Augustus 2010 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door holagirl, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Ik heb een antislip matje gekocht voor in de douche waar ik hem altijd even op kan neerzetten. Daar zit hij dan en speelt met z'n boekje.
    Als we klaar zijn met douchen leg ik hem in een handdoek op de douchemat en dan droog ik mezelf snel af. Hij vindt het prima zo.

2. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    *breekt in*

HÉ KRIS!!!

*blijft nog ff hangen* hihi

3. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    * Breekt weer uit*
    Kris is alweer weg... snif

4. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Kris goed idee van jou maar mijn kleine meid zit nog niet, dus dat gaat niet. Dan moet ik nog even geduld hebben.

5. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ja goed! 's ochtends zat hij in een van die bakken ;)
    Vanmorgen bleef hij ook netjes in bed:(

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha boef! Gelukkig dat hij er lekker in slaapt en blijft liggen.

Vannacht hadden we weer een klein nachtspook: zoonlief wilde een fles om 3;00 uur. Daarna ging hij gelukkig weer lekker slapen.

Badderen: ik doe zoonlief alleen in de tummytub of in een laagje water in het grote bad. Onder de douche stuur ik zoonlief meestal met papa mee en dan droog ik zoonlief daarna af en kleed ik hem aan. Of andersom. Maar alleen douche ik ook niet met hem, met dochter weleens gedaan met de wipstoel bij de hand. Dochter in wipper, ik douchen, daarna dochter erbij, dochter met een dikke handoek in de wipper, dan mezelf afdrogen en aankleden en dan dochter. Maar heel handig vond ik het nooit.

7. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Hier word ook de tummy tub gebruikt, 2 keer per week. En op zondag meestal met papa onder de douche. Ik ga ook niet alleen met haar in de douche.
    Af en toe wel eens in t grote bad, maar zolang de tummy tub nog leuk is gebruik ik die.

Vanmorgen gewandeld, de bak er af en de zitting er even op gedaan, het was mooi weer dus kon dit prima. We zijn bij de eendjes geweest, ze vond t prachtig.

Ik zal even verder surfen op t net, we zijn opzoek naar eenn buggy en een camping voor met hemelvaart en pinkster.

8. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Hé, een 'nieuw' augustusforum! Leuk! Ik klets nog mee met de juli mama's (nog van de zwangerschap, was 30 juli uitgerekend), maar merk dat er toch vaak veel (bij de meesten 6/7 weken) verschil zit.
    Ik ben dus na een zwangerschap van 41+6 op 12 augustus mama van een mooie dochter geworden. Ze heet Madelief Valerie en was 3660 gram en 55 cm bij de geboorte. Inmiddels is zij 69 cm en 7200 gram (vorige week bij kinderarts).

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Marj: welkom! Herkenbaar wat je schrijft, ik was bij dochter 29 november uitgerekend maar ook mijn dame had geen zin en kwam pas de 14de december ter wereld. Ik schreef ook mee met de nov. mama`s maar het scheelde ook teveel met mijn dochter en op 1 forum ben ik er zelfs uitgekickt omdat ik uiteindelijk geen nov. mama was geworden! Vond ik wel onaardig maar goed. Ik schrijf nog steeds met dec. 2007 mama`s en dat is erg leuk.

Je meisje groeit lekker! Ik heb hier een heerlijk minimannetje, hoewel heerlijk: de laatste dagen is hij strontvervelend. Jammert en huilt bijna de hele dag, pfff moet me er af en toe van weerhouden om hem niet achter het behang te plakken ;)!

Vandaag naar een van de twee scholen hier geweest met dochter om te kijken waar ze heen gaat als ze in december 4 wordt. Pffff kon ik de tijd maar stil zetten, dan zou ik dat nu doen! Mijn kleine meisje moet gewoon lekker bij mama blijven en niet naar school. Vrijdag naar de andere school en dan toch maar een keuze maken.

@Famke: en al gelukt met de buggy en de vakantie?

@Katje: en ligt ze zoon nog netjes in zijn bed of niet meer?

10. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Yolanthe Zeker is het gelukt met de buggy! Maandag besteld en dinsdag al binnen!
    De vakantie nog niet echt iets kunnen vinden...
    Spannend zeg, de grote school. De tijd gaat inderdaad veel te snel met kindjes om je heen. Lijkt me wel lastig om een goeie school uit te zoeken waar je haar naar toe gaat brengen. Wij weten al naar welke school ze gaat!

Marj Gezellig dat je ook mee komt kletsen! Onze meid was 4 weken te vroeg, ze moest in september geboren worden.

Vanacht zonder man geslapen, die moest werken, heel vreemd was dat. Ik heb ook niet echt lekker kunnen slapen. Hij ging in bed en ik er uit. Ga zo even naar mn moeder zodat hij lekker rustig kan slapen!

11. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Yolanthe: Ze was natuurlijk ook erg lang bij de geboorte! Qua gewicht heeft ze een poos bijna stil gestaan. Ze is vanaf november tot begin maart steeds verkouden geweest, loopoor etc. Uiteindelijk teruggegaan naar hypoallergene voeding en toen ging het iets beter, maar ze groeide toen wel weer!

12. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    @ yolanthe, moeilijk is dat he een school uitzoeken. Ga vooral op je eerste indruk af. En inderdaad het gaat veel te hard.

Dat is inderdaad niet aardig dat je toen der tijd niet mee mocht doen met het november 2007 forum. Ik had ook zoiets met het november 2008 forum. Mocht niet meedoen omdat ik te laat was. Heb toen een nieuwe gestart maar dat liep niet. Die november moeders ik weet het niet hoor......;):D

@katje mooi bed! en inderdaad wat een boefie hihi 's ochtends in de bak.

@ famke als mijn man er niet is kan ik ook niet slapen hihi. Gekukkig komt dat maar weinig voor. Onze zoon krijgt inderdaad tussen vier en half vijf zijn groente en dan tussen 19.00 en 19.30 papfles en dan naar bed.

@ marj gezellig! vervelend van die verkoudheid. Hopen dat het goed blijft gaan.

Hier een rot weekend achter de rug. We waren van zat op zon bij mijn ouders. Worden we gebeld door de buurman dat er is ingebroken in de schuur. Allemaal gereedschap weg en mijn splinternieuwe moederfiets. Maandag aangifte gedaan en toen bleek dat we ook wel eens geluk hebben;) want de dader was aangehouden en dinsdag konden we de spullen al weer ophalen. Fiets is wel beschadigd dus die gaat zaterdag naar de fietsenmaker. Gelukkig krijgen we alle schaden vergoed maar het is gewoon een hoop romslomp en ze hebben gewoon van je spullen af te blijven:x
    Verder ben ik ook nu snipverkouden gelukkig de kids nog niet maar de ervaring leert dat dat nog wel komt.

Nog even terugkomen op dat anoniem blijven dat is bij mij een beetje gekomen door een verhaal die mijn man vertelde. daarvoor was ik ook niet echt anoniem hier. Het is ook moeilijk om niet te veel prive te vertellen.
    Een collega van mijn man die had op zijn hotmail allemaal prive emails staan ook met inlogcodes etc. Nou hadden ze een paar maanden geleden zijn hotmail gekraakt en onder zijn naam allemaal dingen besteld via bol.com en sex gerelateerde emails gestuurd naar zijn adressen bestand en via zijn hyves. Bijvoorbeeld dat hij homo was en wat hij dan zoal deed zeg maar. (hij is helemaal geen homo) Hij had voor honderden euro's rekeningen gekregen. Uiteindelijk met politie alles opgeslost maar was er wel van geschrokken. Toen had ik zoiets van ik moet ook maar niet meer zo open zijn. Ik weet ook niet of er bekenden op het forum zitten.

Ga nu even foto's ophalen. Had vorige week bij de supermarkt van portrait foto's laten maken. Ben benieuwd. Mezelf kennende wil ik ze allemaal en is mijn portemonee straks een stuk lichter hihi

13. Smokey

Smokey Fanatiek lid

6 jan 2009
    1.846
    0
    0
    Meiden hier erg druk deze week weinig tot geen tijd om te reageren.
    Gisteren trouwjurk gepast moest iets ingenomen worden beter dan uitleggen:D
    Vandaag weer werken morgen ook hele dag weg en vrijdag weer werken, ik ben er van het weekend dus pas weer.

Marj welkom gezellig mee kletsen!

Famke wij hebben een buggy van Mac Laren super fijn ook al meegenomen met vakantie naar Tenerife hij kan ook helemaal plat en ze slaap er ook regelmatig in super fijne wagen. Oh ik lees dat je al een bugy hebt:) waar willen jullie graag heen of is de bestemming helemaal onbekend?

Sophie Gelukkig zijn je spullen weer terug daar schiet je allemaal niets mee op.

Nou ga snel weer aan het werk, wat is het trouwens heerlijk weer he de laatste dagen, ik wandel dan ook veel met haar vind ze heerlijk:)

14. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    smokey inmaken is altijd goed:D leuk he die voorbereidingen voor een bruiloft. Vond ik ten minste wel. Vooral het steeds moeten passen van de jurk.

Zo de foto's zijn gehaald en kon dus inderdaad niet kiezen heb nu dus alles heb me gelijk 2 lijsten aan laten smeren. Ben nu 209 euro lichter. Die mensen weten altijd wel hoe ze moeders moeten inpakken. Wat dat aan gaat ben ik ook echt een zacht gekookt ei. Toen we babykamers moesten uitzoeken was het precies zo. Hebben jullie dat ook? Voor die kinderen vind ik alles leuk en schattig:D

15. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Sophie Jeetje wat 'eng' zeg dat er bij jullie is ingebroken. Ik snap ook nooit wat mensen bezielen om aan iemand anders zn spullen te zitten!
    Tsja annoniem blijven is maar net hoe je dingen zegt waar over het gaat. Ik zeg hier ook wel eens dingen die verder niemand in ons prive leven weet;)

Wij hadden poosje geleden foto;s laten maken. Toen we ze konden bekijken tegen elkaar gezegd we hoeven ze niet allemaal hoor. En wat gebeurde er?? We kochten ze allemaal...Maar verder hebben we er weinig last van.

