Augustus 2010 mama's

Discussion in 'De mama's' started by holagirl, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Was er al bang voor dat ik de enige was met dit probleem :D!
    Nouja meneertje vind het op mijn arm ook erg leuk.

Nog een vraagje: hoeveel flessen melk drinken die van jullie nog?
    Zoonlief heeft de middagfles geschrapt, hij drinkt of 4 slokken en wordt dan woedend, vandaag was ik hem vergeten :) en meneer vond het prima. Hij drinkt heel graag zelf uit zijn tuitbeker (water).

2. Kris34

Kris34 Niet meer actief

Meneer kan het bij mams op de arm wel leuk vinden, maar de arm van mams is het na een tijdje goed zat :)

Hier geen flessen maar bv. Nog zo'n drie keer op een dag. Daarnaast spelen met een tuitbeker is ook machtig mooi!

Hoogste tijd om manlief naar bed te trekken. De vrouw is moe, heeft het koud en heeft zin om tegen haar mannetje aan te liggen. TRUSTEN!

3. famke24

famke24 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,233
    0
    0
    Inderdaad er is heel veel keus in buggy's.
    Ik ben op de prijs af gegaan, ik wilde niet een dure buggy en omdat wij ook campingbedjes hebben van topmark en goed zijn dacht ik dan is e buggy dat vast ook. Maar speur wel even goed over internet, want het kan nogal verschillen in de prijs!

Vervoeren: In de auto de maxicosi natuurlijk! En verder gebruiken we nog altijd de kinderwagen bak, ze vind dit nog prima en past er nog makkelijk in. Met de mooie weer hebben we de zitting er op gezet.
    Zoals ik straks even naar de stad ga neem ik de stads buggy mee want ik ben niet zo;n voorstander om haar in de maxicosi dan te latten zitten (is niet goed voor de rug).

voeding 's Ochtends bv, ook meer voor de gezelligheid en dan nog wat bambix. Tussen de middag 120cc flesvoeding met een 1/2 stukje brood. En s avonds wil ze eigenlijk de fles niet meer hebben. Tussen door red ze haar prima met de drinkbeker met wat thee of diksap er in.
    Yolanthe, we blijven ook in nederland, maar zijn er nog niet helemaal uit. Het kan wel eens zijn dat we op t laatste moment beslissen ivm het weer

4. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    Hier ook net de kinderwagen omgebouwd. De bak werd echt te klein. Straks even lekker wandelen. Moeten ook vrij binnenkort een kinderstoel aanschaffen want meneer wordt te groot voor de wipper. Voor onze dochter hebben we een roze tripp trapp dus zal wel een blauwe tripp trapp worden:D.

Over voeding. Ik geloof dat ik een beetje achterloop want hier nog niks anders als bv, kv, groente en fruit.
    6.00 bv
    9.00/9.30 fruit 150 gr met 90 cc kv (vandaag voor het eerst liga 1e stap door fruit geef altijd vers maar meloen is zo waterig dus werd zo een geklieder. Ging nu beter.)
    12.00 als hij wil broodkorst.
    12.30 bv
    16.30 groente 150 gr en bv toe.
    19.30 210 cc kv met rijstebloem
    Merk dat hij rond drieen ook altijd trek heeft dus heb gister soepstengel gehaald ga ik vandaag proberen.

Ik kan me van onze dochter niet meer zo herinneren wanneer ze ander drinken erbij kreeg stom he want het is nog best kort geleden.

Moest eigenlijk gister naar cb wilde dit schema daar ook bespreken maar heb afgebeld moest om 19.40 en vond dat eigenlijk een rot tijd want dan gaan de kids naar bed. Nu moet ik 1 april dus ben benieuwd. Soms twijfel ik of mijn afbouw schema voor bv niet te langzaam gaat, dat hij meer ander voedsel nodig heeft. Bij de oudste leek de tijd gewoon veel langzamer te gaan. Nu heb ik het idee dat hij zomaar ineens 7 maanden was;):D en dus van alles en nog wat moet eten.
    Maar goed mijn gevoel zegt dat het goed is hij ziet er gezond uit;) dus het zal wel kloppen.

