Augustus 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dingetje2, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @CB: heb net even het consultatiebureau gebelt, moest ff zekerheid hebben. Erg hé... tis de 3de maar nog twijfelen hahaha. Mees was vanmorgen weer wat afgevallen, dus wilde weten of we hem wat meer moesten geven, of wakker moesten maken voor een voeding en of ik wel met hem naar buiten mag.
    Had een hele aardige dame aan de lijn en die gaf aan dat wat we hem nu aanbieden prima is. Het is zelfs nog te veel, we bieden hem 100cc aan, maar hij hoeft er maar 80 van te drinken. Maar aanbieden is goed, kan hij zelf kiezen wat tie doet. Heb ook gevraagd of het kwaad kon dat ik hem voor een voeding aanleg, nee was geen probleem, alleen maar goed, ook omdat hij er zo rustig van wordt. Wat heerlijk dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd! Had ik veel eerder moeten doen. De kraamzorg vond dat ik ermee op moest houden en manlief vond ook dat ik het genoeg had geprobeerd. Had ik met nou direct na de ergste stuwing maar aangelegd ipv nog een paar dagen wachten.... Ik ga ook maar even wat kolven vandaag, kijken of ik het op gang kan brengen! Mees doet in ieder geval goed zijn best aan de borst. Ligt soms echt te sjorren als ie honger heeft ;)
    Maar een eind wandelen zit er nog ff niet in, dacht ik al. Kleine stukje prima, dus de kids halen van school, maar nog geen hele stukken. Hij is nog zo klein en kan erdoor overprikkeld raken, nou.... dat is het laatste wat ik wil! Dus ff naar het dorp wandelen zit er nog niet in, nog maar even mee wachten!
    Ik ben in ieder geval gerust gesteld, wat we met Mees doen doen we goed gelukkig ;) Manlief twijfelde of het wel goed was om Mees voor de fles aan te leggen, misschien dat hij daardoor zijn flessen niet leegdrinkt, maar volgens de wijkverpleegkundige was dit geen probleem. Misschien krijgt hij wel meer uit mijn borst dan ik denk en drinkt hij daardoor zijn fles niet leeg. Kan allemaal.

Nou, ga nog ff wat doen, mazzel!!!

2. @ Femr, wat goed van je! Je kunt trots zijn op jezelf dat je het toch hebt gedaan. Super hoor!!!

3. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Super Fem! Wat fijn die bevesting!

Naam moeder - Naam kindje - Geboortegewicht - Datum laatst gewogen - Leeftijd kindje - Laatste gewicht

Marijeee - Zara - 4180 gram - 23/8 - 4 weken oud: 4285 gram
    Chivay - Oona - 3394 gram - 10/8 - 1wk 5d: 3600 gram

Ben heel benieuwd wat ze ondertussen met haar bijna 4 weken weegt! Oona was meer dan 10% afgevallen in het zh, maar ging daarna als een speer omhoog... Als het weer meezit, en ik niet in de knoei kom met voedingen kan ik vanmiddag naar de inloop van het CB om te wegen.. Helaas is dat wel ongeveer 25 min lopen, dus moet ook ff kijken of ik dat zelf ga trekken vandaag ;)

4. Mamamies

Mamamies Actief lid

15 jul 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    FemR wat fijn dat het zo goed gaat!

Hier ook nog geen hele stukken wandelen, maar dat is meer vanwege mama die het eigenlijk toch nog niet zo goed volhoudt! Moet een beetje opletten dat ik mezelf niet voorbij ren, wil alles zo graag weer doen, maar af en toe is het gewoon nog te zwaar! De bevalling was toch best wel een aanslag op mijn schaambot en heupen, dus veel pijn en helemaal als ik te veel doe/loop!

Yes!!! Stijn heeft eindelijk gepoept!!! Had ie al ruim 48 uur niet meer gedaan! Op advies hadden we een druppel olijfolie door zijn melk gedaan (heeft ie niks van geproefd!) en nu heeft ie gepoept voor 3 dagen ofzo.. jeetje wat was die luier zwaar!!!

Hij is nu lekker wakker, dus ga even met hem knuffelen!

5. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    FemR, fijn dat je een bevestiging krijgt dat je alles goed doet! Zo zie je maar weer dat een moedergevoel uniek is!

Chivay, wij gebruiken alleen de cinababy. En dan wat er op het flesje staat. Als ie doordraaft, dan vaker. Anders gewoon als ie er last van heeft 3 druppeltjes. Wat een lieve foto van Oona!