Smokey: We hebben een topmark buggy gekocht. Al even gebruikt en rijd goed! We hebben ook topmark campingbedjes en die zijn ook goed, dus dachten dit moet ook goed zijn:D
    We willen met hemelvaart en pinksteren niet heel ver van huis. Nog niet echt iets gevonden.

16. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Ja hij ligt 's avonds in principe wel netjes in bed, maar z'n middagslaapje gaat nog wat minder goed... (dat was in het ledikant ook zo, maar nu met een nieuw bed en veel licht zeker).

@Marj; welkom!
    @Yolanthe, wij hebben vorige week de scholen bezocht en waren er gelukkig snel (en unaniem) over uit. Binnenkort het inschrijfformulier langsbrengen.
    @Smokey; leuk hoor trouwjurk passen, wij zijn dit jaar alweer 4 jaar getrouwd ! Time flies !
    @Sophie; inbraak; niet leuk !! :(
    @Famke; ja het zijn mooie foto's maar loei-duur :S

Ik ga met de kleine meid naar het zwembad voor de 1e les. Zoonlief gaat dan naar z'n oom toe, die zich er al helemaal op verheugd, dus goed geregeld :D

17. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    @ famke wij hebben ook van top mark buggy en camping bedjes. Bevalt ons ook prima.

@katje misschien is hij zijn middag slaapjes aan het afbouwen. merk aan onze oudste ook dat ze niet meer iedere dag slaapt. 1 dag niet 2 keer wel meestal

verder hier heerlijk genoten van de zon in de tuin. Morgen is de oudste bij de oppas en de hoop ik even met de jongste kunnen te gaan wandelen.

18. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Hier ook al op zoek naar een buggy. Ik ben er nog niet helemaal uit. Er is ook zoveel keus!!

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zo beetje druk hier, vandaag van 8 tot 20 gewerkt. Twee oppaskids bleven tot 20:00 omdat beide ouders tot laat moesten werken.
    Was wel supergezellig met 4 kids aan tafel.

@Marj: ja wel een verschil met mijn mannetje, hij werd op 51 cm geschat, maar achteraf moet hij veel kleiner geweest zijn.
    Maat 50 paste perfect, zal eerder 49 cm zijn geweest en hij was 3190 gram.

@Sophie: balen dat er is ingebroken! Grrrrr laat ze met hun vingers van anders mans spullen afblijven,dat doet elk normaal mens. Wel fijn dat je je spullen weer terug hebt.

Brrr wat een eng verhaal van de collega van je man!

Haha die fotomensen weten wat ze doen! Cursus verkooptechniek hebben ze glansrijk gehaald :)

Met kinderkamers had ik het niet, we hebben van familie de kinderkamer overgenomen. En anders had ik waarschijnlijk bij ikea
    geshopt. Kleding hebben ze beide wel ruim voldoende (ook veel 2de hands gekregen), maar shop ook graag voor ze. Vandaag nog voor zoonlief 2 nijntje shirts bij de v&d gekocht.

@Famke: wij blijven met Hemelvaart ook in Nederland, we gaan dan ook maar een week en willen dan niet te ver rijden.
    We gaan deze keer naar Limburg, maar zijn ook in Drenthe en bij Lobith geweest.

@Katje: jij hebt nog geluk met je bijna 3-jarige die nog slaapt ;).
    Dochterlief stopte met 19 mnd al met slapen, was tijdens mijn zwangerschap weleens jammer.

@Weer: heerlijk he: vandaag ook weer heel veel buiten geweest, zo fijn dat mooie weer.

Morgen naar school 2, maar ik neig heel erg naar de 1ste.
    Dat is ook een gewone normale school en nummer 2 is een jenaplanschool.

@Kinderwagen: hoe vervoeren jullie je kids? Zoonlief wordt te gevaarlijk voor de kinderwagenbak, maar de wagen zelf is nog te groot. Onze wagen is heel erg breed en daardoor niet geschikt voor smalle ukjes. Ik heb hem nu veel in de maxi-cosi en vanmiddag had ik hem gewoon op mijn arm, meneertje vond dat heel erg gezellig.

Zo ga mijn bedje zo eens opzoeken!

20. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Onze kleine man ligt al een tijdje niet meer in zijn bak, en kan (gelukkig) in zijn kinderwagenbuggyzitje. Ook gaat hij nog regelmatig mee in de maxicosi maar daar is toch ook bijna uitgegroeid.

Deel Deze Pagina