Schiet net mijn nieuwe banner op onze lieve binkie is 8 maanden. Oh Oh wat gaat het toch snel. Natuurlijk weet je het wel dat hij alweer 8 maanden is maar als je het dan zo op je scherm ziet wordt je gewoon even met de neus op de feiten gedrukt! Kleine man wordt groot.
Na de keizersnee is ze in de couveuse gelegd en naar de kinderafdeling gebracht. Ze is iets over 18u geboren en ik werd tegen 20u wakker. We zijn toen even bij haar wezen kijken en pas de volgende dag moch ik haar vast houden. Toen deed me dat nog niet zoveel, want ik was nog half in dromenland, maar nu denk ik er wel eens aan dat ik haar eerder vast had willen houden. Ow nee dat meen je niet, dat hij er nu ook ineens niets meer van wil weten. Raar he!! Het is toch wel iets bijzonders en iets wat niemand anders je kindje kan geven. Probeer er nog van te genieten. Ik heb t gister nog gebrobeerd maar ze wil echt niet:x We zijn al 2 nachten met haar in de weer. Ze word gillend wakker en is bijna niet te troosten. Zelf denk ik aan tandjes...we zullen zien of we vandaag een drogist kunnen vinden met spul wat beter helpt dan de vsm druppels.
Dat je haar eerder vast had willen houden kan ik goed begrijpen. Lijkt mij ook moeilijk. Ik krijg het idee dat je het wel geaccepteerd heb dat is wel fijn. Je moet natuurlijk ook wel maar toch is het wel iets moeilijks. Ja die bv is inderdaad gewoon het moment tussen moeder kind. Vanochtend heeft hij wel weer goed gedronken. 's middags probeer ik het niet meer. Ik hoop dat hij het 's ochtends nog even volhoudt. Balen dat ze het echt niet wil zeg! Ik vind het wel knap dat je het blijft proberen. Dat is altijd zo erg he dat je niet weet wat er aan de hand is. Tandjes zou heel goed kunnen natuurlijk. Hebben jullie iets kunnen vinden? Wij hebben eerlijk gezegd nooit wat gegeven bij de oudste, ze fietste er redelijk doorheen. Nu geven we eigenlijk ook niks (wel bijtring hoor) gaat tot nu toe goed. En allemaal genoten van de zon? Hier wel heerlijk!!!!
Ik heb t ook wel geaccepteerd hoor. Maar nu later begin je ineens aan dingen te denken...Maar goed het is geweest en gebeurd. Hopelijk bij ooit een 2e gaat het misschien wel zoals ik wil. Het enige wat ik beslist niet wilde dat zodra t kindje geboren werd dat ze het in bad deden en dat is gelukkig niet gebeurd!!! Bv is gewoon heel erg mooi en bijzonder. Ik hoop voor je dat het nog een poosje kan en mag duren. Ik ben nu echt gestopt. Ze krijgt nu s ochtends thee en dan vind ze ook heerlijk. We hebben gister nog wat kunnen halen bij de etos, gelukkig. En het heeft goed geholpen. Ben er wel een paar keer af geweest omdat ze de speen kwijt was maar verder niet. vanaf 6u heeft ze nog bij mij geslapen tot 8u, heerlijk! We zijn dus vandaag wat later dan anders maar dat maakt me niks uit. Hier niet echt genoten van de zon. Zaterdag liep anders dan geplant en zijn we bij mn ouders gestrand en gisteren was ik weer niet fit, koud, keelpijn, snotneus ect....Dus op de bank gehangen. Baal er wel van. Gaat t niet over ga ik toch maar eens naar de HA. Maar ben niet zo'n type om daar gauw heen te gaan.
