Pff Marijee.. spannend.. Duim heel hard mee dat het Zara geen RS heeft! Bekijk bijlage 96725 Dit is die speen.... Van de site: Hiervoor heeft Difrax de dental flessenspeen die beschikbaar is voor de smalle flessen. Deze speen is speciaal voor kinderen die zich snel verslikken en/of een sterke zuigkracht hebben. Het verschil met de gewone flessenspeen is dat bij de dental speen het gaatje niet aan het uiteinde zit maar aan de bovenkant. Hierdoor verspreid de voeding zicht eerst over het verhemelte en mengt zich in de mond. Hierdoor is er geen directe irritatie van de huig wat kokken en spugen tot gevolg kan hebben. Oona doet alleen alsnog een minuut of 8 over de fles met deze speen.. maar dat is al beter dan de 5 min met een gewone! vanacht deed ze er door slaperigheid een minuut of 15 over... een record!
Misschien is die dental speen ook wel iets voor Rembrandt. Die lurkt de fles ook in recordtijd leeg! Bedankt voor de tip!
Graag gedaan Alleen maar fijn als we iets aan elkaar hebben.. Ze hadden deze speen niet bij etos, maar wel bij de apotheek hiero...
@ Dingetje, hier hetzelfde vannacht poeee! Ik ben echt kapot moe. @ Mamamies, Hailey drinkt ook heel slecht. Ze valt ook in slaap of wil gewoon niet meer na ongeveer 40 cc. Ik maakte me er gister ook druk om maar er schreef ook al ieamnd zolang ze allert zijn gaat alles prima. Ze drinkt vandaag veel beter, ben nu om de 4 uur aan het geven. Wat zielig dat hij 2x is doorgelekt, arm mannetje. @ Chivay, haha grappig dat die kleintjes lekker doorpoepen of plassen als je de luier af hebt.Bij Aiden was het bij iedere luier raak, daar kwam weer een plasstraaltje. Wat handig die flessenspeen! @ Marije, las op hyves dat het geen RS Virus is,gelukkig! Heb net lekker 2 uurtjes met de kids in bed gelegen, niet geslapen want Hailey was gewoon wakker. Ben gestopt met Infacol om eens te kijken hoe het nu gaat. Heb zin om te shoppen voor Hailey maar ze heeft al zoveel kleertjes haha wat een luxe probleem!
femr: 3 maanden last van onderkant?! owww nee!!! dat hoop ik niet.. maar goed, rustig aan en hopelijk komt het vanzelf goed! laartje: wateen sschatje!! mamamies: wat een goede tip die olijfolie.. hier hadden we voor 48 uur ook geen poep maar wel mega krampen! vandaag 'vanzelf' gekomen gelukkig! marije: wat vervelend van zara! sterkte! hier gaat het goed.. fenna ligt in wagen te slapen, ze was wat aan het rommelen dus ben rondje gaan lopen! vanmiddag heerlijk geslapen maar nu nog moe, dus weer (net als gister) op tijd naar bed.. fenna drinkt haar fles leeg.. ze lekt alleen aan 1 kant van haar mondje.. is daar die difrax fles ook voor? bedankt voor de reacties op haar foto, wij vinden haar ook zo leuk! haha kunnen niet stoppen met kijken! ik ga nu koken en dan fenna fles geven en dan bankhangen met manlief en SLAPEN!!!!
Zo hoor hier ook thuis, moest nog even zoeken naar jullie! @plassen: Casper heeft papa al 2x onder geplast! hihi zal mij ook vast nog een keer overkomen als ik slaperig ben. @Fles: Casper drinkt ook zo snel! Maar met de Dodifles gaat het best goed. @Stuwing bij flesvoeding: hoe lang hebben jullie last gehad? Hier begon het zondag-op-maandag-nacht, het is nu veel minder pijnlijk maar m`n borsten lekken nog steeds. Zo eerst even eten, kom misschien straks nog kijken. Ligt eraan wat Casper besluit. Morgen laatste dag dat papa er is, vrijdag ben ik voor het eerst alleen, man begint wat later zodat we nog even rustig kunnen opstarten. `s middags komt de kraamhulp nog 3 uurtjes hier en vanaf maandag zijn we echt met ons 3tjes overdag.