Mamamies, wat goed dat Stijn weer op zijn geboortegewicht zit! 3 verschillende kraamphulpen?! Vind ik niet kunnen eerlijk gezegd.. Wat een schatje is Stijn!

Marijeee, och wat een poepie in d'r ziekenhuisbedje. Is er al enig vooruitzicht wanneer ze naar huis mag? Goed dat je even aan jezelf hebt gedacht! Je loopt jezelf makkelijk voorbij hoor..

Laartje, hier ook een wakkere vogel hoor.. al moet ik zeggen dat het vooral vlagen zijn. De ene dag kan ie enorm wakker zijn en de volgende dag een slaapdag.. Hoe gaat het met Aiden? Issie gewend aan zijn zusje? Ik zou gewoon bellen naar het KDV. Wachttijden varieren per dag he.. de ene dag zitten ze bomvol en de andere dag kan er wel een plekje zijn..

Spruit, hahaha geweldige foto zeg!

Elisa, mooie foto van fenna! Wat een vrolijk kleed zeg!

S-fles difrax, wij hebben hem ook. Hij lekt volgens mij puur water wat in de onderkant blijft zitten na het schoonmaken. En oh ja, als ie vacuum zuigt.. kan je het gaatje in het ventieltje iets groter prikken. Dat helpt!

Irisnaomi, hoe gaat het nu met Amber? Weten ze al waar haar klachten vandaan komen?

Ik zal Ivar erbij zetten in het lijstje, al kloppen de verhoudingen natuurlijk van geen kanten ;)

Marijeee - Zara - 4180 gram - 23/8 - 4 weken oud: 4285 gram
    Chivay - Oona - 3394 gram - 10/8 - 1wk 5d: 3600 gram
    Dingetje2 - Ivar - 2200 gram - 18/8 6wk 5d: 3485 gram

6. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps, vanochtend afspraak met tandarts vergeten. Bel ik net om een nieuwe afspraak te maken, maak ik bijna een dubbele! Had op zelfde tijdstip ook een huisbezoek door het CB staan!

@ mamamies: ik ken het, die van mij had 36 uur niet gepoept. Nu ook al meer dan 24 uur niet dus ik vrees de eerstkomende luier....

7. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    @ elisa, mooi meisje is Fenna!
    Ach gut, Fenna ookal onrustig, wat kan het toch zijn..

@ laartje, ik ben precies als jij, ik google ook overal op!
    Maar heeft jullie cb geen inloopspreekuur? Hier is dat 2x per week.. misschien dan daar eens vagen?
    Maar ik herken het echt wat je omschrijft! Féline is ook vandaag erg onrustig geweest en ze slaapt nu net eindelijk!
    En over het kdv, indd ff bellen of mailen, is niets raars aan hoor!
    Maar ga er maar vanuit dat de wachttijden lang zijn, vooral als je 2 kids moet plaatsen!
    Oh lees dat het vandaag al wat beter gaat met Hailey, fijn! Ze ligt er ook heel tevreden bij!

@ chivay, lees dat ook Oona onrustig is geweest.. Wat is dat toch met onze beebs!

@ mamamies, nu breekt mn klomp, Stijn ook onrustig, wat sneu!
    Ohh lees dat ie nu gepoept heeft, fijn!

@ marije, Hoe gaat het eigenlijk met Jaimy, lijkt me voor hem ook een onrustige tijd!
    Ik weet ook nog niet hoeveel Féline weegt, ga a.s. donderdag naar het consultatiebureau.

@ Femr, wat fijn dat je naar jezelf hebt geluisterd en dit voor jou en Mees goed voelt, heel fijn!

Poeh wat een vermoeiende dag vandaag zeg!
    Féline is heel onrustig, eigenlijk is ze van 10.00 uur tot 14.00 uur wakker geweest, oke af en toe 10 minutjes de oogjes dicht..
    Heb dr uit ellende maar ingebakerd en ze slaapt wonderbaarlijk al bijna 2 uur.
    Ze huilt veel en maait ontzettend met dr armpjes!
    A.s. donderdag is inloopspreekuur van het cb, ga er dan ff heen en bekijken wat ik er mee moet, vind het zoo sneu voor dr.
    Ze is namelijk wel doodop, maar komt gewoon niet in slaap!
    Maar dat continu in slaap wiegen lijkt me ook niet helemaal de bedoeling..
    Zo lastig, mn zoon was echt een totaal andere baby, die kon ik wakker in bedje leggen en dan sliep hij direct.
    Ben gewoon bang dat ze ergens pijn ofzo heeft, naja even aankijken tot donderdag.
    'snachts slaapt ze gelukkig enorm goed!