Dat van de huisarts herken ik wel. Ik loop ook altijd te lang door met dingen. Al heb ik het afgelopen jaar mijn bezoekerssaldo aardig omhoog gewerkt hihi. Maar ik zou inderdaad wel even langs gaan nu want het blijft wel door zeuren zo. Goed dat je nu een punt achter de bv heb gezet geeft denk ik ook wel een beetje rust misschien voor beide. Fijn dat het vannacht goed is gegaan. Een keertje wat later de dag beginnn is ook wel eens lekker, moet kunnen hoor! Onze kleine bink ga ik vanaf morgen om 8 uur pap geven want hij krijgt om 5 uur al zijn bv en dan red hij het gewoon niet tot half tien fruit (logisch). Ook wil hij echt geen brood dus om toch granen binnen te krijgen ga ik dit maar proberen. Alleen mag hij dan eigenlijk geen rijstebloem meer 's avonds ivm gewicht. Dus hoop niet dat hij nu nog vroeger gaat komen en anders toch gewoon rijstebloem hoor ik vind het best. Ik ging vandaag onze dochter naar peuterspeelzaal brengen werd ik op de terugweg aangehouden door politie. Ik reed ook zonder rijbewijs dus stapte met lood in schoenen uit. Mijn linker buitenspiegel was kapot, boete 100 euro. Maar mocht van deze aardige agenten het laten maken en dan op bureau laten zien. Dan wordt boete te niet gedaan. Ook voor rijden zonder rijbewijs geen boete. Ik vond dat toch wel erg attent. Spiegel heb ik gelijk laten maken, straks even langs bureau.
Je moet toch wat uitvinden waarop ze wat langer kunnen slapen. Wat maakt jouw het toch uit, geef toch lekker rijstebloem als dat wel werkt. Hier s ochtends ook pap(bambix) en een beker thee. Wat hebben wij t getroffen met een meisje die slaapt van 18.30 tot 7u. Moeten er soms s nachts wel eens uit als ze de speen kwijt is of last van de tanden heeft. Jammer dat hij brood niet lekker vind. Komt misschien nog wel. De korsten vind hij ook niet lekker? Mn moeder moest t weekend zo lachen toen ik zei dat ik sandwich spread op der brood had gedaan, volgens haar was ik gek!! hahah. Jeetje wat een mazzel zeg met de politie. Dat hoor je niet vaak!! Ik werd 6j geleden aangehouden omdat ik echt meende dat ik op een 80km weg reed en er reed ook iemand achter me aan. Ik zag wel een politie met lasergun staan maar dacht ach. Hield hij me ineens aan. U rijd te snel NOu moest flink betalen:x.....
Hihi sandwichspread ach als ze het lekker vind so what. Broodkorst gaat nu redelijk. Ja ik heb inderdaad echt mazzel gehad. Maar ik stond in het begin wel even te shaken hoor. Ben nog nooit aangehouden. Ik kan me voorstellen dat jij toen ook wel even raar gekeken heb haha. Hoe gaat het eigenlijk met kruipen bij jullie. Hier is onze kleine bink hard aan het oefenen. Zo grappig om te zien. Op handen en knieen en dan steeds heen en weer zonder vooruit te komen. Achteruit buikschuiven gaat nu als een trein en vooruit schuiven begint hij ook te ontdekken.
Ik stond toen ook te trillen. Was onderweg naar een gezin (werkte toen nog in de kraamzorg), die man lach dubbel van t lachen, die zag er wel humor in Als de korsten er ingaan zal straks ook heus wel t brood er in gaan. Doe je er ook iets op ofzo? Ik doe eigenlijk alles erop wat ik maar tegen kom. Ben er misschien ook wel wat te makkelijk in. Kruipen? Nee zover zijn we hier nog niet. Ze is nu druk bezig met rollen op en van haar buik. Kruipen moeten we nog even op wachten. Slaap lekker!