Laartje, al een beetje bijgekomen van de gebroken nacht? Hoe gaat het nu zonder infacol? Elisa, geen idee.. maar denk eerlijk gezegd niet dat die fles daar tegen helpt.. Yolanthe, hoe gaat het verder met Casper? Hier vandaag twee kraamvisites gehad.. ben kapot na zo'n brakke nacht en dan twee keer visite.. duik er (hopelijk) vroeg in.. Heb nu van die avent lekschalen besteld. Word er gek van dat ik iedere keer zeiknat ben aan de borst waar ik niet aan voed.. nu ben ik thuis, maar straks ben ik een keer ergens anders en dan kan ik nog schone kleren aan gaan trekken daar ook.. Hoop dat ze beetje werken. Iemand hier ervaring mee?
Dingetje heb er geen ervaring mee, maar lijkt me wel handig! Bedankt voor de tip van de 1-2-3 speen... heb alleen al ontdekt waar het aan ligt... De kraam heeft ons verkeerd uitgelegd hoe we die fles moeten geven (namelijk Stijn met z'n hoofd naar achter en dan die fles zo recht mogelijk, dicht bij z'n neus -luchtledig zei ze), maar dan trekt ie de speen dus vacuüm... heel zielig, want daardoor moest ie dus zoveel moeite doen en kreeg ie niks binnen... heel frustrerend en vermoeiend voor hem en nu heeft ie een blaartje op z'n bovenlip... Las op de Avent site dat je een 'sissend' geluid moet horen en wat bubbeltjes in de fles (dat is nl het hele doel van die fles, dat de lucht in de fles gaat ipv in de buik van de baby en zo krampjes voorkomt!) en sinds ik daar op let drinkt ie hartstikke goed en minimaal 80cc, dus voldoende! Mocht ik nou merken dat ie vannacht alsnog moeite blijft houden ('s nachts drinkt ie slechter) dan ga ik morgen alsnog even die speen halen, want CB zei hetzelfde! Whaha... Stijn heeft definitief een hekel aan woezel & pip... Wij hebben er een waskussenhoes van, maar iedere keer als dat ding net 2 tellen om het kussen zit, dan poept, plast of spuugt Stijn erover... zo ook net... ik ga een luier verschonen en vergeet even 2 tellen op z'n piemeltje te letten... en ja hoor een hele grote plas!!! Gelukkig had ik nog wel z'n luier eronder liggen waardoor ikzelf niet het slachtoffer werd! Ben nu voor het eerst alleen thuis een aantal uur... vriendlief is sporten! Stijn ligt prinsheerlijk in zijn bedje, dus ga maar even genieten van de rust!
@ laartje, Denk dat je bij het wegen en meten ook wel vragen kan stellen.. Maar nu ga ik twijfelen, haha.. anders ff bellen? @ Marj, welkom, en indd je bent wel een echte augustus mama! @ Femr, echt jammer dat je zo een 'stom wijf' hebt gehad als kraamhulp en niet hebt kunnen genieten! Heb je nog even lekker kunnen fietsen? Ik ga het ook proberen straks! @ dingetje, ohh wat vermoeiend zo een nacht! Hopelijk heeft ie weer snel een ander ritme. @ mamamies, wat een poeperd dan.. ben benieuwd of je met een andere speen resultaat boekt. Hier een rustig dagje gehad. Féline heeft steeds 4 a 5 uur geslapen vandaag overdag.. even drinken en knuffelen en meteen weer naar bedje. Dit is heel goed gegaan, en ze is lekker tot rust gekomen. Maar rond half 8 vanavond begon ze weer te krijsen, en haar benen te strekken, hard buikje.. Zo sneu!! Maar had vanmiddag al Infacol gekocht en zijn daar vanavond maar mee begonnen, in de hoop dat dat helpt. zo sneu! Ze ligt er net weer in, denk dat ze over 1,5 uur nog voor een voeding komt.. Voor vandaag heeft ze tot nu toe 6 voedingen gehad.. Ben benieuwd of ze die 7e voeding voor 00.00 uur nog komt halen.. En anders vanacht er weer een keer uit denk ik, maar dat vind ik niet erg.. Weet iemand eigenlijk een website waar je het voedingsschema voor bv een beetje kan bijhouden? Of sowieso het ritme van je kind? dus wanneer drinkt/slaapt/poept het?
