Augustus 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dingetje2, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik zag hier allemaal mooie foto's van mooie kindjes voorbij komen! Wat heerlijk zijn ze toch he?

Dingetje wat ligt Ivar mooi in die doek. Ik ben gisteren gaan oefenen. In de kommahouding vond ik alleen haar hoofdje zo ver naar achteren liggen, moet daar nog even in oefenen. Foetushouding ging wel beterm, ze vielo meteen in slaap, maar ook daar vraag ik me af of het hoofdje voldoende ondersteund wordt. Misschien nog even handig worden, maar tips zijn welkom.

Yolanthe, had jij ook zo'n kraamhulp die je niet liet slapen? Gewelding he not :x ik was total loss na die week, kwam pas tot rust toen ze weg was.

Chivay volgens mij moet je naar jezelf kijken (denk ik dan) hoelang je bent anders zit je met zo'n enorme sliert. Ik ben vrij lang 1.84 en heb maatje M en die zit goed.

Spruitnoorderloo, mij leek een doek ook eerst wat eng, ik ben namelijk ook niet zo handig, of zoals mijn vader zegt: Motorisch gestoord haha. Maar het is wel een geweldig ding. Toen ze gisteren een rommel dagje had, heb ik haar erin gedaan en ze sliep meteen. Nu wil ik dit niet aanleren dus blijf dat niet doen, maar wilde ze graag dat ze even wat slaap kreeg. Heb zelfs zo met haar gegeten, was weer net alsof ik zwanger was :). En ik moet zeggen het is echt een heerlijk gevoel. Helemaal niet zwaar en heerlijk dicht bij je. Eigenijk een verslacvend gevoel vind ik.

Vandaag voor het eerst een flesje met bv geprobeerd. Hier moest ze nog aan wennen hoor. Heeft er bijna 40 ml uitgekregen, dus daarna nog even aangelegd. Nu kan het ook dat het kwam omdat ze vandaag vaak wat zat te persen tijdens de voedingen, dat ze wat onrustig was.
    Jullie hebben vast ervaringen met de eerste keer fles. Hoe ging dat? En hebben jullie nog tips? Morgen weer 1 flesje proberen.

2. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Leonizzie: jeetje evie al een maand vandaag!

yolanthe dat is wel lekker dat je 's nachts zo kan blijven liggen! wij doen het hier samen nu mijn vriend vrij is...1 de luier, ander de fles

Spruit ook lekker doorgeslapen!! heerlijk

En dingetje: hoe was het vannacht?

WAt een mooie foto's allemaal !! van allemaal mooie kindjes! wauw!!

Chivay: vermoeidheid valt hier nog mee, slaap 's middag nog wel beetje, jij ook? oeh dat zal wel schrikken geweest zijn! klinkt eng! en die plekjes kan je volgens mij nog niet veel aan doen idd goed droog maken! verder geen idee eigenlijk

Gisteravond was ook een drama hier, Siënna heeft hele avond liggen huilen:( ook veel last van krampjes! zo zielig (en vermoeiend:() gelukkig heeft ze vannacht wel weer goed geslapen van 00.00 tot half 6 en daarna half 9

3. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    :(:( een groot drama.. meneer was klaarwakker.. zit hier nu met wallen tot op mijn knieen..
    Moet dat ritme van hem even omgekeerd krijgen.. overdag snurkt ie zo een uurtje of 7 achtereen en moet ik hem wakker maken voor voeding..
    Hopelijk blijft ie vandaag overdag wakker..

4. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leonizzie, het was voor mij ook even wat oefenen hoor hoe hij nou het beste lag.. op een gegeven moment lag ie relaxed en voelde het voor mij goed. Nu heb ik hem sneller in de goede houding. Succes ;)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Dingetje: minder dat Ivar niet wilde slapen! Hier ook al een aantal slapeloze nachten gehad in het ziekenhuis, kon gelukkig toen overdag een beetje bij tanken. Kun jij niet straks even gaan slapen?

Meneertje is of klaar wakker of slaapt tussen z`n flessen. Nu ligt hij total loss op mijn schoot te slapen, de fles hiervoor was hij klaar wakker.