Zoonlief alweer 8 maanden, waar blijft de tijd! @Famke: brrr kreeg je dan niets bij gespoten? Bij dochter voelde ik het ook en toen kreeg ik nog een beetje extra. Ik voelde toen niets meer. Bij zoonlief begon de ruggeprik uit te werken tijdens het hechten, dat heb ik ook gevoeld maar was nog net te doen. Wel later nog morfine gehad omdat het toen minder prettig werd. Jammer van de eerste dag met jullie dochter, dochter was ook opgenomen op de kinderafdeling. Ik moest er heen zaterdags heen met mijn ziekenhuisbed dat veel te groot was voor het kleine kamertje, ik kon haar amper zien en absoluut niet strelen of vasthouden. Mooi dat ik de volgende dag (zondagmorgen) in een rolstoel er heen ging, ze vonden het eigenlijk nog veel te vroeg (ks was vrijdagavond laat). De eerste tijd met zoonlief was zo veel fijner: hij is altijd bij mij geweest. Tijdens het hechten bij papa in zijn armen naast mij en op de verkouver op mijn buik en op de zaal lag hij naast me. Heel de bevalling, alles was zo veel fijner dan bij dochter. Als er een 3de komt wordt het weer heel anders: ik krijg dan een geplande ks. Lijkt me ook heel raar: je weet dan dat je kindje rond 38/39 weken gehaald wordt. Je gaat het ziekenhuis in zonder weeen en komt er naar een paar dagen weer uit met kind. Helemaal geen weeen meer. @Katje: leuk zwemmen, 1 kindje in de gaten houden is inderdaad wel genoeg met 2 wordt het toch lastig. @moeder vs schoonmoeder: moet zeggen dat ik meer met mijn schoonouders heb/doe dan met de mijne. @waar ik was: zaterdag zat ik in de Efteling met mijn man, kids en mijn schoonouders. Heel erg gezellig geweest, perfect weer en niet druk, we konden overal in.Zoonlief vond het ook erg gezellig en vermaakte zich prima. Dochter vond de polka marina (achtbaan vond ze het) erg leuk en ze is er wel 3x in geweest. Zondag hadden we 2 verjaardagen, drukke dag dus. @Famke: heeft ze al tandjes of niet? @Sophie; ai al om 5:00 uur, dat is vroeg! Lust hij geen brood, zoonlief is er gek op, maar moet zeggen dat ik nog niets heb gevonden dat hij niet lekker vindt! Vreetzakje is het al zou je dat niet zeggen! Geeft die Rijstebloem zoveel extra calorieen dan? Geluk gehad met de politie; lang niet altijd zijn ze zo aardig! @Brood: zoonlief eet alleen brood met boter en hij vindt het heerlijk. @kruipen: nog steeds alleen in zijn achteruit! Wel steeds sneller gaat hij, alleen niet naar voren.En op een gegeven moment zit hij of vast onder de bank/tafel of hij heeft door dat zijn speeltje waar hij heen wilde niet binnen bereik komt en wordt dan enorm boos! @zindelijkheid: van de week heeft hij zijn eerste wc les al gehad van grote zus.Ik was heel even boven en dochter riep dat ze ging poepen, zoon zat nog in de trip trap.Kom ik beneden en hoor ik een hoop gelach en gegil uit de wc komen. Zegt dochter dat ze babyboy mee had genomen omdat hij ook de wc wilde leren.Grote kans dus dat zoonlief binnenkort wel zindelijk is !