Goedemorgen! Vanmorgen hier dubbel bingo: Deborah lag te huilen om 9 uur, wilde eten (ons ritme is een beetje anders dan bij anderen met een baby, dat is namelijk de eerste voeding na de 'nachtvoeding' om half 7, dus ik lag nog in bed), dus ik haal haar uit bed. Onee, ze is nat... Doorgelekt. Vannacht heb ik haar dus niet verschoond met mn duffe kop, en nu merkte ik dus dat ik dat beter wel had kunnen doen Maar goed, uitkleden, in een handdoek even drinken want ze was helemaal overstuur van de honger, en in bad. Lekker dobberen, wassen, eruit, afdrogen, aankleden, en verder met de voeding want ze had nog lang niet genoeg gehad. Boertje en Blehhhhhhhhh! Over haar (en mijn!) kleding heen... Kon ik weer opnieuw beginnen... Gelukkig had ze een soort tuinbroek aan, dus dat was hetgene wat echt vies was, de rest kon aan blijven Nu ligt ze maar weer in een schoon bed, een beetje te pruttelen, want bij mama is het veeeeeeel gezelliger Ik ga maar weer eens een kort rondje reageren...
@marije: fijn dat Zara geen RS heeft, nu hopen dat ze snel vinden wat wel het probleem is en ze snel naar huis mag... Vandaag overleg met de dokter, veel sterkte! @chivay: Ziet er creatief uit, zo'n speen... Maar als Oona goed drinkt hierdoor, is het alleen maar fijn @laartje: hoe gaat het zonder infacol? En shoppen, tsja, grotere maatjes hebben ze ook wel eens nodig toch? @elisa: fijn dat het bij jou ook lekker loopt. @yolanthe: laat jij je zoon beslissen of jij nog op zp mag? Wow... @dingetje: nog een beetje goed geslapen? Geen ervaring met lekschalen, b ij mij loopt het gelukkig ook weer niet zo hard Ik merk het wel als ze wat later komt... @mamamies: tochmaar een ander kussen halen dan? @kiss: dat kan je toch ook zelf opschrijven? Neem een pen en papier en maak een schema... Maar als er al iets is is dat misschien wel handiger ja
ckialita, haha lekker bezig geweest vanmorgen dus! hihi.. Ja dat schema kan ik zelf ook opschrijven, maar ben meer van het online gebueren, haha!! Net zou een vriend van manlief komen, hij was onderweg en is een tunnel hier 3 minuten van ons huis in gereden.. Klein tunneltje hoor.. En ineens belde hij.. "shit, mn auto loopt vol met water, kun je komen??" Dus manlief is er nu heen. Ben benieuwd wat dr aan de hand is.. Maar aan de andere kant, dat water zie je toch?? beeeeeetje dom om er dan in de gaan rijden. Maar goed. Ik zie het wel zo. Met Féline gaat het best oke.. Wel wat last van de krampjes.. En ze ziet geel in dr gezichtje. Maar of dat zou zorgwekkend is??? Mijn vriend heeft een Armeense afkomst en dus een tint, mijn kindjes dus ook.. Dus is het heel lastig te bepalen of dit nu gewoon dr huidskleur beetje is, of dat ze echt geel ziet. Naja, ga zo toch naar het cb voor wegen, dan maar ff laten zien. Liefs
Ow mn vriend belde net dat ze de brandweer hebben moeten bellen om de auto eruit te krijgen.. Vaag gedoe.. Waarom rij je dan zo een tunnel in?! Naja , hij is ook niet echt 1 van de slimste...
kiss: water stond hier halve meter tot voordeur... zie foto hoeveel water er stond... containers dreven door de straat! brandweer heeft hier ook alles weggepompt!!