Nou ga me maar even douchen en als de kleine bink dan straks wakker is even wandelen kijken hoe hij het vind zo de wereld om hem heen vanuit de wandelwagen.
    Volgende week gaan we met heel de familie een weekende weg hoop op net zulk weer

5. famke24

famke24 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,233
    0
    0
    Sophie, hebben jullie s avonds buro?? Nee lijkt me niet echt handig. Kindjes slapen s avonds toch?? Hier is t altijd overdag gelukkig.

En ieder zn eigen voeding schema hoor. Trek je niet al te veel van een ander aan. Als je kindje goed groeit en te vrede is?? Dat is toch het belangrijkste. Misschien ben ik wel eens wat te makkelijk hoor.
    Vanmiddag heeft ze een paar hapjes slagroom taart gehad:D

6. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    Zo het is rustig hier...
    @ famke hier hebben we ook avond bureau een keer in de maand op donderdag avond opzich wel leuk als je man werkt en eens mee wil. Voor hier is het ook handig omdat ik nog steeds BI heb en niet met 2 kids naar bureau kan dus kan manlief mee. Maar dit was gewoon niet handig:)
    Ik moet zeggen dat ik ook eigenlijk veel op gevoel doe hoor. Daarom ook gewoon zelf afbouw schema gemaakt. Maar de kleine wordt nog steeds iedere nacht wakker rond drie uur. Ik wil gewoon geen nacht voeding meer geven maar tussen drie en zes moeten we meestal 4 keer ons bed uit voor speen en daar wordt ik wel gek van. Dus vraag me wel af of hij overdag niet iets meer nodig heeft of toch maar nacht voeding.

Hopelijk wordt het weer wat drukker want vond het wel gezellig:D

7. famke24

famke24 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,233
    0
    0
    Inderdaad dan is het avond buro voor jouw wel handig! Mn man is 1 keer mee geweest omdat hij toen ivm het weer niet aan het werk kon. Maar die ene keer was hem al te veel zei hij. Het boeide hem niet echt, ook omdat er 'niks' was. Ze weten dat ze niet heel veel tegen me hoeven te zeggen ik me prima red en meer voor t medische kom.

Geef je s avond ook rijstebloem door de laatste voeding? Of is dat ook bv?? Daar ben ik toen over gestapt en dan werkte prima, sliep ze de hele nacht door.
    Maar iedereen kan je natuurlijk wel leuke en goed bedoelde adviezen geven, maar daar vragen is misschien wat beter;)

Vind het hier ook rustig, maar zal ook wel door het mooie weer komen.

Net onze meid op bed gelegd maar slapen doet ze niet, bij de buren word druk getimmerd....grrr:x

8. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    ja hij krijgt 's avonds 210 cc kv met rijstebloem (eerst 180 maar nu zelf verhoogt naar 210) Ach komt wel goed maak me geen zorgen maar het is gewoon irritant:)

Nu gaat manlief ook alleen nog mee als het moet maar voor onze dochter kwamen we er erg veel (om te wegen) omdat ze verborgen reflux had en bijna niet groeide. De artsen en wijkverpleegkundige waren toen erg betrokken dus dan bouw je wel een soort band op.

Balen van dat getimmer van de buurman:x.
    En inderdaad ieder is vast lekker aan het genieten van het mooie weer. Wij gaan dit weekend een weekendje weg in een huisje van roompot maar geloof dat ze dan regen op geven:x. Zal je altijd zien.

9. famke24

famke24 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,233
    0
    0
    Dan krijgje een andere band met het buro. We hebben een hele leuke en lieve verpleegkundige, ze zegt ook heel vaak tegen je 'wat doe je dat goed' en ik denk dat het voor veel ouders een goed gevoel geeft. Heb nu al verschillende artsen gehad, omdat ze hier nog niet een vaste hadden. Nu is die er ondertussen wel en hebben ze t buro na een andere dag verschoven (en 1 keer per maand) wat mij niet uitkomt dus ga ik na een andere, stukje reizen, maar ach.

Ow heerlijk een weekendje weg, daar heb ik ook zo'n zin even in.
    Als t weer t toelaat gaan wij met hemelvaart en pinkster even met de caravan weg.

Achja, de buren slaan al een jaar met de achterdeur en dat is ook niet prettig, we stonden op t punt er maar eens wat van te zeggen, maar word nu eindelijk eens gemaakt als ik zo hoor waar ze bezig zijn.

10. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    Dat geeft je inderdaad een goed gevoel als de verpleegkundige dat zegt. Verschillende artsen is inderdaad niet fijn. Begrijp ik nou goed dat bij jullie het buro maar 1 keer per maand zit? Als dat zo is vind ik dat echt weinig. En inderdaad dan moet het maar net uitkomen. Kan me voorstellen dat je dan alleen voor de prikjes ed gaat. En na een ander buro. Hier zitten ze iedere dag en hebben ze op di middag inloop spreekuur en kan je komen wegen.

Met hemelvaart en pinksteren weg is ook heerlijk. Lekker he even er tussen uit.

6 juni is onze trouwdag dan willen we eigenlijk met zijn tweeen een weekendje weg. Voor het eerst zonder kinderen. Lijkt me wel even lekker;) al ga ik ze ook erg missen. Er is nog niks geboekt maar denk wel dat ik dat ga doen. Even lekker alleen oog voor elkaar het is voor beide best zwaar zo met mijn BI. Het gaat gelukkig met sprongen vooruit maar het heeft hoe dan ook impact op je realtie.

Vervelend zeg als je last heb van je buren. Hopelijk hebben ze het nu dus verholpen heeft je meisje in ieder geval niet voor niets wakker gelegen.

11. famke24

famke24 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,233
    0
    0
    Ja er is hier inderdaad 1 keer per maand buro, voor kindjes tot 1jaar! En dat is soms best lastig, anders moet ik 8km verderop na een buro daar is wat vaker. Dat hebje op t platteland, kleine dorpjes he;)

Jeetje wel knap om samen een weekendje weg. Ik zou t nu al erg vinden om haar een nacht weg te brengen...Maar daar zal ik toch binnenkort eens aan moeten geloven. We willen eerst dat de een kennig heid iets beter word en ze krijgt s ochtends nog bv, dat moet ook voorbij zijn.

Onze buren zijn oudere mensen, verder weinig last van hoor, op veel nieuwschierig heid na.

Ik heb ooit eens als gezinshulp gewerkt in een gezin waar een vrouw bi had, jeetje daar krijgje toch wel heel veel respect voor. Ze kon echt niks, zat alleen maar aan en in huis vast. Ze kon der eigen kindje niet op bed brengen en eraf halen.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben er ook nog hoor ;)!

Vandaag had ik geen kindjes en ben ik lekker aan het rommelen geweest en met de kinderen naar het winkelcentrum gefietst. Gezellig boodschappen gedaan en natuurlijk weer wat gekocht voor de kinderen. Ik had een kledingbon (kraamcadeau voor zoonlief) gekregen en heb nu leuke kleren gekocht voor zoonlief. Niets gekocht voor dochter, niet omdat ik mijn leven had gebeterd, maar omdat ze niets leuks hadden en wat ik leuk vond bij de hema vond dochterlief niet mooi ;). Ja heb een 3-jarige met eigen mening en als ze iets niet leuk vind koop ik het niet eens meer. Van de week bij de h&m (internetshop) heeft ze zelf wat uitgekozen, mama die wil ik die is mooi! Haha vond het zo grappig. Ze heeft toen het shirt mogen bestellen ipv een ander shirt dat ze toch minder mooi vond (was wel goedgekeurd door madame). Ik vind shoppen met haar zo gezellig!

Van het weekend heeft ze ook enorm geholpen met de kleding uitzoeken die niet meer past. Dochter heeft alles in de bewaarboxen gedaan, dat wordt strijken! Ach was het voor een 3de spruit toch wel weer dus ach en ze was helemaal blij dat ze mij zo goed kon helpen. Verder gisteren op opa & oma bezoek geweest.

@CB: hier is het cb er alleen op maandag nog, was eerst ook op donderdag. En maandagmiddag inloopspreekuur. Ik moet volgende week maandag weer met zoonlief. Manlief kan ook bijna nooit mee, maar als hij tijd heeft gaat hij wel altijd mee. Hij is ook weleens alleen geweest met dochter. Intake kraamzorg heeft hij ook gedaan bij dochter, dat vonden ze wel heel erg raar! De kids hebben gelukkig een hele betrokken papa.

@Sophie: roze triptrap is mooi he? Wij hebben er ook 2 en 3 turquoise (maar die is er nu uit), erg mooi bij elkaar.