Nee dat kon gewoon niet meer, mij extra verdoving geven. Het was echt spoed, ze MOEST er weg. Haar hartslag ging steeds naar beneden, ze had t benauwd. De volgende dag ging ik met bed er naar toe. Er was ook niet heel veel ruimte voor op de couveuse afd. Maar gelukkig was het er niet druk. Ik moest de maandagavond uit bed (ze is op zondagavond geboren) en dinsdags zelf onder douche en woensdags met de rolstoel naar der toe. Had eigenlijk de woensdags wel naar huis gemogen maar omdat ik nooit een arts tegen kwam en onze dochter er nog lag lieten ze me liggen, dachten dat het beter was voor mn rust. Nou nee kreeg daar echt geen rust hoor. Ooit een 2e komt hier ook met een kz. Lijkt me ook heel vreemd. Maar wie weet begint het wel eerder en is t uiteindelijk toch een verrassing... Nog steeds geen tandje. Vannacht weer drama. Vanaf 4u heeft ze weer bij ons geslapen. Waarom altijd s nachts he. Mn man werd al boos:xwant hij moet er s ochtends om 5u uit hij wilde slapen. Dat zou handig zijn als hij nu al zindelijk is..geen luier gedoe meer hahah!! Leuk zeg,de efteling!!!!!!!!!!!!!!!!
sjonge jonge vliegt weer tijdens het versturen van reactie internet eruit. Voortaan even ctrl c na een lang bericht want hier krijg ik echt stoom uit mijn oren van:x:x:x:x:x:x:x Nu even korte samenvatting. Yolanthe lekker druk geweest, leuk hoor efteling! Gelukkig 2e bevalling wel alles goed gegaan zoals jij het wilde. Waarom moet je met KS bevallen? (snap het ook als je dit privé wilt houden) Famker wat raar zeg geen arts die langskomt!! Volgens mij een beetje een but ziekenhuis op kraam/verlos gebied. Vervelend he die tandjes, balen hoor die onrustige nachten en idd waarom altijd 's nachts:x. Nou zijn wij het inmiddels wel gewend om zo vroeg wakker te worden. Dat worden wij ook erg zat maar weten niet wat eraan te doen. Vanochtend pap gegeven was niet echt suc6 helft op hij moest gewoon kokhalzen ervan. Straks krijgt hij gewoon zijn rijstebloem fles. Brood vind hij ook nog steeds niks. Vandaag wel allemaal kunnen genieten van mooie weer? Hier binkie vanmiddag veel huilen ivm frustratie kruipen en 2 voortanden die door willen. zo nu even kindjes douchen. Fijne avond
Ja fijn he internet en pc, als het maar werkt! Zal ik net hier typen stopt er een paar huizen verderop een ziekenauto...En wij maar zeuren over onze meid die niet wil en kan slapen. Ik zei geef me dan dat maar Ze heeft net een klein uurtje geslapen. Ze werd wakker en het was gelijk huilen en niet stil te krijgen. Als ze maar bij 1 van ons zit, dan is ze wel stil. Dus vannacht in haar eigen bedje bij ons op de kamer, eens kijken hoe dat gaat. De arts kwam wel langs, maar schijnbaar elke keer als ik was te voeden. Want er lag 1 nacht iemand bij me op de kamer en die zei dat. Toen heb ik donderdag ochtend gevraagd om naar huis, moest eerst de arts komen...die was er snel! Wij zijn niet gewent om vroeg wakker te worden en al helemaal niet om s nachts elk uur uit bed te moeten. Nu de mazzel dat ik deze week de oppaskids laat heb, maar anders kon je mij ook wel opvegen hoor. We hebben zeker genoten van het weer. Het was hier uit de wind en in de zon 27gr...gewoon warm. We moeten er weer aan wennen. Van mij hoeft het echt niet warmer hoor, de hele zomer niet.
