doen en voetbal kijken haha. Kon weinig rust vinden om achter de computer te zitten. Dus ga het nu maar weer bijhouden. Hebben vanmiddag met de drukker gesproken over het geboortekaartje, dit is echt een last van mijn schouder. Hij gaat nu twee proefdrukken maken voor ons. Hoop dat ik ze mooi vindt... Verder nu echt alles in huis zo´n beetje aangepakt. Morgen alleen nog even onze 2e badkamer schoonmaken en dan zitten mijn taken erop. De enige die dan klusjes heeft is die slak van een vent van mij. Ik ga dan ook echt proberen te genieten en de tijd te nemen om mij te ontspannen en alleen de dingen te doen die ik wil, ipv die constante druk te voelen, zeker nu het weer warm gaat worden. Maar die is dus sinds vanmiddag al een stuk minder. Chivay wat klinkt dat als een heftige middag meid. Neem maar de tijd om het even te laten bezinken. en ook na te denken waar je voor wilt kiezen. Succes hoor.
@ Chivay, jammer dat het niet gelukt is. Laat het maar even bezinken indd. Ben benieuwd wat je gaat kiezen. Succes!