8. Mamamies

Mamamies Actief lid

15 jul 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    @ dingetje; in totaal 3 verschillende en een leerling, dus 4! 1x kon kraambureau niks aan doen, die vrouw haar dochter was ook net bevallen en werd opgenomen met postnatale depressie dus kon me voorstellen dat zij even vrij wilde. Verder woon ik in Amsterdam dus je krijgt hier ook maar 5 uur per dag ipv 6, vanwege tekort aan kraamverzorgsters...

9. @ Chivay, nog naar het cb geweest? Ik had net even gekeken maar Hailey heeft na 10 min pas iets van 20 cc op. Heb al een ander flesje geprobeerd maar dat gaat veel te snel en dan spuugt ze heel veel.
    Volgens mij drinkt ze veel te langzaam he? En ze heeft vandaag ook nog eens bijna alle flessen maar voor de helft opgedronken:(

@ Mamamies,wat fijn dat hij nu gepoept heeft. Aiden heeft het ook een keertje heel erg gehad, zielig he.

@ Dingetje, Aiden reageerd heel leuk op Hailey, af en toe wat te hardhandig maar hij snapt het gewoon niet echt.
    Hoe reageert Mika op Ivar?

@ Spruit, hihi dubbele afspraken zijn niet handig he.

@ Kiss, lastig is dat als de kindjes totaal verschillend zijn. Aiden kon ik ook wakker in bed leggen maar Hailey totaal niet.
    Hier is wel meten en wegen, kan ik dan ook gewoon vragen stellen? Anders ga ik ook vrijdag even voor de zekerheid.
    Ze drinkt ook heel slecht en wordt er onzeker van.
    Ga ik even mailen naar een kdv, is toch pas voor volgend jaar ergens. Ik hoor wel wanneer er plek is.
    Ging alles goed gisteravond?
    Wat zielig dat Féline ook zo onrustig is,wat is dat toch met de babytjes hier. Ik vind het voor Aiden ook zo zielig als ik met haar de hele tijd bezig ben.

Hier is zoonlief even mee met mijn moeder. Kan ik even alleen van Hailey genieten, mis die momenten wel hoor. Bij Aiden kon ik zo de hele dag met hem op de bank zitten en naar hem kijken. Kan nu allemaal niet.

Hailey drinkt heel slecht. Ze drinkt echt maar gemiddeld 40 cc per fles, weet niet wat er aan de hand is.
    'S avonds drinkt ze wel een hele fles leeg, dat is zo raar!

10. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Ik meld mij bij deze ook aan bij jullie! Heb de hele zwangerschap en tot nu meegeschreven bij de juli-mama's (was 30 juli uitgerekend), maar ben een echte augustus-mama geworden. Madelief is geboren op 12 augustus. Ze was bij de geboorte 3660 gram en 49 cm (kraamhulp heeft haar 1,5 dag later nagemeten, 55 cm...). Ben begonnen met bv, maar ze had na 5 dagen maar 2-3 plasluiers op een dag, dus fanatiek bijvoeden. Sowieso werd/wordt zij bijna nooit wakker voor een voeding, 's nachts was dit een drama en kon ik zelf niet meer. Ze krijgt nu eerst beide borsten en daarna nog een fles van 105 cc. Deze gaat meestal ook helemaal leeg! Ze krijgt nu om de 4 uur, 's nachts mag er 5 uur tussenzitten.
    Gisteren wezen wegen op het cb, ze is inmiddels 3800 gram. Vrijdag komen ze voor intake van het cb, ook dan wordt er hier gewogen.

FemR: hier ook mama van de 3e, maar ook de twijfels! Oh, die voeding...

11. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @Laartje: ja, heb er ook een goed gevoel over. Ben ook veel minder sip dan van het weekend. Voel me nu ook gewoon heel goed erbij, kan nu ook echt pas genieten. Zo suf wat hormonen en onzekerheid met je doen... Kan me ook niet goed herinneren hoe dat bij Pim en Isa was.... Bij Pim kwam ik er pas na 2 mnd achter dat ik een postnatale depressie zat. Dus vandaar dat we er nu heel alert op zijn, van het weekend wat ik echt bang dat ik erin zou schieten, maar voel me nu stukken en stukken beter!

@Chivay: ja, goed he hihi. Hoe was het bij het CB? Oona lekker aangekomen?