@eetschema: volgende week op het cb maar eens kijken wat zij ervan vinden. Tja zoonlief bepaalt of hij wel of niet zijn mond open doet ;).

@slapen: zoonlief ligt tegenwoordig op z`n buik te slapen! Hij ligt echt nog maar zelden op z`n rug ook niet als hij wakker is.

@weekend weg zonder kids: zou een weekend wel heel lang vinden, maar een avond doen we regelmatig en de kids logeren dan bij opa & oma.

Zo nu even puinruimen voor morgen anders krijgen de ouders vast een hartverzakking! Gisteren niet gestofzuigd en vandaag ook nog niet + een kruimelende en knippende dochter = een grote bende!

13. famke24

famke24 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,233
    0
    0
    yolanthe Heerlijk zo'n bij de hand meisje zeg, die precies weet wat ze wel en niet aan wil van kleding. Echt iets voor meisjes!
    Mijn man is verder ook heel erg betrokken bij en met veel dingen, maar hij kan gewoon niet voor elk dingetje vrij nemen. Hij is hele dagen van huis. Gisteren zn dochter niet eens gezien omdat hij tegen 20u thuis was:x

Wij hebben de nep trip trap, die van de kruidvat, altijd al gebruikt voor de oppaskids!

Vorige week vrijdag is ze zelf voor t eerst op haar buik gedraaid, maar verder niet weer. Ze vind het tot nu toe ook nog niet zo leuk op de buik, niet haar favoriet!

Ik zit al de hele dag op een meneer van de woningstichting te wachten (eerder moeten zeggen komt ie net aan, hahah) gelukkig, dat ook maar weer klaar!!

Fijne dag verder!

14. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    @Yolanthe derde spruit? Heb ik wat gemist of bedoel je in de toekomst.
    Heerlijk zo een meid die weet wat ze wil :D Ik begin het hier ook steeds meer te merken. vandaag was ze met een puzzel bezig zeg ik kom we gaan eten. Kreeg ik als antwoord. Even wachten ik kan niet alles te gelijk :D:(. Goh van wie zou ze dat hebben hihi. Ik kijk er ookal naar uit om samen met haar te gaan shoppen.

Turquoise tripp trapp wilde ik inderdaad had ik toendertijd gezien maar is dus niet meer:(. Dus we gaan nu voor de blauwe met groen babyzitje.

We zijn toen onze dochter 1,5 was van vrijdagmiddag tot zondagochtend in hotel geweest. Heb vrijdags en zaterdagochtend bijna alleen maar gehuild;). Dus dat was niet zo een succes. De zaterdag avond was wel gezellig. Ik ben er nu ook nog niet helemaal overuit. Maar denk aan de ene kant wel dat het even goed is voor ons. Maar voel me al erg schuldig tegen over de kids omdat ik eigenlijk niks met ze kan doen.
    We hebben dus best een rot periode achter de rug nou ja we zitten er eigenlijk nog wel in met mijn BI. Nu het zo lang duurt merk ik dat het in mijn koppie ook wel begint te spoken. Zie soms de lol er niet meer in als je 24/7 thuis moet zitten. Nu gaat het wel stukken vooruit dus ga nu veel meer de deur uit. Maar is nog niet zoals het was en ook pas sinds een week of 4. Zit nu bij een andere therapeut en dat boekt dus vooruitgang.
    Ik kon ook de kids niet naar bed brengen ed. Zoonlief heb ik pas 4 keer in bad gedaan en ga zo maar door. Deze fysio (nadat ik voor de 2e keer zat te huilen) heeft mij aangeraden om contact op te nemen met huisarts voor evt doorverwijzing psycholoog. Zei zegt dat ik in een revalidatieproces zit en dat het heel normaal is dat je er geestelijk (om het zo maar even te noemen) dan even doorheen zit. Na een ongeluk of dergelijke krijg je het vaak automatisch aangeboden.
    Aan de enen kant denk ik dat ik het moet doen maar aan de andere kant zie ik het als een nog meer falen als ik er aan toe geef. Nou ja we zien het wel.

Toch gek had totaal niet de intentie om dit allemaal te schrijven maar het rolde er gewoon uit:). Misschien een beetje onsamenhangend maar goed.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@Famke: irritant de hele dag op iemand moeten wachten!
    @Sophie: haha nee niets gemist :p! Maar ik sluit een 3de nog niet uit, vandaar dat ik alle kleertjes en babyspullen nog bewaar ;).