Jippie, nu 5 dagen weekend ! Dat is wel even heel erg lekker hoor. Lekker even thuis genieten met/van de kids. Manlief is ook thuis, dat is eigenlijk niet de bedoeling, maar vanwege zijn clusterhoofdpijn is het even niet anders en zit hij dus ziek thuis. Hopelijk stabiliseert dit zich snel ! Sorry, ben niet zo'n trouwe bezoeker...Las iets over mazzel met de politie en slapeloze nachtjes
@Famke: ja dat was wel een groot verschil tussen de keizersnedes van ons. Ik kreeg er een omdat dochter er maar niet uit kwam, zelf had zij nergens last van. Ik mocht ook langer in het ziekenhuis blijven omdat dochter op de kinderafdeling lag, zelf mocht ik op zich eerder naar huis. Vooral `s nachts vond ik het onrustig in het ziekenhuis probeerde `s middags voor te slapen dan was het een stuk rustiger. @Sophie: een 3de zou een ks worden omdat je na 2 ks`en je automatisch weer een ks krijgt. Hihi bevallen ben ik niet zo goed in. Dochter ingeleid(met 42 weken) blijven hangen op 4 a 5 cm en zoonlief kwam spontaan maar ook toen niet verder dan de 4 a 5 en toen gebeurde er niets meer.... We boffen echt met het weer! Wat een heerlijk weer, ben heel veel buiten met de kinderen. Merk het wel aan zoonlief dat hij actiever wordt want eerst ging hij pas om 21:30 naar bed en tegenwoordig liggen ze er om 20:00 uur allebei in (voor sommige nog laat, maar voor ons een mooie tijd). @Famke: vannacht beter gegaan of niet? @Sophie: en bij jullie met het eten/ Wel nog rijstebloem gegeven? Zoonlief kroop vandaag voor het eerst naar zijn speeltje toe ipv er steeds verder vanaf (achteruit dus)! Ben benieuwd of hij nu het licht gezien heeft.
Yolanthe: Omdat ik na een uur persen en daarna nog een vaccuum kreeg en haar hartslag steeds afzakte moest ze er toch echt weg...De oorzaak waarom ze er niet weg wilde/kon weten ze niet. Ik kreeg ook de rust niet in het ziekenhuis. 's Ochtends voor 7u werd ik al gewekt, controle's+paracetamol. Dan een half uur later kwam er iemand voor t ontbijt. Tussen 12u-14u mochten er geen vaders op de afd. nou die waren er toch zeker wel. Er was altijd bedrijvigheid op de gang... Slapen: Is nog steeds hopeloos. We worden er een beetje gemoedeloos van en het gaat ons op breken. Ze gaat haar gewone tijd op bed en na ongeveer een uur is het mis. Huilen huilen en nog eens huilen. En zodra ze haar bed ziet huilt ze weer. Ze heeft al 2 dagen tot hal10 bij ons op de bank gezeten terwijl ze gewoon doodmoe is. Eergister nacht haar bed bij ons op de kamer gezet en toen heeft ze heel goed geslapen! Maar vannacht om 1u was het weer drama, niet stil te krijgen. We laten haar huilen, proberen te troosten, slokje water, schonen luier..............Wat kun je nog meer doen??? Uiteindelijk kwam ze tussen ons in te liggen en is ze na een kwartier gaan slapen. Maar dat hebben we liever niet. Nu lang weekend en afgesproken dat ze t weekend niet tussen ons in komt...mmm...zal eens zien.