@Mamamies: ja je moet echt rustig aan doen hoor!! Oppassen dat het geen blijvende pijn wordt! Rust is echt belangrijk voor je schaambod! Je bekken zullen ook best een oplawaai hebben gehad! Ik heb nog wel last links en recht in mijn billen, zullen denk ik ook mijn bekken zijn. Soms ook een keiharde knak... brrr.... vooral als ik me omdraai in bed, of me zijwaards beweeg lopend, ff een stap opzij doe ofzo.
    Mooi ding die bandit belly! Waarom mag je die maar 6 wk dragen? Goed advies die druppel olijfolie!! Jeetje zeg, mannetje zal er best last van hebben gehad!

@Dingentje: ja moeder gevoel is idd uniek. Moet toch beter naar mezelf luisteren ;) Grappig om Ivar zo tussen het lijstje te zien. De verhoudingen kloppen idd niet, maar wel in een prachtige stijgende lijn!!

@Kiss: ja voel me echt stukken beter en rustiger erdoor! Nu komen pas ook dingen naar boven die in de kraamweek zijn gebeurt. Een kraamverzorgster die maar herhaalde dat het niet lukte, dat Mees wel moest gaan eten. Ik was er heel relaxed over, maar besef me nu pas hoe opgefokt ik werd van dat stomme wijf. Ik hem me gewoon gek laten maken.... stom stom stom. Ik ben nu eigenlijk ook gewoon boos op dr... achteraf heeft mijn bv helemaal geen kans gehad... We zaten van de week ff filmpie terug te kijken van de eerste dagen. En we zaten allebei, wat een stom mens was het eigenlijk hahaha. Die knippen we eruit ;)
    Misschien is Feline wat overprikkeld? Als inbakenen wel helpt.... wie weet wil ze gewoon graag bij je zijn? Is een draagdoek geen optie? Heb je toch je handen vrij en zij lekker bij je.

@Marj: welkom hier! Ja maf he dat je toch onzeker bent ookal is het de 3de hahaha. Het was voor mij ook al even geleden, heeft er wellicht ook wel mee te maken hoor. Mijn middelste is 6 en de oudste is 8. Hoe oud zijn de jouwe? Wat drinkt Madelief veel zeg!! Zoveel krijg ik er niet in bij Mees. Hij drinkt om de 3 uur en komt uit op 7 voedingen per 24 uur. Meestal pit hij na zijn laatste fles, dus van 0.00 ongeveer tot 5.00/5.30 dus dat is best netjes!!

Nou meiden, ik ga nog even kolven, dan Mees wakker maken, verschonen en een fles geven en dan naar bedje toe.
    Ik ga morgen ff naar het dorp, manlief werkt thuis, dus kan even lekker alleen. Ik ga op de fiets... heb zo hekel om met de auto te gaan. Heb geen last van mijn onderkantje, dus kan best wel toch??!! Tuurlijk kan dat hahaha en zo niet... ben ik snel weer thuis ;)

Welstrusten!

12. SpruitNoordeloo

SpruitNoordeloo Actief lid

3 dec 2009
    476
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zooooo, ik had vannacht toch een enorme poepluier om te verschonen!!!! Hij zat zo vol dat de plas die er bij zat was doorgelekt!!!! Dus Rembrandtje ook nog een schoon pyjamaatje en een droge slaapzak moeten geven. Het hoeslaken was ook een klein beetje nat maar dat heb ik maar even opgelost met een droge hydrofiel erover. Om nou midden in de nacht zijn bed ook nog te moeten doen.... En papa sliep overal doorheen!!!!

@ Femr: heb je al wel bij het kraambureau gemeld dat je niet zo tevreden was over de kraamverzorgende? Zou ik wel doen. Want als zij niet weet dat ze iets niet goed doet kan ze het ook niet veranderen.

Mijn man werkt vandaag trouwens ook thuis, maar ik mag Rembrandt wel meenemen. Het is vandaag feest in het dorp vanwege de 50e Zomerspelen. Ik hoop dat zijn gele rompertje op tijd droog is..

13. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    @SpruitNL: ohhh lekkere verschoonronde zeg... wel fijn dat ie lekker heeft kunnen poepen! Ik had mees gisteren ook 3x nat, maar hoe dat nou kwam?? Had echt het idee dat zijn luier goed zat.... Gezellig het feest in het dorp!! Hoop ook dat Rembrandts romper droog is straks!! Wel een geweldig rompertje zeg!! Helemaal leuk! Ik heb een evaluatieformulier ingevuld voor de kraamzorg en daar heb ik het een en ander op aangegeven, dus hopelijk doen ze er wat mee. Veel plezier vandaag!