Vervelend dat je er zo`n last van hebt, is ook niet leuk dat je niet kunt doen wat je wilt doen.

Wat een heerlijk weer was het vandaag, schijnt morgen te gaan regenen. Blegh ik heb zo`n hekel aan regen! Zaterdag wordt het wel weer prachtig, ben benieuwd.

Zo nu mijn bedje eens gaan opzoeken, truste!

16. famke24

famke24 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,233
    0
    0
    Mogge dames!

Sophie, Geeft niks toch, je hele verhaal, dat lucht even op. Het lijkt me ook heel last wat je allemaal mee maakt en hoe je dingen aan anderen over moet laten!

Yolanthe: Ja het is ook erg vervelend om zo lang moeten te wachten. Had t met opzet s ochtends geplant omdat er toen ook oppaskids waren, ik dacht kan ik s middags mn gang gaan...helaas!
    Het probleem is nog niet verholpen, de gaswacht moet langs komen, die bellen vandaag.

Gister een luchtbevochtiger besteld, die komt vandaag binnen. Hopelijk hebben we dan s nachts wat minder last van een dochter die hoest. HEt is gewoon veel TE droog op haar kamertje.

Fijne dag!

17. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

Mar 3, 2009
    299
    0
    0
    @famke ja lucht wel op inderdaad;) Hopelijk merk je vanacht al verbetering. Want dat is niet fijn als je dochter steeds moet hoesten van de droogte.

@yolanthe hier ook nog de wens voor een derde maar voorlopig zit dat er niet in. Helemaal uitgesloten is het gelukkig niet maar moet wel 100 procent hersteld zijn en dan nog moet ik me dan afvragen of ik het wel moet doen. Als ik "gezond" was geweest waren we er zeker over een half jaar ofzo weer voor gegaan:)

Nou alle spullen zijn ingepakt dus morgen nog even langs huisarts cb ben benieuwd wat onze kleine mannetje weegt en dan lekker weekend je weg. Wordt mooi weer dus komt goed!!:p

welterusten

18. famke24

famke24 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,233
    0
    0
    sophie Een heel fijn weekend! ENne morgen word het prachtig weer!
    We hebben haar vannacht niet horen hoesten dus volgens ons werkt het wel;)
    Ik ben nu alleen zelf erg verkouden geworden. Gister uit bed gekomen met enorme keelpijn. De hele dag me al niet zo super voelen. Ook nog een oppaskindje wat alleen maar huilde. Gister aan t einde van de middag t helemaal gehad, lekker gedouchd, gegeten en 2 paracetamol gehad en knapte al wat op. Nu zit mn neus behoorlijk dicht en heb ik vannavond ook nog een parfum party! Ach dan maar voor de gezelligheid mee.

Gezellig weekend!

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En iedereen genoten van het mooie weekend? Vooral zaterdag was het hier fantastisch weer.

@Sophie: leuk weekendje gehad?

@Famke: en jouw parfum party mét verstopte neus, nog goed gekomen?

Vanmorgen met zoonlief naar het cb geweest: miniman is nu 65 cm en 6500 gram. Mooie cijfers he :) ?! Hij blijft gewoon een miniventje. Ik dacht dat hij maat 74 zou hebben van de zomer, maar denk toch om ook maat 68 aan te schaffen. Hij zit al sinds 1/2 november in maat 62 en dat beint nu te kort te worden.

20. famke24

famke24 Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,233
    0
    0
    Ja zekers de avond is helemaal goed gekomen. Gelukkig kon ik wat ruiken en heb een lekker geurtje uitgezocht;)
    Ook wij hebben genoten van t mooie weer. Zondag waren we op visite, dus weinig mee gekregen van t weer, maar toen was t al niet zo geweldig.
    Gisteravond ging onze kleine meid om 17.45u slapen. Rond 21u werd ze wakker, ze was heel erg warm, ze had verhoging, zetpil gegeven en ze sliep tot half 8 vanmorgen. Vandaag was ze nog niet helemaal fit, we lopen hier alle 3 te snotteren en te hoesten.

Goh wat een geweldige cijfers!! Hoe doet hij dat?? Klein maar fijn of niet? Als hij maar happy en te vreden is!!

Share This Page