hoi meiden, Ben veel buiten geweest en op familie bezoek met de paas dagen. Dus het is even een poosje geleden. Hoe is jullie pasen geweest hier echt genoten van het weer. Van mij mag het altijd zo zijn niet te warm maar zeker niet te koud. Ik hou er van. Gister zijn we lekker een stukje wezen fietsen. Binkie voor het eerst voorop. Was erg leuk was ook wel trots op mijzelf klein uurtje gefietst had ik vorige maand niet kunnen bedenken. Ik heb alleen het idee dat onze kleine man last heeft van de pollen ofzo want hij is erg snotterig en soms krijgt hij ook rode oogjes. Het komt alleen in vlagen maar kan natuurlijk ook verkoudheid zijn dus even aankijken @famke hoe is het nu met jullie kleine meid en het slapen ik hoop beter want als ze zo blijft huilen weet je inderdaad ook niet meer wat je kan doen. Het is altijd zo lastig. Het kan te maken hebben met tandjes of grote sprong in ontwikkeling. Je wordt er zo onzeker van. Nachten op dat gaat je inderdaad opbreken. @ yolanthe dat is inderdaad wel typisch dat ze alle twee bij 4 / 5 cm bleven steken. hebben ze daar een verklaring voor of gewoon stom toeval? Hier gaat het sinds een klein weekje (sinds hij 'sochtends pap krijgt) iets beter slaapt nu door tot 5 uur half 6 nou wij tekenen ervoor. Alleen man lief baalt als het 5 uur is want hij gaat er half zes uit. Wat ook een verschil is dat hij niet bleef huilen en werd alleen vanaf drie uur 'snachts ieder uur wakker. Hij krijgt 's avonds nog wel ook rijstebloem ik vind het goed zo. Hij heeft het gewoon nodig. Hij is wel groot maar ook niet extreem, mocht zijn gewicht als we met 9 maanden weer op bureau komen echt weer erg zijn gestegen kunnen we altijd nog stoppen. Verder gaat meneer inmiddels heel de kamer door op zijn buik. Zo leuk hihi. Hij probeert ook heel hefig in kruip houding maar dat lukt hem nog niet. Soms is het net een kikker dan maakt hij een soort van sprongetje. Zitten gaat nog niet echt soms blijft hij even zitten maar meestal valt hij om.
Wij hebben ook heerlijk genoten van de paasdagen. Fantastisch weer en papa 4 dagen vrij, wat willen ze nog meer! @Sophie: nee nooit een reden gevonden waarom het 2x op 4 a 5 cm bleef hangen met de ontsluiting. De bevallingen waren ook zo verschillend. Kan gelukkig ook zeggen dat ik het prima vind zo en dat ik er ook niet perse antwoord op wil. Het is alleen wel opvallend ja. Ik wilde ook heel graag bij zoonlief weer een ks, maar ik moest het toch proberen, ik wist zeker dat het me niet zou lukken en dat bleek dus ook zo te zijn. Lekker dat je weer kunt fietsen! Wij fietsen ook heel veel, zoonlief in de fietskar en dochter bij papa voorop of bij mij achterop. Maar als hij niet kan zitten, mag je dan wel fietsen met hem? Zoonlief kan wel zitten,maar we houden hem voorlopig toch nog in de fietskar en daar heeft hij de grootste lol in. @gewicht: kan toch ook best mee vallen ze zijn nu zo actief aan het kruipen/tijgeren. zoonlief kan wel zitten, gaat nu ook staan en kruipen lukt nog steeds niet. Hij oefent ook niet meer met kruipen, hij rolt en draait overal naar toe en vindt het duidelijk wel prima zo. En hij praat de hele dag, zegt mama en papa. Hij begint in zijn handjes te klappen en te zwaaien. Hij is zoooo leuk ! @Famke: hoe is het bij jullie?
Hoi dames, Ook wij hebben hier genoten van het heerlijke weer het lange weekend! Zaterdag met mn moeder de stad ingeweest. De kleine meid heeft al een winterjas van oma gekregen omdat de jas niet kocht. Die was nu 7,50euro en anders 25euro. Ach dat zijn oma's De nachten gaan al iets beter maar nog niet zoals ze anders altijd waren. Ik heb ontdekt dat ze huilt omdat ze zo'n dorst heeft. En dat terwijl ze s avonds altijd haar fles bijna leeg drinkt. Ik geef haar in de nacht een fles van 120cc en daar red ze haar dan wel mee. Als die op is geeft ze een gil, aai over de bol, speen er in en ze slaapt weer verder. Zondag was het zelfs tegen 9u, maar daar tegen over stond wel dat we er s nachts vaak uit waren geweest.... Het zal vast iets te maken hebben met haar groei en ontwikkeling. Het weekend willen we haar ledikant in elkaar zetten, misschien helpt dat? Maar dan moet ik eerst om beddengoed en een deken. Iemand nog tips voor een leuke goeie deken? Wat leuk dat jullie al aan het fietsen zijn. ZOver zijn we hier helaas nog niet. Sinds het weekend doet ze anders niet dan rollen, ze gaat zo de hele kamer door. Leuk om te zien. Ze zit wel al vrij stevig hoor, maar na mijn idee moet het nog net wat beter om te kunnen fietsen. Vandaag de oppaskindjes weer over de vloer. AL vanaf half7 vannochtend. Een hele drukte en planning allemaal.