Zoooo Elisa.. Dat is nogal wat.. En Kiss, pff das ook niet nix met die auto van jullie vriend... @ Schema.. Ik ben er al eens naar op zoek geweest Kiss.. Niets fatsoenlijks te vinden online! Dus en maar weer met papier en potlood bezig, en ga het ws zelf als ik tijd heb een mooi schema maken.. @ Kiss... ben benieuwd wat ze over de gele kleur zeggen! Oona was heel snel flink geel na haar geboorte... Billi geprikt maar ze hoefde toen niet onder de lamp.. dus die grens dat er wat mee moet is niet heel laag, want ze was flink geel... @ Ckialita... Pff das idd niet fijn zo'n start van de ochtend! Hopelijk valt ze zo lekker in slaap na al die vieze natte avonturen! @ CB... Ik was niet meer naar het CB geweest voor het wegen afgelopen dinsdag... Stond wel mooi bij de bushalte Maar de bus kwam niet.. ja.. veel te laat! Dan werd het zo krap bij het CB.. dus ik ben maar een rondje met haar gaan wandelen in de plaats.. Zo.. Oona ligt lekker te slapen nu... ik heb even mijn ontspanmomentje gehad hier Nu ff aan de slag.. Ben verdorie bezig met solliciteren nu.. gatver daar staat mijn hoofd helemaaaal niet naar.. Gelukkig helpt mijn moeder me nu met wat brieven.. Anders schiet het niet op
Balen hier. Ik kan nergens in het dorp difrax dental spenen krijgen, niet bij de 3 drogisten en ook niet bij de 2 apotheken. Vriendinnetje van me gaat nu in de stad kijken. Ik kan ze ook wel op internet bestellen maar dan zijn de verzendkosten nog hoger dan de prijs van de spenen! Ik heb trouwens getimed: vanochtend fles leeg in 8 min!!!! (110 cc). Heb dus echt die spenen nodig! @ elisa: wow dat water, hier gelukkig geen overlast.
@ Leonizzie, haha welkom hier ! @ Dingetje, nou moet zeggen de dag ging gister wel redelijk snel voorbij. Lag gisteravond wel om half 9! te slapen hihi @ Elisa, Hailey lekt ook vaak aan 1 kantje van haar mond. En we gebruiken difrax flessen, wel niet die speciale Chivay speen @ Flesvoeding, hoeveel drinken de kindjes hier allemaal? 90+3 of minder? Hailey krijgt dus 90+3 maar drinkt het bijna nooit op. En hoe doen jullie dat met de laatste voeding? Wakker maken of gewoon kijken wanneer ze komt? "S nachts maak ik haar niet wakker en kijk ik wel hoelaat ze wil komen maar gisteravond moest ze eigenlijk om 22:00 uur de fles en werd het 23:30 toen ze wakker werd. @ Yolanthe, hier flink aantal dagen stuwing gehad, wel een dag of 4 en daarna voelde ik het nog. Er komt nu nog melk uit, terwijl Hailey al bijna 4 weken is @ kiss, ahh wat zielig de krampjes. Hier gaat het nu redelijk zonder infacol. Heb nu die van vsm en daar laat ze heel goed scheetjes door haha. Ze lijkt wel iets meer last te hebben maar huilt echt maar fftjes (gelukkig, ik kan niet tegen huilen) @ Ckialtia, als ik heel eerlijk ben verschoon ik Hailey ook niet 's nachts omdat ik weet dat ze dan klaar wakker wordt. Behalve natuurlijk als ik merk dat er een te groot plasje in zit. @ Elisa, wowie wat een water! @ Chivay, ik moest zoooooo lachen om jou opmerking in het andere topic. "De babyfoon huilt". hahaha geweldig!!! En balen van het solliciteren. Ik ben bang dat ik er ook aan moet geloven, moet voor 30 sept horen of ik per 1 december een contract krijg..zie de bui al hangen helaas. Hier een redelijke nacht. 1x een flesje gedronken, het ging heeeel snel en ze sliep gelijk weer super! Vandaag slaapt ze eigenlijk ook al de hele dag. Maatje 44 wordt nu wel te klein ,dus daar gaan de eerste kleertjes al de doos in Waarom gaat alles zo snel??
@ Spruit... Hier gaat de fles soms nog steeds in 7 min leeg met deze spenen.. maar ze lijkt er daarna wel minder last van te hebben... Wanneer ze moe is doet ze er nu wel gemiddeld 15 min over! Maar wakker & alert slurpt ze hem weer zo leeg...
Jeeeej, mijn moeder heeft een speen kunnen vinden!!! Ik ben benieuwd!!! Hopelijk heeft ie minder last van gulpend drinken, krampjes en de hik nu.