Casper drinkt net als Florine nestle nan ha 1, Florine kreeg deze voeding na een hoop getob met nutrilon, speciale voeding tegen reflux (dat ze niet had). Pff we zaten er minimaal een uur mee met een voeding. Maar op de nestle nan deed ze het zo goed, daarom krijgt Casper deze nu ook weer. HA hoeft eigenlijk niet, maar het is ook niet verkeerd voor hem.

6. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    oh Dingetje balen dat het zo slecht ging dan...lekker vermoeiend:(

Siënna ligt nu voor het eerst ff in de wipper in de box:D zo schattig ze ligt lekker rond te kijken....:)

7. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Meeting in Utrecht/Amersfoort, voor mij maakt het niet veel uit, in de meeste gevallen kan ik in de trein blijven zitten en 20 minuten later uitstappen. Of het gaat lukken is vraag 2, maar dat zien we tegen die tijd wel. Als er iemand uit omgeving Groningen komt, meld dat aub even ;)

Deborah heeft ook moeite met de stoelgang, ze ligt nu ook weer te kreunen en er komt niet veel. Ze borrelt ook, volgens mij was ze iets te fanatiek met drinken... 's Nachts slaap ik met washandjes in mijn bh, doe ik dat niet (of met 'koffiepads', zoals mijn man liefkozend zegt...) dan word ik wakker met een plek van 10x10 cm op mijn borst nat... Das niet lekker wakker worden.

Verder ben ik nu lekker tussendoor bezig met fotoboeken samenstellen van de afgelopen 4 jaar, is nog niet gebeurd sinds ik op mezelf woon... Lekker werkje voor als Deborah slaapt en ik niks aan het huishouden hoef te doen. Ik merk wel dat ik eens in de 3 dagen een stap terug moet doen omdat ik teveel wil. Twee dagen gaat het goed, en dan stort ik weer in. Ik kan moeilijk maat houden ;)

Wel leuk dat we bijna allemaal over kunnen naar dit topic, augustus is ook bijna voorbij, gaat lekker :D

8. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Dingetje, oh nou dan blijven we gewoon lekker oefenen!

Vandaag weer een flesje geprobeerd en ze dronk aardig goed, even pauze gegeven en ineens kwam er een hele golf uit! Geloof echt alles wat ze binnen had gekregen er ook weer uit lag.
    Later de borst gegeven en toen spuugde ze later ook weer wat maar niet zoveel.
    Woensdag voor het eerst naar het consultatiebureau ga toch even vragen of dit helemaal goed gaat. Zeker omdat ze ook zo vaak last heeft van oprispingen ook echt lange tijd na de voeding en de hik enz. Vind het zo zielig.

9. leonizzie > ik herken het helemaal dat van oprispingen na wel 2 uur na de voedong ofzo en de hik .. iris puugt de laatste dagen ook erg veel en is soms weer zo benauwd morgen komt de wijkverpleegkundige en ga dan eens vragen hoe en wat ..
    en dinsdag naar ziekenhuis voor controle voor Amber en dan ga ik het er ook nog eens over hebben

10. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Was dit forum eingelijk een beetje uit het oog verloren maar met nog twee dikbuiken is het hier toch wel drukker geworden.

Sluit me hier maar bij aan

11. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
  12. val

val Bekend lid

16 mei 2007
    963
    0
    0
    Nou hier nu ook bijna 2 uur na een voeding de hik vooral! Ze heeft heel vaak de hik op een dag en net spuugde ze ook wat....

13. @ Dingetje, vervelend he die nachten. Hailey heeft het gelukkig alleen de eerste week gehad. We doen haar nu 's avonds in badje, heb je zeker al geprobeerd?

@ Val, wat heerlijk in het wippertje. Heb ik hier nog niet geprobeerd. Ga hem straks maar eens van zolder halen.
    Zielig he die krampjes. Zo balen dat je er weinig aan kan doen. Hoe reageert je zoontje op Siënna?

Hailey heeft gister de hele morgen gehuild van de krampjes. Ze sliep wel op de arm maar zo gauw ze in de box lag begon ze weer.