Hier een groot dilemma: Wat zouden jullie doen? Mn schoonouders komen hier eigenlijk heel erg weinig. Nu zit schoonvader met been in t gips en hebben ze een klusje voor mn man. Oké prima. Nu belde ze of dat vrijdagavond wel even kan gebeuren en als ik dan met onze dochter mee zou komen. Nou NEE want ze weten zelf wel dat ze om half 7 op bed ligt. Ze belden zelfs om half 7 en kregen van mn man te horen dat ze net op bed ging. Nu hadden ze maar bedacht dat ze dan maar wat eerder moesten komen en daar eten. Mn man zei dat t goed was en ik eerst ook. Maar gisteravond er wat over na zitten denken dat t helemaal niet handig is. Dochter krijgt rond half5 haar eten, als dat op is gaat ze op de grond spelen, ik maak t eten klaar, wij eten rond half6, zij krijgt dan haar fles(drinkt ze zelf leeg). Rond zes uur nog even bij ons zitten en gaan we kwart over 6 richting haar bed. Mn man is s middags rond 5u thuis, dan moeten we nog weg, voordat we er zijn is t tegen half6, zouden we moeten eten daar, en heeft mn man maar een paar tellen tijd om dat klusje te doen. Hij zegt zelf, ach dan komt ze toch wat later op bed! Maar ik wil dat gewoon niet. Ze heeft een ritme waar ze in zit. En ze moet gewoon half 7 in haar bed liggen. Ook is er nog kans dat ze op de terug weg in de auto gaat slapen. Gevolg wij zitten de hele avond, misschien nacht met een huilend kind. Volgens mn man zie ik overal problemen in Maar ik heb zoiets als zij haar vaker willen zien moeten ze vaker langs komen en dat doen ze nooit. En nu bedenken ze iets zodat wij langs komen en zij nu niet naar ons toe hoeven. Oke met gipsvoet gaat dat wat moeilijk. Mn man was laaiend en zei dan doen we t koninginnedag. En dat terwijl ik net met mn moeder had afgesproken dat ze een dagje op onze dochter konden passen zodat wij naar ikea kunnen... Zucht ik weet t niet meer. Wat zouden jullie doen, wel of niet gaan?
Zelf zou ik gerust gaan, maar ik hecht ook niet aan vaste tijden. Ook mijn kinderen hebben geen vast schema en als ze later naar bed gaan of `s avonds op visite dan hebben ze er geen last van. En als ze in de auto in slaap vallen dan slapen ze in bed meteen verder of blijven nog heel even op om wat te drinken en gaan dan weer naar bed. Ik zie weinig problemen en merk hier heel goed als ik zenuwachtig of gespannen ben de kinderen het heel snel overnemen en "lastig" worden. In jouw situatie proef ik 2 dingen: 1 je schoonouders hebben weinig belangstelling voor jullie en langs komen doen ze helemaal weinig 2 je wilt je vaste dagelijkse schema vast houden, ben je er weleens van afgeweken en wat gebeurde er toen? Anders kun je je standpunt de volgende keer kracht bij te zetten door dat voorbeeld te noemen of ben jij er alleen bang voor dat het dan mis gaat? Kun je niet beter zondag gaan? Dan kan je man het karweitje doen, zien ze hun kleindochter en jij kunt je vaste schema handhaven! En naar de IKEA op zaterdag hoewel die hier ook op zondag open is, de jouwe misschien ook wel? Succes!