Ik ga Mees ff op bed leggen en stofzuigen. Daarna ff naar het dorp ;)
    Doei!!!!!!!!!!!!!

14. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    *gaaaaaaaap* wat een nacht... al de 2e op rij.. sliep meneer eerst netjes uurtje of 5/6 achter elkaar.. tis nu al paar nachten weer hommeles.. soms na anderhalf uur al weer.. ligt ie aan de borst en weg issie weer.. maar soms blijft ie klaarwakker.. gisteren en afgelopen nacht anderhalf uur met hem op gezeten.. niet huilen of zo.. maar als ik 'm in bed leg dus wel..

vandaag twee kraamvisites, dus vanavond maar vroeg mijn nestje in...

15. Mamamies

Mamamies Actief lid

15 jul 2010
    271
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier ook echt een rel-nacht gehad...
    Stijn was echt compleet overstuur... wederom leverde ie vanochtend een poepluier waar sommige baby's weken over doen om die hoeveelheid te produceren (niet te enthousiast dus met die olijfolie!!!)
    Verder drinkt ie heel slecht... hij valt steeds na 30cc al in slaap, echt diepe slaap en dan krijgen we hem dus niet meer wakker... met als gevold dat ie zo'n beetje ieder uur wil eten, omdat ie dan honger heeft!
    Heb nu zelf de voorlopige conclusie getrokken dat ie te veel moeite moet doen om zijn flesje leeg te drinken, dus we gaan zo maar even naar de Etos om advies te vragen voor een andere fles/speen... heb nu Avent met pasgeborene speen en dat ging prima met afgekolfde melk, maar die nutrilon is dus veel dikker...
    Ben benieuwd waar ik mee thuis ga komen, want heb al online zitten zoeken, maar kom er gewoon niet uit!
    Hoop dat ik vanmiddag even kan slapen, want ben echt helemaal kapot!!!
    Gelukkig ben ik ook tot de conclusie gekomen dat Stijn toch wel genoeg binnenkrijgt... nu nog een schema en een hele fles in 1x leegdrinken!
    Het arme kind is ook tot 2x toe helemaal doorgelekt, dus moest hem 2x een schoon droog pak aangeven... en als je je dan toch al niet helemaal lekker voelt... wat een long-inhoud zeg!!!
    Het 'mama-ik-heb-gepoept-en-wil-een-schone-broek' huiltje is in ieder geval niet te missen, dan zet ie me een keel op!
    Hij is ook compleet uitgeteld van de nacht, dus ligt nu alweer ruim een uur in coma op de bank, dus ga me snel douchen!!!

Sorry voor het ego bericht, moest het even kwijt (wat kun je af en toe ook onzeker worden... pff)

16. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    This wat met dat gepoep zeg ;)
    Oona is nogal een poepkontje... eerst eigelijk wel elke luier, maar sinds een paar dagen is ze naar 2x per dag ongeveer...
    Gisteren dus nog niet... tot half 1 vanacht ;) Toen heb ik er tot 1 uur over gedaan omdat ze lekker aan het doorpoepen was tijdens het verschonen! Elke paar minuten weer een nieuw straaltje haha ;) Marcel maar uit bed geroepen om de fles weer op te warmen..

@ Difrax.... Heb een nieuwe speen gehaald gister bij de apotheek.. een dentalspeen met een gaatje aan de bovenkant (tegen gehemelte) ipv aan de voorkant... hierdoor krijgt ze de hele slok niet tegen haar huig/keel aan...
    Wordt aangeraden bij spugers en snelle drinkers... Nu doet ze gemiddeld een 8 min over de fles ipv 6... ;) ben benieuwd of het haar ook minder krampjes geeft.. even afwachten..

Zo... echt reageren zit er ff niet in..
    Oona ligt in de box, en vind het weer lang genoeg geweest in haar eentje ;)

17. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Even een updateje wat Zara betreft...
    Ze nemen een keelkweek af vanmiddag om te onderzoeken of ze misschien het RS virus heeft...
    Ben benieuwd.. Weer afwachten dus.. Voorlopig mag ze nog niet naar huis in elk geval...

18. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamamies, wij hebben ook nutrilon er doorheen gehad en moesten de 1-2-3-speen gebruiken. Misschien heb je wat een de tip ;)

19. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chivay, hopelijk werkt de nieuwe speen beter! Wist helemaal niet dat zoiets bestond.

20. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marijeee, och jee.. nu al het rs-virus.. dat zou wel heel vroeg zijn..

Deel Deze Pagina