Vannacht kwam ze 2x voor een voeding:$
    Morgen is ze alweer 1 maand, time flies!

Bijna iedereen is nu bevallen, kunnen we hier gezellig verder kletsen.

14. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Irisnaomi, dus jij herkent het wel. Vind het altijd zo vreemd die oprispingen zo laat nog. ze kijkt er ook altijd zo moeilijk bij. Ben benieuwd wat de wijkverpleegkundige zegt.

Val dus jij hebt ook zo'n hikker? Altijd zo lastig wanneer je haar in bed doet en ze nog even druk is, dan weet ik bijna zeker dat ze de hik krijgt en dan komt er van slapen natuurlijk even niks.

Laartje bijzonder he dat ze dan last hebben van krampjes en wanneer je ze dan bij je neemt lijkt er niks aan de hand. Volgens mij doen ze net alsof ;) omdat ze gewoon lekkerder bij ons liggen...

15. haha het zou me niks verbazen Leonizzie.
    Ik zie dat Evie alweer 1 maand is, wat gaat het allemaal snel he!

16. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help, ik krijg mijn Koelstra Latinique niet ingeklapt. Wie weet hoe je dit makkelijk kunt doen. MIj lukt het iedere keer niet en manlief is natuurlijk niet te bereiken...

17. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Spruit... ;) Het moet met dat blokkie.. maar ik moet het soms ook meerdere keren proberen! Op youtube kun je misschien een filmpje vinden met uitleg??

@ oprispingen/hik... Hier ook eentje.. Oona krijgt soms meteen na de fles de hik... soms pas een uur later.. maar vrijwel altijd krijgt ze de hik... (Als buikbaby had ze ook al erg veel de hik)
    En gisteren toevallig ook weer vrij veel monden (mondjes waren het niet te noemen) melk terug... Stroomde gisterenavond gezellig via mijn been terwijl ik haar in bed wilde gaan leggen..

Zooo.. Zometeen visite...
    Gelukkig heeft Oona me redelijk de kans gegeven mezelf te fatsoeneren van te voren ;) En zowaar iets of wat op te kunnen ruimen!

Vanavond krijg ik een lactatiekundige op bezoek... Krijg het vergoed dus ga er dus maar ook gebruik van maken ook!
    Het lukt me nog steeds niet goed zonder hoedje te voeden, en af en toe blijft het pijn doen (lang niet zo erg als eerst)... Dus wil graag wat advies...

Ook merk ik dat ik niet meer goed kan aflezen aan Oona of ze me nu als veredelde speen gebruikt of echt drinkt..

Ben benieuwd vanavond..

18. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Spruit: mij lukt het dus ook niet! Maar manlief heeft ontdekt dat je hem ook in kunt klappen op de hoogte waar je de bak erin zet. Heb het nog niet geprobeerd hoor, maar het kan dus op 2 manieren.

Verwaarloosd: ben hier de afgelopen week niet zo heel veel geweest, zat nog veel bij het zwschapsforum. Straks als iedereen bevallen is dan zal ik hier meer zijn hoor ;)

Mees is geslaag voor de gehoortest en het cb is net geweest voor het huisbezoekje. Was gezellig, ik lul wel hahahaha. Het weer is hier iets beter, heeft gespookt vannacht! Nu schijnt het zonnetje gelukkig! Straks dochterlief van school halen, gezellig!!

19. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben erachter! Had Rob even gesmst of tie me op een geschikt moment kon bellen. Je moet dus dat knopje links indrukken en dan met je rechterhand dat ding op de duwstang ingedrukt houden en dan een halve cirkel eerst naar beneden maken (soort zijwaarts zesje) en dan naar voren. En dan lukt het!

20. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Dan ga ik dat ook eens proberen, ben nooit zo handig in die dingen! Wel een goede uitleg dus moet mij vast ook lukken ;)
    Ik heb je trouwens gezocht op hyves, maar kon je niet vinden...
    op je mailadres kan ie blijkbaar niet zoeken....

Deel Deze Pagina